Hellas Transalp Forum

προβλημα κραδασμων(συντονισμου) απο κηνιτηρα!!!!!!!!!SOS

noa78 · 26942

Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #25 on: Τετάρτη 06 Φεβρουάριος 2019, 09:32:16 πμ
Μήπως ο κινητήρας λύθηκε στο παρελθόν  από αλμπάνηδες, έγινε κάποιο λάθος και για αυτό μπήκε σε αγγελία....

Δοκίμασε λοιπόν για να έχεις μέτρο σύγκρησης.

 Γιά την πρώτη σου παρατήρηση δεν  έχω απάντηση .Την δεύτερη, όντως πρέπει να κοιτάξω και κάποια άλλη.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #26 on: Τετάρτη 06 Φεβρουάριος 2019, 19:57:30 μμ
Γιά να το απλοποιήσω λίγο ακόμα . Πηγαίνοντας σε πορεία (παρέα πάντα με το τρέμουλο) αν απομονώσεις και δώσεις ξερογκαζιά εκεί καταλαβαίνεις πως το πρόβλημα είναι στο μοτέρ . δηλαδή αυξάνεται με το γκάζωμα και με τον συμπλέκτη πατημένο.

Πηγαίνεις σε πορεία κ σε ορισμένες στροφές και ταχύτητα και με μια ''χ'' ταχύτητα στο κιβώτιο.
Σταμάτα , βάλε νεκρά κ φέρε τον κινητήρα στις ίδιες στροφές, το κάνει ?
Σταματημένος βάλε την ''χ'' ταχύτητα ταχύτητα και ανέβασε στροφές , το κάνει ?

Συντονίζεσαι ολόκληρος οχι μόνο χέρια ή καθρέπτες κ.α.

Εάν υπήρχε κάποιο μπόσικο σε κινούμενα μέρη του κινητήρα τέτοιο που να προκαλεί τρέμουλο θα υπήρχε και κάποιος μεταλικός ήχος.(πιστεύω)

Επειδή αναφέρθηκε η καμπάνα, σ`αυτή την περίπτωση δεν ξέρω τα συμπτώματα .

Ναι , αν πατινάρουν τα δισκάκια του συμπλέκτη τρέμει το μηχανάκι .
Είναι σωστα ρυθμισμένος ο συμπλέκτης ?

Δεν ξέρω επίσης τι μπορεί να έχει κάνει ο προηγούμενος . Αν υπάρχει λογική να την ανοίξω ...θα φαίνεται κάτι??

Και να κάνεις τον κινητήρα βίδες? πολλά λ7 .

Να υποθέσω πως αν είχε πηδήξει δόντι εκκεντροφορος δεν θα δούλευε καθόλου ;

Δεν πηδάει εδώ δόντι , δεν έχει ιμάντα αλλά καδένα , εδώ η χαλαρώνει κ κοπανάει η κόβεται .

Τώρα αποφάσισα να το ψάξω μια και της έκανα  ενα εκτεταμένο σέρβις.

Μόνος έκανες το σέρβις? αν όχι δεν ρώτησες αυτόν που το έκανε την γνώμη του?



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #27 on: Τετάρτη 06 Φεβρουάριος 2019, 21:29:50 μμ
Πηγαίνεις σε πορεία κ σε ορισμένες στροφές και ταχύτητα και με μια ''χ'' ταχύτητα στο κιβώτιο.
Σταμάτα , βάλε νεκρά κ φέρε τον κινητήρα στις ίδιες στροφές, το κάνει ?
Σταματημένος βάλε την ''χ'' ταχύτητα ταχύτητα και ανέβασε στροφές , το κάνει ?

Εάν υπήρχε κάποιο μπόσικο σε κινούμενα μέρη του κινητήρα τέτοιο που να προκαλεί τρέμουλο θα υπήρχε και κάποιος μεταλικός ήχος.(πιστεύω)

Ναι , αν πατινάρουν τα δισκάκια του συμπλέκτη τρέμει το μηχανάκι .
Είναι σωστα ρυθμισμένος ο συμπλέκτης ?

Και να κάνεις τον κινητήρα βίδες? πολλά λ7 .

Δεν πηδάει εδώ δόντι , δεν έχει ιμάντα αλλά καδένα , εδώ η χαλαρώνει κ κοπανάει η κόβεται .

Μόνος έκανες το σέρβις? αν όχι δεν ρώτησες αυτόν που το έκανε την γνώμη του?
  Παρατήρησα  πως το τρέμουλο γίνεται πιό αισθητό  απο τις 3000-4000 στρφ . Η μανέτα  του συμπλέκτη  έχει κανονικό  μπόσικο. Τον κινητήρα δεν το συζητάω να τον κάνω βίδες,  ξέρω τι σημαίνει αυτό. Απλά σκεφτόμουν την πιθανότητα να το δημιουργεί η καμπάνα ,  είτε δισκάκια  ή ελατήρια  ή ρουλεμάν  ή...
Όσο αφορά  τον εκκεντροφόρο , δεν το έθεσα σωστά. Εννοώ   ,ίσως  κάποτε ανοίχτηκε και τους ξέφυγε δόντι. Αλλά και εγώ πιστεύω οτι δεν θα δούλευε.
Τα σέρβις τα κάνω μόνος και λόγω ειδικότητας (μηχανοτεχνήτη) και λόγω κακιάς εμπειρίας απο "ειδικούς " , λίγο πολύ  όλοι έχουμε ψηθεί. Όταν  όμως δεν ξέρω ,  ακούω.
Σήμερα έκανα ενέργειες να βρω τον πρώην ιδιοκτήτη,  πιστεύω να με βοηθήσει περιγράφοντας το Ιστορικό της .



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #28 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 13:34:53 μμ
Δεν έκανες το πρώτο που σου ζήτησα .



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #29 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 13:59:45 μμ
Δεν έκανες το πρώτο που σου ζήτησα .
Χθε
Χθές το βράδυ  διάβασα  το μήνυμα  σου , δεν ανέβηκα ακόμη  στην μηχανή.  Θα σ`ενημέρωσω.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #30 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 14:25:18 μμ

Χθές το βράδυ  διάβασα  το μήνυμα  σου , δεν ανέβηκα ακόμη  στην μηχανή.  Θα σ`ενημέρωσω.

To καλό που σου θέλω  :2hysterical:



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #31 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 15:14:25 μμ
To καλό που σου θέλω  :2hysterical:
Λοιπόν , γιά  το Καλό  όλων  μας  μόλις έκανα το τέστ που μου ζήτησες.  Η συμπεριφορά  της είναι  ίδια  και στις τρείς  περιπτώσεις. Μετά  τις  3000 στρφ αρχίζει το πανηγύρι. Ειδικά  σταματημένος το αισθάνεσαι  πιο έντονα.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #32 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 15:18:21 μμ
Τότε δεν είναι απο κινούμενα μέρη , πχ αλυσίδα, γρανάζια κλπ

Είναι απο τον κινητήρα , τι να είναι όμως ?


Σε μηχανικό το έχεις πάει?



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #33 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 15:28:44 μμ
Τότε δεν είναι απο κινούμενα μέρη , πχ αλυσίδα, γρανάζια κλπ

Είναι απο τον κινητήρα , τι να είναι όμως ?


Σε μηχανικό το έχεις πάει?

Έναν  που ρώτησα  μου είπε  οτι ναι κάνει ένα τρέμουλο .θέλει νευρολόγο.....Εδώ  είναι γιά  τα μπάζα , για καμιά  ντίζα , λάδια ...
Μπορεί  να περάσει καιρός αλλά δεν θα γλυτώσει θα βρεθεί το αίτιο.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #34 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 16:12:08 μμ
Τι να σου πω τώρα ?

Κουφό το να συντονίζει ολο το μηχανάκι απο τον κινητήρα.
Ενα κινητήρα που όπως λες δεν παρουσιάζει κάποιο θόρυβο , κ λειτουργεί κανονικά.

Λογικά συντονισμός προκαλείται απο κάτι που έχει κύκλο λειτουργίας , δλδ απο στρόφαλο, πιστόνι, κάτι τελος πάντων που περιστρέφεται.
Τωρα τι να σκεφτείς ? οτι εχει φύγει κατι κ τριγυρνάει εκεί μέσα ? Ελεος , δεν θα είχε μείνει τπτ όρθιο.

Θα δείξει .



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #35 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 16:13:45 μμ
συγχρονισμός carbs?
μπορεί ?
(σορρυ αν εχει γραφτεί πιο πάνω)


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline jiannhs

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 132
Reply #36 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 17:02:08 μμ
mipos strava lastixa genika sistima troxon



john lk

  • Guest
Reply #37 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 17:40:24 μμ
Απο την στιγμη που το κανει και σταματημενος και με νεκρα, κοιταμε οτιδηποτε απο μοτερ - συστημα αμπραγιαζ - κιβωτιο (και αυτο οχι ολο) - πηνια. Ολα τα αλλα δεν εχουν σχεση με το τρεμουλο.
Δεν πιστευω οτι σχετιζεται με καρμπυρατερ η μπουζι η θεμα καυσεως γενικοτερα.

Εν κατακλειδι μαλλον χρειαζεται να κατεβει το μοτερ και να αρχισει το λυσιμο εως οτου βρεθει η αιτια...δυστυχως το βλεπω ως μονοδρομο...

Μαθε το ιστρορικο της μηχανης, εχει ανοιχθει μοτερ στο παρελθον??



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #38 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 18:56:07 μμ
Το συγχρονισμό τον σκέφτηκα κ εγώ , είπα να το αναφέρω, αλλά στο δικό μου μηχανάκι οταν το ταλαιπωρούσα πειραματιζούμενος ,
όσο κ εκτός να ρύθμιζα τον συγρονισμό είτε υπέρ του ενός η του άλλου κυλίνδρου δεν είχα τρέμουλο.
Εντάξει φαινόταν οτι κάτι παίζει διαφορετικά , αλλά οχι στο σημείο να τρέμει το μηχανάκι.

Τώρα τι να λέμε ? οτι ξεβιδώθηκε η καμπάνα του συμπλέκτη? Είναι δυνατόν?
Ετσι δεν βγαίνει ακρη κ δεν βοηθάμε κιόλας .

Το μηχανάκι πρέπει κατ' εμέ να πάει σε μηχανικό.



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #39 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 20:30:46 μμ
Με την πρώτη ευκαιρία θα λύσω την καμπάνα,  να τσεκάρω  τα ρουλεμάν . Εχω ενα μοτέρ  πιό  παλιό  βέβαια  αλλά  με 35000 χλμ  , μήπως  την σκατζάρω ( την καμπάνα) .



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #40 on: Πέμπτη 07 Φεβρουάριος 2019, 21:17:17 μμ
Το συγχρονισμό τον σκέφτηκα κ εγώ , είπα να το αναφέρω, αλλά στο δικό μου μηχανάκι οταν το ταλαιπωρούσα πειραματιζούμενος ,
όσο κ εκτός να ρύθμιζα τον συγρονισμό είτε υπέρ του ενός η του άλλου κυλίνδρου δεν είχα τρέμουλο.
Εντάξει φαινόταν οτι κάτι παίζει διαφορετικά , αλλά οχι στο σημείο να τρέμει το μηχανάκι.

Τώρα τι να λέμε ? οτι ξεβιδώθηκε η καμπάνα του συμπλέκτη? Είναι δυνατόν?
Ετσι δεν βγαίνει ακρη κ δεν βοηθάμε κιόλας .

Το μηχανάκι πρέπει κατ' εμέ να πάει σε μηχανικό.
  Τι παραπάνω  θα κάνει ο μηχανικός που δεν μπορώ  να κάνω εγώ ;  Πλεονεκτεί  μόνο αν του έχει συμβεί  ξανά.  Οτι και να είναι  θα το βρούμε.. ..



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #41 on: Παρασκευή 08 Φεβρουάριος 2019, 10:02:35 πμ
Μα για αυτό μιλάμε , να του έχει ξανασυμβεί , η να έχει μια σχετική εμπειρία .

Το κολπο με το ακουστικό η το κατσαβίδι το εφάρμοσες σε διαφορετικά μέρη του κινητήρα να τον ''ακροαστείς'' μήπως κ ακούσεις
κάποιο παράξενο θόρυβο?




Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #42 on: Παρασκευή 08 Φεβρουάριος 2019, 10:43:10 πμ
Μα για αυτό μιλάμε , να του έχει ξανασυμβεί , η να έχει μια σχετική εμπειρία .

Το κολπο με το ακουστικό η το κατσαβίδι το εφάρμοσες σε διαφορετικά μέρη του κινητήρα να τον ''ακροαστείς'' μήπως κ ακούσεις
κάποιο παράξενο θόρυβο?


Ακροαστικά δεν της πήρα ακόμα αλλά πρόσεξα πως ακουμπώντας τον μοχλό που βγαίνει μέσα από τον συμπλέκτη (όπου πιάνει το σιρματοσχοινο) Και πιέζοντας το ελαφρώς με το χέρι ώστε να κάνει την προβλεπόμενη κίνηση η αίσθηση που σου δίνει είναι πως μέσα "ξύνει" δεν "γλύφει "ο πήρος....χειρουργείο !



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #43 on: Παρασκευή 08 Φεβρουάριος 2019, 17:36:22 μμ
..... η αίσθηση που σου δίνει είναι πως μέσα "ξύνει" δεν "γλύφει "ο πήρος....χειρουργείο !

Για γίνε λίγο περιγραφικός μάστορη , τι εννοείς ?



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #44 on: Παρασκευή 08 Φεβρουάριος 2019, 17:54:09 μμ
Για γίνε λίγο περιγραφικός μάστορη , τι εννοείς ?
Χωρίς να ξέρω την ακριβή εσωτερική διάταξη των μοχλών του συμπλέκτη.
Υποθέτω πως όταν έρχονται σε επαφή τα εξαρτήματα προκειμένου να γίνει αποσυμπλεξη
Το δουλεμα δεν είναι γλυκό αισθάνεσαι ένα χχχχχ.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #45 on: Σάββατο 09 Φεβρουάριος 2019, 10:31:45 πμ
Χωρίς να ξέρω την ακριβή εσωτερική διάταξη των μοχλών του συμπλέκτη.
Υποθέτω πως όταν έρχονται σε επαφή τα εξαρτήματα προκειμένου να γίνει αποσυμπλεξη
Το δουλεμα δεν είναι γλυκό αισθάνεσαι ένα χχχχχ.

Δλδ θές να πείς οτι πιέζοντας το λεβιεδάκι του συμπλέκτη με το χέρι αισθάνεσαι την επαφή που κάνουν τα δισκάκια?

Μου φαίνεται οτι αυτό δεν ισχύει, δλδ πιέζοντας το λεβιεδάκι δεν πρέπει να ακούγεται τπτ (λογικά) αφου γίνεται αποσύμπλεξη.
Δεν γνωρίζω το πώς λειτουργούν τα δισκάκια , απλά έχω στο νού μου το πώς λειτουργεί ο δίσκος /πλάτώ στο αυτοκίνητο.

Επειτα όταν ο κινητήρας είναι σε νεκρά και ανεβαζεις στροφές λογικά (πάλι) στρέφονται τα δισκάκια που είναι συνδεδεμένα με τον πρωτεύοντα άξονα του κινητήρα κ είναι ελεύθερος ο άξονας του κιβωτίου.
Αν υποθέσουμε οτι κάτι σε αυτή την φάση βρίσκει κ τρίβεται προκαλώντας τριγμούς , γιατί όταν πλέον έχεις ταχύτητα μέσα κ είσαι σε πορεία κ όλα έχουν πλέον κίνηση συνεχίζεις να έχεις τους ίδιους τριγμούς ? οέο?


Δοκίμασε κ το ''κόλπο'' με το κατσαβίδι , ξέρεις , ενα κατσαβίδι με κακρύ στέλεχος , ακουμπάς το μεταλικό ακρο σε διάφορα σημεία του κινητήρα κ το πλαστικό στο αυτί σου κ ετσι ακούς τους θορύβους , ετσι καταλαβαίνεις αν πχ κάποιο ρουλεμάν σφυρίζει κλπ.


« Last Edit: Σάββατο 09 Φεβρουάριος 2019, 10:35:59 πμ by Stoneman »



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #46 on: Σάββατο 09 Φεβρουάριος 2019, 10:52:21 πμ
Δλδ θές να πείς οτι πιέζοντας το λεβιεδάκι του συμπλέκτη με το χέρι αισθάνεσαι την επαφή που κάνουν τα δισκάκια?

Μου φαίνεται οτι αυτό δεν ισχύει, δλδ πιέζοντας το λεβιεδάκι δεν πρέπει να ακούγεται τπτ (λογικά) αφου γίνεται αποσύμπλεξη.
Δεν γνωρίζω το πώς λειτουργούν τα δισκάκια , απλά έχω στο νού μου το πώς λειτουργεί ο δίσκος /πλάτώ στο αυτοκίνητο.

Επειτα όταν ο κινητήρας είναι σε νεκρά και ανεβαζεις στροφές λογικά (πάλι) στρέφονται τα δισκάκια που είναι συνδεδεμένα με τον πρωτεύοντα άξονα του κινητήρα κ είναι ελεύθερος ο άξονας του κιβωτίου.
Αν υποθέσουμε οτι κάτι σε αυτή την φάση βρίσκει κ τρίβεται προκαλώντας τριγμούς , γιατί όταν πλέον έχεις ταχύτητα μέσα κ είσαι σε πορεία κ όλα έχουν πλέον κίνηση συνεχίζεις να έχεις τους ίδιους τριγμούς ? οέο?


Δοκίμασε κ το ''κόλπο'' με το κατσαβίδι , ξέρεις , ενα κατσαβίδι με κακρύ στέλεχος , ακουμπάς το μεταλικό ακρο σε διάφορα σημεία του κινητήρα κ το πλαστικό στο αυτί σου κ ετσι ακούς τους θορύβους , ετσι καταλαβαίνεις αν πχ κάποιο ρουλεμάν σφυρίζει κλπ.



Καλημέρα ! Σε λειτουργεία ο κινητήρας με νεκρά πατώντας τον συμπλέκτη ακούγεται κάτι διαφορετικό .
Στο αυτοκίνητο πατώντας τον συμπλέκτη αν το ρουλεμάν είναι για πέταμα σου το φωνάζει , κάνει τον κακό  χαμό . Αφού δεν ξέρουμε την διάταξη και τα ευαίσθητα σημεία του συμπλέκτη θα περιμένουμε την ώρα της επέμβασης . Εκτός αν μας προλάβει άλλος !



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #47 on: Σάββατο 09 Φεβρουάριος 2019, 13:10:32 μμ
Αυτό που ακούγεται πατώντας συμπλέκτη είναι το ρουλεμάν της καμπάνας
Στο 90% των ΤΑ λίγο ως πολύ ακούγεται.
Αλλά δεν συνδέεται με τριγμούς.
Δλδ τι να συμβαίνει?
Να έχει σχεδόν καταστραφεί κ να κουνιέται ολοκληρη η καμπάνα?
Χλωμό.
Βέβαια δεν θα ήταν καλή ιδέα στην επόμενη αλλαγή λαδιών αφού θα τα αδειάσεις να βγάλεις το δεξί καπάκι κινητήρα κ να ρίξεις μια ματιά.
Δεν θέλει φλατζα μόνο φλατζοκολα.

Θα δείξει.
« Last Edit: Σάββατο 09 Φεβρουάριος 2019, 13:12:16 μμ by Stoneman »



Offline gkesi

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 53
Reply #48 on: Τρίτη 26 Φεβρουάριος 2019, 12:18:02 μμ
Έτσι όπως περιγράφετε το πρόβλημα παραπέμπει σε έλλειψη ζυγοστάθμισης περιστρεφόμενων εξαρτημάτων όπως ειπώθηκε άλλωστε. Αυτά κυρίως μπορεί να είναι, βολάν - καμπάνα - στρόφαλος.
ίσως, λέω ίσως για κάποιο λόγο να έσπασε ένα απο τα "πτερύγια" της καμπάνας και αυτά τα λίγα γραμμάρια που λείπουν να δημιουργούν το τρέμουλο. Θυμάμαι επίσης ότι στα παπιά που αλλάζαμε κάποτε μπιέλες αυτές είχαν πρεσαριστό πείρο στα μάγουλα του στροφάλου. Αν δεν γινόταν καλή ευθυγράμμιση του στροφάλου μούδιαζαν τα χέρια σου και τα πόδια σου. Στο transalp βέβαια οι μπιέλες είναι σαν των αυτοκινήτων διαιρούμενες, αλλά ο στρόφαλος νομίζω δεν είναι σφυρήλατος αλλά επίσης με πρεσαριστούς πείρους όπως των παπιών. Οπότε αν ανοίχτηκε το μοτέρ ίσως χτυπήθηκε ο στρόφαλος ή για άλλη αιτία έχασε την ζυγοστάθμισή του. Λέω εγώ τώρα.     



Offline Gekos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 18
Reply #49 on: Τρίτη 26 Φεβρουάριος 2019, 12:34:42 μμ
Έτσι όπως περιγράφετε το πρόβλημα παραπέμπει σε έλλειψη ζυγοστάθμισης περιστρεφόμενων εξαρτημάτων όπως ειπώθηκε άλλωστε. Αυτά κυρίως μπορεί να είναι, βολάν - καμπάνα - στρόφαλος.
ίσως, λέω ίσως για κάποιο λόγο να έσπασε ένα απο τα "πτερύγια" της καμπάνας και αυτά τα λίγα γραμμάρια που λείπουν να δημιουργούν το τρέμουλο. Θυμάμαι επίσης ότι στα παπιά που αλλάζαμε κάποτε μπιέλες αυτές είχαν πρεσαριστό πείρο στα μάγουλα του στροφάλου. Αν δεν γινόταν καλή ευθυγράμμιση του στροφάλου μούδιαζαν τα χέρια σου και τα πόδια σου. Στο transalp βέβαια οι μπιέλες είναι σαν των αυτοκινήτων διαιρούμενες, αλλά ο στρόφαλος νομίζω δεν είναι σφυρήλατος αλλά επίσης με πρεσαριστούς πείρους όπως των παπιών. Οπότε αν ανοίχτηκε το μοτέρ ίσως χτυπήθηκε ο στρόφαλος ή για άλλη αιτία έχασε την ζυγοστάθμισή του. Λέω εγώ τώρα.     
χ Εύστοχα όλα όσα είπες , δεν έχω  βρεί τον χρόνο για χειρουργείο, θα κοιτάξω για την καμπάνα .