Hellas Transalp Forum

Ώρα για Service

Johnny_Nik · 380909

Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #650 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2016, 21:06:05 μμ
Όταν ξανακατέβω Τρίπολη, θα πάω στον συνεργείο που το έχει. Εδώ με τους ΑΘηναίους δεν μπλέκω για κανένα λόγο.

Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου ....

Ο .... αφού οι κύλινδροι δείχνουν ομοιόμορφη κάυση, και οι δύο. 

Αν τα μπουζί δείχνουν ίδια τότε ναι, εχεις δίκιο.

Σε αδύναμο σπινθήρα ας πούμε θα βοηθούσε το παραπάνω μίγμα και αν ναι γιατί;

Αδύναμος σπινθήρας ισως σήμαινε ατελή καύση? δλδ θα μυριζε ακαυστη έντονα.
Ισως ακόμα να πνιγόταν ο κυλινδρος, να μπούκωνε κ να ετρεμε.
Δεν ξέρω, δεν είμαι μηχανικός, υποθέσεις κάνω.

Η βίβλος πάντως αναφέρει ότι η ανάφλεξη μεταβάλεται 

Σελίδα?

Μια ιδέα για δοκιμή είναι να απομονωθεί με κάποιο τρόπο ή να ξεγελαστεί το σύστημα με μια αντίσταση η οποία θα στέλνει πάντα εντολή ότι το γκάζι είναι σε συγκεκριμένη θέση.

Δλδ να αποσυνδεθεί κ να πάρει την θέση του μια υποθετική τιμή αντίστασης?
Ετσι ξεγελάς την ICU και ετσι θα εχεις μια σταθερή τιμή προπορείας? η η προπορεία θα μεταβάλεται ανάμεσα σε διαφορετικές τιμές?


Ναι και σήμερα επιβεβαίωσα με το χειρότερο τρόπο ότι μάλλον έχουμε πέσει στη περίπτωση. Φίλος που αγόρασε επίσης μπουζί την ίδια μέρα με μένα από το ίδιο μαγαζί τα έβγαλε και ήταν και εκείνα σε κακά χάλια.

Ωχ!

Το αναφέρω γιατί μας είχε πεί ότι είμαστε τυχεροί γιατί μόλις είχε παραλάβει φρέσκια παρτίδα.


Μπαγιατεύουν τα μπουζί? κουφό ακούγεται.

Αν παίξει τελικά ρόλο η βελόνα πιστεύω ότι θα βοηθήσει στο να μη κρατάει τις στροφές μετά από παρατεταμένο άνοιγμα του γκαζιού και μέχρι εκεί. Δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση ότι θα μου φτιάξει το ρελαντί, γιατί η βελόνα δεν επιδρά όσο το γκάζι είναι τελείως κλειστό.

Εχω αρχίσει να πιστεύω οτι το ρελαντί έχει να κάνει με την ομοιομορφία των κυλίνδρων, δλδ όσο πιο όμοιοι είναι σε φθορά, τόσο καλύτερα.

Ίσως και   Πιθανότατα όχι, και γι αυτό λέω ότι αν αλλάξει κάτι εκεί ίσως να μην το καταλάβω καν.

Αυτό θα το δείς όταν τις αλλάξεις.

Προς το παρόν απο οτι είδα δεν τρέμει πιά. Οσο για το ρελαντί αφου ο κινητήρας λειτουργεί αψογα , τραβαει κανονικά δεν κομπιάζει κλπ μην το πειράζεις.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #651 on: Παρασκευή 29 Ιανουάριος 2016, 19:55:54 μμ
Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου ....

Δεν είναι θέμα παινέματος, είναι το ότι θα πάω και δεν θα πληρώσω τίποτα, θα μου εξηγήσει και πέντε πράματα ο άνθρωπος για το κομπιούτερ. Εδώ είναι λίγο πιο απρόσωπα τα πράματα, και σίγουρα θα θέλουν χρήματα, δεν θέλω να πετάξω άλλα λεφτά όμως με παιχνιδιαρίσματα.


Αδύναμος σπινθήρας ισως σήμαινε ατελή καύση? δλδ θα μυριζε ακαυστη έντονα.
Ισως ακόμα να πνιγόταν ο κυλινδρος, να μπούκωνε κ να ετρεμε.
Δεν ξέρω, δεν είμαι μηχανικός, υποθέσεις κάνω.

Πράγματι, έτσι είναι όπως τα περιγράφεις, έντονη μυρωδιά άκαυστης, πολύ ζόρι στο ανέβασμα στροφών και πιθανότατα, αν το προχωρήσεις ένα βήμα πιο πέρα με αυτό το τρόπο, μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση, ο φίλος με τα προβληματικά μπουζί είχε φτάσει πριν μείνει στο τόπο το μηχανάκι δύο λίτρα παραπάνω σε κατανάλωση.

Σελίδα?

Σελις 1-5, εκεί που λέει Electrical System και 1-12 επίσης, στο Ignition System.

Δλδ να αποσυνδεθεί κ να πάρει την θέση του μια υποθετική τιμή αντίστασης?
Ετσι ξεγελάς την ICU και ετσι θα εχεις μια σταθερή τιμή προπορείας? η η προπορεία θα μεταβάλεται ανάμεσα σε διαφορετικές τιμές?

Δεν θα το αποσυνδέσεις, γιατί χρειαζόμαστε τη συνέχεια ανάμεσα στη τάση και τη γη. Αυτό που θα κάνεις είναι αποσυνδέσεις το καλώδιο το οποίο επιστρέφει στην ECU και δίνει τη θέση της πεταλούδας. Η ECU θα γνωρίζει ότι υπάρχει TPS, και θα το βλέπει μόνιμα στην κλειστή θέση, έτσι θα διορθώνει την προπορεία, ανάλογα με τη θέση αυτή. Εναλλακτικά παρεμβάλλοντας μια αντίσταση με συγκεκριμένη τιμή θα κάνεις την ECU να διορθώνει την προπορεία από κάποιο άλλο σημείο της πεταλούδας. Θεωρητικά, αν το TPS επιδρά σημαντικά στην ECU, θα έχεις έναυση ανάφλεξης όχι από 10 έως 32 μοίρες, αλλά από 11 ή 12, ανάλογα με την αντίσταση που θα "κλειδώσεις".


Εχω αρχίσει να πιστεύω οτι το ρελαντί έχει να κάνει με την ομοιομορφία των κυλίνδρων, δλδ όσο πιο όμοιοι είναι σε φθορά, τόσο καλύτερα.

Μάλλον έτσι είναι, όπως απέδειξα και με τις δοκιμές μου, όταν έχουμε διαφορετική ρύθμιση, στον κύλινδρο με τη μεγαλύτερη φθορά (θεωρώ φθορά την ένδειξη της συμπίεσης), τότε το μοτέρ λειτουργεί καλύτερα και το ρελαντί σταθεροποιείται. Βέβαια δεν κατάφερα να βρώ το ιδανικό σημείο, γιατί η ρυθμιση με οδηγούσε σε πολύ πλούσιες καταστάσεις και δεν ήθελα να ξεφύγω τόσο πολύ στις ρυθμίσεις.


Προς το παρόν απο οτι είδα δεν τρέμει πιά. Οσο για το ρελαντί αφου ο κινητήρας λειτουργεί αψογα , τραβαει κανονικά δεν κομπιάζει κλπ μην το πειράζεις.

Πράγματι δεν τρέμει, επιπλέον η κατανάλωση επανήλθε στα 6.2 λίτρα όπως είχα προβλέψει, λόγω των χιλιομέτρων που είχα κάνει με το τσοκ κολλημένο. Παράλληλα, βλέπω ότι, ακόμη και αν η βελόνα παίζει, πλέον το "χοροπήδημα" που κάνει δεν μπορώ να το εντοπίσω σαν στιγμιαία διακοπή σε κάποιον από τους κυλίνδρους, όπως είχα γράψει παλιότερα. Δείχνει να λειτουργεί ομοιόμορφα, άσχετα με το παίξιμο της δηλαδή. Άλλος ένας λόγος να το αφήσω στην ησυχία του.  ;D Καμιά βόλτα θέλει για ξεκάπνισμα μόνο

« Last Edit: Παρασκευή 29 Ιανουάριος 2016, 19:59:52 μμ by Johnny_Nik »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #652 on: Παρασκευή 29 Ιανουάριος 2016, 21:22:44 μμ
Οταν προσπαθώ να ρυθμίσω μίγμα απο τις πάιλοτ στο ρελαντί , βιδώνοντας αρα μειώνοντας το μίγμα κάποια στιγμή οι στροφές πέφτουν, αντίθετα ξεβιδώνοντας οι στροφές δεν πέφτουν με τπτ.
Εχω δλδ φτάσει στο σημείο να τις ξεβιδώσω τόσο που τελικά τις πηρα στο χερι κ οι στροφές δεν έπεφταν.
Τώρα πως η βίβλος στο κεφάλαιο για την ρύθμιση μίγματος αναφέρει μείωση στροφών σε ακραίες θέσεις ρύθμισης δεν ξέρω.



john lk

  • Guest
Reply #653 on: Παρασκευή 29 Ιανουάριος 2016, 23:32:50 μμ
Νικο, και εγω εχω παρατηρησει αυτο που λες.
Στο 600 μου ειδα οτι αν αρχισω απο τις 2 1/4 εξω (εκει ειναι η βασικη ρυθμιση για το 600 του 98 - στα 650 ειναι 3 εξω), βλεπω οτι ξεβιδωνοντας μιση μιση στροφη των pilots α) οι στροφες του μοτερ αυξανονται και β) ταυτοχρονα μειωνονται τα σκασιματα στην εξατμιση και επισης γ) οταν σκας γκαζια οι στροφες δεν σκαλωνουν για λιγο στις 1700 - 1500 (τα οποια α) β) γ) σημαινουν οτι το μειγμα ειναι φτωχο και σιγα σιγα γινεται πιο πλουσιο / σωστο).
Περιπου στις 4 στροφες εξω των pilots οι στροφες δεν αυξανουν αλλο, ομως υπαρχουν ακομα μερικα σκασιματα στην εξατμιση και τα μπουζι ειναι σχετικα ασπρα, που σημαινει οτι το μειγμα ειναι ακομα σχετικα φτωχο.
Συνεχισα να ξεβιδωνω τα pilots εως βρηκα την "ιδανικη" τους θεση στις 5 στροφες εξω κρινοντας απο τα  σκασιματα (που υπαρχουν μονο λιγα με κρυα την μηχανη), το χρωμα των μπουζι και την καταναλωση (πολη στα 5,7 εως 6,2 λ/100 χλμ αναλογα με το χερι και αν ζεσταινω οταν κανει κρυο).
Αυτο που παρατηρησα επισης ηταν οτι οσο ξεβιδωνα τα pilots περα απο τις 5 στροφες εξω, το μοτερ δεν εδειχνε να μπουκωνει η να πεφτουν οι στροφες του. Αυτο το εβλεπα μεχρι τις 7 στροφες εξω, οπου και καπου εκει τα pilots ειναι τελειως ξεβιδωμενα.
Εννοειται οτι τα καρμπς ηταν καθαρισμενα προσεκτικα με νεες φουσκες στα σλαιντ, νεα Ο ρινγκ κλπ κλπ. Την ιδια διαδικασια εχω κανει περιπου 10 φορες μεχρι τωρα με ακριβως τα ιδια αποτελεσματα και παρατηρησεις.

Το δικο μου συμπερασμα ειναι οτι αρχιζουμε απο την βασικη ρυθμιση των pilots, αλλα η τελικη ρυθμιση τους ειναι εκει που εχεις το σωστο αποτελεσμα (καυση), και αυτη η τελικη τους θεση μπορει να ειναι πολυ διαφορετικη απο αυτην της βασικης.
Οντως παραξενευει το γεγονος οτι οι στροφες δεν πεφτουν εχοντας ξεβιδωσει πολυ τα pilots, αλλα αφου το βλεπουμε και οι δυο, δεν με ενοχλει. Να ξερουμε οτι δυο αδελφα μοτερ δεν ειναι ποτε μα ποτε πανομοιοτυπα και δεν εχουν ακριβως τις ιδιες ρυθμισεις (πχ στα pilots). Επισης στην δουλεια μου εχω δει αρκετες φορες να πρεπει να ρυθμισεις διαφορετικα απο την βασικη ρυθμιση κρινοντας παντα απο το αποτελεσμα. Αυτο βεβαια δεν ισχυει για ρυθμισεις διακενων κλπ, αλλα ειναι συνηθες στην τροφοδοσια, λιπανση κλπ.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2750
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #654 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2016, 08:43:41 πμ
 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Ωραίοι οι Γιάννηδες και ο Νίκος!
Θα νοσταλγήσομε τις εποχές που τη δουλειά της ECU την έκανε ένα χειριστήριο στο τιμόνι! 


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #655 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2016, 09:15:34 πμ
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Ωραίοι οι Γιάννηδες και ο Νίκος!
Θα νοσταλγήσομε τις εποχές που τη δουλειά της ECU την έκανε ένα χειριστήριο στο τιμόνι! 

Χρυσές εποχές θα έλεγα...  :goofy: Εγώ βέβαια δεν τις πρόλαβα, ξεκίνησα να οδηγώ όταν πια το ιντζέξιον είχε γίνει μαστ αξεσουάρ στα αυτοκίνητα.

[...]

Επιβαβαιώνω και εγώ, μετά τις 4 στροφές ο κινητήρας δεν ανέβαζε άλλο το ρελαντί, παρ όλο που ακολούθησα κατά γράμμα τις οδηγίες για τη ρύθμιση. Πλέον των 4 στροφών, όμως, όσο έδινα την pilot προς τα έξω επειδή δεν ένιωθα τη πίεση από το ελατήριο φοβόμουν μήπως τελικά είχε ήδη βγεί πάρα πολύ έξω από τη θέση της, οπότε στην ουσία δεν επιδρούσε πλέον σε κάτι.

 Τα σκασίματα στη δική μου περίπτωση είχαν ήδη εξαφανιστεί από τις 3.5 στροφές και στους δύο κυλίνδρους, ενώ, κοντά στις 4.5 στροφές έξω, είχα αρχίσει να νιώθω την άκαυτη στο ρελαντί, παρ όλο που το μηχανάκι έδειχνε να συμπεριφέρεται λίγο καλύτερα στη σταθερότητα των στροφών του ρελαντί.

Δοκιμάζοντας βρήκα κάτι ακόμα όμως. Ξέρουμε ότι το τσοκ έχει δύο σκάλες, τουλάχιστον στην 650. Αν θεωρήσουμε ότι χωρίζουμε μόνο τη πρώτη σκάλα σε 3 ίσα μέρη, τραβόντας αντίστοιχα τη ντίζα έχω παρατηρήσει το εξής φαινόμενο:

Τραβώντας το τσοκ 1/3 της σκάλας το μηχανάκι ανεβάζει ρελαντί στις 1100 στροφές, τραβώντας το τσοκ 2/3 της σκάλας, οι στροφές πέφτουν, στις 980 και μόλις δωθεί το τελικό δηλαδή ανοιχτεί τελείως η πρώτη σκάλα τότε το ρελαντί ανεβαίνει πάλι πάνω από 1100 έως 1200 στροφές, και αυτό χωρίς άλλη επέμβαση (πχ τραβώντας γκάζι). Άρα όπως το βλέπω εγώ και αφού η δουλειά του τσοκ είναι να εμπλουτίζει το μίγμα με βενζίνη, τότε υπάρχει κάποια βάση σε αυτά που λέει η χόντα ότι εμπλουτίζοντας από την πάιλοτ πρέπει να βρεις ένα σημείο όπου κατεβαίνουν πάλι οι στροφές.

 Γιατί δεν συμβαίνει όμως, δεν το ξέρω, αλλά από τη στιγμή που ήδη βρεθήκαμε τρείς με τις pilot να μην κατεβάζουν στροφές όσο ξεβιδώνεις, μάλλον δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί ιδιαίτερα, ίσως έτσι θα πρέπει να είναι.




john lk

  • Guest
Reply #656 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2016, 11:25:53 πμ
Επιβεβαιωνω και εγω ακριβως την ιδια συμπεριφορα με το τσοκ στην 600 μου.
Σημειωστε επισης οτι με τα pilots στις πχ  3 με 3,5 στροφες εξω το τσοκ μου ανεβαζει στην πρωτη σκαλα (κλικ) περιπου στις 1500 στροφες και στην δευτερη σκαλα πανω απο 2000.
Οσο πιο φτωχο ειναι το μειγμα τοσο περισοτερο ανεβαινουν οι στροφες τραβωντας ττο τσοκ, οσο ομως το εμπλουτιζω ξεβιδωνοντας τα pilots τοσο λιγοτερο ανεβαινουν.
Με τα pilots στις 5 εξω παρατηρω τις στροφες με τσοκ οπως αναφερθηκε παραπανω.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #657 on: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 18:07:36 μμ
Οι βελόνες είναι εδώ, και περιμένουν να παραλάβω και να τις τοποθετήσω. Παρ όλα αυτά σε κάποια φάση διαλογισμού και εσωτερικών αναζητήσεων  :2hysterical: σκέφτηκα και θέλω να παραθέσω μερικά ερωτήματα.

Διαβάζω εδώ για ρυθμίσεις της τάξεως των 5 στροφών έξω 3 και 3 και 1/2 που έχουμε οι περισσότεροι στις pilot, μιλώντας πάντα για κινητήρες με  αρκετά χιλιόμετρα (όπως το θέσει κανείς το αρκετά), φορτωμένα. Ο γενικός κανόνας λέει, ότι φέρνουμε τις pilot στις 3 στροφές και ρυθμίζουμε από εκείνο το σημείο ξεβιδώνοντας προς τα έξω.

Γιατί όμως να μη συμβαίνει το αντίθετο? πχ να βιδώσουμε μέσα 1/2 στροφή; Η φθορά στα μέρη του κινητήρα θα πρέπει να κάνει το μίγμα πιο φτωχό γιατί τραβάει αέρα ή πιο πλούσιο γιατί έχει κακή καύση (είτε λόγω ανάφλεξης, είτε λόγω πεσμένης συμπίεσης), και τα δύο μαζί, άλλο λιγότερο, άλλο περισσότερο; Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μας οδηγήσει σε ανάγκη ρύθμισης πιο φτωχού μίγματος στην pilot;



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #658 on: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 20:09:22 μμ
Χρυσές εποχές θα έλεγα...  :goofy: Εγώ βέβαια δεν τις πρόλαβα,....

Λογικά εγώ τις πρόλαβα, αλλά δεν κατάλαβα τι εννοείτε  :eusa_think:

Επιβεβαιώνω και εγώ, μετά τις 4 στροφές ο κινητήρας δεν ανέβαζε άλλο το ρελαντί, παρ όλο που ακολούθησα κατά γράμμα τις οδηγίες για τη ρύθμιση.

Το ίδιο κ εγώ, μετά απο κάμποσες στροφές επιπλέον των τριών το ρελαντί δεν ανεβαίνει άλλο, παραμένει σταθερό ακόμα κ αν τις αφαιρέσω.

Το κακό είναι πως δεν είχα το κουράγιο να την οδηγήσω κάμποσα χιλιόμετρα ετσι ωστε να δώ τι παίζει με τα μπουζί.
Ενας λόγος που με κάνει να προτιμώ τις λιγότερες στροφές είναι το ότι οι πάιλοτ επιδρούν εως τις 2500-3000 στροφές, αρα αν εκεί εμπλουτίσω το μίγμα ισως στην κίνηση της Αθήνας να αυξηθεί η κατανάλωση.
Ισως είναι καιρός να αγοράσω ενα colortune, με 50 ευρουλάκια θα ησυχάσω και θα γλυτώσω και απο τα φιλοσοφικά σεντόνια του Γιάννη. :thumbright:

Δοκιμάζοντας βρήκα κάτι ακόμα όμως..............

Για το τσοκ δεν ξερω τι συμβαίνει, τωρα με τα σχετικά κρύα τραβώντας στο μέγιστο οι στροφές φτάνουν τις 1800, αλλά σε λιγότερο απο 20'' πέφτουν κ δείχνει να μπουκώνει , κρατιέται στην ζωή μόνο με γκάζι.
Χαμηλώνοντας το τσοκ στην 1η σκάλα οι στροφές πέφτουν κοντα στις 1000 κ πλέον μπορεί να τρέμει ελαφρά αλλά δεν σβήνει.
Καλοκαίρι δεν το συζητώ δεν δέχεται τσοκ 2η σκαλα με τπτ.
 

Οσο πιο φτωχο ειναι το μειγμα τοσο περισοτερο ανεβαινουν οι στροφες τραβωντας ττο τσοκ, οσο ομως το εμπλουτιζω ξεβιδωνοντας τα pilots τοσο λιγοτερο ανεβαινουν.

Λογικό, αφού έχει ηδη σχετικά πλούσιο μίγμα.
Λέτε να βρούμε διαφορές στην  ρύθμιση των παιλοτ αν βάλουμε όλοι το τσοκ σε 1η η 2η σκάλα κ σε ορισμένες στροφές? :2dizzy:
 
 
......  σε κάποια φάση διαλογισμού και εσωτερικών αναζητήσεων  :2hysterical: ........

Νάτα μας πάλι .... :2slap:

 
Διαβάζω εδώ για ρυθμίσεις της τάξεως των 5 στροφών έξω 3 και 3 και 1/2 που έχουμε οι περισσότεροι στις pilot, μιλώντας πάντα για κινητήρες με  αρκετά χιλιόμετρα (όπως το θέσει κανείς το αρκετά), φορτωμένα.

Σε κάποιο θέμα ο Θανάσης Aerios είχε γραψει αν θυμάμαι καλά πως το colortune που διέθετε του εδεινε μιγμα στις 3 1/4 εως 3 1/2.

 
Ο γενικός κανόνας λέει, ότι φέρνουμε τις pilot στις 3 στροφές και ρυθμίζουμε από εκείνο το σημείο ξεβιδώνοντας προς τα έξω.

Δλδ δεν πρέπει με τπτ να μειώσουμε κάτω απο τις 3 στροφές? αυτό λές?

H βίβλος λέει να ξεβιδώσουμε στις 3 στροφές εξω, και θέση που ονομάζει initial=αρχική.

Μετα

α) στρέφουμε εξω μισή στροφή ,
β) εάν οι στροφές του κινητήρα ανεβουν 50στρ/λ η περισσότερο συνεχίζουμε με βήματα μισής στροφής μέχρι οι στροφές να αρχίσουν να μειώνονται, 
γ) εκεί ρυθμίζουμε το ρελαντί στις 1200+-100
δ) Μετά βιδώνουμε την πάιλοτ του πίσω μέχρι οι στροφές να αρχίσουν να πέφτουν 50στρ η περισσότερο
ε) στρεφουμε την παιλοτ του πίσω κυλίνδρου σύμφωνα με την φορά στροφής των δεικτών του ρολογιου (βιδώνουμε δλδ) μέχρι το σημείο που ονομάζει ''final opening'' ξεκινώντας απο την θέση του βήματος (δ)
στ) ρυθμίζουμε κ πάλι το ρελαντί
ζ) επαναλαμβάνουμε τα βηματα δ,ε κ στ και για τον εμπρός κυλινδρο.

Ωραία , αντε κ έχουμε το στροφόμετρο ακριβείας , αντε κ εχουμε ενα μηχανάκι που εχει σταθερό ρελαντί (γιατί το δικό μου δεν ...)  κ μας δείχνει διαφορά 50 στροφών/λ , η ρύθμιση που είναι  ΟΕΟ?
Στην μέση των στροφών απο την μεσα (βίδωμα) θέση που πέφτουν οι στροφές κ στην εξω (ξεβίδωμα) ?
αρα τελικά ισως είμαστε κ πλούσιοι στις 3 εξω, ποιός ξέρει?

 
Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μας οδηγήσει σε ανάγκη ρύθμισης πιο φτωχού μίγματος στην pilot;

Διαβαζοντας τα παραπάνω περί ρύθμισης δεν νομίζω οτι η τελική θέση απασχολεί τον Σοιχίρο.



john lk

  • Guest
Reply #659 on: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 20:29:16 μμ
Νικο εχω το colourtune και το θεωρω σχεδον αχρηστο, αφου απο τις 3 στροφες εξω εως τις 5,5 με 6 εξω μου δειχνει την ιδια καυση (την σωστη ομως μπλε φλογα).
Τι στο καλο συμβαινει δεν ξερω, μαλλον δεν δειχνει με ακριβεια τι ειδους καυση κανει, καθ'οτι στο ευρος αυτο των στροφων εξω εχω απο σκασιματα εως πλουσιο μειγμα.
Τελικως μονο τα μπουζι λενε την αληθεια και στα φτωχα μειγματα τα σκασιματα στην εξατμιση.

Μπορω να σου το δανεισω να δοκιμασεις και εσυ.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #660 on: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 20:48:57 μμ

Μπορω να σου το δανεισω να δοκιμασεις και εσυ.


Δεν χρειάζεται, απλά με γλύτωσες απο ενα ακόμα έξοδο. Νάσαι καλά.

αν κ με βαζεις σε ιδέες , λες να?  :goofy: :goofy:

Ομως αφου σου δείχνει σωστή καύση απο <<3 στροφες εξω εως τις 5,5 με 6>> γιατί δεν ρυθμίζεις στην μέση των στροφών αυτών?

Τελικά ο καυσαναλυτής είναι η λύση. Αλλά να είχαμε δύο ξέχωρες εξατμίσεις η το κουράγιο να τρυπήσουμε λαιμους εξαγωγής.
O Iταλός δλδ είναι καλύτερος που το εχει ηδη ετοιμο στον Πήγασο?
Βγαζεις καπάκι



κ είσαι ετοιμος να βιδώσεις το πρόμπ του καυσαναλυτή.




« Last Edit: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 20:55:09 μμ by Stoneman »



john lk

  • Guest
Reply #661 on: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 20:54:37 μμ
ρυθμιζω στις 5 εξω γιατι εικει δεν εχω σκασιματα και το χρωμα στα μπουζι ειναι το σωστο, στις 4,5 και 4 εξω εχω σκασιματα,



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #662 on: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 21:19:57 μμ

Δλδ δεν πρέπει με τπτ να μειώσουμε κάτω απο τις 3 στροφές? αυτό λές?

Η βίβλος το λέει, ή τουλάχιστον είναι γραμμένη - μεταφρασμένη έτσι που δίνει αυτή την εντύπωση. Εγώ αυτό κατάλαβα, αλλά δεν βλέπω το λόγο γιατί κάποιος κινητήρας να μη λειτουργεί καλύτεαρ με το μίγμα πιο φτωχό στις pilot, πχ στις 2.5 στροφές.

Σε διορθώνω σε ένα σημείο όπου αναφέρεις:

ε) στρεφουμε την παιλοτ του πίσω κυλίνδρου σύμφωνα με την φορά στροφής των δεικτών του ρολογιου (βιδώνουμε δλδ) μέχρι το σημείο που ονομάζει ''final opening'' ξεκινώντας απο την θέση του βήματος (δ)

στο μάνιουαλ γράφει counter clockwise, δηλαδή ανάποδα από τους δείκτες και άρα ξεβίδωμα και στον άλλο κύλινδρο, δεν βιδώνουμε για να βρούμε το final opening. Άρα από τα συμφραζόμενα βγαίνει πως όπου και να καταλήξεις θα πρέπει για κάποιο λόγο να είναι πάνω από ή ακριβώς στις 3 στροφές. Άρα η τελική θέση απασχολεί εν μέρη, όμως δεν μας απασχολεί εάν τελικά καταλήξουμε στην ίδια ρύθμιση και στα δύο καρμπυρατέρ ή σε διαφορετική, κάτι στο οποίο είχα καταλήξει και εγώ αφού με διαφορετική ρύθμιση στο κάθε ένα κατάφερνα να κάνω τον κινητήρα να λειτουργεί καλύτερα στο ρελαντί.

Τελικά όπως λέει ο john lk, μάλλον η καλύτερη λύση είναι ότι πει το μπουζί, σε συνδυασμό με τα σκασίματα από την εξάτμιση, και με γνώμονα ίσως την τελική κατανάλωση που θα προκύψει από τη ρύθμιση. Εγώ παρατήρησα ότι μπορώ να δουλέψω άνετα από 3.5 μέχρι και 4.5 στροφές, με το μπουζί να βγαίνει σε ανεκτό χρωματισμό (από καλή καύση μέχρι οριακά πλούσιο), δεν μέτρησα όμως κατανάλωση για να μπορέσω να πώ με βεβαιότητα ποιά θέση είναι καλύτερη για τη περίπτωσή μου, δεν μπορώ να διαθέσω τόσο χρόνο και να ρυθμίζω ανάμεσα στις διαδρομές που κάνω. Για την ώρα έχω επανέλθει στα φυσιολογικά μου λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που έβλεπα μέχρι τώρα, αλλά η ρύθμιση είναι η αρχική που κάναμε παρέα πριν λίγο καιρό (ίδια και στους δύο κυλίνδρους).

Νικο εχω το colourtune και το θεωρω σχεδον αχρηστο, αφου απο τις 3 στροφες εξω εως τις 5,5 με 6 εξω μου δειχνει την ιδια καυση (την σωστη ομως μπλε φλογα).
Τι στο καλο συμβαινει δεν ξερω, μαλλον δεν δειχνει με ακριβεια τι ειδους καυση κανει, καθ'οτι στο ευρος αυτο των στροφων εξω εχω απο σκασιματα εως πλουσιο μειγμα.

Και το σκεφτόμουν και εγώ μαζί με το Νίκο σαν ιδέα για επόμενη αγορά, δεν περίμενα ότι θα βρισκόταν κάποιος να το θεωρεί σχεδόν άχρηστο, άρα και από εμένα ακυρώνεται η αγορά του. Το να βγάζει ίδια καύση από τις 3 έως τις 5.5 με κάνει να σκεφτώ ότι το μίγμα μετά από κάποιες στροφές δεν αλλάζει τόσο δραματικά όσον αφορά το πόσο πλούσιο μπορεί να γίνει, ίσως να έλεγα ότι μετά τις 4 στροφές η pilot δεν έχει άλλο να "δώσει", αναφέρεις όμως ότι το μπουζί και τα σκασίματα δείχνουν βελτίωση ακόμη και πάνω από αυτές τις στροφές, οπότε επιστρέφω στη πρώτη μου σκέψη, το μίγμα γίνεται πλούσιο, αλλά όχι δραματικά πλούσιο, δηλαδή δεν επιδρά το ίδιο έντονα  η pilot όσο κινείσαι πάνω από τις 4 στροφές. Άρα και μια άυξηση στην κατανάλωση να μην είναι ιδιαίτερα αντιληπτή.

Από όσα έγραψες, το colortune, ίσως να είναι χρήσιμο για να σου δείξει πότε έχεις φτωχό μίγμα, και να σε "διώξει" από αυτή τη περιοχή. Για να πετύχεις ακριβές αποτέλεσμα μάλλον χρειάζεται καυσανάληση που λέει και ο Νίκος. Όμως πια θεωρώ ότι το τραβάμε πολύ για μια ρύθμιση καρμπυρατέρ, η ΤΑ, δεν απαιτεί τόσο μεγάλη ακρίβεια, (εκτός και αν κυνηγάμε μπας και κάτσει το ρελαντί φρόνιμα).




Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #663 on: Τρίτη 02 Φεβρουάριος 2016, 21:48:52 μμ
Το Colortune είναι ένα πολύ καλό εργαλείο. Σε μένα τουλάχιστον η μεταβολή των Pilots φαινόταν άμεσα.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #664 on: Τετάρτη 03 Φεβρουάριος 2016, 11:51:44 πμ
Το Colortune είναι ένα πολύ καλό εργαλείο. Σε μένα τουλάχιστον η μεταβολή των Pilots φαινόταν άμεσα.

Καλημέρα, ο johnlk, αναφέρει ότι όταν το γύριζε το μηχανάκι σε πλούσιο το Colortune, συνέχιζε να δείχνει μπλε χρώμα. Έχεις κάποια διαφορετική εμπειρία στο παραπάνω με το δικό σου, δηλαδή ανεβάζοντας πιο πλούσιο μείγμα έβγαζε άλλο χρώμα το Colortune;





Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #665 on: Τετάρτη 03 Φεβρουάριος 2016, 12:59:29 μμ
Καλημέρα, ο johnlk, αναφέρει ότι όταν το γύριζε το μηχανάκι σε πλούσιο το Colortune, συνέχιζε να δείχνει μπλε χρώμα. Έχεις κάποια διαφορετική εμπειρία στο παραπάνω με το δικό σου, δηλαδή ανεβάζοντας πιο πλούσιο μείγμα έβγαζε άλλο χρώμα το Colortune;




Στο φτωχό μείγμα ο σπινθήρας ήταν άσπρος. Στο πλόυσιο γινόταν κίτρινος. Στο δικό μου τουλάχιστον οι ρυθμίσεις των pilots ήταν ίδιες και στα δύο carbs. Σε κάποια άλλα που είχα ρυθμίσει με περισσότερα χιλιόμετρα υπήρχε μια απόκλιση της τάξης του 1/4 της στροφής όχι παραπάνω



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #666 on: Τετάρτη 03 Φεβρουάριος 2016, 20:55:21 μμ
ρυθμιζω στις 5 εξω γιατι εικει δεν εχω σκασιματα και το χρωμα στα μπουζι ειναι το σωστο, στις 4,5 και 4 εξω εχω σκασιματα,

 :eusa_think:

Τελικά όπως λέει ο john lk, μάλλον η καλύτερη λύση είναι ότι πει το μπουζί, σε συνδυασμό με τα σκασίματα από την εξάτμιση, και με γνώμονα ίσως την τελική κατανάλωση που θα προκύψει από τη ρύθμιση.

Ποιά σκασίματα είναι αυτά? αυτά τα χαμηλά που ακούγονται απο την εξάτμιση στο ρελαντί σαν να χάνει ανάφλεξη ενας κυλινδρος η σαν αρρυθμία? η οταν αφήνετε το γκάζι επιβραδύνοντας με ταχύτητα ?



john lk

  • Guest
Reply #667 on: Πέμπτη 04 Φεβρουάριος 2016, 00:12:51 πμ
Εαν το μειγμα ειναι πολυ φτωχο ακουγονται σκασιματα (καμμια φορα εντονα) στο κλεισιμο του γκαζιου (στον δρομο με ταχυτητα στο σαζμαν)  καθως επισης και υποκωφα σκασιματα στο ρελαντι. Επισης οταν ριχνουμε μια γκαζια στις 3500 με 4000 στροφες (με νεκρα στο σαζμαν) παρατηρουμε οτι οταν οι στροφες πεφτουν, σκαλωνουν για λιγο στις 1800 με 1900 στροφες, και μετα πανε στο ρελαντι.

Κανοντας το μειγμα λιγοτερο φτωχο (ξεβιδωνοντας σταδιακα τις pilot), τα υποκωφα σκασιματα γινονται λιγοτερα εως οτου σταματουν τελειως. Τα σκασιματα στο κλεισιμο του γκαζιου μειωνονται και αυτα σημαντικα και σχεδον σταματουν. Το σκαλωμα των στροφων μειωνεται τοσο σε διαρκεια οσο και σε ποιες στροφες εμφανιζεται. Ενω αρχικα σκαλωνει στις 1900, μετα σκαλωνει στις 1700, μετα στις 1500 και μετα εξαφανιζεται)

Για εμενα η ενδειξη οτι επιασα το σωστο μειγμα ειναι να μην εχω καθολου υποκωφα σκασιματα στο ρελαντι, να μην εχω σκασιματα στο κλεισιμο του γκαζιου με ταχυτητα στο σαζμαν και να μην μου σκαλωνουν  καθολου οι στροφες στην γκαζια με νεκρα στο σαζμαν. Αφου πετυχω αυτα βγαζω τα ευκολα μπουζι, τα καθαριζω καλα και μετα απο καποια χλμ τα ελεγχω για να δω την καυση.

Να σημειωσω τρια πραγματα.
Πρωτον, εαν το μειγμα ειναι φτωχο, τα συμπτωματα που αναφερω παραπανω ειναι πιο εντονα οταν το μοτερ ειναι κρυο, και μειωνονται οταν το μοτερ ζεσταθει.
Δευτερον, τις περισσοτερες φορες με το μοτερ κρυο (και με τα μπουζια να εχουν το σω.στο χρωμα - ητοι σωστο μειγμα) εχω μερικα σκασιματα σε παρατεταμενα κλεισιματα του γκαζιου (με ταχυτητα στο σαζμαν) πχ σε κατηφορες. Δεν εχω ομως σκασιματα στο ρελαντι (εκτος απο ισως 2-3 μολις βαλω μπροστα) και απολυτως κανενα σκαλωμα των στροφων οταν πεφτουν.
Τριτον, στο 600 μου εχω μια καταναλωση εντος πολης απο 5,6 εως 6,2 λ/100 χλμ. Τον χειμωνα που τραβω λιγο τσοκ και ζεσταινω για λιγα λεπτα, η καταναλωση ειναι γυρω στο 6. Σημερα που εβαλα βενζινη ειχα καταναλωση 5,9, πριν μια εβδομαδα που ειχαμε περισσοτερο κρυο, μετρησα 6,2. Βεβαια παιζει τεραστιο ρολο και το δεξι χερι....

Τα συμπτωματα του φτωχου μειγματος τα διαβασα αρχικα σε καποιο φορουμ του εξωτερικου οταν εψαχνα πως ρυθμιζουμε το μειγμα Επισης - αν θυμαμαι καλα - το εχω δει και σε ελληνικο φορουμ.

Αυτα ειχα να πω, ελπιζω να μην κουρασα...



Offline nikos_pc

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 153
Reply #668 on: Πέμπτη 04 Φεβρουάριος 2016, 10:44:48 πμ
Στο 700 που έχω μου κάνει συνέχεια σκασίματα όπως ακριβώς περιγράφεις παραπάνω , πως ρυθμίζουμε το μίγμα ώστε να μην δουλεύει φτωχό? Αν και φτωχό το μίγμα έχω κατανάλωση στην πάλη 7 στα 100 με πολύ ήρεμο χέρι τι μπορεί να φταίει?



john lk

  • Guest
Reply #669 on: Πέμπτη 04 Φεβρουάριος 2016, 15:09:40 μμ
Το 700 ειναι ψεκαστο και δεν νομιζω οτι κανεις μπορει να επεμβει στο ιντζεκτιον, τουλαχιστον με την ευκολια που επεμβενει καποιος στα καρμπυρατερ.
Παντως η καταναλωση σου μου φαινεται αρκετα υψηλη.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #670 on: Πέμπτη 04 Φεβρουάριος 2016, 15:14:24 μμ
Αν έχεις σκασίματα στο 700άρ ή παίρνει αέρα απο κάπου ή κάποιο ζουάν της εξάτμισης είναι καμένο και έχεις διαρροή καυσαερίων. To 700άρι όπως γράφτηκε και πιο πάνω δεν έχει ρύθμιση όπως το 650 γιατί είναι ψεκαστό.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2750
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #671 on: Πέμπτη 04 Φεβρουάριος 2016, 17:38:41 μμ
Αααα!!! Τι σας φταίνε τα σκασίματα;
Εγώ τα απολαμβάνω, βοηθούσης και της Remus!


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #672 on: Πέμπτη 04 Φεβρουάριος 2016, 21:39:11 μμ
Εμ εδώ είναι το πρόβλημα... Εμείς δεν διαθέτουμε Remus  και ακούγονται κλούβια :2hysterical:  :2hysterical:



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9810
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #673 on: Πέμπτη 04 Φεβρουάριος 2016, 21:41:10 μμ
Εαν το μειγμα ειναι πολυ φτωχο ακουγονται σκασιματα (καμμια φορα εντονα) στο κλεισιμο του γκαζιου (στον δρομο με ταχυτητα στο σαζμαν)  καθως επισης και υποκωφα σκασιματα στο ρελαντι.

Μάλιστα, ναι έχω κ εγώ απο αυτά.

Επισης οταν ριχνουμε μια γκαζια στις 3500 με 4000 στροφες (με νεκρα στο σαζμαν) παρατηρουμε οτι οταν οι στροφες πεφτουν, σκαλωνουν για λιγο στις 1800 με 1900 στροφες, και μετα πανε στο ρελαντι.

 Εχω διαβάσει εδώ : http://motocikleta.gr/distribution/topic10711.html  σε ενα νημα για τις Honda Bros Pilot screws , πως σκάλωμα στροφών δηλώνει πλούσιο μίγμα που δεν προλαβαίνει να καεί .

Δευτερον, τις περισσοτερες φορες με το μοτερ κρυο (και με τα μπουζια να εχουν το σω.στο χρωμα - ητοι σωστο μειγμα) εχω μερικα σκασιματα σε παρατεταμενα κλεισιματα του γκαζιου (με ταχυτητα στο σαζμαν) πχ σε κατηφορες.

Ισως για αυτό να ευθύνονται οι air-cut-off valves που εμπλουτίζουν το μίγμα για να απογεύγονται τα σκασίματα.
Η δική μου στίς ίδιες συνθήκες σκάει 1-2 φορες αρχικά κ μετα σταματάει.

Αυτα ειχα να πω, ελπιζω να μην κουρασα...

μην κολάς, κουβεντούλα να γίνεται.



john lk

  • Guest
Reply #674 on: Παρασκευή 05 Φεβρουάριος 2016, 11:03:18 πμ
Νικο, καλημερα
1.  Και εγω κατι θυμαμαι οτι ειχα διαβασει σε ελληνικο φορουμ οτι το σκαλωμα οφειλεται σε πλουσιο μειγμα.
Ομως το ειχα πρωτοδιαβασει σε φορουμ του εξωτερικου (νομιζω εγγλεζικο) και ελεγε ακρθβως το αντιθετο, οτι το σκαλωμα δηλαδη οφειλεται σε φτωχο μειγμα. Πιστευω οτι εγινε λαθος μεταφραση η παρερμηνια.
Το μονο απολυτα σιγουρο ειναι οτι εγω εχω παρατηρησει το σκαλωμα στο φτωχο μειγμα και μαλιστα αρκετες φορες και παντα διορθωνεται (μειωνεται εως οτου φτασει στις στροφες του ρελαντι 1200 - 1300) οσο κανω το μειγμα πλουσιοτερο.
2.  Τα σκασιματα με κρυο το μοτερ σε κατηφορες κλπ και τα οποια σκασιματα στο ρελαντι (κρυο μοτερ) οφειλονται στο οτι ο αρερας εισαγεται αρκετα κρυος στον σχετικα κρυο κυλινδρο και εχει μεγαλυτερη πυκνοτητα, επομενως το μειγμα ειναι στοιχειομετρικα φτωχο (εφ'οσον η ποσοτητα βενζινης που εισερχεται στον κυλινδρο ειναι η ιδια). Οσο ζεσταινεται το μοτερ η θερμοτητα του ζεσταινει τον αερα και μειωνεται η πυκνοτητα του, επομενως το μειγμα γινεται πλουσιοτερο.
Εχω διαβασει επισης οτι οταν τα συμπτωματα μειωνονται οσο ζεσταινεται το μοτερ υποδηλωνει φτωχο μειγμα, οταν τα συμπτωματα αυξανονται οσο ζεσταινεται το μοτερ υποδηλωνει οτι το μειγμα ειναι πλουσιο.
Δεν αποκλειω ομως τις air cut off valves οπως αναφερεις, αν και τα διαφραγματα τους ειναι οκ.
3.  Μην ξεχναμε οτι πρεπει να παρατηρουμε την καυση οταν το μοτερ ειναι ζεστο. Επισης υπαρχει αισθητη διαφορα στα συμπτωματα αυτα τον χειμωνα (αερας περιβαλοντος κρυος - αρα μεγαλη πυκνοτητα - φτωχοτερο μειγμα) σε συγκριση με το καλοκαιρι (αερας περιβαλοντος ζεστος - αρα μικρη πυκνοτητα - πλουσιοτερο μειγμα).