Πολύ σπάνιο το ράγισμα σε δισκόπλακα, ειδικά η πίσω που δεν καταπονείται τόσο.
Ο βασικός λόγος είναι από υψηλές θερμοκρασίες και όπως αναφέρθηκε η αλλαγή πρέπει να είναι άμεση.
Διάβασα και σε άλλα φόρουμ (ξένα) ότι κάποιες άφρικα το παρουσιάζαν αυτό. Δυστυχώς δεν μπορώ να γνωρίζω εάν ο δίσκος ήταν γνήσιος ή όχι, η ακόμη και αν είχε μπει μεταχειρισμένος κάποια στιγμή από άλλη μοτό. Σίγουρα όμως είχε αλλαχτεί σε κάποια φάση (το είδα στο βιβλίο σέρβις που πήρα μαζί με τη μοτό), αλλά δεν αναφέρει λεπτομέρειες. Βλακωδώς υπέθεσα ότι αφού η δουλειά έγινε σε εξουσιοδοτημένο θα έγινε σωστά και με τα σωστά υλικά. Όμως όσο βρίσκω βλάβες τόσο αμφιβάλλω για την ποιότητα του συγκεκριμένου.
Τακάκια άλλαξα με το που ήρθε η μηχανή στην κατοχή μου, ο προηγούμενος δούλευε πολυ το πίσω φρένο και τα τακάκια ήταν "τελειωμένα", όμως δεν είχε ιδιαίτερη φθορά ο δίσκος. Έλεγε όριο 3mm, αλλά ακόμη το πάχος του ήταν πάνω από αυτό το νούμερο. (Μετρήθηκε με μικρόμετρο). Τα τακάκια που είχαν μπεί πάνω στην αλλαγή σφύριζαν, και ήθελα να τα αλλάξω και έτσι είδα ότι ο δίσκος την είχε ακούσει, αν τα είχα αφήσει, δεν θα το μάθαινα, τουλάχιστον όχι σύντομα.
Ο δίσκος αλλάχτηκε για την ιστορία, δεν έβαλα γνήσιο, γιατί γνήσιο δεν έβρισκα το Σάββατο, και μόλις ο παλιός ήρθε στα χέρια μου, είδα ότι είχε "σκασίματα" και σε άλλα σημεία και όχι μόνο σε αυτό που είχα δεί.
Επειδή μου έχει μείνει μια λόξα με τα τακάκια (τα δοκίμασα όλα, απο αγωνιστικά μέχρι οργανικά) μέχρι να βρώ τι μου άρεσε καλύτερα σε θ'εμα φθοράς του δίσκου (κοίταζα για ομοιόμορφο πάτημα και μικρή φθορά), θυμάμαι ότι κάποια με ίνες χαλκού όντως ζέσταιναν τον δίσκο περισσότερο (αν και φρενάριζαν καλύτερα).
Έβαλα οργανικά, μαλακά τακάκια πίσω, μιας και εγώ δεν "ζορίζω" το φρένο. Φρενάρω με το γνωστό 75-25%, και αρκετές φορές ανεβαίνω κοντά στο 90-10%. Επίσης δεν ζητάω πολλά από το πίσω φρένο μου και δεν του βγάζω το λάδι, σε καμία περίπτωση. Ξέρω ότι όταν το χρειαστώ το έχω, και ξέρω το όριό του.
Ο δίσκος πίσω έχει ομοιόμορφη φθορά ή γραμμώσεις? 'Εχει μπλεδίσει πουθενά?. Αν ναι τότε πιθανόν κάποα απο τα τακάκια σου να υπερθέρμαναν τον δίσκο και να ξεκίνησε το ράγισμα.
Γραμμώσεις είχε κυκλικές, ανομοιόμορφη φθορά δεν είχε και δεν είχε μπλεδίσει πουθενά. Ο άνθρωπος που αγόρασα το νέο δίσκο μου έδωσε μια άλλη εξήγηση, η οποία ίσως είναι και πιο κοντά στη πραγματικότητα. Ο προηγούμενος δούλευε πολύ το πίσω φρένο και πιθανόν να είχε αφήσει κάποια φορά τα τακάκια να πιάσουν μέταλλο. Σε αυτή τη περίπτωση το μέταλλο "βρίσκει" στις τρύπες με τις οποίες ο δίσκος ψύχεται και μαγώνοντας τες προκαλει ένα μικρό ράγισμα σαν τρίχα, το οποίο στη συνέχεια μεγαλώνει. Μοιάζει πιο κοντά στην πραγματικότητα αφού όπως είπα ο δίσκος δεν παρουσιάζει περίεργα σημάδια που να δείχνουν ότι κάτι έγινε.
Η φθορά στα τακακια είανι πολύ μεγάλη στην μία πλευρα σε σχέση με την άλλη? Αν ναι είναι πιθανόν να είχες ανομοιόμορφη απαγωγή θερμοκρασίας και να "πετσικάρισε" ο δίσκος (σπάνιο και μόνο με παρατεταμένη χρήση φρένων).
Η φθορά στα τελειωμένα (πρώτη αλλαγή) ήταν ομοιόμορφη. Τα άλλα τα έβγαλα ολοκαίνουργια σχεδόν, αλλά και πάλι η φθορά τους ήταν ομοιόμορφη στις δύο πλευρές.
Μια άλλη περίπτωση είναι από χτύπημα πολύ κοντά ή μέσα στιις τρύπες.
Πάντως, αν δεν είχε μεγάλη φθορά ο δίσκος, το΄ράγισμά νομίζω ότι είναι κάτι σπάνιο σε Transalp. (αν μπορούσες να ανεβάσεις μια φωτογραφία θα ήταν ενδιαφέρον)
Το χτύπημα μπορεί να είναι επίσης πιθανό (πέρα από τα τελειωμένα τακάκια. Ο δίσκος έχει δύο τρία "σκαψίματα" όπως όταν πετάγονται χαλίκια σε καπώ αυτοκινήτου, τα οποία παραδόξως είναι κοντά στο ράγισμα. Φωτογραφία προσπάθησα να ανεβάσω, μα δεν φαίνεται το ράγισμα, γιατί είναι πολύ λεπτό. Θα σημειώσω με μαρκαδόρο τα ραγίσματα που έχω εντοπίσει όπως και τα χτυπήματα και θα τα ανεβάσω έτσι. (Μισή ωρίτσα υπομονή)
Φωτό:
Με γραμμές έχω σημειώσει τα ραγίσματα, ενώ με κυκλάκια σημείωσα τα "σκαψίματα-χτυπήματα". Επίσης νομίζω ότι η δισκόπλακα είναι αφτερμάρκετ της τάξεως των 30~50 ευρώ. Νομίζω ότι είδα κάπου το ίδιο σχέδιο όταν έψαχνα για να βρώ καινούργια.