Hellas Transalp Forum

Αναρτήσεις για Transalp

TAΣΟΣ · 116954

Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #100 on: Κυριακή 19 Σεπτέμβριος 2010, 14:14:25 μμ
Αν και η honda το ονομάζει απόσβεση συμπίεσης, και εγώ (βάση της αίσθησης που έχω απο τη χρήση, αν και δεν ξέρω τι βαλβίδες έχει μέσα το αμορτισέρ. Δεν το βλέπω πάντως πιθανό να έχει ανεπίστροφες γιατί θα έπρεπε να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο) θα συμφωνήσω με αυτή την άποψη. Εκτός ότι σκληραίνει η αίσθηση του αμορτισερ στη συμπίεση, σφίγγει και η επαναφορά με αποτέλεσμα να εξαλείφεται, το μερικές φορές, παλατζάρισμα της μηχανής οταν φορτίζεται. (Είναι και ο λόγος που μου έχει κολλήσει και το ονομάζω απόσβεση επαναφοράς. Μάλλον ο πιο δόκιμος όρος είναι σκέτη απόσβεση!).

Ακριβως ετσι  :)

Quote from: savvas
Εγώ το έχω μόνιμα στη σκληρή ρύθμιση (73 kgr) σε όλες τις χρήσεις, είτε είμαι δικάβαλος και φορτωμένος, είτε μόνος μου. Μου αρέσει πολύ σε αυτή τη θέση και στην άσφαλτο βελτιώνει σημαντικά την οδική συμπεριφορά. -Αν και προσωπικά είμαι σιδερο :asshaking:. Δεν ξέρω αν όλοι το βρίσκουν το ίδιο άνετο-
Μερικές φορές είχα παράπονα απο συνεπιβάτες (πιο ευαίσθητους/τες) σε χωματόδρομους ή σε ανώμαλη άσφαλτο, οπότε το γύριζα στη μέση ρύθμιση και το πρόβλημά του λυνόταν.

Εγω παλι το εχω λιγο κατω απο τη μεση μονος μου και το σηκωνω αρκετα (σχεδον τερμα) με δευτερο ατομο και φορτωμενος (π.χ. καλοκαιρινες διακοπες), οταν επισης σφιγγω και την προφορτιση. Για νορμαλ χωματα το αφηνω οπως και στην ασφαλτο οταν ειμαι μονος μου (οπου το μηχανακι πλεει λίιιγο αλλα ειναι οκ για χωμα). Για πολυ δυσκολα περασματα απο χωματα (κοτρωνια κλπ) ξεσφιγγω την προφορτιση και λίιγο και την αποσβεση.

Αυτες οι ρυθμισεις αποσβεσης (κυριως μεση και σχεδον τερμα δικαβαλος) ειναι ενταξει τωρα που το αμορτισερ εχει πεσει (91Κ χμ). Οταν ητανε καινουργιο οι αντιστοιχες ητανε σχεδον μινιμουμ και μεση αντιστοιχα. Και εδω ειναι που το αμορτισερ του 650 (και 700) υπερτερει απο αυτο του 600 που δεν εχει ρυθμιση αποσβεσης.

Αυτο παντως που λειπει σε ολα τα ΤΑ ειναι τηλε-προφορτιση, οι ροδελλες του δικου μου ελατηριου την εχουν "ακουσει" απο τις συχνες σφυροκατσαβιδιες...  :-[
« Last Edit: Κυριακή 19 Σεπτέμβριος 2010, 14:47:29 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline nikosr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 810
Reply #101 on: Δευτέρα 20 Σεπτέμβριος 2010, 08:09:44 πμ
Γιώργη αφού δεν έχεις γατζόκλειδο πάρε πολύ χοντρο κατσαβίδι και κεφάλωσέ το ή κόψ΄ το μπροστά με τροχό και θα φαρδύνει πολύ  ;)


Έλα ρε φίλε ολόκληρη ανακατασκευή έκανες δεν θα κολώσεις σε δυο ροδέλες  :eusa_naughty:



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #102 on: Δευτέρα 20 Σεπτέμβριος 2010, 10:45:46 πμ
Γιώργη αφού δεν έχεις γατζόκλειδο πάρε πολύ χοντρο κατσαβίδι και κεφάλωσέ το ή κόψ΄ το μπροστά με τροχό και θα φαρδύνει πολύ  ;)

Γεια σου Νικο, αυτο ακριβως εχω κανει εδω και χρονια, εχω κοψει με τροχο την "μυτη" στιβαρου μεγαλου αλουμινενιου κατσαβιδιου, αλλα και παλι οι ροδελλες ειναι απο σχετικα μαλακο μεταλλο και καταστρεφονται ευκολα..


" the PouroDuro spirit "


Offline Tedyboys

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 85
  • Οι μονοζυγωτικές κουκλάρες στην Τransalp
Reply #103 on: Κυριακή 10 Οκτώβριος 2010, 00:48:45 πμ
Προσωπικά και μετά από πολλές δοκιμές κατέληξα στο συμπέρασμα πως το ελατήριο  θα πρέπει να προφορτιστεί τόσο ώστε η μότο όταν είναι σε όρθια θέση, να μην ακουμπά στο πλάγιο σταντ και μόνο με το βάρος της,  η ανάρτηση δεν θα πρέπει να συμπιέζεται καθόλου (να βρίσκεται στο άνω σημείο της ακριβός πριν αρχίσει να συμπιέζετε), αυτό το καταλαβαίνουμε αν προσπαθήσουμε να σηκώσουμε την μότο από τις  χειρολαβές της ουράς πως δεν έχει άλλη διαδρομή προς τα επάνω.

Κάνοντας τη δοκιμή που αναφέρεις όρθια η μηχανή το πλαινό σταντ απέχει 7-8 εκατοστά από το έδαφος οπότε και αυτό είναι μία ένδειξη ότι το ελατήριο είναι σε καλή κατάσταση?
Αρχίζω και τρώγομαι με τις αναρτήσεις αν και μετά από 125.000 χλμ τα αισθάνομαι σε πολύ καλή κατάσταση και δεν έχω παράπονα. Αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα βάλω WP μπροστά
για να βελτιωθεί η συμπεριφορά της.


Οποιος φοβάται πέφτει και κοιμάται


Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Reply #104 on: Τρίτη 12 Οκτώβριος 2010, 20:39:33 μμ
Γεια σου Νικο, αυτο ακριβως εχω κανει εδω και χρονια, εχω κοψει με τροχο την "μυτη" στιβαρου μεγαλου αλουμινενιου κατσαβιδιου, αλλα και παλι οι ροδελλες ειναι απο σχετικα μαλακο μεταλλο και καταστρεφονται ευκολα..

Από Yamaha το αντίστοιχο εργαλείο της ανάρτησης των ΧΤ 660 (που φυσικά θέλει μόνο να σκύψεις λίγο και σε 1 λεπτό είσαι έτοιμος).

Είδατε η Γιαμάχα... ;D



ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline john400v

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 23
Reply #105 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 10:48:08 πμ
θελω να ρωτησω δυο πραματακια...

τα λαδια για το πιρουνι πρεπει να ειναι "ειδικα" ή ενα κοινο λαδι σε αναλογο SAE 10-15-20 κανει...
επισης για την πισω αναρτηση, ο 'τακος" που μπορει να μπει που ακριβως μπαινει??? αναμεσα στο ελατηριο 'η εκει που πιανει η αναρτηση σαν αποστατης?



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #106 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 12:16:23 μμ
Αναμεσα στο ελατηριο από όσο ξερω. Ουσιαστικά δηλαδη προφορτίζεις το ελατηριο.

τα λάδια για το πιρουνι ειναι ειδικά (fork oil)


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #107 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 12:18:44 μμ
θελω να ρωτησω δυο πραματακια...

τα λαδια για το πιρουνι πρεπει να ειναι "ειδικα" ή ενα κοινο λαδι σε αναλογο SAE 10-15-20 κανει...
επισης για την πισω αναρτηση, ο 'τακος" που μπορει να μπει που ακριβως μπαινει??? αναμεσα στο ελατηριο 'η εκει που πιανει η αναρτηση σαν αποστατης?

Τα λάδια είναι πηρουνιού, Fork oil,. Για τη ρευστότητα οι περισσότεροι εδώ λένε ότι το μαμά 10άρι είναι χοντρό και προτείνουν 5άρι. Συμφωνώ και εγώ.
Ο "τάκος" είναι μιά ροδέλα φτιαγμένη στον τόρνο που μπαίνει ανάμεσα στο ελατήριο και το στοπ του και το προφορτίζει όσο το ύψος της.  


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline azwros

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3928
  • Ερωτας με την πρώτη ματιά!!
Reply #108 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 12:30:07 μμ
Πόσο να στοιχίζουν τα μπροστινά ελατήρια  WP;


Δεν   πλαλάου!!!!
γιατί νουγάου!!!! γκε γκε;;
[img]http://farm3.static.flickr.com[img]


Offline kakou

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #109 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 12:44:52 μμ
Για το 700 μου χαν πει κοντα 130...



Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #110 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 13:52:42 μμ
Πόσο να στοιχίζουν τα μπροστινά ελατήρια  WP;

Για το 650 ~ 120 και εχει η συσκευασία και λάδι για τις μπουκαλες.



Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Reply #111 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 15:08:09 μμ
Τα λάδια είναι πηρουνιού, Fork oil,. Για τη ρευστότητα οι περισσότεροι εδώ λένε ότι το μαμά 10άρι είναι χοντρό και προτείνουν 5άρι.   

Νομίζω ότι το μαμά είναι 5W...

Όταν άλλαξα τα ελατήρια με HyperPrο, δεν είδα διαφορά στην άνεση από την μεγαλύτερη ρευστότητα (15ή 20 δεν θυμάμαι τώρα)....


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Reply #112 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 15:09:16 μμ
Πόσο να στοιχίζουν τα μπροστινά ελατήρια  WP;

Υπολόγισε αυτά που είπε ο Διαμαντής συν αν χρειαστεί να αλλάξεις και τις τσιμούχες.


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline Tassos (Chios)

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 1398
Reply #113 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 15:10:04 μμ
Νομίζω ότι το μαμά είναι 5W...

Όταν άλλαξα τα ελατήρια με HyperPrο, δεν είδα διαφορά στην άνεση από την μεγαλύτερη ρευστότητα (15ή 20 δεν θυμάμαι τώρα)....

Τα HyperPro θέλουν 20. Έτσι λέει το βιβλιαράκι






Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #114 on: Τετάρτη 20 Απρίλιος 2011, 15:52:43 μμ
Στο μπροστινό σύστημα, τo ΤΑ (από τη Χόντα) έχει λάδι 5W στα καλάμια. Που είναι πολύ ψιλό λάδι. Στα 600 αλλάζει πολύ εύκολα (από μια βιδούλα μικρή που έχει στη βάση κάθε καλαμιού) Βάζοντας 10W αυξάνεις την απόσβεση (damping). Αυτό έχω κάνει και εγώ. Για την προσφόρτιση, βάζεις αποστάτες στα ελατήρια μέσα στις μπουκάλες (όπως είπε και ο Sotos). Θα σου συνιστούσα να τα κάνεις διαδοχικά για να δείς πώς σε βολεύει καλύτερα. Πρώτα αλλαγή λαδιού και μετά τους αποστάτες.
Για το πίσω αμορτισέρ, δεν αλλάζει εύκολα το λάδι (παρά μόνο σε ειδικό μαγαζί). Γιατί έχει μέσα και άζωτο και λάδι και είναι στεγανοποιημένο. Αλλά με ένα αποστάτη (πάλι από την WP) στη βάση στήριξης του αμορτισέρ θα δεις μεγάλη βελτίωση. Και θα έχεις και περισσότερες επιλογές στην προφόρτιση. (Το έχω κάνει στο δικό μου.)
Και οι δύο ανωτέρω λύσεις είναι πολύ οικονομικές και βελτιώνουν πολύ την οδηγική συμπεριφορά. Πριν "σκάσεις" λεφτά, πειραματίσου πρώτα με αυτές.
Αυτά γράφει ο δάσκαλος στη πρώτη σελίδα.
Συγνώμη έγραψα ανάποδα τις ρευστότητες.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Reply #115 on: Πέμπτη 21 Απρίλιος 2011, 14:03:02 μμ


Το θέμα είναι ότι εάν δεν αλλάξεις ελατήρια, με την μεγαλύτερη ρευστότητα και μόνο, δεν νομίζω ότι επιτυγχάνεται κάποια ουσιαστική αλλαγή.  ;)

Τι 5 τι 10...άμα είναι μπαλοντίβανο... ;D


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline john400v

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 23
Reply #116 on: Πέμπτη 21 Απρίλιος 2011, 14:22:24 μμ
σημερα καναμε δουλιτσα!
αλλαξα λαδι στα καλαμια 15αρι...
εβγαλα το πισω αμορτισερ ,που μετα απο 65000χλμ ειναι παραδοξος μια χαρα ακομα, και εβαλα τακο 2 ποντους
και σηκωσα τον μαμα λασπωτηρα 7 ποντακια 

καμια σχεση η μηχανη με την πριν βουτυρενια αισθηση !!
στριβει και φρεναρει καλυτερα !!!




Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #117 on: Παρασκευή 22 Απρίλιος 2011, 15:53:01 μμ
Το εμπρός φτερό το στήριξες ψηλότερα; Μήπως βρει στην κάτω πλάκα, όταν τερματίσει η ανάρτηση.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline john400v

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 23
Reply #118 on: Τρίτη 03 Μάιος 2011, 13:06:32 μμ
τελικα το εβγαλα γιατι οντως ακουμπαγε στην πλακα....
εβαλα αλλο ομως... :P







Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #119 on: Τετάρτη 04 Μάιος 2011, 08:08:07 πμ
τελικα το εβγαλα γιατι οντως ακουμπαγε στην πλακα....
εβαλα αλλο ομως... :P





Αν προκειτε να πας σε χωματα λασπες -αφου γι' αυτο φανταζοναι το εβαλες- βαλε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ και φυσουνες στα καλαμια!
Καλα για τα λαστιχα δεν το συζηταμε οτι δεν κανουν για τετοια χρηση!



Offline john400v

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 23
Reply #120 on: Τετάρτη 04 Μάιος 2011, 15:50:57 μμ
 καλα εννοειται οτι δεν θα εχω αυτα λαστιχα... :D

για φυσουνες σκεφτομαι κατι τις acerbis που ειδα και μου αρεσαν...



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #121 on: Πέμπτη 05 Μάιος 2011, 08:21:38 πμ
Ωραία ταίριαξε το φτερό! Το μονοκόματο (γιατί έχει και κάποιο διαιρούμενο) Acerbis motar είναι; Αν έχεις κάγκελα όμως, βρίσκει το πίσω μέρος του στα κάγκελα.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #122 on: Πέμπτη 05 Μάιος 2011, 09:15:49 πμ
Aν στο 600 το ψηλο φτερο πιανει με δυο βιδες οπως στο 650 βαλε οπωσδηποτε loctite Με τους κραδασμους και τις ταλαντωσεις του φτερου μπορει να φυγει καμια απο τις δυο και μιας και βρισκονται απο κατω ουτε που θα το παρεις χαμπαρι



Offline john400v

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 23
Reply #123 on: Πέμπτη 05 Μάιος 2011, 11:04:19 πμ
για να μπει σωστα επρεπε να μπουν αποστατες 3-4 ποντους. ετσι λοιπον εβαλα δυο λαστιχα κυλινδρικα και τους κραδασμους  και για να ερθει το φτερο να κατσει σωστα...



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #124 on: Πέμπτη 05 Μάιος 2011, 11:14:53 πμ
για να μπει σωστα επρεπε να μπουν αποστατες 3-4 ποντους. ετσι λοιπον εβαλα δυο λαστιχα κυλινδρικα και τους κραδασμους  και για να ερθει το φτερο να κατσει σωστα...
ΟΚ Εσυ ξερεις!
Εγω παντως στο δικο μου εβαλα σκληρους αποστατες και κολα σπειρωματων Τα κυλινδρικα λαστιχα που τοποθετησες δεν προκαλουν εντονες ταλαντωσεις στο φτερο απο καποια χλμ και πανω?
« Last Edit: Πέμπτη 05 Μάιος 2011, 11:17:11 πμ by konkost »