Hellas Transalp Forum

Καθαρισμός και λίπανση αλυσίδας

donkeybadmad · 53191

Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #75 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 17:57:11 μμ
Η βαλβολίνη είναι ολίγον καταδίκη για μένα! Αν είναι για 10-20 ευρώ διαφορά να σκύβεις κάθε τρεις και λίγο, να γεμίζεις χαρτιά και λάδια παντού.....άστα! Φυσικά είναι επιλογή του καθενός του τι θα κάνει ή πόσο καθαρή θέλει να βλέπει την αλυσίδα του.

Ακριβώς όπως το έθεσες είναι, δλδ η χρησιμοποιείς σπρέυ και  :humping: στο καθαρισμα , η χρησιμοποιείς βαλβολίνη και  :humping: στο λάδωμα.

Διαλέγεις και παίρνεις  ;D ;D

Αρα  Dimitri   εγώ που κυκλοφορώ 99% δικάβαλος είμαι  :thumbright: αφού την εχω ρυθμίσει για εκεί.



Offline ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2675
  • Η τρελα δεν παει στα βουνα....καβαλαει Vara...
Reply #76 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 23:50:37 μμ
παντος ρε παιδια, με φανταζομαι σε παρκιγκ να τσουλαω το βαρα μισο μετρο, να τριβω με την οδοντοβουρτσα την αλυσιδα, να την καθαριζω, να ξανατσουλαω το βαρα, ξανα οδοντοβουρτσα, ξανα μανα τσουλαω, ξανα μανα οδοντοβουρτσα....  :2hysterical: να με δει κανενας και να πει "ρε φιλε, μην της πλενεις τα δοντια, πανε σε οδοντιατρο καλυτερα...."  :2hysterical:



Offline Specialized

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 296
Reply #77 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 08:18:12 πμ
Στρατηγέ βρες το κόλπο με το κεντρικό σταντ και δεν θα έχεις πρόβλημα!



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #78 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 08:41:15 πμ
παντος ρε παιδια, με φανταζομαι σε παρκιγκ να τσουλαω το βαρα μισο μετρο, να τριβω με την οδοντοβουρτσα την αλυσιδα, να την καθαριζω, να ξανατσουλαω το βαρα, ξανα οδοντοβουρτσα, ξανα μανα τσουλαω, ξανα μανα οδοντοβουρτσα....  :2hysterical: να με δει κανενας και να πει "ρε φιλε, μην της πλενεις τα δοντια, πανε σε οδοντιατρο καλυτερα...."  :2hysterical:

α), εχει το μηχανάκι την απαιτούμενη χειρολαβή



και τοποθετημένη σωστά?



Απο που το "πιάνεις" με το δεξί χέρι οταν προσπαθείς να το τραβήξεις πρός τα πίσω και ταυτόχρονα πρός τα επάνω?

β) είναι το γνήσιο σταντ? εχει δλδ τον απαιτούμενο σε μήκος βραχίονα που πατάει το πόδι? η είναι πιό κοντός?

γ) Απο τις οδηγίες τοποθετησης και χρήσης του γνήσιου που περιέχεται στο σετ:





Κάνεις κάτι λάθος? Τραβάς το γκριπ προς τα πίσω? Γιατί και εγώ αν δεν ακολουθήσω την διαδικασία τα βρίσκω σκούρα και δεν ανεβαίνει με την πρώτη προσπάθεια, μετα γίνεται συνήθειο.
« Last Edit: Κυριακή 11 Μάρτιος 2018, 20:04:51 μμ by Stoneman »



Offline Ζορπας

  • ΤΑ 700 Golden Edition, και ασε τους αλλους να ειναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1443
  • Ο Κυπριος του forum
Reply #79 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 09:22:10 πμ
Στρατηγε δεν θελει κοπο, θελει τροπο

Στην αρχη εβαζα ολη μου τη δυναμη και παλι δεν ανεβαινε στο κεντρικο.

οταν καπου διαβασα το σωστο τροπο, δεν βαζω καν δυναμη, και δεν νομιζω να παιζει ρολο το βαρος της μηχανης.

λοιπον, με το αριστερο χερι κρατω το αριστερο γκριπ στο τιμονι, και με το δεξι κρατω το αριστερο πλαισιο του μαρσπιε του συνεπιβατη. Δεξι ποδι στο κεντρικο. Βαζω δυναμη στο ποδι και πατω το κεντρικο ενω ταυτοχρονα τραβω και σπρωχνω πισω το πλαισιο με το χερι και σπρωχνοντας πισω και απο το τιμονι.
Ειναι τοσο ευκολο, που και φορτωμενη να ειναι η μηχανη, δεν αντιμετωπιζω προβλημα.

Στρατηγε δοκιμασε το, και πες μας εντυπωσεις



And so you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instict, and the experience as well, you can fly very high.
Ayrton Senna


Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #80 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 09:30:46 πμ

Αρα  Dimitri   εγώ που κυκλοφορώ 99% δικάβαλος είμαι  :thumbright: αφού την εχω ρυθμίσει για εκεί.


Stoneman, θεωρητικά, αν κάνεις την ρύθμιση όπως λέει το manual, είσαι "εντάξει"  για όλο το εύρος του φορτίου που μπορεί να πάρει η μηχανή. Αυτό όμως είναι, κατά την γνώμη μου, μεσοβέζικη λύση.  Από την στιγμή που κυκλοφορείς με ένα συγκεκριμένο τρόπο και φορτίο, τότε η ρύθμιση σε αυτές τις συνθήκες ώστε να έχεις τον κατάλληλο τζόγο είναι ο σωστός τρόπος. Μην ξεχνάμε ότι η μηχανή βγαίνει με ένα " εύρος" λειτουργίας και απο κει και πέρα οι μικρορυθμίσεις είναι απαράιτητες για να την φέρουμε στα μέτρα μας. (για παράδειγμα στα λάστιχα λέει 2.0 με ένα άτομο και 2.2 με δύο αλλά ξεχνάει να ααναφέρει ότι το άτομο υπολογίζεται στα 75 κιλα και το φορτίο στα 5, δηλαδή εγώ με 85 κιλά και 10 κιλα στην βαλίτσα που θα είμαι, 2 ή 2.05)

Αν πάλι έχεις κέφι μπορείς να κάνεις την ρύθμιση όπως εδώ και μετά να κάνεις τις μικρορυθμίσεις για να την φέρεις στα μέτρα σου. (αν και το βλέπω μπελαλίδικο)


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2675
  • Η τρελα δεν παει στα βουνα....καβαλαει Vara...
Reply #81 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 10:06:50 πμ
Στρατηγε δεν θελει κοπο, θελει τροπο

Στρατηγε δοκιμασε το, και πες μας εντυπωσεις


θα το δοκιμασω και θα σας πω.... το ΤΑ βεβαια το ανεβαζω ανετα... το βαρα μου ειναι αρκετα βαρυ.... θα σας γραψω νεοτερα....
Stone χειρολαβη δεν εχω, αλλα εχω και την χειρολαβη του συνεπιβατη αλλα και τα πισω καγκελα... το σταντ νομιζω οτι ειναι το γνησιο....



Offline Ζορπας

  • ΤΑ 700 Golden Edition, και ασε τους αλλους να ειναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1443
  • Ο Κυπριος του forum
Reply #82 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 13:38:35 μμ
καλη επιτυχια !  ;D


And so you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instict, and the experience as well, you can fly very high.
Ayrton Senna


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #83 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 14:11:34 μμ
Stone χειρολαβη δεν εχω, αλλα εχω και την χειρολαβη του συνεπιβατη αλλα και τα πισω καγκελα...

Αν συγκρίνεις την δική μου που ηταν στο κιτ τοποθετησης του γνήσιου σταντ, είναι αρκετά χαμηλά, δλδ πιάνεται μόνο αν σκύψω ελαφρά και δίνει εύκολο τραβηγμα πρός τα πάνω, ενώ το σημείο που εφαρμόζεται η δύναμη είναι περίπου στο μεσον του ψαλιδιού.


θα το δοκιμασω και θα σας πω....

Καλού κακού , οι δοκιμές εξω απο το 401ΓΝΣ, ποτε δεν ξέρεις .... :2hysterical: :2hysterical:
« Last Edit: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 14:15:04 μμ by Stoneman »



Offline ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2675
  • Η τρελα δεν παει στα βουνα....καβαλαει Vara...
Reply #84 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 15:31:53 μμ
Καλού κακού , οι δοκιμές εξω απο το 401ΓΝΣ, ποτε δεν ξέρεις .... :2hysterical: :2hysterical:

 :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:

σωστος !!!!!
ισως το δοκιμασω στην κρητη αφου κατεβασω κανα λιτρο ρακη απο το χρονη.... ;D



Offline XTerminator

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 467
Reply #85 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 17:14:50 μμ
Για ποιο ευκολο κατεβασμα του κεντρικου εγω κανω καμμια φορα το εξης. Διαλεγω σημειο του δρομου που να εχει εστω και ελαφρυα κατηφορια (συνηθως στα πλαινα των πεζοδρομιων ειναι ετσι) και τραβαω προς τα πισω την μηχανη δινοντας ας πουμε λιγη φορα πηγαινοντας προς τα πισω,ταυτοχρονα κατεβαζω το κεντρικο σταντ....και με την φορα που εχει -εστω και λιγη- η μοτο ανεβαινει απο μονη της πανω στο σταντ.....
   Αν μπορεσα να σας δωσω να το καταλαβεται....ειναι παντως ποιο ευκολο ετσι!


"ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΩΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ"


Offline ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2675
  • Η τρελα δεν παει στα βουνα....καβαλαει Vara...
Reply #86 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 20:25:30 μμ
αυτο με την κατηφορα μου το ειπε και ο κωστας (πρωην προεδρος) αλλα το φοβηθηκα με το βαρα γιατι και βαρια ειναι, και χαμηλωμενη και οταν την εχω στο νυχι δεν πλαγιαζει, μενει στην ευθεια (πολλες φορες φοβαμαι οτι αν την κουνησω αντιθετα θα σωριαστει χαμο....) αυτος ειναι και ο κυριος φοβος μου, μην τυχον μου "φυγει" απο την αλλη (και εγω μαζι) και αντε μετα να τη σηκωσεις.... ;D



Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #87 on: Τρίτη 18 Ιούνιος 2013, 22:26:11 μμ
αυτο με την κατηφορα μου το ειπε και ο κωστας (πρωην προεδρος) αλλα το φοβηθηκα με το βαρα γιατι και βαρια ειναι, και χαμηλωμενη και οταν την εχω στο νυχι δεν πλαγιαζει, μενει στην ευθεια (πολλες φορες φοβαμαι οτι αν την κουνησω αντιθετα θα σωριαστει χαμο....) αυτος ειναι και ο κυριος φοβος μου, μην τυχον μου "φυγει" απο την αλλη (και εγω μαζι) και αντε μετα να τη σηκωσεις.... ;D
Παίδες :D ,έχουμε ξεφύγει του θέματος :-*



Offline postman

  • i love my moto
  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 409
  • Κωστας Παπαδοπουλος
Reply #88 on: Παρασκευή 05 Ιούλιος 2013, 19:21:30 μμ
αυτο με την κατηφορα μου το ειπε και ο κωστας (πρωην προεδρος) αλλα το φοβηθηκα με το βαρα γιατι και βαρια ειναι, και χαμηλωμενη και οταν την εχω στο νυχι δεν πλαγιαζει, μενει στην ευθεια (πολλες φορες φοβαμαι οτι αν την κουνησω αντιθετα θα σωριαστει χαμο....) αυτος ειναι και ο κυριος φοβος μου, μην τυχον μου "φυγει" απο την αλλη (και εγω μαζι) και αντε μετα να τη σηκωσεις.... ;D

εχεις δικιο η μηχανη ειναι κοντα 300 κιλα, αλλα αν τη μαθεις θα σου φαινεται παιχνιδι.
παντως θελει την προσοχη της.................




Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ


ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ


Offline Παπαστρουμφ

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 8
Reply #89 on: Τετάρτη 14 Αύγουστος 2013, 10:33:43 πμ
Καλημέρα σε όλους.
 Παιδια ειμαι νέος στο forum αλλα και στην μοτοσυκλέτα γενικά . 
Διαβασα για την λιπανση αλυσίδας με βαλβολίνη και ειπα να δοκιμάσω στο Transalp 650 μοντέλο του 2003 που αγορασα προσφατα. Χρησιμοποίησα ενα λάδι που είχα στην αποθήκη που εγραφε GEAR OIL 140 (νομιζω οτι είναι βαλβολίνη). Για το καθαρισμό και λίπανση την αλυσιδας χρισιμοποιησα ενα μικρο πινέλο 1 εκ., αρχικά πέρασα μπολικο λάδι στην αλυσίδα και επειτα την καθάρισα με ένα πανί. Στην συνέχεια ξαναπέρασα την αλυσίδα με το πινέλο χωρίς να την σκουπίσω.
1ον  Ειναι σωστό το λάδι που χρησιμοποίησα.
2ον  Ειναι σωστή η "διαδικασία" που ακολούθησα.
3ον Αν κατάλαβα καλα το επόμενο λάδωμα - καθαρισμα θα πρέπει να γίνει έπειτα απο 250 - 300 χιλιομετρα.
4ον. Δεν γνωρίζω πως ανοίγει τι καπάκι για να  καθάρισω το μικρό γρανάζι (υποθέτω οτι πρέπει να ξεβιδώσω  των "λεβιε ταχυτήτων" και έπειτα να ξεβιδώσω το καπάκι). Θα ήθελα πριν το δοκιμάσω να μάθω αν πρέπει να προσέξω κατι.
Ευχαριστω εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
   



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #90 on: Τετάρτη 14 Αύγουστος 2013, 11:26:34 πμ
α) Καλημέρα σε όλους.
 Παιδια ειμαι νέος στο forum αλλα και στην μοτοσυκλέτα γενικά . 
Διαβασα για την λιπανση αλυσίδας με βαλβολίνη και ειπα να δοκιμάσω στο Transalp 650 μοντέλο του 2003 που αγορασα προσφατα.

β) Χρησιμοποίησα ενα λάδι που είχα στην αποθήκη που εγραφε GEAR OIL 140 (νομιζω οτι είναι βαλβολίνη).

γ) Για το καθαρισμό και λίπανση την αλυσιδας χρισιμοποιησα ενα μικρο πινέλο 1 εκ., αρχικά πέρασα μπολικο λάδι στην αλυσίδα και επειτα την καθάρισα με ένα πανί. Στην συνέχεια ξαναπέρασα την αλυσίδα με το πινέλο χωρίς να την σκουπίσω.
1ον  Ειναι σωστό το λάδι που χρησιμοποίησα.
2ον  Ειναι σωστή η "διαδικασία" που ακολούθησα.
3ον Αν κατάλαβα καλα το επόμενο λάδωμα - καθαρισμα θα πρέπει να γίνει έπειτα απο 250 - 300 χιλιομετρα.
4ον. Δεν γνωρίζω πως ανοίγει τι καπάκι για να  καθάρισω το μικρό γρανάζι (υποθέτω οτι πρέπει να ξεβιδώσω  των "λεβιε ταχυτήτων" και έπειτα να ξεβιδώσω το καπάκι). Θα ήθελα πριν το δοκιμάσω να μάθω αν πρέπει να προσέξω κατι.
Ευχαριστω εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
  

α) Καλώς ηρθες , καλή διαμονή στην ψηφιακή παρέα μας

β) Βαλβολίνη είναι απλά πιό παχιά, καλύτερα για το καλοκαίρι

γ) Και το πινέλο κάνει δουλειά, μπορείς να το κόψεις αφήνοντας 1-2 εκ ωστε να γίνει πιό σκληρό.
Δεν χρειάζεται καθαρισμα με πανί, εκτός και αν ηταν πολύ βρώμικη, την περνάς αρχικά τόσες φορές ωστε να βγεί η βαλβολίνη καθαρή, λαδώνοντας δεν χρειάζεται να τρέχει , χρησιμοποιείς ενα πλαστικό δοχείο κάτω απο το σημείο που λαδώνεις.
1ον : Ναι
2ον: Ναι
3ον: Βασικά, κάθε τόσο περνάς το δάχτυλό σου πάνω στην αλυσίδα, αν λερώνεται εχει ακόμα βαλβολίνη, και με τον καιρό θα την ''ακούς'' μόλις στεγνώνει ακούγεται.
4ον: Βγάζεις το λεβιέ, και βγάζεις το καπάκι μετά. Προσοχή στις βίδες και του λεβιέ και στο καπάκι, βίδωμα κανονικό , μην ξεχνάς βιδώνεις σε αλουμίνιο.

Καλές δουλειές ...




Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #91 on: Τετάρτη 14 Αύγουστος 2013, 14:57:24 μμ
O λεβιες των ταχυτητων για να βγει πρεπει να βγαλεις εντελως την βιδα
Οταν θα τον ξανατοποθετησεις βαλε λιγη κολα σπειρωματων στην βιδα γιατι εχει την ταση να λασκαρει απο τους κραδασμους αφηνοντας μποσικα μεταξυ λεβιε και αξονα και αν δεν το παρεις χαμπαρι νωρις μπορει να σου φαει το καρε του αξονα

Και προσοχη στο σφιξιμο Μην το παρακανεις



Offline Παπαστρουμφ

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 8
Reply #92 on: Πέμπτη 15 Αύγουστος 2013, 08:09:45 πμ
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες ηταν χρησιμες. Ανοιξα το καπακι και  ηταν πεντακαθαρο ο προηγουμενος  ιδιοκτητης ηταν πολυ σχολαστικος. Για το καθαρισμα της αλυσίδας χρησιμοποιησα πινέλο ζωγραφικής παχους 1 εκατοστου με σκληρη τριχα  και εκανα την δουλεια μου μια χαρα.



Offline george.g

  • HTC ΔΣ
  • Μέλος HTC
  • νέος οδηγός
  • ***
    • Posts: 92
Reply #93 on: Κυριακή 02 Αύγουστος 2020, 19:29:32 μμ
Σχετικά με αυτό που ρωτάς εχουν γραφτεί πολλά εδώ μέσα.

Τώρα σχετικά με τον οδηγό, δεν είναι δα και επιστήμη, η χρησιμοποιείς στρέυ η χρησιμοποιείς βαλβολίνη.
Κάθε τρόπος εχει και τους φανατικούς οπαδούς του, και ο καθενας για τους δικούς του λόγους.
Αλλοι χρησιμοποιούν σπρευ επειδή "κολάει" και δεν λερώνει, για την ευκολία του, κλπ
Αλλοι βαλβολίνη επειδή είναι πολύ πιό φθηνή, δεν θέλει καθαρισμα η αλυσίδα κάθε τόσο κλπ.

Εγώ χρησιμοποιώ βαλβολίνη, αλλά με δικό μου τρόπο, δλδ ενώ μερικοί απλά στάζουν μερικές σταγόνες βαλβολίνης σε κάθε κρίκο και δεν ασχολούνται με καθαρισμό αφού ο καθαρισμός επιτυγχάνεται με την ... φυγόκεντρο, εγώ την κάνω μπάνιο. Και την τρίβω με οδοντόβουρτσα. Απο την αρχή που την καθαρισα με παραφινέλαιο  δεν τηυν εχω ξανακαθαρίσει την δουλειά την κάνει η ίδια η βαλβολίνη.
Τώρα το πώς? Μιας΄και το θεμα είναι σχετικό θα το  ποστάρω (αν και νομίζω οτι κάπου εδώ μέσα το εχω ξαναποστάρει)

Αρχικά θέλει λίγο κάλυψη ο πίσω τροχός /λάστιχο επειδή η οδοντόβουρτσα πιτσιλάει



Βαλβολίνη στο ειδικά κατασκευασμένο δοχείο απο νερό για σίδερα, οδοντόβουρτσα και πάμε



Η αλυσίδα είχε περίπου 250χλμτρα να καθαριστεί/λαδωθεί , αλλά απο τα πρώτα εκατοστά αρχισε να βγάζει μαυρίλα



ενώ περίπου στην μέση της αλυσίδας η βαλβολίνη είχε αλλάξει χρώμα αφαιρώντας σκόνη και την παλιά βαλβολίνη η οτι είχε μείνει απο αυτήν (διαφορά ολοφάνερη)



Τέλος πρώτου περάσματος με βαλβολίνη και η πολλή μαυρίλα εφυγε, εδώ μπορείς να σταματήσεις, εκτός και αν είσαι σαν και εμένα που θέλω να τρίζει απο καθαριότητα  ;D ;D



Αδειασμα της βρώμικης βαλβολίνης σε δοχείο για να παέι οταν γεμίσει σε βενζινάδικο για ακακύκλωση



καθαρισμα το ''ειδικό'' λεκανάκι ,



γέμισμα με καθαρή βαλβολίνη και πάμε ακόμα ενα γύρο .... :goofy:

Να πώ εδώ οτι την αλυσίδα καθαρισα με παραφινέλειο μια φορά οταν αγόρασα την μηχανή, και απο τότε δεν ξαναχρειάστηκε, ακολουθώ αυτή την διαδικασία και οσο λερωμένη και να είναι με δύο περάσματα γυαλίζει.
Βέβαια δεν την πάω χώμα, και δεν βάζω σπρέυ που κολάνε και φεύγουν δύσκολα.
Μετα δε απο τόσο καιρό και ενα σωρό καθαρισμούς/λιπάνσεις εχω μάθει να την καταλαβαίνω απο τον ηχο της, αλλά και αν περάσω μια επάνω το δάχτυλό μου ανάλογα το πόσο λερώνει, αλλά και αν βγάζει καθαρή η μαύρη βαλβολίνη καταλαβαίνω αν θέλει λάδωμα.

Στη συνέχεια καθάρισμα του πίσω γραναζιού



με ενα πανακι βουτηγμένο ελαφρα σε βαλβολίνη, ενα ενα δόντι εσωτερικά και στο πλάι μέχρι να γίνει ετσι (υπερβολές)



και απο πίσω μεριά, το χαίρομαι που είναι τόσο εύκολο να την καθαρίσω, με το σπρέυ δεν εβγαινε η μπίχλα με ενα πανί, ηθελε παραφινέλαιο τρίψιμο, πιεστικό και μεγαλη ταλαιπωρία



Στρώσιμο χαρτιά (νάναι καλά τα παιδιά τα διαφημιστικά φυλλάδια  :2hysterical:) απο κάτω γιατί σε λίγο θα αρχίσει να στραγγίζει, περιστροφή με το χέρι του πίσω τροχού για να στραγγίξει τα περισσέματα ...



και σκέπασμα , για όλη νύχτα  (βασικό)



Την επομένη την πάω με 20χλμ/ω σε ενα βενζινάδικο που απέχει 1.2χλμ απο το σπίτι ωστε να πετάξει οτι είναι να πετάξει, εκεί ελέγχω πιέσεις στο λάστιχα και οταν την βάλω στο πλαινό στάζει αρκετά κυρίως απο το καπάκι του εμπρός γραναζιού,
Ο βενζινάς την πρώτη φορά με ρώτησε τι είναι αυτό και του είπα οτι κάπου χάνει λάδια  :2hysterical: :2hysterical:
Τώρα κάθε φορά με ρωτάει .... αν βρήκα την διαρροή , γιατί του λερώνω το μαγαζί  :goofy: :goofy:

Μετά επιστροφή σπίτι πάλι με 20χλμ/ω , αραχτή στο δρόμο για 2-3 λεπτά να στραγγίξει και πάλι και μετα μέσα στο παρκιγκ πάνω στα χαρτιά ....

Τί θα γίνει αν δεν κανω τυπικά την διαδικασία στραγγίσματος?
α) θα βρώ πιτσιλιές μέχρι στα πίσω φλάς και το πίσω φαναρι του στόπ.
β) η κυρά μόλις με δεί και ασχολούμαι με αλυσίδα φοράει μαύρα ρουχα για ευνόητους λόγους  ;D ;D

Αυτά, με λίγη δόση υπερβολικής φροντίδας και αγάπης   :love4: για την γουρουνίτσα.

Ας γράψει και κάποιος υπέρμαχος του σπρέυ ...




στην φωτογραφια φαινετε κατω απο το πλαινο καπακι μια μεταλικη χειρολαβη μαυρου χρωματος! σε τι εξυπηρετει?
και απο που μπορουμε να την προμηθευτουμε?


Ride or Die...


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #94 on: Κυριακή 02 Αύγουστος 2020, 19:50:01 μμ
Οταν αγοράσεις για την ΤΑ το γνήσιο σετ διπλού (κεντρικού ) σταντ, δίνεται κ αυτό το χερούλι που βιδώνεις σε αναμονές στο σκελετό που ήδη υπάρχουν κ χρησιμεύει για να τραβάς πρός τα πίσω κ πάνω το μηχανάκι ωστε να κάθεται στο διπλό με λιγότερη δύναμη.

Εδώ το τι αγοράζεις με 230 ευρω απο τον davidsilver , και με κάπου 345 στον Σαρακάκη :2hysterical:





Eδώ φαινεται καθαρά η θέση του




Offline nick_89

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 16
Reply #95 on: Σάββατο 08 Απρίλιος 2023, 18:00:27 μμ
Για αρχή, έμαθα για ποιο λόγο είναι αυτή η χειρολαβή! χεχε!
Δεύτερον, καθάρισα την αλυσίδα μου χθες με τον παραπάνω τρόπο και γυάλισε σαν καινούρια. Ήταν ο πρώτος καθαρισμός που έκανα, και άνοιξα και το καπάκι του μπροστινού γραναζιού, όπου μέσα είχε πιάσει μαζούτ. Καθαρίστηκε και εκεί όλο.

Stoneman σύμφωνα με το manual, γράφει πως λιπαίνουμε με βαλβολίνη, κάθε 1000 περίπου. Εσύ αναφέρεις για 300-400. Υπάρχει κάποιος λόγος?
Και ρωτώ, διότι μου φάνηκε η αλυσίδα πιο... "στεγνή" σε σχέση με το παχύ στρώμα που είχε πριν. Επίσης νομίζω πως πλέον ακούω και κάποιο τακ τακ κατά καιρούς. Πρέπει να σφίξω την καδένα σύμφωνα με το manual, καθώς μόλις έκανα τα πρώτα 1000χλμ, αλλά δεν έχω ιδέα πως...

Stoneman θα στα πω και από εδώ πέρα από το FB, συγχαρητήρια για τα tutorial σου!



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
Reply #96 on: Κυριακή 09 Απρίλιος 2023, 06:12:22 πμ
Η βαλβολίνη λόγω του ότι δεν έχει κάτι κολλώδες για να την κρατά πάνω στην αλυσίδα, λόγω φυγοκέντρου φεύγει.
Κατά την άποψη μου τα 500 είναι καλά για λίπανση.
Πήγαινε σε ένα φαρμακείο και πάρε ένα πλαστικό μπουκαλάκι που βάζουν τα διάφορα μαντζούνια κι έχε το κάτω από την σέλα.
Οπότε χρειάζεσαι λίπανση σε 2 λεπτά την έχεις...


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline nick_89

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 16
Reply #97 on: Δευτέρα 10 Απρίλιος 2023, 06:12:43 πμ
Εξαιρετική ιδέα το μπουκαλάκι!! Πολύ σωστός!

Επειδή την καθάρισα πρώτη φορά και πριν ήταν μέσα στην μπίχλα, ακόμα μου στάζει μαυρίλες και έχει κάνει τα πλακάκια του γκαράζ μου πολύχρωμα  :2hysterical:
Φαντάζομαι από την επόμενη μεθεπόμενη φορά, που θα είναι τέρμα καθαρή, δεν θα αφήνει μαυρίλες.




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #98 on: Πέμπτη 13 Απρίλιος 2023, 22:13:05 μμ
Για αρχή, έμαθα για ποιο λόγο είναι αυτή η χειρολαβή! χεχε!
Δεύτερον, καθάρισα την αλυσίδα μου χθες με τον παραπάνω τρόπο και γυάλισε σαν καινούρια. Ήταν ο πρώτος καθαρισμός που έκανα, και άνοιξα και το καπάκι του μπροστινού γραναζιού, όπου μέσα είχε πιάσει μαζούτ. Καθαρίστηκε και εκεί όλο.

Stoneman σύμφωνα με το manual, γράφει πως λιπαίνουμε με βαλβολίνη, κάθε 1000 περίπου. Εσύ αναφέρεις για 300-400. Υπάρχει κάποιος λόγος?
Και ρωτώ, διότι μου φάνηκε η αλυσίδα πιο... "στεγνή" σε σχέση με το παχύ στρώμα που είχε πριν. Επίσης νομίζω πως πλέον ακούω και κάποιο τακ τακ κατά καιρούς. Πρέπει να σφίξω την καδένα σύμφωνα με το manual, καθώς μόλις έκανα τα πρώτα 1000χλμ, αλλά δεν έχω ιδέα πως...

Stoneman θα στα πω και από εδώ πέρα από το FB, συγχαρητήρια για τα tutorial σου!

Εάν χρησιμοποιείς βαλβολίνη δεν χρειάζεται να την ξανακαθαρίσεις, ενα μπανάκι κάθε 3-4 λαδώματα κ θα παραμείνει καθαρή, η αλυσίδα, γιατί όλα τα άλλα
θα είναι πιτσιλισμένα . :2hysterical:
Ομως επειδη περιέχει καθαριστικά πρόσθετα καθαρίζει την αλυσίδα
Εδώ η βαλβολίνη πριν :



και εδώ μετα



Το μονο αρνητικό της βαλβολίνης είναι αυτό, κ τα σπρέυ λερώνουν αλλά λιγότερο.
Δεν ξέρω αν είδες το βίντεο που έχω ανεβασει για το πώς την πλένω .

Η ρύθμιση της αλυσίδας έχει σχέση με την κατάσταση της πίσω αναρτησης, όσο πιο πολύ σουμιές είναι η αναρτηση τόσο περισσότερο τεντώνει η αλυσίδα.
Η Χόντα αναφέρει μια συγκεκριμένη ρύθμιση αλλά αναφέρεται σε καινουργιο μηχανάκι.

Ο πιο σωστός τρόπος είναι να ανέβεις εσύ πάνω στο μηχανάκι, κ αν κυκλοφορείς συνήθως δικάβαλος κ το δεύτερο άτομο.
Με το μηχανάκι σε όρθια θέση  στερεώνεις το μηχανάκι σε κάποιο τοίχο με το χερι , ενας ακόμα που βοηθά ελέγχει την αλυδίδα να έχει ενα παίξιμο 1-1.5 εκ

Για να καταλάβεις στην δική μου που κυκλοφορώ δικάβαλος 99.9% η ρύθμιση είναι στα 5,5 εκ.

Την αλυσίδα τεντώνουμε η χαλαρώνουμε ως εξής:


Πρώτα  μετράμε το παίξιμο της αλυσίδας στο μεσον της απόστασης του εμπρός κ πίσω γραναζιού, δλδ εδώ:



Αν δεν είναι σωστή  χαλαρώνουμε τον πίσω αξονα  οχι υπερβολικά  κ  με δυο κλειδιά ξεσφίγγουμε τις βίδες που συγκρατούν τον τεντωτήρα
 (οι βίδες αυτές βρίσκονται στο πίσω μερος του ψαλιδιου) , δεν χρειάζεται να τις ξεβιδώσουμε πολύ , μιση στροφή αναλογεί σε περίπου 1 εκ στην μέτρηση



Eδώ βεβαια στην φωτό εγώ δείχνω τις βίδες που έχω αντικαταστήσει την εσωτερική με ανοξείδωτη κ την εξωτερική με παξιμάδι ασφαλείας)

Διπλα στον αξονα , κ δεξιά κ αριστερα υπάρχει ενα παραθυράκι με κάθετες γραμμές , οταν τελικά τελειώσουμε πρέπει οι γραμμές αυτες να εμφανίζονται
ακριβώς στην ίδια απόσταση για να είναι ο τροχός ισιος.

Ανεβαζουμε την αλυσίδα

 

κ την κατεβαζουμε



και η διαφορά είναι το παίξιμο που ζητάμε .

Kαλό είναι πρώτη φορά να μετρήσεις την αλυσίδα σε 4 διαφορετικά σημείο, υπάρχει περίπτωση να έχει χαλαρώσει διαφορετικά σε διάφορα τμήματά της.
Αν αυτό ισχύει τότε την ρυθμίζουμε στο πιό σφιχτό τμήμα της.

Πχ εδώ οι διακυμάνσεις της δικής μου



Δεν νομίζω να ξέχασα κάτι  .....



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 360
Reply #99 on: Πέμπτη 13 Απρίλιος 2023, 23:42:56 μμ
Νίκο , το τέντωμα της αλυσίδας δεν έχει σχέση με την κατάσταση της αναρτησης.

Ο τζόγος της αλυσίδας σημαίνει οτι οταν έρθει σε ευθεια γραμμή ο πίσω με τον  μπροστά άξονα η αλυσίδα θα πρέπει να έχει ένα μικρό περιθώριο ώστε ενα μην σπάσει.

Σε μοτο με ανάρτηση σουμιέ αυτό μπορεί να γίνει πιο εύκολα΄ενω σε καινούργια πιο δύσκολά. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να συμβεί.

Όπως σωστά είχε γράψει ο  Γιάννη γκ  για να βρούμε το σωστό τζόγο, θα έπρεπε να είχαμε την αλυσίδα τέρμα τεντωμένη με τους δύο άξονες ευθυγραμμισμένους και μετά να μετράγαμε τον τζόγο με την ανάρτηση προφορτισμένη μόνο απο το βάρος της μηχανής.

Γενικά ο κανόνας είναι οτι λίγο πιο χαλαρή αλυσίδα είναι καλύτερα  απο μια παρατεντωμένη, ειδικά στο ΤΑ που υπάρχει το πρόβλημα με τη φθορά του εμπρός γραναζιού.