Hellas Transalp Forum

ΒΟΗΘΕΙΑΑΑ για ελατήρια εμβόλου

γκ · 18246

Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
on: Τρίτη 12 Ιούνιος 2012, 08:24:57 πμ

Πως ξεκολλάμε κολλημένα ελατήρια από τα λούκια τους;;;;;;;;

Υποθέτω πρώτα τα πνίγομε στο WD.
Δεύτερον;;; Τα χτυπάμε στο άνοιγμά τους με καμμιά χοντρή βελόνα, τροχισμένο κατσαβίδι, σουβλί, με κάτι τέλος πάντων πιό λεπτό από το λούκι του εμβόλου;

Το ζέσταμα το φοβάμαι.


Και άντε και τα βγάλαμε.

Ότι σημάδι και να έχουν τα καινούρια δείχνει την επάνω πλευρά τους;
Το τρίο των ελατηρίων λαδιού, (δυο λεπτά ελατήρια και στη μέση ένα σαν σερμπαντίνα για αποστάτης) έχουν και αυτά πάνω και κάτω πλευρά;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #1 on: Τρίτη 12 Ιούνιος 2012, 13:17:13 μμ
Καλύτερα βούτα στο πετρέλαιο για κανα δυο μέρες. Μετά θα βγούν σίγουρα πιο εύκολα.
Για το σημάδι - πάνω ή κάτω ,νομίζω οτι δεν έχει σημασία, εκτός και αν βάλεις τα ίδια.


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #2 on: Τρίτη 12 Ιούνιος 2012, 13:38:51 μμ
 Τα γράμματα κοιτάνε το στρόφαλο και οι εγκοπές των ελατηρίων σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γωνία Απ΄οτι θυμάμαι.



Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #3 on: Τρίτη 12 Ιούνιος 2012, 15:29:19 μμ
Κόλλησαν?
Μήπως είναι σφιχτά και νομίζεις ότι κόλλησαν.
Τα ελλατήρια του πιστονιού το αγκαλιάζουν σφιχτά. Επίσης ψιλοσφηνώνουν μέσα στην εγκοπή.
Δοκίμασε με ένα μυτερό σουβλί και πολύ προσεκτικά να βγάλεις λίγο  την άκρη του πάνω (προς κεφαλή) ελλατηριου να δείς βγαίνει?
Προτύτερα να λαδώσεις το πιστόνι γιατί τα ελλατήρια βγαίνουν σερνόμενα πάνω του. Και προσοχή με το σουβλί μην το χαράξεις. Σταθερό χέρι. Αν δεν έχεις αφαιρέσει το πιστόνι από τη μπιέλα και το κινητήρα σφήνωσε το καλά με πολλά πανια και πατσαβούρια για να έχεις και τα 2 χέρια ελεύθερα.
Αν το έχεις βγάλει το σφηνώνεις σε μέγγενη αφού παρεμβάλεις κομμάτια σαμπρέλας.


...μηχανηκάρα μου! Βάλτου και σώς για να γλυστράει!  ;D ;D

Καλη εργασία. ;)  :)



Offline nikosr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 810
Reply #4 on: Τρίτη 12 Ιούνιος 2012, 21:40:43 μμ
Με κοκα-κολα είχα ξεκολλήσει πριν από πολλά, πολλά χρόνια τα ελλατήρια από ένα διχρονάκι Yamaha Rd 350 LC, αλλά επειδή ο πρηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν τρελόγκαζος είχε βάλλει αγωνιστικά με 1 ελλατήριο και δεν πολυθυμάμαι την σειρά τους.
Νομίζω ότι ο Aerios είναι σωστός.

Προσοχή κοκακόλα μόνο αν τα εχεις ήδη βγάλει από τις μπιέλες.
Μην σου τρέξει μέσα στα σπλάχνα του μοτερ  :eusa_naughty: γιατί θα κολλήσει σε χρόνο μηδέν  :'(



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #5 on: Τρίτη 12 Ιούνιος 2012, 21:48:40 μμ
Με κοκα-κολα είχα ξεκολλήσει πριν από πολλά, πολλά χρόνια τα ελλατήρια από ένα διχρονάκι Yamaha Rd 350 LC, αλλά επειδή ο πρηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν τρελόγκαζος είχε βάλλει αγωνιστικά με 1 ελλατήριο και δεν πολυθυμάμαι την σειρά τους.
Νομίζω ότι ο Aerios είναι σωστός.

Προσοχή κοκακόλα μόνο αν τα εχεις ήδη βγάλει από τις μπιέλες.
Μην σου τρέξει μέσα στα σπλάχνα του μοτερ  :eusa_naughty: γιατί θα κολλήσει σε χρόνο μηδέν  :'(

Νίκο με έκανες και γέλασα σήμερα!  :D

Αν είναι έτσι την επόμενη φορά φέρτο  στο χημείο μου ρε συ να τα ξεκολλήσουμε σε χρόνο DT.  :-*


Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #6 on: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2012, 08:01:54 πμ
Ευχαριστώ καλό μου φόρουμ!

Ωωωωωπ στη θεωρία έχομε πρόβλημα όμως!
Για το σημάδι - πάνω ή κάτω ,νομίζω οτι δεν έχει σημασία, εκτός και αν βάλεις τα ίδια.
Για τα πάνω, ή της φωτιάς, ή της πιέσεως είμαι σίγουρος ότι έχει σημασία. Και αυτό γιατί η διατομή του ελατηρίου δεν είναι παραλληλόγραμμη όπως φαίνεται με το μάτι. Έχει φάλτσο από τη μεριά του κυλίνδρου, που σημαίνει ότι αν μπει το πάνω κάτω το φάλτσο θα είναι ανάποδα. Η ερώτηση αφορά τα ελατήρια του λαδιού, εξπάντερ. Θα βάλω καινούρια Κώστα, αφού είχαν μπει νερά στον κύλινδρο και μετά από πολλά χρόνια ακινησίας τα ελατήρια κόλλησαν στα λούκια και στον κύλινδρο.

Κι' άλλο ωωωπ!
Τα γράμματα κοιτάνε το στρόφαλο και οι εγκοπές των ελατηρίων σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γωνία Απ΄οτι θυμάμαι.
Να το πρόβλημα! Εγώ θυμάμαι ακριβώς το αντίθετο! Δηλαδή τα γράμματα ΠΑΝΩ. θα αναζητήσω αξιόπιστη πηγή πριν αρχίσω να μοντάρω. Αέριε λύνεις δένεις επαγγελματικά, ή στη χάση και στη φέξη όπως εγώ;

Κόλλησαν?
Ναι Διαμαντή, αλλά ηρέμησε, δεν είναι το Τρανσάλπ, για ένα CX πρόκειται με τελευταίο πληρωμένο σήμα το 98 και νερά στον κύλινδρο. Το απόγευμα από το σπίτι θα ρίξω φωτό.

Όλες οι άλλες συμβουλές δεκτές ασυζητητί.

 
« Last Edit: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2012, 08:03:51 πμ by γκ »


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #7 on: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2012, 10:50:40 πμ
Ευχαριστώ καλό μου φόρουμ!

Ωωωωωπ στη θεωρία έχομε πρόβλημα όμως!Για τα πάνω, ή της φωτιάς, ή της πιέσεως είμαι σίγουρος ότι έχει σημασία. Και αυτό γιατί η διατομή του ελατηρίου δεν είναι παραλληλόγραμμη όπως φαίνεται με το μάτι. Έχει φάλτσο από τη μεριά του κυλίνδρου, που σημαίνει ότι αν μπει το πάνω κάτω το φάλτσο θα είναι ανάποδα. Η ερώτηση αφορά τα ελατήρια του λαδιού, εξπάντερ. Θα βάλω καινούρια Κώστα, αφού είχαν μπει νερά στον κύλινδρο και μετά από πολλά χρόνια ακινησίας τα ελατήρια κόλλησαν στα λούκια και στον κύλινδρο.

Δεν εννοώ το πάνω με το κατω ελατήριο. Εννοώ το ίδιο ελατήριο στη σωστή θέση αλλά να κοιτάει πάνω ή κάτω τα γράμματα.
Σε ένα ΚΤΜ δεν αναφέρει κάποια διαφορά
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=yzGQxtirfrE
αλλά παίζει ρόλο πιο ελατήριο θα βάλεις πάνω και πιο κάτω.


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #8 on: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2012, 12:15:23 μμ
Σωστά, δεν φαίνεται να πολυσκοτίζεται ποιά μεριά του ελατηρίου είναι η πάνω.
Πρόκειται για KTM όμως και wiseco, ακραίες αγωνιστικές επιλογές.
Για παράδειγμα το wiseco για τρανσάλπ απαιτεί τη διπλάσια ανοχή απ' ότι της μάνας του. Σε συνδιασμό με τη 12,5 συμπίεση, το εν λόγω τρανσάλπ θα καίει σε 50.000 χλμ τόσο λάδι, όσο το 400 του Μέμου στις 300.000.

Το ψάχνω και είμαι βέβαιος για τη διατομή των ελατηρίων, κάποια ελατήρια, όχι μόνο δεν έχουν παραλληλόγραμμη διατομή, αλλά έχουν και πατούρα διαμορφωμένη στην κάτω πλευρά.

Το πιθανότερο είναι τα ελατήρια που δεν έχουν σημαδεμένη κάποια πλευρά, να είναι παραλληλόγραμμης διατομής και να μπαίνουν όπως να είναι. Όσα έχουν σημαδεμένη πλευρά κατά πάσα πιθανότητα είναι η πάνω. Κάποιοι σοφοί κατασκευαστές γράφουν up, άλλοι μας αφήνουν να προβληματιστούμε.
« Last Edit: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2012, 12:18:50 μμ by γκ »


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #9 on: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2012, 16:34:19 μμ
Βασικά αν παρατηρήσεις τα ελατήρια και δεις διαφορά τότε αξίζει να προβληματιστείς το πως θα μπουν.


Offline nikosr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 810
Reply #10 on: Τετάρτη 13 Ιούνιος 2012, 23:12:46 μμ
Νίκο με έκανες και γέλασα σήμερα!  :D

Αν είναι έτσι την επόμενη φορά φέρτο  στο χημείο μου ρε συ να τα ξεκολλήσουμε σε χρόνο DT.  :-*


RD σου λέω βρε και όχι DT.   ;D
Ωχ...τι έχω πιει από το χημείο σου :2hysterical:



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #11 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 08:14:41 πμ
Βασικά αν παρατηρήσεις τα ελατήρια και δεις διαφορά τότε αξίζει να προβληματιστείς το πως θα μπουν.


Σε αυτό καταλήγω και εγώ.

Και της μάνας του τα ART έχουν ένα Τ στη μια πλευρά και τα NPR που αγόρασα έχουν ένα Ο. Το μανουάλι της Χόντα αναφέρει και δείχνει σε σχήμα ότι το γράμμα μπαίνει πάνω. Αναφέρομαι στα ελατήρια συμπιέσεως.

Του λαδιού τα κοίταξα με μεγενθυτικό φακό και δεν έχουν σημάδι.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #12 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 08:38:40 πμ

Ιδού Διαμαντή και λοιποί μαστροχαλαστήδες τι αντίκρισα αφαιρώντας την κεφαλή.

 :blob8: :blob8: :blob8:



Πάει για ανταλλακτικά σκέφτηκα. Μετά μια μέρα όμως στο WD και αποφασιστικά χτυπήματα με βαρυοπούλα στο πιστόνι, ξεκόλλησε. Είχε μπει νερό στον κύλινδρο και σκούριασε το χιτώνιο και τα ελατήρια που είναι σιδερένια. Υπήρχε και αυτή η σκουριά - ψώρα του αλουμινίου.
Μετά από το καθάρισμα όμως τα υπόλοιπα μέρη του κινητήρα βρέθηκαν ΤΖΑΜΙ! Και στον παθόντα κύλινδρο η σκουριά ήταν επιφανειακή. Μετά το καθάρισμα με ντουκόχαρτα 600άρια με γράσσο,



με αυτό το εργαλείο, η εικόνα του κυλίδρου ήταν αυτή.



Και επειδή το μάτι και η αφή δεν είναι αρκετά, με μετρητικό ρολόι,



η μεγαλύτερη απόκλιση που βρέθηκε (πάνω, κάτω, κάθετα και παράλληλα στον πύρο) ήταν 0,02 του mm, όση και στον άλλο κύλινδρο και εντός των ορίων που δίνει η Χόντα.
 :band: :dude: :dude:


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #13 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 08:59:13 πμ



Με προσοχή και όπως αναφαίρεται παραπάνω το σήκωσα το ρημάδι το δεύτερο ελατήριο συμπιέσεως και χωρίς ζημιά στο πιστόνι. Το πάνω με παιδεύει ακόμα και έχει φάει και το πιστόνι κάτι αδέσποτες!

Όπως φαίνεται στο CX, Τρανσάλπ κλπ υπάρχουν δύο ελατήρια συμπιέσεως και ένα λαδιού, γιατί σε αυτές τις μηχανές μας ενδιαφέρει η καλή στεγάνωση, η αξιοπιστία, η μικρή κατανάλωση λαδιού ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα.
Το ΚΤΜ που δείχνει παραπάνω ο πρόεδρος έχει ένα ελατήριο συμπιέσεως και ένα λαδιού (το μίνιμουμ για να δουλεύει δηλαδή) γιατί μας ενδιαφέρει η μικρή τριβή και η μικρή παλινδρομούσα μάζα.
Προφανώς οι διαφορές δεν είναι μόνο στον αριθμό των ελατηρίων αλλά και στην κατασκευή, αφού άλλες είναι οι προτεραιότητες των σχεδιαστών.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #14 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 09:07:40 πμ
Quote
με αυτό το εργαλείο,
Γεια σου Γιαννη πατεντιαρη!  :eusa_clap:



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #15 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 10:30:06 πμ
απίστευτη η υπομονή σου (και επιμονή).
Δοκίμασε με θερμοπίστολο ή φλόγιστρο να ζεστάνεις το πιστόνι σε εκείνο το μέρος.
Το διαφορετικό κράμα του ελατηρίου μπορεί να αντιδράσει διαφορετικά και να βγει εύκολα.
Το δύσκολο θα είναι να καθαρίσεις τα αυλάκια των ελατηρίων, γιατί αν δεν είναι απολύτως καθαρά θα έχεις σοβαρό πρόβλημα. 


Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #16 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 19:30:58 μμ
Μπράβο για την επιμονή και το μεράκι σου.
Αυτό ήταν χελιδονοφωλιά όχι κύλινδρος.
Tip. Αλοιφή για γυάλισμα νίκελ+1000άρι γυαλόχαρτο. Δούλεμα στο χέρι με τα δάκτυλα. Τα κάνει όλα καθρέπτη!
Το έχω κανει σε κεφαλή-βαλβίδες-πατούρες βαλβίδων-πιστόνι και επανήλθαν οι συμπιέσεις λες και βγήκε από το εργοστάσιο.Αξίζει τον παραπάνω κόπο.

Καλή εργασία.  :)



Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #17 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 19:33:49 μμ
Ο μετρητής εσωτερικής δικός σου είναι?  :goofy: Με μπαλονάκι ή έλλασμα?



Offline nikosr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 810
Reply #18 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2012, 22:19:05 μμ
 :eusa_clap:

μπράβο βρε μάστορα.

πόσο κοστίζει να αλλάξεις και 2 πιστονάκια;
αξίζει ή ανεβαίνει το κόστος τρελά  ???



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #19 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2012, 07:49:30 πμ
Ο μετρητής εσωτερικής δικός σου είναι?  :goofy: Με μπαλονάκι ή έλλασμα?

Το μικρόμετρο το δανίστηκα από το σχολείο. Το κινητό του μέρος το οποίο στη φωτογραφία δεν φαίνεται, είναι μέσα στον κύλινδρο, μεταδίδει την κίνηση εωτερικά στο μακρύ όρθιο σκέλος και από εκεί στο πόδι του ρολογιού.

:eusa_clap:

πόσο κοστίζει να αλλάξεις και 2 πιστονάκια;
αξίζει ή ανεβαίνει το κόστος τρελά  ???

Απο cmsnl τα πιστόνια 62€ το ένα + 48€ το ένα σετ ελατηρίων και είναι ART τα γνήσια. Από David Silver τα ελατήρια 19€ το ένα σετ ελατηρίων και είναι NPR Ιαπωνίας.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!