Οι εργασίες έλαβαν τέλος, και έτσι ήρθε η ώρα για την καθιερωμένη αναπαράσταση του εγκλήματος.
Τελικά είχα πολλά πράγματα να κάνω και στην πορεία μου προέκυψαν και άλλα, οπότε θα ξεκινήσω τμηματικά να γράψω και να ανεβάσω φωτογραφίες καλύπτοντας όσο το δυνατόν περισσότερη "ύλη".
Ξεκίνησα την Παρασκευή να λύνω την μηχανή και να ανεβάζω στο σπίτι ότι έβγαζα, αυτό περιελάμβανε όλο το κουστούμι καθώς και ορισμένα τμήματα του κινητήρα. Συγκεκριμένα, το φιλτροκούτι μαζί με το φίλτρο του, και όλο το σύστημα σωληνώσεων της βαλβίδας PAIR. Στόχος ήταν να καθαριστούν πέρα από το φίλτρο και τα προαναφερθέντα κομμάτια και κατόπιν να γυαλιστούν και να τοποθετηθούν εκ νέου στη μοτοσυκλέτα. Αφού έγινε η αφαίρεση των κομματιών που εμπόδιζαν και καθώς ο κινητήρας ήταν ήδη κρύος από το προηγούμενο βράδυ προχώρησα σε
έλεγχο των βαλβίδων Για τον έλεγχο χρησιμοποίησα δύο τύπους φίλερ, ο ένας ήταν το κλασσικό
με 32 υποδιαιρέσεις από 0.03 έως 1mm.
για τον απλούστατο λόγο ότι ήθελα να έχω όσο το δυνατόν καλύτερη ανάλυση και να βρίσκομαι κοντά στα νούμερα που έδινε το Service Manual για να πάρω μια καλύτερη εικόνα της ρύθμισης που επρόκειτο να κάνω. Παράλληλα, σε περίπτωση που χρειαζόταν ρύθμιση, και εφ όσων συναντούσα δυσκολίες είχα προμηθευτεί και ένα γωνιακό φίλλερ όπως έχει αναφέρει σε σχετική ανάρτηση και ο φίλος Stoneman, για να κάνω τις ρυθμίσεις ακριβώς στα 0.15mm στην εισαγωγή και 0.20mm στην εξαγωγή.
Τα δύο φίλλερ μαζί για να δούμε ακριβώς για τι πράγμα μιλάμε (όταν τα είχα πρωτοδεί νόμιζα ότι το γωνιακό θα ήταν αρκετά μεγάλο για να δικαιολογεί και τα 9 ευρώ που κόστιζε έναντι των 7 περίπου ευρώ που κόστιζε το 32άρι κλασσικό.
Βαλβίδες λοιπόν.... Ελέγχω σύμφωνα με το μάνιουαλ και το σχετικό οδηγό που έχει ανεβάσει ο Νίκος (aka Stoneman). Δυσκολίες συναντώ στην εμπρός εξαγωγής που είναι πίσω από το πλαίσιο και οι βίδες της ήθελαν ιδιαίτερα παρακάλια ώστε να ξεσφίξουν, αναγκαστικά και επειδή υπήρξε φθορά τις μετέφερα αλλού ώστε να είναι ευκολη η αντικατάσταση αργότερα.
Ο έλεγχος έγινε με το κλασσικό φίλλερ και σε υποδιαρέσεις, 0.13, 0.15, 0.18 mm ώστε να σιγουρευτώ ότι ήμουν μέσα στα όρια στις εισαγωγής και αντίστοιχα με 0.18 0.20 και 0.25 για τις βαλβιδες εξαγωγής. Επιβεβαίωσα με το γωνιακό φίλλερ την εικόνα του αρχικού μου ελέγχου και βρέθηκα εντός ορίων, οπότε και δεν προχώρησα σε καμία απολύτως ρύθμιση.
Χιλιόμετρα: 105.000 , αντικατέστησα μόνο τα Oring στα καπάκια και τις τάπες χρονισμού και τα έκλεισα ξανά. Ένας βραχνάς λιγότερος. Μερικά στιγμιότυπα:
Αφού οι βαλβίδες ήταν εντάξει προχώρησα σε μέτρηση συμπίεσης για να δώ εάν έχει αλλάξει το οτιδήποτε από την προηγούμενη φορά. Ο λόγος ήταν γιατί λίγες μέρες προτού γίνει η επισκευή, είχα ένα δυνατό σκάσιμο όταν ξεκίνησα τον κινητήρα και φοβήθηκα ότι όπως και πέρσι, κάποια ακίδα από τα μπουζί μπορεί να είχε φύγει και να είχε πέσει μέσα στο θάλαμο προκαλώντας ζημιές αυτή τη φορά. Τα μπουζί δεν τα είχα βγάλει ακόμα να τα αλλάξω γιατί θα μιζάριζα αρκετά χωρίς να λειτουργήσει ο κινητήρας με ότι αυτό συνεπάγεται, έτσι ήθελα να ταλαιπωρήσω λίγο περισσότερο τα παλιά. Η μέτρηση έγινε αφού οι βαλβίδες είχαν ελεγχθεί και ο κινητήρας δυστυχώς ήταν ακόμη κρύος, άρα περιλαμβάνουν ένα αρκετό ποσοστό σφάλματος προς τα κάτω.
Πίσω κύλινδρος: 165psi
Εμπρός κύλινδρος κάτι λιγότερο από 165psi
Οι μετρήσεις ακριβώς ίδιες με πέρσι, άρα ακόμη και αν φύγει ακίδα, δεν έκανε ζημιά τουλάχιστον όχι ακόμα.
Σημειώνω ξανά οτι οι μετρήσεις ήταν με κινητήρα κρύο άρα είναι λογικό να έχω λιγότερη συμπίεση από το αναμενόμενο (αν και μέσα στα όρια) αφού η μέτρηση πρέπει να γίνεται με το κινητήρα ζεστό.Επόμενο βήμα η αλλαγή ψυκτικού. Ακριβώς δύο χρόνια μετά την τελευταία αλλαγή του. Η διαδικασία γνωστή, άδειασμα, καινούργια ροδέλλα στη βίδα αδειάσματος, γέμισμα, εξαέρωση, τεστάρισμα.
Τα παλιά μπήκαν σε μπουκαλάκια και θα πάνε για πέταμα προσεχώς σε κάποιο συνεργείο που υποτίθεται ότι ξέρει πως να τα διαχεριιστεί. Κάτι περισσότερο δεν έχω να αναφέρω μιας και ήταν ίσως το πιο απλό από όσα είχα να κάνω. Το κύκλωμα καθαρίστηκε προτού μπουν τα φρέσκα νερά, με απιονισμένο, συνολικά χάλασα δύο 4λιτρα, (υπερβολή ίσως), από τα οποία το 1 λίτρο το χρησιμοποίησα για να καθαρίσω - ξεπλύνω το δοχείο διαστολής.
Στο δοχείο διαστολής έκανα και μια μικρή επέμβαση με εποξική κόλλα δύο συστατικών, καθώς από τότε που αγόρασα τη μηχανή είχε ραγίσει το πλαστικό αυτάκι που ασφαλίζει η τάπα, και ήταν πια στα τελευταία του. Τώρα, δύσκολα θα σπάσει και θα χαθεί, και το κυριότερο είναι ότι δεν φαίνεται ιδιαίτερα η επισκευή που έκανα
τα ραγίσματα φαίνονται, αλλά πλέον το αυτάκι είχε φτάσει να κρατιέται κυριολεκτικά από μια τρίχα πλαστικό. Ήθελα καιρό να το διορθώσω αλλά ποτέ δεν είχα βρεί την ευκαιρία:
Συνεχίζω με την αλλαγή στα μπουζί. 14Nm με το ροπόκλειδο, σε όσα έμπαινε δλδ στα 3 από τα 4 και στο 4ο ακολούθησα την οδηγία με τη στροφή που έγραφε ο κύριος Χαϋνς. Τα παλιά μπουζί βγήκαν έτσι μετά από 12.500 χιλιόμετρα, και αν αναρωτιέται κανείς σε καμία περίπτωση δεν θα τα άφηνα παραπάνω, και ο λόγος που έκαναν τα 500 εξτρά ήταν γιατί επέστρεψα από ταξίδι. Λάδια δεν καίει και το μείγμα είναι λίγο φτωχό λόγο του ΚΝ φίλτρου. Μη σας ξεγελά το κάτασπρο χρώμα που δείχνει η φωτογραφία, όσο και να προσπάθησα δεν μπόρεσα να το διορθώσω, το προκαλεί το φλάς και χωρίς φλας βγαίνουν τελείως μαύρα, οπότε είναι σχετική η εικόνα που βλέπουμε.
Είχα αναφέρει ότι κάποια πράγματα βγήκαν για να καθριστούν όπως και έγινε. Τα σωληνάκια όλα περάστηκαν με σπρέι σιλικόνης (η διαφορά φαίνεται από τα κολλάρα του νερού που είναι σκονισμένα). Αντίστοιχα εργάστηκα και με το φιλτροκούτι, όπως και με το φίλτρο το οποίο περίμενε το φρεσκάρισμά του υπομονετικά. Επειδή όμως οι εργασίες μου πήραν περίπου 3 μέρες, τάπωσα τα καρμπυρατέρ μην και πέσει τίποτα μέσα.
Φίλτρο καθαρό, λαδωμένο και τοποθετημένο, οι εργασίες οδεύουν προς ολοκλήρωση...
Καθαρίστηκε επίσης και η αλυσίδα, με παραφινέλαιο και περάστηκε με σπρέι αυτή τη φορά. Ο λόγος απλός, με τη βαλβολίνη χρειάζεται τακτικά περάσματα και λόγω της εργασίας μου δεν μπορώ να βρίσκομαι πάντα με ένα μπουκαλάκι στο χέρι και να λαδώνω έναν έναν κρίκο, συν τα σταξίματα και το λέρωμα. Οπότε επέστρεψα στην εύκολη λύση σε σπρέι και καθαρίζω ανά 1000 χιλιόμετρα ή και λιγότερα. Λάδωμα κάνω όταν αρχίσει να ακούγεται.
Αλυσίδα καθαρή, και λαδωμένη...
Τα πλαστικά τα πέρασα ένα χέρι με αυτή τη κρέμα:
επέμεινα λίγο περισσότερο στα σημεία που είχε θολώσει το βερνίκι από τον ήλιο, με αρκετά καλά αποτελέσματα μπορώ να πώ, σίγουρα βέβαια σαν το βάψιμο δεν έχει αλλά τώρα δεν μπορώ να κάνω κάτι τέτοιο. Δυστυχώς δεν τράβηξα φωτογραφίες από το πρίν, αλλά το πίσω δεξί πλαστικό που το βλέπει συνέχεια ο ήλιος είχε πια αποκτήσει μια ματ απόχρωση, που μετά από κάθε πλύσιμο φαινόταν όλο και περισσότερο. Παρόμοιο ξεθώριασμα είχε και το δεξί μούτρο. Με την αλοιφή σίγουρα υπήρχε κάποια βελτίωση.
παράλληλα αν και δεν είναι δυνατόν να γίνει σωστή σωστή δουλειά με αυτή τη μέθοδο, πήρα μια οδοντογλυφίδα και χρώμα περίπου ίδιο με της μοτό, και κάλυψα έτσι μερικά σημεία όπου είχε φύγει το χρώμα είτε από χτυπήματα, είτε υπήρχε κάποιο γδάρισμο. Σίγουρα το αποτέλεσμα δεν έιναι ότι καλύτερο, αλλά τουλάχιστον από μακριά δεν φαίνεται το μαύρο που είχε βγεί κάτω από το ασημί.
Οι διορθώσεις έγιναν στη μπαγαζιέρα, με όχι μεγάλη επιτυχία
και σε κάποια σημεία στα πίσω πλαστικά με το αποτέλεσμα να φαίνεται λίγο καλύτερο από ότι στη μπαγαζιέρα.
κάποια στιγμή σκέφτομαι για βάψιμο, αλλά για την ώρα δεν περισσεύει χρήμα για τέτοιες επεμβάσεις. Οπότε το αναβάλλω. Όταν έρθει η ώρα όμως το σημείο θα καθαριστεί από το μπάλωμα που έκανα γιατί ούτως η άλλως θέλει στοκάρισμα. Αργούμε όμως μέχρι εκεί και δεν με χαλάει να καλύψω λιγάκι το χάλι (έστω και από μακριά).
και κάπως έτσι τελείωσε ο τριήμερος εορτασμός της ΤΑ, εν μέσω καλοκαιριού και καύσωνα, αλλά δεν βαριέσαι, το αποτέλεσμα πάντα σε αποζημιώνει.
Απομένει μόνο μια αλλαγή λαδιού στα μπροστινά, την οποία φύλαξα για αργότερα γιατί κουράστηκα.