Δευτέρα 18 Νοέμβριος 2019, 03:40:58 πμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: ..
 
   Αρχικη   Βοηθεια Αναζητηση Σύνδεση Εγγραφή  
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα. « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] | Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Συντήρηση εξάτμισης (λαιμος και τελικό)  (Αναγνώστηκε 2688 φορές)
Dimitri
Οδηγάρα
****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 354


I'm normal. It's everyone else that's weird.


« στις: Πέμπτη 08 Αύγουστος 2013, 16:27:37 μμ »

Για τους μεγαλύτερους που πέρασαν από δίχρονα (παλιες καλές εποχές και αρώματα στην ατμόσφαιρα, ειδικά αν δεν έιχε αντλία ψεκασμού και απλά το ανακάτευες με την βενζίνη  Grin) υπήρχε πάντα το στάδιο του ξεκαπνίσματος της εξάτμισης.

Λύσιμο, βγάλσιμο το τελικό (με την κωδική ονομασία "τσιμπουκόφωνο"  Grin) και μετά για όσους είχαν καμινέτο, κάψιμο για να φύγουν οι λαδίλες και η μάκα, και γαι τους υπόλοιπους ή οινόπνευμα ή εφημερίδα και ότι έκανε η φωτιά. Μετά ένα τριψιματάκι με τελόβουρτσα και γυάλιζε το εργαλείο.

Σήμερα με τα τετράχρονα, κανει κανένας τίποτα?

Εδώ και καιρό μου έχει μπεί η ιδέα για το πως και αν πρέπει να καθαρίσω εσωτερικά την εξάτμιση. Το μόνο που κάνω μέχρι τώρα είναι αραιά και πού να ρίχνω λαδάκι από τα τελικά για να μην έχω σκουριάσματα από νερά που περνάνε από πλυσίματα ή από την υγρασία στα καυσαέρια.

Όμως μετά από 18 χρόνια, δεν μπορεί όλο και κάποια μάκα θα έχει πίασει ο λαιμός και το εσωτερικό και όσο νάναι θα μειώνει λίγο την απόδοση. Τελευτάια που την παρκάρω κοντά σε ένα τοίχο, βλέπω καιέχει μαυρίλες εκεί που σκάει η εξάτμιση. Με τρώει λοιπόν να την λύσω και να την καθαρίσω (ίσως και να λειάνω λίγο τις κολλήσεις γαι καλύτερη ροή, αν και αυτό δεν το βλέπω τόσο ζεστα).

Από την άλλη πλευρά όμως σκέφτομαι, σπασίματα από αμιάντους και φλάτζες και φοβάμαι μην πάω για μαλί και βγώ κουρεμένος.

Άπόψεις? Ιδέες? Το έχει άνει κανένας? Υπάρχει άλλος τρόπος?

(Απαντήσεις του τύπου "πάς καλά?" ή "έχεις σαλτάρει" δεν είναι αποδεκτές διότι το ξέρω ήδη Grin)
Καταγράφηκε

Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...
Johnny_Nik
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 766


« Απάντηση #1 στις: Πέμπτη 08 Αύγουστος 2013, 20:09:35 μμ »

Σε ένα τετράχρονο το οποίο λειτουργεί σωστά και δεν τσιμπάει λαδάκια, δύσκολα θα βρείς κατάλοιπα στο λαιμό και στην εξάτμιση (τελικό) γενικότερα. Άρα θεωρώ ότι σε αυτό το τμήμα είσαι καλυμμένος.

Αυτό όμως που φθίνει με τον καιρό είναι, εάν υπάρχει το μονωτικό υλικό εσωτερικά. Σε ακριβές εξατμίσεις το υλικό αυτό πωλείται ξεχωριστά ώστε να κάνεις σέρβις μόνος σου μετά από κάποια (αρκετά) χιλιόμετρα. Δεν ξέρω όμως τι συμβαίνει με το τελικό της ΤΑ, το οποίο είναι κλειστό και πουλιέται ολόκληρο σαν ανταλλακτικό. Για να δεις τι συμβαίνει εκεί θα πρέπει να το κόψεις, και στη συνέχεια να το ξανακολλήσεις, όπως κάνουμε τώρα με τα μπαζάνια στα δίχρονα για καλύτερο καθαρισμό. Λύση την οποία δεν προτείνω προσωπικά, διότι σίγουρα όλο και κάτι θα υπάρχει μέσα, (διαφράγματα κυρίως) και έτσι δεν ξέρεις σε ποιό σημείο να κόψεις. Πιστεύω όμως ότι δεν υπάρχει λόγος αφού όπως είπα δεν θα βρείς κάτι που να χρειάζεται καθαρισμό μέσα. Ο κινητήρας σου είναι κατά πολύ καθαρότερος από ενός δίχρονου και τα κατάλοιπα, ακόμη και αν καίει το λαδάκι του είναι κατά πολύ λιγότερα.

Η μόνη συντήρηση που έχω κάνει, δεύτερη στο ιστορικό της μοτ/τας, ήταν να φρεσκάρω το χρώμα στο τελικό ώστε να το "σώσω" από τις σκουριές που είχε βγάλει. Πιστεύω ότι δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από αυτό, και ίσως και αυτό να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα προβλήματα αν δεν πετύχει το βάψιμο.
Καταγράφηκε
Dimitri
Οδηγάρα
****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 354


I'm normal. It's everyone else that's weird.


« Απάντηση #2 στις: Δευτέρα 12 Αύγουστος 2013, 12:55:34 μμ »

Συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση.

Δίκιο έχεις. Το τετράχρονο σίγουρα δεν έχει τα κατάλοιπα από το δίχρονο. Οπότε μάλλον θα το αφήσω, αν κάποτε βγάλω την εξάτμιση για βάψιμο, να περάσω ένα συρματάκι από το λαιμό και να δώ αν κάτι μπορώ να κάνω με το τελικό (που δεν το νομίζω).

Το μεγάλο θέμα είναι ο λαιμός μια και η λίγδα που θα έχει πιάσει όλο και κάτι θα περιορίζει. Οπότε συρματάκι κουζίνας με πετρέλαιο και δεμένο με σπάγγο και περασμα 3-4 φορές απλά για να καθαρίσει.

Για το τελικό, θα το ψάξω, έτσι από περιέργεια, μήπως βρώ τίποτα εσωτερικά σχέδια ή πληροφορίες για την κατασκευή και αν βρώ τίποτα επανέρχομαι.
Καταγράφηκε

Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...
stefosg
Μέλος HTC
Οδηγάρα
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 306



« Απάντηση #3 στις: Κυριακή 09 Σεπτέμβριος 2018, 17:40:19 μμ »

Για να μην ανοίγω καινούργιο θέμα, είπα να το ανεβάσω εδώ. Σήμερα άνοιξα την εξάτμιση μου (ARROW) και διαπίστωσα ότι από μέσα έχει φύγει όλος ο πετρομβάμβακας που είχε, με αποτέλεσμα να κάνει αυξημένο θόρυβο. Επειδή είμαι αρκετά πιεσμένος από χρόνο για να ασχοληθώ και με αυτό, γνωρίζει κανείς κανένα αξιόλογο εξατμισάδικο την περιoxή του Χίλτον, ώστε να την αφήσω το πρωί κατευένοντας για δουλειά και να την πάρω το απόγευμα; Θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως. Ευχαριστώ.
Καταγράφηκε
γκ
Hailwood, Agostini, Roberts,
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2515


TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο


« Απάντηση #4 στις: Δευτέρα 10 Σεπτέμβριος 2018, 10:13:33 πμ »

Για το τελικό, θα το ψάξω, έτσι από περιέργεια, μήπως βρώ τίποτα εσωτερικά σχέδια ή πληροφορίες για την κατασκευή και αν βρώ τίποτα επανέρχομαι.

Το τελικό της ΤΑ έχει πολλά διαφράγματα και σωληνάκια και για να καθαριστεί δεν αρκεί ένα άνοιγμα. Θα πρέπει να διαλυθεί εις τα εξ ων εκκολήθει και μετά δεν θα ξανασυναρμολογήται. Έχει δε ελάχιστο μονωτικό υλικό, γιγότερο από μισό πόντο.
Καταγράφηκε

Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!
Sotos
Global Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 10845



« Απάντηση #5 στις: Τρίτη 11 Σεπτέμβριος 2018, 17:40:06 μμ »

ΓΡαφει ο φίλος οτι πρόκειται για Arrow εξάτμιση, όχι μαμά.
Καταγράφηκε

Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km
stefosg
Μέλος HTC
Οδηγάρα
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 306



« Απάντηση #6 στις: Τρίτη 11 Σεπτέμβριος 2018, 22:38:36 μμ »

ΓΡαφει ο φίλος οτι πρόκειται για Arrow εξάτμιση, όχι μαμά.
Ο φίλος αναφέρεται σε ποστ του 2013. Μάλλον μπερδεύτηκε.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Καταγράφηκε
γκ
Hailwood, Agostini, Roberts,
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2515


TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο


« Απάντηση #7 στις: Τετάρτη 12 Σεπτέμβριος 2018, 01:32:08 πμ »

Συγνώμη φίλοι μου καλοί.  Grin
Καταγράφηκε

Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!
stefosg
Μέλος HTC
Οδηγάρα
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 306



« Απάντηση #8 στις: Δευτέρα 26 Νοέμβριος 2018, 14:41:25 μμ »

Το τελικό της ΤΑ έχει πολλά διαφράγματα και σωληνάκια και για να καθαριστεί δεν αρκεί ένα άνοιγμα. Θα πρέπει να διαλυθεί εις τα εξ ων εκκολήθει και μετά δεν θα ξανασυναρμολογήται. Έχει δε ελάχιστο μονωτικό υλικό, γιγότερο από μισό πόντο.

Απαντάω στον εαυτό μου, αλλά το γράφω για να υπάρχει ιστορικότητα σε περίπτωση που κάποιος αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα. Τελικά προμηθεύτηκα από κατάστημα με είδη μοτοσυκλέτας έτοιμο κεραμοβάμβακα για τετράχρονες μοτοσυκλέτες της FMF. Είναι μία ορθογώνια κουβέρτα που την κόβεις κατα το δοκούν. Αφού προχώρησα στην αφαίρεση του τελικού το άνοιξα από το πίσω μέρος (το τελικό της Arrow έχει βίδες αλεν) και έβγαλα τη φλογέρα. Την καθάρισα από την καρβουνίλα και έβαγαλα τα ελάχιστα υπολείματα του προηγούμενου κεραμοβάμβακα. Στη συνέχεια πήρα τη φλογέρα και ξεκίνησα να τυλίγω σφιχτά την κουβέρτα, ενώ στη δικιά μου περίπτωση δεν χρειάστηκε καθόλου κόψιμο. Μόλις την τυλίξα τη στερέωσα προσωρινά με χαρτοταινία σε τρία σημεία ώστε να μην ξετυλιχτεί μέχρι να την τοποθετήσω πάλι μέσα στο τελικό. Να προτίμήσετε χαρταταινία και όχι κάποιο άλλο υλικό (πχ. σύρμα). Η λογική είναι ότι η χαρτοταινία μόλις ζεσταθεί καίγεται και αφήνει την κουβέρτα να απλώσει και να ανοίξει μέσα στο τελικό καταλαβάνοντας το χώρο που θέλει/πρέπει. Αφού τα έκλεισα όλα, τα συναρμολόγησα και πήγα βόλτα. Είχα συνηθήσει το σαματά, αλλά η διαφορά στη μείωση του θορύβου είναι άμεσα αντιληπτή. Όπως άμεσα αντιληπτός είναι και ο τρόπος λειτουργίας της μηχανής, κυρίως σε ότι αφορά την απόδοση. "Γέμισε" στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και τραβάει αισθητά πιο δυνατά σε σχέση με πρίν (έχω φάει ήδη 2 δοχεία με άσκοπες επιταχύνσεις). Στην αρχή μου άλλαξε και το ρελαντί λίγο και χρειάστηκε μικροδιόρθωση. Γενικά η επισκευή δούλεψε μιά χαρά και εκτός από την προσωπική εργασία η κουβέρτα έκανε μόλις €18. Μένει να δούμε πόσο θα κρατήσει σε βάθος χρόνου μέχρι να φύγει και αυτή από τη χρήση...
Καταγράφηκε
γκ
Hailwood, Agostini, Roberts,
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2515


TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο


« Απάντηση #9 στις: Τρίτη 27 Νοέμβριος 2018, 13:25:06 μμ »

Ενδιαφέρον!
Πρώτον ότι το υλικό των αφτερμάρκετ κάποτε εξαϋλώνεται.
Δεύτερον, η διαφορά στον κινητήρα με την προσθήκη του μονωτικού.
Καταγράφηκε

Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8903


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #10 στις: Τρίτη 27 Νοέμβριος 2018, 13:46:23 μμ »

Τώρα π@π@ριά θα πώ     ...  αλλά ....

Αλλά τι το καλύτερο να μετρούσαμε το μηχανάκι πρίν κ μετά σε δυναμόμετρο ωστε να πετυχαίναμε το βέλτιστο .
Καταγράφηκε
stefosg
Μέλος HTC
Οδηγάρα
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 306



« Απάντηση #11 στις: Τρίτη 27 Νοέμβριος 2018, 19:11:09 μμ »

Ιδανικά θα ήταν καλό να βλέπαμε σε νούμερα αυτό που νιώθω. Εγώ που τη χρησιμοποιώ καθημερινά και τη γνωρίζω σίγουρα "γεμισε" χαμηλά και μεσαία, δεν είναι απλά ιδέα μου. Αν θα έπρεπε να μαντέψω θα έλεγα 2-3 ίππους (το πολυ). Όσο Για το υλικό μου έκανε και εμένα αρνητική εντύπωση, δεδομένου ότι πρόκειται για επώνυμη (καλη) εξατμιση. Δεν γνωρίζω αν είναι η χρήση λόγω της κάνω, το υλικό, η κάτι άλλο. Είμαι περίεργος να δω πόσο θα κρατήσει αυτό (Που είναι και αυτό επώνυμο).

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] | Πάνω Εκτύπωση 
« προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMF Theme © Gaia
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!