Να πώ και εγώ το κοντό μου:
Οταν ισχύουν τα παρακάτω, πάντα για τα multigrade λάδια, υπάρχει λόγος να το συζητάμε ακόμα, τουλάχιστον σε θέμα SAE?
10W-40: Από -10 εως 40+
15W-50: Από -5 εως 40+
20W-50: Από 0 εως 40+
Κοιτάξτε τον πίνακα να δείτε τι εύρος θερμοκρασιών εχουν τα Unigrade ορυκτέλαια.
Ακόμα και στο θέμα ορυκτελαιο η ημισυνθετικό η φουλ συνθετικό τι μπορούμε να πούμε? Αφού οι διαφορές στην ποιότητα των τριών είναι γενικά αποδεκτές. Το μόνο που συζητιέται είναι:
α] το χρηματικό σαν εξοδο σε σχέση με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου κινητήρα
β] την ποιότητα του προιόντος, που για να την γνωρίζουμε θάπρεπε να είχαμε καμμιά δεκαριά ΤΑ που για 50.000+ χλμ να χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένο λάδι η κάθε μια και αν ανοίξουμε τον κινητήρα να κάνουμε συγκρίσεις σε θέμα φθοράς ωστε να καταλήξουμε σε ένα ασφαλές συμπέρασμα σε οτι αφορά τον κατασκευαστή, και
γ] την απόδωση του λαδιού με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια, και επειδή ο καθένας μας οδηγεί ''διαφορετικά'', αλλά και το που οδηγει παιζει ρόλο, πόλη η επαρχία, η κατάσταση του κινητήρα - κιβωτίου δεν είναι ιδια στα ιδια χλμ, και ο τρόπος που ''αισθάνεται'' το δεξί του πόδι είναι διαφορετικός, ετσι μπορεί οχι σκόπιμα να παραπλανείς κάποιον υποψήφιο χρήστη-αγοραστή ενός προιόντος που άλλα του λές και άλλα καταλαβαίνει. Υπάρχουν βέβαια και λάδια που είναι απαράδεκτα και την διαφορά στην ''αίσθηση'' την καταλαβαίνεις άμμεσα, αλλά και πάλι το δεξί πόδι δεν είναι εργαστήριο ακριβείας, και αν καταλαβαίνει μια σκληράδα στο κιβώτιο και στο κούμπωμα δεν ξέρει τι συμβαινει στον κινητήρα.
Και το μακρύ μου : πχ. εγώ χρησιμοποιώ τα http://www.amsoil.com/storefront/mcf.aspx που μου σύστησε φίλος, αρχικά με τρόμαζε το 100% συνθετικά, θα τα αλλάζω κάθε 7.500 χλμ μαζί με το φίλτρο λαδιού. Φυσικά κάθε 1000 χλμ θέλειέλεγχο της στάθμη λαδιού μην τυχόν είχε δημιουργηθεί προηγουμένως κάποια φθορά και καίει λάδι. Αφού είχα διαβάσει εδώ μέσα για τα 10αρια προετοιμάστηκα για αρκετά γκάπ-γκούπ στο κιβώτιο, τελικά ολα οκ, οι ταχύτητες κουμπώνουν οπως πρέπει, κατανάλωση μηδέν, αλλά οδηγώ συντηρητικά. Ενας ακόμα λόγος που χρησιμοποίησα φούλ συνθετικά είναι οτι διατηρούν για αρκετό διάστημα τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες και ενδεικνυνται σε κινητήρες που ''αποθηκεύονται'' για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε υγρό περιβάλλον.