Για την πρώτη πρόταση:
λ=1 είναι για απλούστευση ο λόγος 14,7 / 1 που αναφέρεις και εσύ, είναι το στοιχειομετρικό μίγμα.
λ<1 σημαίνει πιό πλούσιο από το στοιχειομετρικό, δηλαδή περίσσεια βενζίνης.
λ>1 σημαίνει πιό φτωχό από το στοιχειομετρικό, δηλαδή περίσσεια αέρα.
Τα άλογα έρχονται στο λ= 0,8 (πλούσιο), η οικονομία με φτωχό, αλλά οι καταλύτες επιβάλλουν το λ=1. Οι συγκρίσεις γίνονται με όλους, μα όλους τους υπόλοιπους παράγοντες σταθερούς και προσοχή, οι καμπύλες ιπποδύναμης είναι για πλήρες φορτίο, δηλαδή τέρμα ανοιγμένο το γκάζι.
Για τη δεύτερη πρόταση:
Το στοιχειομετρικό μείγμα επιβάλλεται από τη νομοθεσία που άπτεται των φοροαπαλλαγών στην αγορά αυτοκινήτου, μικρότερο φόρο στην αμόλυβδη κλπ. και μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις όπως αναφέρεις και εσύ πχ. εκκίνηση με κρύο κινητήρα, επιτρέπεται το λογισμικό να δείνει εντολές για πλούσια μίγματα. Στις φτηνές εκδοχές των τσιπ οι "βελτιωτές" δίνουν την πληροφορία στον εγκέφαλο ότι ο κινητήρας είναι κρύος ενώ είναι ζεστός! και ο εγκέφαλος εμπλουτίζει το μίγμα χάριν της ιπποδύναμης. Υπάρχουν και πιό σοβαρές κατασκευές, αλλά κυριολεκτώ είναι παράνομο να λειτουργεί ένας καταλυτικός κινητήρας με πλούσιο μείγμα εκτός τις συγκεκριμένες περιπτώσεις που επιτρέπεται και πίστεψέ με οι κατασκευαστές τις έχουν εξαντλήσει όλες. Αν τόσο εύκολα ο μαστρο Μήτσος ή Mike ή Johan βγάζουν άλογα, η Honda ή η BMW σε μανάβηδες ή δικηγόρους έχουν αναθέσει τα λογισμικά τους και τους διαφεύγουν τόσα άλογα.
Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!