Hellas Transalp Forum

αλλαγη λαστιχενιας φλαντζας καπακιου κεφαλης

XLGeorge · 29025

Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #25 on: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 09:19:54 πμ
Καλημέρα σε όλους,

Μετά το 36ώρο της προηγούμενης εβδομάδας ξεκίνησε η διαρρόη στο καπάκι του πίσω κυλίνδρου και για εμένα με 81.000 χλμ στο κοντέρ και μάλλον πρέπει να είναι η εργοστασιακή (99'). Διαβάζοντας το Haynes είδα ότι θα χρειαστώ ροπόκελιδο (στα 10nM αν είδα καλά) για να σφίξω τις βίδες και εκτός από τις φλάτζες, θα χρειαστώ και ένα oring του σωλήνα που πάει στο καπάκι, φλατζόκολα και παραφλού. Επίσης θα πρέπει να αδειάσω υγρά από το κύκλωμα ψύξης και να βγούν καρμπυρατέρ και πηνία και να παραμεριστούν ψυγεία. Γενικά έχει αρκετή δουλειά το πράμα... Σε όσους έχουν κάνει τη διαδικασία ξανά στο παρελθόν, μπορούν να μου πούν κάτι που θα πρέπει να προσέξω και μου διαφεύγει; 

Υ.Γ. Το ΣΚ έσφιξα τη μία βίδα, από την μεριά που έχω τη διαροή, ένα τέταρτο της στροφής και περιόρισε λίγο τη ροή αλλά στάσει ακόμα.
« Last Edit: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 09:22:47 πμ by stefosg »



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2447
  • XLV650, CRF1000
Reply #26 on: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 14:53:00 μμ
Αυτο δεν ειναι κατι που επειγει, απλα πρεπει να το κοιτας και να το σκουπιζεις που και που. Εμενα ετρεχε απο πριν τα 100Κ χμ και το αφησα ετσι μεχρι ναρθει η ωρα των βαλβιδων στα 112Κ χμ, οποτε και το αλλαξα τοτε. Οπως τα λες αλλα δε νομιζω οτι χρειαζεται να παραμεριστουν τα ψυγεια που πιθανα εμποδιζουν τον μπροστινο κυλινδρο, εδω μιλαμε για τον πισω. Επισης στο 650 δεν χρειαζεται να βγουν τα πηνια (γενικα για τη συντηρηση του 650 χρειαζεται λιγοτερη δουλεια απο του 600, λαθος εχει γραφει στο advride). Παντως ροποκλειδο εκει δεν μπαινει, 10Nm ειναι πολυ μικρη ροπη, δε ποσο ειναι σε καποια αλλη βιδα που εχεις προσβαση και σφιξε αναλογα στο καπακι.

Δες και το επομενο θεμα που αναφερεται στο 650:
http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=19581.0


" the PouroDuro spirit "


Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #27 on: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 15:01:43 μμ
Δεν επίγει αλλά τρέχει λάδι και μου λερώνει τον κινητήρα και με τον καιρό θα ξεραθέι κλπ. κλπ. και βγάζω σπυριά με κάτι τέτοια. Το oring από τους σωλήνες δεν αγόρασα (δεν το είχα προσέξει ότι χρειάζονται), επλίζω να μην έχουν χαλάσει (δεν έχω διαροή ψυκτικού υγρού). Και εμένα η ροπή σύσφιξης μου φαίνεται μικρή μάλλον διάβασα λάθος. Επίσης θα αλλάξω και τους δύο μια που θα κάνω την δουλειά, τι νόημα έχει να κάνω όλο αυτό το λύσε δέσε και να ανακλαύψω μετά από λίγο καιρό ότι δακρύζει και ο εμπρός.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9793
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #28 on: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 15:31:49 μμ
Στην 650 αυτά τα ορινγκ δεν τα βρηκα στο εμπόριο.
Αναγκάστηκα να τα αγοράσω απο Σαρακάκη.

Ομως καλό είναι να τα αλλάξεις , αφου ετσι η αλλιώς θα είναι πατημένα .
Δεν λεει για 2-3 ευρω να ξαναλύνεις το μηχανάκι.



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 357
Reply #29 on: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 21:37:31 μμ
Εάν θυμάμαι καλά, η ροπή είναι όντως 10ΝΜ. Ροπόκλειδο περνάς και σου δίνω όποτε θες και οτι άλλο εργαλείο χρειαστείς, άλλωστε είμαστε κοντά. Αν και στην μία βίδα, που είναι κάτω απο τον σκελετό, δεν μπαίνει ροπόκλειδο. Το καλύτερο είναι να την σημαδέψεις πριν την ξεσφίξεις.
Δεν χρειάζεται φλαντζόκολα, αντιθέτως αντενδείκνυται, αλλά κάτι για να κρατήσει την φλάντζα στην θέση της όταν γυρνάς το καπάκι για να το τοποθετήσεις. Έχω σπρει για αυτή την δουλειά, κάτι σαν την κόλα (ΒΟΝ Α?) που προτείνει η honda, οπότε εάν θες υπάρχει.
Δεν υπάρχει  κανένας λόγος να αλλάξεις και την μπροστά φλάντζα. Η πίσω την ακούει λόγω αυξημένης θερμοκρασίας. Εγώ άλλαξα μόνο την πίσω και μετά απο 40.000 klm η μπροστά δεν έχει κανένα θέμα.
Εάν το φοβάσαι θα μπορούσα να σε βοηθήσω όπου κολλήσεις. Όχι οτι έχω τις παραπάνω γνώσεις αλλά επειδή το έχω κάνει  δεν είναι τίποτα. Χρόνο και προσοχή χρειάζεται.



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2447
  • XLV650, CRF1000
Reply #30 on: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 22:18:38 μμ
Επίσης θα αλλάξω και τους δύο μια που θα κάνω την δουλειά, τι νόημα έχει να κάνω όλο αυτό το λύσε δέσε και να ανακλαύψω μετά από λίγο καιρό ότι δακρύζει και ο εμπρός.

Στεφανε, ειλικρινα δεν εχει νοημα να αλλαξεις την φλαντζα του μπροστινου, δεν εχει δακρυσει ποτε σε ΤΑ600/650 (ή ΑΤ750) καθως ο μπροστινος κυλινδρος δουλευει σε χαμηλοτερες θερμοκρασιες. Στο δικο μου με 172Κ χμ αλλαξα μια φορα την φλαντζα του πισω στα 112Κ χμ και αυτο ητανε.


" the PouroDuro spirit "


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2447
  • XLV650, CRF1000
Reply #31 on: Δευτέρα 30 Απρίλιος 2018, 22:28:17 μμ
Δες και το επομενο θεμα που αναφερεται στο 650:
http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=19581.0

Ουπς  :o δεν ειχα δει οτι οι ερωτησεις ητανε Σ'ΑΥΤΟ το νημα  :-[


" the PouroDuro spirit "


Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #32 on: Τρίτη 01 Μάιος 2018, 09:01:03 πμ
Ευχαριστώ πολύ για τις κατευθύνσεις/οδηγίες. Προς το παρόν μαζεύω σιγά σιγα τα ανταλλακτικά που θα χρειαστώ. Έχω παραγγείλει ήδη δύο φλάντζες μια αφού θα έχω λύσει τη μισή μηχανή και αδειάσει από νερά να λύσω 2 βίδες ακόμα και να αλλάξω και την μπροστινή δεν είναι πρόβλημα. Άσχετο, σε ότι αφορά το ροποκλειδο ποιο εύρος είναι αυτό που εξυπηρετεί περισσότερο; 20-110nm, 6-50nm? Μου φαίνεται ότι πρέπει να πάρεις δύο για να καλύψεις το 90% των περιπτώσεων.

Sent from my Redmi Pro using Tapatalk




Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #33 on: Τρίτη 01 Μάιος 2018, 11:43:17 πμ
Οπως σου ειπαν και οι αλλοι μην αλλαξεις αυτο του μπροστα κυλινδρου Δεν χρειαζεται! Εξαλλου οτι δουλευει δεν το πειραζουμε Νομος!

Την διαδικασια αλλαγης την εχω κανει και εγω στο 650 και πραγματι δεν ειναι κατι δυσκολο
Στο 650 επρεπε να βγουν και τα καρμπς
Το ψυκτικο υγρο αν ειναι σχετικα καινουριο μπορεις να το μαζεψεις σε ενα καθαρο δοχειο και να το ξαναχρησιμοποιησεις
Το ροποκλειδο θα σου χρησιμεψει μονο για την μια βιδα Στην αλλη δεν εχεις προσβαση με καρυδακι παρα μονο με γερμανοπολυγωνο Μπορεις ομως και χωρις ροποκλειδο να κανεις την δουλεια σου αν πρωτα και πριν ξεβιδωσεις να σημαδεψεις τις βιδες και το καπακι ωστε να μπορεσεις να τις ξανασφιξεις μεχρι εκει που ηταν προηγουμενως Κακως παντως εκανες και εσφιξες την βιδα κι αλλο και μαλιστα κατα 1/4 της στροφης το οποιο ειναι πολυ

Τα πηνια γιατι πρεπει να βγουν;
Και τα ψυγεια παλι γιατι;





Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #34 on: Τρίτη 01 Μάιος 2018, 12:08:03 μμ
Ευχαριστώ πολύ για τις κατευθύνσεις/οδηγίες. Προς το παρόν μαζεύω σιγά σιγα τα ανταλλακτικά που θα χρειαστώ. Έχω παραγγείλει ήδη δύο φλάντζες μια αφού θα έχω λύσει τη μισή μηχανή και αδειάσει από νερά να λύσω 2 βίδες ακόμα και να αλλάξω και την μπροστινή δεν είναι πρόβλημα. Άσχετο, σε ότι αφορά το ροποκλειδο ποιο εύρος είναι αυτό που εξυπηρετεί περισσότερο; 20-110nm, 6-50nm? Μου φαίνεται ότι πρέπει να πάρεις δύο για να καλύψεις το 90% των περιπτώσεων.

Sent from my Redmi Pro using Tapatalk


Κοιτα, για σφιξεις ολες τις βιδες στο ΤΑ "by the book" τοτε χρειαζεσαι πραγματι δυο ροποκλειδα (...μην σου πω και τρια) 
Ομως αυτο που πραγματικα στις περισσοτερες των περιπτωσεων χρειαζεται ειναι ενα Και ειναι αυτο που θα καλυπτει μικρες (οχι πολυ μικρες) και μεσαιες ροπες συσφιξης Ενα τετοιο ροποκλειδο θα πρεπει να εχει ενα ευρος 10-50 Νm Δεδομενου ομως οτι ολα τα ροποκλειδα χανουν στις ακραιες τιμες τους (στα ακριβα αυτο κυμαινεται στο +-2-3% αναλογως το πιστοποιητικο που τα συνοδευει) και οτι στο ΤΑ για τις εργασιες  που κανουμε συνηθως δεν χρειαζομαστε κατι λιγοτερο ή περισσοτερο τοτε ενα 8-50 Nm ειναι ιδανικο για αρχη Στις μεγαλες-μεγαλυτερες ροπες δεν τρεχει και τιποτα αν σφιξουμε με το χερι (βλ.πχ αξονες τροχων) ενω στις χαμηλες πολυ ευκολα μ΄πορουμε να παρουμε το σπειρωμα στο χερι (βλ. πχ πλακακι αξονα μπροστα τροχου 10Νm, μπουζι 14Nm κλπ)

Αν λοιπον ποτε αποφασισεις για αγορα του καποια στιγμη μην παρεις φτηνο Παρε κατι επωνυμο με τιμη γυρω στο 100αρικο (και ανω) και με οσο το δυνατον πιο μικρο ευρος ροπων!



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #35 on: Τετάρτη 02 Μάιος 2018, 08:24:36 πμ
Οπως σου ειπαν και οι αλλοι μην αλλαξεις αυτο του μπροστα κυλινδρου Δεν χρειαζεται! Εξαλλου οτι δουλευει δεν το πειραζουμε Νομος!

Την διαδικασια αλλαγης την εχω κανει και εγω στο 650 και πραγματι δεν ειναι κατι δυσκολο
Στο 650 επρεπε να βγουν και τα καρμπς
Το ψυκτικο υγρο αν ειναι σχετικα καινουριο μπορεις να το μαζεψεις σε ενα καθαρο δοχειο και να το ξαναχρησιμοποιησεις
Το ροποκλειδο θα σου χρησιμεψει μονο για την μια βιδα Στην αλλη δεν εχεις προσβαση με καρυδακι παρα μονο με γερμανοπολυγωνο Μπορεις ομως και χωρις ροποκλειδο να κανεις την δουλεια σου αν πρωτα και πριν ξεβιδωσεις να σημαδεψεις τις βιδες και το καπακι ωστε να μπορεσεις να τις ξανασφιξεις μεχρι εκει που ηταν προηγουμενως Κακως παντως εκανες και εσφιξες την βιδα κι αλλο και μαλιστα κατα 1/4 της στροφης το οποιο ειναι πολυ

Τα πηνια γιατι πρεπει να βγουν;
Και τα ψυγεια παλι γιατι;




Τα ψυγεία δεν χρειάζεται να βγουν, αλλά να παρεμεριστούν στην άκρη,  ενώ τα πηνία για να κάνει ικανό χώρο για να βγεί το εμπρός καπάκι. Αν δεν αλλάξεις την εμπρός τότε μάλλον δεν χρειάζεται. Ευχαριστώ για τα σχόλια.



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #36 on: Τετάρτη 02 Μάιος 2018, 10:18:54 πμ
Τα ψυγεία δεν χρειάζεται να βγουν, αλλά να παρεμεριστούν στην άκρη,  ενώ τα πηνία για να κάνει ικανό χώρο για να βγεί το εμπρός καπάκι. Αν δεν αλλάξεις την εμπρός τότε μάλλον δεν χρειάζεται. Ευχαριστώ για τα σχόλια.

A, OK! Tωρα καταλαβα οτι λεγοντας πηνια μαλλον εννοεις τους πολλαπλασιαστες
Σωστα;



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #37 on: Τετάρτη 02 Μάιος 2018, 12:26:49 μμ
A, OK! Tωρα καταλαβα οτι λεγοντας πηνια μαλλον εννοεις τους πολλαπλασιαστες
Σωστα;

Σωστά, έκανα λάθος, τους πολλαπλασιαστές εννοώ.



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #38 on: Κυριακή 06 Μάιος 2018, 20:26:41 μμ
Καλησπέρα σε όλους,

Προς ενημέρωση σχετικά με την επισκευή που έγινε το Σάββατο, όλα εξελίχθηκαν καλά και δείχνει να λειτουργεί κανονικά. Τελικά άλλαξα και τις φλάτχες και των δύο κυλίνδρων  και κατά την αφαίρεση τους όντως η πίσω που δάκρυσε ήταν σκληρη σαν μπισκότο σε ορισμένα σημεία με κάθετες ρωγμές από άκρη σε άκρη. Εξού και έχανε λάδι. Η εμπρός ήταν πιο μαλακιά  σε σχέση με του πίσω, αλλά καμία σχέση με τις καινούργιες. Οι εργασίες πήγαν με την παρακάτω σειρά:

1) Αφαίρεση όλων των πάνελ, πλαστικών κλπ.
2) Αφαίρεση ρεζερβουάρ
3) Αφαίρεση καρμπυρατέρ
4) Άδειασμα κυκλώματος ψύξης (ένα κόλπο για να αδείασετε το δοχέιο υπερχίλησης χωρίς να το βγάλετε είναι να φυσήξετε από το σωλήνα αποστράγγισης)
5) Αφαίρεση πολλαπλασιαστών
6) Αφαίρεση σωληνώσεων από τα μπλόκ του κινητήρα
7) Βγάλσιμο τα καπάκια των κυλίνδρων και αντικατάσταση στις φλάτζες

Η διαδικασία της συναρμολόγησης είναι η ίδια ανάποδα. Η όλη διαδικασία με χαλαρούς ρυθμούς (σχεδόν μία ώρα καθάρισμα κάθε καπάκι από τις παλιές κόλλες) από τις 10:00 θα είχα τελειώσει 16::00, αλλά είχα μία αναποδιά (αν και με προειδοποιείσατε). Δεν είχα πάρει σαν ανταλλακτικά τις δύο λαστιχένιες φλάτζες των σωλήνων που μπάινουν στους κυλίνδρους με αποτέλεσμα τα δένω σχεδόν όλα (δεν είχα βάλει δοχείο βενζίνης και καπάκια) και βλέπω ότι έτρεχε παραφλού από τους σωλήνες. Ξανά λύσιμο να αντικαταστήσω τα λαστιχάκια που δεν είχα αγοράσει. Ευτυχώς στον κουβά με φλάτζες βρήκα 4 (το υλικό μου θύμισε VETON, όχι λάστιχο) που είχαν τη διάμετρο και πάχος που ήθελα και τις έβαλα διπλές και τα τοποθέτησα και τα έσφιξα. Ήδη η εφαρμογή τους ήταν σαφώς καλύτερη και με το σφίξιμο έδειξε να ασφαλίζει καλά. Δέθηκαν όλα γεμισα παραφλού και δεν είχα διαροές. Έκανα εξαέρωση στο κύκλωμα, ξαναγέμισα και την άφησα τη μηχανή να δουλέψει ρελαντί μέχρι να ανάψει το βεντηλατέρ για δύο λόγους. Πρώτον να βεβαιωθώ ότι λειτουργεί κανονικά και δεύτερον ήθελα να δω αν θα αντέξουν οι φλάτζες όταν όλα βράζουν. Τελικά όλα μια χαρά.

Ηθικό δίδαγμα. Μην ξεκινήσετε αυτή τη διαδικασία εάν δεν έχετε τα λαστιχάνια των σωλήνων ψύξεως στα μπλόκ του κινιτήρα. Αν χρειάζονται οι φλάτζες της κεφαλής αντικατάσταση, τότε έχουν σκληρήνει και αυτά και μόλις βγούν οι σωλήνες δεν εφρμόζουν ποτέ σωστά.

Αφού είχαν λυθεί όλα εχώ έπλυνα και όλο το κύκλωμα ψύξης (κατά τη βίβλο) ίσιωσα όλες τις στραβές ψύκτρες των ψυγείων και τα έπλυνα εξωτερικά να καθαρίσουν από λάσπες και έντομα και να απαγάγουν καλύτερα θερμοκρασία.


Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Σωτήρη (sot econ) φίλο του φόρουμ και γείτονα, ο οποίος που έδωσε απλόχερα εργαλεία, ροπόκλειδο και φλατζόκολλα για τα καπάκια.


Υλικά που χρειάζονται:
Ροπόκλειδο
Φλατζόκολλα
Φλάτζες κεφαλής
Λαστιχάκια σωληνώσεων ψύξης του μπλόκ
Ροδέλα στη βίδα αποστράγγησης της αντίλας νερού
Παραφλού (εγώ πήρα 3 λίτρα Honda Pro, χρησιμοποίησα τα 2)




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9793
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #39 on: Δευτέρα 07 Μάιος 2018, 15:30:02 μμ
Παραφλού (εγώ πήρα 3 λίτρα Honda Pro, χρησιμοποίησα τα 2)

Ετσι μπράβο . Αψογος .



Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 250
Reply #40 on: Τετάρτη 16 Σεπτέμβριος 2020, 12:31:55 μμ
εγω ειχα παρει και τις 2 να τις αλλαξω προληπτικα αλλα μου λεει ο μαστορας πρεπει να κατεβει το μοτερ,το ειδα και εγω οταν το ειχαμε λυσει και λεω μαλλον εχει δικιο γιατι του εχω εμπιστοσυνη
ειναι δυνατον να εχουν κανει τετοια πατατα οι σχισοματιδες εκει κατω  :2hysterical:
μετα λενε για τα ιταλικα που δε σκεφτονται το μηχανικο... :-\