a) πριν λίγες μέρες άλλαξα μπαταριά καταλήγοντας στην φτηνή επιλογή μίας GK με υγρά κλειστού τύπου στα 35€
μετά κοίταξα τις μετρήσεις για τον ανορθωτή
λοιπόν..
β) με αρκετές ώρες σβηστή την μηχανή.. δίνει 12,9v
γ) μόλις την βάλω μπροστά και με σβηστά φώτα
στο ρελαντί 15,2v
δ) στις 3000 στροφές 14,9v
ε) με αναμμένα φώτα.. στο ρελαντί 13,8ν
ζ) στις 3000 στροφές.. 14,5v
η) νομίζω λίγο ανεβασμένες αυτές τις τάσεις όταν τα φώτα είναι σβηστά.
επίσης παράδοξο ότι ότι στις 3000 στροφές (με σβηστά φώτα) η τάση πέφτει..!
θ) επίσης μετά από βόλτα 3χλμ.. ο ανορθωτής δεν πιάνεται από το κάψιμο
ι) λέτε να ετοιμάζομαι και για ανορθωτή?
α) επιλογή σύμφωνα με τους καιρούς που περνάμε, την δουλειά σου να κάνεις, και αν κινείς το μηχανάκι συχνά, η την εχεις εστω στον συντηρητή θα ζήσει πολύ καιρό.
β) η μπαταρία ΔΕΝ μπορεί να δώσει πάνω απο 12.6V, έλεγξε το πολύμετρο σου, αλλιώς όλες οι άλλες μετρήσεις είναι κατα 0.3V ανεβασμένες.
γ) δλδ 15.2-0,3 = 14.9, φυσικό αφού ο ανορθωτής την φορτίζει απο οτι "εχασε" λόγω ακκινησίας και της μιζιάς. Ασε που ο ανορθωτής απο τις προδιαγραφές του δίνει 14-15v στις 5000στρ/λ.
δ) Ανεβαίνοντας οι στροφές ανεβαίνει το ρεύμα φόρτισης επικίνδυνα και ο ανορθωτής/σταθεροποιητής ''ρίχνει'' την τάση ωστε να περιορίσει το ρεύμα φόρτισης στα επιτρεπόμενα για την μπαταρία όρια.
ε) Καλό
ζ) καλό και αυτό, η μπαταρία παύει να ζητάει φόρτιση και η τάση πλέον παίζει με τις στροφές.
η) Απαντήθηκε πριν
θ) Εχεις σίγουρα ενδείξεις οτι και πρίν χρειαστείς μπαταρία συνέβαινε το ίδιο, η απλά τώρα το καταλαβες και ανησυχείς?
Αν δεν είσαι σίγουρος, και δεν απαντήσει σχετικά κάποιος αλλος, θα πάω μια βόλτα την δική μου που είναι αραγμένη μια βδομάδα και θα βγάλω καπάκι να δώ.
Ομως κάνε αυτό που κάνουμε εμείς οι ηλεκτρονικάρες
, στάξε μια σταγόνα νεράκι πάνω στον ανορθωτή, αν κάνει τστστσ
και εξατμιστεί σε δευτερόλεπτα τότε εχεις πάνω απο 100οC, αν μείνει εστω και λίγο χρόνο πριν εξατμιστεί εχεις κάτω απο 100oC , συνήθως όλα τα ηλεκτρονικά ισχύος δουλεύουν στους 70οC χαλαρά.
Αν εχεις φίλο ηλεκτρονικό, η κομπιουτερά ζήτα του λίγη θερμοαπαγωγή πάστα , που βάζουν ανάμεσα στους επεξεργαστες η στους ημιαγωγούς και τις ψύκτρες, ξεβίδωσε τον ανορθωτή καθαρισε την πίσω πλευρά και την επιφάνεια επαφής με τον σκελετό και βάλε πάστα, αυτό εχω κάνει και εγώ, δεν θελει μεγαλη ποσότητα απλή επάλλειψη. (επίσης πουλάνε και σε μικρα σωληνάρια σε καταστήματα Η/Υ)
ι) δεν το πιστεύω, αφού απο τα προηγούμενα δείχνει να δουλεύει μια χαρά.