Διαβάζοντας περί ελαίου εδώ μέσα βγάζω τα εξής:
1. Castrol και Motul είναι στις προτιμήσεις των περισσοτέρων.[Ισως να ανοίξουμε και ενα θέμα με ψηφοφορία]
2. Επίσης το αν θα είναι 10-40 η 15-50 η 20-50 παίζει ρόλο σε ότι εχει να κάνει με την χαμηλότερη θερμοκρασία απο την οποία θα εκκινήσει ο κινητήρας που σημαίνει οτι σε χαμηλές ''βόρειες'' θερμοκρασίες το λάδι πρέπει να ''ξεκινάει'' από χαμηλότερο SAE.
3. Οσο για το ανώτερο SAE , αν θα είναι 40 η 50 είναι καθαρά εγκυκλοπαιδικό, ασε που οσο πιό πολλά ''κάνει'' ενα λάδι τόσο πιο πολλά πρόσθετα περιέχει και λιγότερο λάδι ανα λίτρο!
4. Ημισυνθετικό η φούλ συνθετικό είναι θέμα τσέπης, προσωπικά καλύτερο το ημισυνθετικό και πιό συχνές αλλαγές για πιό καθαρό κινητήρα.
5. Δεν καταλαβαίνω την περιγραφή ''χοντρό'' λάδι που χαρακτηρίζεται το 20αρι για κινητήρες που ''τσιμπάνε'' λαδάκι. Αφού το SAE 20 παίζει ρόλο με την εξωτερική θερμοκρασία στην οποία θα εκκινήσει ο κινητήρας και μετά απο λίγο πλέον το λάδι εργάζεται υψηλότερα σε θερμοκρασίες πώς αυτό μειώνει την κατανάλωση λαδιού?
Σωστά η τα λέω λάθος?
1. -
2. Σωστό.
3. Λάθος! Για να μην πω ότι είναι κοτσάνα, με το συμπάθειο.
4. Σωστό. Όσο συχνότερες αλλαγές τόσο το καλύτερο.
5. Λάθος. Το "νούμερο" τού λαδιού χαρακτηρίζει το ιξώδες, δηλαδή την ρευστότητα τού λαδιού. Φαντάσου μέλι και ελαιόλαδο. Ποιο ρέει πιο εύκολα? Αν θέλαμε
να τα παρομοιάσουμε με λάδι, το ελαιόλαδο θα ήταν κάπου SAE 5 ενώ το μέλι SAE 180!!!!
Συνεπακολούθως, το πιο χοντρό λάδι αντέχει σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες. Λάδι με πολλαπλό ιξώδες, SAE10W40 πχ, συμπεριφέρεται ως 10άρι σε χαμηλές θερμοκρσσίες και ως 40άρι σε υψηλές. Αυτό το επιτυγχάνουν οι μηχανικοί με τα κατάλληλα χημικά πρόσθετα.
Το λέει και ο τύπος, εξάλλου. Αυτό το W ανάμεσα στα δυο νούμερα ξέρει κανείς τι σημαίνει? Μάλλον όχι. Σημαίνει Winter=χειμώνας. Δηλαδή 10 Winter 40. Τον χειμώνα 10άρι, το καλοκαίρι 40άρι. Έτσι το έχουν κωδικοποιήσει. Το πώς το πετυχαίνουν αυτό (είπαμε με πρόσθετα) δεν μάς ενδιαφέρει. Μάς αρκεί που το πετυχαίνουν.
Και μια ακόμα διευκρίνηση. SAE είναι τα αρχικά από το Society Automotive Engineering που είναι η ένωση μηχανικών τής Αμερικής η οποία είναι αυτή που έχει θεσπίσει αυτά τα νούμερα.
Α, και κάτι από την προσωπική μου πείρα. Όταν ζήσει κάποιος σε "άλλα" κλίματα, με χειμώνα με -17 και χιόνι επί τρεις μήνες, θα πάψει να ασχολείται με το θέμα λάδι στην Ελλάδα. Πολλή φασαρία για το τίποτα