Hellas Transalp Forum

Το στροφόμετρο σκαλώνει

Wildjohn · 6285

Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 197
on: Τρίτη 19 Ιούνιος 2018, 11:36:32 πμ
Γεια χαρά σε όλους.
Τον τελευταίο καιρό έχω ένα θεματάκι στο ΤΑ650 μου και θέλω λίγο τις γνώσεις και τις εμπειρίες σας.

Όπως θα δείτε στο βίντεο το στροφόμετρο σκαλώνει και δεν ανεβοκατεβαίνει ομαλά. Αυτό το παρατήρησα μετά που άλλαξα την φλάντζα ψευτοκάπακου πίσω κυλίνδρου (δεν ξέρω αν έχει σχέση αλλά το αναφέρω μιας και βγήκαν μπόλικα πράγματα από πάνω για να μπορέσει να αλλαχτεί η φλάντζα).
Το σκάλωμα λοιπόν είναι και κατά την αύξηση των στροφών αλλά και κατά την μείωση και γίνεται σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας, όχι μόνο χαμηλά ή ψηλά.
Επίσης κάποιες φορές (δυστυχώς αυτό δεν φαίνεται στο βίντεο) όταν κλείσω τον διακόπτη ενώ πέφτει στο στοπ η βελόνα, αμέσως αρχίζει και ανεβαίνει μόνη της ένα ελάχιστο και όταν ανοίξω ξανά τον διακόπτη πέφτει στο στοπ και μένει εκεί. Γι'αυτό και το θεωρώ ηλεκτρολογικό το θέμα και όχι μηχανολογικό, χωρίς βέβαια να το αποκλείω αφού είμαι σε αδιέξοδο με ιδέες.

Έχει κανείς παρόμοια εμπειρία ή καμιά ιδέα του τι μπορεί να συμβαίνει; Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη!!!





Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1 on: Τρίτη 19 Ιούνιος 2018, 15:43:03 μμ
Το στροφόμετρο είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Δλδ έχει ενα μοτερ που κινεί την βελόνα κ που ελέγχεται απο μια τάση που παράγει η ηλεκτρονική (ECU).
Exει δύο καλώδια , ενα Πράσινο/Μαύρο που είναι η γείωση κ ενα Κίτρινο/Πράσινο που είναι η τάση /σήμα που ελεγχει το μοτερ της βελόνας.

Πιστεύω οτι το πρόβλημα είναι μηχανικό κ δεν έχει σχέση με καλώδια η τάσεις  , δλδ η το μοτερ σκαλώνει η κάτι στον άξονα περιστροφής της  βελόνας.

Προσωπικά σε μια τέτοια βλάβη θα έλυνα τα όργανα θα εβγαζα το στροφόμετρο κ θα επιχειρούσα να λιπάνω με ψιλό λάδι τα μηχανικά μέρη αλλά με μεγαλη προσοχή για να μήν λερωθούν τα διάφορα μερη του στροφόμετρου πχ η πλάκα με τις ενδείξεις.





Offline ALEXANDROS1973

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 7
Reply #2 on: Τρίτη 19 Ιούνιος 2018, 15:54:06 μμ
Άκουγωντας το μοτέρ της μηχανής μου εδωσε την εντύπωση ότι λειτουργεί με τον έναν κύλινδρο. Για ρίξε λίγο μια ματιά στα 4 μπουζί αν πηγαίνει ρεύμα  , ίσως απο εκεί να προέρχεται και το θέμα με τις στροφές .



Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 197
Reply #3 on: Τρίτη 19 Ιούνιος 2018, 16:37:14 μμ
Το στροφόμετρο είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Δλδ έχει ενα μοτερ που κινεί την βελόνα κ που ελέγχεται απο μια τάση που παράγει η ηλεκτρονική (ECU).
Exει δύο καλώδια , ενα Πράσινο/Μαύρο που είναι η γείωση κ ενα Κίτρινο/Πράσινο που είναι η τάση /σήμα που ελεγχει το μοτερ της βελόνας.

Πιστεύω οτι το πρόβλημα είναι μηχανικό κ δεν έχει σχέση με καλώδια η τάσεις  , δλδ η το μοτερ σκαλώνει η κάτι στον άξονα περιστροφής της  βελόνας.

Προσωπικά σε μια τέτοια βλάβη θα έλυνα τα όργανα θα εβγαζα το στροφόμετρο κ θα επιχειρούσα να λιπάνω με ψιλό λάδι τα μηχανικά μέρη αλλά με μεγαλη προσοχή για να μήν λερωθούν τα διάφορα μερη του στροφόμετρου πχ η πλάκα με τις ενδείξεις.

Εν μέρει έχεις δίκιο Νίκο αλλά αυτό που με απομακρύνει από την "μηχανική" πλευρά του προβλήματος είναι ότι όταν κλείσω διακόπτη η βελόνα ανεβαίνει στην μικρή γραμμή που είναι πάνω από το στοπ και όταν τον ανοίξω πέφτει στην μεγάλη γραμμή (πάνω στο στοπ)



Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 197
Reply #4 on: Τρίτη 19 Ιούνιος 2018, 16:44:33 μμ
Άκουγωντας το μοτέρ της μηχανής μου εδωσε την εντύπωση ότι λειτουργεί με τον έναν κύλινδρο. Για ρίξε λίγο μια ματιά στα 4 μπουζί αν πηγαίνει ρεύμα  , ίσως απο εκεί να προέρχεται και το θέμα με τις στροφές .

Η αλήθεια είναι ότι ΔΕΝ έχω ακούσει πως είναι να δουλεύει με τον ένα κύλινδρο, αλλά πιστεύω ότι θα την καταλάβαινα τη διαφορά. Στον θόρυβο δεν μου έχει αλλάξει κάτι αλλά ούτε και στην πορεία, επιτάχυνση και δύναμη.
Εκτός αν η διαφορά είναι τόσο μικρή που μόνο κάποιος έμπειρος θα την καταλάβει.



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #5 on: Τρίτη 19 Ιούνιος 2018, 22:51:24 μμ
Η διαφορα είναι μεγαλη.
Θα την καταλαβαινες σαφεστατα.


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 197
Reply #6 on: Τετάρτη 20 Ιούνιος 2018, 08:03:05 πμ
Έκανα μια δοκιμή με άλλο ανορθωτή σήμερα αλλά τα ίδια.
Προσπάθησα και με άλλη ηλεκτρονική αλλά έφαγα πόρτα από το HISS.
Πρέπει να βρω τρόπο να δω το θέμα της ηλεκτρονικής χωρίς όμως να κόβω κλειδιά κλπ.

Στο ενδιάμεσο έχω σκοπό να αρχίσω να βγάζω το μούτρο για να δω μήπως κάποιο καλώδιο έχει τσακίσει πουθενά



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #7 on: Τετάρτη 20 Ιούνιος 2018, 15:24:26 μμ
Εν μέρει έχεις δίκιο Νίκο αλλά αυτό που με απομακρύνει από την "μηχανική" πλευρά του προβλήματος είναι ότι όταν κλείσω διακόπτη η βελόνα ανεβαίνει στην μικρή γραμμή που είναι πάνω από το στοπ και όταν τον ανοίξω πέφτει στην μεγάλη γραμμή (πάνω στο στοπ)

Εμενα αυτό είναι που με κάνει να ανησυχώ για την ηλεκτρονική αλλά δεν ήθελα να μπούμε απο τωρα στα βαθιά.

Οπως εγραψα το στροφόμετρο έχει  δύο καλώδια , ενα Πράσινο/Μαύρο που είναι η γείωση κ ενα Κίτρινο/Πράσινο που είναι η τάση /σήμα , μπορείς να βγαλεις το κάλυμα των οργάνων κ να σηκώσεις τα όργανα αφου ξεβιδώσεις την ντίζα του κοντέρ .
Μετα συνδέεις ενα μακρύ καλώδιο απο το Κίτρινο/Πράσινο της φίσας της ηλεκτρονικής στο Κίτρινο/Πράσινο του στροφόμετρου,
με αυτό τον τρόπο ελέγχεις την γραμμή, μετα μπορείς να συνδέσεις το Πράσινο/Μαύρο απο το στροφόμετρο σε μια γείωση.

Ετσι πρακτικά θα δείς αν έχεις πρόβλημα στην καλωδίωση.

Πρέπει να βρω τρόπο να δω το θέμα της ηλεκτρονικής χωρίς όμως να κόβω κλειδιά κλπ.

Βγαλε την ηλεκτρονική, βρες αλλο μηχανάκι , την κουμπώνεις σε αυτό κ βαζεις μπροστά με τα κλειδιά σου.

Στο ενδιάμεσο έχω σκοπό να αρχίσω να βγάζω το μούτρο για να δω μήπως κάποιο καλώδιο έχει τσακίσει πουθενά

Γιατί? το έχεις πειράξει?

Και μια ερωτηση, το παρουσίασε απότομα η σιγά σιγά χειροτέρευε?



Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 197
Reply #8 on: Πέμπτη 21 Ιούνιος 2018, 04:59:00 πμ
Εμενα αυτό είναι που με κάνει να ανησυχώ για την ηλεκτρονική αλλά δεν ήθελα να μπούμε απο τωρα στα βαθιά.

Οπως εγραψα το στροφόμετρο έχει  δύο καλώδια , ενα Πράσινο/Μαύρο που είναι η γείωση κ ενα Κίτρινο/Πράσινο που είναι η τάση /σήμα , μπορείς να βγαλεις το κάλυμα των οργάνων κ να σηκώσεις τα όργανα αφου ξεβιδώσεις την ντίζα του κοντέρ .
Μετα συνδέεις ενα μακρύ καλώδιο απο το Κίτρινο/Πράσινο της φίσας της ηλεκτρονικής στο Κίτρινο/Πράσινο του στροφόμετρου,
με αυτό τον τρόπο ελέγχεις την γραμμή, μετα μπορείς να συνδέσεις το Πράσινο/Μαύρο απο το στροφόμετρο σε μια γείωση.

Ετσι πρακτικά θα δείς αν έχεις πρόβλημα στην καλωδίωση.

Βγαλε την ηλεκτρονική, βρες αλλο μηχανάκι , την κουμπώνεις σε αυτό κ βαζεις μπροστά με τα κλειδιά σου.

Γιατί? το έχεις πειράξει?

Και μια ερωτηση, το παρουσίασε απότομα η σιγά σιγά χειροτέρευε?



Δεν θυμάμαι να έκανε κορδελάκια πριν. Όπως είπα και στην αρχή το είδα μετά από τις εργασίες αλλαγής φλάντζας.
Δε νομίζω όμως αμέσως με το που την έδεσα γιατί πιστεύω θα το παρατηρούσα αμέσως.

Για την δοκιμή της δικής μου ηλεκτρονικής, δεν πρέπει να κόψω κλειδί με το δικό μου κωδικό hiss αλλά για την κλειδαριά της άλλης μηχανής;



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #9 on: Πέμπτη 21 Ιούνιος 2018, 15:18:24 μμ

Για την δοκιμή της δικής μου ηλεκτρονικής, δεν πρέπει να κόψω κλειδί με το δικό μου κωδικό hiss αλλά για την κλειδαριά της άλλης μηχανής;

Λογικά πρέπει να κάνεις τραμπα την ηλεκτρονική κ να βαλεις το δικό σου κλειδί δίπλα στο κλειδί της μηχανής ωστε να διαβασει τον δικό σου κωδικό.

Αν δεν πιασει το κόλπο κ διαβαζει κ τα δ'υο κλειδιά , τύλιξε με αλουμινόχαρτο το μαύρο τμήμα απο το αλλο κλειδί ωστε να μην το βλέπει η κεραία .

Πατέντες σκεφτόμαστε αλλά τι να κάνεις ? πενία τέχνας κατεργάζεται.

Η επόμενη λύση είναι να δανειστείς τα όργανα απο αλλο μηχανάκι η απο το ράφι ενος καταστηματος μεταχειρισμενων.
Πας δλδ δίχως μούτρο ,το παίζεις υποψήφιος πελάτης τύπου εάν κάνει μαστορα το αγοράζω,  βαζεις βγαζεις τους δύο κονέκτορες , βαζεις μπροστα κ αναλόγως αποτελεσματος πράττεις.



Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 197
Reply #10 on: Τετάρτη 27 Ιούνιος 2018, 17:29:53 μμ
Τελικά το πρόβλημα μου ΔΕΝ ήταν ηλεκτρολογικό...
Σήμερα που είχα χρόνο έλυσα τα όργανα και έβγαλα το στροφόμετρο να δω μήπως και βρω κάτι. Παρατήρησα λοιπόν ότι ανεβάζοντας τη βελόνα λίγο με το χέρι αυτή έμενε εκεί που την άφηνα. Πίεσα λοιπόν λίγο το καντράν του Στροφόμετρου και η βελόνα κινούνταν ελεύθερη. Άρα λέω εγώ είμαστε. Προσπάθησα να βιδώσω το καντράν μήπως και είχε ξεβιδώσει αλλά τίποτα, ήταν καργαρισμένες οι βίδες. Οπότε, έβαλα με προσοχή το νύχι μου στο κέντρο της βελόνας και την τράβηξα προς τα έξω ένα κλικ.
Είδα ότι δουλεύει σωστά και τα έκλεισα αφού πρώτα άλλαξα τις βίδες που κρατάνε και τους ακροδέκτες για το στροφόμετρο αφού είδα ότι είχαν σκουριάσει τα κεφάλια και στις δοκιμές μου μου δημιούργησε πρόβλημα επαφής.
Τέλος καλό όλα καλά...
Βέβαια το πώς ξαφνικά ακούμπησε η βελόνα το καντράν αφού δεν παίζει κάτι να την πίεσε είναι μια άλλη ερώτηση αλλά δεν θα κάτσω να το πολυσκεφτώ, αν είναι κάτι άλλο θα φανεί σύντομα.

Ευχαριστώ για τις ιδέες σας



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Τετάρτη 27 Ιούνιος 2018, 18:43:33 μμ

Τέλος καλό όλα καλά...


Mπράβο μάστορη. :eusa_clap: