Hellas Transalp Forum

Για το μοτοσακό! => Τεχνικά Θέματα => Topic started by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 04:35:37 πμ

Title: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 04:35:37 πμ
Επειδη στις διαφορες αναζητησεις που κανω, διαβαζω συχνα για διαφορα θεματα που παρουσιαζει το ρουμπινετο (ΤΑ 400, 600)
Η ερωτηση μου ειναι η εξης.
Αν σκιστει η μεμβρανη του ρουμπινετου, τι προβλήματα παρουσιάζονται?
Αν καταργηθει η μεμβρανη και ταπωθει το σωληνακι της υποπίεσης, δηλ με καποιον τροπο να δουλευει όπως τα μηχανικα καρμπυρατερ, τι θεμα εχουμε?

Θα γεμιζουν τα λεκανακια των καρμπς βενζινη και θα μεσω φλοτερ και πυραυλακίων θα υφισταται σωστη σταθμη και ποσοτητα στα καρμπς.

Λεω κατι λάθος?

 :)
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: γκ on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 15:30:25 μμ
Μπαα και εγώ νόμιζα ότι μόνο εγώ παιδεύομαι με το ρουμπινέτο. Και πιθανόν να μη φταίει το ίδιο.
Κατ' αρχή ΔΕΝ αφαιρούμε, ή ΔΕΝ σχίζομε τη μεμβράνη. Για να δουλέψει (να ανοίγει κλείνει) τη βενζίνη η μεμβράνη η μια πλευρά της επικοινωνεί με την υποπίεση της εισαγωγής και η άλλη με την ατμόσφαιρα.

(http://i586.photobucket.com/albums/ss301/ikamenakis/PD%206/PB016116.jpg)

Τα δύο αυτά ...πιπίνια δεξιά πίσω και αριστερά εμπρός της μεμβράνης κάνουν τη δουλειά. Το δεξια και πίσω στη φωτό επικοινωνεί με την ατμόσφαιρα και δεν εφαρμόζεται σωληνάκι σ' αυτό. Στο άλλο πάει το σωληνάκι της υποπίεσης. Αν λοιπόν φύγει ή σχιστεί η μεμβράνη η βενζίνη θα χύνεται έξω.
Αν χαλάσει ο μηχανισμός - δύσκολο γιατί το 23 ετών ρουμπινέτο μου φαίνεται πολύ ποιοτικό - το ρουμπινέτο λειτουργεί σαν απλό ρουμπινέτο ON OFF RES.
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: γκ on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 15:44:29 μμ
Οι αντβεντσουράδες ;D τοποθετούν το ρουμπινέτο του XR για να έχουν ένα απλό ρουμπινέτο ON OFF RES.
Γιατί αφού και το ρουμπινέτο του ΤΑ κάνει τη δουλειά;

(http://i586.photobucket.com/albums/ss301/ikamenakis/PD%206/P8245914.jpg)

Εγώ τάπωσα την υποπίεση, αφαίρεσα το ελατήριο οχι τη μεμβράνη για να βοηθήσω τη μεμβράνη να μείνει στη θέση ανοιχτή, αλλά καλού κακού έχω ένα σωληνάκι στο άλλο πιπίνι για να δημιουργήσω υποπίεση με ...το στόμα σε περίπτωση ανάγκης.
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 16:04:31 μμ


Εγώ τάπωσα την υποπίεση, αφαίρεσα το ελατήριο οχι τη μεμβράνη για να βοηθήσω τη μεμβράνη να μείνει στη θέση ανοιχτή, αλλά καλού κακού έχω ένα σωληνάκι στο άλλο πιπίνι για να δημιουργήσω υποπίεση με ...το στόμα σε περίπτωση ανάγκης.

δηλαδη το εκανες μηχανικό. Απλό on off res. Συνεχη ροη βενζινης ασχέτως υποπίεσης. Σωστα?
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 17:42:14 μμ


Εγώ τάπωσα την υποπίεση, αφαίρεσα το ελατήριο οχι τη μεμβράνη για να βοηθήσω τη μεμβράνη να μείνει στη θέση ανοιχτή, αλλά καλού κακού έχω ένα σωληνάκι στο άλλο πιπίνι για να δημιουργήσω υποπίεση με ...το στόμα σε περίπτωση ανάγκης.

ταπωσες την υποπίεση λες, εννοεις το σωληνακι απο τον κύλινδρο?

Εβαλες σωληνακι στο αλλο πιπινι. Εννοεις αυτο που "βλεπει" ατμοσφαιρα ?
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: γκ on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 20:18:51 μμ
δηλαδη το εκανες μηχανικό. Απλό on off res. Συνεχη ροη βενζινης ασχέτως υποπίεσης. Σωστα?

Ναι.

Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: γκ on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 20:30:29 μμ
ταπωσες την υποπίεση λες, εννοεις το σωληνακι απο τον κύλινδρο?

Η άλλεν στη φωτό ταπώνει την υποδοχή στην κεφαλή.


Εβαλες σωληνακι στο αλλο πιπινι. Εννοεις αυτο που "βλεπει" ατμοσφαιρα ?

Όχι σε αυτό που βλέπει υποπίεση. Δεν είναι και πολύ νορμάλ λύση, αλλά η μηχανή είχε κάτι θέματα τροφοδοσίας, που τελικά δεν ήταν του ρουμπινέτου. Έτσι για σιγουριά άφησα το σωληνάκι πάνω στο ρουμπινέτο για την περίπτωση που η μεμβράνη έκλεινε την βενζίνη να μπορώ να επέμβω.


Όχι το σωληνάκι
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 20:39:00 μμ
Η άλλεν στη φωτό ταπώνει την υποδοχή στην κεφαλή.


Όχι σε αυτό που βλέπει υποπίεση. Δεν είναι και πολύ νορμάλ λύση, αλλά η μηχανή είχε κάτι θέματα τροφοδοσίας, που τελικά δεν ήταν του ρουμπινέτου. Έτσι για σιγουριά άφησα το σωληνάκι πάνω στο ρουμπινέτο για την περίπτωση που η μεμβράνη έκλεινε την βενζίνη να μπορώ να επέμβω.


Όχι το σωληνάκι

κατσε γιατι με μπερδεψες.

Ενα ενα.

Εβγαλες το σωληνακι υποπιεσης απο τον κυλινδρο και με την αλλεν ταπωσες την τρούπα.

Το σωληνακι που εβγαλες απο τον κύλινδρο και παει στο ρουμπινετο το αφησες εκει (στο ρουμπινετο) για ωρα ανάγκης.

Το αλλο παπαράκι που βλεπει ατμοσφαιρα το αφησες ως εχει????

Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: γκ on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 20:50:15 μμ
Ναι και στα 3!
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 20:52:15 μμ
Ναι και στα 3!

ωραία.

Οταν σκιστει ή χαλάσει η μεμβρανη, απο που χανει βενζινη? απο το παπαράκι της ατμοσφαιρας?
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: john lk on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 22:57:39 μμ
Αντωνη κοιταξε και την λυση της ηλεκτρομαγνητικης βαλβιδας ανδτι για τι συστημα υποπιεσης.
Εκανα την μετατροπη πριν ενα χρονο και ειναι μια χαρα!!
Διαβασε αυτα που εγραψα και δες τις φωτο στην ενοτητα "Για το μοτοσακό! / Φτιάχ'το μόνος / ΤΑ 600 / 650 ΡΟΥΜΠΙΝΕΤΟ ΒΕΝΖΙΝΗΣ - ηλεκτρομαγνητικη βαλβιδα" 22 Δεκ 2014
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 23:00:44 μμ
Αντωνη κοιταξε και την λυση της ηλεκτρομαγνητικης βαλβιδας ανδτι για τι συστημα υποπιεσης.
Εκανα την μετατροπη πριν ενα χρονο και ειναι μια χαρα!!
Διαβασε αυτα που εγραψα και δες τις φωτο στην ενοτητα "Για το μοτοσακό! / Φτιάχ'το μόνος / ΤΑ 600 / 650 ΡΟΥΜΠΙΝΕΤΟ ΒΕΝΖΙΝΗΣ - ηλεκτρομαγνητικη βαλβιδα" 22 Δεκ 2014

Φίλε μου Γιάννη, το διαβασα πανω απο 3 φορες.... αν και τεχνικος και τα χερακια μου παραπιάνουν....... πρεπει να το παρω ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ αποφαση να ξεκινησω τετοιο πρότζεκτ.

Αναρωτιεμαι όμως αντι για ολο αυτο που εκανες εσυ, ή το "μαμα" ρουμπινετο υποπίεσης, γιατι να μη δουλευει η ΤΑ με ενα ΑΠΛΟ ρουμπινετο.
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: john lk on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 23:29:20 μμ
Δουλευει μια χαρα, αλλα με καποια επικινδυνοτητα που θα εξηγησω.

Το ρουμπινετο της ΤΑ 400 - 600 εχει δυο σκοπους.

Ο ενας ειναι να επιλεγεις απο που θελεις να τραβηξεις βενζινη (ON - RES) η να την κλεισεις τελειως(OFF). Ο μηχανισμος αυτος της επιλογης της βενζινης βρισκεται αμεσως μετα το τεποζιτο, δηλαδη στο πανω μερος του ρουμπινετου.

Η δευτερη λειτουργια ειναι να ανοιγει η ροη της βενζινης προς τα καρμπς, και ενεργοποιειται απο την υποπιεση του πισω κυλινδρου και ο μηχανισμος ειναι αυτος που σου δειχνει ο γκ στις φωτο. Επισης το πνευματικο αυτο συστημα μεμβρανων κλπ βρισκεται στο κατω μερος του ρουμπινετου και το "συναντα" η βενζινη αφου εχει φυγει απο το τεποζιτο και αφου εχει περασει απο τον επιλογεα ON - OFF - RES.

Το θεμα ειναι οτι εαν σου τρυπησουν και τα δυο μεμβρανες του πνευματικου μερους και εχουμε τον επιλογεα στο ON η RES, τοτε πιθανως η βενζινη να αρχισει να μπαινει στον πισω κυλινδρο μεσω του σωληνακιου υποπιεσης με αποτελεσματα που καταλαβαινουμε ολοι.
Επισης εαν σχιστει μονο η μικρη μεμβρανη (που ειναι αυτη που ανοιγει και κλεινει την βενζινη), τοτε θα εχουμε ελευθερη ροη βενζινης προς τα καρμπς με μονο "φρενο" την βαλβιδα των λακανακιων. Αν δεν στεγανοποιει η βαλβιδα του καθε λεκανακιου θα εχουμε και παλι ροη βενζινης προς τον κυλινδρο.

Το κακο ειναι οτι οταν σβηνουμε το μοτερ, ολοι μας αφηνουμε τον επιλογεα στο ON η RES και ποτε στο OFF.

Υπαρχουν μηχανακια που δεν εχουν στο ρουμπινετο τους συστημα διακοπης της βενζινης με υπιπιεση, σε αυτα πρεπει να ανοιγεις και μετα να κλεινεις την ροη της βενζινης πριν βαλεις μπροστα  και αφου το σβησεις.

Σημειωτεον οτι στα ΤΑ 650 το ρουμπινετο λειτουργει μονο ως διακοπτης της βενζινης (παλι με υποπιεση) και δεν εχει καθολου επιλογεα γιατι εχουν δεικτη βενζινης). Εκει πιστευω οτι η ηλεκτρομαγνητικη ειναι πιο απαραιτητη.

Εγω παρατηρουσα οτι παρ'ολη την πολυ προσεκτικη αντικατασταση των μεμβρανων στο ρουμπινετο, ειχα σκισιμο της μεγαλης μεμβρανης καθε 2 - 3 μηνες (εγινε 3 φορες νομιζω), εως οτου αποφασισα να βαλω ηλεκρτομαγνητικη βαλβιδα και ησυχασα.
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 26 Φεβρουάριος 2016, 23:45:17 μμ
Προβλημα με το ρουμπινετο δεν εχω ακομα.
Αλλα για να ειμαι ετοιμος για παν ενδεχομενο θελω να ξερω πως θα το αντιμετωπίσω αμεσα.

Τωρα αν υπήρχε τροπος να το μετατρεψω σε απλό μηχανικό ρουμπινετο χωρις να εχει προβλημα η λειτουργια της μηχανης, θα το εκανα σιγουρα.
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: john lk on Σάββατο 27 Φεβρουάριος 2016, 02:15:27 πμ
Μπορεις, αλλα τουλαχιστον κανε το οταν / εαν σκιστει καποια μεμβρανη στο υπαρχον (συνηθως σκιζεται η μεγαλη).

Παραθετω πως θα αφαιρεσεις το πνευματικο μερος του ρουμπινετου απο αυτα που ειχα γραψει τοτε.

"Ανοιγοντας το ρουμπινετο (με τον επιλογεα βενζινης στο OFF η το ρεζερβουαρ αδειο) απο την εμπρος πλευρα του και αφαιροντας το καπακι - ελατηριο - μεγαλη μεμβρανη - μεταλικο αποστατη, θα δουμε οτι το εσωτερικο του εχει την εξωτερικη πατουρα (εκει που πιανουν οι 4 Μ4 βιδες και μια εσωτερικη πλατια πατουρα που επανω της παταει / σφραγιζει η μικρη μεμβρανη. Αυτος ειναι ο "διακοπτης" της βενζινης προς τα καρμπς οταν δουλευει η μηχανη.

Πρεπει να στεγανοποιησουμε την εσωτερικη πατουρα και το κανουμε βιδωνοντας το καπακι με ενα φυλο NBR η VITON μεταξυ αυτου και του σωματος του ρουμπινετου. Αυτη ειναι η ευκολοτερη λυση, αν και εγω χρησιμοποιησα αλλη λυση οπως φαινεται στις φωτο, αλλα θελει λιγο παραπανω ψαξιμο λογω  του εξογκωματος του ρουμπινετου εκει που ειναι το φιλτρο / σιτα του."
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Πέμπτη 10 Μάρτιος 2016, 05:27:43 πμ
να κανω και αλλη μια ερωτηση..

Ολο το ρουμπινετο εχει μια κινηση δεξια αριστερα 2,3 πόντων ως προς το ρακόρ στο τεπόζιτο.
Διαρροή ΔΕΝ εχω. Ειναι φυσιολογικό?
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: Stoneman on Πέμπτη 10 Μάρτιος 2016, 23:47:03 μμ
Eχει λασκάρει , σφίξε το ελαφρά .
Aν η περιγραφή του είναι Fuel cock τότε θέλει 27Νm.

Επειδή αν το σφίξεις υπερβολικά υπάρχει περίπτωση να σπάσεις το πλαστικό εσωτερικό φιλτρο , εγώ το εσφιξα τόσο ώστε να μην περιστρέφεται και να μην στάζει.
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 11 Μάρτιος 2016, 01:27:41 πμ
Eχει λασκάρει , σφίξε το ελαφρά .
Aν η περιγραφή του είναι Fuel cock τότε θέλει 27Νm.

Επειδή αν το σφίξεις υπερβολικά υπάρχει περίπτωση να σπάσεις το πλαστικό εσωτερικό φιλτρο , εγώ το εσφιξα τόσο ώστε να μην περιστρέφεται και να μην στάζει.

μα το παξιμαδι ειναι φουλ σφιγμενο και δεν το επιχειρώ. Και εφοσον δεν σταζει δεν το πειραζω. Αλλα για τι να εχει αυτο το "παίζω"?
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: Stoneman on Παρασκευή 11 Μάρτιος 2016, 02:15:27 πμ
Tι να σου πώ?  :eusa_think:

Κανονικά αν είναι σωστα σφιγμένο δεν περιστρέφεται.

Ετσι ήταν η το ξεβίδωσες κ αρχισε τα παλαβά?
 το οριγκ είναι σε καλή κατάσταση?
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: john lk on Παρασκευή 11 Μάρτιος 2016, 03:10:47 πμ
Φουλ σφιγμενο και παρ'ολα αυτα περιστρεφεται?? Υποψιαζομαι οτι το Ο ρινγκ ειναι ¨μασημενο¨.
Θα ελεγα να το βγαλεις και να αντικαταστησεις το Ο ρινγκ με καινουργιο και σφιξε καλα, προτιμοντας να ειναι απο υλικο viton. Εγω προτιμω να βαζω viton σε ο'τι Ο ρινγκ αντικαθιστω λογω ανωτερης ποιοτητας (ακομα και απο το nbr το οποιο για καποιο αγνωστο λογο δεν εμπιστευομαι και τοσο...)
Title: Απ: περί ρουμπινέτου.
Post by: maintenance on Παρασκευή 11 Μάρτιος 2016, 04:22:12 πμ
Tι να σου πώ?  :eusa_think:

Κανονικά αν είναι σωστα σφιγμένο δεν περιστρέφεται.

Ετσι ήταν η το ξεβίδωσες κ αρχισε τα παλαβά?
 το οριγκ είναι σε καλή κατάσταση?

ουτε το πειραξα!
Στην πρωτη φορα που επρεπε να γυρισω ρεζερβα, ετσι το χερι μου καταλαβε μια κινηση.. :o
Οταν σταματησα, εσκυψα να δω και το εντοπισα. Διαρροη δεν εχει παντως. Να το αφησω και αν δω διαρροη να ασχοληθω?

Αν μπω στην διαδικασια να το τσεκαρω, πρεπει να ειμαι ανευ καυσιμου να μην χυθουν ολα κατω?