Αυτό το εχω σκεφτεί , και πιστεύω οτι η αλλαγη φίλτρου επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση αλλαγής εταιρίας , εκτός και αν τα λάδια είναι πολύ φθηνά και θέλουν συχνά αλλαγή.
Αν πάμε με βάση το μάνιουαλ (όπως είχε ποσταριστεί παλιότερα):
Τότε ο κινητήρας χωράει 3 λίτρα. Με αλλαγή μόνο λαδιών βάζουμε 2.4, άρα μένουν 600ml από τα παλιά. Με φίλτρο μένουν 400ml. Είναι άραγε σεβαστές ποσότητες για να θεωρηθεί ότι "νοθεύεται"¨το καινούργιο λάδι? Εγώ συμφωνώ με την αλλαγή του φίλτρου όταν αλλάζουμε εταιρεία (και αυτό θα πράξω στην επόμενη) αλλά πιστευω ότι δεν αρκεί. Χρείαζεται αυτό που λές παρακάτω για 2-3 αλλαγές, ώστε να φύγει το παλιό. (Αλλά τότε πως κινείσαι? Αλλαγή φίλτρου και λαδιού στα 6000 ή όχι αφού ειναι πια λάδι της ίδιας εταιρείας?)
Ακόμα δεν ξέρω αν το φίλτρο αδειάζει τελείως αν το αφαιρέσεις και το γυρίσεις ανάποδα.
Δεν αδειάζει τελείως, από ότι είδα στο προηγούμενο το δικό μου. Μπορεί βέβαια να μένει μια ποσότητα 10~50ml αλλά δεν νομίζω ότι είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα (σε σχέση με τα 400ml που μένουν "εξ ορισμού" στον κινητήρα). Αυτό το λίγο που κρατάει απ ότι κατάλαβα είναι επειδή "ποτίζει" το χαρτί του φίλτρου, άντε να κρατάει και λίγο στις καμπύλες που κάνει, χωρίς να είμαι 100% βέβαιος. Μένει πάντως μια μικροποσότητα μέσα.
Ίσως όμως να μην μπορείς να το αδειάσεις έτσι και αλλιώς, διότι (αν και δεν είμαι σίγουρος) μπορεί αφού το βγάλεις να μη στεγανοποιεί σωστά η φλάτζα του όταν ξαναβιδωθεί. Δεν το έχω δοκιμάσει βέβαια. Εγώ χαλάρωσα το δικό μου, ίσα για να δώ εάν ξεβιδώνει, αφού δεν είχα λαδώσει το λαστιχάκι του όταν το τοποθέτησα και το ξαναέσφιξα. Διαρροή δεν έχω παρατηρήσει, αλλά ποτέ δεν ξέρεις... Το παλιό πάντως έχανε από τη φλάτζα του για κάποιο λόγο (ίσως να ήταν πολυκαιρισμένο ή να είχε παιχτεί κάτι άλλο)
Βασικό ερώτημα. Πέρα από εταιρείες κλπ. Ένα φίλτρο για πόσα χιλιόμετρα μπορεί να φιλτράρει λάδια? Δηλαδή θέλω να βρώ τον λόγο του γιατί να μην το αλλάξεις κάθε δεύτερη αλλαγή πχ ή ακόμα και σε κάθε αλλαγή και να περιοριστείς στο να το αδειάζεις μόνο. Τα κατάλοιπα του φιλτραρίσματος, θα βρίσκονται ήδη κολλημένα στο χάρτινο τμήμα του, ακόμη και αν το αδειάσεις, ή κάνω λάθος?
(Μπορεί να μη διάβασα σωστά ή να μην κατάλαβα το συλλογισμό περί αδειάσματος, μην με παρεξηγείς
)
Οπως εχω διαβάσει οτι για να σχηματίσουμε άποψη για ενα λάδι θέλει 2-3 αλλαγές, μέχρι το καινούργιο να 'καθαρίσει' τον κινητήρα απο τα καταλοιπα του παλιού.
Εγώ δεν το εκανα εκτός απο τις αλλαγές φίλτρου σε καθε αλλαγή.
Λογικό μου φαίνεται, γιατί σε κάθε αλλαγή αυτό που μένει μέσα θα αραιώνεται κάθε φορά, με το καινούργιο, ώσπου θεωρητικά σε κάποια αλλαγή θα έχεις φτάσει να έχεις μόνο καινούργιο. Όπως είδαμε μένει περίπου μισό λίτρο μέσα από το παλιό λάδι στην πρώτη αλλαγή. Αλλά αν είσαι σε φάση δοκιμών για να βρείς το λάδι σου, θα κάτσεις να κάνεις 3 αλλαγές για να σχηματίσεις άποψη στο 100% (?). Η αλλαγή φίλτρου+λαδιού σε κάθε αλλαγή σου δίνει έξτρα άλλα 200ml λάδι, και λογικά βοηθά στο να "καθαρίσεις" πιο γρήγορα το παλιό από τον κινητήρα