Φρέσκο φρέσκο πράγμα....
Παρουσίαση KTM 1090 Adventure RΗ αδιαφιλονίκητη πρόταση της KTM στην κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών, ήταν μέχρι πρότινος, το 1190 Adventure R. Με την ανακοίνωση της Αυστριακής εταιρίας , ότι η γκάμα αλλάζει, το νέο 1090 Adventure R, παίρνει τα σκήπτρα, παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση.
Σύμφωνα με την εταιρία, το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε για να είναι η πιο αγνή off-road μοτοσυκλέτα που συμπεριλαμβάνει ταξιδιωτικά enduro στοιχεία και δημιουργήθηκε για να υπερέχει, όταν η άσφαλτος τελειώνει.
Το KTM 1090 Adventure R είναι υποψήφιο για το Best Moto 2017
Αυτός ήταν ο άμεσος στόχος της KTM και έτσι το 1090, έχοντας μικρότερο βάρος και αναθεωρημένες αναρτήσεις, μοιάζει έτοιμο να ανταποκριθεί στις εντός αλλά και εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Το νέο KTM 1090 Adventure R, προορίζεται να είναι το απόλυτο όπλο, για αναβάτες που επιλέγουν τους πιο δύσβατους δρόμους, όπως ανώμαλους δρόμους ή μονοπάτια. Η KTM ήταν πάντα στις επάλξεις στη μεγάλη Adventure κατηγορία και έτσι το ανανεωμένο 1090 R, ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή.
Δεν είναι λοιπόν ένα πιο ήπιο 1190 R, αλλά ένα βήμα μπροστά στην κατηγορία του, που βάζει δύσκολα στους ανταγωνιστές. Ο μικρότερος κυβισμός δεν σημαίνει απουσία δύναμης στο δρόμο, αλλά πιο εύκολη διαχείριση στο χώμα.
ΑισθητικήΟπτικά το νέο μοντέλο, διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας από τα απερχόμενα μοντέλα. Tα φωτιστικά είναι τύπου LED και συνδυάζουν την πρακτικότητα με το δυναμισμό. Οι προστατευτικές μπάρες στο πλαίσιο και η προστατευτική ποδιά του κινητήρα, ενισχύουν την αίσθηση της περιπέτειας. Οι τροχοί είναι 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω και συνδυάζονται με ακτινωτές ζάντες και tubeless ελαστικά. Το ρεζερβουάρ καυσίμων, έχει χωρητικότητα 23 λίτρων, προσφέροντας μεγάλη αυτονομία.
ΚινητήραςΗ καρδιά του νέου 1090 R, είναι ένας δικύλινδρος κινητήρας, 1050 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 125 ίππους και 80ft/lbs ροπής. Η ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου συνδυάζεται με γκάζι ride-by-wire και η μετάδοση γίνεται μέσω ενός συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, συμπεριλαμβάνεται η μονάδα ελέγχου σταθερότητας (MSC) που συνεργάζεται με σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (MTC), το οποίο φέρει 4 επίπεδα προγραμματισμού. Οι διαθέσιμες επιλογές, Sport, Street, Off-road, Rain, επιτρέπουν στον αναβάτη να αλλάξει την απόδοση, ανάλογα με την περίσταση.
Πλαίσιο-Ανάρτηση-Φρένα
Το ισχυρό πλαίσιο χωροδικτύωμα, κατασκευασμένο από χρώμιο-μολυβδαίνιο χάλυβα, προσφέρει ακαμψία και βέλτιστο χειρισμό, στο δρόμο και στο χώμα. Αναβαθμισμένες είναι οι αναρτήσεις , καθώς το νέο πιρούνι 48 χιλιοστών, της WP, έχει ξεχωριστό σύστημα συμπίεσης και απόσβεσης επαναφοράς, ενώ πλήρως ρυθμιζόμενο, είναι το πίσω monoshock αμορτισέρ της WP, με προοδευτική απόσβεση (PDS). Το σετάρισμα τους, έχει εκτός δρόμου προσανατολισμό. Στον τομέα της πέδησης, δύο δίσκοι 320χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένας δίσκος 267χιλιοστών με διπίστονη δαγκάνα πίσω, συνδυάζονται με σύστημα ABS, το οποίο στο Off-road επίπεδο, επιτρέπει την ανεξάρτητη απενεργοποίηση στον πίσω τροχό, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο στο χώμα.
Ανεση-ΕργονομίαΤο ύψος της σέλας βρίσκεται στα 890 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο είναι στα 1.580 χιλιοστά. Τα μαρσπιέ, οι χειρολαβές, καθώς η ζελατίνα, είναι ρυθμιζόμενα, ώστε ο αναβάτης να φέρει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του. Οι προστατευτικές χούφτες αυξάνουν την εργονομία. Οι βάσεις των βαλιτσών είναι προ-εγκατεστημένες, ενώ ο πίνακας οργάνων, έχει συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων με μια πλαϊνή οθόνη, που μεταφέρει εξτρά πληροφορίες στον αναβάτη. Το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας είναι στα 214 κιλά και είναι 3 κιλά ελαφρύτερη από το 1190. Ο μικρότερος κινητήρας σε συνδυασμό με τη λιγότερη περιστρεφόμενη μάζα, προσφέρει αυξημένη ευελιξία και αισθητή βελτίωση στο χειρισμό
Τεχνικά ΧαρακτηριστικάΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Δικύλινδρος, Υδρόψυκτος
Χωρητικότητα 1.050 κ.ε.
Συμπίεση
Ισχύς 125 ίπποι
Ροπή 80ft / lbs
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Σχέσεις σασμάν 6-τάχυτο
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Χαλύβδινο χωροδικτύωμα
Μεταξόνιο 1.580 χιλ.
Ύψος σέλας 890 χιλ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός ανάρτηση Ανεστραμμένο WP
Πίσω ανάρτηση Monoshock WP
ΒΑΡΟΣ
Βάρος 214 κιλά
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός τροχός 90/90/R21
Πίσω τροχός 150/70/R18
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός φρένα 2 Χ 320χιλ
Πίσω φρένα 1 Χ 267 χιλ
ABS 2 καναλιών
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Όργανα ελέγχου Αναλογικά σε συνδυασμό με ψηφιακή οθόνη
Εμπρός φωτιστικό LED
Πηγή