Hellas Transalp Forum

Ιδεα για τσοκ

petros047 · 4635

Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2019, 10:53:27 πμ
Μετα απο προσφατη επαφη με την ΤΑ μου μου ηρθε μια ιδεα.
Το τσοκ απο οτι ειδα εχει 2 ντιζες μια για καθε καρμπ που οταν το τραβας επιτρεπεις να περασει περισοτερος αερας στα καρμπς.
Αν αυτο το καταργουσαμε και βαζαμε μια ηλεκτροβαλβιδα που με αισθητηρα θα διάβαζε την θερμοκρασια του νερου και αναλογος ανοιγε η εκλεινε δεν θα ηταν το ιδιο πραγμα?
Οπως τα αυτοματα τσοκ δλδ.
Βεβαια για να γινει αυτο θα πρεπει σε μηχανουργειο να κατασκευαστει απο τεφλον η βιδα του τσοκ και να καταληγει σε 3,5mm nipple και απο εκει θα συνδέετε η μια  ακρη της βαλβιδας και  η αλλη στο φιλτροκουτι.
Αν τα νερα ειναι πχ κατω απο 30 βαθμους θα ειναι ανοιχτη αν ειναι πιο πανω θα κλεινει.
πιστευω οτι θα ειναι πιο αξιοπιστο απο αυτο που εχουμε.




john lk

  • Guest
Reply #1 on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2019, 11:08:39 πμ
Το τσοκ εμπλουτιζει το μειγμα, και αναλογα με τον σχεδιασμο του ειτε κλεινει λιγο τον αερα, ειτε δινει λιγο περισσοτερη βενζινη, δεν το εχω ψαξει πως δουλευει στην ΤΑ.

Περαν ομως αυτου, η ιδεα σου δεν ειναι ασχημη, τουλαχιστον υπο μορφη προτζεκτ. Στην πραγματικοτητα ομως οι ΤΑ δεν χρειαζονται τσοκ παρα μονο ελαχιστο (μισοτραβηγμενο για 15-20 δευτερολεπτα) μονο τις πολυ κρυες ημερες.
Το να βαλεις τσοκ οπως λες με αισθητηρα που να λειτουργει βασει της θερμοκρασιας του νερου, δεν το βλεπω να λειτουργει σωστα γιατι ουτε το απαιτει η μηχανη, αλλα και επιπλεον το νερο αργει να ζεσταθει, ιδιως στην ΤΑ. Νομιζω το αποτελεσμα ενος τετοιου εγχειρηματος θα ειναι να πηγαινεις για αρκετη ωρα μπουκωμενος και με κινδυνο να σβησεις και να ταλαιπωρηθεις να ξανα-αναψεις την μηχανη.



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #2 on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2019, 11:41:07 πμ
Σχετικα με την θερμοκρασια νερου κατα προσέγγιση το ειπα.
Συμφωνα με yamaha που ειχα πριν το τσοκ καπου εκει εκλεινε στους 30 βαθμους σε εμας βεβαια οπως λες θα θελει πιο λιγο.
Πιστευω οτι αερα περνει στο ΤΑ.
Το θεωρώ πιο αξιοπιστο απο τα πλαστικα που εχει για αυτη τι δουλεια.
 



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #3 on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2019, 16:02:45 μμ

Το θεωρώ πιο αξιοπιστο απο τα πλαστικα που εχει για αυτη τι δουλεια.
 

Kαι πώς έγινε ξαφνικά αναξιόπιστο το τσοκ μετα απο 18 χρόνια ?  ;D
Η 650 έχει δύο σκάλες στο τσόκ, αν είναι σωστα ρυθμισμένη η ντίζα ''σκαλώνει '' σε δύο σημεία .

Το τσοκ  έχει να κάνει ,
α) με την ρύθμιση του μίγματος ,
β) με την θερμοκρασία του κινητήρα όπως σωστά είπες
και γ) με τις στροφές του κινητήρα, δλδ θέλει ενα βηματικό μοτερ που θα στρέφει τις πεταλούδες.
Και φυσικά ελέγχεται και απο τα παραγόμενα καυσαέρια όπως στα ψεκαστά μέσω του αισθητήρα λ που αυτός κανονίζει και το μίγμα αλλά αυτά είναι πολύ εξτρίμ καταστάσεις για τα καρμπς.

Δλδ θα μπορούσε να κατασκευαστεί μια διάταξη που θα ξεκινούσε τον κινητήρα με τσοκ κ τις πεταλούδες  στις 1700στρ/λ.
Μετα απο 10-20 δευτερόλεπτα το μίγμα πέφτει στα φυσιολογικά επίπεδα και οι πεταλούδες σταδιακά στο ρελαντί.

Τωρα τι έχουμε ? Μια μηχανική αύξηση τους μίγματος που συνεπάγεται και αύξηση στροφών που όμως μετα απο λίγο ''μπουκώνει'' τον κινητήρα κ πρέπει να αφαιρεθεί και που για να σωθούμε ανοίγουμε  γκάζι .
Η 650 έχει τσόκ για να παίρνει μπροστα σε χαμηλές θερμοκρασίες, πάνω απο τους 10 βαθμούς θερμοκρασία το τσόκ αντικαθίσταται με ....
ξερογκαζιές. :goofy:
Η σωστή λειτουργία του τσόκ δεν είναι μόνο να ξεκινάει ο κινητήρας , αλλά ρυθμίζοντας ολες τις παραμέτρους να λειτουργεί στρωτά  και αποδωτικά μέχρι να ζεσταθεί.

Αυτό που θες να κατασκευάσεις δεν είναι ενα αυτόματο τσόκ, αλλά η αντικατάσταση του υπάρχοντος μηχανικού με ένα ηλεκτρικό.
Οτι δλδ προβλήματα έχει κάποιο μηχανάκι με το τσοκ θα εξακολουθήσει να τα έχει .
 



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #4 on: Παρασκευή 15 Φεβρουάριος 2019, 17:59:05 μμ
Σαν σκεψη το ειπα δεν νομιζω να ασχοληθώ οπως λες τοσα χρονια ετσι δουλευει.
Το δικο μου εχει οντως 2 σκαλες τερμα ποτε δεν χρειαστηκε να το ανοιξω.
Στην δικια μας περιπτωση νομιζω οτι επιτρεπει να περασει αερας παραπάνω γιατι οταν το τραβαμε την ντιζα στο καρμπ αφηνει ανοιχτη παροχη οπου βιδωνει και οταν κλεινουμε την ντιζα την σφραγιζει.
Αυτο που θα γλυτωναμε ειναι οτι ποτε δεν θα χρειαζοταν να ασχοληθουμε αν εχει προβλημα η ντιζα η αν δεν σφραγιζει σωστα οταν κλεινουμε το τσοκ.
Απο την αλλη περνεις μια καινουργια ντιζα και εισαι οκ για αλλα 10+ χρονια ;D



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #5 on: Σάββατο 16 Φεβρουάριος 2019, 20:08:13 μμ
Aν προσέξεις κοιτώντας μέσα στον οδηγό που κινείται η βαλβίδα του τσοκ απο την επάνω μεριά έχει δύο τρύπες, η 1η ανοίγει στην 1η σκάλα κ οι δύο ανοίγουν στην 2η σκάλα του τσόκ .

Ενώ όταν το τσόκ είναι κλειστό η βαλβίδα κλείνει την τρύπα στο βάθος.

Μέχρι τώρα σε βάθος δεκαετίας εδώ μέσα,  ένα πρόβλημα έχω διαβάσει σχετικό με το τσόκ, και αυτό είναι μετα απο αφαίρεση να μην κάτσει σωστά η ντίζα και ετσι να μένει το τσόκ ανοικτό για τον ένα κ τους δύο κυλίνδρους.

Τώρα αν βαλβίδα δεν πατάει σωστά ? αυτό δεν ξέρω πως ανιχνεύεται , δλδ αν η βαλβίδα δεν κλείνει 100% αλλά 95% πως θα ανιχνευτεί η αύξηση του μίγματος? Θα φανεί στην κατανάλωση?

Η ντίζα πουλιέται ολόκληρη , αν αυτό ισχύει τότε τί είναι το σετ Νο10 εδω?




Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #6 on: Σάββατο 16 Φεβρουάριος 2019, 20:42:12 μμ
Τώρα αν βαλβίδα δεν πατάει σωστά ? αυτό δεν ξέρω πως ανιχνεύεται , δλδ αν η βαλβίδα δεν κλείνει 100% αλλά 95% πως θα ανιχνευτεί η αύξηση του μίγματος? Θα φανεί στην κατανάλωση?

Ανάλογα με το πόσο θα πνίγει το μηχανάκι. Μπορεί να φανεί στην κατανάλωση, μπορεί και όχι, μπορεί να σου μαυρίσει τα μπουζί, μπορεί να πηγαίνει καλύτερα αν το μείγμα σου είναι οριακά προς το φτωχό μπορεί και όχι. Δεν θα το δεις, δύσκολα θα το καταλάβεις, εκτός και αν χάνει πάρα μα πάρα πολύ.

Η ντίζα πουλιέται ολόκληρη , αν αυτό ισχύει τότε τί είναι το σετ Νο10 εδω?

Αυτο το σετ είναι η γωνία, το λάστιχο που καλύπτει τη γωνία το βαρελάκι του τσοκ και το ελατήριο. Ότι έχει δηλαδή από τη ντίζα και κάτω. Μπορείς να τα πάρεις σαν σετ επισκευής και υπάρχει μάλιστα για την περίπτωση που δεν έχει χαλάσει η ντίζα, αλλά έχεις με κάποιον τρόπο καταφέρει να φας τις βόλτες στο πλαστικό βιδάκι που κρατάει το όλο σύστημα μέσα στο καρμπυρατέρ.



Για την ιστορία, ένα πολύ απλό και έξυπνο σύστημα τσοκ είχα δει σε κάτι ιταλικά σκουτεράκια. Αυτά έχουν ηλεκτρικό τσοκ, το οποίο περιλαμβάνει το κλασσικό βαρελάκι, έναν πείρο και μια ηλεκτροβαλβίδα - solenoid - θερμαντική αντίσταση δεν μπορώ να το περιγράψω ακριβώς, το οποίο έχει μέσα λάδι σιλικόνης ή κάτι παρόμοιο. Το σύστημα βασίζεται στη διαστολή - συστολή του λαδιού αυτού σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία του κινητήρα και το ίδιο το solenoid. Έτσι μόλις η μηχανή είναι κρύα το λάδι βρίσκεται σε συστολή και το τσοκ είναι "τραβηγμένο", με το άνοιγμα του διακόπτη το Solenoid ζεσταίνει το λάδι και σπρώχνει τη βαλβίδα του τσοκ να κλείσει. Η όλη διαδικασία κρατάει περίπου 1 λεπτό σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, σίγουρα λιγότερο εάν το όλο σύστημα ζεσταθεί παράλληλα από τον κινητήρα. Αντίστοιχα όταν ο κινητήρας είναι ήδη ζεστός η βαλβίδα είτε είναι κλειστή εντελώς είτε κλείνει σε δευτερόλεπτα δίχως να επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία της μηχανής με παραπάνω μείγμα μέσω του τσοκ. Αντίστοιχα βαλβιδάκια έχω βρει και χωρίς λάδι, με απλή βαλβίδα η οποία έχει στέλεχος ευαίσθητο στη θερμοκρασία και διαστέλλεται εύκολα, εκεί η διαδρομή είναι κατά πολύ μικρότερη από ότι σε εκέινη τη βαλβίδα με το λάδι.

Προσωπικά η ΤΑ μου δεν ζήτησε ποτέ τσοκ, ούτε καν με θερμοκρασίες έξω στους 5 βαθμούς όπως τις τελευταίες μέρες. Οι λίγες φορές που χρειάστηκα πραγματικά το τσοκ ήταν όταν η μηχανή έμενε για αρκετό καιρό ακινητοποιημένη οπότε και έπρεπε να καλυφθεί κάπως το "κενό" που είχε δημιουργηθεί στη στάθμη στο λεκανάκι. Και αυτό πάλι για όχι περισσότερο από 1 με 2 λεπτά. Έχει τύχει να φύγω και με τσοκ τραβηγμένο και να κάνω κάποια χιλιόμετρα, εκεί ένιωθα το μοτέρ πιο.. "βαρύ" σε απόκριση. Τίποτε περισσότερο (πχ καπνισμένα μπουζί ή κάτι άλλο)



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #7 on: Κυριακή 17 Φεβρουάριος 2019, 15:40:42 μμ
Αυτο το σετ είναι η γωνία, το λάστιχο που καλύπτει τη γωνία το βαρελάκι του τσοκ και το ελατήριο.

Αυτό υπέθεσα και αρχικά , αλλά με τιμή Τιμή:  38,48 € (χωρίς ΦΠΑ 24%)  , μου φάνηκε υπερβολικό, είναι και που χρειάζεσαι δύο σετ , αστα να πάνε δλδ.

Προσωπικά η ΤΑ μου δεν ζήτησε ποτέ τσοκ,

Το αυτό και η δική μου, απλά το είχα στην 1η σκάλα για να μην τρέμει μεχρι να ζεσταθεί κ όσο ήταν οι στροφές κοντά στις 1000.

ΥΓ 1: Ενα κουφό που συνάντησα ήταν όταν με το που την αγόρασα παρατήρησα το χοροπηδηχτό ρελαντί.
Στο κυνήγι του σταθερού ρελαντί κ τώρα που το σκέφτομαι δίχως λόγο αφού το μηχανάκι πήγαινε πολύ καλά , καθάρισα καρμπς 1η φορά σε μάστορη πού βρήκε την βαλβίδα του τσόκ του πίσω κυλίνδρου κολημένο ανοικτό, την 2η φορά τα καθάρισα μόνος χωρίς να δώ την παραμικρή διαφορά .
Είχα μάλιστα τσοκ που ανέβαζε στις 1700στρ/λ κ δεν  μπούκωνε καθόλου τον κινητήρα.
Με το που ρύθμισα βαλβίδες όλα αλλάξανε , το τσοκ δεν ανέβαινε πάνω απο τις 1500στρ/λ και μετα απο λιγα δευτερόλεπτα ο κινητήρας μπούκωνε κ αν το αφηνα περισσότερο έσβηνε απο το πλούσιο μίγμα .
Ποτέ δεν κατάφερα να φέρω το τσοκ στην αρχική του ρύθμιση , και ακόμα κ τώρα που το σκέφτομαι δεν ξέρω σε ποιά απο τις δ'ύο περι[πτώσεις ήταν σωστό.

ΥΓ 2: Ωραία ιδέα οι σκουτεράδες  :thumbright: