Λοιπον, το Σαββατο 3 Αυγουστου εκανα περιπου 250χμ με το Crosstourer DCT του μπατζανακη μου, το οποιο πηρε τον περασμενο Απριλη και ειχε μολις στρωθει, εχοντας 2100χμ στο κοντερ. Βρισκομουνα στη Γαλλια για διακοπες με το αυτοκινητο και ειχα κρανος, μπουφαν, γαντια μαζι (οχι ειδικα για την περισταση αλλα τα κατεβαζα Ελλαδα για αλλο λογο). Το μηχανακι μου παραδοθηκε με γεματο ρεζερβουαρ, χαρτια και με την προτροπη “προσεξε το βαρος του στατικο και μην το πας σε σοβαρο χωμα“, και αυτο απο ανθρωπο με τον οποιο καναμε σχεδον motocross με τα δυο KDX200 που ειχαμε παλια και που με τα Τρανσαλπ 650 ειχαμε κανει πολυ σοβαρα trail rides, παιρνοντας τα πολλες φορες στα χερια.
Εκανα σχεδον 250 χιλιομετρα μαζι του σε καθε ειδους δρομου, συμπεριλαμβανομενων και ομαλ(ουτσικ)ων χωματοδρομων και μπορω να πω οτι σχηματισα πολυ καλη γνωμη για το τι κανει και τι οχι το μηχανακι. Θα αρχισω απο το DCT αυτοματο κιβωτιο με τα override χειριστηρια. Δουλευει παρα πολυ καλα αλλα μονο στη θεση S (sport) στην οποια κραταει τις ταχυτητες μεχρι αρκετα ψηλες στροφες. Στην οικονομικη θεση D (δεν ξερω τι σημαινει), ανεβαζει ταχυτητες απελπιστικα γρηγορα – τοσο που εχει βαλει 6η σε επιπεδο εδαφος με 60χμω! Και στις δυο θεσεις μπορει κανεις να επεμβει με τα χειριστηρια - στη θεση S τυπικα ανεβαζοντας και στη θεση D κατεβαζοντας. Αλλα η θεση D ειναι, ξαναλεω, για μενα σχεδον αχρηστη καθως βρισκομουνα με το αριστερο χερι συνεχως να κατεβαζω ταχυτητα. Υπαρχει επισης και χειροφρενο στο αριστερο μερος του τιμονιου για σταση σε επικλινες εδαφος! Γενικα, αν και το DCT δουλευει παρα πολυ ομαλα, εγω προσωπικα δεν θα το ηθελα καθως αφαιρει αρκετα απο τη γοητεια της οδηγησης και τον 100% ελεγχο που θελω να εχω σαν αναβατης. Για τον ιδιο λογο, δεν εχω DSG στο Golf GTI που εχω αυτοκινητο. Αλλα πολλοι αναβατες το θελουν, στη Γαλλια οι πωλησεις ειναι μεχρι στιγμης 55%-45% χωρις-μεDCT.
Οταν το πηρα στα χερια, επρεπε να το γυρισω κατα 180’ μεσα σε περιορισμενο χωρο στο γκαραζ. Το μηχανακι ειναι πολυ βαρυ και αυτο φαινεται στους επιτοπιους χειρισμους. Το μηχανακι ειχε και καγκελα Givi, προστατευτικα μπροστα και για βαλιτσες πισω, που προσθετουν βαρος, ειχε και σχεδον γεματο ρεζερβουαρ και μου εβγαλε την πιστη. Εχει ξερο βαρος 275 κιλα χωρις / 285 κιλα με DCT, το μηχανακι που πηρα στα χερια πρεπει να ητανε γυρω στα 310 κιλα συνολο. Μιλαμε για 30 ή 40 κιλα (το DCT) πιο βαρυ απο το Varadero που ειναι ηδη βαριδι. Παρα πολυ βαρος για μενα και τον σωματοτυπο μου αλλα αλλοι ισως, λεω ισως, μπορουν να το κανουν καλα στα δυσκολα. Ο μπατζανακης μου παντως μου ελεγε οτι την εχει ψιλοακουσει με το βαρος του στους στατικους ελιγμους (υψος 1.78μ) και αυτος ειναι και ο λογος που δεν το εχει παει καθολου στο χωμα. Τωρα ο Σπανος ή ο Σωτος ή ακομα και οι KChatz / Leon ισως (λεω ισως) το κανουν καλα σε καθε ειδους εδαφος – αν και εκει υπεισερχονται και αλλοι αρνητικοι παραγοντες εκτος απο το βαρος που θα συζητησω παρακατω.
Ας παμε τωρα στην πρωτη εντυπωση μολις το καβαλησα. Πρωτα απ’ολα, το μηχανακι ειναι πολυ ομορφο in the flesh σε σχεση με τις φωτογραφιες - τα καγκελα της Givi και η ψηλοτερη ζελατινα, επισης της Givi που ρυθμιζεται με το χερι σε υψος, του δινουν επισης ενα αερα περιπετειας. Το μηχανακι ητανε μαυρο και προσεξα οτι στα πλαϊνα πλαστικα βρισκεται η πολυ διακριτικη εικονα μιας πυξιδας, αλλη ενδειξη περιπετειας. Η ποιοτητα κατασκευης ειναι φανερα top class. Δειχνει φτιαγμενο οπως τα καλυτερα Honda (VFR, Pan, Blackbird κλπ) και θα ειναι προφανως μακροβιοτατο χωρις να απασχολησει τον ιδιοκτητη του. Οταν το καβαλαει κανεις, δινει την εντυπωση αρκετα μικροτερης και μανιτζεβελης μοτοσυκλετας, καμια σχεση με τα αλλα θηρια της κατηγοριας απο εντυπωση μεγεθους. Βεβαια το βαρος καραδοκει στατικα, να μην ξεχνιομαστε. Το αλλο που εκανε εντυπωση ητανε οι δοκοι του πλαισιου: ειναι αυτουσιοι απο το VFR1200, θα μπορουσανε να στηριζουνε και καμια γεφυρα, το πλαισιο δειχνει (και ειναι) απολυτο νταμαρι!
Ας συνεχισουμε με τις εντυπωσεις οδηγησης. Αρχικα το μοτερ ή μαλλον ΤΟ ΜΟΤΕΡ!! Το ειχα δοκιμασει και στο VFR1200 και σ’αυτη την tuned down εκδοχη του ειναι ισως ακομα καλυτερο. Απιστευτη ροπη απο χαμηλα, μεσαιες που σκοτωνουν, ευστροφια και φοβερη ποιοτητα λειτουργιας. Μεχρι τα 220χμω μπορει να κοντραρει οτιδηποτε κυκλοφορει, απλα ΜΟΤΕΡΟΥΚΛΑ που δεν νομιζω να εχει αντιπαλο σ’αυτη την κατηγορια των mega on off. Τα φρενα επισης φοβερα, τα γνωστα συνδυασμενα της Honda με φοβερη δυναμη και πληροφορηση, πρεπει ναναι κι’αυτα παρομοια με του VFR1200. Εγω παντως δε θαθελα τοσο δυνατα φρενα στο χωμα (λεω τωρα εγω), αν και το 1200GS που εχω οδηγησει εχει επισης φρεναρες, αλλα σ’αυτο κοβει περισοτερο ο κινητηρας οταν κλεινει κανεις το γκαζι. Τωρα για το πλαισιο/αναρτησεις τι να πω, ακλονητο σε απιστευτο βαθμο, σαν να οδηγαγα το VFR1200 με καρατιμονα.
Γενικα στην ασφαλτο αυτο το μηχανακι δεν θα εχει ευκολα αντιπαλο σε επαρχιακους δρομους ή A roads, ξεσαλωσα κυριολεκτικα μαζι του και και αφησα dead κατι τυπους με SS που πετυχα σε εναν Α road (ενας τους με κυνηγησε για λιγο αλλα εγκατελειψε γρηγορα). Σε ανοιχτες στροφες των 180-200χμω στριβει απλα σαν τραινο, μου θυμισε το VFR μου. Αλλα σε κλειστοτερα κομματια μιλαει η ροπη του μοτερ και εκει θα μου εριχνα με το VFR μου - αφου το συνηθισα λιγο, κυριολεκτικα ξεσαλωσα σε κλειστους επαρχιακους, εβγαζα αλλαλαγμους μεσα απο το κρανος! Η ανεση της σελας μου φανηκε πολυ καλη, κανενα προβλημα μετα σπο ενα απογευμα μαζι του, η δε γυναικα μου την οποια πηρα επισης μια μικρη βολτα μου ειπε οτι η θεση του συνεπιβατη ειναι χλιδατη και καλυτερη απο το Τρανσαλπ σε ανεση/προστασια.
Ποια ειναι λοιπον τα αρνητικα στην ασφαλτο. Πρωτα απ’ολα η προστασια. Ακομα και με την μεγαλυτερη ζελατινα Givi που φοραγε το μηχανακι, ειχα αερα στους ωμους στις μεγαλες ταχυτητες, δηλ. απο τα 170-180χμω. Επισης ειχα αρκετο αερα στα ποδια χαμηλα, εδω το συγκρινω με το VFR μου αλλα και με αλλα μεγαλα on off που εχω οδηγησει. Αλλα αυτο που με κουρασε λιγο εμενα ητανε ο θορυβος της εξατμισης ο οποιος ειναι ..αρτι πολεμικος. Τον θυμαμαι και στο VFR1200 αλλα σε sport touring μηχανακια η ροη του αερα ειναι τετοια που ο θορυβος χανεται στις ψηλες ταχυτητες. Εδω ακουγα τον κινητηρα να βρυχαται δυνατα στις επιταχυνσεις στα 180χμω και γενικα ο ηχος του κινητηρα ειναι μαλλον ..too much. Επισης τα 1200GS απο το 2010 και μετα εχουν κι’αυτα πορωτικο too much ηχο, θα φτασουμε στο σημειο να υπαρχουν after market εξατμισεις με λιγοτερο ηχο απο μαμα.
Συνολικα παντως, το μηχανακι ειναι παιχνιδομηχανη και σοβαρο tourer στην ασφαλτο, αν ηθελα τετοιο μηχανακι θα ητανε πολυ ψηλα στις προτιμησεις μου. Και να μην ξεχασω να πω οτι σε τετοια ασφαλτινη χρηση το βαρος απλα εξαφανιζεται. Η δε καταναλωση με το δεξιο χερι να μη φειδεται καθολου ητανε 7.1 λτ / 10 χμ συμφωνα με το ψηφιακο οργανο το οποιο δεν ξερω ποσο ακριβες ειναι. Για την μεγιστη πλειοψηφια των κατοχων μεγαλων on-off που απλα περνανε εναν ομαλο χωματοδρομο, το μηχανακι ειναι σχεδον τελειο – απλα θελει αναβατη που θα το στιψει για να αναδειξει τις ικανοτητες του αλλα φυσικα θα παει και χαλαρο ταξιδακι γαιδουροφωρτωμενο (χαλαρα με 170-180χμω δηλαδη).
Τωρα στο χωμα το πηγα στην αρχη σε κανα δυο ομαλους χωματοδρομους να το συνηθισω και μετα σε εναν λιγο πιο απαιτητικο μικροτερο δρομο με δυο ροδιες με ψιλο-κροκαλες και γρασιδι στη μεση. Να πω απλα οτι ιδρωσα λιγο μεσα απο το κρανος στον δευτερο δρομο και ανοιξα και λιγο το γκαζι σε καποια σημεια για να το δοκιμασω, με το anti-spin να κανει πολυ καλη δουλεια. Αλλα το θεμα ειναι το ΒΑΡΟΣ, η θεση οδηγησης στο ορθιο οπου το ρεζερβουαρ ενοχλει πολυ τα ποδια – καμια σχεση με το ΤΑ650 το οποιο εχει κι’αυτο θεματακι αλλα ειναι ..μια χαρα, και η ακαμψια πλαισιου-αναρτησεων. Το μηχανακι ειναι απλα φτιαγμενο για χρηση κυριως ασφαλτινη και αυτο φαινεται στο χωμα πολυ γρηγορα. Για καθιστο χαλαρο περασμα ειναι ok, αν ακομα και σε τετοια χρηση το πολυ μεγαλο βαρος θα φανει οταν τα πραγματα δυσκολεψουν λιγο. Αλλα σιγουρα δεν ειναι για χρηση “παω και το φχαριστιεμαι” ή “για να δω που βγαζει αυτος ο μικρος χωματοδρομος”.
Συνολικα το μηχανακι μου αρεσε παρα πολυ αλλα εγω δεν θα τοπαιρνα γιατι θα ηθελα πιο χωματινο mega on-off μηχανακι πχ κατι σαν το 1200 GS. Και επισης εξυπηρετουμαι μια χαρα με τον συνδυασμο TA650 / VFR800 που κανει ολα αυτα που θελω προς το παρον. Αν αργοτερα ηθελα ενα πιο tourer αντι για κλιπονατο sports tourer μηχανακι, το Crosstourer θα ητανε πολυ ψηλα στη λιστα των πιθανων επιλογων μου, αλλα χωρις DCT. Απο την αλλη, για την μεγαλη πλειοψηφια των κυριως ασφαλτινων αναβατων mega on off, το Crosstourer ειναι απλα φανταστικο μηχανακι και χρηζει πολυ σοβαρης θεωρησης αν καποιος εχει τα φραγκα. Λογω αυτου του χαρακτηρα και της αναμφισβητητης ποιοτητας, του εχει αρχισει να πουλαει σχετικα καλα στη βορεια Ευρωπη.
Και μερικες φωτο απο το απογευμα μαζι του, αρχιζοντας απο μια φωτο στο γκαραζ με φουλ εξοπλισμο (βαλιτσες, top case).
Εδω εχοντας σταματησει για καφε και κουβεντα πηγαινοντας να φουλαρουμε το τεποζιτο, πισω διακρινεται το αυτοκινητο το οποιο επισης ηθελε φουλαρισμα.
Εδω κατω απο ενα πυργο στο Cluny, στην αρχη της βολτας μαζι του και κοντινο πλανο στην ιδια θεση.
Εχοντας μολις βγει απο εναν ομορφο χωματοδρομο που οδηγουσε σε ενα καστρο, το πλαϊνο σταντ εχει ηδη ανοιξει λογω βαρους
και μετα το μηχανακι μονο του στην ιδια θεση.
Ο αναβατης ποζαρει με το εργαλειο και το τελευταιο με φοντο εναν τυπικο πυργο της γαλλικης επαρχιας (ο επιστατης του πυργου με το Renault κοιταζε περιεργα απο μεσα απο μια κουρτινα
)