Hellas Transalp Forum

Ένα λάδι ρε παιδιά!!!

M. I. Pagalos · 636819

Offline Βαγγέλης

  • Ζήσε με την Υγεία σου, μην παίζεις με αυτήν, θα χάσεις πολλά
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3987
Reply #775 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 19:40:28 μμ
Αν ............λέω εγώ τώρα, αν προσπαθήσω και καταφέρω (λίγο είναι αλλά θα προσπαθήσω μια και έχουμε συνεργασία) εναν χημικό λιπαντικών να έρθει στο ΣΥΜΟΦΕ να μας πει ορισμένα πράγματα με τις γνώσεις του στα λιπαντικά, πόσοι από όλους μας είμαστε διατεθημένοι να τον ακούσουμε και να σταματήσουμε να ψάχνουμε τις εταιρίες των λιπαντικών και συστατικά της μιας ή της άλλης εταιρίας
Εγώ ένα μόνο έχω να πω, αν κοιτάξουμε οποιοδήποτε λιπαντικό, της οποιασδήποτε εταιρίας που να αναφέρει ακριβώς τα ίδια συστατικά, δεν υπάρχει ούτε μια στο εκατομύριο το ένα να υπερέχει ή να υστερεί του άλλου.........επαναλαμβάνω ακριβώς τα ίδια συστατικά, με τα ιξώδη του με τα ανττριβικά του με τις προδιαγραφές του, τα πάντα όλα..........

Εγώ βέβαια δεν πιστεύω πως θα τον ακούσει κανείς μας, και έφόσον ξέρουμε το όχημα μας ξέρουμε και καλύτερα απ' τον καθένα τι λιπαντικό θα του βάλουμε.......



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #776 on: Τρίτη 30 Ιούλιος 2013, 13:38:02 μμ
Το μηχανάκι το "βγάζω" βόλτα το χειμώνα κάθε βδομάδα αν δεν βρέχει (α] λογω ελλειψης εξοπλισμού και β]για να μην βραχεί) και δεν εχω θέμα με τα λάδια, ισως γιατί φεύγω με την μια και δεν ακούω τπτ. Εντάξει δεν λέω ... στα κρύα ο λεβιές σκληραίνει αλλά μ' αρέσει ετσι βούτυρο.
Και για να λέμε την αλήθεια φέτος είναι η πρώτη χρονιά με τα 20/50.

Για τα 10/40 δεν εχω τπτ αρνητικό να πώ, εκτός απο τον θόρυβο.
Θυμάμαι ενα αμερικανάκι που για να αποφύγει την καθυστέριση στην λίπανση του ανω μέρους του κινητήρα στην διάρκεια της εκκίνησης, που επέμενε οτι είναι πολύ σοβαρό , είχε τοποθετήσει παραλληλο κύκλωμα λίπανσης με εξωτερική ηλεκτρική αντλία λαδιου που πριν γυρίσει μιζιά πατούσε ενα μπουτόν και γύριζε το λάδι.
Αυτό το φαινόμενο μειώνει το λεπτότερο (ιδανικότερο) λάδι, αν και με τα σύγχρονα φίλτρα με  βαλβίδα που κρατάνε μια κάποια ποσότητα λαδιού την οποία διοχετεύουν αμμεσα στην κεφαλή το πρόβλημα μειώθηκε ακόμα περισσότερο.

Αρα εκτός απο  Motul, και Castrol , τι ακόμα επιλογές εχουμε σε ποιοτικότερα 15/50?

Ναι είναι υπερβολή ενα 100% συνθετικό για την ΤΑ, αλλά κατ' εμέ αν η διαφορά τιμής είναι 1-2 ευρώ το λίτρο? δλδ 5 ευρώ το πολύ? και σε σχέση με το οτι η αλλαγή αντί στα 5000χλμ θα γίνει στα 7500χλμ? δεν συμφέρει? Σε μερικές μάρκες η διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη δλδ 9-10  ευρώ το ημισυνθετικό και 14 ευρώ το συνθετικό, εκεί δεν συμφέρει.

Οχι ο κινητήρας της ΤΑ κοντά (οχι επάνω) στα κόκκινα δεν εχει θέμα, απλά ταξίδι με τέτοιες στροφές θα σημαίνει και κατανάλωση λαδιού , φυσικά με κάθε τύπο λαδιού.

Στο παπί εβαλα Selenia 10/40 100% συνθετικό αυτοκινήτου (απο περισέματα) και σε μια βόλτα που το εβγαλα τελικά δεν ξεκινούσε απο το πατινάρισμα, σταμάτησε να το κάνει μετα απο 3 αλλαγές λαδιών σε διάστημα 1000χλμ μεταξύ των αλλαγών, αλλά τι να το κάνεις? η ζημιά είχε γίνει και θέλει δισκάκια.

ΜΗΝ βάψεις την εξάτμιση (άσχετο και αυτό)



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #777 on: Τρίτη 30 Ιούλιος 2013, 13:47:15 μμ
Εγώ βέβαια δεν πιστεύω πως θα τον ακούσει κανείς μας, και έφόσον ξέρουμε το όχημα μας ξέρουμε και καλύτερα απ' τον καθένα τι λιπαντικό θα του βάλουμε.......

Οσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος λένε.

Ολα λάδια είναι, και η μόνη περίπτωση να καταλάβουμε τι κάνει ενα λάδι στο μηχανάκι μας είναι να να βάλουμε τον κινητήρα του να δουλέψει αρκετά χλμ η ωρες με ενα συγκεκριμένο λιπαντικό ωστε να μπορέσουμε τελικά διαλύοντας τον κινητήρα να πάρουμε κάποιες ενδεικτικές τιμές μετρήσεων φθοράς.
Αυτό είναι και ο σωστός τρόπος , που δεν θα γίνει ποτέ.
Αρα εμπιστευόμαστε αυτά που γράφουν τα κουτιά απ' έξω και επιλέγουμε αυτό που μας κάνει υποκειμενικά , αλλος για το θόρυβο, αλλος για την νεκρά, αλλος για το αν το καίει και πάει λέγοντας.



Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #778 on: Τρίτη 30 Ιούλιος 2013, 13:55:04 μμ

Ολα λάδια είναι, και η μόνη περίπτωση να καταλάβουμε τι κάνει ενα λάδι στο μηχανάκι μας είναι να να βάλουμε τον κινητήρα του να δουλέψει αρκετά χλμ η ωρες με ενα συγκεκριμένο λιπαντικό ωστε να μπορέσουμε τελικά διαλύοντας τον κινητήρα να πάρουμε κάποιες ενδεικτικές τιμές μετρήσεων φθοράς.
Αυτό είναι και ο σωστός τρόπος ,

Ικανο σε εχω να το κανεις βιδες και φτερα το χειμωνα  :2hysterical:




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #779 on: Τρίτη 30 Ιούλιος 2013, 13:58:33 μμ
 :eusa_think: Τώρα που το λές ...  :2hysterical:



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #780 on: Τρίτη 30 Ιούλιος 2013, 14:26:23 μμ
:eusa_think: Τώρα που το λές ...  :2hysterical:

Και μην ξεχνάς τον reference κινητήρα που θα δουλεύει με το μαμίσιο λάδι για να μπορείς να κάνει συγκρίσεις  :goofy:

(τι έτσι απλά θα την έβγαζες? Μόνο με ένα λύσιμο κινητήρα  :2hysterical:)


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #781 on: Τετάρτη 31 Ιούλιος 2013, 10:29:02 πμ
Οτι και να λέτε εγώ το λάδι μου το βρήκα, Amsoil 20/50 100% συνθετικό στα 11 ευρώ το λίτρο, και με 2500χλμ που κάνω το χρόνο , βγάζω δύο χρονάκια άααααααανετα.

 Βέβαια δεν θα ελεγα οχι για ενα 15/50 της ίδιας ποιότητας/συμπεριφοράς αλλά δεν είναι καιροί για πειραματισμούς, δεν υπάρχει σάλιο.



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1438
Reply #782 on: Τετάρτη 31 Ιούλιος 2013, 11:18:45 πμ
εγώ το λάδι μου το βρήκα, Amsoil 20/50 100% συνθετικό

Και μιας και μου δίνεις λαβή με αυτό που γράφεις, να ενημερώσω (όποιον ενδιαφέρει) πως μετά απο 2500 χλμ με amsoil, έχει αρχίσει να γίνεται σκούρο μελί το χρώμα του, που μάλλον σημαίνει πως καθαρίζει τον κινητήρα και κάνει καλά την δουλειά του.

(Όλα αυτά βέβαια τα γράφω χωρίς να έχω εντριφίσει σε λάδια και χωρίς να έχω διαβάσει ως και το τελευταίο άρθρο περί λίπανσης... )


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


ekos

  • Guest
Reply #783 on: Τετάρτη 31 Ιούλιος 2013, 11:48:43 πμ
Αντε να βοηθησω λιγο.

Τα λιπαντικα (συνθετικα,ημισυνθετικα, ορυκτελαια) ειναι προιον αναμιξης βασικων λιπαντικων και προσθετων.

Αρα για να πιασουμε την προδιαγραφη που θελουμε πρεπει να αναμιξουμε χ ποσοτητα απο τα λεπτο βασικο, ψ ποσοτητα απο το μεσαιο βασικο, ζ ποσοτητα απο το χοντρο βασικο και τα αναλογα προσθετα and that's it

Απο εκει και περα παιζει ρολο η ποιοτητα των βασικων και τον προσθετων που χρησιμοποιει η καθε εταιρεια.

Υπαρχουν τα πρωτογενη βασικα και τα αναγεννημενα. Το θεμα ειναι εκαι ακριβως, τα αναγεννημενα βασικα εχουν χασει μερος των ιδιοτητων τους και τα εμπλουτιζουν με διαφορα χημικα, πολλες φορες αμφιβολου ποιοτητας.


Αρα να ψαχνεται λιπαντικα που δεν εχουν μεσα αναγγενημενα βασικα (ειδικα κατι παμφηνα που γραφουν οτι ειναι προιον διπλης-τριπλης-δωδεκαπλης αποσταξης)



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #784 on: Τετάρτη 31 Ιούλιος 2013, 18:26:27 μμ
Eχουν γραφτεί πολλά, κεφι νάχεις να διαβαζεις:

ΛΑΔΟΛΟΓΙΕΣ !!!   http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=14087

ΛΑΔΙ, ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ:   http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=17013

Οσα θέλατε να ξέρετε για το λάδι της μηχανής σας
αλλά φοβόσασταν να ρωτήσετε...    http://www.motocikleta.gr/distribution/topic7939.html
« Last Edit: Τετάρτη 31 Ιούλιος 2013, 18:29:11 μμ by Stoneman »



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #785 on: Τετάρτη 31 Ιούλιος 2013, 21:31:49 μμ
1100 χιλιόμετρα στο κοντέρ, το λάδι στην ίδια κατάσταση και φάση, οι θόρυβοι το ίδιο. Αλλαγές στις ταχύτητες όπως πριν, και το χρώμα του δείχνει ότι καθαρίζει τον κινητήρα. Δεν μαύρισε τελείως αλλά έχει σκουρίνει αρκετά. Ψάχνομαι με τη σειρά μοτό της Shell, βρήκα μάλιστα και βενζινάδικο το οποίο προτίθεται να τα φέρει εφ όσων αγοράζω (αλλά δεν μένω επαρχία και έτσι δεν θα προχωρήσουμε), αλλά δεν μπορώ να καταλάβω, ούτε ο βενζινάς μπόρεσε να βοηθήσει, ποιό απ όλα έιναι το ημισυνθετικό, και ποιό (πλην του Ultra) κάνει στην ΤΑ. Όλα δείχνουν ότι έχουν παραπάνω προδιαγραφές από τις απαιτούμενες του Manual, αλλά δεν αναφέρει κάπου εάν πρόκειται για ημισυνθετικά ή όχι. Βγαίνουν όμως σε 15-50 που ψάχνω.



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #786 on: Πέμπτη 01 Αύγουστος 2013, 08:39:33 πμ
Το μόνο συνθετικό είναι το ULTRA, τα άλλα είναι ημισυνθετικά.

Για την ΤΑ600/400 και ΤΑ650 προτεινεται το ULTRA 10-40

(το έχω χρησιμοποιήσει μια φορά μόνο και είδα καλά αποτελέσματα. Δεν συνέχισα γιατί προτιμώ την συμπεριφορά/κατανάλωση του CASTROL)


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #787 on: Πέμπτη 01 Αύγουστος 2013, 10:13:17 πμ
Το μόνο συνθετικό είναι το ULTRA, τα άλλα είναι ημισυνθετικά.

Για την ΤΑ600/400 και ΤΑ650 προτεινεται το ULTRA 10-40

(το έχω χρησιμοποιήσει μια φορά μόνο και είδα καλά αποτελέσματα. Δεν συνέχισα γιατί προτιμώ την συμπεριφορά/κατανάλωση του CASTROL)

Συνθετικά δεν βάζω, για λόγους που έχω αναφέρει πιο πάνω. Θα πάω σε κάποιο από τα άλλα δύο, αφού πρώτα βρώ σε 15-50. Οποιοδήποτε άλλο ιξώδες, θα με απομακρύνει από τα Shell. Έχω αναφέρει οτι ψάχνω και θέλω να καταλήξω σε ένα καλό 15-50, αν είναι και επώνυμο δεν θα πώ όχι. Μόλις επιστρέψω θα αρχίσω το ψάξιμο για να δώ εάν παίζει το 15-50 γενικά στα πρατήρια, ή εάν πρέπει να ψάξω αλλού.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #788 on: Πέμπτη 01 Αύγουστος 2013, 14:03:30 μμ
Συνθετικά δεν βάζω, για λόγους που έχω αναφέρει πιο πάνω.

Βάλε μέσα και τον παραγοντα τιμή. Εννοώ οτι απο εταιρεία σε εταιρεία η διαφορά συνθετικό και ημί αλλάζει.
Και σκέψου οτι τα συνθετικά εχουν μεγαλύτερη αντοχή (θεωρητικά).

Μόλις επιστρέψω θα αρχίσω το ψάξιμο για να δώ εάν παίζει το 15-50 γενικά στα πρατήρια, ή εάν πρέπει να ψάξω αλλού.

Μην περιμένεις να βγάλεις ακρη ψάχνοντας, δοκιμάζοντας μπορεί ...



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #789 on: Πέμπτη 01 Αύγουστος 2013, 19:28:34 μμ
Βάλε μέσα και τον παραγοντα τιμή. Εννοώ οτι απο εταιρεία σε εταιρεία η διαφορά συνθετικό και ημί αλλάζει.
Και σκέψου οτι τα συνθετικά εχουν μεγαλύτερη αντοχή (θεωρητικά).

Η τιμή παίζει σημαντικό ρόλο τη σήμερον ημέρα. Ειδικά από τη στιγμή που τα χιλιόμετρα τα συμπληρώνω άνετα δύο φορές το χρόνο και έτσι έχω το λιγότερο δύο αλλαγές στο πρόγραμμα.

Μην περιμένεις να βγάλεις ακρη ψάχνοντας, δοκιμάζοντας μπορεί ...

Για να δοκιμάσω θα πρέπει πρώτα να ψάξω να βρώ κάτι να ρίξω μέσα. Κοιτάζω για επιλογές στα 15-50 και με βάση πρώτα την τιμή και στη συνέχεια την "φίρμα" θα πάω σε δοκιμές, όλα αυτά καλώς εχόντων των πραγμάτων από το τέλος του μήνα.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #790 on: Πέμπτη 01 Αύγουστος 2013, 22:43:04 μμ
Γίνεται αραγε να βάλουμε ενα 10/40 και ενα 20/50 ιδιου κατασκευαστή, ιδιων χαρακτηριστικών και να ''βγάλουμε '' ενα ''δικό'' μας ιξώδες όπως κάνουν πολλοί που πχ θεωρούν οτι το τελειο ιξώδες για τα πηρούνια εμπρός είναι το 12.5?

Λέω τωρα, είναι και αργά και ισως δεν ξερω τι λέω.



Offline Βαγγέλης

  • Ζήσε με την Υγεία σου, μην παίζεις με αυτήν, θα χάσεις πολλά
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3987
Reply #791 on: Παρασκευή 02 Αύγουστος 2013, 06:38:14 πμ
Λέω τωρα, είναι και αργά και ισως δεν ξερω τι λέω.
Μην δίνεις σημασία, της ηλικίας είναι, θα περάσει........... η Ηλικία ντε.......... :2tongue: :2tongue: :2tongue: :haha: :haha: :haha: :xxblowkiss:

είπαμε η πρόσμιξη χαλάει την συνταγή!!!



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #792 on: Παρασκευή 02 Αύγουστος 2013, 17:48:39 μμ
Είναι και το Αλτζχάιμερ που με ταλαιπωρεί τώρα τελευταία ...  ;D

Φωνακλά  :2hysterical:

Αστεία αστεία δεν παίζει μίξη ε Ευάγγελε? λες να πάρουμε τον κινητήρα στο χέρι? :goofy:



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #793 on: Παρασκευή 02 Αύγουστος 2013, 19:44:34 μμ
Όμως....

Όταν αλλάζουμε λάδια μένει πάντα μια ποσότητα μέσα στον κινητήρα από τα προηγούμενα. Ακόμη περισσότερο δε εάν δεν αλλαχτεί και το φίλτρο. Μπορεί η αναλογία να μην είναι 1 προς 1, αλλά και πάλι είναι αρκετό λάδι και δημιουργούμε έτσι μια μίξη.

Αλλάζοντας μάρκα, ανακατεύουμε τις μάρκες μεταξύ τους, έχω διαβάσει ότι δεν κάνει. Αν αλλάξουμε ιξώδες ανακατέυουμε τα ιξώδη, βγαίνει μια άλλη συνταγή, επίσης δεν είναι καλό. Εάν αλλάξουμε μάρκα και ιξώδες ταυτόχρονα τότε κάνουμε ακόμη καλύτερη τη "σούπα". Γιατί όμως δεν έχουμε πρόβλημα τότε?

Είναι τόσο μικρή η αναλόγία από το υπόλοιπο λαδιού που δεν μας πειράζει?



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #794 on: Σάββατο 03 Αύγουστος 2013, 10:03:48 πμ
Αυτό το εχω σκεφτεί , και πιστεύω οτι η αλλαγη φίλτρου επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση αλλαγής εταιρίας , εκτός και αν τα λάδια είναι πολύ φθηνά και θέλουν συχνά αλλαγή.
Ακόμα δεν ξέρω αν το φίλτρο αδειάζει τελείως αν το αφαιρέσεις και το γυρίσεις ανάποδα.
Οπως εχω διαβάσει οτι για να σχηματίσουμε άποψη για ενα λάδι θέλει 2-3 αλλαγές, μέχρι το καινούργιο να 'καθαρίσει' τον κινητήρα απο τα καταλοιπα του παλιού.
Εγώ δεν το εκανα εκτός απο τις αλλαγές φίλτρου σε καθε αλλαγή.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #795 on: Κυριακή 04 Αύγουστος 2013, 01:29:23 πμ
Αυτό το εχω σκεφτεί , και πιστεύω οτι η αλλαγη φίλτρου επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση αλλαγής εταιρίας , εκτός και αν τα λάδια είναι πολύ φθηνά και θέλουν συχνά αλλαγή.

Αν πάμε με βάση το μάνιουαλ (όπως είχε ποσταριστεί παλιότερα):



Τότε ο κινητήρας χωράει 3 λίτρα. Με αλλαγή μόνο λαδιών βάζουμε 2.4, άρα μένουν 600ml από τα παλιά. Με φίλτρο μένουν 400ml. Είναι άραγε σεβαστές ποσότητες για να θεωρηθεί ότι "νοθεύεται"¨το καινούργιο λάδι? Εγώ συμφωνώ με την αλλαγή του φίλτρου όταν αλλάζουμε εταιρεία (και αυτό θα πράξω στην επόμενη) αλλά πιστευω ότι δεν αρκεί. Χρείαζεται αυτό που λές παρακάτω για 2-3 αλλαγές, ώστε να φύγει το παλιό. (Αλλά τότε πως κινείσαι? Αλλαγή φίλτρου και λαδιού στα 6000 ή όχι αφού ειναι πια λάδι της ίδιας εταιρείας?)

Ακόμα δεν ξέρω αν το φίλτρο αδειάζει τελείως αν το αφαιρέσεις και το γυρίσεις ανάποδα.

Δεν αδειάζει τελείως, από ότι είδα στο προηγούμενο το δικό μου. Μπορεί βέβαια να μένει μια ποσότητα 10~50ml αλλά δεν νομίζω ότι είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα (σε σχέση με τα 400ml που μένουν "εξ ορισμού" στον κινητήρα). Αυτό το λίγο που κρατάει απ ότι κατάλαβα είναι επειδή "ποτίζει" το χαρτί του φίλτρου, άντε να κρατάει και λίγο στις καμπύλες που κάνει, χωρίς να είμαι 100% βέβαιος. Μένει πάντως μια μικροποσότητα μέσα.

Ίσως όμως να μην μπορείς να το αδειάσεις έτσι και αλλιώς, διότι (αν και δεν είμαι σίγουρος) μπορεί αφού το βγάλεις να μη στεγανοποιεί σωστά η φλάτζα του όταν ξαναβιδωθεί. Δεν το έχω δοκιμάσει βέβαια. Εγώ χαλάρωσα το δικό μου, ίσα για να δώ εάν ξεβιδώνει, αφού δεν είχα λαδώσει το λαστιχάκι του όταν το τοποθέτησα και το ξαναέσφιξα. Διαρροή δεν έχω παρατηρήσει, αλλά ποτέ δεν ξέρεις... Το παλιό πάντως έχανε από τη φλάτζα του για κάποιο λόγο (ίσως να ήταν πολυκαιρισμένο ή να είχε παιχτεί κάτι άλλο)

Βασικό ερώτημα. Πέρα από εταιρείες κλπ. Ένα φίλτρο για πόσα χιλιόμετρα μπορεί να φιλτράρει λάδια? Δηλαδή θέλω να βρώ τον λόγο του γιατί να μην το αλλάξεις κάθε δεύτερη αλλαγή πχ ή ακόμα και σε κάθε αλλαγή και να περιοριστείς στο να το αδειάζεις μόνο. Τα κατάλοιπα του φιλτραρίσματος, θα βρίσκονται ήδη κολλημένα στο χάρτινο τμήμα του, ακόμη και αν το αδειάσεις, ή κάνω λάθος?

(Μπορεί να μη διάβασα σωστά ή να μην κατάλαβα το συλλογισμό περί αδειάσματος, μην με παρεξηγείς ;D)

Οπως εχω διαβάσει οτι για να σχηματίσουμε άποψη για ενα λάδι θέλει 2-3 αλλαγές, μέχρι το καινούργιο να 'καθαρίσει' τον κινητήρα απο τα καταλοιπα του παλιού.
Εγώ δεν το εκανα εκτός απο τις αλλαγές φίλτρου σε καθε αλλαγή.

Λογικό μου φαίνεται, γιατί σε κάθε αλλαγή αυτό που μένει μέσα θα αραιώνεται κάθε φορά, με το καινούργιο, ώσπου θεωρητικά σε κάποια αλλαγή θα έχεις φτάσει να έχεις μόνο καινούργιο. Όπως είδαμε μένει περίπου μισό λίτρο μέσα από το παλιό λάδι στην πρώτη αλλαγή. Αλλά αν είσαι σε φάση δοκιμών για να βρείς το λάδι σου, θα κάτσεις να κάνεις 3 αλλαγές για να σχηματίσεις άποψη στο 100% (?). Η αλλαγή φίλτρου+λαδιού σε κάθε αλλαγή σου δίνει έξτρα άλλα 200ml λάδι, και λογικά βοηθά στο να "καθαρίσεις" πιο γρήγορα το παλιό από τον κινητήρα





Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9811
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #796 on: Κυριακή 04 Αύγουστος 2013, 10:10:08 πμ
Σκέψεων συνέχεια .....   :eusa_think:

Τότε ο κινητήρας χωράει 3 λίτρα. Με αλλαγή μόνο λαδιών βάζουμε 2.4, άρα μένουν 600ml από τα παλιά. Με φίλτρο μένουν 400ml. Είναι άραγε σεβαστές ποσότητες για να θεωρηθεί ότι "νοθεύεται"¨το καινούργιο λάδι? Εγώ συμφωνώ με την αλλαγή του φίλτρου όταν αλλάζουμε εταιρεία (και αυτό θα πράξω στην επόμενη) αλλά πιστευω ότι δεν αρκεί. Χρείαζεται αυτό που λές παρακάτω για 2-3 αλλαγές, ώστε να φύγει το παλιό. (Αλλά τότε πως κινείσαι? Αλλαγή φίλτρου και λαδιού στα 6000 ή όχι αφού ειναι πια λάδι της ίδιας εταιρείας?)

400ml, είναι αρκετό κατ΄εμέ. Και σίγουρα νοθεύεται το νεο λάδι. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει μόνο απο την ποσότητα του ¨καθαρού΄λαδιού, δλδ κάθε λάδι περιέχει το λάδι + τα πρόσθετα, αρα μερικά απο τα χημικά αυτά πρόσθετα ισως παραμένουν στα μεταλα του κινητήρα μέχρι να ξεπλυθούν σε μερικές αλλαγές.
Οσο για το φίλτρο, επειδή στην ΤΑ (για να μην γενικολογούμε) συστήνεται αλλαγή λαδιών/φίλτρου  κάθε 12000χλμ (σελίδα 3.3) μερικοί αλλάζουν λάδια στις 6000χλμ και φίλτρο στις 12000χλμ. Αρα θεωρούν οτι το φίλτρο 'αντεχει' για 12000χλμ.
Τώρα , το πόσο ενα φίλτρο 'μπουκώνει' και μειώνει την ροή λαδιού στο κύκλωμα λίπανσης ρίχνοντας την πίεση, η βρωμίζει τόσο που τελικά να επιτρέπει στην καπνίλα να περνάει στο κύκλωμα δεν το γνωρίζω, αλλά και δεν μπορώ να το μετρήσω.
Προσωπικά απο το 1984 που οδηγάω και συντηρώ οτι οδηγάω αλλάζω λάδια/φίλτρο μαζί.

Δεν αδειάζει τελείως, από ότι είδα στο προηγούμενο το δικό μου. Μπορεί βέβαια να μένει μια ποσότητα 10~50ml αλλά δεν νομίζω ότι είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα (σε σχέση με τα 400ml που μένουν "εξ ορισμού" στον κινητήρα).
 ..... Διαρροή δεν έχω παρατηρήσει, αλλά ποτέ δεν ξέρεις... Το παλιό πάντως έχανε από τη φλάτζα του για κάποιο λόγο (ίσως να ήταν πολυκαιρισμένο ή να είχε παιχτεί κάτι άλλο)

Εχω βγάλει /βάλει αρκετες φορές το ίδιο φίλτρο για οπτικό ελεγχο, πιστεύω οτι αν δεν το εχεις σκίσει στο σφίξιμο και εχει πατήσει το oring δεν εχεις πρόβλημα.

Βασικό ερώτημα. Πέρα από εταιρείες κλπ. Ένα φίλτρο για πόσα χιλιόμετρα μπορεί να φιλτράρει λάδια? Δηλαδή θέλω να βρώ τον λόγο του γιατί να μην το αλλάξεις κάθε δεύτερη αλλαγή πχ ή ακόμα και σε κάθε αλλαγή και να περιοριστείς στο να το αδειάζεις μόνο.

Απάντησα πριν

Τα κατάλοιπα του φιλτραρίσματος, θα βρίσκονται ήδη κολλημένα στο χάρτινο τμήμα του, ακόμη και αν το αδειάσεις, ή κάνω λάθος?

Δεν κάνεις λάθος.


Λογικό μου φαίνεται, γιατί σε κάθε αλλαγή αυτό που μένει μέσα θα αραιώνεται κάθε φορά, με το καινούργιο, ώσπου θεωρητικά σε κάποια αλλαγή θα έχεις φτάσει να έχεις μόνο καινούργιο. Όπως είδαμε μένει περίπου μισό λίτρο μέσα από το παλιό λάδι στην πρώτη αλλαγή. Αλλά αν είσαι σε φάση δοκιμών για να βρείς το λάδι σου, θα κάτσεις να κάνεις 3 αλλαγές για να σχηματίσεις άποψη στο 100% (?). Η αλλαγή φίλτρου+λαδιού σε κάθε αλλαγή σου δίνει έξτρα άλλα 200ml λάδι, και λογικά βοηθά στο να "καθαρίσεις" πιο γρήγορα το παλιό από τον κινητήρα

Αρα αν εχεις χρήμα αγοράζεις ενα λίτρο παραπάνω, η ενα καθαριστικό κινητήρα (τα φοβάμαι αυτά μην και τον 'καθαρίσουν' τελείως ... γιου νόου γουότ αι μιν) αδειάζεις, ρίχνεις το λίτρο απο το καινούργιο και μετα μια σύντομη βόλτα το αδειάζεις .... εχω πειραματιστεί σχετικά, το λαμπάκι λαδιού ανάβει οταν η ποσότητα λαδιού  είναι κάτω απο μισό λίτρο  :goofy: :goofy:, με το μηχανάκι φυσικά δίχως φορτία , στο ρελαντί , ζεστό, και στο διπλό.
Και πάλι κατι θα μείνει απλά δεν θα περιμένεις 2-3 αλλαγές.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #797 on: Τρίτη 20 Αύγουστος 2013, 00:14:24 πμ
Σήμερα έβαλα μπρος την ψαχτική για λάδια. Ξεκίνησα παίρνοντας σβάρνα όσο βενζινάδικα Shell βρήκα στο δρόμο μου. Δεν κατάφερα όμως τίποτα γιατί κανένας δεν φέρνει λάδια για μοτό της Shell, ενώ ένας που είχε τα είχε μόνο σε 20-50. Δεν ρώτησα καν τιμή φυσικά και δεν ασχολήθηκα. Αξίζει όμως να σημειώσω ότι βρήκα τα AX-7 της Shell σε 15-50 στην Πάτρα παρακαλώ, αλλά με κόστος 22 ευρώ/λίτρο, τιμή εξωφρενική για την τσέπη μου. Δεν περίμενα σε τόση Αθήνα να μην μπορώ να βρώ μοτόλαδα, αλλά παρατήρησα ότι και τα πρατήρια της Shell είναι κατά πολύ λιγότερα από ότι τα θυμόμουν. Μερικοί εξυπνάκηδες προσπάθησαν να μου πασάρουν λάδια αυτοκινήτου, αλλά όταν τους έλεγα ότι με αυτοκινήτου το μηχανάκι μου πατινάρει πήγαιναν να μου πασάρουν τα κλασσικά Castrol για μοτ/τα.

Οι περιοχές που έψαξα ήταν:

Ζωγράφου, Άγιος Δημήτριος, περιμετρικά στο κέντρο, λίγο Καλλιθέα, και Βύρωνα. Δεν ξέρω τι γίνεται στις υπόλοιπες αλλά δεν έχω τη διάθεση να φτάσω Άγιο Στέφανο που λέει ο λόγος για ένα μπουκάλι λάδι. Θέλω κάτι να μπορώ να το βρώ άμεσα και να είναι σε πάνω από ένα μαγαζί διαθέσιμο.Έτσι...

....αύριο θα πάω να κάνω "ελεγχο" για Bel Ray και ELF, και μόλις καταλήξω σε ένα από τα δύο θα προχωρήσω σε αλλαγή στο τέλος της εβδομάδας μαζί με άλλες εργασίες που θέλω να κάνω και θα ξεκινήσω να ποστάρω εντυπώσεις.

Τώρα, όσον αφορά το τηγανόλαδο που έριξα μέσα, δεν παραπονέθηκε ακόμη, και στο κοντέρ έχω πια 1900 χιλιόμετρα από την αλλαγή. Μένει να δούμε πως θα βγεί από τον κινητήρα σε λίγες μέρες.  ;D



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #798 on: Τρίτη 20 Αύγουστος 2013, 08:04:34 πμ
....αύριο θα πάω να κάνω "ελεγχο" για Bel Ray και ELF, και μόλις καταλήξω σε ένα από τα δύο θα προχωρήσω σε αλλαγή στο τέλος της εβδομάδας μαζί με άλλες εργασίες που θέλω να κάνω και θα ξεκινήσω να ποστάρω εντυπώσεις.

Τσίμπησα ένα Belray EXP 15-50 αυτή τη φορά, σε 4κιλο. Από ότι είδα το μονόκιλο σπανίζει σε αρκετά καταστήματα αλλά γενικά "παίζει" σαν μάρκα και τύπος και έτσι θα έχω εναλλακτικές σε περίπτωση που δεν το φέρνει η Trade Wind. 33 ευρώ το 4κιλο άρα έρχεται στα 8.20/λίτρο, κοντά στα ELF με 7.5/λίτρο και πιο κάτω από τα Torco που είχαν αν θυμάμαι καλά 9 ή 9.5/λίτρο. Όσο για το λίτρο που "περισσεύει" αν και θα μπορούσα να το κρατήσω, για να μην έχω πολυκαιρισμένα λάδια στη ντουλάπα μου, θα το αγοράσει φίλος για το δικό του μηχανάκι. Θα γίνει αλλαγή και στο φίλτρο, πακετάκι με τις εισαγωγές σε λίγες μέρες.  ;D και απομένει να δούμε τι γνώμη θα έχει η μηχανή για τα συγκεκριμένα.

Εδιτ: Προδιαγραφές έχει API SM - JASO MA2, δηλαδή ξεπερνά αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής.
« Last Edit: Τρίτη 20 Αύγουστος 2013, 08:10:21 πμ by Johnny_Nik »



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #799 on: Τρίτη 20 Αύγουστος 2013, 11:42:54 πμ
για να μην έχω πολυκαιρισμένα λάδια στη ντουλάπα μου,

δεν υπαρχει προβλημα με αυτο.ενταξει να μην μεινουν καμια 5ετια στην ντουλαπα.
δεν παθαινει τιποτα το λαδι στην ντουλαπα μεσα.