Hellas Transalp Forum

Κατασκευη ψηφιακου οργανου για συχρονισμο καρπυρατερ

petros047 · 7285

Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Εκανα μια ερευνα για αγορα οργανων συχρονισμου καρπυρατερ και ειδα οτι τα αξιολογα στοιχιζουν απο 100 ευρω και πανω.
Επειδη εχω στα χερια μου της freescale σενσορες υποπιεσης και παρα πολλες οθονες σκεφτομαι μηπως να εκανα ενα οργανο ψηφιακο.
Η ερωτηση ειναι η εξης τα καρπυρατερ οταν τα μετρας αυξομειώνουν συνεχεια την υποπιεση ή ειναι σταθερη?
Δλδ σε ενα απλο αναλογικο οργανο θα βλεπαμε την βελονα να ανεβοκατεβενει η θα ηταν σταθερα σε ενα σημειο?Χωρις να πειραζουμε την βιδα συχρονισμου εννοητε
Αμα ειναι σταθερη η υποπιεση και απλα αλλαζει αναλογα με το πως γυρναμε την βιδα θα ειναι ευκολο αν πεζει θα χρειαστεί προφανος και καποια check valve.



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #1 on: Κυριακή 04 Νοέμβριος 2018, 14:37:02 μμ
Βρηκα τους σενσορες που εχω ειναι αυτοι μεχρι -50kpa δλδ 0,5 bar
Λογικα για την ΤΑ κανουν σωστα?
https://gr.mouser.com/datasheet/2/302/MP3V5050V-1127142.pdf
Επισης στα οργανα της rothewalt ειδα εχουν μια βιδα που σταθεροποιουν την βελονα στην ουσια μειωνουν την ροη?



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #2 on: Κυριακή 04 Νοέμβριος 2018, 19:46:46 μμ
Μήπως δουλεύεις στην NASA Peter?  :2hysterical:

Carburetor Vacuum Difference :  2.7Kpa (20mm Hg)

Εχουμε την διαφορά , δεν έχουμε όμως την τιμή της υποπίεσης .

Επειδη εχω στα χερια μου της freescale σενσορες υποπιεσης και παρα πολλες οθονες σκεφτομαι μηπως να εκανα ενα οργανο ψηφιακο.

Προχώρα το , μαζί σου είμαι .

Η ερωτηση ειναι η εξης τα καρπυρατερ οταν τα μετρας αυξομειώνουν συνεχεια την υποπιεση ή ειναι σταθερη?

Θέλουν ντάμπερ, δλδ αν χρησιμοποιήσεις DIY όργανο δίχως ντάμπερ η στάθμη κάνει σαν φραπές , παίζει 1-2 εκ στην σωλήνα κ δεν μπορείς να καταλάβεις τι μετράς.
Και ακόμα κ μύγα να κάστει πάνω στο μηχανάκι αλλάζει η μέτρηση. :2hysterical:

Ρυθμίζεις ...
Πειράζεις το γκάζι φεύγει...
Ξαναρυθμίζεις ...
Πειράζεις το σκάζι κ φεύγει...
Ρυθμίζεις ρελαντί κ πάει στο Θεό η διαφορά.

Φαίνεται δλδ οτι σε αυτή τη ρύθμιση η Χόντα μας δεν απαιτεί ρύθμιση ακριβείας που ξεπερνά σε ακρίβεια την κατασκευή των καρμπς.

Δλδ σε ενα απλο αναλογικο οργανο θα βλεπαμε την βελονα να ανεβοκατεβενει η θα ηταν σταθερα σε ενα σημειο?Χωρις να πειραζουμε την βιδα συχρονισμου εννοητε
Αμα ειναι σταθερη η υποπιεση και απλα αλλαζει αναλογα με το πως γυρναμε την βιδα θα ειναι ευκολο αν πεζει θα χρειαστεί προφανος και καποια check valve.

Λογικά θα παίζει η βελόνα , αλλά με ενα κύκλωμα χρονικής σταθεράς που θα παίζει το ρόλο νταμπερ λογικά θα βλέπουμε πάντα την μέση τιμή.
Ενα κάτι σαν τα κυκλώματα VUmeter.

Επισης στα οργανα της rothewalt ειδα εχουν μια βιδα που σταθεροποιουν την βελονα στην ουσια μειωνουν την ροη?

Οχι ακριβώς , δημιουργούν ένα βεντουρι κ ετσι η ένδειξη δεν πάλλεται. Aυτό μπορεί να γίνει κ στο κατασκευασμένο απο σωλήνα DIY υποπιεσόμετρο αν πιεστεί ο σωλήνας με μια πένσα.

ΥΓ: Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι ποιός ο λόγος να ασχοληθεί κάποιος για  μια τόσο ακριβή ρύθμιση όταν με ενα DIY εργαλείο κάνει τέλεια δουλειά .
Αφού δεν απαιτείται δλδ να γνωρίζουμε την τιμή της υποπίεσης αλλά πολύ απλά να μηδενίσουμε την διαφορά ποιός ο λόγος να κατασκευαστεί ένα τετοιο όργανο μέτρησης ?
« Last Edit: Κυριακή 04 Νοέμβριος 2018, 20:04:39 μμ by Stoneman »



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #3 on: Κυριακή 04 Νοέμβριος 2018, 20:11:59 μμ
Χαχαχα
Όσο και να φαίνεται περίεργο πιο εύκολο μου είναι να κάνω το οργανακι παρά να κάνω το όργανο με τους σωλήνες.
Σκέφτηκα και την βαθμόνομηση όταν το κάνω να πάω κάτω παραλία να δείχνει 0 ατμόσφαιρα και μετά να ρυθμίσω.
Τώρα έχω κάνει λίστα για να παραγγείλω ανταλακτικα για την ΤΑ μου συμπλέκτες φίλτρα ντιζες γρανάζι φλάντζα  φλοτερ κτλ κτλ.
Όποτε να την ξεβρακωσω μια φορά και να κάνω όσο πιο πολλά μπορώ.
Άμα ξέρεις πάντως πες μου τι κάνει η βίδα στα αναλογικά όργανα μειώνει την ροη ;
Γιατί στην αρχή παίζουν σαν τρέλα άρα το ίδιο θα κάνει και το ψηφιακό πως σταθεροποιητε μετά ;
Το καλό που έχουν οι ενδείξεις αναλογικές η ψηφιακές είναι ότι ξέρεις κατά κάποιο τρόπο και την κατάσταση του κυλίνδρου πιστονιού ανάλογα με το vacuum.



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #4 on: Δευτέρα 05 Νοέμβριος 2018, 17:13:52 μμ
Άμα ξέρεις πάντως πες μου τι κάνει η βίδα στα αναλογικά όργανα μειώνει την ροη ;
Γιατί στην αρχή παίζουν σαν τρέλα άρα το ίδιο θα κάνει και το ψηφιακό πως σταθεροποιητε μετά ;

Ναι η βίδα έχει στο κάτω μέρος μια μπίλια ωστε η βίδα καθώς στρέφεται με τον καιρό να μην τρυπήσει την σωλήνα .
Λογικά πιέζοντας την σωλήνα μειώνεται η διατομή της κ λογικά πέφτει κ η ροή του αέρα.
Με άλλα λόγια κάνεις το όργανο πιο ''αναίθητο'' σαν να ανεβαζεις κλίμακα σε πολύμετρο.

Πώς σταθεροποιείται ποιό? το ψηφιακό η το σωληνάτο ?  :2hysterical:

Στο ψηφιακό έχεις λύσεις ,
α) Βαζεις βίδα κ μπίλια στην σωλήνα που θα συνδέει τον αισθητήρα με τον κύλινδρο.

β) Ο αισθητήρας θα έχει κάποια έξοδο VOUT = VS x (0.018 x P + 0.94)  ± (Pressure Error x Temp Multi x 0.018 x VS)
όπου VS η τάση τροφοδοσίας VS = 3.0 ± 0.3 V
Η  Full-scale output (VFSO) είναι η τάση εξόδου στη μέγιστη πίεση, και είναι σύμφωνα με το Data Sheet 2.9 VDC
Αρα απο τα –50 εως τα  0 kPa η τάση εξόδου πάντα σύμφωνα με το Data Sheet μεταβάλλεται απο 2.7 έως 2.9 VDC δλδ μόλις 0,2 V.
Mία τάση δλδ που αν είναι σταθερή μπορεί να μετρηθεί κ με ένα πολύμετρο δίχως πολύπλοκες κατασκευές , αφού μάλιστα το κύκλωμα του είναι απλούστατο όπως δείχνει το Figure 4, σελίδα 7.

Αν η τάση είναι μικρή τότε θα πρέπει να κατασκευαστεί ενα κύκλωμα με τελεστικούς ώστε να την ενισχύσει κ να είναι μετρήσιμη.
Ομως ένα τέτοιο κύκλωμα θα θέλει κ καλιμπράρισμα λόγω ανοχών των υλικών.
Πράμα εύκολο, απλά συνδέεις κοινή είσοδο στους αισθητήρες κ ρυθμίζεις απολαβή για ίδια ταση εξόδου.

Ομως αν δεν ακολουθηθεί η λύση α, τότε θα πρέπει να σταθεροποιηθεί η ταση εξόδου αφου λογικά θα είναι παλμοί τάσης με συχνότητα ανάλογη των στροφών του κινητήρα.
Αυτό μπορεί να γίνει με μια χρονική σταθερά, δλδ πυκνωτή παραλληλα στην έξοδο κ αντίσταση σε σειρά , ένα φίλτρο ας πούμε .
Ο πυκνωτής θα μπορούσε να υπολογιστεί αν ξεραμε την συχνότητα , αλλά επειδή δεν την ξερουμε θα γίνει πειραματικά .
Η δέ αντίσταση θα μπορεί να είναι ένα ποτενσιόμετρο ωστε να ρυθμίζουμε (σαν την βίδα του Rothewalt δλδ) ξεχωριστά κάθε κύλινδρο με περισσότερη ακρίβεια.

Το καλό που έχουν οι ενδείξεις αναλογικές η ψηφιακές είναι ότι ξέρεις κατά κάποιο τρόπο και την κατάσταση του κυλίνδρου πιστονιού ανάλογα με το vacuum.

Και πως θα γίνεται αυτό? πως θα ξέρεις την ακριβή θέση της πεταλούδας σε κάθε καρμπ?
Η ακόμα κ την φθορά σε κάθε καρμπ?


 



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #5 on: Δευτέρα 05 Νοέμβριος 2018, 21:31:15 μμ
Η κατασκευη θα γινει με micro controller ειναι πολυ απλο το software οπως ειδες to datasheet αναλογικη εξοδο βγαζει και με τον τυπο βγαζεις τα bar,kpa
με πυκνωτη το σκεφτικα και εγω και δεν θα θελει μεγαλο το πολυ 1μf πιο πιθανο 470n γιατι ο microcontroller εχει μεγαλη αντισταση στην εισοδο την αναλογικη οποτε θα αργει πολυ να πεσει η ταση του πυκνωτη.
Οπως ειπες μια εξυπνη λυση θα ηταν και ενα ποτενσιομετρο μαζι με πυκνωτη οποτε θα ειναι πιο ευκολη η ρυθμιση.
Θα μπορουσε να γινει και απο το προγραμμα αλλαζοντας το  sample rate θα το δουμε αυτο.
Οσο για την κατασταση κυλινδρου που λεω αν εχω καταλαβει σωστα την ωρα που το πιστονι κατεβενει δημιουργει υποπιεση στην εισαγωγη και αυτο ειναι που βλεπουμε στο καρπυρατερ.
Αν η δικια μου αντι να δειξει  -0.4 bar δουμε κανενα -0.3 τοτε ημαστε για κλαματα.
Βεβαια το γνωριζω οτι για να δεις κατασταση συμπιεσης πρεπει να βαλεις οργανο στον κυλινδρο στη θεση του  μπουζι.





Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #6 on: Κυριακή 30 Δεκέμβριος 2018, 15:32:19 μμ
Μπορει να μου πει καποιος τι εσωτερικη διαμετρο εχουν τα σωληνάκια που συνδεουμε στα καρμπυρατερ  για συχρονισμο ?
Σε λιγο τελειωνω την κατασκευη,βρηκα λιγο χρονο , και θελω να ειμαι ετοιμος μην ψαχνω τελευταια στιγμη.
Επισης και της βενζινης αν δεν κανει κοπο  :) :) :) να εχω ετοιμο και το μπιπερο ;D ;D



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #7 on: Κυριακή 30 Δεκέμβριος 2018, 17:38:19 μμ
Υποπίεση  TUBE, 3.5X220  (95005-35001-10M)    95005-3522010

Παροχή   HOSE, FUEL, 7.5X255    17681-MCB-610

Στο εμπόριο θα βρείς την διάσταση Φ3.5 σε σιλικονούχο .



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #8 on: Κυριακή 30 Δεκέμβριος 2018, 17:45:43 μμ
Σε ευχαριστώ πολύ. Το 250 και 255 που αναφέρεις τι είναι ;



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #9 on: Κυριακή 30 Δεκέμβριος 2018, 18:10:22 μμ
Μήκος.



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #10 on: Κυριακή 20 Ιανουάριος 2019, 22:09:25 μμ
Το οργανο στο γραφειο τελειωμενο πλεον εχω βαλει και μια παραπανω ενδειξη την διαφορα των 2 καλπυρατερ που δεν χρειαζεται γιατι την βλεπεις  αλλου αφου υπηρχε χωρος ας υπαρχει και αυτη





και μια φωτο απο τους σενσορες



Το μονο που μενει ειναι να τα βαλω ολα σε ενα κουτι και να παω για την δοκιμη


« Last Edit: Κυριακή 20 Ιανουάριος 2019, 22:23:54 μμ by petros047 »



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #11 on: Κυριακή 20 Ιανουάριος 2019, 22:14:51 μμ
Για καποιο λογο δεν φαινεται το λινκ απο το βιντεο youtube
« Last Edit: Κυριακή 20 Ιανουάριος 2019, 22:24:15 μμ by petros047 »



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #12 on: Δευτέρα 21 Ιανουάριος 2019, 15:12:19 μμ
Η 650 σε διαστημική εποχή .  :thumbright:

Αυτές είναι κατασκευαστικές ανησυχίες . Τωρα το αν τα βάλεις επάνω κ τα καρμπς παίζουν πάνω κάτω το βλέπω το display ενα κάτι σαν φωτορυθμικό.

Για φαντάσου τώρα όλο αυτό συνδεδεμένο σε ένα βηματικό μοτέρ που να στρέφει την βίδα του συγχρονισμού διατηρώντας τα καρμπς συγχρονισμένα σε πραγματικό χρόνο.



Offline petros047

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 118
Reply #13 on: Δευτέρα 21 Ιανουάριος 2019, 16:42:22 μμ
Πηρα κουτακι σημερα οποτε μεσα στην εβδομαδα θα κανω ενα βιντεακι.
Εχω μενου με sample rate απο 100 ms -1000ms
Ε καπου θα παιξει.