Hellas Transalp Forum

Ρυθμιση πισω αναρτησης για χωμα

Filippos · 28735

Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
on: Δευτέρα 30 Ιούνιος 2014, 23:53:36 μμ
Καλησπερα,
επειδη αρκετες φορες μπαινω χωμα με τη μοτο, χαλαρα βεβαια, ψαχνομαι για το πως μπορω να ρυθμισω την πισω αναρτηση ιδανικα για αυτην την χρηση. Σε αντιθεση με το πηρουνι το αποιο βρισκω αρκετα μαλακο και τερματιζει σχετικα αυκολα ειδικα οταν ειμαι ορθιος, η πισω ειναι αρκετα σφιχτη και ετσι καποιες φορες αποσταθεροποιει την μηχανη σε ανωμαλιες.
Την προφορτιση την εχω ρυθμισει για τα κιλα μου (δηλαδη το SAG). Τωρα σκεφτομαι για την αποσβεση τι να κανω, ειναι περιπου στη μεση με 2/3.
Λογικα αν την μειωσω θα πρεπει να γινει πιο μαλακη η αναρτηση, πιο απορροφητικη. Αλλα απο την αλλη υπαρχει και το μοχλικο, το οποιο οσο συμπιεζεται τοσο σκληραινει η αναρτηση.
Η ερωτηση μου ειναι λοιπον, αν ειναι καλυτερα για το χωμα να μειωσω τερμα την αποσβεση ή μηπως πρεπει τη κρατησω κοντα στη μεση για να μην προλαβαινει να συμπιεστει η αναρτηση πολυ και σφιγγει λογω μοχλικου? 



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #1 on: Τρίτη 01 Ιούλιος 2014, 17:01:36 μμ
Γνωμη μου ειναι οτι το προβλημα σου βρισκεται πρωτα και κυρια στο μπροστινο Αλλαξε με την πρωτη ευκαιρια τα ελατηρια με αλλα αφτερ μαρκετ και τοτε βαλε και την ποσοτητα και το sae του λαδιου που θα προτεινει η αφτερ μαρκετ εταιρεια Αν προτιμας να γινει πιο στιβαρο στην ασφαλτο αλλα και στο χωμα να σε πληροφορει και το τελευταιο πετραδακι βαλε της WP Αλλα τοτε θα χασεις σε ανεση Περισσοτερη ανεση και λιγοτερη πληροφορηση αντιθετα θα εχεις αν βαλεις της hyperpro Για υπολοιπες μαρκες ελατηριων δεν εχω αποψη

Το πισω αμορτισερ δυστυχως εχει μονο ρυθμιση αποσβεσης συμπιεσης Σε φλατ χωματινα κομματια και σε ασφαλτο δοκιμασε την ρυθμιση προς το πιο αργο (δηλ. προς το hard) Σε  πιο ζορικα χωματινα κομματια προς το πιο γρηγορο (δηλ προς το soft) Παντως οτι και να του κανεις την στιγμη που εχει μονο ρυθμιση αποσβεσης συμπιεσης στα δυσκολα ή/και στο ανοιγμα του γκαζιου περαν του οριου της απλης διελευσης το πισω μερος θα χανει την προσφηση συχνα στις ανωμαλιες ΕΙΔΙΚΑ αν μπροστα εχεις τα μαμα ελατηρια!
Το ΤΑ παντως πασχει κυριως στο μπροστινο και οχι στο αμορτισερ



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #2 on: Τετάρτη 02 Ιούλιος 2014, 08:41:58 πμ
Το παραπάνω πρόβλημα σου (αποσταθεροποίηση σε ανωμαλίες) θα το μειώσεις αν βάλεις χαμηλότερες πιέσεις.
Δοκίμασε με 18-20 μπροστά και 16-18 πίσω (αν είσαι μέχρι 85κιλά).
Επίσης η οδήγηση σε σωστή όρθια θέση σε απαλλάσσει απο το άγχος του πίσω μέρους, αφού αυτομάτως ζυγίζεις τη μηχανή
στο ιδανικό βάρος μπροστά και πίσω αναλόγως την περίσταση.


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #3 on: Τετάρτη 02 Ιούλιος 2014, 19:19:21 μμ
Το παραπάνω πρόβλημα σου (αποσταθεροποίηση σε ανωμαλίες) θα το μειώσεις αν βάλεις χαμηλότερες πιέσεις.
Δοκίμασε με 18-20 μπροστά και 16-18 πίσω (αν είσαι μέχρι 85κιλά).
Σωστα! Και ειναι και σημαντικοτατο για κινηση στο χωμα Μονο που διαφωνω για το 18-20 μπροστα και ειδικα για το 16-18 πισω στο ΤΑ Προτεινω περιπου 22 psi μπροστα και κανα 25αρι πισω Δεν καταλαβαινω γιατι πισω ειναι καλυτερα να εχει μικροτερη πιεση
Επίσης η οδήγηση σε σωστή όρθια θέση σε απαλλάσσει απο το άγχος του πίσω μέρους, αφού αυτομάτως ζυγίζεις τη μηχανή
στο ιδανικό βάρος μπροστά και πίσω αναλόγως την περίσταση.
Χμμμ κομματι δυσκολο αυτο σε πολλες περιπτωσεις με το ΤΑ650



Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
Reply #4 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 11:23:38 πμ
Γνωμη μου ειναι οτι το προβλημα σου βρισκεται πρωτα και κυρια στο μπροστινο Αλλαξε με την πρωτη ευκαιρια τα ελατηρια με αλλα αφτερ μαρκετ και τοτε βαλε και την ποσοτητα και το sae του λαδιου που θα προτεινει η αφτερ μαρκετ εταιρεια Αν προτιμας να γινει πιο στιβαρο στην ασφαλτο αλλα και στο χωμα να σε πληροφορει και το τελευταιο πετραδακι βαλε της WP Αλλα τοτε θα χασεις σε ανεση Περισσοτερη ανεση και λιγοτερη πληροφορηση αντιθετα θα εχεις αν βαλεις της hyperpro Για υπολοιπες μαρκες ελατηριων δεν εχω αποψη

Το πισω αμορτισερ δυστυχως εχει μονο ρυθμιση αποσβεσης συμπιεσης Σε φλατ χωματινα κομματια και σε ασφαλτο δοκιμασε την ρυθμιση προς το πιο αργο (δηλ. προς το hard) Σε  πιο ζορικα χωματινα κομματια προς το πιο γρηγορο (δηλ προς το soft) Παντως οτι και να του κανεις την στιγμη που εχει μονο ρυθμιση αποσβεσης συμπιεσης στα δυσκολα ή/και στο ανοιγμα του γκαζιου περαν του οριου της απλης διελευσης το πισω μερος θα χανει την προσφηση συχνα στις ανωμαλιες ΕΙΔΙΚΑ αν μπροστα εχεις τα μαμα ελατηρια!
Το ΤΑ παντως πασχει κυριως στο μπροστινο και οχι στο αμορτισερ

Σε ευχαριστω konkost για την απαντηση! Θα δοκιμασω να ριξω την αποσβεση την επομενη φορα, να δω πως συμπεριφερεται.
Τα ελατηρια εχω σκοπο να τα αλλαξω, αν και δεν εχει πολλα χιλιομετρα η μηχανη. Αυτο που εχω ηδη αλλαξει ειναι τα λαδια του πηρουνιου με 15αρια, αλλα δεν φτανει. Για τους δρομοους της Αθηνας δηλαδη μαλλον τα hyperpro ειναι καλυτερα?
Εχει καποιος εμπερια απο wilbers ή wirth?



Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
Reply #5 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 11:33:07 πμ
Το παραπάνω πρόβλημα σου (αποσταθεροποίηση σε ανωμαλίες) θα το μειώσεις αν βάλεις χαμηλότερες πιέσεις.
Δοκίμασε με 18-20 μπροστά και 16-18 πίσω (αν είσαι μέχρι 85κιλά).
Επίσης η οδήγηση σε σωστή όρθια θέση σε απαλλάσσει απο το άγχος του πίσω μέρους, αφού αυτομάτως ζυγίζεις τη μηχανή
στο ιδανικό βάρος μπροστά και πίσω αναλόγως την περίσταση.


Γυρω στα 85 κιλα ειμαι, αλλα μηπως ειναι αρκετα χαμηλες οι πιεσεις που πρωτεινεις? Μπροστα λες για υψηλοτερη πιεση, για να προστατευτει η ζαντα?

Σε ορθια θεση προσπαθω να την οδηγω, αλλα τοτε ειναι που τερματιζει πιο ευκολα η μπροστινη αναρτηση, ειδικα σε κατηφορικα κομματια.
Δηλαδη κατα τη γνωμη σου που θα πρεπει να δινω περισσοτερο βαρος, για να δουλευει καλα το πισω?



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #6 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 11:48:44 πμ
Σε ευχαριστω konkost για την απαντηση! Θα δοκιμασω να ριξω την αποσβεση την επομενη φορα, να δω πως συμπεριφερεται.
Τα ελατηρια εχω σκοπο να τα αλλαξω, αν και δεν εχει πολλα χιλιομετρα η μηχανη. Αυτο που εχω ηδη αλλαξει ειναι τα λαδια του πηρουνιου με 15αρια, αλλα δεν φτανει. Για τους δρομοους της Αθηνας δηλαδη μαλλον τα hyperpro ειναι καλυτερα?
Εχει καποιος εμπερια απο wilbers ή wirth?

Το κυριο θεμα με το αμορτισερ του ΤΑ650 στο χωμα ειναι η προφορτιση που πρεπει να μειωθει ωστε να μην "χοροπηδαει" η μηχανη σε πετρες, αλλες ανωμαλιες κλπ. Μπορεις να μειωσεις και την αποσβεση οπως λες (η οποια ειναι συνδυασμενη συμπιεσης-επαναφορας) αλλα την μεγαλη διαφορα την κανει η προφορτιση του ελατηριου. Κατα φοβερη συμπτωση, μολις εσφιξα την προφορτιση στο δικο μου μετα απο χωματινο 3ημερο το περασμενο σ/κ/δ εν οψει ταξιδιου στην Τουρκια και δικαβαλων διακοπων στη Χιο. Αν και η δουλεια παιρνει μονο κανενα τεταρτακι οταν παρει κανεις το κολαϊ, ενα αφτερμαρκετ αμορτισερ με τηλεπροφορτιση θα ητανε πολυ βολικο. 

Σχετικα με το μπροστινο, σκετο λαδι 15αρι κανει δουλεια οταν τα ελατηρια ειναι σχετικα καινουργια, οταν πεσουν λιγο μπορει να βαλει κανεις δαχτυλιδι τηλεπροφορτισης απο τεφλον - αυτο ειχα κανει στα 40Κ χιλιομετρα. Στα 80Κ εβαλα Hyperpro ελατηρια με το αντιστοιχο 20αρι λαδι στη σταθμη που προτεινει η Hyperpro και το μπροστινο εγινε σαφως καλυτερο, θα επρεπε να το ειχα κανει πιο νωρις. Για χρηση δρομου τα μπροστινα Hypepro ειναι πολυ καλα, στο χωμα και σε χρηση "εντουραδικη" (οχι περιηγητικη / απλα περναω) τα βρισκω μαλακα και εχουν τερματισει μερικες φορες, βεβαια τωρα εχουν κανει και σχεδον 50Κ χμ απο τοτε που ταβαλα. Στην επομενη αλλαγη θα πειραματιστω με ψηλοτερη σταθμη λαδιου και ισως παρω και ταπες με προφορτιση και τους βαλω και 1εκ προφορτιση.

Σχετικα με τα Wilbers εχω ακουσει πολυ καλα λογια και πιθανα να τα δοκιμαζα αλλα δεν μ'άρεσει το γεγονος οτι η Wilbers προτεινει λαδι 5αρι (!) γι'αυτα.

Τελος, σχετικα με πιεσεις στο χωμα, δουλευω συνηθως 21-23 σε εντουραδες και 22-25 σε σβελτη περιηγηση (ή 23-27 δικαβαλος).


" the PouroDuro spirit "


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #7 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 13:47:35 μμ
Γυρω στα 85 κιλα ειμαι, αλλα μηπως ειναι αρκετα χαμηλες οι πιεσεις που πρωτεινεις? Μπροστα λες για υψηλοτερη πιεση, για να προστατευτει η ζαντα?

Σε ορθια θεση προσπαθω να την οδηγω, αλλα τοτε ειναι που τερματιζει πιο ευκολα η μπροστινη αναρτηση, ειδικα σε κατηφορικα κομματια.
Δηλαδη κατα τη γνωμη σου που θα πρεπει να δινω περισσοτερο βαρος, για να δουλευει καλα το πισω?

Οκ... είχα σημείο αναφοράς τα δικά μου 75... μπορείς να είσαι και λίγο παραπάνω λοιπόν και αναλόγως ΠΑΝΤΑ το τερεν.
Δηλαδή σε σκληρό πετρωτό μπορείς να το αφήσεις και 26-28 μπροστά. πίσω αναλόγως τα γούστα
Σε μαλακά νωπά χώματα, 20-20 άνετα !

Αν τερματίζει ειδικά σε κατηφορικά όπως λες, σημαίνει οτι την προφορτίζεις με το βάρος σου έντονα.
Αν υποθέσουμε οτι δεν είναι σουμιές το μπροστινό τότε η στάση του σώματος σου είναι που θα σε βοηθήσει.
Προσοχή... στο κατηφορικό πάμε τον  :butthead: πίσω, τεντωμένα χέρια, λυγισμένα πόδια και κεφάλι στο τέλος της κατηφόρας. Όρθιος εννοείται.
Δε περιμένουμε και θαύματα απο την μπροστινή ανάρτηση. Είναι κατά την άποψη μου το πιο αδύνατο σημείο των ΤΑ.
Γι αυτό και λειτουργούμε πάντα με αυτό υπόψιν.


Μονο που διαφωνω για το 18-20 μπροστα και ειδικα για το 16-18 πισω στο ΤΑ Προτεινω περιπου 22 psi μπροστα και κανα 25αρι πισω Δεν καταλαβαινω γιατι πισω ειναι καλυτερα να εχει μικροτερη πιεση


Βάλε όσο θες πίσω, αλλά αν θες να παίξεις, θες χαμηλή πίεση για να έχεις προοδευτικότητα στο γλίστρημα και μεγάλη
απόσβεση χτυπημάτων απο πίσω(κάτω).
Πχ. στο vara με 18 είμαι τέλεια. Απο 22 και πάνω δεν καταλαβαίνω μεγάλη διαφορά.

Σε σαμπρέλα θα ήμουν πιο επιφυλακτικός σε βαρύ μηχανάκι όπως το ΤΑ, αλλά ο καθένας κάνει τις δοκιμές του βάσει του τρόπου
που οδηγάει.
Πχ2. Στο vara αν ακούσω γκουπ στην ανάρτηση είναι επειδή, ξεχάστηκα, αδιαφόρησα, χαλάρωσα και δεν λειτούργησα σωστά.
Συνήθως πάντα προσπαθώ να έχω μια ανάλαφρη στάση με όλο μα όλο το βάρος στα μαρσπιέ. Τα χέρια δε τα ακουμπάω σχεδόν,
ή μόνο τα δάχτυλα στο κάτω μέρος των γκρίπ (για να μη φύγω πίσω).



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #8 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 16:16:46 μμ
Οκ... είχα σημείο αναφοράς τα δικά μου 75... μπορείς να είσαι και λίγο παραπάνω λοιπόν και αναλόγως ΠΑΝΤΑ το τερεν.
Δηλαδή σε σκληρό πετρωτό μπορείς να το αφήσεις και 26-28 μπροστά. πίσω αναλόγως τα γούστα
Σε μαλακά νωπά χώματα, 20-20 άνετα !
Βρε συ Κωστα μου αν βαλει βαλει καποιος 26-28 μπροστα (29-30 βαζω εγω στην ασφαλτο) σε σκληρο πετρωτο Το μπροστινο μερος θα πηδαει σαν κατσικακι Αν αν ανοιξει δε και λιγο παραπανω απο οσο πρεπει το γκαζι τοτε να δουμε πως θα μαζεψει το μπροστα μερος της μαουνας
Αν τερματίζει ειδικά σε κατηφορικά όπως λες, σημαίνει οτι την προφορτίζεις με το βάρος σου έντονα.
Αν υποθέσουμε οτι δεν είναι σουμιές το μπροστινό ΕΙΝΑΙ σουμιες! Ακομα και οταν ειναι καινουριο με 0χλμ τότε η στάση του σώματος σου είναι που θα σε βοηθήσει.
Προσοχή... στο κατηφορικό πάμε τον  :butthead: πίσω, τεντωμένα χέρια, λυγισμένα πόδια και κεφάλι στο τέλος της κατηφόρας. Όρθιος εννοείται.
Δε περιμένουμε και θαύματα απο την μπροστινή ανάρτηση. Είναι κατά την άποψη μου το πιο αδύνατο σημείο των ΤΑ.
Γι αυτό και λειτουργούμε πάντα με αυτό υπόψιν.

 

Βάλε όσο θες πίσω, αλλά αν θες να παίξεις, θες χαμηλή πίεση για να έχεις προοδευτικότητα στο γλίστρημα και μεγάλη
απόσβεση χτυπημάτων απο πίσω(κάτω).
Πχ. στο vara με 18 είμαι τέλεια. Απο 22 και πάνω δεν καταλαβαίνω μεγάλη διαφορά.
Συμφωνω αλλα μεγαλο ρολο παιζει και το ειδος του πελματος του λαστιχου (μικρο-μεγαλο τακουνι, σκληρο μαλακο κλπ)
Σε σαμπρέλα θα ήμουν πιο επιφυλακτικός σε βαρύ μηχανάκι όπως το ΤΑ, αλλά ο καθένας κάνει τις δοκιμές του βάσει του τρόπου που οδηγάει.
Πραγματι με σαμπρελα ειναι αλλιως τα πραγματα Ποσο μαλλον οταν στο βαρυ ΤΑ η διασταση του λαστιχου ειναι 120 ή 130 Αν μαλιστα ειναι και Τube type τοτε με 18 πιεση συντομα σε κανα πετρωτο κομματι η σαμπρελα θα γινει σουρωτηρι
Πχ2. Στο vara αν ακούσω γκουπ στην ανάρτηση είναι επειδή, ξεχάστηκα, αδιαφόρησα, χαλάρωσα και δεν λειτούργησα σωστά.
Συνήθως πάντα προσπαθώ να έχω μια ανάλαφρη στάση με όλο μα όλο το βάρος στα μαρσπιέ. Τα χέρια δε τα ακουμπάω σχεδόν,
ή μόνο τα δάχτυλα στο κάτω μέρος των γκρίπ (για να μη φύγω πίσω).
Με βαριες χλιαρες μοτοσυκλετες σαν το βαρα και το ΤΑ (ειδικα το ΤΑ και λογω σχηματος ρεζερβουαρ) δεν νομιζω οτι ειναι εφικτο να εισαι συνεχως ορθιος οταν εχεις να καλυψεις πχ 150χλμ αυθημερον Μαλιστα θεωρω οτι ειναι και σπαταλη δυναμεων αν μιλαμε για απλη διευλευση και οταν το ζητουμενο δεν ειναι η αδρεναλινη και το παιχνιδι Γνωμη μου ειναι οτι σε χαλαρη βολτα οπου και οσο μπορουμε οδηγαμε καθιστοι




Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #9 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 16:29:36 μμ
Το κυριο θεμα με το αμορτισερ του ΤΑ650 στο χωμα ειναι η προφορτιση που πρεπει να μειωθει ωστε να μην "χοροπηδαει" η μηχανη σε πετρες, αλλες ανωμαλιες κλπ. Μπορεις να μειωσεις και την αποσβεση οπως λες (η οποια ειναι συνδυασμενη συμπιεσης-επαναφορας) αλλα την μεγαλη διαφορα την κανει η προφορτιση του ελατηριου. Κατα φοβερη συμπτωση, μολις εσφιξα την προφορτιση στο δικο μου μετα απο χωματινο 3ημερο το περασμενο σ/κ/δ εν οψει ταξιδιου στην Τουρκια και δικαβαλων διακοπων στη Χιο. Αν και η δουλεια παιρνει μονο κανενα τεταρτακι οταν παρει κανεις το κολαϊ, ενα αφτερμαρκετ αμορτισερ με τηλεπροφορτιση θα ητανε πολυ βολικο. 

Σχετικα με το μπροστινο, σκετο λαδι 15αρι κανει δουλεια οταν τα ελατηρια ειναι σχετικα καινουργια, οταν πεσουν λιγο μπορει να βαλει κανεις δαχτυλιδι τηλεπροφορτισης απο τεφλον - αυτο ειχα κανει στα 40Κ χιλιομετρα. Τα εχουμε ξαναπει εμεις Το "παχυτερο" λαδι δεν ειναι πανακεια Το πρωτο πραγμα που πρεπει να δουλευει καλα σε μια αναρτηση ειναι το ελατηριο/α Η πιο αργη/γρηγορη αποσβεση συμπιεσης-επαναφορας που προσφερει ενα "παχυτερο"/"λεπτοτερο" λαδι δεν ειναι απαραιτητα παντα η σωστη λυση και σε καθε τεραιν ωστε να κρατηθεις παντου και παντα ορθιος
Αυτο που λες δακτυλιδι τηλεπροφορτησης απλα λεγεται αποστατης -τσοντα θα ελεγα εγω- και ειναι ειτε απο τεφλον,απο αλουμινιο ή απο οποιο αλλο υλικο μας βολευει Ο ορος που χρησιμοποιησες ειναι αδοκιμος αλλα η διαφωνια μου δεν ειναι αυτη αλλα οτι βαζοντας μια τετοια τσοντα και συμπιεζοντας (προφορτιζοντας) τα ελατηρια αυτα ΔΕΝ σκλήραινουν ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ οτι σκληραινουν Η λυση για ενα πεσμενο ή ακαταληλο για τοβαρος μας ελατηριο ειναι μια ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Στα 80Κ εβαλα Hyperpro ελατηρια με το αντιστοιχο 20αρι λαδι στη σταθμη που προτεινει η Hyperpro και το μπροστινο εγινε σαφως καλυτερο, θα επρεπε να το ειχα κανει πιο νωρις. Για χρηση δρομου τα μπροστινα Hypepro ειναι πολυ καλα, στο χωμα και σε χρηση "εντουραδικη" (οχι περιηγητικη / απλα περναω) τα βρισκω μαλακα και εχουν τερματισει μερικες φορες, βεβαια τωρα εχουν κανει και σχεδον 50Κ χμ απο τοτε που ταβαλα. Στην επομενη αλλαγη θα πειραματιστω με ψηλοτερη σταθμη λαδιου και ισως παρω και ταπες με προφορτιση και τους βαλω και 1εκ προφορτιση.

Σχετικα με τα Wilbers εχω ακουσει πολυ καλα λογια και πιθανα να τα δοκιμαζα αλλα δεν μ'άρεσει το γεγονος οτι η Wilbers προτεινει λαδι 5αρι (!) γι'αυτα. Και η μαμα χοντα 5αρι βαζει

Τελος, σχετικα με πιεσεις στο χωμα, δουλευω συνηθως 21-23 σε εντουραδες και 22-25 σε σβελτη περιηγηση (ή 23-27 δικαβαλος).



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
Reply #10 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 18:14:47 μμ
Πραγματι με σαμπρελα ειναι αλλιως τα πραγματα Ποσο μαλλον οταν στο βαρυ ΤΑ η διασταση του λαστιχου ειναι 120 ή 130 Αν μαλιστα ειναι και Τube type τοτε με 18 πιεση συντομα σε κανα πετρωτο κομματι η σαμπρελα θα γινει σουρωτηρι

Οπότε ποιά είναι η ενδεδιγμένη πίεση για το ΤΑ με αναβάτη σαν εμένα (100+Kg) ? Θα λέγαμε 26-28 πως είναι μια θεωρητικά σωστή πίεση ???


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #11 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 18:28:26 μμ
Οπότε ποιά είναι η ενδεδιγμένη πίεση για το ΤΑ με αναβάτη σαν εμένα (100+Kg)
Να μην πηγαινει σε χωμα .....

περα απο πιεσεις εχει να κανει το τεραιν ...και τι ελαστικα φοραμε




Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #12 on: Πέμπτη 03 Ιούλιος 2014, 18:40:55 μμ
Το "παχυτερο" λαδι δεν ειναι πανακεια Το πρωτο πραγμα που πρεπει να δουλευει καλα σε μια αναρτηση ειναι το ελατηριο/α Η πιο αργη/γρηγορη αποσβεση συμπιεσης-επαναφορας που προσφερει ενα "παχυτερο"/"λεπτοτερο" λαδι δεν ειναι απαραιτητα παντα η σωστη λυση και σε καθε τεραιν ωστε να κρατηθεις παντου και παντα ορθιος
Αυτο που λες δακτυλιδι τηλεπροφορτησης απλα λεγεται αποστατης -τσοντα θα ελεγα εγω- και ειναι ειτε απο τεφλον,απο αλουμινιο ή απο οποιο αλλο υλικο μας βολευει Ο ορος που χρησιμοποιησες ειναι αδοκιμος αλλα η διαφωνια μου δεν ειναι αυτη αλλα οτι βαζοντας μια τετοια τσοντα και συμπιεζοντας (προφορτιζοντας) τα ελατηρια αυτα ΔΕΝ σκλήραινουν ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ οτι σκληραινουν Η λυση για ενα πεσμενο ή ακαταληλο για τοβαρος μας ελατηριο ειναι μια ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Κωστα, φυσικα και δεν ειναι πανακεια αλλα κατα τη γνωμη μου το κυριο προβλημα στο μαμισιο πηρουνι του ΤΑ650 δεν ειναι η σκληροτητα του ελατηριου, η οποια ειναι βεβαια μικροτερη απ'οτι θαπρεπε, αλλα η ελλιπης αποσβεση λογω λαδιου με πολυ μικρο ιξωδες - 7.5αρι ή ακομη και 5αρι. Το δαχτυλιδι προφορτισης (και οχι "τηλεπροφορτισης" οπως εγραψα, μαλλον ειχα στο μυαλο μου την τηλεπροφορτιση του πισω αμορτισερ που τοσο μου λειπει) σαφως και δεν αλλαζει την ποιοτητα του ελατηριου (την σταθερα k για ενα γραμμικο ελατηριο που λεγαμε στην φυσικη) αλλα απλα επιβαλει το σωστο sag το οποιο τυπικα μεγαλωνει οσο ταλαιπωρειται και παλιωνει το ελατηριο. Και ναι, θα ητανε καλυτερο ναχα βαλει αφτερμαρκετ ελατηριο οταν το μαμισιο "επεσε" μετα απο 40Κ σκληρα χιλιομετρα αλλα καποιες φορες ειναι το κοστος ή, οπως στην περιπτωση μου, απλα η αδρανεια.


" the PouroDuro spirit "


Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
Reply #13 on: Παρασκευή 04 Ιούλιος 2014, 00:02:43 πμ
Το κυριο θεμα με το αμορτισερ του ΤΑ650 στο χωμα ειναι η προφορτιση που πρεπει να μειωθει ωστε να μην "χοροπηδαει" η μηχανη σε πετρες, αλλες ανωμαλιες κλπ. Μπορεις να μειωσεις και την αποσβεση οπως λες (η οποια ειναι συνδυασμενη συμπιεσης-επαναφορας) αλλα την μεγαλη διαφορα την κανει η προφορτιση του ελατηριου. Κατα φοβερη συμπτωση, μολις εσφιξα την προφορτιση στο δικο μου μετα απο χωματινο 3ημερο το περασμενο σ/κ/δ εν οψει ταξιδιου στην Τουρκια και δικαβαλων διακοπων στη Χιο. Αν και η δουλεια παιρνει μονο κανενα τεταρτακι οταν παρει κανεις το κολαϊ, ενα αφτερμαρκετ αμορτισερ με τηλεπροφορτιση θα ητανε πολυ βολικο. 

Σχετικα με το μπροστινο, σκετο λαδι 15αρι κανει δουλεια οταν τα ελατηρια ειναι σχετικα καινουργια, οταν πεσουν λιγο μπορει να βαλει κανεις δαχτυλιδι τηλεπροφορτισης απο τεφλον - αυτο ειχα κανει στα 40Κ χιλιομετρα. Στα 80Κ εβαλα Hyperpro ελατηρια με το αντιστοιχο 20αρι λαδι στη σταθμη που προτεινει η Hyperpro και το μπροστινο εγινε σαφως καλυτερο, θα επρεπε να το ειχα κανει πιο νωρις. Για χρηση δρομου τα μπροστινα Hypepro ειναι πολυ καλα, στο χωμα και σε χρηση "εντουραδικη" (οχι περιηγητικη / απλα περναω) τα βρισκω μαλακα και εχουν τερματισει μερικες φορες, βεβαια τωρα εχουν κανει και σχεδον 50Κ χμ απο τοτε που ταβαλα. Στην επομενη αλλαγη θα πειραματιστω με ψηλοτερη σταθμη λαδιου και ισως παρω και ταπες με προφορτιση και τους βαλω και 1εκ προφορτιση.

Σχετικα με τα Wilbers εχω ακουσει πολυ καλα λογια και πιθανα να τα δοκιμαζα αλλα δεν μ'άρεσει το γεγονος οτι η Wilbers προτεινει λαδι 5αρι (!) γι'αυτα.

Τελος, σχετικα με πιεσεις στο χωμα, δουλευω συνηθως 21-23 σε εντουραδες και 22-25 σε σβελτη περιηγηση (ή 23-27 δικαβαλος).

Αμορτισερ με τηλεπροφορτιση θα ηταν οντως πολυ βολικο, αλλα δεν θα αγοραζα αν δεν τα φτυνε το οριτζιναλ, γιατι ειναι μεγαλο το κοστος.
Δηλαδη προτεινεις να μειωσω για τη χρηση στο χωμα την προφορτιση κατω απο το απαραιτητο και ας μην εχω το σωστο sag?
Ενα προοδευτικο ελατηριο για αμορτισερ θα βοηθουσε γενικα την κατασταση?

Τα μπροστινα hyperpro στο φρεναρισμα στην ασφαλτο αφηνουν να συμπιεστει πολυ το μπροστινο?



Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
Reply #14 on: Παρασκευή 04 Ιούλιος 2014, 00:27:57 πμ
Διαβαζωντας ολα τα παραπανω και αφου θυμηθηκα και τις εντυπωσεις μου οταν αλλαξα σε 15αρι λαδι στο πηρουνι,
βγαζω το συμπερασμα οτι η honda σκοπιμα διαλεξε λαδι με χαμηλο ιξωδες, μαλλον για να εχει γρηγορη επαναφορα και να μπορει να διαβαζει καλα τον δρομο στην ασφαλτινη χρηση, καθοτι στη τρανσαλπ δεν ειναι τοσο πολυ φορτισμενο το μπροστινο.
Αυτο που ειδα οταν εκανα την αλλαγη σε 15αρι ηταν οτι στην ασφαλτο σε στροφες με πανω απο 100km/h και εχοντας δωσει αρκετη κλιση στη μηχανη, επαιζε το τιμονι δεξια αριστερα, ενω πριν δε το εκανε. Οποτε μαλλον η λυση για τη δικια μου περιπτωση ειναι πιο σκληρα ελατηρια και ενα λαδι με χαμηλο ιξωδες, ωστε το πηρουνι να μην τερματιζει στο χωμα, αλλα και να διαβαζει καλα την ασφαλτο.



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #15 on: Παρασκευή 04 Ιούλιος 2014, 10:28:40 πμ
Βρε συ Κωστα μου αν βαλει βαλει καποιος 26-28 μπροστα (29-30 βαζω εγω στην ασφαλτο) σε σκληρο πετρωτο Το μπροστινο μερος θα πηδαει σαν κατσικακι Αν αν ανοιξει δε και λιγο παραπανω απο οσο πρεπει το γκαζι τοτε να δουμε πως θα μαζεψει το μπροστα μερος της μαουνας

Τι γίνεται τώρα... εγώ αυτά που γράφω τα γράφω με τη λογική οτι ο αναβάτης θα καθίσει σωστά.
Στο ΤΑ όπως και σε άλλα μηχανάκια αυτών των προδιαγραφών πάνω κάτω, στο πετρωτό πρέπει μοιραία
να έχεις αποφορτίσει το μπροστινό. Δε μπορείς να πας όπως με ένα KTM adventure που ακόμα και εκείνο
αν το έχεις φορτίσει με το βάρος σου μπροστά θα κοπανάει.
Προσωπικά δε θα έβαζα 26-28 αλλά θα παρέμενα χαμηλά όπως ανάφερα πριν. Η προσοχή μου όμως στη μπροστινή ζάντα είναι
αξιομνημόνευτη ! Αν κάποιος μπορεί να οδηγήσει με τέτοιο σεβασμό στο μπροστινό, σίγουρα θα έχει καλύτερη συμπεριφορά.


Quote
Με βαριες χλιαρες μοτοσυκλετες σαν το βαρα και το ΤΑ (ειδικα το ΤΑ και λογω σχηματος ρεζερβουαρ) δεν νομιζω οτι ειναι εφικτο να εισαι συνεχως ορθιος οταν εχεις να καλυψεις πχ 150χλμ αυθημερον Μαλιστα θεωρω οτι ειναι και σπαταλη δυναμεων αν μιλαμε για απλη διευλευση και οταν το ζητουμενο δεν ειναι η αδρεναλινη και το παιχνιδι Γνωμη μου ειναι οτι σε χαλαρη βολτα οπου και οσο μπορουμε οδηγαμε καθιστοι

Όπα... αν κουράζεσαι περισσότερο όρθιος παρά καθιστός, κάτι δεν πάει καλά στη στάση σώματος. Σίγουρα.
Στο τελευταίο 4ήμερο που είχαμε πάει Πίνδο-Γράμμο , ζήτημα να έκατσα 10 δευτερόλεπτα στη σέλα της μηχανής όσο ήμασταν χώμα. Πολλές ώρες κάθε μέρα δηλαδή. Αν εξαιρέσω οτι τα μπαρσπιέ μου είναι λεπτά και "σκαλισμένα" και έτσι μου κουράσανε
τα πέλματα (παρότι εντουρομπότα) κατά τα άλλα... τίποτα.
Δε ξέρω για το ΤΑ650, μιλάω για το Vara. Αφήνω μια υποψία, επειδή το ντεπόζιτο το ΤΑ650 δε βοηθά και τόσο πολυ για όρθια στάση.


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #16 on: Παρασκευή 04 Ιούλιος 2014, 10:54:05 πμ
Όπα... αν κουράζεσαι περισσότερο όρθιος παρά καθιστός, κάτι δεν πάει καλά στη στάση σώματος. Σίγουρα.
Στο τελευταίο 4ήμερο που είχαμε πάει Πίνδο-Γράμμο , ζήτημα να έκατσα 10 δευτερόλεπτα στη σέλα της μηχανής όσο ήμασταν χώμα. Πολλές ώρες κάθε μέρα δηλαδή. Αν εξαιρέσω οτι τα μπαρσπιέ μου είναι λεπτά και "σκαλισμένα" και έτσι μου κουράσανε
τα πέλματα (παρότι εντουρομπότα) κατά τα άλλα... τίποτα.
Δε ξέρω για το ΤΑ650, μιλάω για το Vara. Αφήνω μια υποψία, επειδή το ντεπόζιτο το ΤΑ650 δε βοηθά και τόσο πολυ για όρθια στάση.

KostaC, αν μπορει κανεις να βγαλει εντουρο-τριημερα συνεχως ορθιος ..all well and good. Αλλα εσυ εισαι ακομη νεο παιδι  :P και μαραθωνοδρομος, για μας τους πιο σιτεμενους περιοδικη ξεκουραση στη σελα στα πιο ευκολα κομματια ειναι εκ των ουκ ανευ. Και με το μαμισιο αμορτισερ του ΤΑ650 μπορεις να πας καθιστος ακομη και στα κοτρωνια, τοχω κανει καποιες φορες. Φυσικα ορθιος εχεις καλυτερο ελεγχο αλλα για οσο αντεχει κανεις.

ΥΓ Οι ακτινωτες ζαντες του ΤΑ650 δεν καταλαβαινουν ΤΙΠΟΤΑ και γι'αυτο δε νοιαζομαστε και τοσο για την αποφορτιση του μπροστινου.


" the PouroDuro spirit "


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #17 on: Παρασκευή 04 Ιούλιος 2014, 11:04:01 πμ
Αμορτισερ με τηλεπροφορτιση θα ηταν οντως πολυ βολικο, αλλα δεν θα αγοραζα αν δεν τα φτυνε το οριτζιναλ, γιατι ειναι μεγαλο το κοστος.
Δηλαδη προτεινεις να μειωσω για τη χρηση στο χωμα την προφορτιση κατω απο το απαραιτητο και ας μην εχω το σωστο sag?
Ενα προοδευτικο ελατηριο για αμορτισερ θα βοηθουσε γενικα την κατασταση?

Τα μπροστινα hyperpro στο φρεναρισμα στην ασφαλτο αφηνουν να συμπιεστει πολυ το μπροστινο?

Πολυ σωστο το παραπανω για αφτερμαρκετ αμορτισερ με τηλεπροφορτιση, και το original Showa στο 650 ειναι πολυ καλης ποιοτητας.

Σχετικα με το πισω ελατηριο, ξεχνα τελειως το sag και αποφορτισε το μεχρι να συμπεριφερεται σωστα το πισω στο χωμα που πας. Σχετικα με προοδευτικο ελατηριο πισω, δεν νομιζω οτι εκανε σοβαρη διαφορα στο δικο μου, το μαμισιο γραμμικο ελατηριο ητανε μια χαρα. Απλα ειχα βαλει προοδευτικο Hyperpro μπροστα και μετα απο καποιο καιρο εβαλα και πισω για "ομοιομορφια".

Τα μπροστινα Hyperpro στην ασφαλτο μειωνουν κατα πολυ την συμπιεση στο φρεναρισμα αλλα και παλι θαλεγα οτι το μπροστινο ειναι "λιγο μαλακο" σε σχεση με το πισω. Εμενα αυτο δεν με ενοχλει στην ασφαλτο - και πιστεψε με, το πιεζω το μηχανακι μου οσο ελαχιστοι αλλοι αναβατες Τρανσαλπ - αλλα στο χωμα οπου το εχω τερματισει αρκετες φορες. Δεν εχω βεβαια παιξει με περισοτερο λαδι και με προφορτιση των ελατηριων, κατι που σκοπευω να κανω.


" the PouroDuro spirit "


Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
Reply #18 on: Κυριακή 06 Ιούλιος 2014, 21:14:07 μμ
Πολυ σωστο το παραπανω για αφτερμαρκετ αμορτισερ με τηλεπροφορτιση, και το original Showa στο 650 ειναι πολυ καλης ποιοτητας.

Σχετικα με το πισω ελατηριο, ξεχνα τελειως το sag και αποφορτισε το μεχρι να συμπεριφερεται σωστα το πισω στο χωμα που πας. Σχετικα με προοδευτικο ελατηριο πισω, δεν νομιζω οτι εκανε σοβαρη διαφορα στο δικο μου, το μαμισιο γραμμικο ελατηριο ητανε μια χαρα. Απλα ειχα βαλει προοδευτικο Hyperpro μπροστα και μετα απο καποιο καιρο εβαλα και πισω για "ομοιομορφια".

Τα μπροστινα Hyperpro στην ασφαλτο μειωνουν κατα πολυ την συμπιεση στο φρεναρισμα αλλα και παλι θαλεγα οτι το μπροστινο ειναι "λιγο μαλακο" σε σχεση με το πισω. Εμενα αυτο δεν με ενοχλει στην ασφαλτο - και πιστεψε με, το πιεζω το μηχανακι μου οσο ελαχιστοι αλλοι αναβατες Τρανσαλπ - αλλα στο χωμα οπου το εχω τερματισει αρκετες φορες. Δεν εχω βεβαια παιξει με περισοτερο λαδι και με προφορτιση των ελατηριων, κατι που σκοπευω να κανω.

Ευχαριστω για τις οδηγιες! Με την πρωτη ευκαιρια θα ρυθμισω την αναρτηση αντιστοιχα.

Εαν βαλεις περισσοτερο λαδι στο πηρουνι θα θελα μετα να ακουσω τις εντυπωσεις σου. ;)



Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
Reply #19 on: Σάββατο 26 Ιούλιος 2014, 11:21:54 πμ
Γνωριζει καποιος, τι μεγεθος γαντζοκλειδο χρειαζομαι για το τρανσαλπ 650?



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #20 on: Σάββατο 26 Ιούλιος 2014, 11:52:05 πμ
Γνωριζει καποιος, τι μεγεθος γαντζοκλειδο χρειαζομαι για το τρανσαλπ 650?

Εγω δεν χρησιμοποιω γαντζοκλειδο αλλα ενα κατσαβιδι με κομμενη μυτη και σφυρι.


" the PouroDuro spirit "


Offline Filippos

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 57
Reply #21 on: Σάββατο 26 Ιούλιος 2014, 12:05:59 μμ
Εγω δεν χρησιμοποιω γαντζοκλειδο αλλα ενα κατσαβιδι με κομμενη μυτη και σφυρι.

Και εγω ετσι το κανω μεχρι τωρα, αλλα ειδα οτι ενα τετοιο κλειδι κανει περιπου 15 ευρω!  ;)

Εχω βρει δυο, ενα που ειναι απτη μια 40 και απο την αλλη 45 χιλιοστα, και ενα που κανει για 35 εως 60 χιλιοστα (ανοιγει στο τελος το γατζακι).

Θα προτιμουσα το πρωτο γιατι ειναι πιο μακρυ και μπορει κανεις να δωσει πιο ευκολα δυναμη, αλλα δε ξερω αν θα ειναι σωστο το μεγεθος.