Δευτέρα 25 Ιούνιος 2018, 16:01:22 μμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Αν είναι η πρώτη σας επίσκεψη στο Forum, ειναι σημαντικό να δείτε πρώτα  αυτό
 
   Αρχικη   Βοηθεια Αναζητηση Σύνδεση Εγγραφή  
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα. « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] | Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: TPS σε XL650V και έλεγχος προπορείας ανάφλεξης.  (Αναγνώστηκε 6229 φορές)
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8117


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« στις: Τρίτη 18 Φεβρουάριος 2014, 18:25:40 μμ »

Αρκετά έχουν γραφτεί για το TPS, και επειδή το μάνουαλ γράφει πολύ λίγα , δλδ μια μέτρηση τάσης στα ακρα του και μια ωμομέτρηση ανάμεσα στο μεσαίο ακροδέκτη και σε ενα απο τα άλλα.
Η τάση πρέπει να είναι σύμφωνα με το Μανουαλ 4.7 - 5.3 Volts και η αντίσταση 4-6ΚΩ.
Ανοίγοντας γκάζι η αντίσταση αυξάνεται και αφήνοντας γκάζι η αντίσταση μειώνεται.
Το σχήμα του TPS είναι αυτό :



Για όσουν γνωρίζουν αυτό είναι ενα απλό ποτενσιόμετρο, ενα κάτι σαν αυτά δλδ που παλιά ρυθμίζαμε την ενταση στον ενισχυτή μας , μόνο που εδώ μετράει την κίνηση του δεξιού χεριού μας.
Εχω μαρκάρει τα τρία καλώδια με τα νουμερα 1.2 και 3, ωστε να αντιστοιχούν στα νούμερα που έχω σημειώσει στις παρακάτω φωτό, εδώ λοιπόν είναι το TPS:



και αφού αφαιρέσουμε το βίσμα βλέπουμε τους ακροδέκτες:



      Σύμφωνα λοιπόν με το μάνουαλ η τάση πρέπει να είναι   4.7 - 5.3 Volts μετρώντας τους ακροδέκτες 1 και 3, με αρνητικότερο τον Νο3, και η αντίσταση 4-6ΚΩ στους ίδιους ακροδέκτες.
      Ο μεσαίος ακροδέκτης Νο2 μας δίνει  μεταβολή αντίστασης οταν ο γενικός διακόπτης με το κλειδί είναι κλειστός και μεταβολή τάσης οταν ο διακόπτης είναι ανοικτός . Φυσικά η τάση αυτή αλλά και η αντίσταση κυμαίνονται ανάμεσα στα όρια που εγραψα παραπάνω.
      Ανοίγοντας γκάζι η αντίσταση αυξάνεται και αφήνοντας γκάζι η αντίσταση μειώνεται.

        Εγώ προτίμησα να μετρήσω τάσεις και αντίσταση κατ ευθείαν πάνω στο TPS αφού κατασκεύασα τρία καλώδια προεκτάσεις, παρά επάνω στην ICU που πρώτον θα έπρεπε να την αφαιρέσω απο την βάση της και δεύτερον οι ακροδέκτες είναι κοντά ο ενας σττον άλλο και δεν λέει να γίνει τπτ λάθος, ειδικά οταν μετράμε τάσεις με διακόπτη ανοικτό.
       Εντελώς εγκυκλοπαιδικά αναφέρω οτι τα ποδαράκια στο παραπάνω σχέδιο του TPS συνδέονται ως εξής στην ICU  :

το Νο1 (πράσινο/μαύρο) συνδέεται στο ποδαράκι της ICU Νο1,
το Νο2 (κίτρινο/μαύρο) στο ποδαράκι No14, και
το Νο3 (κόκκινο/κιτρινο) στο ποδαράκι της ICU Νο3

Στο μάνουαλ  αναφέρει ενα αντάπτορα αλλά δεν πιστεύω οτι τον έχει κανείς  Grin



Συνεχίζω, αφού αφαιρέσω τον ακροδέκτη



συνδέω τα καλώδια/προεκτάσεις  στο TPS



και τις ακρες τους στο βίσμα



Με την μπαταρία στον συντηρητή ωστε η τάση να είναι σταθερή



συνδέω ακροδέκτες στα καλώδια και αυτούς κατόπιν στο πολύμετρο, επιλέγοντας την κλίμακα 20 DCV



Eπειδή έχω δύο σετ καρμπς μέτρησα και τα δύο για να δούμε τυχόν διαφορές, οι μετρήσεις τάσεων αρχικά είναι οι εξής:

Α) ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΆΣΕΩΝ

1. Με την πεταλούδα κλειστή:

ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 4.3 V  το ενα σετ και 4.16 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 4.67 V  το ενα σετ και 4.65 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 0.35 V  το ενα σετ και 0.46 V το δεύτερο

Να σημειώσω εδώ οτι και στην μέτρηση τάσης αλλά και στην μέτρηση αντίστασης στα ποδαράκια του TPS Νο1 και Νο3  πάντα παίρνουμε την μέγιστη τάση η αντίσταση και μάλιστα σταθερή δίχως μεταβολή.

2. Με την πεταλούδα ανοιχτή :

ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 0.6 V  το ενα σετ και 0.5 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 4.67 V  το ενα σετ και 4.65 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 4.05 V  το ενα σετ και 4.12 V το δεύτερο

3. Με την πεταλούδα στην θέση με τερμα βιδωμένο το ρυθμιστικό του ρελαντί:

ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 3.75 V  το ενα σετ και 3.70 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 4.67 V  το ενα σετ και 4.65 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 0.89 V  το ενα σετ και 0.92 V το δεύτερο

Β) ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ

1. Με την πεταλούδα κλειστή:

ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 5.35 KΩ  το ενα σετ και 4.66 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 5.34 KΩ  το ενα σετ και 4.80 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 857 Ω  το ενα σετ και 872 Ω το δεύτερο

2. Με την πεταλούδα ανοιχτή :

ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 1.07 KΩ  το ενα σετ και 827 Ω το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 5.34 KΩ  το ενα σετ και 4.80 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 5.07 KΩ  το ενα σετ και 4.65 KΩ το δεύτερο

3. Με την πεταλούδα στην θέση με τερμα βιδωμένο το ρυθμιστικό του ρελαντί:

ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 4.76 KΩ  το ενα σετ και 4.19 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 5.34 KΩ  το ενα σετ και 4.80 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 1.47 KΩ  το ενα σετ και 1.31 KΩ το δεύτερο

Στο πρώτο σετ καρμπς μια πληρης περιστροφή του ρυθμιστικού του ρελαντί δίνει 0.8Ω και στο δεύτερο σετ 0.65Ω.

Συμπέρασμα , το ένα σετ καρμπς έχει TPS με αντίσταση 5.34 KΩ  και το άλλο  σετ 4.80 KΩ.
Και τα δύο είναι μέσα στα όρια  4-6ΚΩ  που δίνει το μανουαλ, και το ίδιο ισχύει και για τις τάσεις που είναι
4.67 V  για το ενα σετ και 4.65 V για το δεύτερο.

Ισως αυτό που ενδειαφέρει την Honda να μην είναι τόσο η ακρίβεια στις τάσεις σε ακραίες θέσεις, όσο ο ρυθμός μεταβολής των τάσεων αυτών.

     Με τις παραπάνω μετρήσεις και ελέγχους , θα υπάρχει απο εδώ και πέρα ενας μπούσουλας ώστε όποιος έχει την υποψία οτι κάτι συμβαίνει στην λειτουργεία του TPS , να μπορεί να το ελέγξει με όποιον τρόπο αυτός θεωρεί πιο εύκολο.
    Αν κάποιος συναντήσει δυσκολία εδώ είμαστε, δεν φεύγουμε 


Και κάτι ακόμα.

     Στο μάνουαλ υπάρχει η παρακάτω διαδικασία που αφορά κυρίως τον έλεγχο της προπορείας της ανάφλεξης (αβάνς) και ΟΧΙ την ρύθμισή της. Δεν καταλαβαίνω γιατί η Honda ενώ περιγράφει το πώς να το ελέγξουμε ΔΕΝ περιγράφει και το πώς να το διορθώσουμε αν δεν είναι σωστό.
Πιθανόν να μην υπάρχουν τέτοιες ανοχές που με την πάροδο του χρόνου να το επηρεάζουν.

     Ομως εγώ πιστεύω οτι η προπορεία ρυθμίζεται απο το TPS, αλλά ποιός είναι αυτός που θα το πειράξει? Τη στιγμή που δεν δίνεται σαν ανταλακτικό ούτε κάν σαν κωδικός αλλά και η Honda μας επιμένει οτι πάει σετ με τα καρμπς και είναι προρυθμισμένο.

Η διαδικασία περιγράφεται ως εξής:

- Ζεσταίνουμε τον κινητήρα, δεν γραφει πόσο αλλά μάλλον να πάρει μια φορά το βεντιλατερ.
- Κλεινουμε κινητήρα και ξεβιδώνουμε την τάπα που φαίνονται τα σημάδια (timing hole)



- Συνδέουμε την λάμπα χρονισμού (timing light) στο μπουζί του πίσω κυλίνδρου ( No1 κυλινδρος)
- Ξεκινάμε τον κινητήρα και τον αφήνουμε στο ρελαντί, σιγουρεύοντας οτι είναι στις σωστές στροφές (1200στρ/΄+ -100)



Η προπορεία είναι σωστή οταν το σημάδι ''F'' ευθυγραμμίζεται με το σημάδι (index mark ) στο καπάκι του στροφάλου.



Ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα η προπορεία είναι σωστή εάν το σημάδι ''F'' εξακολουθεί να είναι ευθυγραμμισμένο με το index mark.

- Σταματάμε τον κινητήρα και και συνδέουμε την λάμπα χρονισμού στο μπουζοκαλώδιο του εμπρός (Νο2) κυλίνδρου.
- Και ελέγχουμε με την ίδια διαδικασία τον χρονισμό του εμπρός κυλίνδρου.



Στην όλη διαδικασία δεν  αναφέρει (όπως είπα κ πιό πριν) τι κάνουμε αν η προπορεία δεν είναι σωστή. 


Αυτά ....
« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη 17 Οκτώβριος 2017, 18:38:17 μμ από Stoneman » Καταγράφηκε
jiannhs
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 127



« Απάντηση #1 στις: Τρίτη 18 Φεβρουάριος 2014, 19:10:49 μμ »

αν η προπορία δεν είναι σωστή τότε έχει πρόβλημα η ηλεκτρονική νομίζω
Καταγράφηκε
Chris_de_Ze
Veteran
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 9269



« Απάντηση #2 στις: Τετάρτη 19 Φεβρουάριος 2014, 07:24:14 πμ »

Δεν καταλαβαίνω γιατί η Honda ενώ περιγράφει το πώς να το ελέγξουμε ΔΕΝ περιγράφει και το πώς να το διορθώσουμε αν δεν είναι σωστό.
Η προπορεία ανάφλεξης ρυθμίζεται αποκλειστικά από την ηλεκτρονική μονάδα (ανάλογα  τις στροφές, το φορτίο κλπ) και δεν μπορεί να αλλάξει με εξωτερική επέμβαση. Οι τιμές προπορείας εϊναι hard-wired στο εσωτερικό κύκλωμα της ηλεκτρονικής.
Καταγράφηκε

Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Aerios
Μέλος HTC
Rossi και πάνω !
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 3328


Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...


« Απάντηση #3 στις: Τετάρτη 19 Φεβρουάριος 2014, 07:35:54 πμ »

Η προπορεία ανάφλεξης ρυθμίζεται αποκλειστικά από την ηλεκτρονική μονάδα (ανάλογα  τις στροφές, το φορτίο κλπ) και δεν μπορεί να αλλάξει με εξωτερική επέμβαση. Οι τιμές προπορείας εϊναι hard-wired στο εσωτερικό κύκλωμα της ηλεκτρονικής.

To TPS τι διορθώνει?
Καταγράφηκε
παλτακης
η anaconda team..
Μέλος HTC
Rossi και πάνω !
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8126


anaconda team is back sssssssssssssss


« Απάντηση #4 στις: Τετάρτη 19 Φεβρουάριος 2014, 08:50:32 πμ »

<a href="http://www.youtube.com/v/tz6fSV3dZ6E" target="_blank">http://www.youtube.com/v/tz6fSV3dZ6E</a>




  εμ δεν κρατηθηκα 
Καταγράφηκε

Πότε ξανά μάνα μου  
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8117


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #5 στις: Τετάρτη 19 Φεβρουάριος 2014, 19:28:28 μμ »

Η προπορεία ανάφλεξης ρυθμίζεται αποκλειστικά από την ηλεκτρονική μονάδα (ανάλογα  τις στροφές, το φορτίο κλπ) και δεν μπορεί να αλλάξει με εξωτερική επέμβαση. Οι τιμές προπορείας εϊναι hard-wired στο εσωτερικό κύκλωμα της ηλεκτρονικής.

Δέχομαι το ότι ρυθμίζεται απο την ICU, αλλά πώς? είναι χαρτογραφένη?
Και οι παράμετροι είναι οι στροφές, οι ενδείξεις του TPS, και ίσως απο τον αισθητήρα της ανάφλεξης να παίρνει στροφές και θέση στροφάλου.
Το φορτίο πως το ''βλέπει''? Στα παλιά αυτ/τα υπήρχε αυτή η φούσκα υποπίεσης στον διανομέα που μετέβαλε την πλάκα με τις πλατίνες και εργότερα με το ''ματι'' της ηλεκτρονικής, εδώ πώς να γίνεται?
Να μετράει και ο ρυθμός μεταβολής (η αλλιώς γωνιακή ταχύτητα) του TPS?

Το έχουμε ξανασυζητήσει και εδώ  http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,19688.275.html  απο την Απάντηση #298
Καταγράφηκε
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8117


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #6 στις: Τετάρτη 19 Φεβρουάριος 2014, 19:35:26 μμ »

εμ δεν κρατηθηκα 

Πειραχτήρι 
Καταγράφηκε
Hypersonic
Γιώργος... Mr. Anderson
Μέλος HTC
Rossi και πάνω !
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 5113


Μπαμπάς * 2


« Απάντηση #7 στις: Πέμπτη 20 Φεβρουάριος 2014, 10:03:43 πμ »

ενα απλό ποτενσιόμετρο, ενα κάτι σαν αυτά δλδ που παλιά ρυθμίζαμε την ενταση στον ενισχυτή μας , μόνο που εδώ μετράει την κίνηση του δεξιού χεριού μας.

Μονο που του ενισχυτη ειναι λογαριθμικο, ενω αυτο γραμμικο   Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue
Καταγράφηκε

Διαμαντης
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2816



« Απάντηση #8 στις: Πέμπτη 20 Φεβρουάριος 2014, 23:18:53 μμ »

Μετράει πόσο ανοιχτή είναι η πεταλούδα των καρμπς σε σχέση με την τιμή αρχικοποίησης προφανώς στις 1200 σαλ.
Νίκο ωραίο θέμα. Μια που είσαι μυρμήγκι δεν κάνεις τον κόπο να στείλεις ένα mail στο Ιταλικό ή Ισπανικό εργοστάσιο (άν υπάρχει ακόμα) μήπως και σου απαντήσουν?
Θα με ενδιέφερε και εμένα.
Καταγράφηκε
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8117


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #9 στις: Παρασκευή 21 Φεβρουάριος 2014, 14:34:51 μμ »

Δλδ να ρωτήσω το τι κάνει το TPS? η πώς ρυθμίζουμε την προπορεία της ανάφλεξης?

Παλιά στα αυτ/τα με πλατίνες ρυθμίζαμε προπορεία ωστε να γλυτώσουμε και απο τα ''πειράκια''.
Σήμερα στα EFI δεν χρειάζεται. Πιστεύω οτι όπως διαβάζεται και ''αυτορυθμίζεται'' στα σύγχρονα ψεκαστά αυτ/τα κ μηχανάκια το φορτίο ετσι συμβαίνει και εδώ.
Θα ρωτήσω αύριο και στον εξουσιοδοτημένο της περιοχής μου που παραγγπέλνω ανταλλακτικά.
Καταγράφηκε
Chris_de_Ze
Veteran
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 9269



« Απάντηση #10 στις: Κυριακή 23 Φεβρουάριος 2014, 09:13:31 πμ »

Είπαμε ότι η προπορεία της ανάφλεξης δεν έχει δυνατότητα εξωτερικής ρύθμισης. Έχει ρυθμισθεί από το εργοστάσιο για βέλτιστη οικονομία και απόδοση, μέσα σε πολύ όμως χοντρικά πλαίσια. Αν το ΤΑ είχε knock sensors (που δεν έχει) θα μπορούσε να ρυθμισθεί η προπορεία με μεγαλύτερη ακόμα ακρίβεια ανάλογα με τα RON της βενζίνης. Αλλά αυτό θα ήταν πιο χρήσιμο και αποδοτικό αν ο κινητήρας είχε υψηλό λόγο συμπίεσης κυλίνδρων (που δεν έχει). Άρα η επιπλέον ωφέλεια θα είναι μικρή.
Το TPS είναι απλώς ένας αισθητήρας που δείχνει τη θέση της πεταλούδας και δίνει την πληροφορία αυτή στην ηλεκτρονική. Η χρήση του επιβλήθηκε περισσότερο από λόγους που σχετίζονται με τη μείωση των ρύπων (βλ. περιβαλλοντικοί λόγοι).
Μιλάμε για έναν κινητήρα (600 και 650) πολύ παλιάς σχεδίασης (από τη δεκαετία του '80)...
« Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή 23 Φεβρουάριος 2014, 09:15:49 πμ από Chris_de_Ze » Καταγράφηκε

Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8117


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #11 στις: Πέμπτη 24 Απρίλιος 2014, 17:10:21 μμ »

 Αλλαξα πάλι τα καρμπς, έβαλα πάλι τα παλιά τα δικά μου αλλά με τα καινούργια ζιγκλέρ, αφού τα δικά μου ζιγκλέρ είναι για πέταμα.

Αιτία? Για να μου φύγει η ιδέα που μου έχει καρφωθεί οτι το TPS ευθύνεται για την αύξηση της κατανάλωσης.
Δεν ημουν όμως σίγουρος αφού είχα ρυθμίσει τότε κ βαλβίδες και είχα και απο εκεί αμφιβιλίες μην και τις είχα κάνει 

Κάτι που παρατήρησα είναι οτι το ενα σλάιντ στα δικά μου καρμπς κόλαγε, μάλλον δεν κόλαγε, είχε διαφορετικό χρόνο επιστροφής. Αυτό γιατί τα είχα αλλάξει μεταξύ τους ίσως κατά λάθος.
Τα αντέστρεψα και επανήλθαν.

Η αντικατάσταση έγινε πριν κάνα μήνα, και ήθελα να τεστάρω καταναλώσεις για να  βγάλω ασφαλή (κατά το δυνατόν) συμπεράσματα.
Με την αλλαγή επανήλθε τελικά  η χαμηλή κατανάλωση που τόσο μου είχε λείψει.

Μέχρι τώρα οτι και νάκανα είχα κολήσει στα 6 λίτρα στα 100χλμ, και σε κίνηση 6.5-6.7.

Τώρα εχω κάνει κάπου 345 χλμ με 30 ευρώ , δλδ 30/1.645= 18.3 λίτρα , ( το πήγα στο μπεζινά με 0.7 λίτρα    ) είναι κάπου 5.3 λ/100 δικάβαλο και οδήγηση κατά 70-80% σε κίνηση.

Τελικά το TPS και η σωστή προπορεία της ανάφλεξης παίζουν σημαντικό ρόλο. Λογικά πρέπει το TPS να είναι ρυθμισμένο με τον κινητήρα και οχι με τα καρμπς.
Θα μπορούσα να κρατήσω τα άλλα χωρίς να κάνω πάλι το μηχανάκι τεύχη αλλά θάπρεπε να πάω σε συνεργείο για να ελέγξω/ρυθμίσω αν είχε ανάγκη  αβάνς.

Τα χιλιόμετρα είναι πλέον στα 39887, απίστευτο καταφερα να κάνω 12001χλμ απο τον Δεκέμβρη του ... 2009. 


Συνεχίζω μετρήσεις και θα επανέλθω ...
Καταγράφηκε
konkost
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2003



« Απάντηση #12 στις: Πέμπτη 24 Απρίλιος 2014, 19:28:42 μμ »


Τελικά το TPS και η σωστή προπορεία της ανάφλεξης παίζουν σημαντικό ρόλο. Λογικά πρέπει το TPS να είναι ρυθμισμένο με τον κινητήρα και οχι με τα καρμπς.
Θα μπορούσα να κρατήσω τα άλλα χωρίς να κάνω πάλι το μηχανάκι τεύχη αλλά θάπρεπε να πάω σε συνεργείο για να ελέγξω/ρυθμίσω αν είχε ανάγκη  αβάνς.

Δωσε βαση σε αυτο με τα bold
Είπαμε ότι η προπορεία της ανάφλεξης δεν έχει δυνατότητα εξωτερικής ρύθμισης. Έχει ρυθμισθεί από το εργοστάσιο για βέλτιστη οικονομία και απόδοση, μέσα σε πολύ όμως χοντρικά πλαίσια. Αν το ΤΑ είχε knock sensors (που δεν έχει) θα μπορούσε να ρυθμισθεί η προπορεία με μεγαλύτερη ακόμα ακρίβεια ανάλογα με τα RON της βενζίνης. Αλλά αυτό θα ήταν πιο χρήσιμο και αποδοτικό αν ο κινητήρας είχε υψηλό λόγο συμπίεσης κυλίνδρων (που δεν έχει). Άρα η επιπλέον ωφέλεια θα είναι μικρή.
Το TPS είναι απλώς ένας αισθητήρας που δείχνει τη θέση της πεταλούδας και δίνει την πληροφορία αυτή στην ηλεκτρονική. Η χρήση του επιβλήθηκε περισσότερο από λόγους που σχετίζονται με τη μείωση των ρύπων (βλ. περιβαλλοντικοί λόγοι).
Μιλάμε για έναν κινητήρα (600 και 650) πολύ παλιάς σχεδίασης (από τη δεκαετία του '80)...
Καταγράφηκε
vaggelis_peir
Οδηγάρα
****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 397


Το πιο όμορφο γουργουρητό


« Απάντηση #13 στις: Παρασκευή 02 Μάιος 2014, 22:24:03 μμ »

Συγγνώμη για το spam, αλλά κι εγώ δεν μπορώ να κρατηθώ...

@Stoneman: Υπάρχει διδακτορικό πάνω στο TA? Φίλε δεν υπάρχεις...
Καταγράφηκε
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8117


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #14 στις: Σάββατο 03 Μάιος 2014, 09:59:33 πμ »

Είπαμε ότι η προπορεία της ανάφλεξης δεν έχει δυνατότητα εξωτερικής ρύθμισης. Έχει ρυθμισθεί από το εργοστάσιο για βέλτιστη οικονομία και απόδοση, μέσα σε πολύ όμως χοντρικά πλαίσια. Αν το ΤΑ είχε knock sensors (που δεν έχει) θα μπορούσε να ρυθμισθεί η προπορεία με μεγαλύτερη ακόμα ακρίβεια ανάλογα με τα RON της βενζίνης. Αλλά αυτό θα ήταν πιο χρήσιμο και αποδοτικό αν ο κινητήρας είχε υψηλό λόγο συμπίεσης κυλίνδρων (που δεν έχει). Άρα η επιπλέον ωφέλεια θα είναι μικρή.
Το TPS είναι απλώς ένας αισθητήρας που δείχνει τη θέση της πεταλούδας και δίνει την πληροφορία αυτή στην ηλεκτρονική. Η χρήση του επιβλήθηκε περισσότερο από λόγους που σχετίζονται με τη μείωση των ρύπων (βλ. περιβαλλοντικοί λόγοι).
Μιλάμε για έναν κινητήρα (600 και 650) πολύ παλιάς σχεδίασης (από τη δεκαετία του '80)...

Aυτό το ποστ του Χρήστου το διαβάζω και το ξαναδιαβάζω, και ακρη δεν βγάζω.
Λογικά και σωστά τα όσα λέει, αλλά κάτι δεν μου κάθεται καλά.

Πώς είναι δυνατόν ''η προπορεία της ανάφλεξης δεν έχει δυνατότητα εξωτερικής ρύθμισης.'' ??
Δλδ κατασκευάζεται ενας κινητήρας χωρίς δυνατότητα ρύθμισης προπορείας ανάφλεξης? απλά υπάρχει ενα κάποιο αποδεκτό ευρος τιμών που μπορεί να πάρει .
Και αν δεθεί ο κινητήρας και δεν?   λέω εγώ τώρα... τι γίνεται? ''τρώμε'' τα γρανάζια? Η είναι τόσο μεγαλη η ανοχή?
Απο την άλλη το γνήσιο μάνουαλ αναφερει πώς ελέγχουμε την προπορεία, αλλά δεν αναφέρει πώς το ρυθμίζουμε αν είναι εκτός ορίων, σαν να θέλει να πεί οτι δεν υπάρχει περίπτωση να είναι εκτός ορίων.

Δεύτερον, αν ο κινητήρας εχει στανταρ κ μη ρυθμιζόμενη τιμή προπορείας δλδ δουλεύει ουσιαστικά προρυθμισμένος, τότε το ρημάδι το TPS τι χρειάζεται? Δίνει στην ICU την θέση της πεταλούδας, αποδεκτόν, αλλά γιατί? αφού η ICU δεν μπορεί να μεταβάλλει ουτε μίγμα, ουτε χρονισμό, ουτε κάν την ίδια την πεταλούδα μπορεί να ελέγξει , ποιά η αιτία ύπαρξής του?

Και πώς το TPS βοηθάει τον κινητήρα της 650 να είναι πιο ''οικολογικός'' απο αυτόν της 600?

Απορίες ...


Πήγα σήμερα στιον εξουσιοδοτημένο που εμπιστεύομαι (μέχρι αποδείξεως του εναντίου δλδ  Grin) , μου είπε οτι το TPS απλά δίνει στην ICU την θέση της πεταλούδας, (σαν απάντηση δεν μου αρκεί).
Και οτι η προπορεία δεν ρυθμίζεται, αυτός χρησιμοποιεί τα σημάδια ...



... μόνον οταν μετα απο επισκευή θέλει να ελέγξει αν η καδενα έχει πηδήξει δόντι.
Προπορεία είναι προρυθμισμένη και δεν μπορεί να πειραχτεί, δεν υπάρχει ιμάντας χρονισμού αλλά καδένα , οπότε σε κάθε περίπτωση όλα μπαινουν στην θέση τους.

Αυτά.
« Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη 17 Οκτώβριος 2017, 18:40:59 μμ από Stoneman » Καταγράφηκε
Nickoss
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 100


« Απάντηση #15 στις: Τρίτη 12 Ιούνιος 2018, 21:54:20 μμ »

Καλησπερα παιδια!Πηγα τη μηχανη μου στο μηχανικο για σερβις οπου και εγινε καθαρισμος καρμπυρατερ μποστα μου!Εχω ομως μια απορια ...οπως ελυσε τα καρμπς, εβγαλε απο πανω τους και το tps.Αργοτερα, αφου ομως παρελαβα το μηχανακι διαβασα, λιγακι το haynes manual και τρομοκρατηθηκα οταν ειδα οτι δεν επιτρεπει να το βγαλεις.Οπως επισης τρομοκρατηθηκα που λεει στο μανουαλ να μη χρησιμοποιειται συρμα για καθαρισμο των τζετ,ενω εμενα τα καθαρισε με χορδη πολυ ψιλη.Λετε να εχω θεμα?την πατησα?Αχ στερνη μου γνωση να σειχα πρωτα!
Καταγράφηκε
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8117


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #16 στις: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2018, 08:12:23 πμ »

Υπάρχει ειδικό σετάκι καθαρισμού ζιγκλέρ κ θα έπρεπε να το έχει.

Οσο για το TPS αν το είχε σημαδέψει πριν κ το βίδωσε στο ίδιο σημείο μικρό το κακό.

Βασικά η Χονδα απαγορεύει κ το να διαιρούνται τα καρμπς, αυτό γίνεται στην εσχατη περίπτωση που το ένα έχει σημαντική ζημιά κ πρέπει να αντικατασταθεί.
Καταγράφηκε
konkost
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2003



« Απάντηση #17 στις: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2018, 20:43:17 μμ »

Καλησπερα παιδια!Πηγα τη μηχανη μου στο μηχανικο για σερβις οπου και εγινε καθαρισμος καρμπυρατερ μποστα μου!Εχω ομως μια απορια ...οπως ελυσε τα καρμπς, εβγαλε απο πανω τους και το tps.Αργοτερα, αφου ομως παρελαβα το μηχανακι διαβασα, λιγακι το haynes manual και τρομοκρατηθηκα οταν ειδα οτι δεν επιτρεπει να το βγαλεις.Οπως επισης τρομοκρατηθηκα που λεει στο μανουαλ να μη χρησιμοποιειται συρμα για καθαρισμο των τζετ,ενω εμενα τα καθαρισε με χορδη πολυ ψιλη.Λετε να εχω θεμα?την πατησα?Αχ στερνη μου γνωση να σειχα πρωτα!
Γενικα δεν συνισταται ο καθαρισμος των ζιγκλερ με συρματακι Αλλα ομως ειναι συνηθεις πρακτικη ο καθαρισμος με αυτον τον τροπο απο τους μηχανικους
Οσο για το TPS, καποτε εγω το απενεργοποιησα βγαζοντας την φυσα και καμια συνταρακτικη διαφορα στην λειτουργεια δεν ειδα

Αρα μην τρελενεσαι!
Καταγράφηκε
Nickoss
Απλός οδηγός
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 100


« Απάντηση #18 στις: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2018, 11:22:05 πμ »

Σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση με ηρεμισες!Τωρα περιμενω να βρω χρονο (δεν την εχω καβαλισει ακομα μετα το σερβις)και να μετρησω την καταναλωση της,γιατι πριν τον καθαρισμο καρμπ απο 6 που εκαιγε ειχε παει στα 9 λτ/100χμ.
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] | Πάνω Εκτύπωση 
« προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines
SMF Theme © Gaia
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!