Ωχ!
Διάβασε Νίκο... Η ιστορία πάει κάπως έτσι...
Ξεκίνησα λύνοντας πρώτα τις βίδες της πάνω τιμονόπλακας, για να ακούσω - μετρήσω τι παίζει μέσα, αν υπάρχει λάδι τουλάχιστον και να δώ στην πορεία. Οι βίδες της τιμονόπλακας ήταν ΟΚ, οι τάπες όμως.... Όχι δεν τις είχα σφίξει εγώ, και χρειάστηκα προέκταση στη καστάνια 30 πόντους ακόμα για να έχω μοχλό να τις γυρίσω. Το χειρότερο στην όλη υπόθεση ήταν ότι είχαν φαγωθεί κιόλας πιθανότατα από την προηγούμενη επέμβαση που δεν την έκανα εγώ φυσικά αλλά φαίνεται να έχει γίνει σε "σοβαρό" μάστορα. Το καρυδάκι το 17 έπαιζε μέσα, δοκίμασα με πολύγωνο τα ίδια αλλά κάποια στιγμή τα κατάφερα. Ήμουν στο τσακ να τα παρατήσω.
Λάδια λοιπόν είχε μέσα, τα άκουσα αφήνοντας το ελατήριο να βουτήξει μέσα και έβαλα μετά ένα καλώδιο για να το δώ ότι βράχηκε. Το πόσο είχε και το τί ήταν ακριβώς αυτό το μείγμα είναι άλλη ιστορία. Αφού είχαν έτσι τα πράγματα είπα να λύσω τις βίδες κάτω (τις τάπες δηλαδή) για να αδειάσω το λάδι. Ξαναβάζω τάπες πάνω και ρίχνω το μηχανάκι στο έδαφος για κόντρα. Λασκάρω, και σηκώνω πάλι διπλό, ρίχνω το απόβαρο στη μπαγαζιέρα (2 πακέτα πλακάκια
) και λύνω να αδειάσει το λάδι:
Δεν ήταν πηχτό, έμοιαζε και με λάδι, είχε έντονη μυρωδιά "χαλασμένου" και ρινίσματα ασημί. Σίγουρα με το μάτι φάνηκε ότι οι μπουκάλες δεν είχαν μέσα 540ml, και το επιβεβαίωσα μετά, αφού χρησιμοποιώντας ένα δοχείο για να πετάξω τα παλιά λάδια, ο δοσομετρητής του "έδειξε" κάτι παραπάνω από 800ml στο σύνολο των δύο. Παρ όλα αυτά και θα μας χρειαστεί ίσως στη συνέχεια, η ποσότητα που έβγαλαν οι δύο μπουκάλες ήταν ίδια σχεδόν, με διαφορά μερικών ml (σίγουρα κάτω από 5). Κατόπιν έβαλα ξανά τις τάπες με το χέρι, και έριξα μέσα βενζίνη καθαρή για "πιάσω" τη μούργα από το πάτο. Καθάρισα όσο μπορούσα το σύνολο για να ξαναδέσω και να βάλω όσο λάδι ήταν να βάλω μέσα, αφού θα στέγνωνε. Εδώ να αναφέρω επίσης ότι η μία βίδα ήταν κανιβαλισμένη επιφανειακά (αν και εσωτερικά το καρυδάκι άλεν έπιασε ωραία), και οι δύο ροδέλες πατημένες δίχως αύριο, σφιγμένες όσο δεν πάει προφανώς παλιότερα....
Σε αναμονή του στεγνώματος, είπα να λύσω τις φούσκες για να δώ σε τι κατάσταση είναι οι ξύστρες τουλάχιστον και εάν οι τσιμούχες στεγανοποιούν το λάδι. Βγάζω πρώτα τη δεξιά και βλέπω χαρακιές στο χρώμιο:
ωραία λέω γίναμε... Με λίγο ψηλάφιση όμως δεν τις ένιωθα, αλλά δυστυχώς, η πλευρά που "βλέπει" μπροστά, έκρυβε μια άσχημη έκπληξη, χαρακιές επίσης αλλά τις καταλαβαίνω και με το χέρι (ίσως στη φωτό να μη φαίνονται καλά). Το χρώμιο είχε "μαυρίσει" στο σημείο εκείνο, δεν έβλεπα όμως διαρροή λαδιού, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπήρχε ή ότι δεν θα υπάρχει στη συνέχεια. Επιπλέον, οι γλύστρες φαίνονταν σε καλή κατάσταση παρ όλο το χώμα που είχαν μαζέψει πάνω τους, δεν έδειχναν να χάνεται τόσο πολύ λάδι ώστε να δικαιολογήσει το ότι οι χαρακιές αυτές μπορεί να προήλθαν από εμένα (δηλαδή κατά το διάστημα που είχα τη μηχανή στη κατοχή μου). Μάλιστα το χώμα που είχε μαζευτεί εκεί έδειχνε στεγνό όταν το έβγαλα έξω με το αρνητικό:
Η αριστερή μπουκάλα αν και με χαρακιές επίσης ήταν σε καλύτερη κατάσταση:
Σκέφτηκα να το παρατήσω έτσι, όμως, λάδια ήταν σίγουρο ότι έπρεπε να αλλάξω. Τσιμούχες δεν είχε νόημα να σκεφτώ καν (στεγανοποιούσαν δεν στεγανοποιούσαν), και δεν ήθελα να αγοράσω αφού είδα τι έκρυβαν πίσω τους τα χρώμια. Έτσι πήρα με βαριά καρδιά την απόφαση να δέσω το μπροστινό με φρέσκα λάδια, και να καθαρίσω μόνο τις ξύστρες από τη μέσα πλευρά με τη χρήση ενός φίλμ από εκείνα που είχαμε παλιά στο σπίτι να τραβάμε φωτογραφίες (για την ακρίβεια χρησιμοποίησα το "αρνητικό").
Μετά θυμήθηκα ότι ο γέροντας (Stoneman) μου είχε πεί ότι άν λύσω από κάτω πρέπει να βρώ κάποιον να πατάει το τιμόνι από πάνω για να μπορέσω να ξαναβιδώσω και να σφίξω τις βίδες, όμως κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό και έτσι κατέφυγα σε μια λύση απελπισίας, και έδεσα τη ρόδα από το τιμόνι με ιμάντα τον οποίο έσφιξα ώστε να μου "κρατάει" τα μπροστινά.
και τελικά με την απαραίτητη κόντρα, μπόρεσα να φέρω τις κάτω βίδες στα 20Nm που έλεγε στο μάνιουαλ. Γέμισα λάδι, και έκλεισα και πάνω, έκανα μερικές διαδρομές για να τσεκάρω ότι δεν στάζει από κάτω αφ ενός και ότι δεν είναι τραγικά τα πράγματα από πάνω στη δεξιά μπουκάλα. Δεν μπορώ να πώ με βεβαιότητα ότι δεν χάνει, ή ότι δεν θα χάσει άμεσα και δεν ξέρω τι πορεία θα μπορούσα να ακολουθήσω από εδώ και πέρα. Ίσως θα έπρεπε να σκεφτώ αντικατάσταση της και άρα εκ νέου σέρβις στο μπροστινό ή θα έπρεπε να περιμένω να δώ "που το πάει" και να αποφασίσω αργότερα τι θα κάνω?
Όπως καταλάβατε, μαμακία σέρβις μπροστινού έγινε, στην ουσία αλλάχτηκαν μόνο τα λάδια, αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να κάνω και κάτι περισσότερο αφού είδα ότι είδα πίσω από τις φούσκες. Στο δρόμο που την έβγαλα, με 10άρι λάδι πλέον, έχουν βελτιωθεί τα βυθίσματα στο φρενάρισμα, ο θόρυβος αλλά και τα βυθίσματα στις λακούβες όπως και το ύψος στην όλη υπόθεση αφού πλέον όταν σηκώνεται η μηχανή και πατάει στις ρόδες δεν "κάθεται" η ανάρτηση όπως γινόταν πριν που τα λάδια ήταν 150ml λιγότερα. Πολύ φοβάμαι όμως ότι αχνοφαίνεται μεγάλη ζημιά (οικονομική) στον ορίζοντα....