HONDA XL 780 Africa Twin MY2015
Η ταχύτητα με την οποία η Honda ωρίμασε και συγκέντρωσε την εμπειρία απο τη δεκαετία που πέρασε δεν ξαφνιάζει τους γνώστες για τα όσα συμβαίνουν στην κορυφαία εταιρεία μοτοσυκλετών. Έτσι αποφασιστικά επανατοποθετείται στα μεσαία κυβικά μετά το τέλος της παγκόσμιας φρενίτιδας των mega 1200 μοντέλων και δείχνει την αποφασιστικότητα της εταιρίας να στηρίξει και να λανσάρει ξανά τη ναυαρχίδα των πραγματικών On-Off μοτοσυκλετών της, στη χρυσή κατηγορία των 800 κυβικών.
10 χρόνια ήταν αρκετά για να συλλεχθούν, καταγραφούν και ομαδοποιηθούν πληροφορίες από τους ιδιοκτήτες του προηγούμενου μοντέλου και έτσι η Honda να προχωρήσει σε συγκεκριμένες βελτιώσεις. Ένα από τα «θέματα» που ανανεώνεται στο νέο Africa είναι αυτό της δύναμης.
Με νέο κινητήρα εν σειρά και 30 κυβικά παραπάνω, η συνολική χωρητικότητα του κινητήρα σκαρφάλωσε στα 780 κ.εκ., δίνοντας σημαντικά καλύτερες επιδόσεις. Μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή, καλύτερες επιταχύνσεις, υψηλότερη τελική και καλύτερη απόκριση στο γκάζι θα προσφέρει ο νέος κινητήρας, και τιμές κατανάλωσης που το μοντέλο με τον παλιάς σχεδίασης V κινητήρα 748κ.εκ. δεν θα μπορούσε ούτε να φανταστεί!
Η Honda μιλάει τώρα για κατανάλωση 3,76 λίτρων ανά 100 χλμ. και αυτονομία περί τα 550 χλμ., υπό ιδανικές συνθήκες. Η μέγιστη ισχύς φτάνει πλέον στους 94 ίππους (από 51,5) και η ροπή αγγίζει τα 11.1 kgm.
Τοποθετήθηκαν δύο αντικραδασμικοί άξονες για μείωση των κραδασμών και η εξάτμιση διαθέτει επιθετική αλλά μοντέρνα σχεδίαση που ταιριάζει στο διπλό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Ο συμπλέκτης προϊόν εξέλιξης απο τον τετρακύλινδρο 1200 της Honda είναι διπλός και προσφέρει μια εντελώς νέα εμπειρία για τα δεδομένα της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας και της κατηγορίας και μέρος της κληρονομιάς είναι και οι επιλογές για τον τρόπο αλλαγής των ταχυτήτων, χειροκίνητα ή αυτόματα, αργά ή γρήγορα.
Ένα νέο λογισμικό πολλαπλών χαρτογραφήσεων υπόσχεται καλύτερη λειτουργία στο κιβώτιο, του οποίου οι σχέσεις έχουν μακρύνει. Η εργονομία είναι βελτιωμένη και ο χώρος για τον αναβάτη έχει μεγαλώσει, επιτρέποντας έτσι στα πόδια να κινούνται πιο ελεύθερα και να πατούν πιο άνετα στο δάπεδο.
Η θέση οδήγησης είναι διαφορετική, έτσι ώστε να βελτιωθεί το κομμάτι της εκτός δρόμου οδήγησης χωρίς να θυσιάζεται η άνεση, μεγάλωσε ο χώρος στην περιοχή των γονάτων κατά 8 εκατοστά και τα μαρσπιέ/δάπεδα μάκρυναν. Παράλληλα, η σέλα ξανασχεδιάστηκε, «βούλιαξε» λίγο στη μέση του χώρου για τον αναβάτη και λέπτυνε στη μέση της. Το ύψος της έμεινε στα ίδια επίπεδα, λίγο πριν τα 87 εκατοστά.
Ποιοτικά στοιχεία ενσωματώθηκαν στο νέο XL 780 Africa για να γίνει πιο πολυτελές, όπως οι πολλαπλά ρυθμιζόμενες μανέτες και το νέο μονόμπρατσο και στιβαρό αλουμινένιο ψαλίδι, που πήρε τη θέση του προηγούμενου με την ορθογωνική διατομή. Ελαφρύτερο κατά δύο κιλά, τo νέο ψαλίδι είναι μεταβλητής διατομής και πολύ πιο εμφανίσιμο από πριν.
Τα φρένα φυσικά της Ιαπωνικής Nissin ακολουθούν την γνωστή ποιοτική διαδρομή των μοτοσυκλετών Honda και συνδυάζονται με ένα σύγχρονο σύστημα ABS που απενεργοποιήται ακόμα και εν κινήσει. Σε εντίθεση με άλλες μεικτής χρήσης μοτοσυκλέτες της Honda, εδώ έγινε η επιλογή να μη χρησιμοποιηθεί το σύστημα συνδυαζόμενων φρένων CBS προς όφελος της δυναμικής οδήγησης εκτός δρόμου, λαμβάνοντας υπόψη τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Δίσκοι τύπου μαργαρίτα μπροστά και πίσω και σαν έκπληξη καταπληκτικές αναρτήσεις πλήρως ρυθμιζόμενες μπροστά και πίσω απο την κορυφαία Σουηδική εταιρεία Öhlins. Τα όργανα, τέλος, είναι πλεον πλήρως ψηφιακά και μόνο το αναλογικό στροφόμετρο παραμένει για να δώσει την απαραίτητη "αγριάδα". Επιπλέον απέκτησαν νέες ενδείξεις, σχετικές με την καταγραφή της κατανάλωσης καυσίμου, την κατάσταση του κινητήρα και την επιλογή χαρτογράφησης.
Το νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί το Νοέμβριο του 2014 στο σαλόνι μοτοσυκλέτας και θα είναι διαθέσιμο απο τις αρχές του 2015.
πηγή
http://www.carzine.gr/honda-XL-780-my2015/