Hellas Transalp Forum

Ώρα για Service

Johnny_Nik · 381808

Offline fireman

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 22
Reply #575 on: Κυριακή 25 Μάιος 2014, 19:58:52 μμ
δεν εχεις αδικο xelli...ασε που οταν τα κανεις εσυ στο δικο σου μηχανακι το προσεχεις πολυ περισσοτερο...
Στο σερβις που εκανα υπηρχε και ενας πιτσιρικας βοηθος που οταν πηγε να λυσει την ταπα του λαδιου δεν μπορουσε...γιατι την εσφιγγε...μολις τον ειδα...



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #576 on: Κυριακή 25 Μάιος 2014, 22:29:47 μμ
Τα delek δεν τα ξερω ουτε φατσικά ...
Γιάννη έχεις γνώμη για τα belray? γιατί στην τιμή παιζουν και τα  http://www.trade-wind.gr/moto/lubricants/ixodes/15w-50/motul-5100-15w50-4lt.html   που εχουν μια γενική αποδοχή εδώ μέσα.

Τώρα εχω τα Amsoil 20/50 100% συνθετικά, αλλά εχω ακουσει οτι για να καταλάβεις το λάδι πρέπει να το κρατάς 2-3 αλλαγές να ξεπλένει καλά τα καταλοιπα του προηγουμενου. Και εγω εδώ κ 5 χρόνια δεν εχω βάλει ποτέ ίδιο λάδι σε αλλαγή  :eusa_think:
Δεν ξερω κ αν ισχύει αυτό.

Απλά τα έχω ακούσει κι είναι γνωστά. Εγώ βάζω της Agip το 15-50 τώρα κι είμαι ικανοποιημένος.


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #577 on: Δευτέρα 26 Μάιος 2014, 08:42:45 πμ
Απλά τα έχω ακούσει κι είναι γνωστά. Εγώ βάζω της Agip το 15-50 τώρα κι είμαι ικανοποιημένος.

Μάλιστα , εμένα μεχρι στιγμής μου έχουν κάνει εντύπωση τα Amsoil.
Εχω δοκιμάσει τα 10/40 και τα 20/50, και τα δύο δείχνουν να ''μην κουράζονται'' σε βάθος χρόνου και χιλιομετρων, τα 20/50 που εχω τώρα εχουν 3000χλμ περίπου , είναι ο δεύτερος χρόνος επάνω και αντιδρουν όπως την πρώτη μέρα.



Offline fireman

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 22
Reply #578 on: Κυριακή 01 Ιούνιος 2014, 18:16:47 μμ
δεν υπηρχε χρονος εδω και μερες οποτε τωρα που βρηκα να σας πω τελικα για τα 600 τι εγινε...

αφου πηρα τιμεσ ανταλακτικων απο αντιπροσωπεια και μετα επικοινωνησα με το συνεργειο και του ειπα κοινως πως δεν "βγαινουν τα κουκια"...
μου ειπε πως εκανε "λαθος" και μου επεστρεψε 80 ευρω...  καπου στο φορουμ διαβασα πως ο ιδιος μαστορας εχει ξανακανει "λαθος"...
 τελικα 340 τα ανταλακτικα...[αραγε ιδιες τιμες τα περνουνε και τα συνεργεια...]και 180 εργασια... 
προσοχη στα καλα μαστορια λοιπον...



Offline georgetziker

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 50
Reply #579 on: Δευτέρα 11 Μάιος 2015, 20:22:22 μμ
Γεια χαρά παιδιά ήρθε η ώρα να κάνω αλλαγή λάδια στο σίδερο και λέω να την κάνω μόνος
Κάποιες ερωτησούλες θέλω να κάνω
1) λάδια έχω καταλήξει μεταξύ motul 5100 15-50 και castrol GPS 15-50
2) Το φίλτρο λαδιού έχει κάποιο κωδικό για να το παραγγείλω ή μόνο με τύπο μηχανής?
Επίσης για άδειασμα λαδιών και αλλαγή φίλτρου θα χρειαστεί να λύσω κάτι σε ποδιά - κάγκελα?
3) Κωδικό για μπουζί έχουμε?


Spritmonitor.de" border="0


Offline georgetziker

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 50
Reply #580 on: Δευτέρα 11 Μάιος 2015, 21:49:30 μμ
Από ότι έχω δει το castrol gps πλέον το ονομάζουν power 1?


Spritmonitor.de" border="0


Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #581 on: Τρίτη 12 Μάιος 2015, 11:36:08 πμ
Γεια χαρά παιδιά ήρθε η ώρα να κάνω αλλαγή λάδια στο σίδερο και λέω να την κάνω μόνος
Κάποιες ερωτησούλες θέλω να κάνω
1) λάδια έχω καταλήξει μεταξύ motul 5100 15-50 και castrol GPS 15-50
2) Το φίλτρο λαδιού έχει κάποιο κωδικό για να το παραγγείλω ή μόνο με τύπο μηχανής?
Επίσης για άδειασμα λαδιών και αλλαγή φίλτρου θα χρειαστεί να λύσω κάτι σε ποδιά - κάγκελα?
3) Κωδικό για μπουζί έχουμε?

1) τρανσαλπ είναι ότι λαδι και να βαλεις δε μασαει. το πιο φτηνο από τα 2 βαλε
2) φιλτρο λαδιου για τρανσαλπ 650 ζητας βρίσκεις παντου. δεν χρειαζεται να λυσεις τιποτα. η βιδα θελει 14αρι κλειδι και είναι οριζοντια στο καρτερ όχι καθετη
3)  NGK DPR8EA-9  γραφει το Haynes manual. δεν χρειαζεται να αγορασεις μπουζι να γραφει Honda. θα είναι πανακριβο. λογικα τετοιο μπουζι θα βρεις ακομα και σε μεγαλο βενζιναδικο.
« Last Edit: Τρίτη 12 Μάιος 2015, 13:17:57 μμ by bestoftherest7 »


XL650V


Offline georgetziker

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 50
Reply #582 on: Τρίτη 12 Μάιος 2015, 18:56:53 μμ
http://www.tzimas.gr/index.php?dispatch=categories.view&category_id=34

Αυτό είναι το gps εάν δεν κάνω λάθος


Spritmonitor.de" border="0


Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #583 on: Τρίτη 12 Μάιος 2015, 20:16:25 μμ
http://www.tzimas.gr/index.php?dispatch=categories.view&category_id=34

Αυτό είναι το gps εάν δεν κάνω λάθος
μια χαρα είναι και σε καλη τιμη


XL650V


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #584 on: Τετάρτη 13 Μάιος 2015, 21:33:02 μμ
Γεια χαρά παιδιά ήρθε η ώρα να κάνω αλλαγή λάδια στο σίδερο και λέω να την κάνω μόνος
Κάποιες ερωτησούλες θέλω να κάνω


1)   motul 5100 15-50 (τα  castrol GPS 15-50  τα είχα δοκιμάσει σε 10/40 και τα πέταξα σε 300χλμ)
2) Το φίλτρο λαδιού έχει   κωδικό  CARTRIDGE, OIL FILTER (TOYO ROKI)    15410-MM9-013
3) Κωδικό για μπουζί έχουμε?   Οτι σου είπαν οιν συμφορουμίτες πρίν, κόστος κάπου 2.7-3 ευρώ το ένα.

Επίσης για άδειασμα λαδιών και αλλαγή φίλτρου θα χρειαστεί να λύσω κάτι σε ποδιά - κάγκελα?

Κάγκελα οχι, αλλά θα βγάλεις την ποδιά μαζί με την μικρή ποδιά που βρίσκεται κάτω απο το καπάκι του εμπρός γραναζιού. Αν δεν μπορείς διαίρεσέ τες.
Η τάπα λαδιού θέλει 29Nm και το φίλτρο 10Νm. Tα μπουζί θέλουν 14Nm.
Αλλά για τα δύσκολα μπουζί έχει πολλή δουλειά .

Καλό θα ηταν να αλλάξεις και την αλουμινοροδέλα της τάπας λαδιού WASHER, DRAIN PLUG, 14MM    94109-14000
Ποσότητα λαδιού με αλλαγή φίλτρου κάπου 2.6 λίτρα.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #585 on: Δευτέρα 27 Ιούλιος 2015, 12:52:35 μμ
Από την τελευταία φορά που έχω γράψει, έχουν περάσει αρκετά ευχάριστα χιλιόμετρα, εκδρομικά, αλλά και πολλά "βάρβαρα" με χρήση τύπου παπιού μέσα στη πόλη. Για ένα χρόνο περίπου ασχολήθηκα με προληπτική συντήρηση, όπως μπουζί - φίλτρο λαδιού και λάδια, και έκανα έναν καθαρισμό στο φίλτρο KN μετά από 10.000 χρήσης από την πρώτη τοποθέτηση, ενώ κάθε δύο τρείς μήνες από φόβο και μόνο ελέγχω για φθορά τον άξονα του γραναζιού, η οποία προυπήρχε μεν, αλλά δεν δείχνει προς το παρόν να επεκτείνεται.

Σε κάποια φάση φτάσαμε εδώ:



και καταλήξαμε όπως έιναι φυσικό...  :goofy:



όπου δεν είχε ζητήσει τίποτα το ιδιαίτερο πέρα από κάποιες φυσιολογικές φθορές. Πάντα σε συνεργασία με τον φίλτατο Stoneman, που παρείχε χώρο, χρόνο και πολύτιμες γνώσεις για να τις καλύψουμε. Η τελευταία "επέμβαση", περιελάμβανε αλλαγή εμπρός δίσκων, λόγω σχετικής φθοράς, όπου και προτίμησα την δοκιμασμένη λύση Braking, όπως ήταν και ο πίσω δίσκος για να έχουμε ένα ομοιόμορφο οπτικά αποτέλεσμα, και αφού επιπλέον οι ανάγκες μου καλύπτονταν και χρηματικά αλλά το κυριότερο και σε απόδοση. Το κοντέρ έγραφε τότε 101.000 και αλλάχτηκαν τα υγρά ενώ έγινε και πλήρης καθαρισμός στο σύστημα φρένων.



Μετά από κάποια χιλιόμετρα και κάπου στις 103.000 έγινε και μια αλλαγή λαδιών με φίλτρο. Λάδια συνεχίζω για τρίτη φορά τα Bel Ray ημισυνθετικά σε 15-50 από τα οποία έχω μείνει απόλυτα ευχαριστημένος μέχρι σήμερα. Μέχρι σήμερα αγόραζα το τετράκιλο και έτσι η τρίτη αλλαγή μου έβγαινε "δώρο", αφού προηγούμένως είχα αποθηκεύσει σωστά τα λάδια, άλλωστε τα χιλιόμετρα για αλλαγή τα καλύπτω σε 6 μήνες το αργότερο. Παρ όλα αυτά σκέφτομαι ότι από την επόμενη φορά θα παίρνω μπουκάλια του κιλού ώστε να κρατάω λιγότερο στοκ, στη ντουλάπα μου.

Την ώρα που γράφονται τούτες οι γραμμές βρισκόμαστε αισίως στα 105.000 και στα δύο χρόνια και κάτι από το πρώτο σέρβις όπου πλησιάζει:

1. Αλλαγή λαδιών στη μπροστινή ανάρτηση
2. Αλλαγή ψυκτικού 
3. Αλλαγή μπουζί
4. Έλεγχος βαλβίδων (τον οποίο ευελπιστώ ότι θα καταφέρω να φέρω εις πέρας)
5. Καθαρισμός για μία ακόμη φορά του φίλτρου KN, (10.000 χιλιόμετρα από τον τελευταίο / 1 έτος)
6. Αλλαγή τακακίων πίσω, εδώ να σημειώσω ότι μάλλον θέλει κάτι πιο σκληρό αφού με ήπια χρήση καταφέρνω να τα κρατάω μόλις 7000~8000 χιλιόμετρα, είναι η τρίτη αλλαγή στα πίσω τακάκια, και αν αναλογιστεί κανείς ότι ακολουθώ πιστά τον κανόνα >75% φρενάρισμα με τα μπροστινά, μιλάμε για λίγη αντοχή. Βάζω οργανικά Premier, αφού έτσι μου πρότεινε γνωστό κατάστημα, το οποίο βέβαια ήρθε να ανατρέψει τον εαυτόν του, αφού είδε ότι ήδη έχω αλλάξει τρεις φορές τακάκια πίσω. Με αυτό το θέμα θα δώ τι θα κάνω όμως, μιας και έχω λίγο περιθώριο ακόμα.

Πιστεύω ότι στις επερχόμενες εργασίες θα υπάρξει σχετικό φωτορομάντζο και φυσικά ο ανάλογος σχολιασμός.  ;D



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #586 on: Δευτέρα 27 Ιούλιος 2015, 13:40:52 μμ
Βρε καλώς το Γιάννη!
και καταλήξαμε όπως έιναι φυσικό...  :goofy:



ΩΧ! ’ντε καλό στρώσιμο! Φτου κι απ την αρχή: Μεσαίες στροφές, προσεκτικές αλλαγές  :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #587 on: Τρίτη 28 Ιούλιος 2015, 06:26:24 πμ
Βρε καλώς το Γιάννη!
ΩΧ! ’ντε καλό στρώσιμο! Φτου κι απ την αρχή: Μεσαίες στροφές, προσεκτικές αλλαγές  :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:

Εννοείται αυτό.  :2hysterical: Έχω μάθει από τη διχρονίλα τη σωστή διαδικασία στρωσίματος. Αλήθεια πως πάει το δικό σου;




Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #588 on: Τρίτη 28 Ιούλιος 2015, 13:06:51 μμ
Αλήθεια πως πάει το δικό σου;

Το TDR εννοείς. Τελειώνει. Θα κυκλοφορούσε αν δεν "έμπλεκα" με ένα PD 06. Μήπως έχεις φωτό από τον φθαρμένο άξονα του Τρανσάλπ;
Δες εδώ:  http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=19451.msg352303#msg352303


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #589 on: Τρίτη 28 Ιούλιος 2015, 15:22:20 μμ
Το TDR εννοείς. Τελειώνει. Θα κυκλοφορούσε αν δεν "έμπλεκα" με ένα PD 06.

Έχω γονατίσει και εγώ ρε γαμώτο και το έχω παροπλίσει, χθές έκανα μια βόλτα έτσι γύρω στο τετράγωνο να ξελαμπικάρει λίγο, δούλεψε άψογα παρ όλο που καθόταν μήνες στην άκρη. Δεν έχω και χώρο δικό μου να το αφήνω να είναι στεγασμένο και με στεναχωρεί γιατί έχει πέσει πολύ δουλειά πάνω του και σε λίγο θα αρχίσουν να χαλάνε τα πράγματα.

Μήπως έχεις φωτό από τον φθαρμένο άξονα του Τρανσάλπ;

Φωτογραφία δυστυχώς δεν υπάρχει, θα τραβήξω αρκετές στο τέλος της εβδομάδας που θα γίνουν και οι εργασίες μία μία, και θα τις ανεβάσω, ούτως η άλλως θα πρέπει να κάνω έναν καθαρισμό στην αλυσίδα οπότε θα θα περάσω και από εκεί. Σίγουρα πάντως είναι σε καλύτερη κατάσταση από αυτό που έχεις ποστάρει, η πρώτη ασφάλεια που έβγαλα δεν ήταν τελειωμένη, αλλά ήταν φαγωμένη αρκετά, η τωρινή, δεν δείχνει σημάδια φθοράς και την ελέγχω τακτικά. Υπάρχει ένα μικρό κενό κατά την περιστροφή του γραναζιού και αυτό πρακτικά δείχνει ότι τα δόντια του άξονα έχουν φθαρεί, ίσως και με το μάτι να φαίνεται το φάγωμα, φαντάσου όμως ότι ο Stoneman λέει να μην ανησυχώ, οπότε ότι και να σου πω αν δεν το δεις σχετικό είναι...  :goofy:

Οπότε αναμένεις, Παρασκευή λογικά θα ξεκινήσω τις εργασίες, Κυριακή θα δέσω οπότε θα ποστάρω τις όποιες φωτογραφίες.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #590 on: Σάββατο 01 Αύγουστος 2015, 16:59:13 μμ
Οπότε αναμένεις, Παρασκευή λογικά θα ξεκινήσω τις εργασίες, Κυριακή θα δέσω οπότε θα ποστάρω τις όποιες φωτογραφίες.

Ο αξονας δεν εχει τπτ. αδικα σε πιάνει αγχος, αν μάλιστα αναλογιστούμε το πώς την οδηγείς τότε είναι που δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Τι εργασίες θα κάνεις?  αν δεν είσαι οριακά να το κανονήσουμε.



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #591 on: Κυριακή 02 Αύγουστος 2015, 00:22:01 πμ
Μην αγχώνεσαι ! Όταν είσαι ήρεμος, και τα δύσκολα πάνε καλά.
Κανόνισε με τον Νίκο να τα πούμε!


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #592 on: Κυριακή 02 Αύγουστος 2015, 17:22:15 μμ
Οι εργασίες έλαβαν τέλος, και έτσι ήρθε η ώρα για την καθιερωμένη αναπαράσταση του εγκλήματος.  :2hysterical:

Τελικά είχα πολλά πράγματα να κάνω και στην πορεία μου προέκυψαν και άλλα, οπότε θα ξεκινήσω τμηματικά να γράψω και να ανεβάσω φωτογραφίες καλύπτοντας όσο το δυνατόν περισσότερη "ύλη".

Ξεκίνησα την Παρασκευή να λύνω την μηχανή και να ανεβάζω στο σπίτι ότι έβγαζα, αυτό περιελάμβανε όλο το κουστούμι καθώς και ορισμένα τμήματα του κινητήρα. Συγκεκριμένα, το φιλτροκούτι μαζί με το φίλτρο του, και όλο το σύστημα σωληνώσεων της βαλβίδας PAIR. Στόχος ήταν να καθαριστούν πέρα από το φίλτρο και τα προαναφερθέντα κομμάτια και κατόπιν να γυαλιστούν και να τοποθετηθούν εκ νέου στη μοτοσυκλέτα. Αφού έγινε η αφαίρεση των κομματιών που εμπόδιζαν και καθώς ο κινητήρας ήταν ήδη κρύος από το προηγούμενο βράδυ προχώρησα σε έλεγχο των βαλβίδων

Για τον έλεγχο χρησιμοποίησα δύο τύπους φίλερ, ο ένας ήταν το κλασσικό



με 32 υποδιαιρέσεις από 0.03 έως 1mm.



για τον απλούστατο λόγο ότι ήθελα να έχω όσο το δυνατόν καλύτερη ανάλυση και να βρίσκομαι κοντά στα νούμερα που έδινε το Service Manual για να πάρω μια καλύτερη εικόνα της ρύθμισης που επρόκειτο να κάνω. Παράλληλα, σε περίπτωση που χρειαζόταν ρύθμιση, και εφ όσων συναντούσα δυσκολίες είχα προμηθευτεί και ένα γωνιακό φίλλερ όπως έχει αναφέρει σε σχετική ανάρτηση και ο φίλος Stoneman, για να κάνω τις ρυθμίσεις ακριβώς στα 0.15mm στην εισαγωγή και 0.20mm στην εξαγωγή.



Τα δύο φίλλερ μαζί για να δούμε ακριβώς για τι πράγμα μιλάμε (όταν τα είχα πρωτοδεί νόμιζα ότι το γωνιακό θα ήταν αρκετά μεγάλο για να δικαιολογεί και τα 9 ευρώ που κόστιζε έναντι των 7 περίπου ευρώ που κόστιζε το 32άρι κλασσικό.



Βαλβίδες λοιπόν.... Ελέγχω σύμφωνα με το μάνιουαλ και το σχετικό οδηγό που έχει ανεβάσει ο Νίκος (aka Stoneman). Δυσκολίες συναντώ στην εμπρός εξαγωγής που είναι πίσω από το πλαίσιο και οι βίδες της ήθελαν ιδιαίτερα παρακάλια ώστε να ξεσφίξουν, αναγκαστικά και επειδή υπήρξε φθορά τις μετέφερα αλλού ώστε να είναι ευκολη η αντικατάσταση αργότερα.

Ο έλεγχος έγινε με το κλασσικό φίλλερ και σε υποδιαρέσεις, 0.13, 0.15, 0.18 mm ώστε να σιγουρευτώ ότι ήμουν μέσα στα όρια στις εισαγωγής και αντίστοιχα με  0.18 0.20 και 0.25 για τις βαλβιδες εξαγωγής. Επιβεβαίωσα με το γωνιακό φίλλερ την εικόνα του αρχικού μου ελέγχου και βρέθηκα εντός ορίων, οπότε και δεν προχώρησα σε καμία απολύτως ρύθμιση. Χιλιόμετρα: 105.000 , αντικατέστησα μόνο τα Oring στα καπάκια και τις τάπες χρονισμού και τα έκλεισα ξανά. Ένας βραχνάς λιγότερος. Μερικά στιγμιότυπα:





Αφού οι βαλβίδες ήταν εντάξει προχώρησα σε μέτρηση συμπίεσης για να δώ εάν έχει αλλάξει το οτιδήποτε από την προηγούμενη φορά. Ο λόγος ήταν γιατί λίγες μέρες προτού γίνει η επισκευή, είχα ένα δυνατό σκάσιμο όταν ξεκίνησα τον κινητήρα και φοβήθηκα ότι όπως και πέρσι, κάποια ακίδα από τα μπουζί μπορεί να είχε φύγει και να είχε πέσει μέσα στο θάλαμο προκαλώντας ζημιές αυτή τη φορά. Τα μπουζί δεν τα είχα βγάλει ακόμα να τα αλλάξω γιατί θα μιζάριζα αρκετά χωρίς να λειτουργήσει ο κινητήρας με ότι αυτό συνεπάγεται, έτσι ήθελα να ταλαιπωρήσω λίγο περισσότερο τα παλιά. Η μέτρηση έγινε αφού οι βαλβίδες είχαν ελεγχθεί και ο κινητήρας δυστυχώς ήταν ακόμη κρύος, άρα περιλαμβάνουν ένα αρκετό ποσοστό σφάλματος προς τα κάτω.

Πίσω κύλινδρος: 165psi



Εμπρός κύλινδρος κάτι λιγότερο από 165psi



Οι μετρήσεις ακριβώς ίδιες με πέρσι, άρα ακόμη και αν φύγει ακίδα, δεν έκανε ζημιά τουλάχιστον όχι ακόμα. Σημειώνω ξανά οτι οι μετρήσεις ήταν με κινητήρα κρύο άρα είναι λογικό να έχω λιγότερη συμπίεση από το αναμενόμενο (αν και μέσα στα όρια) αφού η μέτρηση πρέπει να γίνεται με το κινητήρα ζεστό.

Επόμενο βήμα η αλλαγή ψυκτικού. Ακριβώς δύο χρόνια μετά την τελευταία αλλαγή του. Η διαδικασία γνωστή, άδειασμα, καινούργια ροδέλλα στη βίδα αδειάσματος,  γέμισμα, εξαέρωση, τεστάρισμα.



Τα παλιά μπήκαν σε μπουκαλάκια και θα πάνε για πέταμα προσεχώς σε κάποιο συνεργείο που υποτίθεται ότι ξέρει πως να τα διαχεριιστεί. Κάτι περισσότερο δεν έχω να αναφέρω μιας και ήταν ίσως το πιο απλό από όσα είχα να κάνω. Το κύκλωμα καθαρίστηκε προτού μπουν τα φρέσκα νερά, με απιονισμένο, συνολικά χάλασα δύο 4λιτρα, (υπερβολή ίσως), από τα οποία το 1 λίτρο το χρησιμοποίησα για να καθαρίσω - ξεπλύνω το δοχείο διαστολής.

Στο δοχείο διαστολής έκανα και μια μικρή επέμβαση με εποξική κόλλα δύο συστατικών, καθώς από τότε που αγόρασα τη μηχανή είχε ραγίσει το πλαστικό αυτάκι που ασφαλίζει η τάπα, και ήταν πια στα τελευταία του. Τώρα, δύσκολα θα σπάσει και θα χαθεί, και το κυριότερο είναι ότι δεν φαίνεται ιδιαίτερα η επισκευή που έκανα



τα ραγίσματα φαίνονται, αλλά πλέον το αυτάκι είχε φτάσει να κρατιέται κυριολεκτικά από μια τρίχα πλαστικό. Ήθελα καιρό να το διορθώσω αλλά ποτέ δεν είχα βρεί την ευκαιρία:




Συνεχίζω με την αλλαγή στα μπουζί. 14Nm με το ροπόκλειδο, σε όσα έμπαινε δλδ στα 3 από τα 4 και στο 4ο ακολούθησα την οδηγία με τη στροφή που έγραφε ο κύριος Χαϋνς. Τα παλιά μπουζί βγήκαν έτσι μετά από 12.500 χιλιόμετρα, και αν αναρωτιέται κανείς σε καμία περίπτωση δεν θα τα άφηνα παραπάνω, και ο λόγος που έκαναν τα 500 εξτρά ήταν γιατί επέστρεψα από ταξίδι. Λάδια δεν καίει και το μείγμα είναι λίγο φτωχό λόγο του ΚΝ φίλτρου. Μη σας ξεγελά το κάτασπρο χρώμα που δείχνει η φωτογραφία, όσο και να προσπάθησα δεν μπόρεσα να το διορθώσω, το προκαλεί το φλάς και χωρίς φλας βγαίνουν τελείως μαύρα, οπότε είναι σχετική η εικόνα που βλέπουμε.



Είχα αναφέρει ότι κάποια πράγματα βγήκαν για να καθριστούν όπως και έγινε. Τα σωληνάκια όλα περάστηκαν με σπρέι σιλικόνης (η διαφορά φαίνεται από τα κολλάρα του νερού που είναι σκονισμένα). Αντίστοιχα εργάστηκα και με το φιλτροκούτι, όπως και με το φίλτρο το οποίο περίμενε το φρεσκάρισμά του υπομονετικά. Επειδή όμως οι εργασίες μου πήραν περίπου 3 μέρες, τάπωσα τα καρμπυρατέρ μην και πέσει τίποτα μέσα.








Φίλτρο καθαρό, λαδωμένο και τοποθετημένο, οι εργασίες οδεύουν προς ολοκλήρωση...



Καθαρίστηκε επίσης και η αλυσίδα, με παραφινέλαιο και περάστηκε με σπρέι αυτή τη φορά. Ο λόγος απλός, με τη βαλβολίνη χρειάζεται τακτικά περάσματα και λόγω της εργασίας μου δεν μπορώ να βρίσκομαι πάντα με ένα μπουκαλάκι στο χέρι και να λαδώνω έναν έναν κρίκο, συν τα σταξίματα και το λέρωμα. Οπότε επέστρεψα στην εύκολη λύση σε σπρέι και καθαρίζω ανά 1000 χιλιόμετρα ή και λιγότερα. Λάδωμα κάνω όταν αρχίσει να ακούγεται.

Αλυσίδα καθαρή,  και λαδωμένη...






Τα πλαστικά τα πέρασα ένα χέρι με αυτή τη κρέμα:



επέμεινα λίγο περισσότερο στα σημεία που είχε θολώσει το βερνίκι από τον ήλιο, με αρκετά καλά αποτελέσματα μπορώ να πώ, σίγουρα βέβαια σαν το βάψιμο δεν έχει αλλά τώρα δεν μπορώ να κάνω κάτι τέτοιο. Δυστυχώς δεν τράβηξα φωτογραφίες από το πρίν, αλλά το πίσω δεξί πλαστικό που το βλέπει συνέχεια ο ήλιος είχε πια αποκτήσει μια ματ απόχρωση, που μετά από κάθε πλύσιμο φαινόταν όλο και περισσότερο. Παρόμοιο ξεθώριασμα είχε και το δεξί μούτρο. Με την αλοιφή σίγουρα υπήρχε κάποια βελτίωση.



παράλληλα αν και δεν είναι δυνατόν να γίνει σωστή σωστή δουλειά με αυτή τη μέθοδο, πήρα μια οδοντογλυφίδα και χρώμα περίπου ίδιο με της μοτό, και κάλυψα έτσι μερικά σημεία όπου είχε φύγει το χρώμα είτε από χτυπήματα, είτε υπήρχε κάποιο γδάρισμο. Σίγουρα το αποτέλεσμα δεν έιναι ότι καλύτερο, αλλά τουλάχιστον από μακριά δεν φαίνεται το μαύρο που είχε βγεί κάτω από το ασημί.  :2hysterical: Οι διορθώσεις έγιναν στη μπαγαζιέρα, με όχι μεγάλη επιτυχία




και σε κάποια σημεία στα πίσω πλαστικά με το αποτέλεσμα να φαίνεται λίγο καλύτερο από ότι στη μπαγαζιέρα.




κάποια στιγμή σκέφτομαι για βάψιμο, αλλά για την ώρα δεν περισσεύει χρήμα για τέτοιες επεμβάσεις. Οπότε το αναβάλλω. Όταν έρθει η ώρα όμως το σημείο θα καθαριστεί από το μπάλωμα που έκανα γιατί ούτως η άλλως θέλει στοκάρισμα. Αργούμε όμως μέχρι εκεί και δεν με χαλάει να καλύψω λιγάκι το χάλι (έστω και από μακριά).
και κάπως έτσι τελείωσε ο τριήμερος εορτασμός της ΤΑ, εν μέσω καλοκαιριού και καύσωνα, αλλά δεν βαριέσαι, το αποτέλεσμα πάντα σε αποζημιώνει.  :goofy: :eusa_clap:



Απομένει μόνο μια αλλαγή λαδιού στα μπροστινά, την οποία φύλαξα για αργότερα γιατί κουράστηκα.  :2hysterical:



Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #593 on: Κυριακή 02 Αύγουστος 2015, 18:46:01 μμ
Μπράβο ρε Γιάννη ,πολύ καλή δουλειά :eusa_clap:
περιμένω να δώ το σέρβις στο μπροστινό 8)



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #594 on: Τρίτη 04 Αύγουστος 2015, 06:32:57 πμ
Βαρβάτη δουλειά!!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Από Σεπτέμβρη θέλω να ασχοληθώ με κάτι στην δική μου που με "ταλαιπωρεί" κάμποσο καιρό κι εύχομαι να είναι απλό! :( :(


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #595 on: Τρίτη 04 Αύγουστος 2015, 08:40:04 πμ
Μπράβο Γιάννη! ’ξιος!
Να προσθέσω τα εξής:
O ring στα καπάκια των βαλβίδων δεν άλλαξα όταν τις ρύθμισα πριν χρόνια. Στάξιμο, ούτε κατά διάνοια.
Για τα μπουζί και τα 20.000 χλμ είναι συντηριτικό νούμερο.
Για τις γρατζουνιές στα πλαστικά, μανό των νυχιών.  ;D


Αααα και like στο αυτοκόλλητο 2 strokers!  ;D
« Last Edit: Τρίτη 04 Αύγουστος 2015, 08:41:59 πμ by γκ »


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #596 on: Τρίτη 04 Αύγουστος 2015, 10:32:07 πμ
Σου είπα να μην ασχοληθείς με βαλβίδες, αλλά σε τρώει ο στόλος σου για έξοδα. ;D

Αυτή τη βίδα να την αλλάξεις εχει φθορά:



Τα μπουζί καλά είναι αν και δείχνουν λαδωμένα στα σπειρώματα, βαζεις λάδι οταν τα βιδώνεις?

Αφού η Epoxy είναι Turbo θα κρατήσει πιστεύω  :2hysterical:

Η γυαλιστική αλοιφή είναι καταλληλη για χρώματα διπλής επίστρωσης?

Ο κινητήρας είναι βρώμικος , do something.

Οσο για  την αλυσίδα, χθές δοκίμασα την αλυσίδα με την μέθοδο ''δαχτυλάκι'' ( :goofy:) και ηταν ξερή, εντάξει δεν είχε κάνει πάνω απο 150χλμ απο το προηγούμενο λάδωμα/καθάρισμα , δεν είχε βρώμα αλλά δεν είχε και βαλβολίνη  :eusa_think:.
Αρα η βαλβολίνη του εβραίου ηταν για πέταμα, σκέτο νεράκι δλδ, πάει για πέταμα η θα την χρησιμοποιήσω για καθάρισμα και θα την λιπαίνω με την 140αρα η την 90αρα της ΒΡ που είναι της προκοπής.
Χθές λάδωσα την αλυσίδα με την 140αρα της Avin που δεν θεωρώ κ της προκοπής αλλά ηταν η πιο φθηνή.
Καλοκαίρι και με τετοια ζέστη και δεν έστάζε, χειμώνα δλδ αυτή η βαλβολίνη θα είναι σαν γιαούρτι.
 
Μένει να δώ αν θα παραμείνει στην αλυσίδα η θα κάνει το μισό μηχανάκι  :asshaking:


Τα λέμε.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #597 on: Τρίτη 04 Αύγουστος 2015, 11:28:51 πμ
O ring στα καπάκια των βαλβίδων δεν άλλαξα όταν τις ρύθμισα πριν χρόνια. Στάξιμο, ούτε κατά διάνοια.
Για τα μπουζί και τα 20.000 χλμ είναι συντηριτικό νούμερο.
Για τις γρατζουνιές στα πλαστικά, μανό των νυχιών.  ;D

Oring σκέφτηκα να μην αλλάξω ούτε εγώ, αλλά τα είδα πατημένα και λυπήθηκα να τα αφήσω πάνω όπως ήταν, φαντάσου να μου έβγαζε μια διαρροή και να πρέπει να ξαναλύσω όλη τη μηχανή για να φτάσω στα καπάκια. Εδώ θα ήθελα να σημειώσω σχετικά, ότι πιθανότατα δεν έχει γίνει ποτέ αλλαγή τους, μιας και είχαν "τσιμεντώσει" με τα καπάκια και για να βγούν κόπηκαν στη μέση.

Για τα μπουζί είχα τους ενδοιασμούς μου να τα κρατήσω παραπάνω, αν και παρουσιάζουν μια καλή σχετικά εικόνα, από φόβο και μόνο μην ψάχνω καμιά ακίδα μέσα σε κανένα κύλινδρο θα τα άλλαζα στις 12.000 που γράφουν τα μάνιουαλ. Δεν μπορώ να πώ ότι είχα παρατηρήσει κάποια αλλαγή στη λειτουργία ή / και στην κατανάλωση πέρα από εκείνο το μπαμ που μου έκανε τη βδομάδα που υπολόγιζα ούτως η άλλως να τα αλλάξω. Το κόστος τους είναι σχετικά μικρό άλλωστε.

Σου είπα να μην ασχοληθείς με βαλβίδες, αλλά σε τρώει ο στόλος σου για έξοδα. ;D

Εσύ μπορεί να είπες, αλλά εγώ θέλω να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. ’λλωστε αν διάβασες, έγινε έλεγχος και αφού όλα βαίνουν καλώς δεν χρειάστηκε να προχωρήσω σε ρυθμίσεις τις οποίες με μεγάλη μου χαρά θα έκανα αν χρειαζόταν. Το να αλλαχτούν μερικά ορινγκ δεν αποτελεί μεγάλο κόστος επίσης.

Ανοίγω μια παρένθεση σχετική με τα orings:

Αγόρασα σύμφωνα με τα όσα διάβασα εδώ στο σχετικό θέμα:

http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=19688.msg300717#msg300717

Το πρόβλημα είναι ότι το oring που αναγράφεται για τα καπάκια στης εξαγωγής δεν μπαίνει ακριβώς στη θέση του όπως συμβαίνει με το αντίστοιχο της εισαγωγής και αυτό γιατί μάλλον έχει μετρηθεί κάτι στη διάμετρο και είναι μεγαλύτερη από αυτή που πρέπει. Ήθελε ιδιαίτερη προσπάθεια για να κάτσει, οπότε πρέπει να τη ξαναδούμε τη διάσταση. Νομίζοντας ότι έχω λάθος νούμερα αγορασμένα, δοκίμασα με δύο που μου είχες δώσει για δείγμα, το αποτέλεσμα ίδιο. Παρ όλα αυτά, με λίγη προσπάθεια πάτησαν στη θέση τους κατά το βίδωμα, όμως με προβλημάτισε το ότι δεν κάθονταν ακριβώς στο αυλάκι εξ αρχής.

Επίσης το μαγαζί που αναφέρεις στον ίδιο οδηγό, πλέον δυσκολεύεται να δώσει ακόμη και αυτά τα νούμερα, και σε παραπέμπει στο Σταματιάδη λίγα στενά πιο πάνω. Δυστυχώς η κρίση και τα capital Controls έκαναν και εδώ το θαύμα τους πράγμα το οποίο με στεναχώρησε. Ευτυχώς είχα κάνει καβάτζα από την προηγούμενη φορά, την οποία δυστυχώς εξάντλησα και πρέπει να ανανεώσω.



Αυτή τη βίδα να την αλλάξεις εχει φθορά:

Ναι σιγά... Είναι σπέσιαλ βίδα και η μόνη της φθορά είναι ότι έχει ξεβάψει.  :goofy: Και όχι δεν την αλλάζω.  ;D

Τα μπουζί καλά είναι αν και δείχνουν λαδωμένα στα σπειρώματα, βαζεις λάδι οταν τα βιδώνεις?

Τα συγκεκριμένα τα είχα λαδώσει όντως, όπως και τα πρηγούμενα. Τα καινούργια που έβαλα τα έβαλα αλάδωτα, δεν ξέρω αν έκανα καλά αλλά ο κινητήρας ήταν κρύος τελείως και βίδωσαν πανεύκολα.


Η γυαλιστική αλοιφή είναι καταλληλη για χρώματα διπλής επίστρωσης?

Δεν έχω ιδέα... Θα δώ το βράδυ τι γράφει στο κουτί, αλλά υποθέτω ότι θα κάνει. Λέει ότι είναι για όλα τα χρώματα το πλαστικά μου καθάρισαν και δεν θόλωσαν, οπότε υποθέτω, ότι θα είναι εντάξει.

Ο κινητήρας είναι βρώμικος , do something.

Σκέφτομαι κάποια μεγάλη μέρα να την πάω για πλύσιμο γιατί όντως το χρειάζεται. Δεν ξέρω πότε θα το πάω αλλά θα το κάνω λογικά πριν γυρίσεις να δούμε τα μπροστινά (αν δεν τα δώ και αυτά μόνος μου).  ;D






Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #598 on: Παρασκευή 07 Αύγουστος 2015, 06:35:16 πμ
Δυστυχώς τα νέα από το μέτωπο δεν είναι τόσο καλά... Θα γράψω λίγα λόγια, και οι φωτογραφίες προς σχολιασμό θα ακολουθήσουν το μεσημέρι.

Ο αρχικός μου σχεδιασμός έλεγε να λύσω τα καλάμια τελείως και αφού τα κατεβάσω από την ΤΑ, να προχωρήσω σε καθαρισμό τους και να αλλάξω ίσως και τσιμούχες εάν έβλεπα ότι δεν πάνε καλά τα πράγματα, δηλαδή στη περίπτωση που το λάδι είχε γίνει μούργα τελείως. Έτσι άνοιξα από πάνω τα καπάκια για να δώ τι γίνεται μέσα, γι αυτό θα μιλήσω με φωτογραφίες γιατί αξίζει περιγραφή.... Μέσα στις μπουκάλες λάδι υπήρχε και έτσι αποφάσισα να κάνω καθαρισμό άνωθεν και να αλλάξω απλά τα λάδια... Βέβαια λογάριασα χωρίς τον ξενοδόχο, αφού βγάζοντας την δεξιά φούσκα, ανακάλυψα φθορά κατα μήκος στο καλάμι, από την οποία τράβηξα μερικές αναμνηστικές για αργότερα . Ήταν πολύ καλά κρυμμένο από τις φούσκες οι οποίες ήταν σε καλή κατάσταση.

Εντούτοις διαρροή δεν υπήρχε (ή μήπως υπήρχε και απλά αφού "στέγνωσε" σταμάτησε; ). Απογοητευμένος έκλεισα πάλι τη φούσκα και βίδωσα τα καλάμια, γιατί δεν ξέρω πλέον πώς θα κινηθώ. Η αρχική σκέψη είναι να μην παρατείνω την αγωνία του μπροστινού, και αγοράζοντας ένα φθηνό λάδι, να προχωρήσω σε καθαρισμό από πάνω όπως είχα αρχικά προβλέψει και να παρακολουθήσω τη λειτουργία ελπίζοντας για το καλύτερο. Αν η φθορά είναι πράγματι μεγάλη, δεν έχει κανένα νόημα να προχωρήσω σε αλλαγή τσιμουχών, και θα πρέπει να αναζητήσω κάποια λύση επισκευής ή ακόμα και αντικατάστασης του μπροστινού.

ΥΓ: Ακόμα δεν έλυσα την αριστερή φούσκα, αλλά θα το κάνω μέσα στη μέρα για να έχουμε άποψη και από τις δύο πλευρές. Νεότερα θα έχω από το μεσημέρι και μετά.  :bomb:
« Last Edit: Παρασκευή 07 Αύγουστος 2015, 06:41:19 πμ by Johnny_Nik »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #599 on: Παρασκευή 07 Αύγουστος 2015, 09:33:09 πμ
Δυστυχώς τα νέα από το μέτωπο δεν είναι τόσο καλά...

Ωχ! δλδ δεν είναι καλά τα λάδια? η δεν έχει τπτ μέσα?

.... αφού βγάζοντας την δεξιά φούσκα, ανακάλυψα φθορά κατα μήκος στο καλάμι, από την οποία τράβηξα μερικές αναμνηστικές για αργότερα . Ήταν πολύ καλά κρυμμένο από τις φούσκες οι οποίες ήταν σε καλή κατάσταση.

Τι είδους φθορά? γρατζουνιά, η χτυπήματα?

Εντούτοις διαρροή δεν υπήρχε (ή μήπως υπήρχε και απλά αφού "στέγνωσε" σταμάτησε; ). 

Το στεηνωσε δεν μου ακούγεται καλό.

ΥΓ: Ακόμα δεν έλυσα την αριστερή φούσκα, αλλά θα το κάνω μέσα στη μέρα για να έχουμε άποψη και από τις δύο πλευρές. Νεότερα θα έχω από το μεσημέρι και μετά.  :bomb:

Αν θυμάμαι καλά δεξιά ήταν το θεματάκι σου, αν θές τα λάδια που έχω να το κανονίσουμε.