Hellas Transalp Forum

Ασφαλές πέρασμα απότομης κατηφόρας σε χώμα

KostasC · 22836

Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
on: Τετάρτη 17 Ιανουάριος 2007, 19:23:50 μμ
Εχει τυχει στους περισσότερους και μαλλον ανέβασε πολύ την αδρεναλίνη !  :obsessed:
Επειδη τα μηχανάκια μας ειναι βαριά θελουν ιδιαίτερη προσοχή .
Μερικά πράγματα που θα σας βοηθήσουν τα γράφω παρακάτω...

- Πολύ σημαντικό να κυλλάει η μηχανη ! αν δεν κυλλάει πολύ δύσκολα θα κρατήσουμε το βαρος
και θα αρχίσει να σέρνεται με απρόβλεπτες συνέπειες.Η σωστή ταχύτητα ειναι σύμμαχος ! οχι ομως η υπερβολική αργοπορεία.

- Προσοχή στα φρένα, μαλακό πάτημα.Παντα εχουμε ταχύτητα στο κιβώτιο και τα φρένα όσο χρειάζεται .
Η ταχύτητα στο κιβώτιο θα μας βοηθήσει να μη μπλοκαρει ο πίσω τροχός

- Μοιράζουμε το βάρος προς τα πίσω .Ετσι διευκολύνουμε τον εμπρος τροχό να αποφύγει τυχόν εμπόδια
και ο πισω αποκτά λιγο προσφυση που τόσο χρειαζεται...

- Κοιτάμε μπροστα ! το ελεγε και ο Ν.Σπανος. Θα πας εκει που κοιτάς.

- Ηρεμα το γκάζι, αλλα είμαστε σε ετοιμότητα παντα !

- Γκαζώνουμε οταν χρειαστεί και λιγο , ισα ισα να αποφύγουμε το δυσκολο σημειο στην εμπρός ρόδα ή τυχόν λαθος πεσιμο της πίσω.

Αμα κοτεύουμε  :badair:δεν παμε πουθενα... οποτε δοκιμάζουμε και με θαρός τα περνάμε ολα.
Και οι πτώσεις στο πρόγραμμα είναι.  :alright:


Offline gerontovrahos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 228
  • - I love riding -
Reply #1 on: Δευτέρα 29 Ιανουάριος 2007, 15:02:37 μμ
... είμαστε στην κατηφόρα...

1. σταματάμε σε ασφαλές σημείο και ελέγχουμε
2. εντοπίζουμε το δυσκολότερο σημείο και το μήκος του
3. αξιολογούμε την απόσταση του τέλους της μεγαλύτερης δυσκολίας μεχρι το τέλος του οπτικού μας πεδίου.

Στόχος είναι το κομμάτι με τη μεγαλύτερη δυσκολία να το περάσουμε με χωρίς καμία πίεση σε φρένα ή γκάζι. Ταχύτητα εισόδου = ταχύτητα ειξόδου. Πέδιση στο κομάτι που απομένει μέχρι το τέλος του οπτικού μας πεδίου.

Στο δύσκολο κομάτι ... απλά τιμονεβουμε προσεκτικά. Δεν θα συμβεί τίποτε αν δεν πατήσεις φρένο. Αν φρενάρεις τότε αρχίζει το παιχνίδι του χειροκίνητου ABS

Αν έχετε δεύτερο άτομο.. ας περπατήσει λιγάκι, δεν είναι κακό!



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • mods
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #2 on: Δευτέρα 29 Ιανουάριος 2007, 15:24:26 μμ
Σε οδήγηση σε χωματόδρομο το ΤΑ πραγματικά μεταμορφώνεται όταν καθήσεις όσο το δυνατόν πιο μπροστά στη σέλα (κολλητά στο ρεζερβουάρ) για να φορτίζεις περισσότερο τον μπροστινό τροχό. Έκπληκτος αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα σχεδόν ανάλαφρο 250 ΜΧ και όχι με ένα βαρύ 600 των 200 κιλών.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline gerontovrahos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 228
  • - I love riding -
Reply #3 on: Δευτέρα 29 Ιανουάριος 2007, 15:35:52 μμ
Σε οδήγηση σε χωματόδρομο το ΤΑ πραγματικά μεταμορφώνεται όταν καθήσεις όσο το δυνατόν πιο μπροστά στη σέλα (κολλητά στο ρεζερβουάρ) για να φορτίζεις περισσότερο τον μπροστινό τροχό. Έκπληκτος αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα σχεδόν ανάλαφρο 250 ΜΧ και όχι με ένα βαρύ 600 των 200 κιλών.

Χρήστο δεν θα το πρότεινα... γιατί κολημένος στο ρεζερβουάρ χάνεις όλη την κατευθυντικότητα - θυμιζω ότι είμαστε σε κατηφόρα. Καβάλα στο ρεζερβουάρ οι εντολές στα χειριστήρια δεν μπορεί να είναι "χειρουργικές" και είσαι ευαίσθητος στις ανωμαλίες που θα σε σπρώξουν όλο και πιο μπροστά...

Σε όποιο το δοκιμάσει... να μη πατήσει πίσω φρένο! ο πίσω τροχός είναι στη κυριολεξία στον αέρα και θα μπλοκάρει με ελάχιστη πιεση.

 ;)



Offline tthodor

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 243
Reply #4 on: Σάββατο 14 Ιούλιος 2007, 01:24:04 πμ
Το παρακάτω το γράφω απλά σαν βιωματική εμπειρία, και όχι για να προσθέσω κάτι σε αυτά που έγραψαν οι προηγούμενοι. Δε ξέρω τι ακριβώς από όσα έκανα ήταν λάθος ή σωστό, ευτυχώς όμως στο τέλος την πέρασα επιτυχώς την κατηφόρα. :)

Χώρος Δράσης: Κάποια αντιπυρική ζώνη στην Πάρνηθα (πρίν την κάψουν :( ).

Πρώτο λάθος που έκανα σίγουρα, είναι ότι δεν εκτίμησα σωστά την κατάσταση.
Το μήκος της κατηφόρας ήταν αρκετά μεγάλο (ίσως πάνω από 100 μέτρα), η κλίση της αρκετή αλλά normal στα πρώτα μέτρα, αλλά πολύ έντονη ιδιαίτερα μετά το 50% της κατηφόρας. Το πλάτος επίσης αρκετά μεγάλο, και το έδαφος πολύ κακοτράχαλο με πέτρες, που κάποιες μπορεί να είχαν και μέγεθος μπάλας, και γενικότερα πολύ σαθρό-χαλαρό. Μόνο στα άκρα υπήρχε πιο ομαλό έδαφος με πιο πατημένο χώμα

Ημουν με δύο φίλους (ο ένας με ένα ΧΤ 660, και ο άλλος με ένα freewind). Ο φίλος με το ΧΤ είναι πολύ καλός "χειριστής", και σίγουρα πολύ καλύτερος οδηγός από μένα. Επίσης ήταν γνώστης της περιοχής, έτσι έφυγε μπροστά "αέρα" και κατέβηκε άνετα. Ίσως (μάλλον?) και το XT να είναι πιο ελαφρύ και καλύτερο στο off από το ΤΑ. Ο freewind το ψιλιάστηκε το θέμα και κατέβηκε πολύ σιγά πηγαίνοντας τέρμα δεξιά στην αντιπυρική όπου είχε πατημένο χώμα με λίγο πρασινάδα (σα γρασίδι ας πούμε).
Εγώ παρασύρθηκα από τον XT   :bang: και ξεκίνησα να κατεβαίνω με δευτέρα κινούμενος ακριβώς στο κέντρο της αντιπυρικής. Αρχικά με χαλαρό μπροστινό φρένο και παίξιμο του πίσω, όλα πήγαιναν ΟΚ. Σε κάποια φάση άρχισα να αισθάνομαι ότι το ΤΑ ανέβαζε σιγά σιγά ταχύτητα, άρχισα να κινούμε πιο πίσω στην σέλα, και κατέβασα  πρώτη μιας και το πίσω φρένο πλέον μπλόκαρε με το παραμικρό. Κάπου στη μέση της κατηφόρας άρχισα να φοβάμαι, γιατί ο πίσω τροχός άρχισε να μπλοκάρει (λόγω της πρώτης ταχύτητας) από μόνος του. Εκεί από πανικό, άρχισα μα κάνω διάφορα (λίγο συμπλέκτη, - λίγο πίσω φρένο, πιάσε - άσε κλπ) . . .
Πλέον κατάλαβα ότι κάπου είχα κάνει μαλακία χοντρή, και άρχισε να με λούζει κρύος ιδρώτας . . .Είχα περάσει πλέον 60-70% της κατηφόρας και ήμουν στο σημείο με την πιο ένονη κλίση (ίσως και το πιο κακοτράχαλο έδαφος). Αφού είδα ότι ο πίσω τροχός ήταν πλέον έξω από κάθε δικό μου έλεγχο, και γενικότερα αισθάνθηκα - φοβήθηκα ότι δεν υπήρχε τρόπος να επιβραδίνω σκέφτηκα να αμολύσω τα πάντα κάι ότι γίνει. Πάτησα συμπλέκτη, σχεδόν άφησα το μπροστινό φρένο και άφησα το ΤΑ να το παρασέρνει η κατηφόρα. Τα χιλιόμετρα ανέβαιναν συνεχώς, και εκεί έκανα μάλλον (??) το πιο έξυπνο πράγμα που είχα κάνει μέχρι τότε (έτσι σκατά που τα είχα κάνει). Σηκώθηκα όρθιος από την σέλα, ρίχνοντας το βάρος μου προς τα πίσω, και κράταγα δυνατά το τιμόνι.
Άρχισαν να περνάνε εικόνες από το μυαλό μου ότι η μηχανή πέφτει και εγω πηδάω έξω από αυτήν αλλά προσπάθησα να τις απομακρύνω και απλά να κοιτάω ευθεία, στον χαλαρό, ίσιο χωματόδρομο που βρισκόταν πλεον μερικές δεκάδες μετρα μπροστά μου. Ήταν ο στόχος, "η γή της επαγγελίας":)

Το ΤΑ άρχισε να παίζει-χοροπηδάει απίστευτα κάτω από τα πόδια μου, οι αναρτήσεις τα είχαν δώσει όλα, και μετά απο δευτερόλεπτα που μου φάνηκαν αιώνες, έφτασα επιτέλους στο ίσωμα . . . σώος και αβλαβής :)

Απο πρώτη απόψη το μεγαλύτερο μου λάθος είναι ότι παρασύρθηκα, και δεν εκτιμησα την κατάσταση καθόλου σωστά. Απο εκεί και πέρα ίσως λόγω του φόβου μου κυρίως να προσπαθούσα να επιβραδίνω υπερβολικά, με ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα, αφού έτσι έκανα τον όλο χειρισμό της μοτοσικλέτας αδύντατο. Επίσης ίσως να έπρεπε να έχω διαβάσει κάποια θεωρητικά πράγματα πρώτα (όπως αυτά που αναφέρετε πιο πάνω, και σας ευχαριστώ :), αλλά δεν είχα γνωρίσει το Forum τότε), ενώ τέλος μάλλον θα έπρεπε να είχα κάνει καποια εξάσκηση σε πιο βατά εδάφη πρώτα . . .

Πάντως σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να έχω στο μυαλλό μου αυτό που έλεγε ένας φίλος μου . . .
"Η διαφορά της θεωρείας από την πράξη,
είναι πολύ μικρή στην θεωρεία,
αλλά πολύ μεγάλη στην πράξη".


F800gs    116i


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #5 on: Σάββατο 14 Ιούλιος 2007, 20:43:54 μμ
Πολυ ωραιο ποστ...
Παντα σε τετοιες περιπτωσεις ευχομουν το ΤΑ και το βαρα να ειχαν λιγο πιο κοντη πρωτη ταχυτητα...


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #6 on: Τρίτη 24 Ιούλιος 2007, 01:00:39 πμ
Προσωπικά δε με χάλαγε τοσο η μακριά πρώτη σχέση... με λιγο φρενο τη φέρνεις εκει που θές.
Αφου κράτησες την ψυχραιμία σου, εκανες το καλύτερο βήμα.
Σε κάθε περιπτωση τα μηχανάκια αυτα ειναι βαριά και δεν μπορουν να επιβραδύνουν ευκολα.
Αρα παντα με πολυ προσοχη. Με μια διαφορετική ανάρτηση, εμπειρία και άγνοια κυνδύνου θα μπορουσες
να ρίξεις και στα αφτιά του XT.


Offline nassosxlvbros

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 161
  • χτυπάει 200 το ΤΑ;.....χεχε...
Reply #7 on: Δευτέρα 19 Νοέμβριος 2007, 22:00:09 μμ
Χρήστο δεν θα το πρότεινα... γιατί κολημένος στο ρεζερβουάρ χάνεις όλη την κατευθυντικότητα - θυμιζω ότι είμαστε σε κατηφόρα. Καβάλα στο ρεζερβουάρ οι εντολές στα χειριστήρια δεν μπορεί να είναι "χειρουργικές" και είσαι ευαίσθητος στις ανωμαλίες που θα σε σπρώξουν όλο και πιο μπροστά...

Σε όποιο το δοκιμάσει... να μη πατήσει πίσω φρένο! ο πίσω τροχός είναι στη κυριολεξία στον αέρα και θα μπλοκάρει με ελάχιστη πιεση.

 ;)

σε αντίθεση με το Νίκο (θα θυμάται το παλαβό με το ΤΑ το ασημί)κατέβηκα κατηφόρα με λάσπη με...μπροστινά φρένα!!!ο άνθρωπος κουφάθηκε!!! ενώ ούρλιαζε -πατα πισω φρένοοοο-το μηχανάκι "τό'χανα"... και δοκίμασα μπροστινό...έκπληξη!"βούτηξε μπροστά,έγειρα σώμα λίγο πίσω,και όλα οκ ούτε ψάρεμα ούτε κιχ! κατέβηκε κυρία...
(όλα αυτά εννοείται όρθιος στα μαρσπιέ,όχι αραχτός!...)

-η φωτό από το τελευταίο λασπερό μου trail ride to 2004  ;) ααααχ...ωραίες εποχές...



FERRO NOSCENTIUS AURUM


Offline nassosxlvbros

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 161
  • χτυπάει 200 το ΤΑ;.....χεχε...
Reply #8 on: Δευτέρα 19 Νοέμβριος 2007, 22:11:49 μμ
Πολυ ωραιο ποστ...
Παντα σε τετοιες περιπτωσεις ευχομουν το ΤΑ και το βαρα να ειχαν λιγο πιο κοντη πρωτη ταχυτητα...

ναι...είναι μεγόλο μείον αυτό,μιας και από γρανάζι μπροστά δεν παίρνει και πολλά-πολλά...πρέπει να επενδύσεις σε ένα "κοντό"σετ γραναζιών με μεγαλύτερη αλυσίδα,για να κάνεις δουλειά και πάλι δεν θα καταφέρεις και πολλά...πρέπει να κατέβει στο 3,8-4,3:1 για να πει ότι "κονταίνει" αρκετά...(για ΤΑ φυσικά) κι αν πεις ότι μαμά είναι στο 3:1,(48-16 αν θυμάμαι καλά)μιλάμε έχει  πολύυυυ δρόμο για κόντυμα...ας μη ξεχνάμε τον "all around"χαρακτήρα της μοτό και όχι το ειδικό της κομμάτι....μην τρέφουμε αυταπάτες:έχει χωμάτινα γονίδια-βλέπε Ντακάρ-21΄τροχό,αλλά δεν μπορείς να το πεις "χωματερό"...σίγουρα θα σου προσφέρει απίστευτη κίνηση σε χώμα,αλλά αν οι απαιτήσεις αυξηθούν,πάμε για άλλα...


FERRO NOSCENTIUS AURUM


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • mods
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #9 on: Δευτέρα 19 Νοέμβριος 2007, 22:16:09 μμ
Χρήστο δεν θα το πρότεινα... γιατί κολημένος στο ρεζερβουάρ χάνεις όλη την κατευθυντικότητα - θυμιζω ότι είμαστε σε κατηφόρα. Καβάλα στο ρεζερβουάρ οι εντολές στα χειριστήρια δεν μπορεί να είναι "χειρουργικές" και είσαι ευαίσθητος στις ανωμαλίες που θα σε σπρώξουν όλο και πιο μπροστά...

Σε όποιο το δοκιμάσει... να μη πατήσει πίσω φρένο! ο πίσω τροχός είναι στη κυριολεξία στον αέρα και θα μπλοκάρει με ελάχιστη πιεση.

 ;)

Σωτήρη, στις περιηγήσεις σε χωματόδρομους ειμαι σχεδόν όλες τις φορές δικάβαλος, και αν κάνω να σηκωθώ όρθιος ακούω τα ... ουρλιαχτά από πίσω, οπότε το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να πέσω/σκύψω όσο το δυνατόν μπροστά για να περάσουμε και οι τρείς μας (ΤΑ+εγώ+γυναίκα) με ασφάλεια τις ...κακοτοπιές!


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline nassosxlvbros

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 161
  • χτυπάει 200 το ΤΑ;.....χεχε...
Reply #10 on: Τετάρτη 21 Νοέμβριος 2007, 19:49:57 μμ

"Η διαφορά της θεωρίας από την πράξη,
είναι πολύ μικρή στην θεωρία,
αλλά πολύ μεγάλη στην πράξη".

[/quote]

Σε μια τέτοια κατάσταση μόνο το "όρθιος στα μαρσπιέ" σώζει και μη σε ξεγελάει το "άνετο" της σέλλας που κάααθεσαι σα το Φωτόπουλο στο χωματόδρομο και απολαμβάνεις βόλτα...ακόμα και σε μη οριακές καταστάσεις πχ η κατηφόρα που μας περιέγαψες,απαιτεί ορθοστασία και θα σου δείξει τι θέλει....
Ένα άλλο θέμα που θέλει προσπάθεια να σου "βγει από τον εγκέφαλο είναι το ΓΚΑΖΙ! ναι το μηχανάκι στρίβει με γκάζι,αλλά θέλει θράσος που πρέπει ΚΑΙ να τό'χεις ΚΑΙ να το χρησιμοποιήσεις!!!



FERRO NOSCENTIUS AURUM


Offline DAKARMAN

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 740
Reply #11 on: Παρασκευή 28 Δεκέμβριος 2007, 10:55:45 πμ
Παντα σε τετοιες περιπτωσεις ευχομουν το ΤΑ και το βαρα να ειχαν λιγο πιο κοντη πρωτη ταχυτητα...

Με τα αργα ίσως κατι γινει, διαφορετικα για να μην σβησει πας πιο γρηγορα απο οτι πρεπει και αν συμπλεκταρεις δεν "κοβει" το μηχανακι.
Εναλακτικα: Νεκρα, πόδια - χερια κατω και με φρεναρισμα και ταχυτητα σαλιγκαριου η καταβαση γινεται !!!! ;)


Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΜΕΣllΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ


Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #12 on: Πέμπτη 23 Απρίλιος 2020, 19:52:56 μμ
Καμια συμβουλή συν-τρασαλπάκηδες για καταβαση αποτομης επικυνδυνης κατηφορας χωματοδρομο με μεγαλες στρογγυλες πετρες; Παρεπιπτοντως στην αναβαση ειναι παιχνιδακι.


XL650V


Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9897
Reply #13 on: Παρασκευή 24 Απρίλιος 2020, 10:35:56 πμ
Καμια συμβουλή συν-τρασαλπάκηδες για καταβαση αποτομης επικυνδυνης κατηφορας χωματοδρομο με μεγαλες στρογγυλες πετρες; Παρεπιπτοντως στην αναβαση ειναι παιχνιδακι.

Όρθιος, το σώμα πίσω (ο  :butthead: στην πίσω άκρη της σέλας), τα χέρια να μην σφίγγουν πολύ το τιμόνι, ελεγχόμενα απαλά φρένα μπρος πίσω κι άσε το να τσουλήσει. Όχι απότομο στρίψιμο του τιμονιού, όχι απότομο φρενάρισμα κι αν δεις ότι σου φεύγει το μπροστινό, απλά πήδα κι άσε τη να πέσει χωρίς εσένα από κάτω ;D

Να θυμάσαι: Οι γρατσουνιές κάνουν την μηχανή να φαίνεται πιο μάχιμη, ενώ ένα χτυπημένο πόδι ή χέρι, μπορεί να σου στερήσει την απόλαυση για αρκετές ημέρες ;)


Παύλος Καρούμπης


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #14 on: Παρασκευή 24 Απρίλιος 2020, 12:53:46 μμ
Αν η ανηφορα ανεβαινει ευκολα οπως λες, τοτε πρεπει να κατεβαινει με 1η και τον κινητηρα να δουλευει. Οτι ειπε ο Παυλος απο πανου, και αν ειναι δυνατον ελαχιστο ή καθολου μπροστινο φρενο, λιγο περισοτερο πισω με προσοχη.

Το προβλημα με τα ΤΑ ειναι οτι εχουν αρκετα μακρια πρωτη, σε αντιθεση με το ΑΤ στο οποιο η 1η ειναι κοντυτερη και βοηθαει σε αποτομες κατηφορες, κρατωντας το μηχανακι. Για πολυ αποτομες κατηφορες-γκρεμια με κοτρωνια παντου, ενα κολπο που διδασκεται σε εντουραδικα σχολεια ειναι το εξης: σβηνει κανεις τον κινητηρα και κατεβαινει με 1η χρησιμοποιωντας το συμπλεκτη σαν φρενο για να κατεβει σιγα-σιγα.

Χρησιμοποιησα το παραπανω κολπο με απολυτη επιτυχια οταν κατεβηκαμε πριν καποια χρονια μια πολυ αποτομη κατηφορα στα Τζουμερκα η οποια ειχε γινει σαν κοιτη χειμαρου απο κοτρωνια που ειχανε κατεβει ολο το χειμωνα (ο δρομος αυτος δε χρησιμοποιειται πια).


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #15 on: Παρασκευή 24 Απρίλιος 2020, 18:35:41 μμ
 :spamsign:  ON

Αλλο δρόμο δεν έχει?

 :spamsign:  OFF



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1438
Reply #16 on: Σάββατο 25 Απρίλιος 2020, 06:02:09 πμ
Εκτός από αυτά που είπαν οι αγαπητοί κύριοι παραπάνω, φαντάζομαι πως το ΤΑ θα είναι εφοδιασμένο με χωμάτινα ελαστικά κι όχι ασφάλτινα ή τύπου 50-50 ...


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #17 on: Σάββατο 25 Απρίλιος 2020, 10:06:08 πμ
Τα κλασικα τα bridgestone t48. Πολυ καλες οι συμβουλες με βοηθησαν. Υπαρχει αλλος δρομος stoneman αλλα ας παιξουμε και λιγο στο χωμα ;D
Και παρατηρησα αν η πιεση στο μπροστινο ειναι στο 29 psi ειναι πολυ καλυτερα γιατι του εβαζα 30


XL650V


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #18 on: Σάββατο 25 Απρίλιος 2020, 10:22:44 πμ
Στο χωμα με TW47/48 δεν ειναι για πολλα-πολλα, αλλα τουλαχιστο ριξε τις πιεσεις σε 25-27 μπρος-πισω.


" the PouroDuro spirit "


Offline nikos_pc

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 153
Reply #19 on: Σάββατο 25 Απρίλιος 2020, 17:01:10 μμ
Το καλύτερο απο όσα έχω δεί και κάνει είναι να σηκωθεί κανείς όρθιος, να φέρει το σώμα του όσο πίσω γίνεται και να σφίξει τα πόδια μαζί με χαλάρωμα στα χέρια. Στην πραγματικότητα όμως για όσους δεν ξέρουμε μας φοβίζει πάρα πολύ όλο αυτό.

Πέρυσι το καλοκαίρι είπα να δοκιμάσω να πάω κάπου όπου είχα δεί στο google maps, προοροισμός ακρωτήριο 2 θάλασσες τέρμα στο δεύτερο πόδι χαλκιδικής. Ρώτησα τον μηχανικό μου που είναι και εντουράς λέει πας άνετα απλό χώμα είναι και ειδικά με το Tiger και τα λάστιχα που είναι 70/30 θα είσαι άρχοντας, έλα όμως που αυτός μάλλον το έλεγε για την δική του εμπειρία. Αφού έφτασα και ξεκίνησα να περνάω επάνω απο κάτι κοτρόνες και συνέχισα να ανεβαίνω και να κατεβαίνω πόσα βουνά, έφτασα σε μιά κατηφόρα αρκετά απότομη απο τον φόβο μου την κατέβηκα χωρίς γκάζι με μόνο παρατράγουδο να γλυστρήσω σε ενα νεροφάγωμα και απλά να ξαπλώσει χωρίς πρόβλημα στα κάγκελα. Τέλος αφού πέρασα όλα αυτά φτάνω στο τέλος και αρχίζω να κατεβαίνω έλα όμως που έγινε σαν τον φίλο στην Πάρνηθα και όσο κατέβαινα τόσο γινόταν ποιό απότομη η κατηφόρα και μαζί με τα νεροφαγώματα ήταν πολύ πιο επάνω απο τις δικές μου εμπειρίες, ευτυχώς μου έκοψε και σιγά σιγά πήγα στην άκρη της κατηφόρας που είχε ένα πλάτομα. Την άφησα εκει την μηχανή και ελαφρώς χεσμένος πήγα για μπάνιο και αφού πέρασε ο αρχικός φόβος ήρθε ο επόμενος για το πώς θα ανέβω απο εκεί που κατέβηκα. (Σκεφτόμουν να φωνάξω την ΕΜΑΚ η το Λιμενικό να έρθουν να με βγάλουν απο εκεί) Ευτυχώς για δεύτερη φορά θυμήθηκα κάτι βίντεο με τον Σπανό που έλεγε τέρμα γκάζι και θα πάς εκεί που κοιτάς. Όντως με πολύ σπινιάρισμα και πολλές κλωτσιές ανέβηκα, ούτε θυμάμαι πως ήμουν επάνω στην μηχανή και τι γινόταν απο μπροστά μου.

Το μάθημα που πήρα απο αυτό είναι δεν πάμε ποτέ μόνοι μας σε μέροι που δεν ξέρουμε και δεν εμπιστευόμαστε τα λόγια γνωστών για την καταστασή και την δυσκολία του δρόμου που σκεφτόμαστε να πάμε μιάς και οι εμπειρίες ολων μας δεν είναι οι ίδιες.

Φωτογραφία απο εκείνη την ανηφόρα απο μακριά και απο εκεί που έβαλα την μηχανή:
Εκεί στην μέση δεξιά φαίνεται ελάχιστα και η μηχανή.









Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1438
Reply #20 on: Κυριακή 26 Απρίλιος 2020, 06:25:09 πμ
Το μάθημα που πήρα απο αυτό είναι δεν πάμε ποτέ μόνοι μας σε μέροι που δεν ξέρουμε και

Αυτό είναι ο χρυσός κανόνας του βουνού. Επειδή η στραβή μπορεί να έρθει απο εκεί που δεν το περιμένεις, ΠΟΤΕ ΜΟΝΟΣ !

δεν εμπιστευόμαστε τα λόγια γνωστών για την κατάσταση και την δυσκολία του δρόμου που σκεφτόμαστε να πάμε μιάς και

Άλλη μία (μερικώς) αλήθεια. Αν ξέρεις τον συνομιλητή σου και ξέρεις πως λειτουργεί έχεις και τον τρόπο να φιλτράρεις τις πληροφορίες. Όταν όμως μιλάμε για χωματόδρομους και δασικούς θα πρέπει ο αστάθμητος παράγοντας  να παίζει μεγάλο ρόλο. Ποτέ δεν ξέρεις πόσο χαλασμένο δρόμο θα βρεις μπροστά σου...

οι εμπειρίες ολων μας δεν είναι οι ίδιες.

Εδώ προσωπικά ακολουθώ άλλο δόγμα. Αν περνάει κάποιος, περνάω κι εγώ.
Από την στιγμή που μπορεί κάποιος  να περάσει από κάπου, θα επιχειρήσω κι εγώ. Θα το κάνω με περίσσιο κόπο, λουσμένος στον ιδρώτα και με κομμένα χέρια, αλλά θα το κάνω....



«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»