Hellas Transalp Forum

Καθαρισμός και λίπανση αλυσίδας

donkeybadmad · 53931

Offline donkeybadmad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 40
Reply #25 on: Τρίτη 05 Μάρτιος 2013, 17:33:30 μμ
Πολυ ωραια τωρα μιλαμε  σωστα ομως σκεφτητε και αυτο βαζω BEL RAY δεν γεμιζω τον τοπο καθαριζω ευκολα, τωρα αν βαζω βαλβολινη σιγουρα καλυτερη λυπανση αλλα δυσκολο καθαρισμα γιατι πεταει παντου με την φυγοκεντρο και ποσο περισοτερο να αντεξει η αλυσιδα 2000 χλμ? 5000 χλμ? 7000χλμ? παραπανω δεν νομιζω γιατι παιζει και η χρηση που κανει ο καθενας αποτε ειναι ενα καλο διλημμα για ολους μας νομιζω.Σας ευχαριστω ολους για την συμετοχη



MARKOS-V

  • Guest
Reply #26 on: Τρίτη 05 Μάρτιος 2013, 17:50:12 μμ
αυτο το πεταει παντου με την φυγοκεντρο ,το εχω λυσει με μια καθετη πλαστικη προεκταση του προστατευτικου της αλυσιδας(ουφ,το ειπα), και ετσι το πισω φτερο κ η πινακιδα...δεν εχουν λαδια.ενω πριν ,ναι ,γινοντουσαν μ@υνι!!!
εξ αλλου και η συσκευασια της DID, γραφει επανω, να την λαδωνουμε με 90αρι λαδι, καθε το πολυ 500χλμ.
αυτοι ......κατι ξερουν κ λενε 90αρι



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #27 on: Τρίτη 05 Μάρτιος 2013, 23:06:40 μμ
Πολυ ωραια τωρα μιλαμε  σωστα και πριν σωστα μιλαγαμε ομως σκεφτητε και αυτο βαζω BEL RAY δεν γεμιζω τον τοπο καθαριζω ευκολα, τωρα αν βαζω βαλβολινη σιγουρα καλυτερη λυπανση αλλα δυσκολο καθαρισμα γιατι πεταει παντου με την φυγοκεντρο και ποσο περισοτερο να αντεξει η αλυσιδα 2000 χλμ? 5000 χλμ? 7000χλμ? παραπανω δεν νομιζω λαθος νομιζεις γιατι παιζει και η χρηση που κανει ο καθενας σκεψου οτι καποιες χιλ χλμ γινανε απο μενα σε χωμα και ενιοτε σε λασπη χωρις να την καθαριζω, φροντιζοντας μονο την λιπανση και τον τζογο της και παρολα αυτα αντικατασταθηκε μετα απο 72000χλμ αποτε ειναι ενα καλο διλημμα για ολους μας νομιζω.Σας ευχαριστω ολους για την συμετοχη



Offline donkeybadmad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 40
Reply #28 on: Τετάρτη 06 Μάρτιος 2013, 15:20:19 μμ

δηλαδη αυτο σημαινει πως εμεινε λασπη και χωμα μεσα στο γραναζι και την αλυσιδα και εσυ την αφησες ετσι χωρις να το καθαρισεις, μονο λυπανση και σαν εμφανιση τι ελεγε σου αρεσε λοιπον αυτο που εβλεπες? γιατι εγω αυτο δεν το καταλαβαινω επλεινες την μηχανη και το γραναζι, αλυσιδα και ζαντα  ηταν μεσα στην μπιχλα για 72000 χλμ.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #29 on: Τετάρτη 06 Μάρτιος 2013, 15:49:49 μμ
Βαλβολινούλα  και οδοντόβουρτσα:



Μπιχλα? ποιά μπίχλα?





Ενα μπανακι με βαλβολίνη απογευματάκι, στραγγίζει μέχρι το πρώί, μια βόλτα 2 χλμ με 20 χλμ/ω, ενα περασμα με μωρομάντηλο οτι πέταξε και μετα ξανάμανά στα 250-300χλμ.
« Last Edit: Κυριακή 11 Μάρτιος 2018, 19:41:27 μμ by Stoneman »



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #30 on: Τετάρτη 06 Μάρτιος 2013, 15:54:27 μμ
δηλαδη αυτο σημαινει πως εμεινε λασπη και χωμα μεσα στο γραναζι και την αλυσιδα και εσυ την αφησες ετσι χωρις να το καθαρισεις, μονο λυπανση και σαν εμφανιση τι ελεγε σου αρεσε λοιπον αυτο που εβλεπες? γιατι εγω αυτο δεν το καταλαβαινω επλεινες την μηχανη και το γραναζι, αλυσιδα και ζαντα  ηταν μεσα στην μπιχλα για 72000 χλμ.

Άρα μιλάμε για καθάρισμα... οπτικό το ζήτημα.

Καλά... Stoneman δε παίζεσαι... η μηχανή κυκλοφορεί 15Αγουστο με την περιφορά της εικόνας μόνο ?


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #31 on: Τετάρτη 06 Μάρτιος 2013, 17:00:28 μμ
 :spamsign: ΟΝ

Κώστα αυτό το μηχανάκι το  :love4:, και το φροντίζω σε υπερβολικό βαθμό θα ελεγα.  :goofy:

Μέχρι να ξεκινήσω να λιπαίνω αλλά και να καθαρίζω την αλυσίδα με βαλβολίνη αλλά και να βρώ το κόλπο της ωστε να μην πιτσιλάει παντού ημουν ετοιμος να πάρω μηχανάκι με άξονα.
Βλέπεις είχα μάθει με το παπί το Tamaha Townmate T50, με τον άξονα.
Τώρα δεν το σκέφτομαι κάν.

 :spamsign:  OFF.



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #32 on: Πέμπτη 07 Μάρτιος 2013, 00:59:06 πμ
δηλαδη αυτο σημαινει πως εμεινε λασπη και χωμα μεσα στο γραναζι και την αλυσιδα και εσυ την αφησες ετσι χωρις να το καθαρισεις, μονο λυπανση και σαν εμφανιση τι ελεγε σου αρεσε λοιπον αυτο που εβλεπες? γιατι εγω αυτο δεν το καταλαβαινω επλεινες την μηχανη και το γραναζι, αλυσιδα και ζαντα  ηταν μεσα στην μπιχλα για 72000 χλμ.
Αστο! Εκπεμπουμε σε διαφορετικο μηκος κυματος



Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
Reply #33 on: Πέμπτη 07 Μάρτιος 2013, 10:29:54 πμ
Quote from: KostasC

Καλά... Stoneman δε παίζεσαι... η μηχανή κυκλοφορεί 15Αγουστο με την περιφορά της εικόνας μόνο ?

:2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: χαχ χαχαχαχαχχαχαχα καλοοοοοο χα  χα χαχα

Stoneman μπραβο συναδελφε, αψογη δουλειά πάντως!!! Η καλυτερη συντηρηση για την αλυσιδα και λάδι/σπρει αλυσιδας μετα το καθάρισμα (....?)



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #34 on: Πέμπτη 07 Μάρτιος 2013, 19:28:23 μμ
...Η καλυτερη συντηρηση για την αλυσιδα και λάδι/σπρει αλυσιδας μετα το καθάρισμα (....?)

Οταν την αγόρασα η αλυσίδα ηταν , πώς να το πώ ...., με δυσκολία μέτραγες τους κρίκους.
Την καθαρισα με παραφινέλαιο με μεγαλη ταλαιπωρία και δυσκολία.
Τότε εψαξα να βρώ ενα τρόπο να μην ξαναγίνει ετσι. Οπότε ενας φίλος απο εδώ μέσα μου πρότεινε αυτό που συνιστά η Honda στο users manual , την 90αρα βαλβολίνη. Εκοψα και ενα μπετόνι απο νερό για σίδερα και έτοιμος:



Αν και την λαδώνω συχνά, μερικές φορές δεν περιμένω τα χιλιόμετρα αλλά την ακούω, η λύση αυτή αποδείχτηκε και οικονομική , αφού με ενα λίτρο των 5 ευρώ περνάω κάπου 5000χλμ.
Απο το αρχικό καθαρισμα δεν την εχω ξανακαθαρίσει ποτέ, πράγμα καλό αφού δεν πέφτει καποιο χημικό στα o-rings , ο καθαρισμός γίνεται απο την ίδια την βαλβολίνη αφού όπως και τα λάδια του κινητήρα πεςριέχει ειδικά καθαριστικά πρόσθετα. Εδώ καθαρή πριν ξεκινήσω ....



Με το πρώτο πέρασμα η βαλβολίνη τρέχει μαύρη καθαρίζοντας την αλυσίδα  ....



.... ενώ στο δεύτερο πέρασμα παραμένει σχεδόν καθαρή :



Η αλυσίδα πάντα εχει αυτή την εικόνα: :thumbright:



Μετά πάω σε ενα βενζινάδικο 1200 μετρα απο το σπίτι με 1η η 2α και λίγα χιλιόμετρα , εκεί ελέγχω πιέσεις στα λάστιχα.
Οταν σταματάω απο κατω στάζει και ο βενζινάς παραπονιέται οτι του λερώνω το μπετόν, και καθε φορά ρωτάει : - Τι θα γίνει ρε παιδί μου θα την φτιάξεις την διαρροή?  :2hysterical:
Μετα επιστροφή σπίτι .
Την αφήνω το βράδυ να στραγγίξει και απλά καθαρίζω το άλλο πρωί το πίσω γραναζι με ενα μωρομάντηλο αν εχει πολλά τρεξίματα, δεν χρειάζεται απλά το κάνω για να μην πεταξει βαλβολίνες και λερώσει. Και έτοιμος.

Τό οτι πετάει πετάει, αλλά με ενα μωρομάντηλο βγαίνει εύκολα αφού δεν κολάει σαν τα διάφορα σπρέυ.

« Last Edit: Κυριακή 11 Μάρτιος 2018, 19:47:30 μμ by Stoneman »



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #35 on: Πέμπτη 07 Μάρτιος 2013, 22:28:40 μμ
Οταν την αγόρασα η αλυσίδα ηταν , πώς να το πώ ...., με δυσκολία μέτραγες τους κρίκους.
Την καθαρισα με παραφινέλαιο με μεγαλη ταλαιπωρία και δυσκολία.

εγω οταν εβαλα την καινουρια αλυσιδα,στα πρωτα μετρα νομιζα οτι βγηκε και εφυγε,τοσο αθορυβη λειτουργια εχω να ακουσω απο τοτε.
αν δεν ηταν τοσο ασυμφορο οικονομικα,καθε φορα θα την εκανα ετσι με το σπρευ.αλλα καθε 500 χλμ να θες ενα μπουκαλι σπρευ των 11 ευρω,δεν λεει.
θα δοκιμασω και εγω την βαλβολινη και βλεπουμε.




Offline Talinos

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 316
Reply #36 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 02:45:02 πμ
Το λάδωμα με βαλβολίνη δε σημαίνει ότι θα την κάνεις μπάνιο με τον τρόπο που δείχνεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Ξοδεύεις πολύ και κάνεις τα πάντα χάλια (άλλο αν το έχεις μεράκι και το κάνεις για το κέφι σου).
Η λίπανση με βαλβολίνη θέλει 2 σταγόνες σε κάθε κρίκο κάθε 300-400 χλμ. Είναι υπερ-αρκετά.
Έτσι λαδώνεται όσο πρέπει, μένει καθαρή μέσα της και δεν πιτσιλάει ή στάζει.

Αυτό εφαρμόζω και είμαι αισίως στα 45.000χλμ χωρίς να έχει κανένα σημείο φθοράς ή να έχει ζητήσει έστω λίγο τέντωμα.



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #37 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 09:46:37 πμ
Το λάδωμα με βαλβολίνη δε σημαίνει ότι θα την κάνεις μπάνιο με τον τρόπο που δείχνεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Ξοδεύεις πολύ και κάνεις τα πάντα χάλια (άλλο αν το έχεις μεράκι και το κάνεις για το κέφι σου).
Η λίπανση με βαλβολίνη θέλει 2 σταγόνες σε κάθε κρίκο κάθε 300-400 χλμ. Είναι υπερ-αρκετά.
Έτσι λαδώνεται όσο πρέπει, μένει καθαρή μέσα της και δεν πιτσιλάει ή στάζει.

Αυτό εφαρμόζω και είμαι αισίως στα 45.000χλμ χωρίς να έχει κανένα σημείο φθοράς ή να έχει ζητήσει έστω λίγο τέντωμα.

για αυτο ειπα και εγω παραπανω για το μπουκαλακι απο κολυριο... βαζεις σταγονα σταγονα και δε σε νοιαζει...
απλα η δουλεια γινεται και ακομα πιο ευκολα αν εχεις κεντρικο σταντ! 


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2675
  • Η τρελα δεν παει στα βουνα....καβαλαει Vara...
Reply #38 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 13:47:47 μμ
απλα η δουλεια γινεται και ακομα πιο ευκολα αν εχεις κεντρικο σταντ! 

αχ..... πως σηκωνεις το vara στο διπλο σταντ μονος ???:'( :'( :-\ :-[



Offline ~DIMITRIS_AEK~

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 577
  • ΔΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΖΕΥΓΑΡΩΝΕΤΕ.
Reply #39 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 13:55:38 μμ
αχ..... πως σηκωνεις το vara στο διπλο σταντ μονος ???:'( :'( :-\ :-[

φωναζεις τον γειτονα και κανεις την δουλεια σου :P




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #40 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 14:54:32 μμ
Το λάδωμα με βαλβολίνη δε σημαίνει ότι θα την κάνεις μπάνιο με τον τρόπο που δείχνεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Ξοδεύεις πολύ και κάνεις τα πάντα χάλια (άλλο αν το έχεις μεράκι και το κάνεις για το κέφι σου).
Η λίπανση με βαλβολίνη θέλει 2 σταγόνες σε κάθε κρίκο κάθε 300-400 χλμ. Είναι υπερ-αρκετά.
Έτσι λαδώνεται όσο πρέπει, μένει καθαρή μέσα της και δεν πιτσιλάει ή στάζει.

Αυτό εφαρμόζω και είμαι αισίως στα 45.000χλμ χωρίς να έχει κανένα σημείο φθοράς ή να έχει ζητήσει έστω λίγο τέντωμα.


Ο   :thankyou:Nikos Paxinos :thankyou: μου είχε πεί: - Πνίχτην στην βαλβολίνη να δεις την υγειά σου.

Και αυτό κάνω.
Ετσι η αλλιώς πρέπει να της κάνω το μπανάκι της για να καθαρίσει.



Offline donkeybadmad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 40
Reply #41 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 15:17:25 μμ

Ο   :thankyou:Nikos Paxinos :thankyou: μου είχε πεί: - Πνίχτην στην βαλβολίνη να δεις την υγειά σου.

Και αυτό κάνω.
Ετσι η αλλιώς πρέπει να της κάνω το μπανάκι της για να καθαρίσει.
     
Stoneman τρομερη δουλεια συγχαρητηρια πανεμορφη και πεντακαθαρη. Να ρωτησω κατι μετα την λαδωνεις ξανα η απλα στα 300χλμ βαζεις απο δυο με τρεις σταγονες στους πειρους? γιατι το αποτελεσμα ειναι πανεμορφο και παλι μπραβο η τελεια εφαρμογη, νομιζω οτι καλυτερο εχω δει μεχρι στιγμης, σκεψου πως ακομα και εγω που βαζω αυτο της BEL RAY δεν ειναι τοσο καθαρη θα βαλω φοτο να δειτε τι εννοω.Και κατι αλλο τι βαλβολινη βαζεις 90αρα? ευχαριστω και παλι ΜΠΡΑΒΟ!!!



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #42 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 15:27:51 μμ
αχ..... πως σηκωνεις το vara στο διπλο σταντ μονος ???:'( :'( :-\ :-[

Σε δρόμο με μικρή κλίση και τη μπροστινή προς την ανηφόρα, ανεβαίνει πιο εύκολα.


Offline polbosn

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 54
Reply #43 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 15:34:10 μμ
Γειά σας. Μήπως θα  ήταν εύκολο να μου πείτε που ακριβώς θα πρέπει να πέσει η σταγόνα της βαλβολίνης στην αλυσίδα; Εννοώ αν την βάζουμε στους πύρους της εξωτερικής κάθετης επιφάνειας ή μέσα οριζοντίως; Το ίδιο αναρωτιέμαι και κάθε φορά που βάζω σπράι. Στο πλάι ή μέσα;  



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #44 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 15:42:32 μμ
Νομίζω ότι ωρίμασε η στιγμή για να  απαντήσει επι του θέματος ο louros!  O0 



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #45 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 15:51:46 μμ
Οπως έγραψα πιό πάνω, επειδή δεν την καθαρίζω με χημικά αναγκαστικά πρέπει να την ξεπλένω με την βαλβολίνη.

Αν την καθαριζα με παραφινέλαιο κάθε φορά ισως να εκανα ζημιά.

Οσο για αυτό που λέει ο Talinos?  Ο τρόπος που ακολουθεί δεν ξέρω αν είναι λάθος , απλά δεν τον εχω ακολουθήσει ποτέ.

Και ο λόγος είναι οτι κάθε φορά που την κάνω μπανάκι μανακι βγάζει αρκετή μπίχλα, οπότε με μερικές σταγόνες ναι μεν λαδώνεται αλλά η σκόνη και η δουλεμένη βαλβολίνη πιστεύω οτι μένει επάνω.

Ομως οπως είδες στη φωτό εχω ενα αυτοσχέδιο λεκανάκι και δεν την αφήνω να τρέχει , δλδ βάζω μια ποσότητα στο λεκανάκι και με αυτήν την καθαρίζω/λιπαίνω.
Η δουλειά γίνεται και με οδοντόβουρτσα και με ενα πινέλο, κομμένο ομως στα 2εκ μήκος ωστε να εχει μια σκληράδα.
Βαλβολίνη χρησιμοποιώ 90αρα.
Μετά απο μερικά λαδώματα την καταλαβαίνεις πότε θέλει λάδωμα , είτε απο τον θόρυβο είτε επειδή σταματάει να σου λαδώνει το χερι αν την πιάσεις.

Τώρα το πόσο κρατάει? Για να μην χάνω το λογαριασμό την λαδώνω σε κάθε γέμισμα δλδ σε κάθε 250-300χλμ, την εχω αφήσει και 500χλμ αλλά ηταν σε ταξίδι και στην επιστροφή ''φώναζε''.

Γειά σας. Μήπως θα  ήταν εύκολο να μου πείτε που ακριβώς θα πρέπει να πέσει η σταγόνα της βαλβολίνης στην αλυσίδα; Εννοώ αν την βάζουμε στους πύρους της εξωτερικής κάθετης επιφάνειας ή μέσα οριζοντίως; Το ίδιο αναρωτιέμαι και κάθε φορά που βάζω σπράι. Στο πλάι ή μέσα;  

Στην μέσα μεριά φυσικά όπως δείχνει το σχήμα:



« Last Edit: Κυριακή 11 Μάρτιος 2018, 19:49:26 μμ by Stoneman »



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC

Offline Talinos

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 316
Reply #47 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 17:34:11 μμ
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι για τις ανάγκες λίπανσης και λειτουργικής καθαριότητας οι δύο σταγόνες ανα πύρο είναι υπεραρκετές.
Τώρα αν απο βίτσιο σου αρέσει να βλέπεις την αλυσίδα σαν πάτωμα νοσοκομείου, είναι άλλο θέμα. Δεν υπάρχει πάντως λόγος ουσιαστικός.
Αλυσίδα κίνησης είναι, δεν είναι χειρουργικό νυστέρι. Τι άλλο ακολουθεί μετά, να πλένουμε το πέλμα απο τα λάστιχα μετά απο κάθε βόλτα...?  :)



MARKOS-V

  • Guest
Reply #48 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 18:47:13 μμ
συμφωνω κ εγω με τους ..απο πανω μου
δεν χρειαζεται ..μπανιο ,αλλα ...λαδωμα.
και πρεπει να γινεται σε 4 σημεια του πειρου.δηλ πανω στα 2 Οριγκ κ δεξια κ αριστερα απο το κεντρικο κυλινδρακι.
αν το κανετε αυτο θα σας κρατησει τουλαχιστον 80000 χλμ κ βαλε.



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #49 on: Παρασκευή 08 Μάρτιος 2013, 23:10:22 μμ
Τι άλλο ακολουθεί μετά, να πλένουμε το πέλμα απο τα λάστιχα μετά απο κάθε βόλτα...?  :)
μετα απο καθε βολτα οχι φυσικα αλλα μια φορα στο τοσο δεν ειναι μεγαλος κοπος.
θα εκπλαγεις με το ποσο βρωμα μπορει να βγει απο εκει και ποσο διαφορετικο φαινεται το λαστιχο μετα,η αισθηση μου ειναι οτι ειναι κιολλας.