Hellas Transalp Forum

Αλλαγή αλυσίδας + γρανάζια (αγορά καινούριων, ναι αλλά ποιών?)

loukipent · 201918

Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Η απορία μου που δεν ξέρω αν είναι  :offtopic: αυτές τις αυτολυπαινόμενες τις λαδώνουμε κάθε 500 km;;;;;;


ναι.ενταξει μην  κοιτας καθε μερα το οδομετρο για να εισαι ακριβως στα 500 αλλα τελος παντων,τηνθελει την συντηρηση της.

να συμπληρωσω μονο οτι μετα το πλυσιμο,καλο ειναι να την κανουμε μια βολτα ηρεμη ωστε να ζεσταθει λιγο η αλυσιδα και το σπρευ να εισχωρησει μεσα στα ο-rings.




Offline kazaven

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 24
Ρε παιδια εδω θεσσαλονικη που εψαξα ολοι μου λενε 50 ευρω εργασια.
Μπορειτε να μου πειτε κανα μαστορα που περνει 20-30 οπως διαβασα παραπανω ?



Offline ~DIMITRIS_AEK~

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 577
  • ΔΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΖΕΥΓΑΡΩΝΕΤΕ.
Reply #227 on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2013, 12:21:46 μμ
Απο
Ρε παιδια εδω θεσσαλονικη που εψαξα ολοι μου λενε 50 ευρω εργασια.
Μπορειτε να μου πειτε κανα μαστορα που περνει 20-30 οπως διαβασα παραπανω ?


Καβαλα που ειμαι εγω παιδια οταν εψαχνα στο ιντερνετ βρηκα πιο φτηνα απο οτι μου την εδινε ο μαστορας, ΑΛΛΑ αν την εβαζα απο εκεινον δεν ειχε εξτρα περαστικα (κατα την διαρκεια του σερβις).

Μηπως να κανετε μια κουβεντα με τον μαστορα σας?

αναλυτικα: αγορα μεσω νετ το σετ = 131.00 € + μεταφορικα 5,00 € = 136.00 €
136.00 € + 40-50 € εργατηκα = 176,00 - 186,00

αγορα απο τον μαστορα = 148.00 € ουτε περαστικα - ουτε μεταφορικα.

διαφορα 28.00 - 38.00 € κερδος για εμενα (με το κερδος αυτο αγοραζεις 2-3 λιτρα λαδια)

και μηλαω για τα ιδια υλικα.

απλα θεωρω οτι πολλες φορες κανουμε το λαθος και ψαχνουμε στο ιντερνετ για να βρουμε καλυτερες τιμες χωρις να ρωτισουμε πριν τον μαστορα μας για τιμες...

γνωμη μου παντα...




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #228 on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2013, 16:48:01 μμ

απλα θεωρω οτι πολλες φορες κανουμε το λαθος και ψαχνουμε στο ιντερνετ για να βρουμε καλυτερες τιμες χωρις να ρωτισουμε πριν τον μαστορα μας για τιμες...

γνωμη μου παντα...

πολυ σωστο αυτο!




Offline Goikoetxea

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1759
Reply #229 on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2013, 16:53:29 μμ
ναι, γιατί ισχύει αυτό που λένε όποιος καεί στο χυλό φυσάει και στο γιαούρτι




Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
λογω θορυβου της αλυσιδας εδω και μερικους μηνες, παρα τον καθαρισμο/συντήρησή της παω για αλλαγή. Η αλυσιδα/γραναζια εχουν περι τα 30.000 χλμ , οσα εκανα απο τοτε που το πηρα, επομενως δεν ξερω πόσα ακομη εχει κανει πιο πριν...Η αλυσιδα φαινεται σε μετρια/αποδεκτή (οχι κακη) κατασταση και τα γρανάζια επισης σε σχετικα καλή κατάσταση, δεν εχουν κανει μυτη τα δόντια τους...Στο τέντωμα ειναι στη μέση, δλδ πέρνει κ αλλο . Ο θόρυβος ομως ειναι ψιλοενοχλητικός και λογω αυτου και μονο θα κανω την αλλαγη...

Ο μαστοράς μου προτεινει σετ και οχι αλλαγη μονο αλυσιδας και προτείνει ανεπιφύλακτα την μαυρη RK οπου την εχει δουλεψει πολυ απροβληματιστα. Τιμη σετ γραναζια/αλυσιδα περί τα 120€ με τα περαστικά μεσα...
Περιμενω να μου πει τιμη και για DID την οποια περιμενει σημερα/αυριο ...

Η χρήση ειναι πόλη κυρίως με λίγο χώμα, μικρά φορτία (συνήθως μονοκαβαλος) επομενως δεν εχουμε πολλες απαιτήσεις (π.χ. x-ring...)

Γνώμες?

υ.γ. Σκέφτομαι και την λύση της αλλαγης αλυσίδας μόνο αφου τα γρανάζια είναι καλά...



Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Κι εγώ την μαύρη RK(αυτή χρησιμοποιούσε πριν
τουλάχιστον 2χρόνια ως γνήσιο ανταλλακτικό η HONDA και μάλιστα
με sunstar γρανάζια) φοράω εδώ και 25χιλ.χιλιόμετρα ,
χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.
Μέχρι στιγμής ,δεν χρειάστηκε περισότερο από
2 χιλιοστά να την τεντώσω.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
...
Γνώμες?

υ.γ. Σκέφτομαι και την λύση της αλλαγης αλυσίδας μόνο αφου τα γρανάζια είναι καλά...


Αν τα γρανάζια είναι οκ προχώρα μόνο με την αλλαγή της αλυσίδας μια χαρά θα είσαι. Για να φαγωθεί το γρανάζι και να θέλει αλλαγή θέλει να το φορτώσεις με πολλά χιλιόμετρα. Όταν αλλάξεις γρανάζια ειδικά μπροστά μόνο μανίσιο.



Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Γνώμη μου πάντως είναι να αλλάξεις το μπροστινό
απαραιτήτως με το μανίσιο που έχει και το λάστιχο από μέσα,για να
πατήσει σωστά η καινούρια αλυσίδα.

Βέβαια λές ότι τα παλιά είναι σε καλή κατάσταση,το μπροστινό τι λέει,
το έβγαλες να το δεις;
Το μπροστινό τρώγεται περισσότερο από το πίσω,οπότε καλό είναι
αν δεν το έκανες καλό είναι να το δεις.
Αλήθεια  τι μπροστινό φορας; ???



Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Reply #234 on: Παρασκευή 26 Σεπτέμβριος 2014, 08:21:09 πμ
Ψάξτε καμμιά tsubaki / izumi στο Βαρδάρι,  αφήστε τα γρανάζια, αφού τα ελέγξετε σύμφωνα με το user manual και αφήστε στο χρονοντούλαπο τις παλλικαριές σετ και 50άρικα εργασία.

Πάνω από 20 είναι ντροπή. Αν την πάτε εσείς στο μάστορα. Άλλως, το κερδίζει από το ανταλλακτικό.

Για να μη παρεξηγηθώ, εννοείται πως πρέπει να κερδίζει και ο μηχανικός, αλλά να είναι σωστός και να κάνει πραγματική συντήρηση και όχι να κάνει τα εύκολα και να αφήνει τα δύσκολα.

Επίσης, προσοχή να βάλετε πριτσίνι και όχι ασφάλεια.

Κάποιοι το κάνουν, η did το αποτρέπει για κυβισμούς άνω των 400cc.

Και μη σας πούνε το παραμύθι του χανσ αντερσεν, ότι είναι ασφαλείας η ασφάλεια. Αυτό ισχύει σε αναβάτη που σταματά για βενζίνη και τσεκάρει τη μηχανή, όχι για γιαπωνέζες...


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline XLV600

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 3
Reply #235 on: Δευτέρα 29 Σεπτέμβριος 2014, 15:33:10 μμ
καλησπέρα παιδια, θελω να αλλαξω αλυσιδα-γραναζια στο 600αρι του 91-92 που εχω και ο μηχανικος προτεινε αλυσιδα tsubaki o ring με γραναζια που δεν θυμαμαι ονομα αλλα δεν ειναι ουτε JT ουτε μαμα στα 150 ευρω.
αξιζει να δωσω κανα 30αρι-40αρι παραπανω (φανταζομαι) και να παω γι αυτο:
http://www.alexopoulos.gr/ProductDetails.aspx?family=%CE%A3%CE%95%CE%A4+%CE%9A%CE%99%CE%9D%CE%97%CE%A3%CE%97%CE%A3&group=17&category=%CE%9C%CE%9F%CE%A4%CE%9F_17&subcategory=GOLDSETX_17&product=833450A1-3174-4420-B271-CAF0DBD15596
(αυτο δεν ειμαι σιγουρος, μιας και ιδεα δεν εχω ακομα απο αυτα, αν κανει. Απλα το συμπερανα διαβαζοντας καμποσες ωρες εδω στο φορουμ)
αυριο εχω κλεισει για αλλαγη οποτε αν μπορει κανενας να βοηθησει γρηγορα να σωσουμε το κακο..  :P
Υ.Γ. Γενικα δεν μου περισευουν και η μηχανη θελει αρκετα μαζεματα οποτε δεν ξερω αν θα τα βγαλει ολα τα χιλιομετρα η αλυσιδα σε μενα, αλλα αν προκειτε για μια πολυ καλυτερη αλυσιδα για 30-40 ευρω την βαζω και ας την χαρει και ο επομενος



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #236 on: Δευτέρα 29 Σεπτέμβριος 2014, 16:00:28 μμ
DID έχω κ εγώ και είμαι ευχαριστημένος.
Οταν αγόρασα το μηχανάκι είχε DID525 αλυσίδα και JT γρανάζια μπρός πίσω.



Μετά απο 12000χλμ άλλαξα το εμπρός με γνήσιο επειδή το JT έκανε λίγο παραπάνω θόρυβο και το γνήσιο έχει ενα λάστιχο που μειώνει τον θόρυβο (  http://makinaparts.com/lang-en/honda/193-23801mm9010-honda-front-sprocket-transalp-650-xlv650-xl650v.html   ).



δεν ξέρω την διαφορά τιμής ανάμεσα JT και γνήσιο, αλλά το γνήσιο το πλήρωσα κάπου 25 ευρώ.
Και το δικό σου κοστίζει Τιμή:  22,42 € (χωρίς ΦΠΑ 23%)  απο εδώ:
http://www.motosp.gr/part.php?sc=%20155%206%20&partcat=TRANSMISSION&model=XL600V%20%28IT%29%20TransAlp&id=544822&partno=23801-MM9-010&year=1990#content

Γενικά το σέτ DID-JT είναι πολύ διαδεδομένο και αξιόπιστο.




Offline XLV600

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 3
Reply #237 on: Δευτέρα 29 Σεπτέμβριος 2014, 18:57:11 μμ
ευχαριστω για την γρηγορη απαντηση.
θα κοιταξω για το γνησιο αν το βρω στον αλεξοπουλο αυριο ή καπου εκει κοντα που λογικα θα παω (γιατι ο μηχανικος στο τηλ που του το ειπα μου ειπε απλα πως αυτο που βαζουν ειναι σαν το γνησιο, δηλαδη ουτε καν θα μπει σε διαδικασια να ψαξει)
γενικα προτινεις να βαλω did οποιαδιποτε αντι για αυτη που μου προτειναν, ή την συγκεκριμενη χρυση που απο οτι βλεπω ειναι και απο τις πιο ακριβες?



Offline XLV600

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 3
Reply #238 on: Δευτέρα 29 Σεπτέμβριος 2014, 19:30:45 μμ
το απιστευτο ειναι πως το πισω γραναζι που φοραει τωρα ειναι σε παρα πολυ καλη κατασταση, ενω η αλυσιδα σε αθλια, επρεπε να την αλλαξω εδω κ καιρο..
δεν εχει ονομασια πανω μονο τον αριθμο 47 τα δοντακια δλδ..



Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #239 on: Δευτέρα 29 Σεπτέμβριος 2014, 21:29:29 μμ
εγω προτεινω γνησια αλυσιδογραναζα κρατανε πιο πολλα χιλιομετρα τεσταρισμενο. αν θες αυριο καντου μια ερωτηση. με δοσεις δεχεται; πχ στο μελλον αμα θελω να αλλαξω αλυσιδογραναζα μπορω να τον πληρωσω σε 3 δοσεις;


XL650V


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Παναγιώτη XLV600  , δεν θεωρώ οτι η ΤΑ με την ιπποδύναμη που έχει χρειάζεται χρυσές πανακριβες αλυσίδες με x-ring, μια απλή αλυσίδα DID με oring και είσαι εντάξει.

Αυτό που μετράει περισσότερο είναι η σωστή φροντίδα.

Απο το μανουαλ βλέπω προτεινόμενη αλυσίδα την DID 525V8-LE με 118 links.
Το εμπρός γρανάζι είναι 15Τ και το πίσω 47Τ



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Παναγιώτη XLV600  , δεν θεωρώ οτι η ΤΑ με την ιπποδύναμη που έχει χρειάζεται χρυσές πανακριβες αλυσίδες με x-ring, μια απλή αλυσίδα DID με oring και είσαι εντάξει.

Αυτό που μετράει περισσότερο είναι η σωστή φροντίδα.

Πολυ σωστα. Να αναφερω επισης οτι εχω πολυ καλη εμπειρια με αλυσιδες Tsubaki και τετοιες βαζω εδω και καποια χρονια στο Τρανσαλπ αλλα και στο VFR. Στο Τρανσαλπ με τα 45 αλογα τροχο την απλη Ο-ring αλυσιδα (που βγαζει συνηθως 30Κ χμ) και στο VFR με τα 100 αλογα τροχο χρυση X-ring. Οι Tsubaki ειναι λιγο φτηνοτερες απο τις αντιστοιχες DID και της ιδιας ποιοτητας.


EDIT: να αναφερω επισης οτι τα γραναζια μου (μπροστα μαμισιο, πισω JT) βγαζουν ανετα δυο αλυσιδες ή περιπου 60Κ στο Τρανσαλπ.
« Last Edit: Τρίτη 30 Σεπτέμβριος 2014, 14:45:22 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
EDIT: να αναφερω επισης οτι τα γραναζια μου (μπροστα μαμισιο, πισω JT) βγαζουν ανετα δυο αλυσιδες ή περιπου 60Κ στο Τρανσαλπ.

Δεν είσαι κάποιος τυχαίος, το μηχανάκι το ξεζουμίζεις, και μετά απο 30000χλμ βάζεις καινούργια αλυσίδα σε μεταχειρισμένα γρανάζια και βγάζουν άλλα τόσα χιλιόμετρα?
Θα το κάνω και εγώ αν δεν έχουν σημαντική φθορά.

Οσο για τα γρανάζια και τις αλυσίδες, έχω ακούσει οτι αν αγοράσεις ενα πίσω γρανάζι και μια αλυσίδα κ ξεφύγεις απο το σετ ωστε να αγοράσεις το εμπρός γνήσιο, πληρώνεις ισως κ περισσότερα. Αλλά επειδή δεν έχω ασχοληθεί πολύ δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω.
Αυτό πιστεύω οτι κάνει τους περισσότερους να προτιμούν τα σετ.
« Last Edit: Τρίτη 30 Σεπτέμβριος 2014, 18:22:20 μμ by Stoneman »



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
Άλλαξα αλυσιδογράναζα την περασμένη εβδομάδα...
Το πίσω γρανάζι (με 43000km) δεν έδειχνε σημάδια κόπωσης (γυρισμένα ή φαγωμένα δόντια) και αλλάχτηκε μόνο και μόνο για αλλαγή βήματος (έβαλα 47Τ)
Μπροστά το άλλαξα για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο μεγνήσιο 15Τ.
Αλυσίδα έβαλα JT χρυσή X-Ring... Υπερβολή ? Ίσως!


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
και αλλάχτηκε μόνο και μόνο για αλλαγή βήματος (έβαλα 47Τ)
Μπροστά το άλλαξα για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο μεγνήσιο 15Τ.

παντελη μπορεις να γραψεις τι στροφες εχεις τωρα στα 120,130 και 140 χλμ με 5η ταχυτητα?





Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
παντελη μπορεις να γραψεις τι στροφες εχεις τωρα στα 120,130 και 140 χλμ με 5η ταχυτητα?



100 τα έχω με 4500, 120 με 5400 και 140 με 6300 ... 

220 με 9850 ...  :badair:  :2hysterical:

μπορεί να μου πει κάποιος με 15-48  στα αντίστοιχα χλμ τι στροφές βλέπει ?


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
15/48 είναι ο optimum συνδυασμός.

16/48 πολύ μακρύ.
15/47 ακατάλληλο για πόλη, σκορτσάρει σε χαμηλές.
15/49 ιδανικό για βουνό και κίνηση πόλης. Ακατάλληλο για ταξίδι. 

Μη ξεχνάμε ότι η επιλογή από το κατασκευαστή δεν είναι τυχαία για το 15/48. Μόλις αλλάξω την αλυσίδα, το 47άρι θα φύγει.


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
15/48 είναι ο optimum συνδυασμός.

16/48 πολύ μακρύ.
15/47 ακατάλληλο για πόλη, σκορτσάρει σε χαμηλές.
15/49 ιδανικό για βουνό και κίνηση πόλης. Ακατάλληλο για ταξίδι. 

Μη ξεχνάμε ότι η επιλογή από το κατασκευαστή δεν είναι τυχαία για το 15/48. Μόλις αλλάξω την αλυσίδα, το 47άρι θα φύγει.

Αυτό ελπίζω να μην το διαβάσει ο Παντελής  ... :2hysterical: :2hysterical:

Εχουμε πολύ πλάκα τελικά εδώ μέσα, μας τρώει ο  :asshaking: μας.



Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Μπα, μέχρι να ξεσυνηθίσει το 16άρι, μια χαρά θα είναι με το 47... ;)


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)