Hellas Transalp Forum

Ώρα για Service

Johnny_Nik · 381810

Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #25 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 17:46:18 μμ
Ναι η ασφάλεια που λές εχει ενα μαυρο/κόκκινο καλώδιο που παει στον Kill Switch. Ομως για να μην παιδεύεσαι κατεβασε απο εδώ το Ηλεκτρικό Διάγραμμα αν δεν τό έχεις:
http://rapidshare.com/files/3493929575/23%20-%201.jpg
Εγώ εκοψα το Y/R (κίτρινο/κόκκινο) που δίνει εντολή στο ρελέ της μίζας.

Αν είναι εκείνο που μου είχες στείλει πιο πάνω το έχω. Αν όχι θα το κατεβάσω. Αυτό με το ρελέ της μίζας έχει το εξής φάουλ, βέβαια δεν ξέρω αν ισχύει στο ΤΑ. Παλιά στα αυτοκίνητα που χάλαγε το ρελέ πιάναμε ένα κλειδί και "βραχυκυκλώναμε" τη μίζα η οποία γύριζε κανονικότατα, οπότε ακόμα και αν ο συναγερμός σε "κλειδώσει", αν βραχυκυκλώσεις τη μίζα πάλι δεν θα γυρίσει;


Το γνήσιο είναι ψεκασμένο με ενα ψιλό λάδι, οχι βέβαια σαν το Κ&Ν, και γι αυτό το λόγο δεν πρέπει να το φυσάμε η να το πλένουμε. Αφού αλλάζει κάθε 20000χλμ δεν είναι δα και τρομερό έξοδο.
Το Κ&Ν αλλάζει και τον ηχο του κινητήρα  :eusa_think:,
Αλλά επειδή μεταβάλει την αναλογία καυσίμου πρός αέρα και λόγω καρμπς δεν μπορεί το μηχανάκι να το καταλάβει θα δουλεύει λίγο στεγνά, δλδ με φτωχότερο μίγμα, οπότε απαιτεί και αλλαγή ζιγκλέρ οχι τόσο για δύναμη αλλά για προστασία των μετάλων στο άνω τμήμα της κεφαλής που η βενζίνη παίζει το ρόλο λιπαντικού.


Από ότι έχω διαβάσει έως τώρα το φίλτρο αυτό, αυξάνει μεν την ροή του αέρα αλλά όχι τόσο ώστε να σου φτωχύνει το μείγμα σε σημείο να θες ζιγκλέρωμα. Η εξτρά ροή που δίνει είναι σαν να ανοίγεις τρύπες στο φιλτροκούτι όπως κάναμε παλιά στα δίχρονα και εκεί δεν ζιγκλερώναμε. Ίσως κάποιος που έχει φορέσει το φίλτρο να μπορεί να μας διαφωτίσει καλύτερα.

Ακόμα δεν έχω κάνει κίνηση προς αυτό το τομέα, αλλά αν επιλέξω τελικά Κ&Ν και δεν μείνω ευχαριστημένος ή ο ήχος μου φανεί περίεργος, θα το ξηλώσω και θα φορέσω το μαμά. Ένας λόγος που θα πήγαινα στο Κ&Ν είναι γιατί δεν το αλλάζεις ποτέ παρά μόνο το καθαρίζεις, και δεν έχει μεγάλη διαφορά από το άλλο στην τιμή.

Γνώμες από κάποιον που το έχει ήδη:??


Ναι εχεις δίκιο, σε παραγγελιά δεν την γλυτώνεις γιατί σε μελετάνε πρίν.
Το θέμα είναι να αποφύγεις τους βολτατζήδες που την σπάνε και την παρατάνε οταν μείνει απο βενζίνη.
Αυτό που δεν εχω καταλάβει μέχρι στιγμής είναι το πώς αυτοί της 2ης κατηγορίας βάζουν μπροστά τον κινητήρα.  :eusa_think:
Πρέπει να κουβαλάνε μαζί μια ECU και το κλειδί της και αφού σπάσουν την κλειδαριά του τιμονιού πλησιάζουν στην κεραία του HISS το δικό τους κλειδί και αν δεν έχουν κόψει τα καλώδια απλά στρέφουν τον διακόπτη με ενα κατσαβίδι.
Αλλιώς πώς να πάρει ο κινητήρας?
Το θεμα είναι πώς τα προλαβαίνουν όλα αυτά, δλδ πρέπει να είναι άτομο που να ξερει , να βγάλει τα πλαστικά, να φτάσει στην ECU και να την αλλάξει ....
Τι να πώ.

Εάν το έχεις μελετημένο το θέμα δεν είναι τόσο δύσκολο το να "σπάσεις" και να το πάρεις, και σίγουρα αυτοί που τα σηκώνουν δεν είναι οι πιτσρικάδες της γειτονιάς για να τα πάρουν για βόλτα....



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #26 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 17:59:56 μμ
.....οπότε ακόμα και αν ο συναγερμός σε "κλειδώσει", αν βραχυκυκλώσεις τη μίζα πάλι δεν θα γυρίσει;

Εννοείς να συνδέσεις την παροχή της μίζας δλδ το χοντρό καλώδιο που συνδεεται απευθεία; στην μπαταρία με την εντολή του ρελέ της. Γίνεται απλά εδώ θέλεις καλώδιο.
Εγώ εχω παρεμβάλει ανάμεσα συναγερμό και μίζα ενα βίσμα. Αν μπλοκάρει ο συναγερμός και την κόβει συνεχώς, τότε βγάζω αυτό απο τη μερια της μίζας και βάζω ενα άλλο που ουσιαστικά είναι ενα βραχυκύκλωμα και τοχω πεταμένο στο χώρο κατω απο τη σέλα.

Από ότι έχω διαβάσει έως τώρα το φίλτρο αυτό, αυξάνει μεν την ροή του αέρα αλλά όχι τόσο ώστε να σου φτωχύνει το μείγμα σε σημείο να θες ζιγκλέρωμα. Η εξτρά ροή που δίνει είναι σαν να ανοίγεις τρύπες στο φιλτροκούτι όπως κάναμε παλιά στα δίχρονα και εκεί δεν ζιγκλερώναμε. Ίσως κάποιος που έχει φορέσει το φίλτρο να μπορεί να μας διαφωτίσει καλύτερα.

Η Κ&Ν άλλα λέει.

Ακόμα δεν έχω κάνει κίνηση προς αυτό το τομέα, αλλά αν επιλέξω τελικά Κ&Ν και δεν μείνω ευχαριστημένος ή ο ήχος μου φανεί περίεργος, θα το ξηλώσω και θα φορέσω το μαμά. Ένας λόγος που θα πήγαινα στο Κ&Ν είναι γιατί δεν το αλλάζεις ποτέ παρά μόνο το καθαρίζεις, και δεν έχει μεγάλη διαφορά από το άλλο στην τιμή.

Οταν αγόρασα το μηχανάκι τα καθαριστικά είχαν 14 ευρώ και τώρα είναι στα 17-18 μου φαίνεται. Εχει δλδ και αυτό το κόστος του. Οσο απο θεμα εργασίας ενα και το αυτό.
Οσο για το θόρυβο είναι πιό μπασος και ακούγεται ενα ρούφυγμα απο την εισαγωγή σαν φιλτροχοάνη αυτ/του ενα πράμα.
Μερικοί λένε οτι σε κάποιες στροφές ο κινητηρας παρουσιάζει ενα κενο, εγώ δεν θυμαμαι κατι τέτοιο.
Διαφορά σε αποδωση δεν είχα, η ηταν πολύ μικρή.
Σε κατανάλωση είχα πρός το καλύτερο. Ισως όμως οφειλόταν και στο χέρι μου  :goofy:

Γνώμες από κάποιον που το έχει ήδη:??

Το είχα εγώ .

« Last Edit: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 18:02:36 μμ by Stoneman »



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #27 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 18:14:07 μμ
Λες είχες, άρα να υποθέσω ότι το σούταρες?

Δεν με ενδιαφέρει η απόδοση καθόλου όμως, ας μείνει και ως έχει το ίδιο μου κάνει. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η αντοχή στο χρόνο, τώρα αν μου ρίξει και την κατανάλωση δεν θα πώ όχι. Δεν ξέρω τί λεει η K&N αλλά δεν μπόρεσα να βρώ τίποτααα απολύτως στο σάιτ τους. Μόνο σε ένα μαγαζί μου είπε για ζιγκλέρωμα, αλλά αυτός δεν ήταν έμπορος αλλά συνεργειάς ο οποίος από ότι μου έμοιαζε έψαχνε για "ασθενή" να βγάλει μεροκάματο χοντρό. (Μου έλεγε κάτι άλλα κουλά για άλλη προβλήματα που θα μπορούσε να έχει ο κινητήρας και "δεν τραβάει" ή που δυσκολευόταν να πάρει, ενώ το μόνο που ζήτησα ήταν την τιμή που πουλάει το φίλτρο  :2hysterical: :2hysterical:)

ΥΓ: Το μηχανάκι είναι μαμά, από εμπρός μέχρι πίσω και έτσι θα μείνει, δεν πρόκειται να αλλάξω ούτε εξάτμιση. Δεν θέλω να ασχοληθώ με μοντίφες, αν δεν κάτσει το φίλτρο θα πάρει πόδι...

ΥΓ2: Η βενζίνη πως λιπαίνει το πάνω μέρος του κινητήρα που ανέφερες?
« Last Edit: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 18:29:05 μμ by Johnny_Nik »



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #28 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 20:05:01 μμ
Περιπου 70000 χλμ με Κ&Ν
Ουτε ζιγκλερωμα και φυσικα ουτε τρυπες που λεει ο stoneman ουτε προβληματα
Αντιθετα αισθητα πιο γεματες χαμηλες και μεσαιες
« Last Edit: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 20:09:27 μμ by konkost »



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
Reply #29 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 20:30:37 μμ
Περιπου 70000 χλμ με Κ&Ν
Ουτε ζιγκλερωμα και φυσικα ουτε τρυπες που λεει ο stoneman ουτε προβληματα
Αντιθετα αισθητα πιο γεματες χαμηλες και μεσαιες

88K με Κ&Ν και μπορω να πω οτι αυξηθηκε λιγο η αναπνοη / ευστροφια
του κινητηρα οταν τοβαλα. Με την MIVV που εβαλα αργοτερα γεμισανε και
οι μεσαιες. Παντως η διαφορα μονο με το K&N ειναι ελαχιστη, το κυριως
σημειο ειναι οτι απλα το πλενει κανεις και δεν το αλλαζει καθε 24Κ χμ
(ξερω, ξερω, η Honda λεει 18Κ για αλλαγη αλλα 24Κ ειναι οκ για το μαμισιο
αν δεν παει κανεις πολυ συχνα στα χωματα).


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #30 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 21:31:42 μμ
.... και φυσικα ουτε τρυπες που λεει ο stoneman ουτε προβληματα.

 :eusa_think: τρύπες?

Οπως εγραψα το μηχανάκι το αγόρασα σαν ΟΝ, και είχε Κ&Ν σχεδόν καινούργιο, εγώ το καθαρισα πρώτη φορά.
Το άλλαξα μετά απο περίπου 2000χλμ και αφού είχα καθαρίσει/ρυθμίσει τα καρμπς ενώ το είχα επάνω.
Η διαφορά η ηταν πολύ μικρή, η εγώ δεν είχα την εμπειρία για να την δώ.

Οσο για το φτωχό μίγμα ολοι ξέρουμε την ζημιά που κάνει. Αυτός είναι και ο λόγος που ο πίσω κύλινδρος στα παλιότερα μοντέλα οπως η ΤΑ600, αλλά και στις παλιότερες εκδόσεις της  ΧRV750  είχαν μεγαλύτερο ζιγκλέρ απο τον εμπρός , ωστε να λιπαίνεται καλύτερα αφού είχε μεγαλύτερο θερμικό φορτίο. Τώρα γιατί στην 650 η Honda φοράει ιδια δεν ξέρω.

Ισως όμως σε εναν κινητήρα σαν της ΤΑ να μην δημιουργείται άξια λόγου φθορά, όμως καλύτερα φύλαγε τα ρούχα σου ......



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #31 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 22:19:45 μμ
Το μανίσιο φίλτρο ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΑΙ να το φυσήξεις γιατί το χαρτί του έχει ειδική λίπανση. Η μαυρίλα που δημιουργείται από την πάνω πλευρά οφείλεται σε αυτό ακριβώς. Αν το φυσήξεις το καταστρέφεις όπως και το Κ/Ν.
Εγώ βάζω το γνήσιο (χρησιμοποίησα ένα Κ/Ν για καμιά 1000αριά χιλιόμετρα και το έβγαλα. Γούστα είναι αυτά. Εδώ όπως διάβασες υπάρχουν ΤΑ με πολλά χιλιόμετρα και με αναβάτες για δέσιμο  ;D που έχουν Κ/Ν και δεν έχουν κανένα πρόβλημα!
Εγώ βαριέμαι το καθάρισμα περισσότερο γι αυτό και το έβγαλα. Με το μείγμα δεν νομίζω ότι αλλάζει γιατί δεν επηρεάζεται η λειτουργία των Slides. Αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος.
« Last Edit: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 22:35:16 μμ by Aerios »



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #32 on: Τετάρτη 19 Δεκέμβριος 2012, 22:42:35 μμ
@konkost, εγώ μίλησα για τρύπες στο φιλτροκούτι, μάλλον εννούσες όμως την "τρύπα" στις στροφές που ανέφερε ο stoneman.

Άρα γενικώς καταλήγουμε στο ότι το Κ&Ν δεν θέλει ζιγκλέρωμα; Μιλάμε πάντα για χρήση ΟΝ, ποτε και για κανένα λόγο OFF, εκτός πια και αν πέσω σε καμιά εκδομή σε χωματόδρομο. Το καθάρισμα δεν το βαριέμαι. Όταν έρθει η ώρα του, θα βρεθεί και χρόνος και όρεξη για να γίνει.

@Aerios, ακόμα και αν η διάμετρος παραμένει η ίδια, σύμφωνα με τον stoneman, αφού δίνεις περισσότερο αέρα, αναλογικά με το καύσιμο που μπορεί να σου παρέχει το υπάρχων setup, προφανώς θα έχεις περισσότερο αέρα και άρα πιο φτωχό μείγμα. (και λογικό μου ακούγεται).

Τι έχω έως τώρα:

Η Κ&Ν μετράει κάπου διαφορά στο μαμά με το δικό της φίλτρο και έχει μαμά 319CFM (τι είναι αυτό;) ενώ στο δικό της δίνει 441 (γενικά και αόριστα για όλα τα φίλτρα το γράφει). Αν υποθέσουμε ότι κλέβει και λίγο έως πολύ για να "δείξει" ότι βελτιώνει κάτι δεν πρέπει να μιλάμε για πάνω από 100CFM διαφορά από το μαμά. Υπάρχει περίπτωση τέτοια διαφορά να δώσει τόσο φτωχό μείγμα ώστε να γίνει ζημιά;

Όσοι το έχετε - είχατε, εκτός από την απόδοση και τον πιο μπάσο ήχο, παρατηρήσατε περίεργο θόρυβο, αυξήσεις θερμοκρασίας (που δηλώνουν φτωχό μείγμα) ή κάτι αντίστοιχο του ότι κάτι δεν πάει καλά; Τα μπουζί τί "είπαν"; Έδειχναν πολύ διαφορά στο πριν και μετά;

ΥΓ: Επειδή θέλω να καταλήξω σε καποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα, υπάρχει πιθανότητα να δοκιμάσω το K&N και να συγκρίνω το "πριν" και "μετά" στην καύση "διαβάζοντας" τα μπουζί. Αυτό που θα κάνω έιναι να κρατήσω τα παλιά τα οποία δούλεψαν με μαμά φίλτρο και να σημειώσω ποιό είναι από ποιόν κύλινδρο και τη θέση του. Αν μπεί τελικά το K&N, και με τη βοήθεια από τα καινούργια μπουζί θα προσπαθήσω να δώ αν το μείγμα "δείχνει" πολύ πιο φτωχό από οτι πριν. Εκτός και αν ήδη με έχει προλάβει κάποιος  :P



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
Reply #33 on: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 00:33:49 πμ
@Aerios, ακόμα και αν η διάμετρος παραμένει η ίδια, σύμφωνα με τον stoneman, αφού δίνεις περισσότερο αέρα, αναλογικά με το καύσιμο που μπορεί να σου παρέχει το υπάρχων setup, προφανώς θα έχεις περισσότερο αέρα και άρα πιο φτωχό μείγμα. (και λογικό μου ακούγεται).

Τι έχω έως τώρα:

Η Κ&Ν μετράει κάπου διαφορά στο μαμά με το δικό της φίλτρο και έχει μαμά 319CFM (τι είναι αυτό;) ενώ στο δικό της δίνει 441 (γενικά και αόριστα για όλα τα φίλτρα το γράφει). Αν υποθέσουμε ότι κλέβει και λίγο έως πολύ για να "δείξει" ότι βελτιώνει κάτι δεν πρέπει να μιλάμε για πάνω από 100CFM διαφορά από το μαμά. Υπάρχει περίπτωση τέτοια διαφορά να δώσει τόσο φτωχό μείγμα ώστε να γίνει ζημιά;

Όσοι το έχετε - είχατε, εκτός από την απόδοση και τον πιο μπάσο ήχο, παρατηρήσατε περίεργο θόρυβο, αυξήσεις θερμοκρασίας (που δηλώνουν φτωχό μείγμα) ή κάτι αντίστοιχο του ότι κάτι δεν πάει καλά; Τα μπουζί τί "είπαν"; Έδειχναν πολύ διαφορά στο πριν και μετά;

ΥΓ: Επειδή θέλω να καταλήξω σε καποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα, υπάρχει πιθανότητα να δοκιμάσω το K&N και να συγκρίνω το "πριν" και "μετά" στην καύση "διαβάζοντας" τα μπουζί. Αυτό που θα κάνω έιναι να κρατήσω τα παλιά τα οποία δούλεψαν με μαμά φίλτρο και να σημειώσω ποιό είναι από ποιόν κύλινδρο και τη θέση του. Αν μπεί τελικά το K&N, και με τη βοήθεια από τα καινούργια μπουζί θα προσπαθήσω να δώ αν το μείγμα "δείχνει" πολύ πιο φτωχό από οτι πριν. Εκτός και αν ήδη με έχει προλάβει κάποιος  :P

Αρχικα το οτι το μειγμα θα φτωχυνει λιγο με Κ&Ν ειναι γεγονος. Αλλα απο την αλλη ολα τα Honda δουλευουν πλουσια απο μαμα, οποτε δεν νομιζω οτι το μειγμα φτωχαινει πολυ, απλα ισως ερχεται στα ισα. Οταν βγαζω τα μπουζι εχουν παντα το γνωστο χρωμα της πολυ καλης καυσης.

Απο την αλλη βεβαια οταν το πρωτοεβαλα εκανα λιιγο πιο πλουσιο το μιγμα του ρελαντι, 3.5 στροφες ανοιχτο αντι για 3 που λεει η μαμα. Βεβαια αυτο επηρεαζει μονο τις πολυ χαμηλες στροφες αλλα μου τοπε καποτε ο Γκοτσοπουλος που εχει το γνωστο συνεργειο Honda στους Αμπελοκηπους οταν ειχα παει να αγορασω καποια αναλωσιμα και τουπιασα κουβεντα. Μουχε πει οτι το K&N το θελει αυτο και μια και φανηκε να ξερει (και μου φανηκε και λογικο) τοκανα.

@ Aerios: οχι και για δεσιμο με τον φιλτατο Κονκωστα, απλα κουκο-πουρο-ντουρο-παλαβωμενοι  ;D  Παντως να πω οτι αν δεν πηγαινα συχνα χωμα, θα κραταγα το μαμα φιλτρο και δεν θα πειραζα τιποτα - οτι κανω δηλ. στο "καινουργιο" ΤΑ ;)  Απαξ και αρχισει κανεις να πειραζει ενα ΤΑ τοτε χανει την γραμμικοτητα και γλυκα του μαμα κινητηρα.


" the PouroDuro spirit "


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #34 on: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 08:42:01 πμ
@όλους παραπάνω. Νομίζω ότι άλλο η ταχύτητα και άλλο η ποσότητα. Η εισαγωγή αέρα σταματάει απο τη στιγμή που γίνεται εξισορόπηση τη πίσεης στο εσωτερικό του κινητήρα με την ατμοσφαιρική. Δηλ ότα το πιστόνι φτάσει στο Κάτω σημείο. Απο τη στιγμή που δεν αλλάζει κάτι σε διάμετρο εισαγωγής και slide όυτε στη διαδρομή του πιστονιού πως προκύπτει μεγαλύτερη ποσότητα αέρα? ή για να το πώ καλύτερα ο μεγαλύτερος όγκος? Αυτό που πιστεύω οτι γίνεται με το Κ/Ν είναι να εξισοροπείται πιο γρήγορα η αατμοσφαιρική με την εσωτερική πίεση (υποπίεση) του κινητήρα μια που η διαφορά είναι μικρότερη λόγο της μικρότερη αντίστασης του φίλτρου
Για να αυξήσεις τον αέρα πρέπει να πειράξεις το (pilot jet) που τον ρυθμίζει (στην περιπτωση ΤΑ δεν) ή να του αυξήσεις την πίεση (τουρμπίνα).
Αυτά.



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #35 on: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 10:17:11 πμ
Η Κ&Ν μετράει κάπου διαφορά στο μαμά με το δικό της φίλτρο και έχει μαμά 319CFM (τι είναι αυτό;) ενώ στο δικό της δίνει 441 (γενικά και αόριστα για όλα τα φίλτρα το γράφει).

Αυτά πρέπει να είναι Cubic Feet per Minute. Δηλαδή πόσα κυβικά πόδια αέρα περνάνε ανα λεπτό. Αυτό προφανώς ορίζει και την
"αναπνευσιμότητα" του φίλτρου. 100 παραπάνω είναι 25% περισσότερη "αναπνοή" ΑΝ ο μηχανισμός υποπίεσης των carbs μπορεί να υποστηρίζει τέτοια νούμερα. Σε κάθε περίπτωση είναι αναλογικό σε όλο το φάσμα, οπότε σίγουρα περνάει περισσότερος αέρας με το K&N σε όλο το φάσμα στροφών.
« Last Edit: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 10:20:15 πμ by KostasC »




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #36 on: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 10:55:48 πμ
Οταν το πιστόνι κατεβαίνει δημιουργώντας υποπίεση τότε μπαίνει αέρας και το καρμπ εξαερώνει μια ορισμένη ποσότητα καυσίμου.

Με ενα πιό ελεύθερο φίλτρο μπαίνει πιό εύκολα ο αέρας, δλδ εχουμε πιό εύκολη/ανεμπόδιστη/απότομη  ροή αέρα αρα και περισσότερη εξαέρωση καυσίμου. Μην ξεχνάμε οτι η ροή αέρα είναι που εκχέει το καυσιμο.

Δυστυχώς τα αρχαία μας καρμπς δεν μπορούν να ελέγξουν πόσο σε ποσότητα και για πόσο χρόνο γίνεται αυτή η εξαέρωση, οσο μπαίνει αέρας απλά κανουν την δουλειά τους.

Αντίθετα σε ενα ψεκαστό ο αισθητήρας λ θα κόψει το καυσιμο αν κατι δεν πάει σωστα στην αναλογία μίγματος δίνοντας την αωστή αναλογία υπο οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμα και δίχως φίλτρο.

Ομως ψειρίζοντας την ατιμη την μαιμού εχω να πώ οτι οι διαφορές είναι πολύ μικρές με την τοποθετηση ενός φίλτρου ετσι απλά , την στιγμή που η Κ&Ν μιλάει για 4  Stage kits, καθώς δεν μιλάει αποκλειστικά για αγορά/τοποθετηση ενός φίλτρου αλλά για: K&N FILTER INTAKE KITS που συνοδεύονται με :''instructions, which show step by step installation and testing procedures to ensure a perfect set up.''

Και κακα τα ψέματα το 99% όσων τοποθετούν ενα Κ&Ν το κάνουν γιατί πάνε χώμα και θέλουν ενα φίλτρο που να είναι πλενόμενο και με μεγαλη διάρκεια ζωής. Το μ@μ#σι της αλλαγής που λύνεις την μισή μηχανή δεν το γλυτώνεις όμως (ατιμη 600αρα) .

Και σε οτι εχει να κάνει με την φθορά ισως στην 650 που πλέον καίει αμόλυβδη να εχει γίνει τετοια επεξεργασία στα μεταλα αφού πλέον ο μόλυβδος δεν υπαρχει για να λιπαίνει το ανω μερος των κυλίνδρων και τις βαλβίδες  ωστε η τυχόν φθορά απο ενα φτωχότερο μίγμα να είναι πλέον αμελητέα.

Αρα θα συμφωνήσω με τον φίλτατο Θανάση:

Γούστα είναι αυτά.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #37 on: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 12:38:17 μμ
Νομίζω ότι άλλο η ταχύτητα και άλλο η ποσότητα.

Σωστό, γιατί μιλάμε για αέρα, υλικό που συμπιέζεται δηλαδή. Όταν λέμε ποσότητα εννοούμε την παροχή μάζας.

Η εισαγωγή αέρα σταματάει απο τη στιγμή που γίνεται εξισορόπηση τη πίσεης στο εσωτερικό του κινητήρα με την ατμοσφαιρική. Δηλ ότα το πιστόνι φτάσει στο Κάτω σημείο.

Εδώ είμαστε λάθος. Επειδή ο αέρας είναι συμπιεστός και έχει ταχύτητα, δεν είναι δυνατόν να φρενάρει και μάλιστα σε αρκετά εκατοστά μακρυά από το σταματημένο στο ΚΝΣ πιστόνι. Αυτό θα συνέβαινε αν ο κινητήρας γέμιζε με ένα ασυμπίεστο ρευστό π.χ. νερό. Τότε το σταμάτημα του πιστονιού θα σήμαινε και ακαριαίο σταμάτημα της ροής. Στον κινητήρα μας το μίγμα αξακολουθεί να γεμίζει τον κύλινδρο ακόμα και όταν το έμβολο ανεβαίνει. Αυτό και σε συνδιασμό με την ταχύτητα των καυσαερίων και τη υποπίεση που αφήνουν πίσω τους, έχει σαν αποτέλεσμα να βγαίνει - χάνεται μίγμα από την εξαγωγή, κατά τη διάρκεια του overlap των βαλβίδων, ανάλογα και με την ταχύτητα εισαγωγής του μίγματος, δηλαδή τις στροφές του κινητήρα. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης του overlap, ο σχεδιαστής του κινητήρα προσπαθεί να εκμεταλευτεί την υποπίεση των καυσαερίων, για να βάλει μίγμα στον κύλινδρο. Από την ανεπιθύμητη χασούρα του μίγματος γλυτώνουν μόνο οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού - γι αυτό η τάση είναι προς τα εκεί - γιατί χάνουν μόνο αέρα μιάς και εκχύουν το καύσιμο μετά το κλείσιμο των βαλβίδων.
Αυτό δεν έχει σχέση με το τι κάνει ή δεν κάνει το ελεύθερο φίλτρο.


Αυτά πρέπει να είναι Cubic Feet per Minute. Δηλαδή πόσα κυβικά πόδια αέρα περνάνε ανα λεπτό. Αυτό προφανώς ορίζει και την
"αναπνευσιμότητα" του φίλτρου. 100 παραπάνω είναι 25% περισσότερη "αναπνοή" ΑΝ ο μηχανισμός υποπίεσης των carbs μπορεί να υποστηρίζει τέτοια νούμερα. Σε κάθε περίπτωση είναι αναλογικό σε όλο το φάσμα, οπότε σίγουρα περνάει περισσότερος αέρας με το K&N σε όλο το φάσμα στροφών.


Εύγε για το CFM πρόεδρε!
Τι ισχυρίζονται οι άνθρωποι όμως!!!!! Αν καταφέρομε να βάλομε 25% περισσότερο αέρα στον κύλινδρο τότε και το καρμπυρατέρ θα προσθέσει 25% περισσότερη βενζίνη. Αν συμβούν αυτό τα μαγικά θα έχομε 25% αύξηση της ροπής!!!!!!!!!!!!! Σαν να έχομε τούρμπο ρυθμισμένο στο συν 1 τέταρτο της ατμόσφαιρας.

Νικόλαε, επιγραμματικά επειδή είσαι ψείρας και δεν παρεξηγείς.
Οταν το πιστόνι κατεβαίνει δημιουργώντας υποπίεση τότε μπαίνει αέρας και το καρμπ εξαερώνει μια ορισμένη ποσότητα καυσίμου.

Η βενζίνη αναροφάται με τη μορφή σταγονιδίων, μικρών σε διαστάσεις μεν, αλλά σε υγρή μορφή. Η εξάτμισή της γίνεται στην τελευταία φάση του χρόνου της συμπίεσης, και επειδή ένα υγρό όταν εξατμίζεται, η λανθάνουσα θερμότητά του κρατά τη θερμοκρασία σταθερή, το τέλος του χρόνου της συμπίεσης είναι ισοθεμοκρασιακή αντί αδιαβατική μεταβολή. Αυτή είναι και η προσφορά των πλούσιων μιγμάτων στο δρόσισμα του κινητήρα.
Εεεμ ναι το ξέρω εξαερωτής λέγεται....


Με ενα πιό ελεύθερο φίλτρο μπαίνει πιό εύκολα ο αέρας, δλδ εχουμε πιό εύκολη/ανεμπόδιστη/απότομη  ροή αέρα αρα και περισσότερη εξαέρωση καυσίμου. Μην ξεχνάμε οτι η ροή αέρα είναι που εκχέει το καυσιμο.

Σε όλα τα ανοίγματα του γκαζιού εκτός του τελείως ανοιχτού, αναλαμβάνει το δεξί μας χεράκι να εμποδίσει τη ροή και να στραγγαλίσει τον κινητήρα. Επομένως το φίλτρο ότι είναι να δώσει και να το καταλάβομε, το δίνει στο τέρμα γκάζι, σε όλη την κλίμακα των στροφών, όχι μόνο στο κόκκινο.


Δυστυχώς τα αρχαία μας καρμπς δεν μπορούν να ελέγξουν πόσο σε ποσότητα και για πόσο χρόνο γίνεται αυτή η εξαέρωση, οσο μπαίνει αέρας απλά κανουν την δουλειά τους.

Τι έχουν ακούσει τα καημένα τα καρμπς!
Τα καρμπυρατέρ έφτασαν σε εξαιρετικά ψηλά επίπεδα ποιότητας, λειτουργίας από τους σχιστομάτηδες. Το κουσούρι τους είναι ότι μέσω του φαινομένου Μπερνούλι τροφοδοτούν με βενζίνη ανάλλογα με την ταχύτητα του αέρα, ενώ μας ενδιαφέρει η μάζα του αέρα, που έχει μεν σχέση με την ταχύτητα, αλλά όχι απόλυτη. Οι ψεκασμοί, εκτός τον λ που έχουν για να μετρήσουν εκ των υστέρων αν μέτρησαν σωστά, μετρούν και τη θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, οπότε η μονάδα υπολογίζει ακριβώς το ειδικό βάρος του εισερχόμενου αέρα και γνωρίζοντας και τον όγκο - ταχύτητα, υπολογίζει τη μάζα.
« Last Edit: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 12:40:00 μμ by γκ »


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #38 on: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 13:09:52 μμ
Και επειδή εκτός από τη θεωρία χρειάζεται και κανένα παράδειγμα.....



Υπάρχουν πολλά !!! Ψηλότερα μέρη του κόσμου. Εδώ είναι στα 4.900 μέτρα στη Νότια Αμερική.
Το 600 ανέβηκε δικάβαλο χωρίς προβλήματα έχοντας λίγο πιό πλούσιο ρελαντί, ούτως ή άλλως για ολόκληρο το ταξίδι. Οι πωλητές λοιπόν που σας λένε ότι με τα καρμπυρατέρ θα σου ...σβήνει στα βουνά, πόσο ψηλά βουνά εννοούνε; Και σε αυτά τα δυσθεώρατα βουνά, είναι σίγουροι ότι οι ψεκασμοί ανεβαίνουν;
Στο ίδιο σημείο στα 4.900 ο radioman, γνωστός ταξιδευτής που γυρίζει χρόνια τον κόσμο radioman rides the world στο ADV με 800GS ψεκαστή αγκωμαχούσε.
« Last Edit: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 13:12:23 μμ by γκ »


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #39 on: Πέμπτη 20 Δεκέμβριος 2012, 15:55:58 μμ
Γηράσκω αεί διδασκόμενος  :eusa_clap:

Τώρα αν κατάλαβα αυτό το ''το τέλος του χρόνου της συμπίεσης είναι ισοθεμοκρασιακή αντί αδιαβατική μεταβολή'' θα πώ ψέματα  :goofy:

Και μετα μου λές να γράψω εγώ βιβλίο με ηλεκτρόνια , γράψε και εσύ ενα με  .... μπεζίνες τότε.

Ασχετο με το θέμα μας αλλά αφού ανεβάσαμε το επίπεδο εχω μια απορία  εδώ:  .http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,7744.0.html

 



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #40 on: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 11:48:35 πμ
Και όλα αυτά για να καταλήξω στο τί φίλτρο θα βάλω  ;D

Τελικά επιλέχθηκε το K&N, λόγω του ότι είναι καθαριζόμενο και το αγόρασα 65 ευρώ με δώρο το καθαριστικό του. Σίγουρα σαν προσφορά συμφέρει περισσότερο από το μαμά.

Πάμε τώρα στο συναγερμό, αγοράστηκε και θα τοποθετηθεί φρέσκος Spyball, αυτοτροφοδοτούμενος στα πλαίσια του παλιού, δηλαδή θα ακολουθήσω την υπάρχουσα συνδεσμολογία πλήν όμως του ακινητοποιητή (ή immobilizer) που διαθέτει ο συναγερμός.

Αυτά θα γίνουν μετά τις γιορτές. Πάμε τώρα να ανεβάσουμε το επίπεδο σε ένα ηλεκτρολογικό θέμα. Μιας και στις διακοπές θα είχα άπλετο χρόνο αποφάσισα να ξηλώσω το διακόπτη των φώτων για να δώ τι παίζει και να τον καθαρίσω καλύτερα μιας και θα είνα έξω από το μηχανάκι. Το πρόβλημα μου είναι ότι ο διακόπτης μικρής μεγάλης σκάλας δεν "κλειδώνει" με αποτέλεσμα να λειτουργεί στην ουσία σαν σηνιάλο.

Ο διακόπτης ανοίχτηκε και καθαρίστηκε σχολαστικά (ούτε πριν τον καθαρσμό δούλευε). Ξαναμονταρίστηκε και συνεχίζει το ίδιο βιολί. Είδα τα λαμάκια μέσα αρκετά "δουλεμένα" και έτσι τα στράβωσα λίγο για να επαναφέρω την αντίστασή τους. Σε κάποια φάση το πείραμα πέτυχε, αλλά μετά από δύο πατήματα ο διακόπτης έμεινε κολλημένος στη μεγάλη σκάλα. Πάτημα στο πάτημα, βγήκε έξω και άρχισε την ίδια συμπεριφορά με πρίν, δλδ πάλι δεν κλειδώνει στη θέση του.

Για να διευκολύνω λίγο τις απαντήσεις, ο διακόπτης είναι αυτό το Push Button που σε άλλα ΤΑ δουλεύει ως διακόπτης για τα αλάρμ. Τώρα τι να κάνω; Να αλλάξω όλο το διακόπτη από μεταχειρισμένα, αν βρώ, ή μπορώ να βρώ ξεχωριστά μόνο το κουμπί με το πρόβλημα; Αφού μιλάμε μόνο για το μπουτόν αυτό, δεν θα με χάλαγε αν μπορώ να το ταιριάξω από άλλο μοντέλο για να πάρω το όλο σετ (εφ όσων δεν υπάρχει σκέτο το μπουτόν) φθηνότερα.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #41 on: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 12:21:47 μμ
Ο διακόπτης ανοίχτηκε και καθαρίστηκε σχολαστικά (ούτε πριν τον καθαρσμό δούλευε).

Για να διευκολύνω λίγο τις απαντήσεις, ο διακόπτης είναι αυτό το Push Button που σε άλλα ΤΑ δουλεύει ως διακόπτης για τα αλάρμ. Τώρα τι να κάνω; Να αλλάξω όλο το διακόπτη από μεταχειρισμένα, αν βρώ, ή μπορώ να βρώ ξεχωριστά μόνο το κουμπί με το πρόβλημα; Αφού μιλάμε μόνο για το μπουτόν αυτό, δεν θα με χάλαγε αν μπορώ να το ταιριάξω από άλλο μοντέλο για να πάρω το όλο σετ (εφ όσων δεν υπάρχει σκέτο το μπουτόν) φθηνότερα.

Αυτό το διάβασες? http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,16553.0.html
να κανω και λίγη διαφήμιση  :goofy: :goofy:

Kαινούργιο κοστίζει 122.59€ ευρά, αλλά βρήκα εναν εδώ   http://www.car.gr/parts/view/1366056/?lang=en  στα 80ευρώ.  Mαταχειρισμένο είναι φθηνό   http://www.car.gr/parts/view/3055362/   αλλά πιστεύω οτι αν πάς σε καποιο μαγαζί με ηλεκτρονικά ισως  βρείς διακόπτη σκέτο που να χωράει ωστε να τον αλλάξεις αν εχεις κέφι να ασχοληθείς, στην χειρότερη να το εχεις σαν εφεδρικό.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #42 on: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 14:11:17 μμ
Αυτό το διάβασες? http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,16553.0.html
να κανω και λίγη διαφήμιση  :goofy: :goofy:

Kαινούργιο κοστίζει 122.59€ ευρά, αλλά βρήκα εναν εδώ   http://www.car.gr/parts/view/1366056/?lang=en  στα 80ευρώ.  Mαταχειρισμένο είναι φθηνό   http://www.car.gr/parts/view/3055362/   αλλά πιστεύω οτι αν πάς σε καποιο μαγαζί με ηλεκτρονικά ισως  βρείς διακόπτη σκέτο που να χωράει ωστε να τον αλλάξεις αν εχεις κέφι να ασχοληθείς, στην χειρότερη να το εχεις σαν εφεδρικό.

Το διάβασα ναι. Αλλά εμένα έχει το πρόβλημα του ότι δεν "κλειδώνει" στη σκάλα και όχι ότι κολλάει. Άσε που μετά το καθάρισμα αν στα 10 πατήματα μπορεί να έπιανε και 1 φορά, τώρα σίγουρα δεν πιάνει καμία. Άρα μάλλον έχει φαγωθεί από το πάτημα. Θα κοιτάξω σε μαγαζί με ηλεκτρονικά, αν και ήθελα να μείνω όσο πιο κοντά γίνεται στα μαμά πλαίσια και τέτοιο διακοπτάκι δύσκολο το βλέπω. Αν δεν βρεθεί κάτι θα πάω σε μεταχειρο από τον οποίο θα λύσω τα καλύτερα κομμάτια για να περάσω στο δικό μου.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #43 on: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 16:37:11 μμ
Το διάβασα ναι. Αλλά εμένα έχει το πρόβλημα του ότι δεν "κλειδώνει" στη σκάλα και όχι ότι κολλάει. Άσε που μετά το καθάρισμα αν στα 10 πατήματα μπορεί να έπιανε και 1 φορά, τώρα σίγουρα δεν πιάνει καμία. Άρα μάλλον έχει φαγωθεί από το πάτημα. Θα κοιτάξω σε μαγαζί με ηλεκτρονικά, αν και ήθελα να μείνω όσο πιο κοντά γίνεται στα μαμά πλαίσια και τέτοιο διακοπτάκι δύσκολο το βλέπω. Αν δεν βρεθεί κάτι θα πάω σε μεταχειρο από τον οποίο θα λύσω τα καλύτερα κομμάτια για να περάσω στο δικό μου.
Πώς το καθάρισες?



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #44 on: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 18:11:43 μμ
Πώς το καθάρισες?


Το άνοιξα σύμφωνα με τις οδηγίες του Stoneman. Δεν ξεκόλλησα το κουμπί από τα καλώδια παρα μόνο το ξεκούμπωσα από τα αυτάκια (με προσοχή για να μην σπάσω ή χαλαρώσω κάτι κατά το λύσιμο)

Στα χέρια μου είχα πλέον το κομμάτι με τις επαφές και τα καλώδια το οποίο καθάρισα με σπρέι επαφών και ένα πανάκι, όπως έκανα σε όλες τις επαφές. Αυτό γυάλισε κυριολεκτικά.

Στο κομμάτι με το κουμπί και το καπάκι έπλυνα όλα τα κομμάτια με οινόπνευμα και στη συνέχεια καθάρισα τα μεταλλικά μέρη με σπρέι επαφών και το κλασσικό πανάκι, οι επαφές γυάλισαν επίσης. Έβαλα λιπαντικό σπρέι σιλικόνης που ρίχνω στο διάδρομο γυμναστικής και δοκίμασα να το δέσω. Το δέσιμο έγινε πολύ προσεχτικά επίσης. Πρώτο πάτημα δούλεψε, δεύτερο πάτημα δούλεψε (On - Off σκάλας). Σε ξανά ΟΝ έμεινε μέσα πατημένος και μετά αφού ξεκόλλησε δεν κλείδωσε πάλι στη θέση του, όπως ακριβώς έκανε και όταν το πήρα.

Είδα όμως ότι το πλαστικάκι έχει φαγωθεί αρκετά, αλλά επίσης και τα λαμάκια φαίνονταν αρκετά δουλεμένα. Δοκίμασα να στραβώσω τα λαμάκια μήπως "σφίξει" το σύστημα αλλά δεν κατάφερα τίποτα απολύτως.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #45 on: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 18:23:33 μμ
Εν τη αύτη περιπτώση σπεύσε προς αναζήτηση νέιου  ;D



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #46 on: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 19:53:20 μμ
Αυτό σκέφτηκα από την πρώτη στιγμή που είδα ότι ο διακόπτης είναι χαλασμένος. Είπα να δοκιμάσω όμως την τύχη μου μπας και γλυτώσω φθηνά. Θα τσεκάρω στα μεταχειρισμένα, μόλις επιστρέψω, μέχρι ένα 20άρικο και χρόνο να κάνω τράμπες στα εξαρτήματα μπορώ να διαθέσω, από εκεί και πάνω προτιμώ να πιάνω με ένα λάστιχο το pass και να μένει έτσι αναμμένη η μεγάλη σκάλα  :2hysterical:

Βρήκα και αυτό

http://www.dirtymotorcycleadventures.com/2011/replacing-cranky-high-low-beam-switch-on-the-transalp/

 αλλά δεν το κάνω, πρώτον γιατί δεν είναι αισθητικά όμορφο για μένα και το διακοπτάκι δεν είναι αδιάβροχο. Επίσης δεν μου αρέσει σαν ιδέα, γιατί θέλω να είναι ίδιο με το υπάρχων, και κάτι αντίστοιχο είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί.
« Last Edit: Σάββατο 22 Δεκέμβριος 2012, 19:56:47 μμ by Johnny_Nik »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #47 on: Κυριακή 23 Δεκέμβριος 2012, 16:03:25 μμ
Βρήκα και αυτό

http://www.dirtymotorcycleadventures.com/2011/replacing-cranky-high-low-beam-switch-on-the-transalp/

 αλλά δεν το κάνω, πρώτον γιατί δεν είναι αισθητικά όμορφο για μένα και το διακοπτάκι δεν είναι αδιάβροχο. Επίσης δεν μου αρέσει σαν ιδέα, γιατί θέλω να είναι ίδιο με το υπάρχων, και κάτι αντίστοιχο είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί.

Και πολύ καλά κάνεις, αηδία, πώς τολμάνε και το βγάζουν στο ιντερνετ οι κάφροι?

Μια ερώτηση, αν αφαιρέσεις τα λαμάκια αυτά που λειτουργούν σαν ελατήριο και το άλλο που είναι σαν σύρμα (L) και κρατάει τον διακόπτη μέσα , σαν διακόπτης λειτουργεί?

Η φθορά σε αυτή την φωτό



είναι στο αριστερό τμήμα που εχει και το κοκκινο κουμπί σωστά? Δλδ εχει φαγωθεί το ανάγλυφο που μεσα δουλεύει το συρμάτινο λαμάκι.
Δεν φαινεται πώς ηταν ωστε να το επαναφερεις? το συρματάκι υπάρχει? το βάζεις με την σωστή φορά?
Ισως καποτε κόλησε μεσα και τον τραβγξαν με κατσαβίδι και χαραχτηκε ο οδηγός.

Eνας συμφορουμίτης είχε πρόσφατα αλλάξει διακόπτη λόγω διακόπτη των φλας. Του ζήτησα τον παλιό για να ψάξω μια λύση που θα βοηθούσε πολλούς αλλά δεν ... τον κατεστρεψε απο οτι μου είπε.

Αυτό που θές είναι ενα κατι σαν αυτό



http://www.elektronik.gr/eshop/index.php?main_page=product_info&cPath=232_238_1984&products_id=17934

Υπάρχουν πολλά είδη στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών , οπως αυτό εδώ   http://www.katoumas.gr/products/detail/79/flypage/1282?sef=hcfp    που απλά του αλλάζεις το  καπάκι


  Αλήθεια ενα κάτι σε διακόπτη αφής ?  :2hysterical: :2hysterical:

http://users.otenet.gr/~%20athsam/electronic_switch_ON_OFF.htm
« Last Edit: Κυριακή 23 Δεκέμβριος 2012, 16:06:06 μμ by Stoneman »



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #48 on: Κυριακή 23 Δεκέμβριος 2012, 17:41:25 μμ
Ο διακόπτης είναι όπως φαίνεται στη φωτό και το κομμάτι με το κουμπί φαίνεται ταλαιπωρημένο. Αυτό που δεν κοίταξα όμως για να πώ την αλήθεια είναι από την πίσω πλευρά, εάν τεντώσω τα ελατήρια στις επαφές με αποτέλεσμα να "σφίξει" το όλο σύστημα μήπως καταφέρω και το κάνω να δουλέψει. Είναι ξεκάθαρο το ότι δεν κλειδώνει γιατί από κάπου περνάει "αέρα" ενώ θα έπρεπε να σκαλώσει. Το σιδεράκι είναι ΟΚ, το ίδιο και το λαμάκι σωστά τοποθετημένα. Όμως είδα ότι και τα δύο λαμάκια (ένα κάτω από το σιδεράκι και ένα δίπλα) είναι αρκετά "μαλακά", δηλαδή λυγίζουν πάρα πολύ εύκολα λες και έχει χαθεί υλικό από πάνω τους. Στις πατέντες λοιπόν....:

Σκέφτηκα να κάνω ένα κολπάκι με pulse relay στα 12 βόλτ από αυτοκίνητο. Είχα στήσει παρόμοιο σύστημα με τρία απλά ρελέ στο αυτοκίνητο για να ταιριάξω το συναγερμό με το can bus που είχα θέμα και δεν κλείδωνε. Ο λόγος που το απέρριψα ήταν γιατί δεν θα ήθελα να κάνω άλλη προσθήκη ή κάποια κοπτοραπτική σε ζωτικά σημεία, γιατί αυτό περιλαμβάνει τάσεις και αναφορές από την πλεξούδα και όχι μόνο από το διακόπτη.

Η ιδέα ήταν ότι πατώντας το κουμπί θα όπλιζε ένα ρελέ στη μεγάλη σκάλα από τον παλμό και στην συνέχεια με άλλο ένα πάτημα θα αφόπλιζε και θα επέστρεφε στην αρχική σκάλα. Δεν έιναι δύσκολο αλλά απαιτεί χώρο και όπως έιπα και πιο πάνω κάποιες επεμβάσεις αρκετά "βαθιές". Είναι όμως μια ιδέα που σκεφτόμουν σοβαρά τις τελευταίες μέρες να υλοποιήσω.

Για τα διακοπτάκια τώρα. Με προβλημάτιζε εξ αρχής ο όγκος τους. Εδώ που βρίσκομαι διέλυσα μια παλιά τηλεόραση που ήταν για φούντο αλλά το διακοπτάκι όν οφ ήταν πάρα πολύ μεγάλο για να χωρέσει στο διακόπτη μου. Από τα άλλα τα μικρά, ενώ έψαχνα όλο το βράδυ το μόνο που μπόρεσα να βρώ σαν αναφορά είναι ότι πιέζοντας το κουμπάκι αυτό επανέρχεται στη θέση του και δεν κλειδώνει. Εϊναι δηλαδή στιγμιαίας κλήσης, όπως δηλαδή λειτουργεί αυτή τη στιγμή ο διακόπτης.

Αν βρώ το σωστό μικρό διακοπτάκι θα λήξει το θέμα εκεί. Αν όμως το μόνο που βρίσκω είναι στιγμιαίας κλήσης, όπως προείπα, τότε θα πιάσω πέτρα... έεεε, ΄τρία ρελεδάκια και θα φτιάξω το παλμικό που σκεφτόμουν. Όσο το βλέπω σαν πιο πιθανή λύση νομίζω ότι μπορώ να κάνω αναδιοργάνωση των καλωδίων από το διακόπτη μόνο έτσι ώστε να περιορίσω τις επεμβάσεις μόνο από το καλώδιο του διακόπτη έως τον ακροδέκτη στην πλεξούδα και να μην αγγίξω καθόλου την κεντρική καλωδίωση. Αν κάποτε αποφασίσω να αφαιρέσω όλο αυτό το πράγμα και να περάσω στο μαμά διακόπτη απλά θα τον αλλάξω από τη φύσσα του. Αυτό είναι το βασικό μου πρόβλημα το όποίο με έκανε να σκέφτομαι δύο και τρείς φορές την ιδέα μου.




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #49 on: Κυριακή 23 Δεκέμβριος 2012, 17:54:55 μμ
Αν είναι να δώσεις κάποια λ7 για διακόπτη μέχρι 5 ευρά. Αν είναι πάλι να αγοράσεις ρελέ το κόστος ανεβαίνει και είναι πια συγκρίσιμο με αυτό του μεταχειρισμένου. Το παραδειγμα που σούδωσα με τα 20 ευρώ πιστεύεις οτι με 15 δεν το χτυπάς?
Αρα ενα μεταχειρισμένο και ξένοιασες .... γνώμη μου.

ΥΓ: τα λαμάκια ετσι λεπτά είναι. Κάτι παίζει με το μικρό συρματάκι του ουσιαστικά κρατάει τον διακόπτη μέσα και μετά τον απελευθερώνει. Στο πλαστικό είναι χαραγμένα δύο (V) και μέσα σε αυτά δουλεύει το συρματάκι , τα αλλα δύο είναι σαν ελατήρια που κρτάνε το ελατήριο στους οδηγούς, στον διακόπτη της Τιβί κατι παρόμοιο εχει διέλυσέ τον να δείς.

Υπάρχουν και διακόπτες που μοιάζουν με μπουτόν αλλά είναι δύο καταστάσεων πχ αυτό δεν είναι μπουτόν, πατάς και παραμένει στην κατασταση αυτή μεχρι να ξαναπατήσεις   http://www.markidis.gr/product_info.php?cPath=31_487_260&products_id=1329
    εδώ εχει κι άλλα    http://www.markidis.gr/index.php?cPath=31_487_260