Hellas Transalp Forum

Ώρα για Service

Johnny_Nik · 378796

Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #625 on: Πέμπτη 14 Ιανουάριος 2016, 20:04:36 μμ
Η ντίζα γκαζιού είναι σε καλή κατάσταση και λαδωμένη, τόσο εκείνη που τραβάει όσο και εκείνη που επαναφέρει. Ίσως έχω λίγο μεγαλύτερο freeplay στις ντίζες από το τελευταίο λύσε δέσε μιας και δεν θυμάμαι να τις ρύθμισα πάλι, αλλά αυτό δεν έχει λογικά να κάνει με το πρόβλημα αφού είναι τωρινή παράλειψη και δεν υπήρχε όταν εμφανίστηκαν τα προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση θα το τσεκάρω. Το ενδεχόμενο να το ξέχασα είναι μικρό.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #626 on: Πέμπτη 14 Ιανουάριος 2016, 20:56:05 μμ
Η ντίζα γκαζιού είναι σε καλή κατάσταση και λαδωμένη, τόσο εκείνη που τραβάει όσο και εκείνη που επαναφέρει. Ίσως έχω λίγο μεγαλύτερο freeplay στις ντίζες από το τελευταίο λύσε δέσε μιας και δεν θυμάμαι να τις ρύθμισα πάλι, αλλά αυτό δεν έχει λογικά να κάνει με το πρόβλημα αφού είναι τωρινή παράλειψη και δεν υπήρχε όταν εμφανίστηκαν τα προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση θα το τσεκάρω. Το ενδεχόμενο να το ξέχασα είναι μικρό.

Τι σχέση να εχει η ντίζα? αφού αλλαξες καρμπς και δεν εφτιαξε  δεν είναι θέμα καρμπς , η τουλάχιστον εισαγωγής.

Το θέμα είναι τι κάνει το μηχανάκι κ κρατάει στροφές δίχως λόγο, κ γιατί τρέμει.
Εγώ σκέφτομαι βαλβίδες η σε πολύ λιγότερο ποσοστό κάτι να παίζει στο θέμα ανάφλεξη επειδή  η ανάφλεξη δεν δικαιολογεί το πρόβλημα με το ρελαντί.

Απο βαλβίδες πως είσαι? τις έλεγξες? Η δεν ασχολήθηκες?
Εχεις κοιτάξει την συμπίεση στον εμπρός κύλινδρο πρόσφατα?



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #627 on: Πέμπτη 14 Ιανουάριος 2016, 22:46:32 μμ

Τι σχέση να εχει η ντίζα? αφού αλλαξες καρμπς και δεν εφτιαξε  δεν είναι θέμα καρμπς , η τουλάχιστον εισαγωγής.

Δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά για τους λαστιχένιους λαιμούς πάντως.

Το θέμα είναι τι κάνει το μηχανάκι κ κρατάει στροφές δίχως λόγο, κ γιατί τρέμει.
Εγώ σκέφτομαι βαλβίδες η σε πολύ λιγότερο ποσοστό κάτι να παίζει στο θέμα ανάφλεξη επειδή  η ανάφλεξη δεν δικαιολογεί το πρόβλημα με το ρελαντί.

Τώρα τελευταία εμφανίστηκε όμως το σκάλωμα και μάλιστα στα ξαφνικά. Δεν το είχε πάντα, αν είναι βαλβίδες ξερυθμίστηκαν τώρα? Αφού στον έλεγχο βγήκαν εντάξει, και δεν μπορείς να πείς ότι έχω κάνει και τα πολλά χιλιόμετρα από τότε. Το πρόβλημα με το ρελαντί εγώ το έχω ξανασυναντήσει σαν φτωχό μίγμα, όμως εδώ δεν μπορώ να βρώ κάτι που να με παραπέμπει σε αυτό, εκτός ίσως από την αντιστάθμιση με την Pilot στο μπροστινό κύλινδρο, που φτιάχνει αν το κάνω πιο πλούσιο, μόνο εκεί όμως.


Απο βαλβίδες πως είσαι? τις έλεγξες? Η δεν ασχολήθηκες?
Εχεις κοιτάξει την συμπίεση στον εμπρός κύλινδρο πρόσφατα?

Δεν τις πείραξα τις βαλβίδες, το καλοκαίρι που τις κοίταξα βγήκαν εντάξει, ίδια αίσθηση και εμπρός και πίσω, με το γωνιακό φίλερ, ίσως λίγο πιο σφιχτά να ήταν στον πίσω, όμως ήταν μέσα στα όρια που δίνει το γωνιακό, οπότε δεν είδα κάποιο λόγο να "το χαλάσω" σαν ρύθμιση.

Η συμπίεση ίδια, κρύο μοτέρ, 160 εμπρός 165 πίσω. Με ζεστό σίγουρα θα ήταν διαφορετικές οι μετρήσεις, αλλά και πάλι, θα υπήρχε η διαφορά αυτή.



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #628 on: Παρασκευή 15 Ιανουάριος 2016, 07:31:20 πμ
Ο Παναγιώτης (trackler) είχε πρόβλημα με την αστάθεια τω στροφών. Το έλυσε. Δεν θυμάμαι ακριβώς να το περιγράψω, έβαλε το χεράκι του ο Θανάσης. Πάντως είχε σχέση με αέρα, τραβηγμα αέρα.


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #629 on: Παρασκευή 15 Ιανουάριος 2016, 19:28:29 μμ
Ο Παναγιώτης (trackler) είχε πρόβλημα με την αστάθεια τω στροφών. Το έλυσε. Δεν θυμάμαι ακριβώς να το περιγράψω, έβαλε το χεράκι του ο Θανάσης. Πάντως είχε σχέση με αέρα, τραβηγμα αέρα.

Θυμάμαι κάποιο σχετικό θέμα Γιάννη το οποίο έχω διαβάσει. Δεν είμαι σίγουρος αν ήταν του Παναγιώτη, αλλά θυμάμαι κάποιο σκηνικό με μια σωλήνα που τραβούσε αέρα από μια απειροελάχιστη τρύπα Την κόψανε ένωσαν πιο πάνω και το πρόβλημα λύθηκε. Είναι πολύ πιθανό να έχω κάτι τέτοιο, εάν μια τρύπα μεγέθους μύτης ή κεφαλιού καρφίτσας, η οποία δεν είναι εύκολα αντιληπτή, μπορεί να προκαλέσει τόσο μεγάλη αστάθεια.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #630 on: Παρασκευή 15 Ιανουάριος 2016, 21:18:51 μμ
Και που να είναι αυτή η τρύπα και τραβαει αέρα απο εκεί?
Και φυσικά να επηρεάζει μόνο τον εμπρός κύλινδρο μειώνοντας το μίγμα του?

Υποπιέσεις δεν είναι .



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #631 on: Παρασκευή 15 Ιανουάριος 2016, 21:20:46 μμ
Πάντως είχε σχέση με αέρα, τραβηγμα αέρα.

Κάτι τέτοιο εκτός κινητήρα θα είναι, ντίζες, κολάρα κλπ...
Οι βαλβίδες είπαμε βρε Νίκο, στα ΤΑ δεν ξερυθμίζονται ποτέ! :goofy:


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #632 on: Παρασκευή 15 Ιανουάριος 2016, 21:24:36 μμ
Ο Γιάννης , Γιάννη, έχει πρόσφατα αλλάξει τις υποπιέσεις της βαλβίδας Pair και του ρουμπινέτου με σιλικονούχα σωλήνα.

Απο που αλλου να τραβαει αέρα  η εισαγωγή? και μιλάμε για αέρα μετά τα καρμπς ετσι?
Το μόνο που μένει είναι οι λαιμοί.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #633 on: Σάββατο 16 Ιανουάριος 2016, 20:27:38 μμ
Και που να είναι αυτή η τρύπα και τραβαει αέρα απο εκεί?
Και φυσικά να επηρεάζει μόνο τον εμπρός κύλινδρο μειώνοντας το μίγμα του?

Υποπιέσεις δεν είναι .

Νίκο, αν ήξερα που είναι η τρύπα, να είσαι σίγουρος ότι θα το είχα φτιάξει. Υποπιέσεις δεν είναι, μαζί τις αλλάξαμε όπως είπες, αλλά οι Pair έχουν άλλες τόσες σωληνώσεις που πάνε γύρω γύρω από κύλινδρο σε βαλβίδα και περνάνε και από το φιλτροκούτι. Τρέχα γύρευε εάν πρόκειται για κάτι σε όλη αυτή τη διαδρομή. Μιλάω πλέον για τις μεγάλες σωλήνες και όχι τις υποπιέσεις.


Κάτι τέτοιο εκτός κινητήρα θα είναι, ντίζες, κολάρα κλπ...
Οι βαλβίδες είπαμε βρε Νίκο, στα ΤΑ δεν ξερυθμίζονται ποτέ! :goofy:

Πόσο μάλλον με την οδήγηση που της κάνω εγώ.  :goofy: Είμαι σίγουρος ότι δεν πρόκειται για "μηχανικό" κόλλημα. Κάτι υπάρχει, κάπου, το οποίο επηρεάζει το μείγμα στον μπροστινό και προκαλέι όλα τα περίεργα. Το τι είναι όμως μένει να ερευνηθεί διεξοδικά σε επόμενο χρόνο.

Ο Γιάννης , Γιάννη, έχει πρόσφατα αλλάξει τις υποπιέσεις της βαλβίδας Pair και του ρουμπινέτου με σιλικονούχα σωλήνα.

Απο που αλλου να τραβαει αέρα  η εισαγωγή? και μιλάμε για αέρα μετά τα καρμπς ετσι?
Το μόνο που μένει είναι οι λαιμοί.

Ανέφερα για τους λαιμούς ότι δεν βάζω και το χέρι μου στη φωτιά, έχω δει περιμετρικά τους να έχουν δακρύσει, σαν λάδι ένα πράμα, όπως ακριβώς έκαναν και οι παλιοί προτού τους αντικαταστήσω. Η μόνη διαφορά των τωρινών από τους παλιούς που είχα αλλάξει, είναι ότι οι "καινούργιοι" παραμένουν ακόμα αρκετά μαλακοί. Χρήματα να τους αλλάξω και αυτούς δεν έχω διαθέσω αυτή τη στιγμή. Επίσης είναι σίγουρο το ότι θα τους περιμένω μέχρι το Πάσχα να έρθουν, και ενώ οι άλλοι θα ψήνουν αρνιά εγώ θα αλλάζω λαιμά.

Δεν βλέπω πάντως να έχουν κάτι το ιδιαίτερο σαν κατασκευή πέρα, από το χείλος στη μέση που αναγκάζει τα καρμπυρατέρ να σταθούν σε συγκεκριμένη θέση. Θα ήταν ενδιαφέρον το ενδεχόμενο αλλαγής τους με κάποιο φθηνότερο και απλό ίσως σωλήνα σιλικόνης κατάλληλης διαμέτρου όπως κάναμε και στις υποπιέσεις. Δεν είναι και μικρό το έξοδο κάθε 3 χρόνια να ψαχνόμαστε για λαιμούς στα καρμπυρατέρ. (Μη πώ τίποτα για τη γιαπωνέζικη ποιότητά τους  :goofy: ).



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #634 on: Σάββατο 16 Ιανουάριος 2016, 22:29:38 μμ
στην δικη μου περιπτωση που αναφερθηκε καπου,ειχε σαπισει/τρυπησει το σωληνακι υποπιεσης του εμπρος κυλινδρου απο την δεξια πλευρα.
ευτυχως ειχε τρυπησει κοντα στον κυλινδρο,αφαιρεθηκε ενα κομματι 1-2 ποντων και ολα ως δια μαγειας εφτιαξαν.





Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #635 on: Κυριακή 17 Ιανουάριος 2016, 12:28:17 μμ
2 φορές το είχα πάθει αυτό με τις "μαμά" υποπιέσεις, τις άλλαξα, και μετά από 2 χρόνια και κάτι έπαθα το ίδιο και με τις αλλαγμένες. Λόγω θερμοκρασίας σκάει το λάστιχο στο σημείο που ακουμπάει τους κυλίνδρους.

Αυτή τη φορά το διορθώσαμε με το Νίκο βάζοντας σιλικόνης, τα οποία ήταν δοκιμασμένα στη δικιά του μοτ/τα για αρκετό διάστημα ελπίζοντας σε ένα καλό αποτέλεσμα και στον τομέα που με προβληματίζει. Να σημειώσω ότι και αυτή τη φορά τα λαστιχάκια που είχα πριν είχαν αρχίσει να αλλοιώνονται κοντά στους κυλίνδρους.

 Παραμένει πιθανό το ενδεχόμενο για πρόβλημα στις λαστιχένιες εισαγωγές, τις οποίες δεν σκοπεύω να ψάξω και να αλλάξω σύντομα, θα ψεκάσω ίσως λίγο σπρέι να δώ αν το τραβάει μέσα, και αν ναι θα ξέρω ότι πρέπει να βρω συντομότερα μια λύση.




Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #636 on: Δευτέρα 18 Ιανουάριος 2016, 07:57:12 πμ
Έχουμε πλέον περάσει σε άλλα μονοπάτια...  :goofy:

Κατανάλωση υπερβολική (7.5λ/100)

Κατηγορηματική άρνηση του κινητήρα να δεχθεί τσοκ, ακόμα και σήμερα το πρωί που όλα ήταν κρύα και παγωμένα... Με τσοκ ανέβαζε μέχρι 1500 οριακά ακόμα και με δεύτερη σκάλα, μετά έκανε σα να πνιγόταν. Προφανώς ένα ακόμα λύσιμο με περιμένει στη γωνία, θα τσεκάρω και τα μπουζί για πιθανά κολλημένα τσοκ και θα ξαναδοκιμάσω... Βρε τι πάθαμε...  :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #637 on: Δευτέρα 18 Ιανουάριος 2016, 17:28:53 μμ
Δυσκολία στη μετακίνηση του μπροστινού τσοκ, όπως ακριβώς το περίμενα και το έχω ξαναπάθει. Πιθανότατα να έμενε ανοιχτό για όσα χιλιόμετρα έγραψα μετρώντας κατανάλωση. Τα δε μπουζί πιο σκούρα προφανώς, αφού έχουμε και μισή στροφή παραπάνω από τον άλλον, όμως το τσοκ έδειξε ότι είναι εκεί και μάλιστα "δυνατά". Ένας λόγος που πνιγόταν και δεν το δεχόταν παραπάνω ακόμη και κρύο.

Ξαναπέρασα τις ντίζες από το τιμόνι μέχρι κάτω, προσπαθώντας να πετύχω τη βέλτιστη διαδρομή όπου δεν θα κολλάει από άλλα εξαρτήματα που μπαίνουν στη μέση και συγκεκριμένα τις σωληνώσεις της Pair που πατάνε κάτω τη ντίζα. Ελπίζω σε καλύτερες μέρες.  :goofy: . Πήγα και σε έναν άλλον με ανταλλακτικά Χόντα και έκανα παραγγελία τις βελόνες. Πιθανότατα να τις έχουμε και πριν το τέλος του μήνα μου είπε, δεν ρώτησα λεπτομέρειες από που και πώς, αλλά δεν με ενδιαφέρει κιόλας. Ο Σαρακάκης κοιμάται τον ύπνο του δικαίου ακόμα...

Ψάχνω και φίλτρο λαδιού στο εμπόριο, αν πετύχω κάτι με καλύτερη τιμή, θα το προχωρήσω και δεν ξανασχολούμαι με εξουσιοδοτημένους και αντιπρόσωπους εάν δεν υπάρξει ξανά πολύ σοβαρός λόγος.  :eusa_naughty:



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #638 on: Δευτέρα 18 Ιανουάριος 2016, 17:54:41 μμ




Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #639 on: Δευτέρα 18 Ιανουάριος 2016, 19:23:11 μμ
Ευχαριστώ Παναγιώτη, αλλά δεν αναφερόμουν για γνήσιο φίλτρο.

Σκέφτομαι το ενδεχόμενο να έβρισκα κάποιο επώνυμο εμπορίου (πχ MANN) που είναι και κοντά στη γειτονιά μου. Δεν θα σωθώ με τα 2~3 ευρώ αν κοστίζει λιγότερο, αλλά εάν δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το άλλο που γράφει απλά Χόντα πάνω, (ακολουθεί δηλαδή τις προδιαγραφές, διαθέτει την αντεπίστροφη που έχει το φίλτρο της χόντα, έχει ίδια διάσταση μέσα έξω), δεν θα με χαλάσει κιόλας. Έτσι και αλλιώς το πετάω σε κάθε αλλαγή (το αν πρέπει ή όχι είναι άλλη ιστορία), και είναι κρίμα να τρέχω να ψάχνομαι για το μαμά φίλτρο συνέχεια. Για την ώρα έχω δύο καβάτζα, μόλις τα τελειώσω και αυτά θα δώ τι θα κάνω.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #640 on: Δευτέρα 18 Ιανουάριος 2016, 22:11:35 μμ
Γιάννη υπάρχει περίπτωση να έχει πρόβλημα η Pair? δλδ να αφήνει ανοικτό μόνο τον εμπρός κύλινδρο?
Αφού η λειτουργία της είναι να παρέχει αέρα στα ψευδοκάπακα, αν (λέω αν) έχει μείνει κολημένη και δίνει μόνιμα στον εμπρός υπάρχει περίπτωση να επηρεάζει το μίγμα του?

Αν αυτό ευσταθεί, δοκίμασε να την αφαιρέσεις. Πχ κλείνοντας την παραχή αέρα στην pair απο το φιλτροκούτι.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #641 on: Τρίτη 19 Ιανουάριος 2016, 16:56:18 μμ
Γιάννη υπάρχει περίπτωση να έχει πρόβλημα η Pair? δλδ να αφήνει ανοικτό μόνο τον εμπρός κύλινδρο?
Αφού η λειτουργία της είναι να παρέχει αέρα στα ψευδοκάπακα, αν (λέω αν) έχει μείνει κολημένη και δίνει μόνιμα στον εμπρός υπάρχει περίπτωση να επηρεάζει το μίγμα του?

Αν αυτό ευσταθεί, δοκίμασε να την αφαιρέσεις. Πχ κλείνοντας την παραχή αέρα στην pair απο το φιλτροκούτι.

Δεν μπορώ να το γνωρίζω γιατί την Pair όσες φορές έλυσα έδεσα δεν την πείραξα ποτέ. Μία φορά μόνο καθαρίστηκε εξωτερικά. Αν έχει κολλήσει δε ξέρω πως θα έπρεπε να συμπεριφερεται ο κινητήρας και επίσης δεν ξέρω εάν υπολειτουργεί, που θα μπορούσε και αυτό να παίζει σαν ενδεχόμενο. Θα δοκιμάσω να τη κλείσω, όχι όμως άμεσα, όταν ξαναφτάσω με λύσε δέσε στη περιοχή για τον οποιονδήποτε λόγο μόνο τότε θα δοκιμάσω να την απομονώσω.

Εάν βγάλω την υποπίεση απλά (και τα ταπώσω το κινητήρα εκεί) αφήνοντας τη βαλβίδα στη θέση που είναι, ίσως δείξει κάτι, αυτό είναι εύκολο μιας και η υποπίεση φαίνεται από κάτω χωρίς λύσιμο.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #642 on: Τρίτη 19 Ιανουάριος 2016, 21:41:02 μμ
Η βίβλος γράφει τρόπο ελέγχου της βαλβίδας σελίδα 5.21.

Ισως το σωστότερο να ήταν να ταπώσεις με κάποιο τρόπο την ρήντ του εμπρός κυλίνδρου, αν οχι απο το καπάκι , εστω απο το σημείο που συνδέεται στην βαλβίδα.

Στην σελίδα 5.3 στο troubleshooting της τροφοδοσίας στο rough idling αναφέρει αρκετές αιτίες τις έχεις διαβάσει?



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #643 on: Τετάρτη 20 Ιανουάριος 2016, 16:07:12 μμ
Η βίβλος γράφει τρόπο ελέγχου της βαλβίδας σελίδα 5.21.

Ισως το σωστότερο να ήταν να ταπώσεις με κάποιο τρόπο την ρήντ του εμπρός κυλίνδρου, αν οχι απο το καπάκι , εστω απο το σημείο που συνδέεται στην βαλβίδα.

Πλέον το χρειάζομαι για μετακίνηση καθημερινά, οπότε το να κάτσω να ξηλώσω πάλι όλο το σύμπαν για να τσεκάρω την pair, είναι κομματάκι δύσκολο. Άσε που όταν είσαι μέσα στο τρέξιμο να προλάβεις τις δουλειές που έχεις να φέρεις για την ημέρα, το τελευταίο που κοιτάς είναι το ρελαντί. Οι επόμενες κινήσεις μου θα καθοριστούν και πάλι από την κατανάλωση μόλις αδειάσει αρκετά το τεπόζιτο και μόνο, αργότερα να φτιάξει και ο καιρός. Δηλαδή και πάλι αν μου βγάλει 7.5 λίτρα που είναι πολλά δεν θα κάτσω να το ξηλώσω αυτή τη φορά. Από τη μέρα και μετά που βρήκα το τσοκ πάλι κολλημένο δεν παρατήρησα κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στη λειτουργία. Το ρελαντί μόνο είναι μόνιμα κουνιστό, αλλά, δεν νιώθω πάντα το παίξιμο της βελόνας στον ήχο του κινητήρα.

Αν με ξαναβγάλει ο δρόμος θα κλείσω την pair τελείως να δούμε τι θα γίνει, έτσι για την ιστορία. Το πρώτο που θα κάνω είναι να βάλω μια τετράδα μπουζί, γιατί τα τωρινά έχουν ταλαιπωρηθεί πολύ με τις αυξομειώσεις του μείγματος, τις τελαυταίες μέρες και φαίνεται στην εικόνα που έδωσαν τα εύκολα. Ίσως θα έπρεπε να τα έχω αλλάξει νωρίτερα, αλλά μιας και πλησιάζω τις 12.000 για αλλαγή τους, δεν με απασχολεί. Τέλος του μήνα θα μπουν φρέσκα, όπως και να έχει.

Στην σελίδα 5.3 στο troubleshooting της τροφοδοσίας στο rough idling αναφέρει αρκετές αιτίες τις έχεις διαβάσει?

Αντιγράφω και σχολιάζω μετά:

1. Περιορισμένη ροή βενζίνης.
2. Πρόβλημα στην ανάφλεξη
3. Φτωχό ή πλούσιο μίγμα
4. Μάπα Βενζίνη
5. Διαρροή αέρα στην εισαγωγή
6. Λάθος ρύθμιση ρελαντί
7. Λάθος ύψος στα φλοτέρ των καρμπυρατέρ
8. Βουλωμένη αναπνοή τεπόζιτου
9. Λάθος ρύθμιση Pilot
10. Συχρονισμός Καρμπυρατέρ
12. Λάθος ρύθμιση βαλβίδων
13. Χαμηλή συμπίεση κυλίνδρων

Σχολιασμός

1. Το τεπόζιτο ρίχνει βενζίνες σωστά, το διάφραγμα ενεργοποιείται με την υποπίεση χωρίς να δείχνει κάτι να κολλάει, η ροή είναι "μπόλικη", τουλάχιστον στο κομμάτι όπου υπάρχουν σωληνώσεις, άλλωστε "ψηλά" στο παρατεταμένο γκάζι δεν έχει στεγνώσει ποτέ. Τα καρμπυρατέρ εσωτερικά ειναι καθαρά, άρα αν δεν κολλάει το φλοτέρ σε κάποιο (δεν φάνηκε κάτι τέτοιο), δεν είναι από αυτό.

2. Βλάβη στην ανάφλεξη δεν μπορώ να ελέγξω. Αν έχει λάθος στο χρονισμό, αν δεν ακούει σωστά το TPS και βαράει όπου θέλει, δεν μπορώ να το ξέρω. Μέχρι μπουζί μπορώ να πάω, φαίνεται ότι σκάνε, τα αλλάζω για σιγουριά, αλλά παραπάνω τι μπορώ να τσεκάρω? Όλα είναι φιξ πλέον... Άντε και κανένα βράδυ να δώ άμα φεύγει κανάς σπινθήρας αλλού. Παραπάνω μπορώ να κάνω κάτι? Δεν έχω στροβοσκόπιο, για να δώ τον χρονισμό.

 
3.Μείγμα φτωχό μπορεί, όταν δεν είναι κολλημένο το τσοκ. Όταν το τσοκ κόλλησε επειδή έγινε πλούσιο έδειχνε να δουλεύει καλύτερα. Άρα σίγουρα δεν είναι πλούσιο μείγμα. Σημ: Το τσοκ κόλλαγε πάντα στο μπροστινό καρμπυρατέρ. Το ότι δούλευε και καλύτερα με το μπροστινό "πλούσιο" ίσως έχει σημασία, όπως ήδη έχω αναφέρει.


4. Μάπα βενζίνη... Στην Ελλάδα έιμαστε, γιατί όχι. Αλλά έχω αλλάξει βενζινάδικα, έχω βάλει και 100άρα, αλλά δεν είδα βελτίωση. Με τη κατοστάρα μόνο έδωσε κάποια στιγμή ανεβασμένο ρελαντί, μέχρι που άρχισα να τη "νοθεύω" με απλή και μετά ήρθε εκεί που ήταν πάντα. Η αστάθεια υπήρχε, αλλωστε έγινε και καθαρισμός για σιγουριά και όχι μόνο ένας. Μέσα ήταν "χαρτί".


5.Διαρροή στην εισαγωγή, από λαιμούς θα μπορούσε να χάνει, δοκιμάζοντας όμως με σπρέι γύρω από τα καρμπυρατέρ δεν δείχνει να "μασάει" το ίδιο δουλεύει. ΑΠό που αλλού να τραβάει? Υποπιέσεις αλλάξαμε. Μόνο αν κάποιο κομμάτι παραπέρα (πχ η PAIR) έχει βλάβη εσωτερικά μπορεί να τραβήξει αέρα. Άρα θέλουμε έναν έλεγχο εκεί όπως είπα θα γίνει αργότερα, δεν έχω το κουράγιο να τη ξαναλύσω, ούτε ο καιρός το επιτρέπει.


6. Το ρελαντί το κάναμε μαζί το είδες. Δεν είναι λάθος.

7. Το ύψος δεν είναι πειραγμένο στα φλοτέρ. Υπάρχει βέβαια στο λαμάκι τους μια μικρή φθορά από το πάτα άσε από το πυραυλάκι. Αν μιλάμε με νούμερα η διαφορά είναι λιγότερη από 1/4 του χιλιοστού προς τα πάνω. Αν αρκεί να κάνει νούμερα, πάσο, να το μετρήσω και να το φέρω στα χιλιοστά του μάνιουαλ. Το σημάδι είναι το ίδιο και στα δύο φλοτεράκια, άρα η όποια φθορά εκεί είναι τουλάχιστον ομοιόμορφη, τα μπουζί άλλωστε έδειξαν όλες τις φορές ότι οι κύλινδροι δεν έχουν διαφορά στα μείγματα τουλάχιστον όχι κάτι τραγικό τόσο ώστε να φαίνεται με το μάτι.


8. Τις αναπνοές τις έχω κοιτάξει, επειδή κάποτε τα σωληνάκια που κατέληγαν έξω από την ποδιά τα είχα βρεί βουλωμένα. Όλα  αυτά τα σωληνάκια είναι καθαρά. Άλλωστε βενζίνη κατεβάζει όπως έιπα πιο πάνω.

9.Οι pilot ήταν ρυθμισμένες 3κ 1/4 και στους δύο, μαζί τις κάναμε, έδειξε να δουλεύει καλύτερα με περισσότερες στροφές προς πλούσιο ο μπροστινός, αλλά δεν είναι κόπος να το επαναφέρω. Δεν αλλάζει κάτι άλλωστε συνεχίζει να παίζει το ρελαντί.

10. Καρμπυρατέρ καθαρίστηκαν. Σχολαστικά, όσο πιο σχολαστικά γίνεται. Δεν μπορεί να είναι κάτι βουλωμένο. Όπως είπα άλλωστε το τσοκ κολλημένο το μπούκωνε, και έκαιγε παραπάνω, άρα δουλεύει σαν δίοδος.

11. Συγχρονισμό κάναμε μαζί. Δεν νομίζω να αμφιβάλλεις για τη διαδικασία. Ακόμα και αν κατάφερα πάλι να τον χαλάσω, το πρόβλημα παρέμεινε ακόμα και μετά το συγχρονισμό και πριν βάλω ξανά χέρι.

12. Βαλβίδες τσέκαρα, δεν ρύθμισα γιατί δεν χρειάζονταν. Το γωνιακό φίλερ που έχεις και εσύ έμπαινε και στις 6 βαλβίδες, με λίγο πιο σφιχτή αίσθηση στις πίσω. Τα φίλερ που έδιναν ρύθμιση εκτός ορίων (με απλό φίλερ που έλεγξα), στο μεν παραπάνω δεν έμπαιναν καν, στο δε παρακάτω διάκενο, κολυμπούσαν. Άρα οι βαλβίδες είναι μέσα στα όρια του κατασκευαστή. Δεν μπορεί λοιπόν να φταίει αυτό. Υπάρχει ενδεχόμενο άραγε η μικροδιαφορά στην αίσθηση να προκαλεί τέτοιο πρόβλημα? Αν ναι τότε γιατί δίνει τόσο μεγάλα περιθώρια η Χόντα? Θεωρώ ότι η διαφορά που είχαν μπορεί να προκύψει ακόμα και αν τις ρυθμίσεις ξανά εκ νέου, είναι ελάχιστη και για να τη καταλάβεις πρέπει να επιμείνεις. Στο άκουσμα με το "στηθοσκόπιο" μπορείς όμως να εντοπίσεις τη διαφορά τους.

13. Για τη συμπίεση μίλησα ήδη. Κρύο βλέπω 160 στον εμπρός και 165 στον πίσω. Η μετρηση για να είναι σωστή θέλει κινητήρα ζεστό και όχι κρύο που το μέτρησα εγώ και η Χόντα "δίνει" 192 συν πλην 28psi. Στη χειρότερη που η Χόντα μετράει συμπίεση με κινητήρα κρύο, ο εμπρός κύλινδρος είναι 4psi χαμηλότερος από τα όρια. Παρ όλα αυτά στη σελίδα 10-4 ζητάει κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Με ζεστό λοιπόν κινητήρα η συμπίεση θα ανέβει, τουλάχιστον έτσι ξέρω από παλιότερες μετρήσεις που έκανα στο Γιαμάχα μου, αρκετά μάλιστα psi (μέχρι και +10 είχε στο γιαμάχα), συνεπώς ακόμα και έτσι ο μπροστά κύλινδρος τελικά θα βρεθεί εντός προδιαγραφών.

Δεν ξέρω αν η διαφορά μεταξύ τους θα μπορούσε να είναι αιτία για τα προβλήματα στη λειτουργία. Σε αίσθηση δείχνει σαν να "χάνει" ο ένας κύλινδρος στιγμιαία την ανάφλεξη την ώρα που παίζει η βελόνα. Δηλαδή σαν να κόβει ρεύμα ή (αντίστοιχα σαν να μην έχει καύσιμο) ενώ έχει ρεύμα στιγμιαία, πράγμα που προκαλεί βύθισμα στις στροφές του ρελαντί και ήχο σαν "πειράκια" από τον κινητήρα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπόρεσα να βρώ ποιός κύλινδρος το κάνει, αλλά υποθέτω από τις μετρήσεις, τις ρυθμίσεις,  που έκανα, αλλά και από τη φθαρμένη βελόνα ότι ο μπροστινός  έχει τα ψυχολογικά του.
« Last Edit: Τετάρτη 20 Ιανουάριος 2016, 16:10:30 μμ by Johnny_Nik »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #644 on: Τετάρτη 20 Ιανουάριος 2016, 21:32:36 μμ
Aν η μεμβράνη υποπίεσης που ανοιγει την pair είναι σχισμένη τότε ισως τραβαει απο εκεί αέρα και φτωχαίνει το μίγμα.

Το ίδιο που έπαθα με το παπί, τρύπησε η μεμβράνη στο ρουμπινέτο και η υποπίεση απο το λαιμό εισαγωγής τραβαγε αέρα, φτωχαινε το μιγμα και είχα σκασίματα στην εξάτμιση.
Βέβαια όλα αυτά είναι μια υπόθεση, δεν ξερω ακριβώς πως είναι εσωτερικά η pair.

Oμως αυτό μπορείς να το ελέγξεις ταπωνοντας την υποπίεσή της.

.... Ίσως θα έπρεπε να τα έχω αλλάξει νωρίτερα, αλλά μιας και πλησιάζω τις 12.000 για αλλαγή τους, δεν με απασχολεί. Τέλος του μήνα θα μπουν φρέσκα, όπως και να έχει.

θα τα αλλάξουμε παρέα, να ''την ψάξουμε'' και παρέα. Θα εχω και την δική μου σε τεύχη.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #645 on: Πέμπτη 21 Ιανουάριος 2016, 18:00:10 μμ
Θα αργήσουμε Νίκο να ψάξουμε να το ξέρεις. Σήμερα επικοινώνησα με το μαγαζί και μου είπε ότι μπορεί πριν το μέσο της επόμενης εβδομάδας να έχουμε τις βελόνες στα χέρια μας. Παράλληλα τσέκαρα και λάδια έχω να κάνω σε 5000 χιλιόμετρα περίπου, ενώ τα μπουζί είναι για αλλαγή σε 7000, ούτε καν στη μέση δεν βρισκόμαστε. Αν και θεωρώ ότι τα τωρινά ταλαιπωρήθηκαν δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να τα αλλάξω, οπότε θα μείνουν όσο αντέχουν ακόμα, ίσως να γίνει η επέμβαση μαζί με τα λάδια, που θα είναι και το ιδανικότερο. Παρ όλα αυτά φέρνοντας στο μυαλό μου την εικόνα που είχαν πριν λίγες μέρες όταν και τσέκαρα τα μίγματα φαίνονται πολύ πιο ταλαιπωρημένα από εκείνα που άλλαξα το καλοκαίρι και είχαν ακριβώς 12.000.

Παρατηρώ την κατανάλωση με το τσοκ να παίζει σωστά και βλέπω ήδη πολύ καλύτερη αυτονομία, εικάζω ότι η επόμενη μέτρηση θα πέσει άνετα στα 6 με 6.4 λίτρα /100χλμ, αφού δυστυχώς είχα αναγκαστεί να κινηθώ περίπου 50 χιλιόμετρα με το τσοκ μισοκολλημένο, με ότι αυτό συνεπάγεται. Από την μεθεπόμενη πιστεύω ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί και θα γυρίσω στις καταναλώσεις που έβλεπα μέχρι τώρα. Η βελόνα όπως πάντα παραμένει ασταθής, αλλά δεν με απασχολεί όσο προηγουμένως, αφού όπως είπα έχω αρκετά πράγματα στο κεφάλι μου για να ανησυχώ και γι αυτό.

Σήμερα παρατήρησα ότι η ντίζα του συμπλέκτη τρίβεται σε κάποια γωνία μέσα στη μανέτα, και ο λόγος δεν είναι άλλος από το μικρό νίκελ "κάλυμμα" (δεν μπορώ να το περιγράψω καλύτερα), το οποίο σφραγίζει το πλαστικό κέλυφος της ντίζας και από μέσα του περνάει το συρματόσχοινο. Με αυτό διαλυμένο, η ντίζα πλέον δεν πατάει καλά στη βάση της μανέτας και έτσι το συρματόσχοινο τρίβεται σε κάθε τράβηγμα. Είναι αναμενόμενο ότι σύντομα θα κοπεί και αυτό. Άλλο ένα γνήσιο ανταλλακτικό με διάρκεια ζωής εξαιρετικά μικρότερη της αναμενόμενης. Το καπακάκι αυτό το είχα δει ραγισμένο το καλοκαίρι που λάδωσα τη ντίζα, δεν περίμενα όμως ότι θα γινόταν χίλια κομμάτια και μάλιστα τόσο σύντομα. Τη ντίζα αν θυμάσαι την είχαμε αλλάξει μαζί, και από τότε δεν έχει κουνηθεί από τη θέση της παρά μόνο μια φορά για λάδωμα το καλοκαίρι, όπου ήταν ήδη σπασμένο το κομμάτι. Ευτυχώς έχω κρατήσει τη παλιά, μόλις κοπεί θα την αλλάξω, ίσως και πριν κοπεί να την αλλάξω εάν μπορώ να το κάνω χωρίς να λύσω τίποτα από πλαστικά. (Σκέφτηκα μήπως την περνούσα παράλληλα με την υπάρχουσα να κάνω τη σκάτζα αμέσως μόλις κοπεί, όπως είναι κατασκευασμένη, αυτό το κάλυμα δεν μπορεί να αλλαχτεί εάν δεν κοπεί η ντίζα για να περάσει από μέσα του.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #646 on: Παρασκευή 22 Ιανουάριος 2016, 21:18:16 μμ
Για την ντίζα δεν μπορώ να πώ τπτ.

Για το ρελαντί το ίδιο, όμως αυτό που μου έμεινε την τελευταία φορά ηταν το τρεμούλιαμα που έχει το μηχανάκι.

Το μηχανάκι θέλει ψάξιμο, κ ίσως απο κάποιον με τα κατάλληλα εργαλεία.
Δλδ δεν μπορώ να φανταστώ πώς να ελέγξουμε ανάφλεξη.
Και να σκάει το μπουζί, έχει ο σπινθήρας την σωστή τάση? πως να το ελέγξεις αυτό?
Με κατάλληλο probe και παλμογράφο?

Αυτό δεν είχα πάθει με τη μικρή φριτέζα? δεν έπαιρνε μπροστά με τπτ.
Σπινθήρα είχα , ετσι ασχολιόμουν με το καύσιμο. Οταν το πήγα τελικά συνεργείο με το που το είδε εδωσε την λύση, πυκνωτής στις πλατίνες και χαμηλός σπινθήρας.
Δεν μπορούμε να τα ξερουμε όλα.

Ισως πριν σου κοστίσει πολλά ψάχνοντας να ήταν καλύτερο να την πάς σε ενα συνεργείο.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #647 on: Τρίτη 26 Ιανουάριος 2016, 16:13:17 μμ
Ισως πριν σου κοστίσει πολλά ψάχνοντας να ήταν καλύτερο να την πάς σε ενα συνεργείο.

Ο διάσημος Stoneman, σήκωσε τα χέρια ψηλά;  :goofy: Σαφώς και το διακωμωδώ λίγο, καταλαβαίνω ότι όπως πάω ψάχνοντας και αλλάζοντας (αν αρχίσω να αλλάζω πράματα), δεν θα καταλήξω πουθενά, παρά θα κερδίσω μια γενναία τρύπα στον προυπολογισμό μου. Σταμάτησα και εγώ να ψάχνω, μόνο τις βελόνες περιμένω, να τις αλλάξω να τελειώνει εκεί το θέμα.


Για την ντίζα δεν μπορώ να πώ τπτ.

Ούτε εγώ, απλά την άφησα και περιμένω όταν κοπεί από το τρίψιμο, να ξαναβάλω την παλιά ή αν έχω πάρει τότε μια καινούργια. Δεν με απασχολεί τόσο, το ξέχασα κιόλας να φανταστείς, περιμένω να μου το θυμίσει μόνη της.


Για το ρελαντί το ίδιο, όμως αυτό που μου έμεινε την τελευταία φορά ηταν το τρεμούλιαμα που έχει το μηχανάκι.

Το θυμάμαι που το είχες αναφέρει. Τότε είχα σίγουρα τη φθαρμένη βελόνα πάνω, θέλω να δω εάν θα μειωθεί τώρα ή όχι.


Το μηχανάκι θέλει ψάξιμο, κ ίσως απο κάποιον με τα κατάλληλα εργαλεία.
Δλδ δεν μπορώ να φανταστώ πώς να ελέγξουμε ανάφλεξη.
Και να σκάει το μπουζί, έχει ο σπινθήρας την σωστή τάση? πως να το ελέγξεις αυτό?
Με κατάλληλο probe και παλμογράφο?

Υπάρχει ένα μεγάλο πολυόργανο, σαν παλιά τηλεόραση με ρόδες, το έχω δει σε ένα συνεργείο, με το οποίο τσεκάρουν την ανάφλεξη, έχει εκτός από το probe, ακροδέκτες για τα μπουζοκαλώδια (με επαγωγή), τους πολλαπλασιαστές με απευθείας λήψη σήματος από την είσοδο και φυσικά το σχετικό πιστόλι. Το θέμα είναι ότι και να βρείς βλάβη στην ανάφλεξη, εάν δεν είναι σε εξάρτημα που αλλάζει, όπως πχ πολλαπλασιαστές, και έχει να κάνει με τη καμπύλη του αβάνς δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Σωστά;

Αυτό δεν είχα πάθει με τη μικρή φριτέζα? δεν έπαιρνε μπροστά με τπτ.
Σπινθήρα είχα , ετσι ασχολιόμουν με το καύσιμο. Οταν το πήγα τελικά συνεργείο με το που το είδε εδωσε την λύση, πυκνωτής στις πλατίνες και χαμηλός σπινθήρας.
Δεν μπορούμε να τα ξερουμε όλα.

Μα εδώ δεν έχουμε πυκνωτή όπως με τις πλατίνες. Την δουλειά την κάνει εσωτερικά η ECU. Σκέφτομαι, αν το πάμε σε ανάφλεξη το ζήτημα, εάν η ECU δεν έχει πάθει εγκεφαλικό, (τα τραβάνε τελευταία τα οχήματά μου), τότε έχουμε είτε πολλαπλιασαστές προβληματικούς, είτε λανθασμένο σήμα στο TPS το οποίο θα μπορούσε να στείλει εκτός ορίων την καμπύλη του αβάνς στο ρελαντί, ή και σε πιο πολλές στροφές (εξ ού και το τρέμουλο). Δεν θα το ρισκάρω να το ψάξω τόσο μέσα πάντως. Χρωστάω μόνο μια αλλαγή μπουζί, έστω και πριν τα μισά τους χιλιόμετρα, και αυτή τη φορά θα τα ψωνίσω από αλλού, γιατί έχουν τα χάλια τους, και δεν δικαιολογείται το αποτέλεσμα, για τόσα λίγα χιλιόμετρα που έκανα έστω και με πρόβλημα στο μίγμα. Τα αντίστοιχα που έβγαλα στο μεγάλο σέρβις ήταν κατά πολύ πιο καθαρά από αυτό που βλέπω τώρα. Είναι πιθανό να έπεσα σε καμιά παρτίδα που τρώει μπανάνες (τουτέστιν μαιμού). Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε, το έχω ξαναπάθει από το ίδιο μαγαζί, με τα μπουζί του Yamaha, και έχω ακούσει ότι έχει μια τάση να κάνει μαιμουδιές γενικώς σε αναλώσιμα.

Πάντως, μετά το το τελευταίο λύσε δέσε, όπου λίπανα το τσοκ από άκρη σε άκρη, δεν δείχνει να έχει κάποιο θέμα, μέχρι και τα μπουζί έδειξαν μείγμα καλό, παρ όλο που φαίνονται αρκετά ταλαιπωρημένα γενικότερα όπως είπα ήδη. Η κατανάλωση έχει επανέλθει στα φυσιολογικά της και το γέμισμα που έκανα (επίτηδες στο ίδιο βενζινάδικο), έδωσε 6.2 λίτρα/100 μιας και είχα διανύσει κάποια χιλιόμετρα με το τσοκ σφηνωμένο. Κατά τα άλλη η συμπεριφορά είναι ολόιδια.

Απομένει μόνο ο "βελονισμός", να δούμε τι θα γίνει και από εκεί. Μετά από αυτό δεν θα προχωρήσω σε άλλα έξοδα, ήδη ίσως και δύο βελόνες να ήταν υπερβολή αφού τελικά μόνο η μία είναι φθαρμένη.






Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #648 on: Τρίτη 26 Ιανουάριος 2016, 21:54:09 μμ
Σταμάτησα και εγώ να ψάχνω, μόνο τις βελόνες περιμένω, να τις αλλάξω να τελειώνει εκεί το θέμα.

Αυτό περιμένω κ εγώ.

Το θυμάμαι που το είχες αναφέρει. Τότε είχα σίγουρα τη φθαρμένη βελόνα πάνω, θέλω να δω εάν θα μειωθεί τώρα ή όχι.

Το αυτό θέλω να δώ κ εγώ.

Υπάρχει ένα μεγάλο πολυόργανο, σαν παλιά τηλεόραση με ρόδες, το έχω δει σε ένα συνεργείο, με το οποίο τσεκάρουν την ανάφλεξη, έχει εκτός από το probe, ακροδέκτες για τα μπουζοκαλώδια (με επαγωγή), τους πολλαπλασιαστές με απευθείας λήψη σήματος από την είσοδο και φυσικά το σχετικό πιστόλι. Το θέμα είναι ότι και να βρείς βλάβη στην ανάφλεξη, εάν δεν είναι σε εξάρτημα που αλλάζει, όπως πχ πολλαπλασιαστές, και έχει να κάνει με τη καμπύλη του αβάνς δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Σωστά;

Το θυμάμαι αυτό, ηταν ο γνωστός κομπιούτερ που με την χρήση του τα κονομάγανε οι ηλεκτρολόγοι.
Ομως με ενα τετοιο προιστορικό κομπιούτερ θα δείς την υψηλή τάση ,πράγμα καλό.

Οταν λέω ανάφλεξη εννοώ σπινθήρα κ όχι προπορεία . Αιτία για αυτό μπορεί να είναι μια μπουζόπιπα, ενα μπουζοκαλώδιο η ενα προβληματικό μπουζί.
Το μηχανάκι μας ακόμα δεν έχω καταλάβει αν έχει μεταβλητή προπορεία,
Ισως η ECU να συγκρίνει στροφές κινητήρα απο τον αισθητήρα TDC και απο την θέση της πεταλούδας μέσω του TPS κ ετσι να (ας πούμε) υπολογίζει την διαφορά ανάμεσα στις υπάρχουσες στροφές κινητήρα κ απαιτούμενες αρα να δίνει μια μεγαλύτερη προπορεία , λέω τώρα εγώ .
Αν κ όλο αυτό μου φαίνεται πολύ βαρύ για αυτό το μηχανάκι αφού μάλιστα δεν αναφερεται πουθενά κάτι σχετικό.
Ετσι πιστεύω πως με τη καμπύλη του αβάνς δεν υπάρχει περίπτωση να έχεις θέμα.

.... Είναι πιθανό να έπεσα σε καμιά παρτίδα που τρώει μπανάνες (τουτέστιν μαιμού). Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε, το έχω ξαναπάθει από το ίδιο μαγαζί, με τα μπουζί του Yamaha, και έχω ακούσει ότι έχει μια τάση να κάνει μαιμουδιές γενικώς σε αναλώσιμα.

Να αλλάξεις αμμεσα μπουζί τότε. Αυτό δεν μου τόπες.

Πάντως, μετά το το τελευταίο λύσε δέσε, όπου λίπανα το τσοκ από άκρη σε άκρη, δεν δείχνει να έχει κάποιο θέμα, μέχρι και τα μπουζί έδειξαν μείγμα καλό, παρ όλο που φαίνονται αρκετά ταλαιπωρημένα γενικότερα όπως είπα ήδη. Η κατανάλωση έχει επανέλθει στα φυσιολογικά της και το γέμισμα που έκανα (επίτηδες στο ίδιο βενζινάδικο), έδωσε 6.2 λίτρα/100 μιας και είχα διανύσει κάποια χιλιόμετρα με το τσοκ σφηνωμένο. Κατά τα άλλη η συμπεριφορά είναι ολόιδια.

Αρα δεν είχες μια βλάβη.

Απομένει μόνο ο "βελονισμός", να δούμε τι θα γίνει και από εκεί. Μετά από αυτό δεν θα προχωρήσω σε άλλα έξοδα, ήδη ίσως και δύο βελόνες να ήταν υπερβολή αφού τελικά μόνο η μία είναι φθαρμένη.

Αντε να δούμε , αν κ δεν νομίζω να παίζει τόσο μεγαλο ρόλο.
Ομως αν τελικά παίζει τότε θα πέσει παραγγελιά.

τα λέμε.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #649 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2016, 10:38:15 πμ
Το θυμάμαι αυτό, ηταν ο γνωστός κομπιούτερ που με την χρήση του τα κονομάγανε οι ηλεκτρολόγοι.
Ομως με ενα τετοιο προιστορικό κομπιούτερ θα δείς την υψηλή τάση ,πράγμα καλό.

Όταν ξανακατέβω Τρίπολη, θα πάω στον συνεργείο που το έχει. Εδώ με τους ΑΘηναίους δεν μπλέκω για κανένα λόγο.

Οταν λέω ανάφλεξη εννοώ σπινθήρα κ όχι προπορεία . Αιτία για αυτό μπορεί να είναι μια μπουζόπιπα, ενα μπουζοκαλώδιο η ενα προβληματικό μπουζί.
Το μηχανάκι μας ακόμα δεν έχω καταλάβει αν έχει μεταβλητή προπορεία,
Ισως η ECU να συγκρίνει στροφές κινητήρα απο τον αισθητήρα TDC και απο την θέση της πεταλούδας μέσω του TPS κ ετσι να (ας πούμε) υπολογίζει την διαφορά ανάμεσα στις υπάρχουσες στροφές κινητήρα κ απαιτούμενες αρα να δίνει μια μεγαλύτερη προπορεία , λέω τώρα εγώ .
Αν κ όλο αυτό μου φαίνεται πολύ βαρύ για αυτό το μηχανάκι αφού μάλιστα δεν αναφερεται πουθενά κάτι σχετικό.
Ετσι πιστεύω πως με τη καμπύλη του αβάνς δεν υπάρχει περίπτωση να έχεις θέμα.

Ο σπινθήρας θα μπορούσε να είναι όντως, αλλά αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το πρόβλημα είναι τόσο εμπρός όσο και πίσω, αφού οι κύλινδροι δείχνουν ομοιόμορφη κάυση, και οι δύο. (Ασ αφήσουμε στην άκρη τις τελευταίες πινελιές, μιλάω για τη μέχρι τώρα συμπεριφορά του κινητήρα με την αστάθεια στο ρελαντί). Άρα, έχουμε πρόβλημα και στις 4 μπουζόπιπες ταυτόχρονα ή/και στους δύο πολλαπλασιαστές ταυτόχρονα; Αν υπήρχε θέμα με τον σπινθήρα δεν θα φαινόταν;

Βέβαια για να αυτο-αναιρεθώ, έχω ήδη αναφέρει ότι "κάτι τρέχει" με τον μπροστά κύλινδρο, αλλά είναι έτσι όντως; Σε αδύναμο σπινθήρα ας πούμε θα βοηθούσε το παραπάνω μίγμα και αν ναι γιατί;

Η βίβλος πάντως αναφέρει ότι η ανάφλεξη μεταβάλεται και μάλιστα, η έναυση της γίνεται στις 10 μοίρες πρίν το TDC (BTDC) όπως λέει στις 1200 στροφές ενώ φτάνει μέχρι και τις 32 μοίρες στις 6000 στροφές. Τελικά, αν έχουμε μια έναυση της ανάφλεξης κάποιες μοίρες μετά ή πριν από το προκαθορισμένο στις 1200 στροφές όπου το μίγμα προς καύση είναι εκ των πραγμάτων ελάχιστο (επιδρά μόνο το pilot κύκλωμα), τότε είναι πολύ πιθανό να "χαθεί" ή να "αλλοιωθεί" κάποιος κύκλος ανάφλεξης με αποτέλεσμα να έχουμε την αστάθεια στο ρελαντί η οποία μεταφέρεται και τη νιώθεις στον κινητήρα που "κόβει" στιγμιαία. Υποθέτω ότι το παραπάνω το τσεκάρει η ECU με την έξοδο του στροφόμετρου, και το TPS επιδρά βοηθητικά σε όλο αυτό με κάποιο τρόπο, αν σε αναγκάσει να "φύγεις" μία ή δύο μοίρες ή και παραπάνω αν δηλώνει τελείως λάθος θέση, μπορεί στις ψηλές στροφές όντως να μην αλλάξει κάτι, στις χαμηλές όμως πιστεύω ότι θα υπάρχει πρόβλημα.

Μια ιδέα για δοκιμή είναι να απομονωθεί με κάποιο τρόπο ή να ξεγελαστεί το σύστημα με μια αντίσταση η οποία θα στέλνει πάντα εντολή ότι το γκάζι είναι σε συγκεκριμένη θέση. Προσοχή αυτό που προτείνω είναι εντελώς διαφορετικό από το να αποσυνδέσει κάποιος τη φίσα τελείως, αφού στη περίπτωση εκείνη εκτός από την εντολή "λείπει" από την ECU και η αντίσταση που υποδηλώνει ότι το TPS είναι συνδεδεμένο, και αυτό δεν μπορούμε να ξέρουμε πως επιδρά τελικά στο κινητήρα. Με το κόλπο που αναφέρω, θα έχουμε το TPS online, και ανάλογα με την επέμβαση που θα κάνουμε, είτε θα το δηλώνουμε σε "μηδενική θέση", είτε σε κάποια άλλη θέση που θα μας κάνει "κλικ" ότι το μηχανάκι δουλεύει καλύτερα σε όλο το φάσμα στροφών. ΤΟ αναφέρω γιατί πρόσφατα το διάβασα σε ένα ξένο φόρουμ, όπου εφαρμόστηκε σαν λύση για ασταθές ρελαντί σε μηχανάκι μονοκύλινδρο όμως, και άλλης φίρμας. Είδαν όμως βελτίωση και αυτό είναι που πρέπει να κρατήσουμε. Προσωπικά πάντως δεν σκέφτομαι να βάλω χέρι τόσο βαθιά, το έγραψα και πιο πάνω.




Να αλλάξεις αμμεσα μπουζί τότε. Αυτό δεν μου τόπες.

Ναι και σήμερα επιβεβαίωσα με το χειρότερο τρόπο ότι μάλλον έχουμε πέσει στη περίπτωση. Φίλος που αγόρασε επίσης μπουζί την ίδια μέρα με μένα από το ίδιο μαγαζί τα έβγαλε και ήταν και εκείνα σε κακά χάλια. Το αναφέρω γιατί μας είχε πεί ότι είμαστε τυχεροί γιατί μόλις είχε παραλάβει φρέσκια παρτίδα. Μακάρι να λέω και να υποθέτω βλακείες, αλλά πολύ φοβάμαι ότι έχω δίκιο τελικά. Ο φίλος είχε παρατηρήσει μάλιστα μια άυξηση στην κατανάλωση τις τελευταίες μέρες, πράγμα το οποίο δικαιολογείται απόλυτα μιας και ο σπινθήρας πλέον μετα βίας έκανε την εμφάνισή του μέχρι που τον άφησε. Δεν έχει άλλα προβλήματα το μηχανάκι, ευτυχώς γι αυτόν και είναι τσεκαρισμένο πολλές φορές. Δεν θα τα κρατήσω παραπάνω από το τέλος του μήνα και εγώ. Θα αλλάξω κατάστημα και θα πάρω ένα σετάκι φρέσκα. Γλυκοκοίταζα τα ιριδίου (έχω λεφτά για πέταμα), λες? :goofy:

Αρα δεν είχες μια βλάβη.

Βλάβη με την έννοια ότι προκλήθηκε μόνη της είχα μία, και ήταν η βελόνα. Για το τσοκ φταίω εγώ μάλλον, δεν το έδεσα σωστά τη πρώτη φορά, και τη δεύτερη ενώ νόμισα ότι το είχα δέσει σωστά, δεν μπήκα στο κόπο να ελέγξω αν κολλάει ή αν μπορεί να μετακινηθεί με τέτοιο τρόπο η ντίζα που μπορεί να κολλήσει. Μην ξεχνάς άλλωστε ότι το σκάλωμα στις στροφές το κάνει ακόμα, άρα παρ όλο που έλυσα όλα τα υπόλοιπα θέματα τα οποία εγώ προκάλεσα, η αρχική ζημιά που με οδήγησε να λύσω τα καρμπς υπάρχει ακόμα.


Αντε να δούμε , αν κ δεν νομίζω να παίζει τόσο μεγαλο ρόλο.
Ομως αν τελικά παίζει τότε θα πέσει παραγγελιά.

Αν παίξει τελικά ρόλο η βελόνα πιστεύω ότι θα βοηθήσει στο να μη κρατάει τις στροφές μετά από παρατεταμένο άνοιγμα του γκαζιού και μέχρι εκεί. Δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση ότι θα μου φτιάξει το ρελαντί, γιατί η βελόνα δεν επιδρά όσο το γκάζι είναι τελείως κλειστό. Ίσως και μια απειροελάχιστη ένδειξη προς τα κάτω στη κατανάλωση, λόγω του ότι η φθαρμένη βελόνα θα επέτρεπε θεωρητικά περισσότερο καύσιμο να περάσει όταν άνοιγες το γκάζι, αλλά και πάλι, ήταν τόσο μεγάλη η φθορά που να επηρεάζει τη κατανάλωση; Πιθανότατα όχι, και γι αυτό λέω ότι αν αλλάξει κάτι εκεί ίσως να μην το καταλάβω καν.
« Last Edit: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2016, 10:50:57 πμ by Johnny_Nik »