Hellas Transalp Forum

Πίσω φανάρι TA 600 με led (custom)

cookos · 7422

Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
on: Κυριακή 31 Μάρτιος 2013, 17:05:22 μμ
Αφού έψαξα χωρίς επιτυχία να βρώ σε καταστήματα και ίντερνετ κάποιο έτοιμο φανάρι με led για την ΤΑ600, πήρα και εγώ την ιδέα από την πατέντα που έκανε ο συνονόματος προ διετίας και αποφάσισα να την εφαρμόσω στη δική μου "γριά".
Βέβαια τα ηλεκτρολογικά δεν είναι το φόρτε μου, οπότε πήγα σε μια πιο ασφαλή λύση της έτοιμης πλακέτας με καλωδίωση. Αγόρασα λοιπόν από το ebay το παρακάτω universal φανάρι με  €7.70, από το οποίο αφαίρεσα όλα τα πλαστικά και πήρα την πλακέτα με τα led και την καλωδίωση.
Σκέφτομαι να κάνω και εγώ τη πατέντα με τη βάση από παλιά λάμπα ώστε να μην πειράξω τη μαμά καλωδίωση αλλά και να μπορώ να αλλάξω εύκολα την πλακέτα ακόμα και στο δρόμο αν χρειαστεί σε ώρα ανάγκης (καεί η πλακέτα ή σταματήσει να λειτουργεί), όπως ακριβώς είπε και ο Δημήτρης.

Το εντυπωσιακό είναι πως ταίριαξε και στο μέγεθος ακριβώς, οπότε θα κάνω τη σύνδεση με μια παλιά βάση λάμπας και με σιλικόνη θα κολλήσω τη πλακέτα στο φανάρι.
Πιστεύω πως θα γίνει αρκετά καλό. Μόλις το ετοιμάσω θα ανεβάσω και φωτογραφίες.
Το μόνο που θέλω να δώ είναι το κατα πόσο θα είναι φωτεινό, κυρίως την ημέρα..



Για όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει την ίδια πλακέτα-φανάρι ας ακολουθήσει αυτό το σύνδεσμο. Καλό θα ήταν πριν κάνει κάποιος την αγορά να δούμε τα αποτελέσματα στο δικό μου πειραματόζωο..
« Last Edit: Κυριακή 31 Μάρτιος 2013, 17:07:47 μμ by cookos »


Spritmonitor.de" border="0


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1 on: Κυριακή 31 Μάρτιος 2013, 17:28:31 μμ
Πολύ καλή ιδέα, δεν εχει σημασία αν θα αποδώσει, σημασία εχει η προσπάθεια.

Εχω παρατηρήσει και απο δικές μου κατασκευές οτι το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι τα Led αλλά το παλιό κρύσταλο του φαναριού. Δλδ σε τυποποιημένα φανάρια στοπ, η φλάς η κατασκευή του κρυστάλου βοηθάει σημαντικά  στην εστίαση τωυ φωτός.
Αντίθετα στις κατασκευές με led , ακόμα και κατα πολύ ισχυρότερες σε φωτεινότητα το παλιό κρύσταλο προκαλεί διαθλάσεις που μόνο ζημιά κάνουν στην κατασκευή.



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #2 on: Δευτέρα 01 Απρίλιος 2013, 20:05:13 μμ
Σήμερα ολοκλήρωσα την πατέντα, μπορώ να πώ με επιτυχία ως προς το τελικό αποτέλεσμα.
Αρχικά έγινε η σύνδεση με τη βάση μιας παλιάς λάμπας και ένα πρώτο τεστ πάνω στο φανάρι για να βεβαιωθώ ότι ανάβει..



Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκε σιλικόνη για να κολλήσει η πλακέτα πάνω στο κάτοπτρο..



Το φώς είναι αρκετά δυνατό ενώ για λίγη ώρα που έμειναν αναμμένα τα led (16 συνολικά σε κατάσταση πορείας και 26 με το φρένο πατημένο) η πλακέτα ζεστάθηκε πολύ λίγο (λογικό).
Εδώ μια φωτογραφία με και χωρίς το καπάκι...



Και εδώ είναι σε νορμάλ κατάσταση και με πατημένο φρένο..


http://www.youtube.com/v/uo_9VOG3uOg?hl=el_GR&version=3

Προσωπικά θα το συνιστούσα όποιος ενδιαφέρεται να το κάνει. Είναι εύκολο στην πράξη και αρκετά αποδοτικό σαν φωτισμός (είναι σα να έχω δύο δυνατές λάμπες) ακόμα και την ημέρα, και από διαθλάσεις κλπ κανένα πρόβλημα.



« Last Edit: Δευτέρα 01 Απρίλιος 2013, 20:08:00 μμ by cookos »


Spritmonitor.de" border="0


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #3 on: Δευτέρα 01 Απρίλιος 2013, 20:20:42 μμ
Πολύ ωραίο αποτέλεσμα, μου αρεσε ιδιαίτερα που δείχνει σαν δύο λάμπες.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #4 on: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 08:13:41 πμ
Μπράβο Κούκε! Δώσε πράμα και για το 600. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Πολύ καλή ιδέα, δεν εχει σημασία αν θα αποδώσει, σημασία εχει η προσπάθεια.

Εχω παρατηρήσει και απο δικές μου κατασκευές οτι το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι τα Led αλλά το παλιό κρύσταλο του φαναριού. Δλδ σε τυποποιημένα φανάρια στοπ, η φλάς η κατασκευή του κρυστάλου βοηθάει σημαντικά  στην εστίαση τωυ φωτός.
Αντίθετα στις κατασκευές με led , ακόμα και κατα πολύ ισχυρότερες σε φωτεινότητα το παλιό κρύσταλο προκαλεί διαθλάσεις που μόνο ζημιά κάνουν στην κατασκευή.


Οπότε Νίκο έχομε καλύτερο αποτέλεσμα αν χρησιμοποιήσομε το φανάρι αυτούσιο χωρίς εγχειρήσεις;

Την πινακίδα την φωτίζει;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #5 on: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 10:27:26 πμ
Μπράβο Κούκε! Δώσε πράμα και για το 600. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Οπότε Νίκο έχομε καλύτερο αποτέλεσμα αν χρησιμοποιήσομε το φανάρι αυτούσιο χωρίς εγχειρήσεις;

Την πινακίδα την φωτίζει;

 ;D Έχω αρκετά σχέδια-πατέντες που θέλω να κάνω, σιγά-σιγά όλα θα γίνουν. Τα επόμενα είναι το DRL και ο αναπτήρας , θα φτιάξω και ένα How to/DIY..
Διάλεξα αυτό τον τρόπο για να πειράξω όσο το δυνατόν λιγότερο τα ηλεκτρολογικά - στην ουσία δεν πειράχτηκε τίποτα. ;)

Δεν έχει απευθείας φώς η πινακίδα επειδή τα led έχουν οριζόντια κατεύθυνση, αλλά επειδή παρέμεινε το κάτοπτρο στο φανάρι υπάρχει ένας ambient φωτισμός που περνάει και στην πινακίδα. Θα βγάλω μια φωτογραφία το βράδυ για να δείς.


Spritmonitor.de" border="0


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #6 on: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 18:54:30 μμ
Οπότε Νίκο έχομε καλύτερο αποτέλεσμα αν χρησιμοποιήσομε το φανάρι αυτούσιο χωρίς εγχειρήσεις;

Αυτό δεν το καταλαβα, για εξήγησέ μου ... τι εννοείς εγχειρήσεις? στο φανάρι η στο αγορασμένο με τα led?

Την πινακίδα την φωτίζει;

Tην ψιλοκοκκινίζει θα έλεγα, αλλά αν προστεθούν 2-3 λευκά led τσακισμένα πρός τα κάτω θα φωτιστεί.
Προσεξε στην παρακάτω φωτό τα 4 led που ''κοιτάνε'' πρός τα κάτω για την πινακίδα:



...Τα επόμενα είναι το DRL ...

Αυτό με το DRL , δεν είναι υπερβολή? Τι χρειάζεται αφού οδηγάμε με αναμένα φώτα? Εχει ξανασυζητηθεί εδώ μέσα αλλά δεν θυμάμαι που.



Offline Goikoetxea

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1759
Reply #7 on: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 19:35:29 μμ
ανάλογα. για μηχανάκια σαν το ΤΑ εγώ πιστεύω δεν είναι ζήτημα ζωής και θανάτου αλλά αν μπορείς και δεν βαριέσαι το κάνεις. Σε πιο μικροσκοπικά μηχανάκια υπάρχει μεγαλύτερο θέμα όμως.




Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #8 on: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 19:40:20 μμ
ανάλογα. για μηχανάκια σαν το ΤΑ εγώ πιστεύω δεν είναι ζήτημα ζωής και θανάτου αλλά αν μπορείς και δεν βαριέσαι το κάνεις. Σε πιο μικροσκοπικά μηχανάκια υπάρχει μεγαλύτερο θέμα όμως.

 Για το DRL μιλάς ? :eusa_think:
Δλδ σε ένα παπι τι μπορεί να προσφέρει? Ποιός θα το προσέξει αφού το σημείο τοποθετησης θα είναι πολύ χαμηλά? Ισως να το βλέπουν στον καθρέπτη οταν ακολουθείς κάποιον.
Εχουν βγάλει DRL που στις προδιαγραφές να αναφέρουν οτι είναι κατασκευασμένο για χρήση σε μοτό?

Προσωπικά οσο είναι μέρα κυκλοφορώ με την μεγαλη σκάλα. Τι παραπάνω θα μου πριοσφέρει ενα DRL?
« Last Edit: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 19:47:46 μμ by Stoneman »



Offline Goikoetxea

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1759
Reply #9 on: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 21:12:01 μμ
Για το DRL μιλάς ? :eusa_think:
Δλδ σε ένα παπι τι μπορεί να προσφέρει? Ποιός θα το προσέξει αφού το σημείο τοποθετησης θα είναι πολύ χαμηλά? Ισως να το βλέπουν στον καθρέπτη οταν ακολουθείς κάποιον.
Εχουν βγάλει DRL που στις προδιαγραφές να αναφέρουν οτι είναι κατασκευασμένο για χρήση σε μοτό?

Προσωπικά οσο είναι μέρα κυκλοφορώ με την μεγαλη σκάλα. Τι παραπάνω θα μου πριοσφέρει ενα DRL?

είναι επιπλέον φωτισμός που κάνει το μηχανάκι πιο ορατό, τώρα λίγο περισσότερο-λίγο λιγότερο είναι άλλο θέμα. Τοποθέτηση μπορεί να γίνει σε αρκετά σημεία, κατά μήκος του τιμονιού, πίσω από τους καθρέφτες, πίσω από τις χούφτες, στο πάνω της βαλίτσας αν υπάρχει, μέχρι και πάνω σε κράνος έχω δει λεντάκια. Τραβηγμένο, αλλά καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
Στο σκούτερ πάντως έχουμε βάλει λεντ πίσω μέσα στην βαλίτσα για ενίσχυση του κόκκινου φωτός του πισωφάναρου και μπροστά περιμετρικά του φαναριού κι η διαφορά είναι τεράστια σε σχέση με το φανάρι μόνο του.




Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #10 on: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 22:48:16 μμ
Αυτό με το DRL , δεν είναι υπερβολή? Τι χρειάζεται αφού οδηγάμε με αναμένα φώτα? Εχει ξανασυζητηθεί εδώ μέσα αλλά δεν θυμάμαι που.

Mε αυτή τη λογική, θα μπορούσαν και τα αυτοκίνητα να έχουν μόνο τα φώτα τους αναμμένα,όγκο μεγάλο έχουν, άρα φαίνονται, δε χρειάζονται τα drl... Δε συμφωνώ.
Άν έχεις όρεξη να διαβάσεις αγγλικό κείμενο δες εδώ. Αναφέρεται σε κανονισμούς που ισχύουν σε διάφορες χώρες (το συγκεκριμένο αν δεν κάνω λάθος αναφέρεται στην Αυστραλία που ενώ σίγουρα υπάρχουν άλλοι κανόνες η λογική είναι ίδια) και για αυτοκίνητα και για μηχανές και μιλά με στατιστικά στοιχεία για τα οφέλη που υπάρχουν με την ύπαρξη του DRL.
Μια απλή παράθεση στατιστικών:

According to a European study (Koornstra 1997) the
potential savings are:
• 25% of daytime multi-vehicle fatal accidents
• 28% of daytime fatal pedestrian accidents
• 20% of daytime multi-vehicle injury accidents
• 12% of daytime multi-vehicle property accident


Για να είμαστε βέβαια και σωστοί θα πρέπει να αναφερθεί και στους κανόνες που ισχύουν για τη σωστή θέση των DRL, που ήταν και η αιτία για να ξεκινήσω το αντίστοιχο θέμα. Συγκεκριμένα, μιλάει για:

• providing sufficient signal range to be seen and
recognised and
(μτφ. Nν υπάρχει επαρκές εύρος φωτός ώστε να γίνεσαι αντιληπτός)
• avoiding undue glare that hinders the vision of other road users(μτφ. Να μη στραβώνεις τους υπόλοιπους - το κυρίως νόημα..  ;D)

Στη σελίδα 4 του παραπάνω pdf αναφέρεται σε αυτό ακριβώς που ανέφερες ("αφού οδηγάμε με αναμένα φώτα?") και τα μειονεκτήματα που έχει αυτό σε σχέση με τα DRL (μέτριο εύρος και κατανάλωση ρεύματος).
Στα μειονεκτήματα του DRL (φυσικά και υπάρχουν) είναι ο έντονος φωτισμός κατα τη δύση του ηλίου που μπορεί να στραβώσει - γι'αυτό και προσωπικά θα προτιμήσω να έχω την επιλογή on/off ώστε αυτές τις ώρες να χρησιμοποιείται το φώς της μηχανής, όπως και προτείνεται και όπως ίσως να έχεις προσέξει σε ορισμένα αυτοκίνητα που έχουν (Audi,Kia,Citroen,VW...κλπ) αυτόματο dimmer.
H σωστή λειτουργία είναι DRL τη μέρα μόνο και το σούρουπο-βράδυ dimmed ή σβηστά.

Το να προσθέσω DRL στην ΤΑ, για μένα δεν είναι θέμα "καγκουριάς" ή "γούστου" ή πρόσθετης ομορφιάς (άλλωστε η ομορφιά είναι υποκειμενική). Το θεωρώ θέμα ασφάλειας και για μένα αλλά και για τους γύρω μου. Δεν το θεωρώ απαραίτητο, είναι κατ' επιλογή και μόνο σε όποιον το επιθυμεί.

Kαι με λίγη βοήθεια του Photoshop σκέφτομαι κάτι τέτοιο:



(Θέλω καινούργιες φούσκες, το ξέρω..   :goofy:)


Αλλά φοβάμαι ότι ξεφεύγουμε από το θέμα και θα έπρεπε αυτό να το συζητήσουμε εδώ.
« Last Edit: Τρίτη 02 Απρίλιος 2013, 23:02:32 μμ by cookos »


Spritmonitor.de" border="0


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Τετάρτη 03 Απρίλιος 2013, 09:03:06 πμ
 :spamsign:

Κατανοητό , και ευχαριστώ για την ενημέρωση, τα DRL λοιπόν είναι σαν την μεγάλη σκάλα που χτυπάει στο υψος των ματιών αλλά σε μικρότερη ισχύ ωστε να μην στραβώνει προπορευόμενους η αντίθετα ερχόμενους οδηγούς, και φυσικά λόγω της χαμηλής ισχύος δεν προκαλούν αύξηση της κατανάλωσης.

Ολα τα άλλα είναι θέμα προσωπικού γούστου, δλδ σε οτι αφορά το πού, και το ποιό.

είναι επιπλέον φωτισμός που κάνει το μηχανάκι πιο ορατό, τώρα λίγο περισσότερο-λίγο λιγότερο είναι άλλο θέμα. Τοποθέτηση μπορεί να γίνει σε αρκετά σημεία, κατά μήκος του τιμονιού, πίσω από τους καθρέφτες, πίσω από τις χούφτες, στο πάνω της βαλίτσας αν υπάρχει, μέχρι και πάνω σε κράνος έχω δει λεντάκια. Τραβηγμένο, αλλά καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
Στο σκούτερ πάντως έχουμε βάλει λεντ πίσω μέσα στην βαλίτσα για ενίσχυση του κόκκινου φωτός του πισωφάναρου και μπροστά περιμετρικά του φαναριού κι η διαφορά είναι τεράστια σε σχέση με το φανάρι μόνο του.

Πρακτικά αν το σκεφτούμε, για όλα αυτά που αναφέρεις Αλέξη σαν τοποθετηση, μιλάς για led-ταινία, ετσι?
Δεν ξέρω αλλά στο αισθητικό κομμάτι είμαι πολύ προσεκτικός, και όλα αυτά τα βρίσκω κάπως ... αν δεν είναι κάτι μελετημένο απο τον κατασκευαστή πρέπει να είναι πολύ καλό για να το προτιμήσω.

Γνώμη μου, πάντα.

 :spamsign:



Offline Goikoetxea

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1759
Reply #12 on: Τετάρτη 03 Απρίλιος 2013, 19:33:17 μμ
Νικόλα, όταν μπορέσω θα ποστάρω φωτό. Λύσεις υπάρχουν πολλές, ό,τι μπορείς να φανταστείς, κρίναμε ότι η λεντοταινία συνδυάζει αρκετά πλεονεκτήματα όμως, με κυριότερο ότι θα την κάναμε όπως θέλαμε.