Hellas Transalp Forum

Πρέπει να ξέρεις από «μηχανικά», αν καβαλάς μοτοσυκλέτα;

African Boy · 3743

Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
on: Παρασκευή 15 Δεκέμβριος 2017, 15:38:14 μμ
Μια ερώτηση που απασχολεί τον μηχανοκίνητο κόσμο εδώ και… αιώνες! Πόσες «εξειδικευμένες» τεχνικές γνώσεις πρέπει να έχει ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας; Χρειάζονται τελικά ή… μπα;



Πόσες μηχανολογικές γνώσεις  πρέπει να έχεις, ως αναβάτης δικύκλου; Πρέπει να είσαι… γκουρού του γκαράζ ή φτάνει μόνο να… ξέρεις ισορροπία; Αυτή η συζήτηση μπορεί να κρατήσει για ώρες σε έναν κύκλο μηχανόβιων. Στην πραγματικότητα όμως, πόσο οι μηχανολογικές γνώσεις παίζουν ρόλο στην δίτροχη ζωή;

Σαφώς δεν χρειάζεται να είσαι και μηχανικός, αλλά…

Είμαστε πολύ τυχεροί, που ζούμε σε μία εποχή όπου οι μοτοσυκλέτες και τα δίκυκλα είναι πραγματικά εύχρηστα και δεν απαιτούν ειδικές γνώσεις από τον αναβάτη τους. Στο παρελθόν, κάθε μοτοσυκλετιστής έπρεπε να είναι έτοιμος για… κάθε σενάριο, μέχρι η αξιοπιστία να γίνει ο κανόνας στην κατασκευή δικύκλων! Σκεφτείτε ότι δεν πάνε και πολλά χρόνια, που οι αναβάτες κουβαλούσαν μαζί του… μπουζί, στην εποχή των δίχρονων! Πλέον όμως, ο αναβάτης δεν χρειάζεται να ξέρει και πάρα πολλά για την λειτουργία της μοτοσυκλέτας του, προκειμένου να την οδηγήσει αποτελεσματικά.

...όσο περισσότερα ξέρεις, τόσο το καλύτερο!

Για όποιον ενδιαφέρεται να βελτιωθεί ως αναβάτης σε μεγαλύτερο βάθος, η απόκτηση μηχανολογικών γνώσεων είναι θησαυρός. Όχι μόνο μαθαίνεις πως λειτουργεί το αγαπημένο σου όχημα, αλλά μπορείς να γνωρίζεις και αρκετά πράγματα, γύρω από την συντήρηση του. Μπορείς, σε περίπτωση κάποιας βλάβης, να έχεις μια –το λιγότερο- ιδέα του τι μπορεί να συμβαίνει, πριν πας σε κάποιον μηχανικό που μπορεί να εκμεταλλευτεί την άγνοιά σου. Γνωρίζοντας από μηχανολογία, βελτιώνεις σε δραματικό βαθμό την συντήρηση της μοτοσυκλέτας σου και ξέρεις τι επάνω της έχει μέγιστη σημασία και τι δευτερεύουσα. Ακόμη και την οδήγησή σου μπορείς να βελτιώσεις, έχοντας μηχανολογικές γνώσεις, αφού θα μπορείς να τις εκμεταλλευτείς για να λειτουργήσεις το συναρπαστικό μηχάνημα που έχεις ανάμεσα στα πόδια σου, ακόμα καλύτερα.

Μια κάποια εκπαίδευση στη μηχανολογία είναι απαραίτητη

Αν λοιπόν ρωτάτε την δική μας άποψη σχετικά με αυτό το θέμα, αυτή είναι η εξής: Κάθε αναβάτης πρέπει να έχει ένα βασικό επίπεδο μηχανολογικών γνώσεων, τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Αυτές θα πρέπει να περιλαμβάνουν την γνώση στοιχειώδους συντήρησης (λάδια, φρένα, αλυσίδα-γρανάζια, σύστημα ψύξης) και οπωσδήποτε μια προσέγγιση στις αρχές λειτουργίας των κύριων συστημάτων της μοτοσυκλέτας (κινητήρας-μετάδοση, ηλεκτρικά, αναρτήσεις και φρένα). Κατά αυτό τον τρόπο, ο αναβάτης αποκτά την πολύτιμη ικανότητα να προλαμβάνει πιθανές καταστάσεις ανάγκης ή και να μπορεί κάπως να τις αντιμετωπίσει, αν παρουσιαστούν. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι και σωτήριο, τουλάχιστον μέχρι ένας μηχανικός να εξετάσει το πρόβλημα και να το λύσει.

Η μοτοσυκλέτα του γνώστη, ξεχωρίζει από χιλιόμετρα

Δεν έχουμε σκοπό να… παρεξηγηθούμε με κανέναν, αλλά μοτοσυκλέτες που βρίσκονται στα χέρια ανθρώπων με γνώσεις επί της μηχανολογίας τους, φαίνονται. Οι περισσότερες τέτοιες μοτοσυκλέτες είναι καλοσυντηρημένες, λειτουργούν καλά και δεν φέρουν αξεσουάρ και βελτιώσεις για το… θεαθήναι και όχι για την ουσία.  Αυτές είναι και πολλές από τις μοτοσυκλέτες που κατόπιν γίνονται και καλές περιπτώσεις μεταχειρισμένων! Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι όλες οι άλλες μοτοσυκλέτες δεν είναι σε ανάλογη κατάσταση, αλλά δεν είναι λίγες οι παραμελημένες περιπτώσεις με μεγάλες φθορές και εμφανή τα σημάδια της… ασχετοσύνης. Μεγάλη προσοχή λοιπόν!


Πηγή


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline Hypersonic

  • Γιώργος... Mr. Anderson
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5163
  • Μπαμπάς * 2
Reply #1 on: Παρασκευή 15 Δεκέμβριος 2017, 21:04:56 μμ
Η τελευταια παραγραφος ειναι για το Νικο ετσι?




Νομιζω οτι ενας μηχανοβιος ή αυτοκινητοβιος πρεπει να ξερει τα βασικα για το οχημα του....

Και ποια ειναι αυτα?

Ελεγχος πιεσης ελαστικων και ελεγχος σταθμης των υγρων...
Δε λεω για κατι πιο πολυπλοκο, οπως να βαλεις τη σωστη πιεση στα λαστιχα....

Κι ομως υπαρχουν πολλοι που δεν ξερουν ουτε τα βασικα... οχι να φτιαξουν κατι....




Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #2 on: Παρασκευή 15 Δεκέμβριος 2017, 22:21:25 μμ
Ο οδηγός πρέπει να ξέρει οτι ζητάει το User Manual κ όχι το Service Manual.

Αλλά πολλοί απο εμάς εφαρμόζουμε το ''πενία τέχνας κατεργάζεται''.

Είναι κ αυτή η κατάσταση που επικρατεί στα συνεργεία κ δένει η συνταγή.

Ομως υπάρχουν πολλές κατηγορίες αναβατών , πχ αυτοί που αν τους δώσεις κατσαβίδι μπορεί να αυτοτραυματιστούν κ επειδή ''αγαπάνε'' το μηχανάκι τους σπρώχνουν χρήμα σε συνεργεία ακόμα κ για μια βίδα .

Ομως ισως επειδή η μηχανή είναι πιο επικίνδυνη απο ενα αυτ/το σε μια περίπτωση βλάβης , πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να έχουν μια ιδέα του τι περίπου συμβαίνει ωστε να της έχουν κ εμπιστοσύνη.

Η τελευταια παραγραφος ειναι για το Νικο ετσι?

Ποιό Νίκο?  :2tongue:

 :2hysterical: :2hysterical:
« Last Edit: Παρασκευή 15 Δεκέμβριος 2017, 22:26:18 μμ by Stoneman »