Νομίζω ότι άλλο η ταχύτητα και άλλο η ποσότητα.
Σωστό, γιατί μιλάμε για αέρα, υλικό που συμπιέζεται δηλαδή. Όταν λέμε ποσότητα εννοούμε την παροχή μάζας.
Η εισαγωγή αέρα σταματάει απο τη στιγμή που γίνεται εξισορόπηση τη πίσεης στο εσωτερικό του κινητήρα με την ατμοσφαιρική. Δηλ ότα το πιστόνι φτάσει στο Κάτω σημείο.
Εδώ είμαστε λάθος. Επειδή ο αέρας είναι συμπιεστός και έχει ταχύτητα, δεν είναι δυνατόν να φρενάρει και μάλιστα σε αρκετά εκατοστά μακρυά από το σταματημένο στο ΚΝΣ πιστόνι. Αυτό θα συνέβαινε αν ο κινητήρας γέμιζε με ένα ασυμπίεστο ρευστό π.χ. νερό. Τότε το σταμάτημα του πιστονιού θα σήμαινε και ακαριαίο σταμάτημα της ροής. Στον κινητήρα μας το μίγμα αξακολουθεί να γεμίζει τον κύλινδρο ακόμα και όταν το έμβολο ανεβαίνει. Αυτό και σε συνδιασμό με την ταχύτητα των καυσαερίων και τη υποπίεση που αφήνουν πίσω τους, έχει σαν αποτέλεσμα να βγαίνει - χάνεται μίγμα από την εξαγωγή, κατά τη διάρκεια του overlap των βαλβίδων, ανάλογα και με την ταχύτητα εισαγωγής του μίγματος, δηλαδή τις στροφές του κινητήρα. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης του overlap, ο σχεδιαστής του κινητήρα προσπαθεί να εκμεταλευτεί την υποπίεση των καυσαερίων, για να βάλει μίγμα στον κύλινδρο. Από την ανεπιθύμητη χασούρα του μίγματος γλυτώνουν μόνο οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού - γι αυτό η τάση είναι προς τα εκεί - γιατί χάνουν μόνο αέρα μιάς και εκχύουν το καύσιμο μετά το κλείσιμο των βαλβίδων.
Αυτό δεν έχει σχέση με το τι κάνει ή δεν κάνει το ελεύθερο φίλτρο.
Αυτά πρέπει να είναι Cubic Feet per Minute. Δηλαδή πόσα κυβικά πόδια αέρα περνάνε ανα λεπτό. Αυτό προφανώς ορίζει και την
"αναπνευσιμότητα" του φίλτρου. 100 παραπάνω είναι 25% περισσότερη "αναπνοή" ΑΝ ο μηχανισμός υποπίεσης των carbs μπορεί να υποστηρίζει τέτοια νούμερα. Σε κάθε περίπτωση είναι αναλογικό σε όλο το φάσμα, οπότε σίγουρα περνάει περισσότερος αέρας με το K&N σε όλο το φάσμα στροφών.
Εύγε για το CFM πρόεδρε!
Τι ισχυρίζονται οι άνθρωποι όμως!!!!! Αν καταφέρομε να βάλομε 25% περισσότερο αέρα στον κύλινδρο τότε και το καρμπυρατέρ θα προσθέσει 25% περισσότερη βενζίνη. Αν συμβούν αυτό τα μαγικά θα έχομε 25% αύξηση της ροπής!!!!!!!!!!!!! Σαν να έχομε τούρμπο ρυθμισμένο στο συν 1 τέταρτο της ατμόσφαιρας.
Νικόλαε, επιγραμματικά επειδή είσαι ψείρας και δεν παρεξηγείς.
Οταν το πιστόνι κατεβαίνει δημιουργώντας υποπίεση τότε μπαίνει αέρας και το καρμπ εξαερώνει μια ορισμένη ποσότητα καυσίμου.
Η βενζίνη αναροφάται με τη μορφή σταγονιδίων, μικρών σε διαστάσεις μεν, αλλά σε υγρή μορφή. Η εξάτμισή της γίνεται στην τελευταία φάση του χρόνου της συμπίεσης, και επειδή ένα υγρό όταν εξατμίζεται, η λανθάνουσα θερμότητά του κρατά τη θερμοκρασία σταθερή, το τέλος του χρόνου της συμπίεσης είναι ισοθεμοκρασιακή αντί αδιαβατική μεταβολή. Αυτή είναι και η προσφορά των πλούσιων μιγμάτων στο δρόσισμα του κινητήρα.
Εεεμ ναι το ξέρω εξαερωτής λέγεται....
Με ενα πιό ελεύθερο φίλτρο μπαίνει πιό εύκολα ο αέρας, δλδ εχουμε πιό εύκολη/ανεμπόδιστη/απότομη ροή αέρα αρα και περισσότερη εξαέρωση καυσίμου. Μην ξεχνάμε οτι η ροή αέρα είναι που εκχέει το καυσιμο.
Σε όλα τα ανοίγματα του γκαζιού εκτός του τελείως ανοιχτού, αναλαμβάνει το δεξί μας χεράκι να εμποδίσει τη ροή και να στραγγαλίσει τον κινητήρα. Επομένως το φίλτρο ότι είναι να δώσει και να το καταλάβομε, το δίνει στο τέρμα γκάζι, σε όλη την κλίμακα των στροφών, όχι μόνο στο κόκκινο.
Δυστυχώς τα αρχαία μας καρμπς δεν μπορούν να ελέγξουν πόσο σε ποσότητα και για πόσο χρόνο γίνεται αυτή η εξαέρωση, οσο μπαίνει αέρας απλά κανουν την δουλειά τους.
Τι έχουν ακούσει τα καημένα τα καρμπς!
Τα καρμπυρατέρ έφτασαν σε εξαιρετικά ψηλά επίπεδα ποιότητας, λειτουργίας από τους σχιστομάτηδες. Το κουσούρι τους είναι ότι μέσω του φαινομένου Μπερνούλι τροφοδοτούν με βενζίνη ανάλλογα με την ταχύτητα του αέρα, ενώ μας ενδιαφέρει η μάζα του αέρα, που έχει μεν σχέση με την ταχύτητα, αλλά όχι απόλυτη. Οι ψεκασμοί, εκτός τον λ που έχουν για να μετρήσουν εκ των υστέρων αν μέτρησαν σωστά, μετρούν και τη θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, οπότε η μονάδα υπολογίζει ακριβώς το ειδικό βάρος του εισερχόμενου αέρα και γνωρίζοντας και τον όγκο - ταχύτητα, υπολογίζει τη μάζα.