Τρίτη 24 Οκτώβριος 2017, 08:50:40 πμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Website του συλλόγου www.transalp.gr
 
   Αρχικη   Βοηθεια Αναζητηση Σύνδεση Εγγραφή  
Σελίδες: [1] |   Κάτω
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Ασφαλές πέρασμα απότομης κατηφόρας σε χώμα  (Αναγνώστηκε 3621 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
KostasC
Administrator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 10361


Γαβ !


« στις: Τετάρτη 17 Ιανουάριος 2007, 19:23:50 μμ »

Εχει τυχει στους περισσότερους και μαλλον ανέβασε πολύ την αδρεναλίνη ! 
Επειδη τα μηχανάκια μας ειναι βαριά θελουν ιδιαίτερη προσοχή .
Μερικά πράγματα που θα σας βοηθήσουν τα γράφω παρακάτω...

- Πολύ σημαντικό να κυλλάει η μηχανη ! αν δεν κυλλάει πολύ δύσκολα θα κρατήσουμε το βαρος
και θα αρχίσει να σέρνεται με απρόβλεπτες συνέπειες.Η σωστή ταχύτητα ειναι σύμμαχος ! οχι ομως η υπερβολική αργοπορεία.

- Προσοχή στα φρένα, μαλακό πάτημα.Παντα εχουμε ταχύτητα στο κιβώτιο και τα φρένα όσο χρειάζεται .
Η ταχύτητα στο κιβώτιο θα μας βοηθήσει να μη μπλοκαρει ο πίσω τροχός

- Μοιράζουμε το βάρος προς τα πίσω .Ετσι διευκολύνουμε τον εμπρος τροχό να αποφύγει τυχόν εμπόδια
και ο πισω αποκτά λιγο προσφυση που τόσο χρειαζεται...

- Κοιτάμε μπροστα ! το ελεγε και ο Ν.Σπανος. Θα πας εκει που κοιτάς.

- Ηρεμα το γκάζι, αλλα είμαστε σε ετοιμότητα παντα !

- Γκαζώνουμε οταν χρειαστεί και λιγο , ισα ισα να αποφύγουμε το δυσκολο σημειο στην εμπρός ρόδα ή τυχόν λαθος πεσιμο της πίσω.

Αμα κοτεύουμε  δεν παμε πουθενα... οποτε δοκιμάζουμε και με θαρός τα περνάμε ολα.
Και οι πτώσεις στο πρόγραμμα είναι. 
Καταγράφηκε

gerontovrahos
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 227


- I love riding -


« Απάντηση #1 στις: Δευτέρα 29 Ιανουάριος 2007, 15:02:37 μμ »

... είμαστε στην κατηφόρα...

1. σταματάμε σε ασφαλές σημείο και ελέγχουμε
2. εντοπίζουμε το δυσκολότερο σημείο και το μήκος του
3. αξιολογούμε την απόσταση του τέλους της μεγαλύτερης δυσκολίας μεχρι το τέλος του οπτικού μας πεδίου.

Στόχος είναι το κομμάτι με τη μεγαλύτερη δυσκολία να το περάσουμε με χωρίς καμία πίεση σε φρένα ή γκάζι. Ταχύτητα εισόδου = ταχύτητα ειξόδου. Πέδιση στο κομάτι που απομένει μέχρι το τέλος του οπτικού μας πεδίου.

Στο δύσκολο κομάτι ... απλά τιμονεβουμε προσεκτικά. Δεν θα συμβεί τίποτε αν δεν πατήσεις φρένο. Αν φρενάρεις τότε αρχίζει το παιχνίδι του χειροκίνητου ABS

Αν έχετε δεύτερο άτομο.. ας περπατήσει λιγάκι, δεν είναι κακό!
Καταγράφηκε
Chris_de_Ze
Veteran
mods
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 9269



« Απάντηση #2 στις: Δευτέρα 29 Ιανουάριος 2007, 15:24:26 μμ »

Σε οδήγηση σε χωματόδρομο το ΤΑ πραγματικά μεταμορφώνεται όταν καθήσεις όσο το δυνατόν πιο μπροστά στη σέλα (κολλητά στο ρεζερβουάρ) για να φορτίζεις περισσότερο τον μπροστινό τροχό. Έκπληκτος αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα σχεδόν ανάλαφρο 250 ΜΧ και όχι με ένα βαρύ 600 των 200 κιλών.
Καταγράφηκε

Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
gerontovrahos
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 227


- I love riding -


« Απάντηση #3 στις: Δευτέρα 29 Ιανουάριος 2007, 15:35:52 μμ »

Σε οδήγηση σε χωματόδρομο το ΤΑ πραγματικά μεταμορφώνεται όταν καθήσεις όσο το δυνατόν πιο μπροστά στη σέλα (κολλητά στο ρεζερβουάρ) για να φορτίζεις περισσότερο τον μπροστινό τροχό. Έκπληκτος αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα σχεδόν ανάλαφρο 250 ΜΧ και όχι με ένα βαρύ 600 των 200 κιλών.

Χρήστο δεν θα το πρότεινα... γιατί κολημένος στο ρεζερβουάρ χάνεις όλη την κατευθυντικότητα - θυμιζω ότι είμαστε σε κατηφόρα. Καβάλα στο ρεζερβουάρ οι εντολές στα χειριστήρια δεν μπορεί να είναι "χειρουργικές" και είσαι ευαίσθητος στις ανωμαλίες που θα σε σπρώξουν όλο και πιο μπροστά...

Σε όποιο το δοκιμάσει... να μη πατήσει πίσω φρένο! ο πίσω τροχός είναι στη κυριολεξία στον αέρα και θα μπλοκάρει με ελάχιστη πιεση.

 Wink
Καταγράφηκε
tthodor
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 243



« Απάντηση #4 στις: Σάββατο 14 Ιούλιος 2007, 02:24:04 πμ »

Το παρακάτω το γράφω απλά σαν βιωματική εμπειρία, και όχι για να προσθέσω κάτι σε αυτά που έγραψαν οι προηγούμενοι. Δε ξέρω τι ακριβώς από όσα έκανα ήταν λάθος ή σωστό, ευτυχώς όμως στο τέλος την πέρασα επιτυχώς την κατηφόρα. Smiley

Χώρος Δράσης: Κάποια αντιπυρική ζώνη στην Πάρνηθα (πρίν την κάψουν Sad ).

Πρώτο λάθος που έκανα σίγουρα, είναι ότι δεν εκτίμησα σωστά την κατάσταση.
Το μήκος της κατηφόρας ήταν αρκετά μεγάλο (ίσως πάνω από 100 μέτρα), η κλίση της αρκετή αλλά normal στα πρώτα μέτρα, αλλά πολύ έντονη ιδιαίτερα μετά το 50% της κατηφόρας. Το πλάτος επίσης αρκετά μεγάλο, και το έδαφος πολύ κακοτράχαλο με πέτρες, που κάποιες μπορεί να είχαν και μέγεθος μπάλας, και γενικότερα πολύ σαθρό-χαλαρό. Μόνο στα άκρα υπήρχε πιο ομαλό έδαφος με πιο πατημένο χώμα

Ημουν με δύο φίλους (ο ένας με ένα ΧΤ 660, και ο άλλος με ένα freewind). Ο φίλος με το ΧΤ είναι πολύ καλός "χειριστής", και σίγουρα πολύ καλύτερος οδηγός από μένα. Επίσης ήταν γνώστης της περιοχής, έτσι έφυγε μπροστά "αέρα" και κατέβηκε άνετα. Ίσως (μάλλον?) και το XT να είναι πιο ελαφρύ και καλύτερο στο off από το ΤΑ. Ο freewind το ψιλιάστηκε το θέμα και κατέβηκε πολύ σιγά πηγαίνοντας τέρμα δεξιά στην αντιπυρική όπου είχε πατημένο χώμα με λίγο πρασινάδα (σα γρασίδι ας πούμε).
Εγώ παρασύρθηκα από τον XT    και ξεκίνησα να κατεβαίνω με δευτέρα κινούμενος ακριβώς στο κέντρο της αντιπυρικής. Αρχικά με χαλαρό μπροστινό φρένο και παίξιμο του πίσω, όλα πήγαιναν ΟΚ. Σε κάποια φάση άρχισα να αισθάνομαι ότι το ΤΑ ανέβαζε σιγά σιγά ταχύτητα, άρχισα να κινούμε πιο πίσω στην σέλα, και κατέβασα  πρώτη μιας και το πίσω φρένο πλέον μπλόκαρε με το παραμικρό. Κάπου στη μέση της κατηφόρας άρχισα να φοβάμαι, γιατί ο πίσω τροχός άρχισε να μπλοκάρει (λόγω της πρώτης ταχύτητας) από μόνος του. Εκεί από πανικό, άρχισα μα κάνω διάφορα (λίγο συμπλέκτη, - λίγο πίσω φρένο, πιάσε - άσε κλπ) . . .
Πλέον κατάλαβα ότι κάπου είχα κάνει μαλακία χοντρή, και άρχισε να με λούζει κρύος ιδρώτας . . .Είχα περάσει πλέον 60-70% της κατηφόρας και ήμουν στο σημείο με την πιο ένονη κλίση (ίσως και το πιο κακοτράχαλο έδαφος). Αφού είδα ότι ο πίσω τροχός ήταν πλέον έξω από κάθε δικό μου έλεγχο, και γενικότερα αισθάνθηκα - φοβήθηκα ότι δεν υπήρχε τρόπος να επιβραδίνω σκέφτηκα να αμολύσω τα πάντα κάι ότι γίνει. Πάτησα συμπλέκτη, σχεδόν άφησα το μπροστινό φρένο και άφησα το ΤΑ να το παρασέρνει η κατηφόρα. Τα χιλιόμετρα ανέβαιναν συνεχώς, και εκεί έκανα μάλλον (??) το πιο έξυπνο πράγμα που είχα κάνει μέχρι τότε (έτσι σκατά που τα είχα κάνει). Σηκώθηκα όρθιος από την σέλα, ρίχνοντας το βάρος μου προς τα πίσω, και κράταγα δυνατά το τιμόνι.
Άρχισαν να περνάνε εικόνες από το μυαλό μου ότι η μηχανή πέφτει και εγω πηδάω έξω από αυτήν αλλά προσπάθησα να τις απομακρύνω και απλά να κοιτάω ευθεία, στον χαλαρό, ίσιο χωματόδρομο που βρισκόταν πλεον μερικές δεκάδες μετρα μπροστά μου. Ήταν ο στόχος, "η γή της επαγγελίας"Smiley

Το ΤΑ άρχισε να παίζει-χοροπηδάει απίστευτα κάτω από τα πόδια μου, οι αναρτήσεις τα είχαν δώσει όλα, και μετά απο δευτερόλεπτα που μου φάνηκαν αιώνες, έφτασα επιτέλους στο ίσωμα . . . σώος και αβλαβής Smiley

Απο πρώτη απόψη το μεγαλύτερο μου λάθος είναι ότι παρασύρθηκα, και δεν εκτιμησα την κατάσταση καθόλου σωστά. Απο εκεί και πέρα ίσως λόγω του φόβου μου κυρίως να προσπαθούσα να επιβραδίνω υπερβολικά, με ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα, αφού έτσι έκανα τον όλο χειρισμό της μοτοσικλέτας αδύντατο. Επίσης ίσως να έπρεπε να έχω διαβάσει κάποια θεωρητικά πράγματα πρώτα (όπως αυτά που αναφέρετε πιο πάνω, και σας ευχαριστώ Smiley, αλλά δεν είχα γνωρίσει το Forum τότε), ενώ τέλος μάλλον θα έπρεπε να είχα κάνει καποια εξάσκηση σε πιο βατά εδάφη πρώτα . . .

Πάντως σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να έχω στο μυαλλό μου αυτό που έλεγε ένας φίλος μου . . .
"Η διαφορά της θεωρείας από την πράξη,
είναι πολύ μικρή στην θεωρεία,
αλλά πολύ μεγάλη στην πράξη".
Καταγράφηκε

F800gs    116i
Sotos
Global Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 10259



« Απάντηση #5 στις: Σάββατο 14 Ιούλιος 2007, 21:43:54 μμ »

Πολυ ωραιο ποστ...
Παντα σε τετοιες περιπτωσεις ευχομουν το ΤΑ και το βαρα να ειχαν λιγο πιο κοντη πρωτη ταχυτητα...
Καταγράφηκε

Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 49.144km
KostasC
Administrator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 10361


Γαβ !


« Απάντηση #6 στις: Τρίτη 24 Ιούλιος 2007, 02:00:39 πμ »

Προσωπικά δε με χάλαγε τοσο η μακριά πρώτη σχέση... με λιγο φρενο τη φέρνεις εκει που θές.
Αφου κράτησες την ψυχραιμία σου, εκανες το καλύτερο βήμα.
Σε κάθε περιπτωση τα μηχανάκια αυτα ειναι βαριά και δεν μπορουν να επιβραδύνουν ευκολα.
Αρα παντα με πολυ προσοχη. Με μια διαφορετική ανάρτηση, εμπειρία και άγνοια κυνδύνου θα μπορουσες
να ρίξεις και στα αφτιά του XT.
Καταγράφηκε

nassosxlvbros
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 161


χτυπάει 200 το ΤΑ;.....χεχε...


« Απάντηση #7 στις: Δευτέρα 19 Νοέμβριος 2007, 22:00:09 μμ »

Χρήστο δεν θα το πρότεινα... γιατί κολημένος στο ρεζερβουάρ χάνεις όλη την κατευθυντικότητα - θυμιζω ότι είμαστε σε κατηφόρα. Καβάλα στο ρεζερβουάρ οι εντολές στα χειριστήρια δεν μπορεί να είναι "χειρουργικές" και είσαι ευαίσθητος στις ανωμαλίες που θα σε σπρώξουν όλο και πιο μπροστά...

Σε όποιο το δοκιμάσει... να μη πατήσει πίσω φρένο! ο πίσω τροχός είναι στη κυριολεξία στον αέρα και θα μπλοκάρει με ελάχιστη πιεση.

 Wink

σε αντίθεση με το Νίκο (θα θυμάται το παλαβό με το ΤΑ το ασημί)κατέβηκα κατηφόρα με λάσπη με...μπροστινά φρένα!!!ο άνθρωπος κουφάθηκε!!! ενώ ούρλιαζε -πατα πισω φρένοοοο-το μηχανάκι "τό'χανα"... και δοκίμασα μπροστινό...έκπληξη!"βούτηξε μπροστά,έγειρα σώμα λίγο πίσω,και όλα οκ ούτε ψάρεμα ούτε κιχ! κατέβηκε κυρία...
(όλα αυτά εννοείται όρθιος στα μαρσπιέ,όχι αραχτός!...)

-η φωτό από το τελευταίο λασπερό μου trail ride to 2004  Wink ααααχ...ωραίες εποχές...

Καταγράφηκε

FERRO NOSCENTIUS AURUM
nassosxlvbros
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 161


χτυπάει 200 το ΤΑ;.....χεχε...


« Απάντηση #8 στις: Δευτέρα 19 Νοέμβριος 2007, 22:11:49 μμ »

Πολυ ωραιο ποστ...
Παντα σε τετοιες περιπτωσεις ευχομουν το ΤΑ και το βαρα να ειχαν λιγο πιο κοντη πρωτη ταχυτητα...

ναι...είναι μεγόλο μείον αυτό,μιας και από γρανάζι μπροστά δεν παίρνει και πολλά-πολλά...πρέπει να επενδύσεις σε ένα "κοντό"σετ γραναζιών με μεγαλύτερη αλυσίδα,για να κάνεις δουλειά και πάλι δεν θα καταφέρεις και πολλά...πρέπει να κατέβει στο 3,8-4,3:1 για να πει ότι "κονταίνει" αρκετά...(για ΤΑ φυσικά) κι αν πεις ότι μαμά είναι στο 3:1,(48-16 αν θυμάμαι καλά)μιλάμε έχει  πολύυυυ δρόμο για κόντυμα...ας μη ξεχνάμε τον "all around"χαρακτήρα της μοτό και όχι το ειδικό της κομμάτι....μην τρέφουμε αυταπάτες:έχει χωμάτινα γονίδια-βλέπε Ντακάρ-21΄τροχό,αλλά δεν μπορείς να το πεις "χωματερό"...σίγουρα θα σου προσφέρει απίστευτη κίνηση σε χώμα,αλλά αν οι απαιτήσεις αυξηθούν,πάμε για άλλα...
Καταγράφηκε

FERRO NOSCENTIUS AURUM
Chris_de_Ze
Veteran
mods
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 9269



« Απάντηση #9 στις: Δευτέρα 19 Νοέμβριος 2007, 22:16:09 μμ »

Χρήστο δεν θα το πρότεινα... γιατί κολημένος στο ρεζερβουάρ χάνεις όλη την κατευθυντικότητα - θυμιζω ότι είμαστε σε κατηφόρα. Καβάλα στο ρεζερβουάρ οι εντολές στα χειριστήρια δεν μπορεί να είναι "χειρουργικές" και είσαι ευαίσθητος στις ανωμαλίες που θα σε σπρώξουν όλο και πιο μπροστά...

Σε όποιο το δοκιμάσει... να μη πατήσει πίσω φρένο! ο πίσω τροχός είναι στη κυριολεξία στον αέρα και θα μπλοκάρει με ελάχιστη πιεση.

 Wink

Σωτήρη, στις περιηγήσεις σε χωματόδρομους ειμαι σχεδόν όλες τις φορές δικάβαλος, και αν κάνω να σηκωθώ όρθιος ακούω τα ... ουρλιαχτά από πίσω, οπότε το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να πέσω/σκύψω όσο το δυνατόν μπροστά για να περάσουμε και οι τρείς μας (ΤΑ+εγώ+γυναίκα) με ασφάλεια τις ...κακοτοπιές!
Καταγράφηκε

Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
nassosxlvbros
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 161


χτυπάει 200 το ΤΑ;.....χεχε...


« Απάντηση #10 στις: Τετάρτη 21 Νοέμβριος 2007, 19:49:57 μμ »


"Η διαφορά της θεωρίας από την πράξη,
είναι πολύ μικρή στην θεωρία,
αλλά πολύ μεγάλη στην πράξη".

[/quote]

Σε μια τέτοια κατάσταση μόνο το "όρθιος στα μαρσπιέ" σώζει και μη σε ξεγελάει το "άνετο" της σέλλας που κάααθεσαι σα το Φωτόπουλο στο χωματόδρομο και απολαμβάνεις βόλτα...ακόμα και σε μη οριακές καταστάσεις πχ η κατηφόρα που μας περιέγαψες,απαιτεί ορθοστασία και θα σου δείξει τι θέλει....
Ένα άλλο θέμα που θέλει προσπάθεια να σου "βγει από τον εγκέφαλο είναι το ΓΚΑΖΙ! ναι το μηχανάκι στρίβει με γκάζι,αλλά θέλει θράσος που πρέπει ΚΑΙ να τό'χεις ΚΑΙ να το χρησιμοποιήσεις!!!

Καταγράφηκε

FERRO NOSCENTIUS AURUM
DAKARMAN
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 740



« Απάντηση #11 στις: Παρασκευή 28 Δεκέμβριος 2007, 10:55:45 πμ »

Παντα σε τετοιες περιπτωσεις ευχομουν το ΤΑ και το βαρα να ειχαν λιγο πιο κοντη πρωτη ταχυτητα...

Με τα αργα ίσως κατι γινει, διαφορετικα για να μην σβησει πας πιο γρηγορα απο οτι πρεπει και αν συμπλεκταρεις δεν "κοβει" το μηχανακι.
Εναλακτικα: Νεκρα, πόδια - χερια κατω και με φρεναρισμα και ταχυτητα σαλιγκαριου η καταβαση γινεται !!!! Wink
Καταγράφηκε

Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΜΕΣllΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ
Σελίδες: [1] |   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines
SMF Theme © Gaia
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!