Hellas Transalp Forum

Ρουλεμάν τιμονιού

επισκέπτης · 165084

Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #250 on: Τρίτη 16 Δεκέμβριος 2014, 09:22:19 πμ
Βασικό για την μακροζωία των ρουλεμάν , εκτός απο την σκληρή χρήση είναι και η σωστή λίπανση.
Οταν στα 27000χλμ άλλαξα λάδια στα πηρούνια είπα να ρίξω μια ματιά και στα ρουλεμάν.
Ο προηγούμενος τα είχε αλλάξει με κωνικά αλλά το γράσσο είχε ξεραθεί και ηταν σαν στόκος ραγισμένος. Είχε μάλιστα απομακρυνθεί απο το επάνω ρουλεμάν, ενώ και τα δύο δούλευαν στεγνά.
Τα καθαρισα και γέμισα όλο το λαιμό με αδιάβροχο γράσο για ρουλεμάν, αλλάζοντας και τις τσιμούχες για περισσότερη στεγανοποίηση.



Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #251 on: Τετάρτη 17 Δεκέμβριος 2014, 00:50:50 πμ
Νίκο για να γρασάρεις πρεπει να τα λυσεις εντελως;


XL650V


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #252 on: Τετάρτη 17 Δεκέμβριος 2014, 21:37:13 μμ
Πρέπει να βγεί η πάνω τιμονόπλακα, και μετά να ''κατεβει ''  η κάτω ωστε να φανεί το ρουλεμάν.
Καλύτερα λοιπόν να γίνει μια και καλή όταν αλλαχτούν λάδια στο μπροστινό για να μην είναι διπλός κόπος.



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2453
  • XLV650, CRF1000
Reply #253 on: Τετάρτη 17 Δεκέμβριος 2014, 23:55:21 μμ
Πρέπει να βγεί η πάνω τιμονόπλακα, και μετά να ''κατεβει ''  η κάτω ωστε να φανεί το ρουλεμάν.
Καλύτερα λοιπόν να γίνει μια και καλή όταν αλλαχτούν λάδια στο μπροστινό για να μην είναι διπλός κόπος.

Νικολα, αν και δεν τοχω κανει ποτε, ο Κονκωστης μουχει πει οτι γινεται και χωρις να λυθει τελειως το πηρουνι, απλα βγαζει κανεις τον τροχο. Αν το δει ο Κωστας μπορει να πει κατι. Και αυτο ειναι κατι που θαθελα να το κανω κι'εγω καθως τα μπροστινα ρουλεμαν εχουν να γρασαριστουν ..80Κ χμ.


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #254 on: Πέμπτη 18 Δεκέμβριος 2014, 20:18:53 μμ
Γιώργο δεν είπα να λυθεί πηρούνι, απλά επειδή πάνω κάτω υπάρχουν οι τσιμούχες , λύνεις την πάνω τιμονόπλακα , την αφαιρείς και ''κατεβάζεις'' οσο χρειαζεται την κάτω κομπλέ με τα πηρούνια ετσι φαίνεται το κάτω ρουλεμάν το καθαρίζεις / γρασάρεις (με φακιρικά κόλπα  ;D) και κατόπιν καθαρίζεις / γρασάρεις το πάνω (ελπίζω να τα λέω σωστά  :goofy:)  .
Ομως και πάλι αυτή η διαδικασία είναι ολόκληρη ιστορία και αν δεν βγεί το μούτρο είναι βάσανο.
Για εμένα καλύτερα λοιπον να ...

....... γίνει μια και καλή όταν αλλαχτούν λάδια στο μπροστινό για να μην είναι διπλός κόπος.
« Last Edit: Πέμπτη 18 Δεκέμβριος 2014, 20:24:33 μμ by Stoneman »



Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #255 on: Τετάρτη 17 Ιούνιος 2015, 03:29:52 πμ
Σήμερα που άλλαξα λαδια και φιλτρο εσφιξα λιγο το ρουλεμάν και πραγματικα εστρωσε το μηχανακι. δεν κοπανάει πλεον πουθενα


XL650V


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2453
  • XLV650, CRF1000
Reply #256 on: Τετάρτη 17 Ιούνιος 2015, 11:53:44 πμ
Γιώργο δεν είπα να λυθεί πηρούνι, απλά επειδή πάνω κάτω υπάρχουν οι τσιμούχες , λύνεις την πάνω τιμονόπλακα , την αφαιρείς και ''κατεβάζεις'' οσο χρειαζεται την κάτω κομπλέ με τα πηρούνια ετσι φαίνεται το κάτω ρουλεμάν το καθαρίζεις / γρασάρεις (με φακιρικά κόλπα  ;D) και κατόπιν καθαρίζεις / γρασάρεις το πάνω (ελπίζω να τα λέω σωστά  :goofy:)  .
Ομως και πάλι αυτή η διαδικασία είναι ολόκληρη ιστορία και αν δεν βγεί το μούτρο είναι βάσανο.
Για εμένα καλύτερα λοιπον να ...

Νικολα, απο τοτε που γραφτηκανε αυτα την εκανα αυτη τη δουλεια ή μαλλον μου την κανανε σε γνωστο επαρχιακο συνεργειο, οντας μπροστα οποτε και ειδα τι παιζει. Ειλικρινα δε νομιζω οτι χρειαζεται να βγει το μουτρο/φαιρινγκ. Μαλιστα αν υπαρχουν δυο ατομα, δεν χρειαζεται ουτε να βγει ο τροχος για να "σηκωθει" το μπροστινο οταν ειναι να το ξαναδεσει κανεις αφου γρασαρει τα ρουλεμαν. Δυο ατομα ειναι επισης χρησιμα οταν σφιγγουμε το παξιμαδι με τις εγκοπες για να παρουμε να μποσικα, ο ενας σφιγγει και ο αλλος τσεκαρει παραλληλα το μπροστινο. Η δουλεια βεβαια γινεται και απο ενα ατομο αλλα με περισοτερο παιδεμα.

Αυτο που χρειαζεται οπωσδηποτε ειναι ενα 30αρι πολυγωνο (και οχι καρυδακι) ωστε να μπορει να σφιξει κανεις το πανω παξιμαδι χωρις να λυσει το τιμονι. Πηρα προσφατα ενα τετοιο καθως συντομα θ'αλλαξω ρουλεμαν λαιμου στο αγγλικο ΤΑ.


" the PouroDuro spirit "


Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1438
Reply #257 on: Δευτέρα 18 Απρίλιος 2016, 12:40:48 μμ
Ασχετο , αλλά είναι καλή μάρκα αυτά τα AllBalls?

Τότε σου είχα απαντήσει:
Quote
Τι να σου πω βρε Νίκο.... Τα είδα πολύ σε διάφορα φόρουμ του εξωτερικού (ιδίως της αμερικής) . Αν δεν είναι καλά ε, τι να κάνω?  Θα τα ξαναλλάξω σε καμμιά 20αριά χιλιάδες χιλιόμετρα. Τώρα που πήρα το κολά'ι' δεν είναι τίποτα !

Σήμερα, μετά σχεδόν 2 χρόνια και 15000 km πάω πάλι για αλλαγή... Τελικά τα AllBalls δεν είναι και τόσο καλά !
Τώρα ή ΝΤΝ ή SKF... Τέλος!


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2453
  • XLV650, CRF1000
Reply #258 on: Δευτέρα 18 Απρίλιος 2016, 13:15:59 μμ
Σήμερα, μετά σχεδόν 2 χρόνια και 15000 km πάω πάλι για αλλαγή... Τελικά τα AllBalls δεν είναι και τόσο καλά !
Τώρα ή ΝΤΝ ή SKF... Τέλος!

Τα ΝΤΝ ειναι σιγουρα καλα, τετοια ειχα βαλει στα 55Κ χμ και μετα απο αλλα σχεδον 100Κ χμ και απειρες χωματαδες ειναι ακομη μια χαρα  8)


" the PouroDuro spirit "


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #259 on: Δευτέρα 18 Απρίλιος 2016, 14:31:56 μμ
Σίγουρα είναι κινέζικα, γιατί τους ρώτησα πού στην ευχή φτιάχνονται και μου απάντησαν άλλα ντ άλλων. 15.000 χλμ όμως είναι λιγα και για κινέζικα, τι διάβολο οι μπίλιες βγάζουν 40.000 χλμ. Η εταιρεία βέβαια είναι αμερικάνικη.

Τα all balls έχουν όμως κάποιες κουφές διαστάσεις - πχ εξωτερική διάμετρος τρανσάλπ, εσωτερική άξονα 30mm - και είναι μονόδρομος για πατέντες.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1438
Reply #260 on: Δευτέρα 25 Απρίλιος 2016, 15:43:00 μμ
Τελικά αλλάχτηκαν τα allballs με καινούργια ntn....
Αυτό που είδα-διαπίστωσα είναι πως, και δεν είχαν ''στεγνώσει'' από γράσο, και δεν είχαν φαγωθεί οι τσιμούχες έτσι ώστε να περνάνε νερά και σκόνες στα ρουλεμάν, με αποτέλεσμα το κλείδωμα που κάνανε στην ευθεία ήταν από ενοχλητικό έως επικίνδυνο!

Αυτός είναι ο κώνος του πάνω ρουλεμάν :


Αυτός του κάτω ρουλεμάν:


Αυτό είναι το πάνω ρουλεμάν :


Και αυτό το κάτω :



Αυτή ήταν η εικόνα μόλις έβγαλα την πάνω τιμονόπλακα. Τίποτε δεν υπάρχει που να δείχνει δυσλειτουργία...


Περιμένω απάντηση από το μαγαζί που τα είχα προμηθευτεί. Πιστεύω πως (αν και έκανα μόνος μου την δουλειά) είναι ένα σημαντικό κόστος η αλλαγή μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια και με 14000km...


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2453
  • XLV650, CRF1000
Reply #261 on: Δευτέρα 25 Απρίλιος 2016, 16:22:06 μμ
Παντελη, τα δικα μου ΝΤΝ τα εβαλα στις 55000χμ και τωρα εχω σχεδον 150000χμ με παρα πολλα χωματινα και δεν εχουν κανενα προβλημα. Σε ολα αυτα τα χρονια, απλα γρασαρα προληπτικα μια φορα το κατω ρουλεμαν στα 125000χμ. Οποτε εισαι ενταξει με ΝΤΝ.
« Last Edit: Δευτέρα 25 Απρίλιος 2016, 16:23:38 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #262 on: Δευτέρα 25 Απρίλιος 2016, 16:25:28 μμ
Χρειάζεται και σωστό σφίξιμο κατά την εφαρμογή, αλλά και έλεγχος μετά απο κάποια χλμ.
Αν αφεθούν με κενό, θα χαλάσουν πιο σύντομα.
Αν κρίνω καλά απο την σχετική φωτό, στο κάτω ρουλελάν δεν έχεις τσιμούχα. Γι αυτό και έχει πήξει στο γράσο η τιμονόπλακα.



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1438
Reply #263 on: Τρίτη 26 Απρίλιος 2016, 06:00:10 πμ
Όχι Κωστή, έχει τσιμούχα αλλά είναι πασαλειμμένη με γράσο.
Το σφίξιμο είχε γίνει κανονικά μετά από 1000χλμ


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2453
  • XLV650, CRF1000
Reply #264 on: Τρίτη 26 Απρίλιος 2016, 10:41:12 πμ
Χρειάζεται και σωστό σφίξιμο κατά την εφαρμογή, αλλά και έλεγχος μετά απο κάποια χλμ.
Αν αφεθούν με κενό, θα χαλάσουν πιο σύντομα.

Μια και μιλαμε για ρουλεμαν λαιμου και σφιξιμο μετα τα αρχικα χιλιομετρα / πατημα, το ειχα κανει και γω οταν τα ειχα αλλαξει στο ελληνικο ΤΑ μετα απο περιπου 1000χμ καθως ειχανε παρει λιγο τζογο. Αλλα τα αλλαξα επισης προσφατα στο Αγγλικο και εδω δεν χρειαστηκε ποτε σφιξιμο μετα απο αρκετα χιλιομετρα. Ερωτηση: ειναι το σφιξιμο για παρσιμο του τζογου παντα αναγκαιο?? Η υπαρχουν περιπτωσεις που τετοιος τζογος δεν εμφανιζεται?


" the PouroDuro spirit "


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #265 on: Τρίτη 26 Απρίλιος 2016, 10:59:36 πμ
Νομίζω οτι υπάρχουν περιπτώσεις που δεν εμφανίζεται. Αν γίνει η δουλειά, τέλεια, γιατί να εμφανιστεί ;


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #266 on: Τρίτη 26 Απρίλιος 2016, 11:19:07 πμ
Αν το ρουλεμαν "πατήσει" αρχικώς δεν χρειάζεται να σχοληθείς ξανά. Για να "πατήσει" αρχικώς θέλει ένα καλό σφίξιμα (καργάρισμα) και στη συνέχεια χαλάρωση ώστε το τιμόνι να γυρίζει ελεύθερα. Το 1000 χιλιόμετρα δεν είναι παράμετρος για επανέλεγχο. Παράμετρος  για επανέλεγχο είναι αν κοπανάς/καβαλάς  πεζοδρόμια ή αν το σπάζεις τακτικά σε κατσικόδρομους



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2453
  • XLV650, CRF1000
Reply #267 on: Τρίτη 26 Απρίλιος 2016, 11:43:23 πμ
Αν το ρουλεμαν "πατήσει" αρχικώς δεν χρειάζεται να σχοληθείς ξανά. Για να "πατήσει" αρχικώς θέλει ένα καλό σφίξιμα (καργάρισμα) και στη συνέχεια χαλάρωση ώστε το τιμόνι να γυρίζει ελεύθερα. Το 1000 χιλιόμετρα δεν είναι παράμετρος για επανέλεγχο. Παράμετρος  για επανέλεγχο είναι αν κοπανάς/καβαλάς  πεζοδρόμια ή αν το σπάζεις τακτικά σε κατσικόδρομους

Ετσι ακριβως τοκανα, σφιξιμο καργα και χαλαρωμα μετα ωστε το τιμονι να πεφτει αριστερα-δεξια με το βαρος του. Και τοκανα ετσι επειδη την εκανα μονος μου τη δουλεια, ενω στο Ελληνικο ΤΑ το ειχα δωσει σε φιλικο συνεργειο και δεν ξερω τι ακριβως κανανε. Επισης βοηθαει το γεγονος οτι δεν πολυ ανεβαινω πεζοδρομια στο Νησι, σπανια και μονο εξω απο το σπιτι μου. Θενκς για τη διευκρινηση.


" the PouroDuro spirit "


Offline mamos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 40
Reply #268 on: Παρασκευή 01 Οκτώβριος 2021, 20:15:23 μμ
καλησπέρα σε όλους. ξεθάβω αυτό το παλιό θέμα καθώς ξεκίνησα να αλλάξω τα ρουλεμάν του τιμονιού μόνος μου. αγόρασα σετ της tourmax που βρήκα διαθέσιμα, αλλά από βλακεία κατέστρεψα το ένα από τα δύο (το τοποθέτησα στον άξονα χωρίς να περάσω πρώτα την τσιμούχα......). έτσι μπήκα στη διαδικασία να αγοράσω ένα επιπρόσθετο ρουλεμάν και βρήκα εδώ κοντά KOYO 32005JR. Όταν επιχείρησα να το τοποθετήσω στον άξονα του λαιμού δεν περνούσε με καμία δύναμη από το σπείρωμα που βιδώνει το ρυθμιστικό παξιμάδι. το έχει παρατηρήσει καποιος από εσάς με τα KOYO? διάβασα ότι η Koyo προτείνει ζέσταμα σε λουτρό λαδιού ή με την μέθοδο induction, αλλά αυτά τα κάνουν στην ΝΑSΑ....εμείς που να βρούμε τέτοια κόλπα...
ευχαριστώ εκ των προτέρων



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1438
Reply #269 on: Σάββατο 02 Οκτώβριος 2021, 05:07:08 πμ
Μιλάς για το κάτω ρουλεμάν φαντάζομαι.... Λες πως δεν μπαίνει καθόλου στον λαιμό... Μην επιχειρήσεις να το βάλεις, καθώς κατά πάσα πιθανότητα είναι λάθος οι διαστάσεις του. Ο λαιμός έχει μία κωνικότητα  στο κάτω μέρος που εκεί δεν θα πτέρνα με τίποτα....
Πρέπει να το αλλάξεις.


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #270 on: Τρίτη 05 Οκτώβριος 2021, 12:33:37 μμ
Βάσανα , που φέρνουν κ έξοδα
και δεν είναι κ εποχες για εξοδα .

Μην προσπαθησεις να το ζορίσεις , καλύτερα να πας σε μηχανουργειο που να μπορεί να το πρεσάρει , αφου το δεί κ σου πεί την γνώμη του