Αργησα? δεν άργησα, τα ανταλλακτικά αργήσανε να ερθουν απο τους σχιστομάτηδες.
Εδώ βλέπετε το γνήσιο ρελέ αριστερά που έχει θα μπορούσα να πω ενσωματομένο το αρσενικό βίσμα με το κλιπ ασφαλείας. Δίπλα του ενα σετ κονέκτορες που θα χρησιμοποιηθεί μόνον ο αρσενικός, και επι τη ευκαιρεία παρήγγειλα και κάμποσες ασφάλειες 15 και 10Α, επειδή εδώ όσες έχω αγοράσει δεν μου γεμίζουν το μάτι.
Αρχικά ας πούμε μερικά λόγια για τα ανταλλακτικά.
Οπως είχα γράψει επειδή δεν ήξερα τι δουλειά θα έκαναν τα ρελέ καλού κακού παρήγγειλα ενα δύο επαφών και ενα τριών.
Σαν λειτουργία δεν διαφέρουν, απλά αυτός με τις τρείς επαφές εχει ενα επιπλέον ακροδέκτη γείωσης.
Εδώ βλέπουμε το γνήσιο ρελέ , δίπλα του τον αρσενικό κονέκτορα τα βίσματα και τον θηλυκό κονεκτορα που υπάρχει ηδη στο μηχανάκι.
Φυσικά τους άνοιξα, το ρελέ δύο επαφών δεν διαθέτει ρελέ αλλά ελέγχει το φορτίο με ενα Thyristor, καλό αυτό αλλά δεν θα ακούγεται τπτ. Πάει δλδ το κλασικό τικ-τακ.
Αυτό με τις τρείς επαφές έχει ρελέ
και το κλασικό SMD κύκλωμά του που σημαίνει χαλάει = πάει σκουπίδια.
Εγώ προτίμησα να χρησιμοποιήσω αυτό των δύο επαφών , πρώτον επειδή είχε δύο επαφών και δεύτερον γιατί απο καθαρή τύχη είχε το ίδιο ακριβώς ελαστικό στήριγμα με το γνήσιο φλάσερ.
Φυσικά αφαίρεσα το κινέζικο και εβαλα το Honda επειδή ήμουν σίγουρος ότι σαν ποιότητα ελαστικού ... κάποια στιγμή θα εύρισκα το ρελέ να κρέμεται.
Δεν είναι και τπτ το εξτριμ, απλά ενα ελαστικό με δύο ανοιγματα που στο ενα πιάνει το ρελέ και το άλλο στερεώνεται στο μεταλικό τμήμα της βάσης των οργάνων που υπάρχει για αυτό το σκοπό.
Ετσι γλύτωσα απο την τοποθετηση της ειδικής βάσης ρελέ που είχε και κάποιο σχετικό όγκο.
Εδώ φαίνεται καθαρά στο γνήσιο ρελε
Απο εκεί και πέρα αφού δλδ υπήρχαν τα υλικά , είχε λυθεί και το θέμα της τοποθετησης , τα υπόλοιπα είναι εύκολα. Οπως φαίνεται εδώ σε μια λεπτομέρεια του γνήσιου ρελέ υπάρχουν σημειωμένοι οι δύο ακροδέκτες σαν L και Β. Το L είναι το Load εκεί δλδ συνδέονται τα φωτιστικά σώματα, και το B είναι η Battery όπου συνδέεται το (+) της μπαταρίας
Το ίδιο ακριβώς γράφουν και τα άλλα ρελέ
Μάλλον δεν φαίνεται καθαρά στην φωτό, οπότε τα ''πατάω'' με ενα μαύρο μαρκαδόρο
Και το ρελέ με τις τρείς επαφές έχει την ίδια σήμανση για το φορτίο ''L'' και για την μπαταρία έχει το (+) ενώ για την γείωση το (-).
Οτι και να χρησιμοποιήσετε πάντως πρόβλημα δεν θα έχετε.
Εδώ πώς φαίνεται ο γνήσιος επάνω
και πόσο προς τα κάτω εξέχει το βίσμα του
και εδώ ο καινούργιος δύο επαφών, που είναι πιο ευτραφής αλλά πιο κοντός, γενικά δεν ενοχλεί σε τπτ.
Η επομενη δουλειά είναι να πάμε απο το θηλυκό βίσμα της πλεξούδας
σε αυτό το αγορασμένο αρσενικό
Απλά κολάμε δύο καλώδια στους ακροδέκτες που διαθέτουν ενα μικρό έλασμα για να συγκρατούνται στην θέση τους
και στην συνέχεια τους σπρώχνουμε στο αρσενικό βίσμα/ακροδέκτη .
Προσέχοντας οτι η σχισμή που θα περάσουν δεν είναι ίδια και απο τις δύο πλευρές, απο την αριστερή όπως δείχνει η παρακάτω φωτό εχει ενα μικρό ανοιγμα, σε αυτό θα αγκιστρώσει το έλασμα.
Προσοχή επισης οι ακροδέκτες να αντιστοιχούν σε αυτούς του γνήσιου ρελε.
Τελικά κατασκευάζεται ενα τέτοιο καλώδιο με το αρσενικό ακροδέκτη στην μια ακρη και δύο ακριοδέκτες στην άλλη που συνδέονται στο ρελέ πάντα με προσοχή στις ίδιες θέσεις L και Β.
Ακολουθεί τοποθετηση και έλεγχος
Συμμάζεμα του επιπλέον καλωδίου να μην κρέμεται
Και όλα στην θέση τους , έτοιμοι να βάλουμε το φέριγκ.
Αυτά, η όλη κατασκευή τελικά δεν είναι δύσκολη, δύο καλωδιάκια μόνον, περισσότερη φασαρία έχει το να βρεθούν τα υλικά, και το λύσε δέσε το μηχανάκι.
Καλυτερα η δουλειά να γίνει σε κάποιο προγραμματισμένο σέρβις ωστε να γλυτώσετε διπλό κόπο.
Καλές μετατροπές λοιπόν.
Τα λέμε.