Η βίβλος γράφει τρόπο ελέγχου της βαλβίδας σελίδα 5.21.
Ισως το σωστότερο να ήταν να ταπώσεις με κάποιο τρόπο την ρήντ του εμπρός κυλίνδρου, αν οχι απο το καπάκι , εστω απο το σημείο που συνδέεται στην βαλβίδα.
Πλέον το χρειάζομαι για μετακίνηση καθημερινά, οπότε το να κάτσω να ξηλώσω πάλι όλο το σύμπαν για να τσεκάρω την pair, είναι κομματάκι δύσκολο. Άσε που όταν είσαι μέσα στο τρέξιμο να προλάβεις τις δουλειές που έχεις να φέρεις για την ημέρα, το τελευταίο που κοιτάς είναι το ρελαντί. Οι επόμενες κινήσεις μου θα καθοριστούν και πάλι από την κατανάλωση μόλις αδειάσει αρκετά το τεπόζιτο και μόνο, αργότερα να φτιάξει και ο καιρός. Δηλαδή και πάλι αν μου βγάλει 7.5 λίτρα που είναι πολλά δεν θα κάτσω να το ξηλώσω αυτή τη φορά. Από τη μέρα και μετά που βρήκα το τσοκ πάλι κολλημένο δεν παρατήρησα κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στη λειτουργία. Το ρελαντί μόνο είναι μόνιμα κουνιστό, αλλά, δεν νιώθω πάντα το παίξιμο της βελόνας στον ήχο του κινητήρα.
Αν με ξαναβγάλει ο δρόμος θα κλείσω την pair τελείως να δούμε τι θα γίνει, έτσι για την ιστορία. Το πρώτο που θα κάνω είναι να βάλω μια τετράδα μπουζί, γιατί τα τωρινά έχουν ταλαιπωρηθεί πολύ με τις αυξομειώσεις του μείγματος, τις τελαυταίες μέρες και φαίνεται στην εικόνα που έδωσαν τα εύκολα. Ίσως θα έπρεπε να τα έχω αλλάξει νωρίτερα, αλλά μιας και πλησιάζω τις 12.000 για αλλαγή τους, δεν με απασχολεί. Τέλος του μήνα θα μπουν φρέσκα, όπως και να έχει.
Στην σελίδα 5.3 στο troubleshooting της τροφοδοσίας στο rough idling αναφέρει αρκετές αιτίες τις έχεις διαβάσει?
Αντιγράφω και σχολιάζω μετά:
1. Περιορισμένη ροή βενζίνης.
2. Πρόβλημα στην ανάφλεξη
3. Φτωχό ή πλούσιο μίγμα
4. Μάπα Βενζίνη
5. Διαρροή αέρα στην εισαγωγή
6. Λάθος ρύθμιση ρελαντί
7. Λάθος ύψος στα φλοτέρ των καρμπυρατέρ
8. Βουλωμένη αναπνοή τεπόζιτου
9. Λάθος ρύθμιση Pilot
10. Συχρονισμός Καρμπυρατέρ
12. Λάθος ρύθμιση βαλβίδων
13. Χαμηλή συμπίεση κυλίνδρων
Σχολιασμός
1. Το τεπόζιτο ρίχνει βενζίνες σωστά, το διάφραγμα ενεργοποιείται με την υποπίεση χωρίς να δείχνει κάτι να κολλάει, η ροή είναι "μπόλικη", τουλάχιστον στο κομμάτι όπου υπάρχουν σωληνώσεις, άλλωστε "ψηλά" στο παρατεταμένο γκάζι δεν έχει στεγνώσει ποτέ. Τα καρμπυρατέρ εσωτερικά ειναι καθαρά, άρα αν δεν κολλάει το φλοτέρ σε κάποιο (δεν φάνηκε κάτι τέτοιο), δεν είναι από αυτό.
2. Βλάβη στην ανάφλεξη δεν μπορώ να ελέγξω. Αν έχει λάθος στο χρονισμό, αν δεν ακούει σωστά το TPS και βαράει όπου θέλει, δεν μπορώ να το ξέρω. Μέχρι μπουζί μπορώ να πάω, φαίνεται ότι σκάνε, τα αλλάζω για σιγουριά, αλλά παραπάνω τι μπορώ να τσεκάρω? Όλα είναι φιξ πλέον... Άντε και κανένα βράδυ να δώ άμα φεύγει κανάς σπινθήρας αλλού. Παραπάνω μπορώ να κάνω κάτι? Δεν έχω στροβοσκόπιο, για να δώ τον χρονισμό.
3.Μείγμα φτωχό μπορεί, όταν δεν είναι κολλημένο το τσοκ. Όταν το τσοκ κόλλησε επειδή έγινε πλούσιο έδειχνε να δουλεύει καλύτερα. Άρα σίγουρα δεν είναι πλούσιο μείγμα. Σημ: Το τσοκ κόλλαγε πάντα στο μπροστινό καρμπυρατέρ. Το ότι δούλευε και καλύτερα με το μπροστινό "πλούσιο" ίσως έχει σημασία, όπως ήδη έχω αναφέρει.
4. Μάπα βενζίνη... Στην Ελλάδα έιμαστε, γιατί όχι. Αλλά έχω αλλάξει βενζινάδικα, έχω βάλει και 100άρα, αλλά δεν είδα βελτίωση. Με τη κατοστάρα μόνο έδωσε κάποια στιγμή ανεβασμένο ρελαντί, μέχρι που άρχισα να τη "νοθεύω" με απλή και μετά ήρθε εκεί που ήταν πάντα. Η αστάθεια υπήρχε, αλλωστε έγινε και καθαρισμός για σιγουριά και όχι μόνο ένας. Μέσα ήταν "χαρτί".
5.Διαρροή στην εισαγωγή, από λαιμούς θα μπορούσε να χάνει, δοκιμάζοντας όμως με σπρέι γύρω από τα καρμπυρατέρ δεν δείχνει να "μασάει" το ίδιο δουλεύει. ΑΠό που αλλού να τραβάει? Υποπιέσεις αλλάξαμε. Μόνο αν κάποιο κομμάτι παραπέρα (πχ η PAIR) έχει βλάβη εσωτερικά μπορεί να τραβήξει αέρα. Άρα θέλουμε έναν έλεγχο εκεί όπως είπα θα γίνει αργότερα, δεν έχω το κουράγιο να τη ξαναλύσω, ούτε ο καιρός το επιτρέπει.
6. Το ρελαντί το κάναμε μαζί το είδες. Δεν είναι λάθος.
7. Το ύψος δεν είναι πειραγμένο στα φλοτέρ. Υπάρχει βέβαια στο λαμάκι τους μια μικρή φθορά από το πάτα άσε από το πυραυλάκι. Αν μιλάμε με νούμερα η διαφορά είναι λιγότερη από 1/4 του χιλιοστού προς τα πάνω. Αν αρκεί να κάνει νούμερα, πάσο, να το μετρήσω και να το φέρω στα χιλιοστά του μάνιουαλ. Το σημάδι είναι το ίδιο και στα δύο φλοτεράκια, άρα η όποια φθορά εκεί είναι τουλάχιστον ομοιόμορφη, τα μπουζί άλλωστε έδειξαν όλες τις φορές ότι οι κύλινδροι δεν έχουν διαφορά στα μείγματα τουλάχιστον όχι κάτι τραγικό τόσο ώστε να φαίνεται με το μάτι.
8. Τις αναπνοές τις έχω κοιτάξει, επειδή κάποτε τα σωληνάκια που κατέληγαν έξω από την ποδιά τα είχα βρεί βουλωμένα. Όλα αυτά τα σωληνάκια είναι καθαρά. Άλλωστε βενζίνη κατεβάζει όπως έιπα πιο πάνω.
9.Οι pilot ήταν ρυθμισμένες 3κ 1/4 και στους δύο, μαζί τις κάναμε, έδειξε να δουλεύει καλύτερα με περισσότερες στροφές προς πλούσιο ο μπροστινός, αλλά δεν είναι κόπος να το επαναφέρω. Δεν αλλάζει κάτι άλλωστε συνεχίζει να παίζει το ρελαντί.
10. Καρμπυρατέρ καθαρίστηκαν. Σχολαστικά, όσο πιο σχολαστικά γίνεται. Δεν μπορεί να είναι κάτι βουλωμένο. Όπως είπα άλλωστε το τσοκ κολλημένο το μπούκωνε, και έκαιγε παραπάνω, άρα δουλεύει σαν δίοδος.
11. Συγχρονισμό κάναμε μαζί. Δεν νομίζω να αμφιβάλλεις για τη διαδικασία. Ακόμα και αν κατάφερα πάλι να τον χαλάσω, το πρόβλημα παρέμεινε ακόμα και μετά το συγχρονισμό και πριν βάλω ξανά χέρι.
12. Βαλβίδες τσέκαρα, δεν ρύθμισα γιατί δεν χρειάζονταν. Το γωνιακό φίλερ που έχεις και εσύ έμπαινε και στις 6 βαλβίδες, με λίγο πιο σφιχτή αίσθηση στις πίσω. Τα φίλερ που έδιναν ρύθμιση εκτός ορίων (με απλό φίλερ που έλεγξα), στο μεν παραπάνω δεν έμπαιναν καν, στο δε παρακάτω διάκενο, κολυμπούσαν. Άρα οι βαλβίδες είναι μέσα στα όρια του κατασκευαστή. Δεν μπορεί λοιπόν να φταίει αυτό. Υπάρχει ενδεχόμενο άραγε η μικροδιαφορά στην αίσθηση να προκαλεί τέτοιο πρόβλημα? Αν ναι τότε γιατί δίνει τόσο μεγάλα περιθώρια η Χόντα? Θεωρώ ότι η διαφορά που είχαν μπορεί να προκύψει ακόμα και αν τις ρυθμίσεις ξανά εκ νέου, είναι ελάχιστη και για να τη καταλάβεις πρέπει να επιμείνεις. Στο άκουσμα με το "στηθοσκόπιο" μπορείς όμως να εντοπίσεις τη διαφορά τους.
13. Για τη συμπίεση μίλησα ήδη. Κρύο βλέπω 160 στον εμπρός και 165 στον πίσω. Η μετρηση για να είναι σωστή θέλει κινητήρα ζεστό και όχι κρύο που το μέτρησα εγώ και η Χόντα "δίνει" 192 συν πλην 28psi. Στη χειρότερη που η Χόντα μετράει συμπίεση με κινητήρα κρύο, ο εμπρός κύλινδρος είναι 4psi χαμηλότερος από τα όρια. Παρ όλα αυτά στη σελίδα 10-4 ζητάει κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Με ζεστό λοιπόν κινητήρα η συμπίεση θα ανέβει, τουλάχιστον έτσι ξέρω από παλιότερες μετρήσεις που έκανα στο Γιαμάχα μου, αρκετά μάλιστα psi (μέχρι και +10 είχε στο γιαμάχα), συνεπώς ακόμα και έτσι ο μπροστά κύλινδρος τελικά θα βρεθεί εντός προδιαγραφών.
Δεν ξέρω αν η διαφορά μεταξύ τους θα μπορούσε να είναι αιτία για τα προβλήματα στη λειτουργία. Σε αίσθηση δείχνει σαν να "χάνει" ο ένας κύλινδρος στιγμιαία την ανάφλεξη την ώρα που παίζει η βελόνα. Δηλαδή σαν να κόβει ρεύμα ή (αντίστοιχα σαν να μην έχει καύσιμο) ενώ έχει ρεύμα στιγμιαία, πράγμα που προκαλεί βύθισμα στις στροφές του ρελαντί και ήχο σαν "πειράκια" από τον κινητήρα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπόρεσα να βρώ ποιός κύλινδρος το κάνει, αλλά υποθέτω από τις μετρήσεις, τις ρυθμίσεις, που έκανα, αλλά και από τη φθαρμένη βελόνα ότι ο μπροστινός έχει τα ψυχολογικά του.