Hellas Transalp Forum

Ένα λάδι ρε παιδιά!!!

M. I. Pagalos · 635287

Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #100 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 08:52:55 πμ
Γιατί, το "Shell Advance SX4 10W-40" (premium mineral 4-stroke motorcycle engine oil) δεν σου κάνει?
το βρίσκεις και εδώ
more info

  Ενδιαφέρον. Thanks. Θα κάνω μια έρευνα. Αν και παίζουν πολλά πράγματα ρόλο. Εκτός από το να εμπιστεύεσαι την εταιρεία (τη shell την εμπιστεύομαι, βάζουμε στα αεροπλάνα μας) μετράει και το να μπορείς να τα βρεις εύκολα ανά πάσα στιγμή. Αν πρέπει να κάνω εξερεύνηση για να τα βρω, να το βράσω!
  Και να είναι και φτηνά, όχι όσο τα συνθετικά. Βλέπω ότι είναι κάπως τσιμπημένα. Τι κάπως? Πολύ! Μαζί με τα μεταφορικά κατεβαίνει €25,85/λίτρο.

  Ξέρει κανείς αν υπάρχουν εδώ? Και πόσο κάνουν?






ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #101 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 09:35:02 πμ
Χθες άλλαξα λάδια και φίλτρο λαδιού μόνος μου τελικά μαζί με ένα φίλο μηχανικό.
Πρώτο και βασικό η μηχανή ήταν πλημμύρα στο λάδι ο δείκτης ήταν πολύ πιο πάνω από το maximum έφτανε μέχρι την τάπα!!!
Δεύτερο αυτό που συζήτησα και με τον Χρήστο ότι από ότι φάνηκε στον μηχανικό το λάδι ήταν πολύ νερουλό θα το περίμενε σαφώς πιο παχύρευστο.
Τελικά η μηχανή μαζί με την αλλαγή φίλτρου πήρε 2.7 λίτρα στο manual λέει 2.3 αλλά προφανώς εννοεί χωρίς την αλλαγή φίλτρου.

Συμπέρασμα με το που πάρετε τη μηχανή και την κυκλοφορήσετε λίγο καλό είναι να κάνετε έναν έλεγχο στα λάδια.


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline louros

  • Μονάχος μονάχος
  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 7326
  • Kαι αδιάβροχος.....!
Reply #102 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 09:49:53 πμ
Συμπέρασμα με το που πάρετε τη μηχανή και την κυκλοφορήσετε λίγο καλό είναι να κάνετε έναν έλεγχο στα λάδια.


 :thumbup:
Και στο  παραφλού και να τσεκάρουμε αν είναι όλα στη θέση τους και σφιγμένα όπως πρέπει  ....
Είναι κανόνας πλέον.
Άσε , κάλιο γαιδουρόδενε παρά.....


ΘΑΝΑΣΗΣ  
Ομορφάάά





" Μπάρμπα . απο δω βγάζ πθενά ?


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #103 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 09:53:24 πμ
Αλέξη, όταν άλλαξες τα λάδια σε τί θερμοκρασία ήταν ο κινητήρας? Ήταν ζεστός ή κρύος?
Το ότι ήταν "νερουλό" είναι καλό σημάδι (και όχι κακό)!
Το ότι ο δείκτης ήταν πολύ πιο πάνω από το max, αυτό είναι κακό σημάδι!


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #104 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 10:08:46 πμ
Αλέξη, όταν άλλαξες τα λάδια σε τί θερμοκρασία ήταν ο κινητήρας? Ήταν ζεστός ή κρύος?
Το ότι ήταν "νερουλό" είναι καλό σημάδι (και όχι κακό)!
Το ότι ο δείκτης ήταν πολύ πιο πάνω από το max, αυτό είναι κακό σημάδι!

Επίτηδες ήταν λίγο ζεστός ο κινητήρας για να τρέξουν πιο εύκολα. Λίγο όμως δηλαδή μπορούσες να τον πιάσεις δεν έκαιγε. Δηλαδή το λάδι ήταν ζεστό αλλά όχι καυτό. Χρήστο πάντως το πολύ νερουλό σύμφωνα και με τη δική μου λογική δεν είναι και τόσο σωστό. Δεν θα έπρεπε να κρατάει το ιξώδες του το λάδι?


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #105 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 10:17:46 πμ
Στη θερμοκρασία που το άλλαξες, το λάδι έχει περίπου το ίδιο ιξώδες με το 10W-40.
Στους 100 βαθμούς είναι που διαφέρουν! Μην ξεχνάς ότι και τα δύο είναι πολύτυπα λάδια και σε χαμηλές θερμοκρασίες έχουν περ. το ίδιο ιξώδες!
Και πάλι, το ότι ήταν νερουλό είναι καλό σημάδι. Το ότι ήταν πολυγεμισμένο το κάρτερ, αυτό είναι κακό σημάδι (μπορεί να σου πετάξει καμιά τσιμούχα από την υψηλή πίεση).

ΥΓ: Δεν ξέρω πόσο και αν ο μηχανικός σου ξέρει από λάδια!
« Last Edit: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 10:22:21 πμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #106 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 10:26:46 πμ
Στη θερμοκρασία που το άλλαξες, το λάδι έχει περίπου το ίδιο ιξώδες με το 10W-40.
Στους 100 βαθμούς είναι που διαφέρουν! Μην ξεχνάς ότι και τα δύο είναι πολύτυπα λάδια και σε χαμηλές θερμοκρασίες έχουν περ. το ίδιο ιξώδες!
Και πάλι, το ότι ήταν νερουλό είναι καλό σημάδι. Το ότι ήταν πολυγεμισμένο το κάρτερ, αυτό είναι κακό σημάδι (μπορεί να σου πετάξει καμιά τσιμούχα από την υψηλή πίεση).

ΥΓ: Δεν ξέρω πόσο και αν ο μηχανικός σου ξέρει από λάδια!

Δεν ξέρω και εγώ τη διατριβή έχει κάνει αλλά 20 χρόνια αλλάζει λάδια σε μηχανάκια λογικά θα έχει δει πολλά :) Το πολυγεμισμένο ήταν από τα σαϊνια στην αντιπροσωπεία.....!!!! Αντε τώρα να ξαναπάω το μηχανάκι μου εκεί θα φεύγω και θα ψάχνω να δω τι βλακεία έχουν κάνει...


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #107 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 11:02:11 πμ
Δεν ξέρω και εγώ τη διατριβή έχει κάνει αλλά 20 χρόνια αλλάζει λάδια σε μηχανάκια λογικά θα έχει δει πολλά :) Το πολυγεμισμένο ήταν από τα σαϊνια στην αντιπροσωπεία.....!!!! Αντε τώρα να ξαναπάω το μηχανάκι μου εκεί θα φεύγω και θα ψάχνω να δω τι βλακεία έχουν κάνει...

  Και ποιος σου είπε να το πηγαίνεις στην αντιπροσωπεία? Ένα σωρό καλοί μάστορες υπάρχουν.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #108 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 11:19:21 πμ
Μιχάλη δεν πήγα στην αντιπρωσοπεία είναι καινούργια από εκεί την αγόρασα από που να την αγόραζα δηλαδή??? Τα πρώτα λάδια άλλξα.


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #109 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 12:17:23 μμ
Μιχάλη δεν πήγα στην αντιπρωσοπεία είναι καινούργια από εκεί την αγόρασα από που να την αγόραζα δηλαδή??? Τα πρώτα λάδια άλλξα.

  Εννοώ για σέρβις, όχι από πού την αγόρασες! Να που σου γέμισαν το κάρτερ με έξτρα λάδι (όχι ό,τι καλύτερο για τον κινητήρα).




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #110 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 12:43:47 μμ
  Εννοώ για σέρβις, όχι από πού την αγόρασες! Να που σου γέμισαν το κάρτερ με έξτρα λάδι (όχι ό,τι καλύτερο για τον κινητήρα).

Μιχάλη πάλι δεν έγινα σαφής. Δεν την πήγα για σέρβις έτσι την αγόρασα με φουλ στα λάδια...


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #111 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 13:08:39 μμ
και για να προβληματίσω λίγο περισσότερο διαβάστε και αυτό....

Αντιγραφή από το moto.gr

http://www.moto.gr/arthra/00024.php?offset=0&artid=5


---------------------------------------------------------------------------------

Οσα θέλατε να ξέρετε για το λάδι της μηχανής σας
αλλά φοβόσασταν να ρωτήσετε...
(Πάρε λάδι κι' έλα βράδυ)

::: από τον Ν. Κωστόπουλο

Μήπως σας έλεγε και εσάς η μητέρα σας: "Μην κολυμπάς μετά το φαγητό"
"Να φοράς καθαρό εσώρουχο γιατί εάν πάθεις κανένα ατύχημα και πάς στο νοσοκομείο, ρεζίλι θα γίνεις", "Τρώγε και κανένα λαχανικό, όλο πίτσες και σαχλαμάρες είσαι" "Κουμπώσου μην πουντιάσεις", "Πάντα να βάζεις στο μηχανάκι σου λάδι ειδικό για μοτοσικλέτες"
Αυτό το τελευταίο ίσως και να μην σας το έλεγε, αλλά έχουμε όλοι τόσο προγραμματιστεί να πιστεύουμε ότι το λάδι για μοτοσικλέτες είναι ειδικό και διαφορετικό από των αυτοκινήτων πού έχει γίνει ένα από τα αξιώματα του μοτοσικλετιστή. Βέβαια ούτε από την Καλαμάτα είμαι για να ξέρω από λάδι ούτε έχω δίπλωμα πετροχημικού. Ένας απλός μοτοσικλετιστής είμαι όπου τον τελευταίο χρόνο έχουν πέσει στα χέρια μου το ένα άρθρο μετά το άλλο σχετικά με τις εξειδικευμένες ιδιότητες των μοτοσικλετιστικών λαδιών, ή μάλλον την έλλειψη τέτοιων ιδιοτήτων σε σχέση με τα αυτοκινητιστικά. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι όλες οι απαντήσεις βρίσκονται εδώ, απλά μερικά σημεία για να προβληματιστούμε.
Παραθέτω στοιχεία από τρία άρθρα των Ed Hackett, Dan Axton, και άρθρου του έγκυρου Αμερικάνικου περιοδικού Motorcycle Consumer News. (Αυτό το τελευταίο είναι το μοναδικό περιοδικό πού ξέρω το οποίο δεν δέχεται διαφημίσεις. Τα έσοδά του είναι αποκλειστικά από τους αναγνώστες και χωρίς καμία επιρροή από οποιοδήποτε είναι ένα περιοδικό σε μεγάλη εκτίμηση από τους Αμερικάνους μοτοσικλετιστές). Τον τελευταίο καιρό στις μοτοσικλετιστικές παρέες των Αμερικάνων (και Ευρωπαίων υποθέτω) υπήρξε μεγάλη σύγχυση σχετικά με τα καινούρια στάνταρτ των αυτοκινητιστικών λαδιών πάντα σε σχέση με το λάδι πού θα βάζουν στα μηχανάκια τους.
Οι νέες προδιαγραφές ζητούν λάδι με προδιαγραφές SJ ενώ μέχρι τώρα είχαμε λάδι με προδιαγραφές SG και SH. Οι νέες προδιαγραφές υποχρεώνουν από τις πετρελαιοβιομηχανίες να μειώσουν αισθητά τα ποσοστά πρόσθετων Φωσφόρου και Ψευδαργύρου στην σύσταση του λαδιού και εάν είναι δυνατόν να προστεθούν και ειδικά αντιτριβικά πρόσθετα ώστε να υπάρχει και οικονομία στην κατανάλωση βενζίνης περίπου 1%, οπότε το λάδι αυτό έχει και τον χαρακτηρισμό EC (Energy conserving). Ο λόγος είναι πρώτον οικολογικός και δεύτερον για να προφυλαχθούν οι καταλύτες από τον φώσφορο πού τους καταστρέφει. (Θυμάστε τις πρόσφατες διαφημίσεις για τα "καταλυτικά" λάδια; αυτό ήταν όλο το μυστήριο). Καλά θα πείτε, και τι μας νοιάζει εμάς σαν μοτοσικλετιστές οι νέες προδιαγραφές των αυτοκινητιστικών λαδιών. Ξεφουρνίζουμε μέχρι και διπλάσια χρήματα για να αγοράσουμε ειδικό μοτοσικλετιστικό λάδι και να διατηρήσουμε την πανάκριβη μηχανή μας σε καλή κατάσταση. Δεν μας αρέσει το ακριβό λάδι αλλά έτσι πρέπει και έτσι κάνουμε σαν καλά παιδιά, αφού όλοι το λένε, περιοδικά, διαφημίσεις, οι φίλοι μας, ο μηχανικός μας, κλπ.
Ε, λοιπόν μάθετε μια για πάντα το πιο καλοφυλαγμένο μυστικό στην πρόσφατη ιστορία του μοτοσικλετισμού. Tα αυτοκινητιστικά λάδια είναι το ίδιο καλά για την μηχανή σας ή και σε μερικές περιπτώσεις καλύτερα. Συγκεκριμένες ιδιότητες πού θα έπρεπε να έχουν επιπλέον τα ειδικά μοτοσικλετιστικά λάδια είναι ασήμαντες. Και το πιο σημαντικό (εδώ είναι η ταμπακέρα) είναι κατά πολύ φθηνότερα. Αμερικάνοι μοτοσικλετιστές λοιπόν (και άλλοι φαντάζομαι) πού ξέρουν, χρησιμοποιούν αυτοκινητιστικά λάδια εδώ και χρόνια. Γνωστό παράδειγμα είναι ένα CBR900RR πού ανήκει σε κάποιον Mike Case από το Los Angeles και είχε εμφανιστεί στις σελίδες του περιοδικού Sport Rider γιατί είχε ήδη συμπληρώσει 100.000 μίλια (160.000 χλμ) χρησιμοποιώντας αυτοκινητιστικό λάδι και μάλιστα κοινό και όχι συνθετικό. Από τότε το μηχανάκι έχει συμπληρώσει 200.000 μίλια (320.000 χλμ.!!!!!!) και είναι σε άριστη μηχανολογική κατάσταση. Αυτοί λοιπόν δεν είχαν την απορία εάν θα χρησιμοποιήσουν αυτοκινητιστικό λάδι αλλά εάν οι νέες προδιαγραφές θα έχουν κάποια παρενέργεια στις μοτοσικλέτες.

 
1. Τι ισχυρίζονται οι πετρελαιοβιομηχανίες σχετικά με τις ιδιότητες των λαδιών τους πού είναι ειδικά για μοτοσικλέτες και γιατί επιμένουν. Πού έχουν δίκιο και πού υπερβάλουν.
Το έχουμε ακούσει πάμπολλες φορές ότι τα μοτοσικλετιστικά λάδια είναι διαφορετικά γιατί έχουν ειδική σύνθεση ώστε να αντέχουν στις συνθήκες μέσα σε μία μοτοσικλέτα οι οποία (εκτός από λίγες εξαιρέσεις) γυρνούν με περισσότερες στροφές αλλά κυρίως έχουν υγρούς συμπλέκτες και εκτός αυτού το ίδιο λάδι λιπαίνει και το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το λάδι να χάνει τις ιδιότητες ροής του (Viscosity) σύντομα καθώς και την συνοχή του με αποτέλεσμα να διασπάται ή μεμβράνη προστασίας.
Άρα σας δίνουμε ειδικό λάδι και ξενοιάζετε. Χωρίς τα στοιχεία των βιομηχανιών να είναι απαραίτητα λάθος, τελικά οι διαφορές μεταξύ των λαδιών για αυτοκίνητα και για μοτοσικλέτες είναι μικρότερες από ότι μας κάνουν να πιστεύουμε.

 

ΠΡΟΣΘΕΤΑ:
Ισχυρισμός:
Οι πετρελαιοβιομηχανίες ισχυρίζονται ότι τα νέα αυτοκινητιστικά λάδια με προδιαγραφή SJ είναι ακόμη πιο ακατάλληλα για τις μηχανές διότι έχουν λιγότερα πρόσθετα φωσφόρου (ZDDP) κυρίως αλλά και ψευδαργύρου, λόγω των καταλυτών, τα οποία είναι σημαντικά συστατικά για την προστασία του κινητήρα.
Ουσία: Αν και η ποσότητα ZDDP είναι ελαφρώς μεγαλύτερη στα μοτοσικλετιστικά λάδια εξακολουθεί να υπαγορεύεται από τις προδιαγραφές του κράτους και δεν έχουν μεγάλες διαφορές. Εξάλλου υπάρχουν μηχανές όπως BMW,HONDA και YAMAHA πού έχουν καταλύτες και όλο και αυξάνονται με τα αυστηρότερα οικολογικά μέτρα σε Ευρώπη και Αμερική. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι το ZDDP είναι ένα πρόσθετο για την έσχατη ανάγκη της τριβής μετάλλου με μέταλλο όταν για κάποιο λόγο χάσουμε την μεμβράνη του λιπαντικού μας. Βέβαια για περιορισμένο χρόνο και εάν το λάδι μας κάνει την δουλειά του χωρίς απρόοπτα όπως μία διαρροή, δεν θα χρειαστούμε αυτή την ιδιότητα κάτω από τις καθημερινές συνθήκες.
Σημείωση: Είναι αλήθεια ότι σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, και όταν τα λάδια SJ έχουν και τα αντιτριβικά για την μείωση της κατανάλωσης, υπάρχει η περίπτωση να μην συμπλέκει η μίζα και να γυρνάει τρελά. Υπήρξε τέτοια περίπτωση σε Honda Goldwing αλλά δεν σημαίνει ότι δημιουργείται ζημιά, απλώς άλλαζαν λάδι και δούλευε κανονικά.

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ισχυρισμός:
Οι μοτοσικλέτες λειτουργούν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες και περισσότερες στροφές άρα χρειάζονται λιπαντικά με πιο ακριβά πολυμερή για μεγαλύτερη αντοχή μεμβράνης από τα αυτοκίνητα.
Ουσία: Αυτό ήταν αλήθεια 10 με 20 χρόνια νωρίτερα, όπου τα αυτοκίνητα πράγματι δούλευαν με χαμηλότερες στροφές, αλλά τώρα με τα πολυβάλβιδα (για να μην πούμε και τα τούρμπο) αυτοκίνητα και την εξέλιξη των πετροχημικών οι διαφορές έχουν εν πολλοίς εξαλειφθεί. τα λάδια τύπου SG και SJ είναι κατά πολύ ανώτερα από τα παλαιότερα SE και SF αλλά οι κατασκευαστές εξακολουθούν να συγκρίνουν τα μοτοσικλετιστικά λάδια με τα παλαιότερα αυτοκινητιστικά για να μας πείσουν για την ανωτερότητά τους.

 
2. Τι έχει αποκαλυφθεί σε ανεξάρτητες έρευνες
Ισχυρισμός:
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό πού τα ακριβότερα πολυμερή έχουν να καταπολεμήσουν είναι εκτός από την διατήρηση της λιπαντικής μεμβράνης, η αντοχή στην αυξημένη φθορά πού προκαλούν τα κιβώτια ταχυτήτων πού έχει σαν αποτέλεσμα να χαλάνε τα χαρακτηριστικά ροής του λαδιού. Είναι το ιξώδες πού λέμε στην Ελλάδα στα Αγγλικά Viscosity, και είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του λαδιού. Αυτό είναι και το πιο διαφημισμένο χαρακτηριστικό, τα κιβώτια ταχυτήτων μας λοιπόν είναι πού μας κάνουν να τρέχουμε να πάρουμε το ακριβό λάδι ειδικό για μηχανές. Για αυτό το θέμα, το Motorcycle Consumer News είχε επαφή με τον John Woolum καθηγητή Φυσικής του Πανεπιστημίου του Los Angeles ο οποίος είναι ο ίδιος μοτοσικλετιστής αλλά και την εποχή εκείνη ξεκινούσε με δική του πρωτοβουλία σχετικές μελέτες. Χρησιμοποίησε πέντε διαφορετικά λάδια σε μία μοτοσικλέτα Honda V65 Sabre

Τρία αυτοκινητιστικά :
Castrol GTX 10W40 (ορυκτέλαιο πολύ φθηνό πού εισάγεται και στην Ελλάδα 900δρχ/λίτρο)
Castrol Syntec 10W40 συνθετικό
Mobil 1 15W50 συνθετικό
Δύο μοτοσικλετιστικά:
Spectro 4 10W40 ορυκτέλαιο
Honda HP4 10W40 ημισυνθετικό
Χωρίς να σας κουράσω με τις λεπτομέρειες της έρευνας θα σας πω μόνο ότι ελέγχθηκε η ροή του καθενός στα 0 χιλιόμετρα και μετά στα 800 μίλια (1280 χλμ) και στα 1500 μίλια (2400 χλμ). Για την ακρίβεια μετρήθηκε η κινηματική ροή πού είναι η σχέση ροής δια την πυκνότητα του υγρού) Το νούμερο πού βγαίνει εκφράζει το ποσοστό ροής πού παραμένει στις ιδιότητες του λαδιού ξεκινώντας από 100% στα 0 χλμ. Δηλαδή στον πίνακα πού ακολουθεί το Castrol GTX για παράδειγμα στα 1280χλμ. Έχει διατηρήσει την ροή του στο 72,2% ή με άλλα λόγια έχει χάσει το 27,8% της δυνατότητάς του να εξακολουθεί να ρέει στα διάφορα σημεία του κινητήρα μας.
     0 χλμ.    1280χλμ.    2400χλμ.
MOBIL 1    100%    86,6%    83%
CASTROL SYNTEC    100%    78,1%    74,5%
CASTROL GTX    100%    72,2%    68%
HONDA HP4    100%    69,2%    65,6%
SPECTRO    4    100%    68%     63,9%

Aπό τα παραπάνω φαίνεται ότι τα αυτοκινητιστικά λάδια προσφέρουν όχι μικρότερη λίπανση αλλά αντιθέτως μεγαλύτερη από τα εξειδικευμένα μοτοσικλετιστικά λάδια, όταν χρησιμοποιούνται σε μοτοσυκλέτες.

Δεύτερον ότι τα συνθετικά είναι ανώτερα, τουλάχιστον στην σημαντική ιδιότητα της ροής. Μια και το Mobil 1 φάνηκε τόσο ανώτερο, παρέμεινε στην μηχανή μέχρι τα 2500 μίλια (4000 χλμ) και έγραψε μία κινηματική ροή του 79,1% . Παρεμπιπτόντως, η μεγαλύτερη απώλεια ροής γίνεται στα πρώτα χιλιόμετρα χρήσης. Το πρόβλημα λοιπόν πού αντιμετωπίζει ένας μοτοσικλετιστής, δεν είναι κάποια έλλειψη λαδιών για την μηχανή του γιατί σε όποιο κατάστημα και να μπει, θα δει πληθώρα ειδικών λαδιών για την μηχανή του, συνθετικά ή μη, τα οποία κοστίζουν λίγο ή πολύ πιο ακριβά από τα αυτοκινητιστικά. Ο λόγος είναι το ότι ενώ η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης αποδίδουν μικρά σχετικά ποσοστά κέρδους στις πετρελαιοβιομηχανίες, αντιθέτως είναι ελεύθερες να κοστολογήσουν όσο θέλουν τα λιπαντικά και εκεί έχουν τα μεγαλύτερα κέρδη. Κάθε λογής εταιρεία, αυτοκινήτων μοτοσικλετών, ανεξάρτητες, πετρελαιοβιομηχανίες, όλοι τρέχουν ποιος θα πουλήσει το δικό τους λιπαντικό. τα περιοδικά είναι γεμάτα διαφημίσεις και ειδικά οι μοτοσικλετιστές αντιμετωπίζουν τις υψηλότερες τιμές. Δεν χρειάζεται να είμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ'αλεύρι αλλά όταν δεν υπάρχουν αποδεδειγμένα συγκεκριμένα προτερήματα των μοτοσικλετιστικών λαδιών έναντι των αυτοκινητιστικών, θα προτιμήσουμε τα δεύτερα πού είναι σαφώς φθηνότερα. Εγώ χρησιμοποιούσα Mobil1 στο Honda XLR250 πού είχα κάμποσα χρόνια και είχα κάνει 60.000 χιλιόμετρα χωρίς ένα πρόβλημα και εννοώ κανένα πρόβλημα..>

 

3. Εφόσον έχουμε μεγαλύτερες επιλογές, τι να προτιμήσουμε συνθετικό ή απλό;
Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα φαίνεται ότι το συνθετικό έχει μεγαλύτερη ικανότητα να διατηρεί τα χαρακτηριστικά ροής από το ορυκτέλαιο. Επιπλέον ας να δούμε με ποιο τρόπο ένα λάδι γίνεται πολύτυπο (Multy-viscosity). Με την προσθήκη πολυμερών σε ένα ελαφρύ λάδι 5W, 10W, 20W εμποδίζεται να γίνει πολύ λεπτό όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία. Με αποτέλεσμα στους 100 βαθμούς Κελσίου να έχει λεπτύνει όσο το μεγαλύτερο νούμερο. Με άλλα λόγια μπορούμε να σκεφτούμε ένα λάδι 20W-50 σαν ένα 20άρι πού θα λεπτύνει μέχρι 50 όταν ζεσταθεί. Το πρώτο νούμερο το διαλέγουμε σε σχέση την χαμηλότερη εξωτερική θερμοκρασία πού θα συναντήσουμε. Δηλ. 5W για -25C , 10W για -20C , 15W για -15C και 20W για -10C Με αυτό στο μυαλό είναι σίγουρα υπερβολή να διαλέξουμε κάτω από 20W για τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας και μπορώ να φανταστώ μόνο κάποιον από το Νευροκόπι για παράδειγμα να χρησιμοποιεί 15W ή 10W μέσα στο καταχείμωνο. Αλλά και όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά του τύπου του λαδιού από το μικρότερο στο μεγαλύτερο νούμερο, τόσο περισσότερα πρόσθετα πρέπει να χρησιμοποιηθούν κάτι πού μειώνει την ικανότητα του λαδιού να κάνει την βασική του δουλειά πού είναι να λιπάνει.

Προτιμήστε λοιπόν ένα λάδι 20W πού να μην γίνεται πάνω από 50. Με άλλα λόγια η μεγαλύτερη διαφορά να είναι 30 νούμερα. Από την άλλη όμως τα συνθετικά δεν έχουν ανάγκη τόσων πρόσθετων για να γίνουν πολύτυπα και έτσι έχουν την δυνατότητα να λιπαίνουν καλύτερα στην ίδια κατηγορία ενός ορυκτέλαιου. Τα συνθετικά είναι συνολικά καλύτερα, γιατί σύμφωνα με όλες τις πηγές έχουν μεγαλύτερη αντοχή στην οξείδωση λόγω υψηλής θερμοκρασίας, υψηλή αντοχή μεμβράνης. Λίγα κατάλοιπα και καλύτερη ροή σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία (αν και το τελευταίο είναι σχεδόν άχρηστο στην Ελλάδα.) Αξίζουν όμως τα παραπάνω χρήματα; Σύμφωνα και με μία εναλλακτική γνώμη αν συγκρίνουμε την επιπλέον αξία των συνθετικών σε σχέση με ένα πολύ καλής ποιότητας ορυκτέλαιο, τα επιπλέον χρήματα θα τα χρησιμοποιούμε να αλλάζουμε τα ορυκτέλαιο πιο συχνά και έτσι η διαφορά στην ουσία είναι αρκετά μικρή. Βέβαια και οι δύο εκλογές είναι καλές και η απόφαση παραμένει στον μοτοσυκλετιστή.
   
4. Εκλογές πού δεν φανταζόμασταν και διάφορα ακριβά πρόσθετα πού κυκλοφορούν στην αγορά.
Δεν θα το φανταζόμουν αν δεν το είχα διαβάσει. Στην Ελλάδα τουλάχιστον είναι εντελώς αδοκίμαστο και δεν πρόκειται να είμαι ο πρώτος που θα το κάνει. Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές διαθέτουν λάδια για αυξημένη χρήση σε αντίξοες συνθήκες ,διατίθενται σε μεγάλες συσκευασίες (θα το ψάξω πόσο μεγάλες) και προτιμούνται για επαγγελματικές χρήσεις συμπεριλαμβανομένων και φορτηγών. Ένα τέτοιο για παράδειγμα είναι το Delvac1300 Super ή Delvac 1 από την Mobil. Το δεύτερο είναι παρόμοιο με το Mobil 1 αλλά σε χαμηλότερη τιμή λόγω της αγοράς πού διατίθεται. Και εγώ ξαφνιάστηκα όταν άκουσα ότι μπορώ να βάλω λάδι φορτηγού στην μηχανή μου (δεν θα μπορούσαν να είναι πιο ανομοιογενή οχήματα) αλλά σύμφωνα και με πηγές μέσα στη Mobil είναι περίφημο εναλλακτικό λάδι για μηχανές. Θα περιμένω να ακούσω περισσότερα σχετικά με αυτό το θέμα. Τέλος μία σημείωση σχετικά με τα διάφορα πρόσθετα τύπου SLIK πού υπόσχονταιτον ουρανό με τ' άστρα. Μην το κάνετε. Όχι μόνο πετάτε τα λεφτά σας χωρίς λόγο αλλά και μπορεί να αντιδράσουν με τα πρόσθετα πού ήδη έχει το λάδι σας και να έχετε χειρότερο αποτέλεσμα.

5. Τι γίνεται με τις "άλλες" μηχανές;
Μια και είμαι κάτοχος BMW έχω μια από τις μηχανές πού έχουν όχι μόνο ξηρό συμπλέκτη αλλά και ξεχωριστή λίπανση κιβωτίου Το ίδιο και τα Moto Guzzi). Άρα όχι μόνο δεν χρειάζεται να διστάσω να χρησιμοποιήσω αυτοκινητιστικό λάδι αλλά σχεδόν επιβάλλεται. Φυσικά η BMW όπως και άλλοι κατασκευαστές διαθέτει δικό της λάδι και το εξουσιοδοτημένο συνεργείο χρησιμοποιεί μόνο αυτό, πού είναι οπωσδήποτε "αυτοκινητιστικού", ας το πούμε έτσι, τύπου αν και μόλις είπαμε ότι οι διαφορές είναι ασήμαντες. Φυσικά το λάδι της BMW θα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε φωσφορούχα πρόσθετα γιατί τώρα βγάζει όλα της τα μοντέλα και με καταλύτη.


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #112 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 13:48:22 μμ
Μήπως το άρθρο είναι λίγο παλιό? Οι σημερινές προδιαγραφές έχουν φτάσει σε λάδι API SL.
Πολλά όμως που αναφέρει το άρθρο είναι σωστά.

ΥΓ: Έχω βάλει λάδι SL στο ΤΑ. Μια χαρά πάντως πήγαινε! Αλλά δεν θα το συνιστούσα γιατί έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
« Last Edit: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 13:51:04 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #113 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 13:49:52 μμ
Αμφιβόλου αξιοπιστίας οι πληροφορίες που μας παραθέτει ο φίλος παραπάνω.
Ολα αυτά τα έχουμε ξανακούσει και διαβάσει, αλλά και τα παραδείγματα που παρουσιάζει είναι εντελώς κομπογιανίτικα.


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #114 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 14:37:51 μμ
Προφανώς Κώστα θεωρείς κομπογιανίτες και τους τύπους στο Motorcycle Consumer News.
Εδώ είναι το orginal άρθρο τους....όπως σωστά είπε ο Χρήστος αρκετά παλιό από το 1994

http://www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htm


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #115 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 14:42:19 μμ
Ίσως επειδή είναι πολύ εκλαϊκευμένος ο τρόπος με τον οποίο γράφει ο συγγραφέας του άρθρου και για αυτό μπερδεύει. Αλλά πολλά σημεία είναι σωστά.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #116 on: Τρίτη 12 Αύγουστος 2008, 16:28:28 μμ
Ας δούμε αυτο....
Quote
Στην Ελλάδα τουλάχιστον είναι εντελώς αδοκίμαστο και δεν πρόκειται να είμαι ο πρώτος που θα το κάνει. Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές διαθέτουν λάδια για αυξημένη χρήση σε αντίξοες συνθήκες ,διατίθενται σε μεγάλες συσκευασίες (θα το ψάξω πόσο μεγάλες) και προτιμούνται για επαγγελματικές χρήσεις συμπεριλαμβανομένων και φορτηγών. Ένα τέτοιο για παράδειγμα είναι το Delvac1300 Super ή Delvac 1 από την Mobil. Το δεύτερο είναι παρόμοιο με το Mobil 1 αλλά σε χαμηλότερη τιμή λόγω της αγοράς πού διατίθεται. Και εγώ ξαφνιάστηκα όταν άκουσα ότι μπορώ να βάλω λάδι φορτηγού στην μηχανή μου (δεν θα μπορούσαν να είναι πιο ανομοιογενή οχήματα) αλλά σύμφωνα και με πηγές μέσα στη Mobil είναι περίφημο εναλλακτικό λάδι για μηχανές.

Συμφωνα με πηγές μέσα στη Mobil.....

άσε ρε φίλε !!! τι πηγές και τι βρυσούλες.

και πολλά άλλα...

εμένα δε με έπεισε πάντως. Δε μιλάω για το περιοδικό... τα άρθρα τα έχω διαβάσει εδω και πολλλλλααα χρόνια.
Μιλάω για τον τύπο (the greek guy) που συγκέντρωσε τα στοιχεία και έβγαλε συμπεράσματα.

πχ.
Quote
Εγώ χρησιμοποιούσα Mobil1 στο Honda XLR250 πού είχα κάμποσα χρόνια και είχα κάνει 60.000 χιλιόμετρα χωρίς ένα πρόβλημα και εννοώ κανένα πρόβλημα..


 :2hysterical:


 


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #117 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 10:25:24 πμ
Λοιπόν πρώτα συμπεράσματα από τα Repsoil 10-40 που έβαλα. Είναι βέβαια ακόμα πολύ νωρίς για σωστά συμπεράσματα αλλά αυτό που παρατήρησα είναι ότι η μηχανή φαίνεται να τσίμπησε 1-2 βαθμούς προς τα επάνω στο δούλεμα της. Δηλαδή εκεί που ήμουν με στους 78 τώρα είμαι στους 79-80 (ίδιες συνθήκες), δεν ξέρω βέβαια αν παίζει ρόλο ότι οι αντιπρόσωποι την είχανε κάνει πισίνα στο λάδι, μπορεί αυτό να επηρεάζει την Θερμοκρασία λειτουργίας?


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #118 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 11:48:34 πμ
1-2 βαθμοί διαφορά είναι μέσα στα περιθώρια στατιστικού λάθους.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #119 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 11:58:31 πμ
Να πω επίσης ότι φυσικά κατανάλωση δεν το συζητάω αν έβλεπα και κάψιμο λαδιών στα πρώτα 500-600χλμ...θα φούνταρα.
Για την επόμενη φορά προσανατολίζομαι στα Shell (τελευταία δοκιμή) βρήκα και μία άκρη να τα τσιμπήσω πολύ φθηνότερα.


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #120 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 12:09:23 μμ
Να πω επίσης ότι φυσικά κατανάλωση δεν το συζητάω αν έβλεπα και κάψιμο λαδιών στα πρώτα 500-600χλμ...θα φούνταρα.
Για την επόμενη φορά προσανατολίζομαι στα Shell (τελευταία δοκιμή) βρήκα και μία άκρη να τα τσιμπήσω πολύ φθηνότερα.

  Για πες για τα shell γιατί μ' ενδιαφέρουν και 'μένα. Για ποια λες? Και πόσο κάνουν?




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #121 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 12:13:42 μμ
Δες το μήνυμα του Χρήστου εδώ

http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=1641.msg81952#msg81952

αυτά λέω. Μέσα στην εβδομάδα θα ξέρω σίγουρα την πηγή και τιμή. Από Αθήνα θα τα πάρω.


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #122 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 13:28:19 μμ
Είμαι κοντά να αλλάξω λάδια στο ΤΑ και στην προηγούμενη (όπως και στην προ-προηγούμενη) αλλαγή είχα βάλει τα ημισυνθετικά Shell. Κατανάλωση max 250ml/1000Km. Με τον ίδιο τρόπο οδήγησης όπως παλιά. Αυτή την κατανάλωση είχα να την δώ εδώ και μια δεκαετία. Μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση! Αφού τώρα κοντά που θα πρέπει να αλλάξω λάδια και στο αυτοκίνητο, Shell (αλλά τα συνθετικά) θα βάλω! Αγνοημένη (αλλά άριστη) μάρκα λάδι!
« Last Edit: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 20:36:48 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline olmega

  • νομίζει ότι είναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2559
Reply #123 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 14:11:30 μμ
Είμαι κοντά να αλλάξω λάδια στο ΤΑ και στην προηγούμενη (όπως και στην προ-προηγούμενη) αλλαγή είχα βάλει τα ημισυνθετικά Shell. Κατανάλωση max 250ml/100Km. Με τον ίδιο τρόπο οδήγησης όπως παλιά. Αυτή την κατανάλωση είχα να την δώ εδώ και μια δεκαετία. Μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση! Αφού τώρα κοντά που θα πρέπει να αλλάξω λάδια και στο αυτοκίνητο, Shell (αλλά τα συνθετικά) θα βάλω! Αγνοημένη (αλλά άριστη) μάρκα λάδι!

μάλλον 250ml/1000 εννοείς Χρήστο...  :) :)


Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας \"...Είμαστε πίθηκοι με λεφτά και όπλα\" Tom Waits



costas

  • Guest
Reply #124 on: Δευτέρα 25 Αύγουστος 2008, 16:57:24 μμ
Eχω κάνει χοντρικά γύρω στα 2500 χιλιόμετρα (δεν γράφει το κοντέρ, έχω γεμίσει πάνω από 10 φορές, ρεζέρβα δηαδή 200 - 250 χιλιόμετρα την φορά)και δεν έχει πέσει καθόλου η στάθμη, δηλαδή όσες φορες το έχω τσεκάρει δεν χρειάζεται συμπλήρωμα! Τι λες να είναι ρε Χρήστο ; μήπως επειδή την πάω νορμάλ; Δεν καίει εμένα καθόλου λάδι; Αντε δηλαδή να έχει καψει κάτι ανεπαίσθητο που δεν μπορώ να το ξεχωρίσω! Πως το εξηγείς;