Hellas Transalp Forum

Αλλαγή γραναζιών αλυσίδας διαφορετικής διάστασης

konnik · 62022

Offline konnik

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 8
Ξέρει κάποιο φιλαράκη τι νούμερο γρανάζια μπορώ βάλω στο transalp 650 εμπρός και πίσω (standar 15 - 48)για να αυξήσω λίγο την τελική αλλά χωρίς να το πεθάνω στο τράβηγμα και να μη χρειάζεται να σπρώχνει ο συν αναβάτης; :-\javascript:void(0);
Undecided



Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9897
Reply #1 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 10:00:51 πμ
16αρι γραναζι μπροστά φοράω εδώ και ποοοοολύ καιρό. Δεν κρεμάει με συνεπιβάτη και φορτίο, αλλά μην περιμένεις πολλές διαφορές στην τελική. Θα έχεις μεγαλύτερη οικονομία όμως, αφού πας με 500στροφές χαμηλότερα σε όποια ταχύτητα και να είσαι  ;)


Παύλος Καρούμπης


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #2 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 10:16:31 πμ
To πιο εύκολο (και οικονομικό) είναι να αλλάξεις το μπροστινό γρανάζι σε 16Τ (από 15Τ).Τέτοιο γρανάζι βρίσκεις εύκολα στο εμπόριο (προσέχεις μόνο να είναι καλή μάρκα - είναι σημαντικό αυτό).
Ο (μειωμένος) λόγος της τελικής μετάδοσης θα γίνει 3.0 (από 3.2). Οπότε θα έχεις ένα gain σε (λιγότερες) στροφές (για την ίδια ταχύτητα) περ. 6.7%.

Αντίστοιχα, μπορείς να αλλάξεις το πίσω σε 45Τ (από 48Τ), για να έχεις τον ίδιο (μειωμένο) λόγο τελικής μετάδοσης (3.0), αλλά το πίσω γενικά είναι ακριβότερο (σαν γρανάζι).

Αν κάνεις μια τέτοια μετατροπή (όπως ανωτέρω) δεν χρειάζεται να αλλάξεις και αλυσίδα (δηλ. πιο μεγάλη), απλώς οι ενδείξεις σχετικά με τη φθορά της (που είναι πάνω στο πίσω ψαλίδι) δεν θα ισχύουν πια.
« Last Edit: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 10:29:49 πμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline tserts

  • Θιασώτης του τραμπουκισμού
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3530
  • Transalp GS Forum
Reply #3 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 13:14:27 μμ
Και εγώ ψήνομαι μήπως και βγαίνει πιό γλυκά στα 130 στην εθνική..

Αλλά όχι ακόμα, αφού φτιάξω κάτι άλλα ψιλούλια..


Το δικό μου φόρουμ κερδίζει το δικό σου φόρουμ και είναι πιο δυνατό.


DRAKE RAMORE

  • Guest
Reply #4 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 13:41:10 μμ
Γιάννη αναλογίστηκες πόσα ψιλούλια έβαλες μέχρι τώρα πάνω?

Μηπως τελικά με όλες τις επεμβάσεις και τις βελτιώσεις σε συμφέρει καλύτερα να το κρατήσεις?

....Λεω εγω τώρα :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:



Offline Παύλος Α

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 905
Reply #5 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 13:50:41 μμ
Και εγώ φοραω 16αρι μπρός εδώ και κανένα χρόνο χωρίς προβλήματα...

και οπως λες Γιάννη τα χιλιόμετρα που ζητάς βγαίνουν ευκολότερα,
στις στροφες που πας τώρα με 120 θα πηγαίνεις με 130...


Παύλος Αγγελίδης


Offline tserts

  • Θιασώτης του τραμπουκισμού
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3530
  • Transalp GS Forum
Reply #6 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 14:03:38 μμ
Ούτως ή άλλως, δεν πρόκειται να την πουλήσω αν δεν φτιαχτούν αυτά, ντρέπομαι τον άνθρωπο που θα την πάρει..

Επίσης χρειάζομαι αξιοπιστία, η μηχανή είναι προσωπική μου και κάνει δρομολόγια του μαγαζιού, μου κοστίζει πολύ παραπάνω να αφήνει ή εμένα η τον Βασίλη που την οδηγεί εν ώρα εργασίας.. Άρα αυτά όλα θα φτιαχτούν σίγουρα.

Μετά θα σκεφτώ αν θα ρίξω κάποια επιπλέον χρήματα σε μή βασικά/λειτουργικά πράγματα (αποστάτες τιμονιού, έξτρα δόντια στο γρανάζι, ψηλή ζελατίνα, καλύτερο συναγερμό, σήκωμα σέλας, αναρτήσεις).. Όλα θα εξαρτηθούν από την αξιοπιστία που εύχομαι να αποκτήσω και τα κέφια μου..

Μέχρι τώρα η μηχανή έχει πάει 1675 ευρώ (όχι έξτρα, 1675 ΣΥΝΟΛΟ. Αν θες λεπτομέρεις σε πμ  ;)). Σύν κάτι ψιλά κάνα κατοστάρι σπρέι, φυσούνες κλπ.. Πέρα από αυτό το αν θα χάσω κανένα 1000 στη μεταπώληση δεν είναι μεγάλο θέμα, η ψυχική μου ηρεμιά για 500 ευρώ είναι!
« Last Edit: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 14:05:47 μμ by tserts »


Το δικό μου φόρουμ κερδίζει το δικό σου φόρουμ και είναι πιο δυνατό.


Offline Chris the Loutrinos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 893
Reply #7 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 14:49:10 μμ
Εχω κανει με αυτα τα αλυσιδογραναζα κατι λιγοτερα απο 4000 χλμ.
Θελω να αλλαξω το μπροστινο γραναζι με ενα μεγαλυτερο θα εχω καποιο προβλημα(παραπανω φθορα αλυσιδας)???


Μάνος Παπακυριακού
1972-2010


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #8 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 15:44:49 μμ
Εχω κανει με αυτα τα αλυσιδογραναζα κατι λιγοτερα απο 4000 χλμ.
Θελω να αλλαξω το μπροστινο γραναζι με ενα μεγαλυτερο θα εχω καποιο προβλημα(παραπανω φθορα αλυσιδας)???
Δεν είναι πολλά τα χιλιόμετρα. Δεν θα έχεις πρόβλημα αν αλλάξεις γρανάζι.
Το καλύτερο βέβαια είναι να αλλάζονται όλα μαζί.

Ειδικά για το 600, η αλλαγή σε 16Τ έχει πολλά πλεονεκτήματα (ειδικά σε ταξίδια) χωρίς να δημιουργεί προβλήματα (μέσα στην πόλη ή στο χώμα). Απορώ γιατί δεν το έκανε εξ αρχής η Χόντα!
(16Τ γρανάζι έχω εδώ και 12 χρόνια στο ΤΑ).
« Last Edit: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 15:48:49 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline xplast

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3652
Reply #9 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 16:03:35 μμ
Παίζει τίποτα ανάλογο για το 400άρι; Ή με 16άρι γρανάζι και μαμά πίσω θα σέρνεται;



Offline TASOS

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 5912
  • Aν θα μπορουσα τον κοσμο να αλλαζα.....
Reply #10 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 16:23:36 μμ
Παίζει τίποτα ανάλογο για το 400άρι; Ή με 16άρι γρανάζι και μαμά πίσω θα σέρνεται;

Εσυ δεν εχεις "αναγκη" απο τετοια....

Αφου τους "περνας" ολους.... ;D



Offline xplast

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3652
Reply #11 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 16:25:13 μμ
Εσυ δεν εχεις "αναγκη" απο τετοια....

Αφου τους "περνας" ολους.... ;D

Σχεδόν... Ακόμα μου ξεφεύγουν κάτι montesaκια...



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #12 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 18:08:46 μμ
Στο 400 μπορείς να το δοκιμάσεις, αν και δεν συνιστάται λόγω χαμηλότερης ροπής.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline haniotis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 610
Reply #13 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 18:09:56 μμ
Γιάννη αναλογίστηκες πόσα ψιλούλια έβαλες μέχρι τώρα πάνω?

Μηπως τελικά με όλες τις επεμβάσεις και τις βελτιώσεις σε συμφέρει καλύτερα να το κρατήσεις?

....Λεω εγω τώρα :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Αμάν αδερφέ, φαγώθηκες να την πουλήσει, να την πουλήσει, να την πουλήσει,.... ??? Τι ζόρι τραβάς... Μήπως σου χρωστάει λεφτά; ;D


Success is just like being pregnant.
Everybody congratulates you,
but nobody knows how many times you were F****D


flwrina

  • Guest
Reply #14 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 19:25:08 μμ

Ειδικά για το 600, η αλλαγή σε 16Τ έχει πολλά πλεονεκτήματα (ειδικά σε ταξίδια) χωρίς να δημιουργεί προβλήματα (μέσα στην πόλη ή στο χώμα). Απορώ γιατί δεν το έκανε εξ αρχής η Χόντα!
(16Τ γρανάζι έχω εδώ και 12 χρόνια στο ΤΑ).
και για τα 650 το ιδιο ισχυει.το μονο ας πουμε αρνητικο ειναι οτι η πρωτη στις χαμηλες στροφες κλοτσαει, μεγαλη οικονμια καυσιμων και ξεκουραστη λειτουργεια του κινητηρα σε ταξιδια.
με καποιον ''μηχανικο'' που μιλουσα για το θεμα του 16Τ ειπε οτι η χοντα εχει βρει μια μεση λυση ως προς τις επιδοσεις και την ανεση του ταξιδιου και γιαυτο επελεξε 15Τ.
αν και γνωμη μου ακομη και 17Τ παιρνει αν η χρηση της μηχανης ειναι για ταξιδια αποκλειστικα



DRAKE RAMORE

  • Guest
Reply #15 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 20:18:57 μμ
Αμάν αδερφέ, φαγώθηκες να την πουλήσει, να την πουλήσει, να την πουλήσει,.... ??? Τι ζόρι τραβάς... Μήπως σου χρωστάει λεφτά; ;D

Μα ισα ισα τωρα του λέω να την κρατήσει! ;D

Απλά στεναχωριέμαι ρε συ. :(

Μιλάμε για πολλή ατυχία.

Παντως με όλα όσα έχωσε πάνω την έκανε καινούρια .........και συνεχίζει να χώνει!

Ε πλέον δεν συμφέρει να το δωσει.



(μου χαλάς και την στρατηγική  >:(. Προσπαθώ τόσες μέρες να του κάνω ψυχολογία να τα φτιάξει όλα πάνω καινούρια και μετά να του το πάρω για ένα κομμάτι ψωμι.

μα τι άνθρωποι είστε εσείς επιτέλους?)




« Last Edit: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 20:25:21 μμ by DRAKE RAMORE »



Offline haniotis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 610
Reply #16 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 21:40:51 μμ
Μα ισα ισα τωρα του λέω να την κρατήσει! ;D

Απλά στεναχωριέμαι ρε συ. :(

Μιλάμε για πολλή ατυχία.

Παντως με όλα όσα έχωσε πάνω την έκανε καινούρια .........και συνεχίζει να χώνει!

Ε πλέον δεν συμφέρει να το δωσει.



(μου χαλάς και την στρατηγική  >:(. Προσπαθώ τόσες μέρες να του κάνω ψυχολογία να τα φτιάξει όλα πάνω καινούρια και μετά να του το πάρω για ένα κομμάτι ψωμι.

μα τι άνθρωποι είστε εσείς επιτέλους?)



Μόλις τελείωσα αυτά που έγραψα και τα διάβασα, μου φάνηκαν κάπως επιθετικά. Σε ευχαριστώ που δεν παρεξηγήθηκες και το ''ανάγνωσες'' καλά. Δεν είχα βέβαια πρόθεση, αλλά άλλο το γραπτό και άλλο το προφορικό φάτσα με φάτσα... :goofy: :goofy: :-[


Success is just like being pregnant.
Everybody congratulates you,
but nobody knows how many times you were F****D


Offline tserts

  • Θιασώτης του τραμπουκισμού
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3530
  • Transalp GS Forum
Reply #17 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 21:43:09 μμ
Τι να πω και εγώ ρε Δημήτρη που θέλει να μου φάει το μοτόρι ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΨΩΜΙ!! Πώς να το αναγνώσω δηλαδή αυτό;  ;D


Το δικό μου φόρουμ κερδίζει το δικό σου φόρουμ και είναι πιο δυνατό.


Offline haniotis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 610
Reply #18 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 22:04:00 μμ
Τι να πω και εγώ ρε Δημήτρη που θέλει να μου φάει το μοτόρι ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΨΩΜΙ!! Πώς να το αναγνώσω δηλαδή αυτό;  ;D
Ά να χαθεί το μούτρο!! ;D ;D


Success is just like being pregnant.
Everybody congratulates you,
but nobody knows how many times you were F****D


DRAKE RAMORE

  • Guest
Reply #19 on: Τετάρτη 12 Μάρτιος 2008, 23:53:34 μμ
Τι να πω και εγώ ρε Δημήτρη που θέλει να μου φάει το μοτόρι ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΨΩΜΙ!! Πώς να το αναγνώσω δηλαδή αυτό;  ;D


 :-* :-* :-*

Δηλαδή πιστευεις οτι θα βρεις καλύτερο απο μένα? :P

Ξέρεις τι είναι ένα κομμάτι ψωμί την σήμερον ημέραν? ;D



Offline tserts

  • Θιασώτης του τραμπουκισμού
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3530
  • Transalp GS Forum
Reply #20 on: Παρασκευή 18 Απρίλιος 2008, 09:42:16 πμ
"Τσίμπημα" στο νήμα να τελειώνουμε, έχω βγεί 2 φορές Αττική οδό τον τελευταίο καιρό και απλά δεν αντέχω άλλο, θα κάνω την αλλαγή.

Πείτε μου που πάω και τι αγοράζω. Αν μπορείτε συγκεκριμένες μάρκες ακόμα καλύτερα.

Μπορώ να αλλάξω  μόνο το μπροστά γρανάζι ή όλα μαζί; Δεν ξέρω πόσα χιλιόμετρα έχει το παρόν σετ, σίγουρα έχει κάνει στα χέρια μου 5000 χλμ...

Με την παρούσα σχέση μετάδοσης πάντως σε αυτοκινητόδρομο είναι πολύ χάλια η κατάσταση..


Το δικό μου φόρουμ κερδίζει το δικό σου φόρουμ και είναι πιο δυνατό.


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #21 on: Παρασκευή 18 Απρίλιος 2008, 12:11:43 μμ
Στο ΤΑ600 Γιάννη, η γνώμη μου είναι ότι επιβάλλεται η αλλαγή του μπροστινού.
Να ζητήσεις μπροστινό γρανάζι JT (όχι οποιοδήποτε), 16Τ για το ΤΑ600. Εγώ το είχα πάρει από τον Δημητρακόπουλο στο Κουκάκι (Μακρυγιάννη). Αλλάζει εύκολα. Το πίσω το αφήνεις το ίδιο.
« Last Edit: Παρασκευή 18 Απρίλιος 2008, 12:24:11 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #22 on: Παρασκευή 18 Απρίλιος 2008, 12:20:46 μμ
Στο ΤΑ600 Γιάννη, η γνώμη μου είναι ότι επιβάλλεται η αλλαγή του μπροστινού.

Και για το 650, τι είναι προτεινόμενο Dr. Chris?


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


Offline Chtech

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1378
  • Honda XL650V 2004 Black
Reply #23 on: Παρασκευή 18 Απρίλιος 2008, 12:31:02 μμ
Γιάννη μια βδομάδα πριν την εκδρομή στην Σαλαμίνα άλλαξα αλυσογάναζα. Έβαλα JT γρανάζια και αλυσίδα DID χρυσή. Το μπροστά γρανάζι το έκανα 16 από 15 που φοράει από την μάνα του το ΤΑ. Οι στροφές μειώθηκαν στα χλμ σε σχέση με πρίν. Το μηχανάκι πιστεύω πως δουλέυει ρολόι τώρα. Καλύτερα να πω σαν πιο καλό κουρδισμένο ρολόι σε σχέση με πριν. Κόστος μαζί με την εγκατάσταση 200 €.



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #24 on: Παρασκευή 18 Απρίλιος 2008, 12:38:47 μμ
Στο ΤΑ650 δεν είναι και τόσο πολύ απαραίτητο να αλλάξεις μπροστινό γρανάζι, εκτός και αν κάνεις πολύ εθνική. Γιατί με το 16Τ στο ΤΑ600, η τελική σχέση έρχεται περ. ίδια με την (εκ μαμάς) τελική του ΤΑ650. Αν βάλεις 16Τ στο ΤΑ650 είναι περίπου σαν να βάλεις 17Τ στο ΤΑ600 (δηλ. αρκετά μακρυά σχέση). Σίγουρα όμως θα κερδίσεις σε κατανάλωση.

Οι δύο κινητήρες έχουν ίδια παραπλήσια απόδοση. Οπότε αυτό που δεν έκανε η Χόντα στο ΤΑ600, το έκανε μετά στο ΤΑ650.
« Last Edit: Παρασκευή 18 Απρίλιος 2008, 12:40:34 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.