Hellas Transalp Forum

Ένα λάδι ρε παιδιά!!!

M. I. Pagalos · 638990

Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #500 on: Πέμπτη 19 Μάιος 2011, 14:53:07 μμ
Το 10-40 υπερκαλύπτει την κλίμακα των μέσων θερμοκρασιών της χώρας μας. Στην προηγούμενη αλλαγή έβαλα για δοκιμή το Cαstrol Ποςερ 1 gpς 4Τ15-50 για δοκιμή. Δέν είδα και καμία διαφορά απο το 10-40 στο συμπλέκτη. Στην επόμενη θα βάλω το άμεσα προτεινόμενο απο την Castrol  Power 1 10-40.

To Power 1 GPS 4T το αγοράζω 11,33€ απο το αντιπρόσωπο της Castrol δίπλα στο σπίτι μου.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #501 on: Πέμπτη 19 Μάιος 2011, 15:28:40 μμ
...αρα λοιπον 500 ml στα 6500 χλμ περιπου,δεν το θεωρω κατι σοβαρο.τωρα προς το τελος μαλιστα η ταχυτητα κινησης μου ειχε ανεβει στα 140-150 αρκετες φορες οποτε νομιζω δικαιολογηται να τσιμπαει λιγο λαδι.

Aυτό πάλι με το λάδι δεν το καταλαβαίνω Παναγιώτη, και μου φαίνεται παράξενο, ενας κινητήρας σαν του ΤΑ περισσότερο ροπάτος και αργόστροφος παρά επιδώσεων και υψηλών ρυθμων περιστροφής και να καίει λάδι. Αυτό σημαίνει για εμένα οτι  ζορίζεται  ''ψηλά'' και  δεν του κάνει καλό. Αλλά μισό λίτρο λάδι συμπλήρωμα στα 2.6 λίτρα που παίρνει είναι κοντά στο 20% ! Δεν είναι πολύ? Βέβαια εχω διαβάσει και ακούσει και για πολύ χειρότερα και σε λιγότερα χιλιόμετρα. Και δεν είναι λάδι που περνάει απο τα τσιμουχάκια των βαλβίδων γιατί θα κάπνιζε σε κάθε πρωινό ξεκίνημα, είναι λάδι απο τα ελατήρια πιστεύω. Δεν έχω βέβαια και εμπειρία απο άλλες μοτό για να κάνω συγκρίσεις.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #502 on: Πέμπτη 19 Μάιος 2011, 15:40:28 μμ
Για το Castrol Power 1 Racing βρήκα: <<Castrol Power 1 Racing 4T with Trizone Technology is a fully synthetic 4-stroke engine oil for high performance sports bikes.>> καλό δείχνει και 100% συνθετικό και πολύ καλή τιμή. Βασικά και εγώ δεν θα χρησιμοποιούσα συνθετικό λάδι, αλλά επειδή μένει αραγμένη πολύ χρονικό διάστημα,  πχ τώρα είναι 2 μήνες στο κεντρικό και σε στήριγμα με τους τροχούς στον αέρα, διαβάζοντας τις προδιαγραφές παρατήρησα οτι τα συνθετικά εχουν σημαντική διαφορά σε αντιοξειδωτικά πρόσθετα και προστατεύουν τον κινητήρα απο την υγρασία που μπαίνει απο την εισαγωγή οταν το χειμώνα η μοτό είναι σε χειμερία νάρκη. Και έτσι κάθε Σεπτέμβρη παίζει αλλαγή ωστε να υπάρχει αυτή η ''προστασία''. Σε κάθε άλλη περίπτωση η επιλογή του Παναγιώτη με τα castrol actevo 20w50 είναι η μόνη λύση.



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #503 on: Πέμπτη 19 Μάιος 2011, 17:51:18 μμ
καπνο απο πισω δεν εχω δει ποτε,θα τον εβλεπα σιγουρα καθως καθε πρωι την βαζω μπρος και μεχρι να ανοιξω την συρομενη πορτα να βαλω γαντια και κρανος περνανε 3-4 λεπτα οποτε θα τον εβλεπα τον καπνο.ισως οντως ζοριζεται οπως λες καθως ειμαι και 120 κιλα τρομαρα μου και συμφωνα με τις αναφορες εδω στο φορουμ,πανω απο τις 6000 σαλ η ΤΑ τσιμπαει λαδι οποτε δεν ανησυχω.παλιοτερα που ημουν πιο ψαρακας και συντηριτικος στην οδηγηση δεν ειχα καταναλωση λαδιου.

θελω να εκφρασω και μια απορια.
ολοι εχουμε δει εστω και μια φορα αυτη την κλιμακα που αναλογα την θερμοκρασια περιβαλλοντος μας δειχνει ποιο λαδι να χρησιμοποιησουμε.παραδειγμα μεχρι 20 βαθμους μεγιστη θερμοκρασια αυτο το λαδι κτλ κτλ.
θελω να ρωτησω,τι σχεση εχει αυτη η κλιμακα με τις συνθηκες οδηγησης σε πολη? επειδη εχω βαλει ενα οργανο μετρησης θερμοκρασιας αερα στο αυτοκινητο και τον εξωτερικο αισθητηρα τον εχω βαλλει καπου μεσα στον χωρο της μηχανης,οταν ειμαι σε σταση,στο φαναρι ας πουμε η κολημενος στην κινηση,η ενδειξη που περνω ειναι πολυ μεγαλυτερη απο την πραγματικη θερμοκρασια περιβαλλοντος και ειναι λογικο αφου στον χωρο του κινητηρα βραζουν ολα.εχω δει καλοκαιριατικα μεχρι και 56 βαθμους κελσιου και εγω να ειμαι σταματημενος για ωρα αλλα η μηχανη να δουλευει.εκεινη την ωρα δεν φθειρεται περισσοτερο το λαδι αφου η θερμοκρασια ειναι εκτος προδιαγραφων λαδιου?




Offline ΕΛΛΗ- ΛΕΥΤΕΡΗΣ (flwrina)

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 556
  • transalp 1000 cc
Reply #504 on: Παρασκευή 20 Μάιος 2011, 08:22:58 πμ
το καθε λαδι εχει προβλημα μονο αν ξεπερασει τους 120-130 βαθμους κελσιου.
και αυτο μπορει να γινει μονο μεσα στην μηχανη.
 αν συμβει ποτε αυτο, τοτε αλλαζουμε αμεσα τα λαδια!


Ζήσε το σήμερα χωρίς αναστολές

NRG...


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #505 on: Παρασκευή 20 Μάιος 2011, 09:15:27 πμ
Παναγιώτη δεν είναι το δικό σου βάρος ... απλά η ΤΑ εχει αισθητήρα [μπροστά - μπροστά στη σέλα στην κουρμπα που κάνει προς τα πάνω] και μετράει το ''ειδικό βάρος '' του αναβάτη και ρυθμίζει το λάδι  :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: 

Σοβαρά τώρα ... Απαντώντας στο πρώτο που ανέφερες  καλό είναι και για εμάς και για την τσέπη μας να μην ζορίζουμε τις γριούλες μας που σιγά σιγά κλεινουν δεκαετία.
Σε ότι αφορά το δεύτερο που ρωτάς και επειδή δεν είμαι μηχανικός αλλά απαντάω με την λογική, λογικά λοιπόν αφού ο κινητήρας εχει σύστημα ψύξης δεν τον ενδειαφέρει τι θερμοκρασία επικρατεί κάτω απο το καπώ η έξω απο αυτό, το σύστημα ψύξης θα καταβάλει κάθε προσπάθεια να διατηρήσει την εσωτερική θερμοκρασία του κάτω απο 100οC γιατί περιορίζεται απο το ψυκτικό υγρό. Λογικά λοιπόν σκεπτόμενοι και το λάδι κάπου εκεί γύρω θα λειτουργεί. Τώρα όλες αυτές οι κλίμακες αφορούν [κατ' εμέ] κυρίως την ρευστότητα του λαδιού κατά την εκκίνηση με κρύο κινητήρα που είναι πολύ σημαντικό το λάδι να κυκλοφορήσει άμμεσα και παντού ωστε να αποφύγουμε τις φθορές απο ενα στραγγισμένο κινητήρα. Μετά την εκκίνηση και οταν ο κινητήρας φθάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας η προστασία παρέχεται απο την ποιότητα πλέον του λαδιού. Η οποία ποιότητα είναι μερικές φορές, οχι πάντα, ανάλογη με το πόσο θα βάλουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη. Και όπως διάβασα κάπου : <<Λάδι = ζωή για τον κινητήρα και γιατί εκτός από το κύριο έργο της λίπανσης, το λάδι "καλείται" να κάνει και μερικές άλλες σημαντικότατες  δουλειές. Χρησιμοποιείται σαν ψυκτικό, όπου χάρις στην κυκλοφορία του μεταφέρει θερμότητα από υπέρθερμες περιοχές (π.χ. κυλινδροκεφαλή) σε άλλες ψυχρότερες (κάρτερ). Προστατεύει τα μέταλλά του κινητήρα από σκουριές και διαβρώσεις και τέλος καθαρίζει τον κινητήρα από τα κατάλοιπα της καύσης, τα μεταλλικά σωματίδια (γρέζια) που "ξεκολλάνε" κατά την διάρκεια της λειτουργίας του μοτέρ και τα φερτά σωματίδια (σκόνη) που περνάνε και από τα καλύτερα φίλτρα αέρα και βενζίνης. >>  Αρα πάμε πολύ βαθιά, οπότε ας βάλλουμε ενα λαδάκι και ας αφήσουμε τα ψιλά γράμματα για τους γνωρίζοντες.
ΥΓ: Αν βρώ το ιμει σου θα σου στείλω μερικές πληροφορίες





Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #506 on: Παρασκευή 20 Μάιος 2011, 10:21:48 πμ

Σε ότι αφορά το δεύτερο που ρωτάς και επειδή δεν είμαι μηχανικός αλλά απαντάω με την λογική, λογικά λοιπόν αφού ο κινητήρας εχει σύστημα ψύξης δεν τον ενδειαφέρει τι θερμοκρασία επικρατεί κάτω απο το καπώ η έξω απο αυτό, το σύστημα ψύξης θα καταβάλει κάθε προσπάθεια να διατηρήσει την εσωτερική θερμοκρασία του κάτω απο 100οC γιατί περιορίζεται απο το ψυκτικό υγρό. Λογικά λοιπόν σκεπτόμενοι και το λάδι κάπου εκεί γύρω θα λειτουργεί. Τώρα όλες αυτές οι κλίμακες αφορούν [κατ' εμέ] κυρίως την ρευστότητα του λαδιού κατά την εκκίνηση με κρύο κινητήρα που είναι πολύ σημαντικό το λάδι να κυκλοφορήσει άμμεσα και παντού ωστε να αποφύγουμε τις φθορές απο ενα στραγγισμένο κινητήρα.

συμφωνα με αυτα λοιπον που λες,που μου φαινονται λογικα και σωστα και συμφωνω απολυτα,θεωρω οτι ενα λαδι 20-50 κανει για σχεδον ολες τις κλιματολογικες συνθηκες τις ελλαδας.αντε το χειμωνα να κατεβεις στο 10-40.αφου κανει και για 5000χλμ οπως λεει ο σωτος(τοσο θα το αφησω την πρωτη φορα) και επειδη το παιρνω και πολυ οικονομικα(7 ευρω το λιτρο) αυτο θα χρησιμοποιω απο εδω και περα.
ενα ακομα που με κανει να χρησιμοποιω αυτο το λαδι απο εδω και περα ειναι η αισθηση που εχει το αριστερο ποδι.οτι καλυτερο μεχρι τωρα,αλλα να δουμε και στην πορεια που θα γραψει καμποσα χλμ.ακομα ειναι φρεσκο.




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #507 on: Παρασκευή 20 Μάιος 2011, 15:35:42 μμ
οκ, καλές διαδρομές να έχεις και αναμένω εντυπώσεις ...



Offline kakou

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #508 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 15:04:09 μμ
Ασχετο...βρηκα αυτο στο Internet.Λετε να κανει για το transalp η να προτιμησω το απλο ημισυνθετικο?

http://www.belray.com/bel-ray-v-twin-semi-synthetic-motor-oil




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #509 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 17:37:14 μμ
Ολα κάνουν. Μην τσιμπάς με το V-Twin, και σαν 20W-50 δεν είναι λιιιιίγο παχύ? Γνώμη μου ενα 10-40 ημισυνθετικό- συνθετικό αναλόγως τσέπης  είναι οτι πρέπει για την χώρα μας. Εκτός και αν τρέχεις σε αγώνες ...



Transalpinos

  • Guest
Reply #510 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 18:43:08 μμ
Ασχετο...βρηκα αυτο στο Internet.Λετε να κανει για το transalp η να προτιμησω το απλο ημισυνθετικο?

http://www.belray.com/bel-ray-v-twin-semi-synthetic-motor-oil

20W-50 στο Transalp? Πολύ large σε βρίσκω! Δεν νομίζω ότι είναι και το καλύτερο, όταν η Honda προτείνει 10W-30 και 10W-40. (το 20-50 θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εν μέρη αν είχε κάνει ο κινητήρας σου 150.000km και είχες πρόβλημα ότι σου καίει λάδια. Τότε σαν τέχνασμα θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα ελαφρά πιο παχύ λάδι, για να το καίει λιγότερο).

Ουκ εν το πολλώ το ευ. Δεν σημαίνει ότι όσο πιο παχύ τόσο πιο καλά. Κάτι ξέρει και ο Γιαπωνέζος...

Νομίζω ότι αυτό το λάδι το λανσάρουν για μηχανές τύπου chopper (Harley κτλ) συνήθως αερόψυκτες ή αεροελαιόψυκτες που κατά κανόνα χρειάζονται πιο "χοντρά" λάδια και μάλιστα απλά ορυκτέλαια.

Βάλε ενα ημισυνθετικό 10W-40 και θα είσαι Ο.Κ. και μην τσιμπας απο τα εμπορικά τεχνάσματα των εταιρειών λαδιού, ούτε να πετάς άδικα χρήματα με το να βάζεις φουλ συνθετικά λάδια στο Transalp !!!



Offline kakou

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #511 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:38:02 μμ
Παιδια δικιο εχετε αλλα μια διευκρινηση...δεν ειδα το 20w50...η ερωτηση μου αποσκοπουσε μονο στο v-twin....ετσι κι αλλιως μονο 10w40 βαζω στο 700



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #512 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:40:59 μμ
20W-50 στο Transalp? Πολύ large σε βρίσκω! Δεν νομίζω ότι είναι και το καλύτερο, όταν η Honda προτείνει 10W-30 και 10W-40. (το 20-50 θα μπορούσε να δικαιολογηθεί εν μέρη αν είχε κάνει ο κινητήρας σου 150.000km και είχες πρόβλημα ότι σου καίει λάδια. Τότε σαν τέχνασμα θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα ελαφρά πιο παχύ λάδι, για να το καίει λιγότερο).

Ουκ εν το πολλώ το ευ. Δεν σημαίνει ότι όσο πιο παχύ τόσο πιο καλά. Κάτι ξέρει και ο Γιαπωνέζος...

Νομίζω ότι αυτό το λάδι το λανσάρουν για μηχανές τύπου chopper (Harley κτλ) συνήθως αερόψυκτες ή αεροελαιόψυκτες που κατά κανόνα χρειάζονται πιο "χοντρά" λάδια και μάλιστα απλά ορυκτέλαια.

Βάλε ενα ημισυνθετικό 10W-40 και θα είσαι Ο.Κ. και μην τσιμπας απο τα εμπορικά τεχνάσματα των εταιρειών λαδιού, ούτε να πετάς άδικα χρήματα με το να βάζεις φουλ συνθετικά λάδια στο Transalp !!!


10W-30 ?  
Που το είδες ότι το προτείνει αυτό η μαμά για αυτά τα μοτέρ?

Άσε που αυτά δεν νομίζω να είναι ημίσυνθετικά….

 Η μαμά μάλιστα έχει και 20-50 ημίσυνθετικό με μόλυβδο που δίνει για αυτά τα μοτέρ, ακόμα έχω τρία κιλά που  είχα πάρειγια το δικό μου το 700αρι….

Τα 20/50 μια χαρά είναι, όπως  και τα 15/50, ακόμα και τα 10/40 είναι too mach…(δεν δουλεύει και 8000 στροφές και πάνω όπως τα RR)





Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline kakou

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #513 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:44:43 μμ
Στο manual στο 700 10w30 λεει αν θυμαμαι καλα.Να ρωτησω και κατι αλλο...ποσο καιρο μπορει να μεινει ενα λαδι σε ενα κλειστο-σφραγισμενο κουτι και ποσο σε ενα ανοιχτο μεχρι να γινει ακαταλληλο για χρηση?γνωριζει κανεις?



Transalpinos

  • Guest
Reply #514 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:48:20 μμ
Μια χαρά θυμάσαι. Το manual λέει 10W-30 και 10W-40 για ψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Δεν γνωρίζω γιατί ο Κρασοπατέρας διαφωνεί με τόσο πάθος.
Το λάδι μέσα στο μπουκάλι του δεν χαλάει ποτέ ακομα και αν ανοιχτεί.

Η μαμά μάλιστα έχει και 20-50 ημίσυνθετικό με μόλυβδο που δίνει για αυτά τα μοτέρ, ακόμα έχω τρία κιλά που  είχα πάρειγια το δικό μου το 700αρι….


Μήπως μπορείς να μας δείξεις που το γράφει αυτό? Άλλα λέει το βιβλίο της συγκεκριμένης μηχανής
« Last Edit: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:50:15 μμ by Transalpinos »



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #515 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:49:19 μμ
Στο manual στο 700 10w30 λεει αν θυμαμαι καλα.Να ρωτησω και κατι αλλο...ποσο καιρο μπορει να μεινει ενα λαδι σε ενα κλειστο-σφραγισμενο κουτι και ποσο σε ενα ανοιχτο μεχρι να γινει ακαταλληλο για χρηση?γνωριζει κανεις?

Αν και δεν το θυμάμαι…δεν νομίζω.
Μάλιστα όλα τα συνεργία δεν το συνιστούν, δεν υπάρχει και λόγος άλλωστε για αυτή την μηχανή.

Στο κουτί του δεν έχει πρόβλημα, και ανοιχτό να είναι πάλι είναι Ο.Κ….εκτός αν έχεις σκοπό να το αφήσεις 5-6 χρόνια…


Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Transalpinos

  • Guest
Reply #516 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:52:50 μμ
Αν και δεν το θυμάμαι…δεν νομίζω.

Εγώ πάντως που το έχω τώρα μπροστά μου ανοιχτό άλλα βλέπω απο αυτά που λες! Λέει 10W-30 και 10W-40 για μεγάλες θερμοκρασίες περιβάλλοντος ( έως >50 οC) χωρίς άλλο όριο.

Εγώ πάντως εμπιστεύομαι πιο πολύ τη Honda παρά τους "μηχανικούς" των συνεργείων των οποίων οι απόψεις συχνά μας ψυχαγωγούν...!
« Last Edit: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:54:41 μμ by Transalpinos »



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #517 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:54:11 μμ
Μια χαρά θυμάσαι. Το manual λέει 10W-30 και 10W-40 για ψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Δεν γνωρίζω γιατί ο Κρασοπατέρας διαφωνεί με τόσο πάθος.
Το λάδι μέσα στο μπουκάλι του δεν χαλάει ποτέ ακομα και αν ανοιχτεί.

Έχω πάθος?  ???
Που το είδες?
Την γνώμη μου είπα, εσύ βάλε ότι θέλεις, δική σου είναι η μηχανή!  ;)
Εγώ δεν θα τα έβαζα με τίποτα, ακόμα και αυτοί που έχουν RR 10/40 βάζουν, γιατί?
Και μάλιστα κάποιοι από εδώ μέσα που τα δοκίμασαν και σε τρανσαλπ και σε βαραντέρο ιδικά το σασμάν έκανε σαν από τρακτέρ…..

Η επιλογή δική σου φίλε μου….
   :-* φιλάκια παθιάρικα για να μην λες ότι σου πάω και κόντρα… :2hysterical:



Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Transalpinos

  • Guest
Reply #518 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 19:59:24 μμ
  :-* φιλάκια παθιάρικα για να μην λες ότι σου πάω και κόντρα… :2hysterical:

Δεν υπάρχει αντιπαράθεση. Δεν μεταφέρω τη δική μου άποψη, αλλά του κατασκευαστή της μοτοσυκλέτας. Αν έχεις διαφωνίες θα είναι με αυτόν. Εδώ είμαστε όλοι φίλοι.



Offline louros

  • Μονάχος μονάχος
  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 7326
  • Kαι αδιάβροχος.....!
Reply #519 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 21:46:16 μμ
Τι θα πάθει δηλ. με το 20-50 ?
Οταν σχεδιάστηκε ο κινητήρας του ΤΑ μόνο τέτοιο είχε ,ορυκτέλαιο.
Τι έπαθε δηλ. ακόμα κυκλοφοράν κάμποσα από τότε , έχουν κάψει αυτά 20-50 και των γονέων , και στο δικό μου είχα ξοδέψει 6 κιλά που είχαν ξεμείνει σ ένα φίλο.
Σιγά τον ντελικάτο κινητήρα που θα μασήσει.

Πολύ ξεσκόνισμα πέφτει με τα ιξώδη και σιγά μη καταλήξετε κάπου , είναι και λίγο υποκειμενικό το θέμα.

Πάντως εδώ και τρία τέσσερα χρόνια κατέληξα στο 15-50 χειμώνα καλοκαίρι και δε ξανασχολήθηκα.
Αρχικά Castrol και τώρα Rockoil.


ΘΑΝΑΣΗΣ  
Ομορφάάά





" Μπάρμπα . απο δω βγάζ πθενά ?


Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #520 on: Τετάρτη 01 Ιούνιος 2011, 23:11:46 μμ
Τι θα πάθει δηλ. με το 20-50 ?Οταν σχεδιάστηκε ο κινητήρας του ΤΑ μόνο τέτοιο είχε ,ορυκτέλαιο.
Τι έπαθε δηλ. ακόμα κυκλοφοράν κάμποσα από τότε , έχουν κάψει αυτά 20-50 και των γονέων , και στο δικό μου είχα ξοδέψει 6 κιλά που είχαν ξεμείνει σ ένα φίλο.
Σιγά τον ντελικάτο κινητήρα που θα μασήσει.

Πολύ ξεσκόνισμα πέφτει με τα ιξώδη και σιγά μη καταλήξετε κάπου , είναι και λίγο υποκειμενικό το θέμα.

Πάντως εδώ και τρία τέσσερα χρόνια κατέληξα στο 15-50 χειμώνα καλοκαίρι και δε ξανασχολήθηκα.
Αρχικά Castrol και τώρα Rockoil.

Έλα ντε! Τι θα πάθει ?....σιγά το μοτέρ, τα ζόρια, τα άλογα και την πολυστροφία…

το 15-50 είναι σούπερ....
Και εγώ όταν είχα το 700αρι και 20-50 και 15-50 έβαζα, και ποιό παλιά 20-50 χωρίς ποτέ πρόβλημα...


Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Transalpinos

  • Guest
Reply #521 on: Πέμπτη 02 Ιούνιος 2011, 00:42:16 πμ
Και εγώ πιστεύω ότι συγκεκριμένα ο κινητήρας του Transalp μπορεί να ανεχτεί (σημαίνει ότι δεν θα δημιοργηθεί απότομα μια σοβαρή βλάβη εξαιτίας αυτού) πολλών ειδών λάδια. Είναι όπως τα παλιά μας παπιά, που "λάδι να 'χει μέσα" και είμαστε καλά.

Όμως δεν καταλαβαίνω ένα πράγμα. Έρχεται ο κατασκευαστής και μου λέει "βάλε 10W-40". Εγώ τί λόγο έχω να κάνω του κεφαλιού μου και να βάλω 20W-50 kκαι μετά να λέω "έλα μωρα και τι έγινε, σιγά τα αυγά. Μάλλον καλά είναι". Και αντί να του βάλω το βέλτιστο λάδι (που γνωρίζω πιο είναι), να του βάλω κάτι που απλά μπορεί να ανεχτεί? Είναι μια συμπεριφορά που θα μπορούσε να με οδηγήσει στην πόρτα ενός ψυχιάτρου.
Αν ήταν το 15-50 ή το 20-50 πιο κατάλληλο δεν θα μας το έλεγε εξ'αρχής το εργοστάσιο ???

Νομίζω ότι απλά επικρατεί η άποψη ότι "ας βάλω εγώ λίγο πιο παχύ λάδι για να (νομίζω) ότι μειώνω τις τριβές και να κοιμάμαι ήσυχος το βράδυα". Και αν δηλαδή έλεγε η Honda 20-50, τι θα έβαζες τότε για να λες ότι έχεις το κάτι παραπάνω. Τώρα δηλαδή στον κινητήρα του GS τι βάζεις? Λέει η BMW 20-50 και εσύ αντ'αυτού βάζεις βαλβολίνη? Είμαι σίγουρος ότι ακούς ευλαβικά τις οδηγίες του Γερμανού.

Οι ανάγκες λίπανσης του κινητήρα είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων (μέταλλα κινητήρα, συμπίεση, καύσιμο, αντλίας λαδιού, διόδων, όριο στροφών, σασμάν κτλ). Παρόλο που είναι ίδιας βασικής σχεδίασης είσαι σίγουροςς ότι ένα τρανσαλπ του 90 και ένα τρανααπλ 650 του 2007 (καταλυτικό, με πιθανά άλλα κράματα μετάλλων, άλλες ανοχές και ίσως και άλλα ελατήρια και αντλία λαδιού) έχουν τις ίδιες ανάγκες λίπανσης? Δεν νομίζω. Ακόμα και τα λιπαντικά έχουν βελτιωθεί πολύ σε σχέση με τις δεκαετίας '80-'90.

Επιπλέον εκτός απο το θέμα πόσο καλά ή όχι λιπαίνεται ένας κινητήρας υπάρχει η δεύτερη παράμετρος των εσωτερικών αντιστάσεων του λιπαντικού. Βάζοντας χωρίς λόγο, πιο παχύρρευστο λιπαντικό αυξάνονται οι εσωτερικές αντιστάσεις των βυθιζόμενων μερών και αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου ενώ μειώνεται η απόδοση. Αυτή η επιρροή δεν είναι καθόλου αμελητέα και μπορεί να φτάσει και περί το 10-15%. (γιατί νομίζεις παιδεύονται οι μηχανικοί των εξωτικών σπορ μηχανών να κατασκευάζουν ξηρό συμπλέκτη?).

Ο καθένας μας στη μηχανή του βέβαια μπορεί να βάλει ότι θέλει. Δικαίωμα μας είναι.
« Last Edit: Πέμπτη 02 Ιούνιος 2011, 00:45:40 πμ by Transalpinos »



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
Reply #522 on: Πέμπτη 02 Ιούνιος 2011, 01:34:28 πμ
Ο λογος που βαζει κανεις στο ΤΑ 15-50 ή και 20-50 αντι για 10-40 που συστηνει η Honda ειναι οτι στην Ελλαδα το καλοκαιρι οι θερμοκρασιες ειναι αρκετα ψηλες. Και οχι οι το 10-40 δεν αντεχει σε ταξιδι με 39'C αλλα το 15-50 ή 20-50 θα ειναι λιγο καλυτερο για τετοιες συνθηκες. Ενας αλλος λογος ειναι οτι τα 15-50/20-50 ειναι λιγο χοντροτερα και ο κινητηρας τσιμπαει λιγοτερο λαδι οταν δουλευεται ψηλα. Αυτοι ειναι πιστευω οι λογοι που πολλοι (και ο υπογραφων) βαζουν τετοια χοντροτερα λαδια.

Βεβαια στο VFR που εχω βαζω αυστηρα 10-40 οπως λεει η Honda γιατι 1. δεν στο σκιζω κοντα στα κοκκινσ στον καυσωνα καθως εχει πολυ περισοτερη δυναμη 2. δεν καιει ποτε σταγονα λαδι οτι και να του κανει κανεις και 3. εχει καποιες πολυ λεπτες διοδους λαδιου μεγεθους κεφαλιου καρφιτσας για τις οποιες χοντροτερο λαδι δεν ενδεικνυται.


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #523 on: Πέμπτη 02 Ιούνιος 2011, 06:58:52 πμ
Να πώ και εγώ το κοντό μου:
Οταν ισχύουν τα παρακάτω, πάντα για τα multigrade λάδια, υπάρχει λόγος να το συζητάμε ακόμα, τουλάχιστον σε θέμα SAE?
10W-40: Από -10 εως 40+
15W-50: Από   -5 εως 40+
20W-50: Από    0 εως 40+
Κοιτάξτε τον πίνακα να δείτε τι εύρος θερμοκρασιών εχουν τα Unigrade ορυκτέλαια.
Ακόμα και στο θέμα ορυκτελαιο η ημισυνθετικό η φουλ συνθετικό  τι μπορούμε να πούμε? Αφού οι διαφορές στην ποιότητα των τριών είναι γενικά αποδεκτές. Το μόνο που συζητιέται είναι:
α] το χρηματικό σαν εξοδο σε σχέση με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου κινητήρα
β] την ποιότητα του προιόντος, που για να την γνωρίζουμε θάπρεπε να είχαμε καμμιά δεκαριά ΤΑ που για 50.000+ χλμ να χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένο λάδι η κάθε μια και αν ανοίξουμε  τον κινητήρα να κάνουμε συγκρίσεις σε θέμα φθοράς ωστε να καταλήξουμε σε ένα ασφαλές συμπέρασμα  σε οτι αφορά τον κατασκευαστή, και
γ] την απόδωση του λαδιού με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια, και επειδή ο καθένας μας οδηγεί ''διαφορετικά'', αλλά και το που οδηγει παιζει ρόλο, πόλη η επαρχία, η κατάσταση του κινητήρα - κιβωτίου δεν είναι ιδια στα ιδια χλμ, και ο τρόπος που ''αισθάνεται'' το δεξί του πόδι είναι διαφορετικός, ετσι μπορεί οχι σκόπιμα να παραπλανείς κάποιον υποψήφιο χρήστη-αγοραστή ενός προιόντος που άλλα του λές και άλλα καταλαβαίνει. Υπάρχουν βέβαια και λάδια που είναι απαράδεκτα και την διαφορά στην ''αίσθηση'' την καταλαβαίνεις άμμεσα, αλλά και πάλι το δεξί πόδι δεν είναι εργαστήριο ακριβείας, και αν καταλαβαίνει μια σκληράδα στο κιβώτιο και στο κούμπωμα δεν ξέρει τι συμβαινει στον κινητήρα.
Και το μακρύ μου : πχ. εγώ χρησιμοποιώ τα   http://www.amsoil.com/storefront/mcf.aspx    που μου σύστησε φίλος, αρχικά με τρόμαζε το 100% συνθετικά, θα τα αλλάζω κάθε 7.500 χλμ μαζί με το φίλτρο λαδιού. Φυσικά κάθε 1000 χλμ θέλειέλεγχο της στάθμη λαδιού μην τυχόν είχε δημιουργηθεί προηγουμένως κάποια φθορά και καίει λάδι. Αφού είχα διαβάσει εδώ μέσα για τα 10αρια προετοιμάστηκα για αρκετά γκάπ-γκούπ στο κιβώτιο, τελικά ολα οκ, οι ταχύτητες κουμπώνουν οπως πρέπει, κατανάλωση μηδέν, αλλά οδηγώ συντηρητικά. Ενας ακόμα λόγος που χρησιμοποίησα φούλ συνθετικά είναι οτι διατηρούν για αρκετό διάστημα τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες και ενδεικνυνται σε κινητήρες που ''αποθηκεύονται'' για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε υγρό περιβάλλον.



« Last Edit: Πέμπτη 02 Ιούνιος 2011, 07:02:43 πμ by Stoneman »



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #524 on: Πέμπτη 02 Ιούνιος 2011, 07:23:17 πμ
Να πώ και εγώ το κοντό μου:
Οταν ισχύουν τα παρακάτω, πάντα για τα multigrade λάδια, υπάρχει λόγος να το συζητάμε ακόμα, τουλάχιστον σε θέμα SAE?
10W-40: Από -10 εως 40+
15W-50: Από   -5 εως 40+
20W-50: Από    0 εως 40+
Κοιτάξτε τον πίνακα να δείτε τι εύρος θερμοκρασιών εχουν τα Unigrade ορυκτέλαια.
Ακόμα και στο θέμα ορυκτελαιο η ημισυνθετικό η φουλ συνθετικό  τι μπορούμε να πούμε? Αφού οι διαφορές στην ποιότητα των τριών είναι γενικά αποδεκτές. Το μόνο που συζητιέται είναι:
α] το χρηματικό σαν εξοδο σε σχέση με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου κινητήρα
β] την ποιότητα του προιόντος, που για να την γνωρίζουμε θάπρεπε να είχαμε καμμιά δεκαριά ΤΑ που για 50.000+ χλμ να χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένο λάδι η κάθε μια και αν ανοίξουμε  τον κινητήρα να κάνουμε συγκρίσεις σε θέμα φθοράς ωστε να καταλήξουμε σε ένα ασφαλές συμπέρασμα  σε οτι αφορά τον κατασκευαστή, και
γ] την απόδωση του λαδιού με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια, και επειδή ο καθένας μας οδηγεί ''διαφορετικά'', αλλά και το που οδηγει παιζει ρόλο, πόλη η επαρχία, η κατάσταση του κινητήρα - κιβωτίου δεν είναι ιδια στα ιδια χλμ, και ο τρόπος που ''αισθάνεται'' το δεξί του πόδι είναι διαφορετικός, ετσι μπορεί οχι σκόπιμα να παραπλανείς κάποιον υποψήφιο χρήστη-αγοραστή ενός προιόντος που άλλα του λές και άλλα καταλαβαίνει. Υπάρχουν βέβαια και λάδια που είναι απαράδεκτα και την διαφορά στην ''αίσθηση'' την καταλαβαίνεις άμμεσα, αλλά και πάλι το δεξί πόδι δεν είναι εργαστήριο ακριβείας, και αν καταλαβαίνει μια σκληράδα στο κιβώτιο και στο κούμπωμα δεν ξέρει τι συμβαινει στον κινητήρα.
Και το μακρύ μου : πχ. εγώ χρησιμοποιώ τα   http://www.amsoil.com/storefront/mcf.aspx    που μου σύστησε φίλος, αρχικά με τρόμαζε το 100% συνθετικά, θα τα αλλάζω κάθε 7.500 χλμ μαζί με το φίλτρο λαδιού. Φυσικά κάθε 1000 χλμ θέλειέλεγχο της στάθμη λαδιού μην τυχόν είχε δημιουργηθεί προηγουμένως κάποια φθορά και καίει λάδι. Αφού είχα διαβάσει εδώ μέσα για τα 10αρια προετοιμάστηκα για αρκετά γκάπ-γκούπ στο κιβώτιο, τελικά ολα οκ, οι ταχύτητες κουμπώνουν οπως πρέπει, κατανάλωση μηδέν, αλλά οδηγώ συντηρητικά. Ενας ακόμα λόγος που χρησιμοποίησα φούλ συνθετικά είναι οτι διατηρούν για αρκετό διάστημα τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες και ενδεικνυνται σε κινητήρες που ''αποθηκεύονται'' για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε υγρό περιβάλλον.




:eusa_clap:
 :goodpost: