Hellas Transalp Forum

Μέτρηση αυτονομίας (κατανάλωση)

επισκέπτης · 633365

Offline dengrafiforum

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2182
  • the dark side is here!!
Reply #1300 on: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 10:29:59 πμ
Διυλιστήρια τσικουδιάς αμέτρητα!!!!Ε ρε βρεγμένη σανίδα που
χρειάζεται πολλές φορές!!!!



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1301 on: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 10:49:52 πμ
Transalp 650, είμαι σταθερός εδώ και 3 γεμίσματα στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα,εντός πόλης.

Τα προηγούμενα γεμίσματα ήταν της τάξεως των ~6.8λ/100  με κορύφωση τα 7.4, οπότε και έγινε έλεγχος - ρύθμιση στα καρμπυρατέρ και αλλάχτηκαν τελικά οι βελόνες. Δοκιμάζω καύσιμο από διάφορα βενζινάδικα που υποτίθεται ότι δεν κλέβουν ή κλέβουν λιγότερο από τους άλλους  :goofy: και το στυλ οδήγησης δεν αλλάζει πάω χαλλλαρά, παρότι Αθηναίος.  :2hysterical: Νομίζω είναι σε καλό δρόμο. Το καλοκαίρι χωρίς κίνηση είχα φτάσει και στα 5.8, αλλά δεν έχω καταφέρει εντός πόλης να πάω πιο κάτω. Οι μετρήσεις γίνονται με ηλεκτρονικό αρχείο εδώ και περίπου ένα χρόνο.



Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
Reply #1302 on: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 12:11:34 μμ
στο 650 μου, στα τελευταια 3 γεμισματα μου τσιμπαει περιπου 0,5lt/100χλμ , απο 6-6,2 μεικτο κυκλο σε 6,5-6,8 περιπου παντα με ιδιες συνθηκες...
Μπουζι  , φιλτρο αερα , λαδια, αλλαγμενα πριν 3.000 χλμ, ενω στην αρχη υπεθεσα σκαρτη βενζίνη (μου χει τυχει 2-3 φορες με μεγαλες διαφορες και εφαγαν μεγαλο Χ τα πρατηρια..) βλεπω οτι απο 3 διαφορετικα πρατηρια εχω ιδιο αποτελεσμα..

Λογικά πρέπει να επικεντρωθώ στο καρμπυρατερ (βελονες, ρυθμιση...)  ???
« Last Edit: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 12:20:28 μμ by leftlane »



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1303 on: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 17:22:46 μμ
Λογικά πρέπει να επικεντρωθώ στο καρμπυρατερ (βελονες, ρυθμιση...)  ???

Εγώ στην αρχή δεν το έριξα στα καρμπυρατέρ γιατί το είχα δέσει κόμπο ότι όπου και να πας τελικά όλο και κάτι θα σου φάνε, είτε μέσω νοθείας είτε μέσω ποσότητας. Σε κάποια πρατήρια έβλεπα ότι βάζοντας τιμή ανά λίτρο και λίτρα στο ηλεκτρονικό μου αρχείο, τότε το τελικό ποσό που υπολόγιζε το πρόγραμμα ήταν από 10 έως 40 λεπτά λιγότερο από ότι με χρέωνε το πρατήριο. (Πάντα έπαιρνα απόδειξη και δεν τα υπολόγιζα στη τύχη ή στο περίπου). Στο "καλό" πρατήριο που έβαζα πάντα λόγω δουλειάς έβλεπα ότι όσο η τιμή κατέβαινε, τόσο η κατανάλωση ανέβαινε, ενώ όταν γινόταν το αντίθετο η κατανάλωση ή σταθεροποιούνταν ή ακολουθούσε και εκείνη πτωτική τάση. Από τότε που η τιμή έπεσε πολύ χαμηλά, ήμουν πάντα +0.5 λίτρο στα 100 χιλιόμετρα σταθερός.

Μπορεί να έφταιγαν οι βελόνες γι αυτό, αλλά και πάλι δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά, μιας και αυτό δεν μπορεί να μου εξηγήσει τις διακυμάνσεις της κατανάλωσης ανάλογα με τη τιμή. Η διαδρομή ήταν ίδια, και αν υποθέσουμε ότι άλλαξαν λίγο οι συνθήκες δεν νομίζω ότι δικαιολογεί τέτοια αύξηση και μάλιστα κυμαινόμενη με βάση τη τιμή.  :2hysterical:

Ενδεικτικό πάντως της κατάστασης είναι αυτό που αντίκρισα όταν άνοιξα τα καρμπυρατέρ. Και τα δύο ήταν γεμάτα εσωτερικά με μια ροζ~κόκκινη σκόνη (όχι σκουριά). Θυμάμαι ότι όταν τα είχα ξανανοίξει που ήταν ακαθάριστα χρόνια, η σκόνη αυτή βρέθηκε μόνο στο ένα καρμπυρατέρ, εκείνο που γέρνει περισσότερο και μάλιστα ήταν ελάχιστη. Αυτή είναι κάποιο κατάλοιπο από τη βενζίνη προφανώς, δεν ξέρω τι είναι, ούτε τι ζημιές μπορεί να προκαλέσει (αν προκαλεί ζημιές), είναι γεγονός όμως πως ότι και αν είναι τον τελευταίο χρόνο έχει αυξηθεί σημαντικά.



Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
Reply #1304 on: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 21:10:48 μμ
μαλιστα....πολυ χρησιμες οι πληροφοριες johnny !!

Yπαρχει λοιπον γενικο φαινομενο νοθειας τελικα ?

Πριν απο λιγο μιλησα με τον μηχανικο μου μηπως και κοιτουσαμε το καρμπυρατερ, μου ειπε κ αυτος οτι λιγο χλωμο να φταιει αυτο, μαλλον περι νοθειας προκειται....

Εβαλα χθες 100αρα βενζινη μετα απο πολυυυυ καιρο μπας και "καθαρισει" λιγο ο θαλαμος απο καταλοιπα
(σημ.: παλιοτερα που εβαλα δοκιμαστικα παντως 100αρα bp κανα 2 φορες δεν ειδα "αισθητη" βελτιωση...)

Πελατης μου συνεργειατζης παντως επεμενε οτι σε πρατηρια των εταιριων BP , SHELL κτλ που ανηκουν και τα δουλευει η ίδια η εταιρια , υπαρχει μεγαλη διαφορά (=λιγοτερη νοθεια...) και οτι αυτος βαζοντας απο συγκεκριμενο shell στην Θεσνικη το αυτ/το απεδισε περισσοτερα χλμ σε σχεση με γεμισμα απο αλλα πρατηρια ! Ξερετε αν υπαρχει λιστα με πρατηρια που λειτουργουν απο την μαμα εταιρια ?
« Last Edit: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 21:15:35 μμ by leftlane »



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1305 on: Σάββατο 20 Φεβρουάριος 2016, 14:27:54 μμ
Ακόμη και αν πρόκειται περί νοθείας, θα σου πάρει κάποια γεμίσματα έως ότου καθαρίσει, και αυτό γιατί πάντα λίγο από το σκάρτο καύσιμο θα μένει μέσα στο τεπόζιτο, μέχρις ότου αραιωθεί με το "καλό". Εκτός και αν την τρέξεις μέχρι να μείνεις και γεμίσεις τότε μόνο, αλλά γιατί να το κάνεις.

Με 100άρα έχω δει διαφορά όταν έβαζα της ΕΚΟ, ο κινητήρας δούλευε πιο "καθαρά", και το ρελαντί σταθεροποιούνταν δεν ήταν δηλαδή το κλασσικό χοροπηδηχτό της ΤΑ, χιλιόμετρα παραπάνω δεν μπορώ να πώ ότι έβγαλα, να ήταν 3,4, άντε 10~15. Παραπάνω δεν. Την άκουγα όμως να δουλεύει καλύτερα και αυτό δεν ήταν ιδέα μου. Βέβαια δεν με παίρνει να το ποτίζω κατοστάρα συνέχεια. Γενικά θεωρώ ότι η 100άρα στην Ελλάδα δεν είναι ούτε αυτή 100άρα, είναι ποιοτικά όπως θα έπρεπε να είναι η "σωστή" απλή αμόλυβδη. Για το φαινόμενο της νοθείας, δεν ξέρω τι να πώ, υπάρχει περίπτωση να κλέβουν τελικά όλοι μα όλοι οι τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας (οι βενζινάδες), ή μήπως και ένα ενδεχόμενο στα πίσω πίσω να έρχεται το φορτίο σκάρτο από το διυλιστήριο ή αργότερα κατά τη διαδρομή μέχρι το βενζινάδικο; Γενικά στις μεγάλες πόλεις δεν μπορείς να ξέρεις τι γίνεται, είτε το πρατήριο είναι εταιρικό είτε ατομικό.

Επαρχία που έχουμε για παράδειγμα 2 βενζινάδικα 10 χιλιόμετρα εκτός οικισμού, έχω παρατηρήσει ότι είναι "καθαρότερα" σε σχέση με τα Αθηναικά, παρ όλο που δεν πρόκειται για εταιρικά πρατήρια. Νομίζω ότι το καλύτερο ήταν αυτό που έκανα τον τελευταίο καιρό, βρήκα ένα πρατήριο, που μου φαίνεται καλύτερο, βάζω από εκεί και δεν ασχολούμαι με τους άλλους.



Offline Makman

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 147
Reply #1306 on: Παρασκευή 04 Μάρτιος 2016, 22:23:45 μμ
Πρωτες μετρησεις με το 650 μου, στα 6,2/100 μεικτης οδηγησης.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1307 on: Σάββατο 05 Μάρτιος 2016, 20:32:39 μμ
Σωστό σε βρίσκω  :thumbright:



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1308 on: Παρασκευή 11 Μάρτιος 2016, 23:02:26 μμ
Από την αλλαγή των βελόνων και μετά, με την οδήγηση που κάνω έχω καταφέρει με κίνηση εντός πόλης να σταθεροποιηθώ στα 5.8 λίτρα.

Πρόσφατα είχα κάνει μια βόλτα προς Ελευσίνα, και επέστρεψα από Χαιδάρι, καθώς και άλλη μία Σχιστό και πίσω πάλι από Λ. Αθηνών το αποτέλεσμα το δείχνει η φωτογραφία. Όλα τα υπόλοιπα χιλιόμετρα έγιναν εντός πόλης και μόνο.



 Γέμισα στα 360 χιλιόμετρα με 17.6 λίτρα. 4.9 λίτρα στα 100 μου έβγαλε χονδρικά το πρόγραμμα που καταγράφω τις καταναλώσεις, 4,πολλά 8άρια βγάζουν τα καθαρά μαθηματικά. Οδήγηση τύπου Stoneman, ίσως και λίγο πιο αργή θα έλεγα. Μάλλον κάνουν δουλειά οι καινούργιες βελόνες.  ;D



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1309 on: Σάββατο 12 Μάρτιος 2016, 16:20:48 μμ
Οδήγηση τύπου Stoneman, ίσως και λίγο πιο αργή θα έλεγα.

Εχει τπτ η οδήγησή μου?  :2hysterical:

Μάλλον κάνουν δουλειά οι καινούργιες βελόνες.  ;D

Και πώς δικαιολογείται η σχέση βελονών κ οικονομίας?

Η οδήγηση φταίει Ιωάννη, η κατανάλωση δεν έχει να κάνει με βελόνες κλπ αλλά με το πόσο περιστρέφεις το δεξί σου χέρι, κ μάλιστα ΚΑΙ το πόσο αλλά ΚΑΙ το πόσο απότομα.

Αν βγάζεις μια διαδρομή με 60χλμ/ω ,ο οδηγός είναι κατηγορία S λογικό δεν είναι να στρεφεις λιγότερο το γκάζι? αρα τι να κάψει το μηχανάκι? :2hysterical:
« Last Edit: Σάββατο 12 Μάρτιος 2016, 16:24:48 μμ by Stoneman »



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #1310 on: Σάββατο 12 Μάρτιος 2016, 19:27:09 μμ
Απολύτως καμία σχέση οι βελόνες


Sent from my iPad using Tapatalk



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1311 on: Σάββατο 12 Μάρτιος 2016, 20:41:42 μμ
Άλλαξα και τον ανεμοθώρακα, ίσως εκείνος να κάνει καλύτερη δουλειά από τις βελόνες, αφού δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το σύστημα τροφοδοσίας - ανάφλεξης, δε πειράζει που ήταν το ίδιο μοντέλο με τον παλιό έτσι;

Από ότι φαίνεται μια μειωμένη κατανάλωση (που ξενίζει αν μη τι άλλο) δεν έχει καμία σχέση ούτε με τις βελόνες λοιπόν, ακόμα και καινούργια καρμπυρατέρ να είχα βάλει, μάλλον ούτε εκεί θα οφειλόταν. Άλλωστε  πιο πάνω αναιρέθηκε και η πιθανότητα να προσφέρουν τα μπουζί κάτι στην όλη υπόθεση. Τελικά από ότι φαίνεται, ούτε το διορθωμένο μίγμα την επηρεάζει...  :goofy:

@Stoneman δεν πήγα με 60, ούτε γύρισα με 60, γιατί εκείνη τη μέρα προσπαθούσα να σε προλάβω στη δουλειά. Γενικώς τα χιλιόμετρά μου είναι στάνταρ στα γεμίσματα που κάνω με εξαίρεση τα τελευταία εξτρά που έγιναν προς τα έξω, εξ ού και η μείωση προφανώς. Η κατανάλωσή μου είχε πάρει τον ανήφορο από το καλοκαίρι του 2015, όπως είχα σημειώσει και τότε ξεκίνησα να ψάχνω την αιτία.

Δεν μπορεί να άλλαξαν πολλά από τότε, ούτε βενζινάδικο άλλαξα, ούτε μπουζί έβαλα ιριδίου, ούτε τίποτα παραπάνω. Είμαι μόνιμα στα 5.8 λίτρα από 6+ εντός πόλης και όλα αυτά από την ημέρα που αντικατέστησα τη φθαρμένη βελόνα και έβαλα καινούργιες και στα δύο καρμπυρατέρ.  Δεν άλλαξα στυλ οδήγησης, ούτε καν βενζινάδικο. Μια φθαρμένη βελόνα επηρεάζει τη κατανάλωση, όπως ακριβώς αν αλλάξεις τη θέση σε μια ρυθμιζόμενη, για το λόγο ότι έχει μειωθεί το πάχος της, (αν ανεβάσεις θέση τη ρυθμιζόμενη στην ίδια θέση του γκαζιού θα βρίσκεται πιο "αδύνατο" τμήμα της βελόνας), στην ουσία κάνεις το μίγμα πιο πλούσιο με ότι αυτο συνεπάγεται. Με την εικόνα που είχα ανεβάσει για το σκάψιμο που είχε η βελόνα είναι σίγουρο ότι δεν φαίνεται το μέγεθος της φθοράς για το οποίο μιλάω.



« Last Edit: Σάββατο 12 Μάρτιος 2016, 20:48:40 μμ by Johnny_Nik »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1312 on: Κυριακή 13 Μάρτιος 2016, 17:54:18 μμ
Κουβέντα να γίνεται ....

α) Ο κινητήρας αποδίδει το ίδιο οταν δέχεται μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου, είτε αυτό το κάνουν φθαρμένες είτε καινούργιες βελόνες .

β) Αν έχεις φθαρμένες βελόνες σου δίνουν ενα μίγμα καυσίμου σε χ στροφές και σε μια α περιστροφή του γκαζιού για μια συγκεκριμένη ταχύτητα ταξιδιού.

γ) Αφού οι στροφές του κινητήρα είναι αμμεσα συνδεδεμένες με την ταχύτητα , αν οι απαιτήσεις σου σε ταχύτητα είναι ίδιες θα έχεις κ ίδιες στροφές, τότε με τις καινούργιες βελόνες θα ανοίξεις περισσότερο η λιγότερο το γκάζι αλλά θα ρίξεις το ίδιο καύσιμο .

δ) Δέχομαι όμως οτι οι καινουργιες βελόνες επηρεάζουν στην σωστότερη λειτουργία των καρμπς. Κ δίνουν ''διορθωμένο μίγμα'' όχι όμως λιγότερο η περισσότερο μίγμα αλλά απλά σωστότερη κατανομή του .

Αρα σε τι να επηρεάζουν οι βελόνες την οικονομία? Λέω τώρα εγώ ...

Οταν απο το παπί οδήγησα την ΤΑ, οδηγούσα σαν να είχα παπί. Ηταν η εποχή που είχα την οικονομικότερη οδήγηση.
Οταν με τον καιρό καλόμαθα στο γκάζι ανέβασα ρυθμούς και τώρα πλέον είμαι κάπου στα 6 λ/100χλμ δικάβαλο σε μικτές διαδρομές.

Πιστεύω οτι το στυλ οδήγησης κ το φορτίο επηρεάζουν σημαντικότατα την κατανάλωση.
Μονός κ δίχως μπαγκαζιέρα έχω το λιγότερο 0.5 λ μείωση στην κατανάλωση.
Η ζελατίνα επηρεάζει αλλά σε πολλά χιλιόμετρα.

Κ πάντα μιλάμε για ενα καλοσυντηρημένο κ σωστά ρυθμισμένο κινητήρα.




Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1313 on: Κυριακή 13 Μάρτιος 2016, 19:12:01 μμ
Κουβέντα να γίνεται ....

Ας τη κάνουμε τη κουβέντα λοιπόν, τη παλιά μου μηχανή τη θυμάσαι. Οι βελόνες τις είναι ρυθμιζόμενες και έχει 5 θέσεις για να επιλέξεις, από φτωχό έως πλούσιο μίγμα.

Έχω δοκιμάσει τις 3 από τις 5 θέσεις και αυτό γιατί στις ακραίες το μηχανάκι δεν οδηγείται πλέον και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για ζημιά. Συνοπτικά λοιπόν:

Θέση 2η από κάτω μετρώντας, το μηχανάκι έχει καλύτερη απόκριση στο γκάζι και οριακά αρχίζει να μυρίζει άκαυστες. Το μίγμα είναι αρκετά πλούσιο, φαινεται από τις θερμοκρασίες του αλλά και από τα μπουζί που λίγο αργότερα σε άφηναν στο τόπο. Κατανάλωση, μέχρι και 9.5 λίτρα /100 χιλόμετρα, λίγο πριν τα μπουζί αποδημήσουν. Μέση κατανάλωση 8 λίτρα

Θέση 3η (ή μεσαία), το μηχανάκι δουλεύει λίγο πιο στεγνό σε καύσιμο, με λίγο αυξημένη θερμοκρασία λόγω του ότι το μοτέρ είναι δίχρονο και η αναλογία λαδιού από τη τρόμπα παρέμενε σταθερή. Η κατανάλωση έπεσε στα 8.5 λίτρα μέγιστη, η μέση κάπου στα 7.8

Θέση 2η από πάνω ή 4η από κάτω. Οριακά φτωχό, τα μπουζί ελαφρώς καφετί με πάρα μα πάρα πολύ καλό μίγμα, κατανάλωση μέγιστη 7.5 λίτρα στα 100, η ελάχιστη άγγιζε και τα 6 λίτρα, γενικός μέσος όρος, όταν και το άφησα το μηχανάκι στην άκρη ήταν 7λίτρα/100 χιλιόμετρα, η καλύτερη κατανάλωση που έχει καταγραφεί για το συγκεκριμένο.

Πρόσφατα φίλος με το ίδιο μηχανάκι βρέθηκε στην ίδια διαδικασία ρυθμίσεων και παίζοντας μόνο με τις βελόνες καταφέραμε να ρυθμίσουμε το μηχανάκι πάρα πολύ καλά. Είδε βελτίωση μέχρι και 1.5 λίτρο κάτω, μόνο με αλλαγή στις βελόνες. Οδήγηση ίδια, διαδρομές ως επί το πλείστων ίδιες και στις δύο περιπτώσεις, οπότε το αποτέλεσμα είναι άμεσα αντιληπτό.

Η θέση της βελόνας προφανώς και αλλάζει τη ποσότητα του καυσίμου, αυτή είναι η δουλειά της και έχει υπολογιστεί με τέτοιο τρόπο η διάμετρός της, ώστε να παρέχει ομοιόμορφα τη ποσότητα καυσίμου όσο το γκάζι ανοίγει. Αν τη βάλεις πιο πάνω, τότε στην ίδια θέση του γκαζιού θα έχεις περισσότερο καύσιμο, από ότι εάν την είχες μια θέση κάτω, αναπόφευκτα γιατί δεν έχει σε όλο το μήκος της την ίδια διάμετρο.

Όταν λοιπόν η βελόνα έχει γίνει επίπεδη στη μια πλευρά της καλώς ή κακώς σου δίνει παραπάνω καύσιμο που μπορεί να κυμαίνεται ακόμη και από το ρελαντί, και καθ όλη τη διάρκεια που ανοίγεις το γκάζι, εάν η φθορά που προανέφερα αρχίζει από αρκετά ψηλά. Στη δικιά μου περίπτωση η ζημιά ήταν από ψηλά μέχρι το μέσο της βελόνας, και όταν λέω είχε γίνει επίπεδη στο σημείο φθοράς το εννοώ, πρέπει να τη δεις από κοντά. Με τα λίγα που έχω περάσει από ρυθμίσεις και την εικόνα που είδα στη βελόνα μου, εγώ πιστεύω ότι η βελτίωση που βλέπω έχει προκύψει από εκεί, όχι γιατί ξύπνησα ένα πρωί και είπα θα οδηγώ σαν παπί την ΤΑ, αυτό το έκανα πάντα. 

Ίσως να έχεις δίκιο, τελικά η βελόνα δεν επηρεάζει καθόλου τη κατανάλωση. Δεν ξέρω προς προέκυψε η μείωση στα άλλα μηχανάκια, ίσως επειδή κουνήθηκε κάτι άλλο όταν άλλαζα τη ρύθμιση.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1314 on: Δευτέρα 14 Μάρτιος 2016, 16:40:29 μμ
Δεν είπα οτι έχω δίκιο.

Είπα οτι δεν καταλαβαίνω το πώς επηρεάζει την κατανάλωση.

Σκεφτόμενος οτι αφου ο κινητήρας κ στις δύο περιπτώσεις είναι ο ίδιος, λογικά στα ίδια χιλιομετρα=ίδιες στροφές , με το ίδιο φορτίο, θα απαιτεί μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου για να δώσει αυτές τις στροφές.

Αρα (λέω) είτε με βλαμένες βελόνες είτε με καινουργιες εμείς του παρέχουμε την ΙΔΙΑ ποσότητα καυσίμου για τα ίδια χιλιομετρα=ίδιες στροφές, απλά ίσως με διαφορετικές ρυθμίσεις στις παιλοτ κ σε διαφορετική θέση του γκαζιού.

Οπότε αφού ζητάει το ίδιο καύσιμο ασχετα πως του παρέχεται πως επιτυγχάνει οικονομία?



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1315 on: Δευτέρα 14 Μάρτιος 2016, 18:29:25 μμ
Σκεφτόμενος οτι αφου ο κινητήρας κ στις δύο περιπτώσεις είναι ο ίδιος, λογικά στα ίδια χιλιομετρα=ίδιες στροφές , με το ίδιο φορτίο, θα απαιτεί μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου για να δώσει αυτές τις στροφές.

Ο κινητήρας είναι ίδιος, και οι στρφοές, και το φορτίο, απαιτεί μια συγκεκριμένα υπολογισμένη ποσότητα καυσίμου. Όμως δεν λειτουργεί απαραίτητα μόνο με αυτή τη ποσότητα, ο κινητήρας μπορεί να παρέχει την απόδοσή του σε ένα εύρος από τη ζητούμενη ποσότητα και πάνω, μέχρι το σημείο όπου πια οι άκαυτες θα κάνουν πάρτυ και θα φλερτάρεις με ζημιά. Εγώ δεν παρατήρησα μείωση στην απόδοση, σε καμία περίπτωση από τις ρυθμίσεις που έκανα στο παλιό μηχανάκι, αλλά και στην ΤΑ, αυτό που γινόταν άμεσα αντιληπτό ήταν η μυρωδιά της άκαυστης και ότι πια δεν χρειαζόταν τσοκ για να πάρει μπροστά ακόμα και κρύο.



Αρα (λέω) είτε με βλαμένες βελόνες είτε με καινουργιες εμείς του παρέχουμε την ΙΔΙΑ ποσότητα καυσίμου για τα ίδια χιλιομετρα=ίδιες στροφές, απλά ίσως με διαφορετικές ρυθμίσεις στις παιλοτ κ σε διαφορετική θέση του γκαζιού.

Εδώ είναι η διαφορά,  εσύ δεν του παρέχεις την ίδια ποσότητα καυσίμου. Στο ίδιο άνοιγμα γκαζιού δίνεις περισσότερο καύσιμο, από ότι έχει υπολογιστεί από το εργοστάσιο, και στη περίπτωση της ΤΑ ακόμα χειρότερα διότι οι βελόνες δεν είναι ρυθμιζόμενες.

Όταν   έδινες στροφές στις pilot στο πιο πλούσιο, τότε δεν παρατήρησες παραπάνω κατανάλωση στο δικό σου; Εγώ στο δικό μου με μία στροφή πιο πλούσιο, εκτός από το μαύρισμα στα μπουζί είχα και σχεδόν μισό λίτρο παραπάνω κατανάλωση.

Η διαφορά της βελόνας είναι ότι λειτουργεί σαν "τάπα" στο τελείως κλειστό γκάζι, απομονώνει τη φλογέρα και το κεντρικό ζιγκλέρ από το υπόλοιπο σύστημα. Μια φθαρμένη βελόνα όμως, μπορεί να αφήνει καύσιμο να ανεβαίνει πάνω από το ρελαντί ακόμα, οπότε το μείγμα είναι πιο πλούσιο σε όλο το εύρος γκαζιού, και σίγουρα σε ανοιχτό γκάζι, θα έχεις περισσότερο καύσιμο από ότι έχει προϋπολογίσει το εργοστάσιο, μια κατάσταση την οποία δεν μπορείς να διορθώσεις ρυθμίζοντας τις pilot στο πιο φτωχό.

Οπότε αφού ζητάει το ίδιο καύσιμο άσχετα πως του παρέχεται πως επιτυγχάνει οικονομία?

Η θεωρία ζητάει το ίδιο καύσιμο, εσύ όμως του δίνεις αναπόφευκτα περισσότερο από όσο ζητάει. Σε κάθε περίπτωση χάνεις τη σωστή αναλογία αέρα καυσίμου και κινούμενος προς το πλούσιο μείγμα όπως προείπα αρκετές φορές καταλήγεις σε αύξηση κατανάλωσης, για να παράγεις το ίδιο έργο με πριν.


Αν τα παραπάνω δεν ευσταθούν, τότε πειράζοντας τις pilot, δεν θα έπρεπε να βλέπεις διακυμάνσεις στην κατανάλωση, ούτε το εξαιρετικά βουλωμένο φίλτρο θα επηρέαζε τον κινητήρα, ούτε ένα πιο ελεύθερο ή και καθόλου φίλτρο θα είχε κάποια επίπτωση, αφού στην ουσία πάντα θα έδινες το ίδιο καύσιμο για να κάνεις την ίδια δουλειά. Δεν θα χρειαζόταν να υπάρχουν διαφορετικά μεγέθη βελόνων, ούτε καν ρυθμιζόμενες σε άλλα μοντέλα.

 



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #1316 on: Δευτέρα 14 Μάρτιος 2016, 19:40:33 μμ
Έχει και ο Αέριος και ο Στόουνμαν το δίκιο τους, όμως:

Όταν λέμε εδώ για βενζίνη που καταναλώθηκε, εννοούμε βενζίνη που έφυγε από το ρεζερβουάρ. Η βενζίνη που φεύγει από το ρεζερβουάρ μπορεί να καεί στον κινητήρα και να γίνει έργο, ή μπορεί να περάσει από τον κινητήρα και να βγει από την εξάτμιση άκαυστη όπως ακριβώς την αγοράσαμε στο βενζινάδικο.

Οπότε η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του Τζονυνικ.

ΥΓ. Το δεξί χέρι κανονίζει πόσο μίγμα θα περάσει, όχι πόση βενζίνη. Κατανάλωση εννοούμε βενζίνης όχι μίγματος.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
Reply #1317 on: Τρίτη 15 Μάρτιος 2016, 15:26:57 μμ
συνοδοιπόροι (stoneman κ.α.) , καπου είχε αναφερθει ξανα, αλλα χαρειν συντομιας, μπορειτε να μας αναφερετε τις εργοστασιακες ρυθμισεις των 2 βιδων του καρμπυρατερ για να το τσεκαρουμε ? (π.χ. στρεφουμε τρμα αριστερα/δεξια και μετα 3 στροφες αντιθετα...)



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1318 on: Τρίτη 15 Μάρτιος 2016, 17:16:00 μμ
Τη βιδώνεις τελείως μέσα, μέχρι να πατήσει - δεν σφίγγεις -.

Μετά ξεβιδώνεις 3 στροφές έξω και από εκεί ρυθμίζεις ανάλογα. (Η πιο γνωστή και ευρέως εφαρμοσμένη είναι 3 κ 1/2 στροφές).



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1319 on: Τετάρτη 16 Μάρτιος 2016, 17:20:28 μμ

ΥΓ. Το δεξί χέρι κανονίζει πόσο μίγμα θα περάσει, όχι πόση βενζίνη. Κατανάλωση εννοούμε βενζίνης όχι μίγματος.


Ναι γιατί το μίγμα δεν περιέχει βενζίνη, αλλά ενα υγρό που κοστίζει 1,3 ευρώ το λίτρο. :2hysterical:

Εγώ εχω κολήσει  :goofy: στο εξής:

Είτε μιγμα, είτε βενζίνη, είτε αέρα κοπανιστό, ενας κινητήρας στις ίδιες στροφές, με το ίδιο φορτίο, , καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου.(Γνώμη μου, πάντα ) .
Δλδ εχουμε ενα κινητήρα που εχει τα δικά του καρμπς κ περιστρέφεται στις 4000στρ.λ, με αναβατη 70 κιλά.
Αν στον ίδιο κινητήρα αλλάξουμε τα καρμπς με  ολοκαίνουργια , τότε ο κινητήρας αν περιστρέφεται στις ίδιες στροφές με τον ίδιο αναβατη θα καταναλώνει ίδια ποσότητα καυσίμου.(μιλάμε για σωστά ρυθμισμένο  κινητήρα)

Απλά τα καινουργια κάρμπς θα βοηθούν στην σωστότερη λειτουργία του .

Υπάρχει βέβαια κ η παρακάτω περίπτωση:

Αν έχουμε παλιά μπουζί κ βουλωμένο φίλτρο αέρα, οταν τα αλλάξουμε θα πετύχουμε μια μείωση στην κατανάλωση σίγουρα, τωρα το πόσο σημαντική θα είναι αυτή εξαρτάται απο πολλούς παραγοντες.
Και ο βασικότερος λόγος βρίσκεται στο οτι έχοντας ''μάθει'' να κινούμεθα με ενα συγκεκριμένο τρόπο, οσο παλιώνουν τα μπουζί κ μπουκώνει το φίλτρο προσπαθώντας να κινηθούμε όπως πάντα ανοίγουμε περισσότερο το γκάζι καταναλώνοντας περισσότερο καύσιμο.
Αυτή η περίπτωση (κατ' εμέ πάντα) δεν έχει καμμία σχέση με την αλλαγή των κάρμπς.

Εχει όμως σχέση αν τα καρμπς είναι χαλασμένα η βουλωμένα . Κάτι που δεν συμβαίνει στο  παράδειγμα που ανέφερα αφού δεν μιλάω για οδήγηση αλλά για περιστροφή του κινητήρα σε συγκεκριμένες συνθήκες.

Ισως το να περιγράφω αυτό που εχω στο μυαλό μου με το πληκτρολόγιο τελικά να μην τα καταφέρνω.
Οπότε η λύση θα δωθεί κάποιο ΣΚ που ο ευσεβής Ιωάννης θα ερθει απο εδώ κ μετα απο πολλέεεεεεες ωρες απλά .... θα πάψουμε να ψειρίζουμε την μαιμού τη ρημάδα. :2hysterical: :2hysterical:

Εντ _



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1320 on: Τετάρτη 16 Μάρτιος 2016, 22:23:59 μμ
Εντ _


Οι περιπτώσεις είναι δύο. Η πρώτη περίπτωση, η δικιά μου, όπως πολύ σωστά έγραψε ο γκ, πιο πάνω βασίζεται στο εξής θεώρημα. Ένας κινητήρας ο οποίος παράγει συγκεκριμένο έργο (Ε) στις 6000 ας πούμε στροφές, απαιτεί μια αναλογία αέρα/καυσίμου "ιδανική" για να το επιτύχει. Το στοιχειομετρικό ιδανικό μείγμα λέει ότι ο λόγος αέρα καυσίμου πρέπει να είναι 14.1:1, όμως σε έναν κινητήρα σαν της ΤΑ, που δεν είναι τέλειος, η ιδανική αναλογία κατά προσέγγιση μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 15 μέρη αέρα προς 1 μέρος βενζίνης (15:1). Το μείγμα αυτό δίνεται από το άνοιγμα του γκαζιού (Α) σε συνδυασμό με το καύσιμο που ανεβαίνει από τα ζιγκλέρ (Β), και είναι έτσι υπολογισμένο το σύστημα καρμπυρατέρ - ζιγκλέρ - βελόνα ώστε να πλησιάζει το ιδανικό μείγμα για τον κινητήρα. ΑΝ για τον οποιονδήποτε λόγο (φθαρμένη βελόνα, κακορυθμισμένα καρμπυρατέρ) , έχεις παραπάνω καύσιμο στο άνοιγμα γκαζιού Α, τότε το καύσιμό σου δεν είναι πια Β αλλά Β++. Η αναλογία αέρα καυσίμου γίνεται <15:1 και το μείγμα σου πια είναι πλούσιο. Πρόσεξε: Στο ίδιο άνοιγμα γκαζιού πλέον έχεις τον ίδιο αέρα αλλά περισσότερη βενζίνη.

Ο κινητήρας δεν μπορεί να δεχθεί απεριόριστο καύσιμο και να το μετατρέψει σε απεριόριστο έργο. Όπως ξέρεις και από τα τρανζιστοράκια στα ηλεκτρονικά, από κάποιο σημείο και πάνω παρουσιάζεται ένας κορεσμός και όσο "φαί" και να δώσεις, δεν πρόκειται να πάρεις περισσότερη έξοδο, το φαί μετατρέπεται σε θερμότητα, η οποία καταστρέφει κάποια στιγμή το εξάρτημα. Στο θέμα του κινητήρα, το παραπάνω φαί ή αλλιώς βενζίνα που προέκυψε από τη βλάβη, ΔΕΝ θα καεί από το κινητήρα, ούτε θα μετατραπεί σε κινητική ενέργεια, αλλά θα διαφύγει στο περιβάλλον μαζί με τα καυσαέρια, στην ουσία θα εξατμιστεί λόγω της θερμότητας από την εξάτμιση και δεν θα κερδίσεις τίποτα από αυτό. Αυτές είναι οι άκαυστες που λέμε.

Δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά γιατί ο κινητήρας είναι "κορεσμένος" από καύσιμο, δεν χάνεις σε επιδόσεις, παρά μόνο σε χρήμα. Το γιατί ελπίζω να το καταλάβεις στη συνέχεια, ακολουθεί πάπλωμα για τις κρύες νύχτες του χειμώνα.

Πρωτοβάθμιο Συμπέρασμα: Άκαυστη βενζίνη  = αύξηση κατανάλωσης.

Η δεύτερη περίπτωση που αναφέρεις έχει ομοιότητες όμως έχει και διαφορές από την παραπάνω. Λίγο θεωρία όμως πρώτα. Ο κινητήρας της ΤΑ έχει 4 κύκλους λειτουργίας, Εισαγωγή, Συμπίεση, Ανάφλεξη, Εκτόνωση. Το συνολικό παραγόμενο έργο, ανά κύλινδρο υπολογίζεται ανά δύο φάσεις (Εισαγωγή - Συμπίεση) καθώς και (Ανάφλεξη - Εκτόνωση) με τους τύπους:

W1,2=mm*R(T2-T1)
             γ-1

όπου R και γ, σταθερές, Τ1, η θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα, και Τ2 η θερμοκρασία του μείγματος στο τέλος της συμπίεσης και πριν την ανάφλεξη, και τέλος mm είναι η μάζα μείγματος που υπολογίζεται από τον λόγο μείγματος 15:1 όπως είπα πιο πάνω για το "ιδανικό". Γενικά επειδή ένα μέρος των καυσαερίων παραμένει στο θάλαμο καύσης, σε μικρό ποσοστό ισχύει:

mm=ma+mb+mr, όπου ma ή μάζα αέρα, mb η μάζα καυσίμου και mr η μάζα των καυσαερίων που παρέμειναν στον κύλινδρο κατά την εξαγωγή

Αυτό για τη φάση 1 και 2. Αντίστοιχα για τις Φάσεις 3 και 4

W3,4=mm*R(T4-T3)
             γ-1

με mm όμοια με πιο πάνω, Τ3, η θερμοκρασία κατά την ανάφλεξη και φυσικά Τ4 η θερμοκρασία των καυσαερίων κατά την εξαγωγή

Το έργο ανά κύλινδρο τελικά Wnet ισούται με W3,4-W1,2, αφού ωφέλιμο έργο παράγεται μόνο κατά τη φάση της εκτόνωσης. 

Σε αυτό το σημείο όμως εμφανίζεται ένα μικρό θέμα, αφού το πραγματικό έργο που θα "πάρουμε στα χέρια μας" συνδέεται άμεσα και με τη κατάσταση του κινητήρα. Η κατάσταση του κινητήρα εκφράζεται από τον συντελεστή απόδοσης. Ο συντελεστής αυτός υπάρχει σαν έννοια και εφαρμόζεται στη πράξη, από όσα διάβασα είναι πολύ χρήσιμος, εάν έχεις κάποια βασικά στοιχεία του κινητήρα, για να μπορέσεις να υπολογίσεις μέχρι και πόσα άλογα σου έχουν ψοφήσει χωρίς να πας σε δυναμόμετρο. Λαμβάνει υπόψιν τη γενική κατάσταση του κινητήρα, και του συστήματος ανάφλεξης, και δίνει τελικά μία εικόνα για το "τι σου έχει απομείνει" σε σχέση με "αυτό που έκανε καινούργιος" Ένας κινητήρας καινούργιος θα ξεκινά από συντελεστή 100% και θα πέφτει όσο φθείρεται, όπως είναι αναμενόμενο. Το πόσο θα πέσει, και συνεπώς πόσο θα αλλάξει ο % συντελεστής, υπολογίζεται με τη βοήθεια της στατιστικής.Είναι προφανές ότι όσο καλύτερη είναι η κατάσταση του κινητήρα και των επιμέρους εξαρτημάτων τόσο μεγαλύτερο συντελεστή απόδοσης θα έχουμε. Δυστυχώς είναι πάρα πολλά για να τα γράψω όλα εδώ, ήδη αυτό που βλέπεις είναι ότι πιο συνοπτικό μπορούσα να κάνω. Κλείνω την παρένθεση και συνεχίζω....

Είναι λοιπόν αναμενόμενο ότι ένας κινητήρας με φθαρμένα μπουζί, θα παρουσιάζει μικρότερο συντελεστή απόδοσης από ότι αν είχε ολοκαίνουργια μπουζί. Άρα εάν στη πρώτη περίπτωση είχαμε ένα συντελεστή απόδοσης της τάξης του 88% με φθαρμένα μπουζί μπορεί να πέσει μέχρι 80% ή ακόμα πιο κάτω. Σε αυτή τη περίπτωση (τη δεύτερη με τα μπουζί δηλαδή), το πραγματικό έργο ανά κύλινδρο είναι:

Wnet*συντελεστή απόδοσης κινητήρα, όπου πράγματι φαίνεται ότι έχουμε μειωμένο έργο σε σχέση με τη πρώτη περίπτωση.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Συμφωνεί απόλυτα με αυτό που γράφεις, βλέπουμε πτώση στην απόδοση και δίνουμε γκάζι για να κουνηθεί το καράβι = περισσότερη βενζίνη = αύξηση της κατανάλωσης για μία ακόμα φορά. Στη περίπτωση που μιλάμε για βουλωμένο φίλτρο αέρα, έχουμε και πάλι "χαλασμένη" αναλογία αέρος καυσίμου, και πιο πλούσιο μείγμα, παράλληλα όμως, μπαίνουν στο παιχνίδι και άλλοι παράμετροι, όπως μειωμένη ταχύτητα αέρα/πίεση και κατά συνέπεια υποπίεση, οι οποίες και πάλι οδηγούν σε αυξημένη κατανάλωση. Είναι λίγο πιο λεπτή περίπτωση αλλά παρόμοια με την αρχική. Όταν αυτά τα δύο συνδυάζονται... Τη πετάς στο λιμάνι και πας να πάρεις άλλη.  :goofy:

Το κλειδί στην όλη υπόθεση είναι ο συντελεστής απόδοσης του κινητήρα. Στο δικό μου με έναν υποτιθέμενο συντελεστή 88% διόρθωσα αυστηρά και μόνο την αναλογία αέρος καυσίμου, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, αλλάζοντας τις φθαρμένες βελόνες. Ο συντελεστής απόδοσης του κινητήρα παρέμενε σταθερός, έτσι είχα πάντα σταθερό έργο Ε, τόσο με φθαρμένες όσο και με καινούργιες βελόνες. Γιατί όμως είχα σταθερό έργο ενώ όπως σωστά μπορεί να παρατηρήσει κάποιος άλλαζε  mm στις εξισώσεις; Η Τ3 έχει άμεση σχέση με την    mm με αποτέλεσμα η περίσσεια καυσίμου να επηρεάζει τη θερμοκρασία στο χώρο καύσης (γνωρίζουμε ήδη ότι γίνεται αυτό), με αποτέλεσμα να παράγεται το ίδιο έργο,  ενώ καταναλώνεται παραπάνω καύσιμο, το οποίο καύσιμο στην ουσία "χάνεται".

Συμπέρασμα:  Οι βελόνες είναι δυνατόν να επηρεάσουν τη κατανάλωση, είτε είναι φθαρμένες, είτε αλλαχτεί η ρύθμισή τους εάν είναι ρυθμιζόμενες είτε μπει διαφορετική βελόνα από εκείνη που προβλέπει ο κατασκευαστής, πιο παχιά ή πιο λεπτή.

ΥΓ: Άμα έψαχνα τόσο και για τη σχολή θα είχα πάρει το πτυχίο πριν την ώρα μου...  :2hysterical:

ΥΓ2: Δεν μπορώ να τα εξηγήσω καλύτερα, δεν μπορώ να τα γράψω πιο αναλυτικά, δεν με φτάνει το φόρουμ, ούτε και ο χρόνος μου. Ακόμη και γι αυτά τα λίγα που έγραψα εδώ, όσο πιο συνοπτικά μπορούσα, και με προσπάθεια να μην αφήσω σκοτεινά σημεία (δε ξέρω αν το κατάφερα), δαπάνησα ένα μεγάλο μέρος από το προσωπικό μου χρόνο, όπου θα έπρεπε να κάνω άλλα πράγματα που έχουν προτεραιότητα (βλέπε ΥΓ1). Δεν ξέρω αν θα έχω κάτι περισσότερο για να συζητήσουμε σε κάποιο φιλολογικό ΣαββατοΚύριακο, αλλά θα το παλέψω να έρθω πιο διαβασμένος, αν έχεις ακόμα απορίες.  :goofy:



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #1321 on: Πέμπτη 17 Μάρτιος 2016, 00:31:46 πμ
Ωραια ποστ ρε παιδια!


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #1322 on: Πέμπτη 17 Μάρτιος 2016, 10:59:46 πμ
 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_naughty: :eusa_naughty:



Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #1323 on: Πέμπτη 17 Μάρτιος 2016, 11:04:00 πμ
Να συμπληρώσω επίσης οτι:παιδιά,ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΤΕ,Λαϊκ λέμε. :) :)



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1324 on: Πέμπτη 17 Μάρτιος 2016, 16:15:40 μμ
Είπα να μην το συνεχίσω, αλλά επειδή μου αρέσουν κάτι τέτοια δεν μπορώ να αντισταθώ.


Δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά γιατί ο κινητήρας είναι "κορεσμένος" από καύσιμο, δεν χάνεις σε επιδόσεις, παρά μόνο σε χρήμα. Το γιατί ελπίζω να το καταλάβεις στη συνέχεια, ακολουθεί πάπλωμα για τις κρύες νύχτες του χειμώνα.

Να σου τι κατάλαβα:

Πράγματι στις στροφές απο το ρελαντί κ εως τις 2500στρ/λ το μίγμα είναι δουλειά των pilot screws, απο εκεί κ πάνω αναλαμβάνει η βελονα(ες).
 
Φυσικά μια φθαρμένη βελόνα προκαλεί πρόβλημα, αν όχι μηχανικό στο θέμα να σκαλώνει αν η φθορά είναι σε μικρό μήκος σαν σκαλοπάτι δλδ,  δημιουργεί θέμα κ στο μίγμα, αλλά πάντα στις στροφές που αφορουν το μήκος που έχει υποστεί την φθορά.

Αν η φθορά είναι καθολική σε όλο το μήκος της ,οπότε πράγματι το μίγμα θα είναι αυξημένο, θα έχουμε ακαυστη και αύξηση της κατανάλωσης.

Αν λοιπόν έχεις σωστά ρυθμίσει το μιγμα σου με τις pilots (χαμηλά) τότε οι φθαρμένες βελόνες σε σχέση με δύο καινουργιες θα σου δώσουν ενα λανθασμένο (αυξημένο κ αχρηστο) μίγμα .

ΥΓ2: Δεν μπορώ να τα εξηγήσω καλύτερα, δεν μπορώ να τα γράψω πιο αναλυτικά, δεν με φτάνει το φόρουμ, ούτε και ο χρόνος μου. ......

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου κ την υπομονή σου να το εξηγήσεις τόσο αναλυτικά ωστε να το καταλάβει ενα μπαρμπάδι.

.... αλλά θα το παλέψω να έρθω πιο διαβασμένος, αν έχεις ακόμα απορίες.  :goofy:

Σαβάτο έχει λιακάδα (ελπίζω δλδ) , κανονίζεται καφές στα Βίλια , ελα να τα πούμε.