Hellas Transalp Forum

παιζει προβλημα ανορθωτη σε ΤΑ650?

XLGeorge · 12445

Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
on: Τρίτη 29 Μάιος 2012, 17:10:01 μμ
Λοιπον, καθως ετοιμαζομαι για πανευρωπαϊκο ταξιδι το καλοκαιρι με το ΤΑ (Αγγλια-Γαλλια-Ιταλια-Ελλαδα) και καθως το μηχανακι εχει 102Κ χμ, σκεφτομουνα ισως να παρω εναν εφεδρικο ανορθωτη μαζι μου, ετσι μηπως..

Αλλα απ'οτι βλεπω, ο ανορθωτης που ειναι κλασικο προβληματακι αρκετων Honda δεν φαινεται να βγαζει προβλημα στο 650. Σε παλιοτερα ΤΑ600 ητανε αρκετα κοινο προβλημα αλλα εχει συμβει και σε μερικα μεταγενεστερα (Ιταλικα) 600 πχ στο ΤΑ που ειχε ο transalp98.

Η ερωτηση ειναι η εξης: υπαρχει/χουν καποιο/α ΤΑ650 που ναχει/χουν βγαλει ανορθωτη? Τις εμπειριες σας παρακαλω, ετσι για να ξερουμε αν αυτο το κλασικο χοντο-προβλημα παιζει και στα ΤΑ650 και να προφυλαξουμε τα νωτα μας αντιστοιχα.


" the PouroDuro spirit "


Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #1 on: Τρίτη 29 Μάιος 2012, 18:03:06 μμ
Για να είσαι ήσυχος μετά τα 8-9 χρόνια λειτουργίας κάνε έναν έλεγχο στις τάσεις εξόδου να δείς άν είναι σε καλή κατάσταση.Δεν το έχω μπροστά μου αλλά γράφει τις τιμές το Haynes. Το ίδιο και για την ηλεκτρονική.
Πάντως άν το αντέχει η τσέπη σου εφεδρικά ηλεκτρονικά σε ανθρώπους που κάνουν ταξίδια όπως εσύ είναι ασφάλεια.



Offline samniotis

  • Ποτέ δεν ήμουν
  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 231
  • Όταν μεγαλώσω θα γίνω...
Reply #2 on: Τρίτη 29 Μάιος 2012, 21:12:20 μμ
Μπραβο βρε Γιωργο στο κουραγιο σου!
Εμεις μεχρι την Θασο πηγαμε περσι (απο θεσ/νικη) και μαρτυρησαμε. Αμαθητοι βλεπεις!!!


Transalp XL650V


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #3 on: Τρίτη 29 Μάιος 2012, 21:51:20 μμ
Λοιπον, καθως ετοιμαζομαι για πανευρωπαϊκο ταξιδι το καλοκαιρι με το ΤΑ (Αγγλια-Γαλλια-Ιταλια-Ελλαδα) και καθως το μηχανακι εχει 102Κ χμ, σκεφτομουνα ισως να παρω εναν εφεδρικο ανορθωτη μαζι μου, ετσι μηπως..

Αλλα απ'οτι βλεπω, ο ανορθωτης που ειναι κλασικο προβληματακι αρκετων Honda δεν φαινεται να βγαζει προβλημα στο 650. Σε παλιοτερα ΤΑ600 ητανε αρκετα κοινο προβλημα αλλα εχει συμβει και σε μερικα μεταγενεστερα (Ιταλικα) 600 πχ στο ΤΑ που ειχε ο transalp98.

Η ερωτηση ειναι η εξης: υπαρχει/χουν καποιο/α ΤΑ650 που ναχει/χουν βγαλει ανορθωτη? Τις εμπειριες σας παρακαλω, ετσι για να ξερουμε αν αυτο το κλασικο χοντο-προβλημα παιζει και στα ΤΑ650 και να προφυλαξουμε τα νωτα μας αντιστοιχα.

Πάρε το καινούργιο ;D



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #4 on: Τρίτη 29 Μάιος 2012, 22:23:53 μμ
Πάρε το καινούργιο ;D

Καλη προταση αλλα το παλιο θα κατεβει και θα μεινει Ελλαδα, επιστροφη αεροπορικως  ;)  Το πλανο ειναι να σκιστει σε αντβεντσουρο-εντουραδες αφοβα, το καινουργιο δεν εχει γρατσουνια  8)

Μου φαινεται οτι θα βγαλω τον ανορθωτη του καινουργιου να παρω μαζι μου σαν ανταλλακτικο, μηπως και..  ;D


" the PouroDuro spirit "


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #5 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 16:25:54 μμ

Μου φαινεται οτι θα βγαλω τον ανορθωτη του καινουργιου να παρω μαζι μου σαν ανταλλακτικο, μηπως και..  ;D

εννοειται ρε Γιώργο... εσυ εισαι πρακτικο μυαλο...
εννοειται οτι ειναι η καλυτερη λυση! μη σου πω και ηλεκτρονικη (οχι πως μενουν, αλλα ετσι για να σαι πιο σιγουρος!)


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #6 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 16:45:52 μμ
μη σου πω και ηλεκτρονικη (οχι πως μενουν, αλλα ετσι για να σαι πιο σιγουρος!)

Ε οχι ρε Σωτο, ηλεκτρονικη δεν εχει ακουστει ποτε μετα τα παλια 600αρια που την ειχανε σε ακαταλληλο σημειο. Ταξιδευω με ελαχιστα πραγματα, λεβιεδες/σαμπρελες/αμπουλες, μια λαμπα μπροστινη και ενα συρματοσκοινο συμπλεκτη (αντε, και εναν επιπλεον ανορθωτη αυτη τη φορα). Γι'αυτο εχω Transalp και ειδικα 650  ;) 8)


" the PouroDuro spirit "


Offline ΓIANNHΣ

  • Γιάννης Αποστόλου
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3763
Reply #7 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 16:48:59 μμ
Γιώργο να ξέρεις, εγώ αντιμετώπισα πρόβλημα με ανορθωτή πριν από 3 χρόνια περίπου ( μοντέλο 9ος 2002 )


Ποτέ μην μαλώνεις με έναν ηλίθιο.
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα σε νικήσει λόγω μεγαλύτερης εμπειρίας


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #8 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 17:43:36 μμ
Ε οχι ρε Σωτο, ηλεκτρονικη δεν εχει ακουστει ποτε μετα τα παλια 600αρια που την ειχανε σε ακαταλληλο σημειο. Ταξιδευω με ελαχιστα πραγματα, λεβιεδες/σαμπρελες/αμπουλες, μια λαμπα μπροστινη και ενα συρματοσκοινο συμπλεκτη (αντε, και εναν επιπλεον ανορθωτη αυτη τη φορα). Γι'αυτο εχω Transalp και ειδικα 650  ;) 8)

εγραψα... ΜΟΝΟ για ψυχολογικούς λογους...
μιας και προσωπικα εχω μεινει απο ηλεκτρονικη (σε 600 οπως εγραψες και εσυ)


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #9 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 18:12:20 μμ
Γιώργο να ξέρεις, εγώ αντιμετώπισα πρόβλημα με ανορθωτή πριν από 3 χρόνια περίπου ( μοντέλο 9ος 2002 )

Ευχαριστω Γιαννη, ενδιαφερον, αρα εχει υπαρξει προβλημα και σε 650 (και το δικο μου παλιο ΤΑ του 2002 ειναι - 5ος 2002).

εγραψα... ΜΟΝΟ για ψυχολογικούς λογους...
μιας και προσωπικα εχω μεινει απο ηλεκτρονικη (σε 600 οπως εγραψες και εσυ)

Καταλαβαινω, αλλα η ηλεκτρονικη σπανια βγαζει προβλημα και μονο αν υπαρχει καποιο defect, οπως η περιπτωση της λαθος θεσης στα παλια 600αρια. Ο ανορθωτης ειναι "αναλωσιμο" σε καποιο βαθμο λογω των θερμοκρασιων που αναπτυσει, οποτε υπαρχει μια πιθανοτητα να τα παιξει λογω γηρανσης. Με την ευκαιρια να πω οτι στα παλιοτερα μηχανακια αφηστε τα φωτα ΜΟΝΙΜΩΣ αναμενα (στα καινουργια αυτο συμβαινει ετσι κι'αλλιως) καθως αυτο καταπονει θερμικα λιγοτερο τον ανορθωτη. Σε μηχανακια πιο ευπαθη (πχ VFR  :goofy:) καποιοι βαζουν ανεμιστηρακια απο motherboard, παστα θερμικης αγωγιμοτητας στο σημειο επαφης με το πλαισιο, ανοιγουν τρυπα με σιτα στα πλαστικα για να αεριζεται καλυτερα κλπ κλπ. Απο αυτη την αποψη, τα ΤΑ ειναι μια χαρα και ειδικα τα μεταγενεστερα ΤΑ δηλ. απο το 1997 και μετα.

Τελος παντων, αν ητανε να παιρνω τοσα πραγματα μαζι, θα πηγαινα και με αυτοκινητο και οδικη (no offense to fotisalp - θυμαμαι τι ειχε παρει για Ισλανδια - και Διαμαντης/memos) ;D

Cheers


" the PouroDuro spirit "


Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #10 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 21:11:13 μμ
Quote
ανοιγουν τρυπα με σιτα στα πλαστικα για να αεριζεται καλυτερα κλπ κλπ.

Το είδα πρόσφατα σε Africa μάχιμου τύπου που έκανε πολλές ψιλές τρύπες στο πλαστικό για να αερίζεται καλύτερα ο ανορθωτής.Καλή λύση.Έχω αρχίσει να το σκέφτομαι.



Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #11 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 21:22:34 μμ
αφηστε τα φωτα ΜΟΝΙΜΩΣ αναμενα (στα καινουργια αυτο συμβαινει ετσι κι'αλλιως) καθως αυτο καταπονει θερμικα λιγοτερο τον ανορθωτη.

Εχω την εντύπωση ότι συμβαίνει το αντίθετο.
Δηλαδή όσο πιο πολλές καταναλώσεις ρεύματος έχουμε.. Τόσο περισσότερο ζεσταίνεται ο ανορθωτης.
(νομίζω το είχε γράψει ο de ze. θα ψάξω να το βρω)


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #12 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 21:32:48 μμ
Το είδα πρόσφατα σε Africa μάχιμου τύπου που έκανε πολλές ψιλές τρύπες στο πλαστικό για να αερίζεται καλύτερα ο ανορθωτής.Καλή λύση.Έχω αρχίσει να το σκέφτομαι.

Εγω ξερω καποιον εδω μεςα που εχει βαλει ψυκτρα απο επεξεργαστη... Για αφρικα μιλαω...!


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #13 on: Τετάρτη 30 Μάιος 2012, 22:16:13 μμ
Εγω ξερω καποιον εδω μεςα που εχει βαλει ψυκτρα απο επεξεργαστη... Για αφρικα μιλαω...!

Το Africa εχει σαφως μεγαλυτερο θεμα με ανορθωτη (και τρομπα βενζινης αλλα αυτο ειναι αλλη ιστορια).

@Διαμαντης: στα μεταγενεστερα TA 600 και στο 650 ειναι πολυ σπανιο να δημιουργησει προβλημα, εγω που γυρναω στην Ευρωπη συχνα δεν εχω κανει (και δεν θα κανω) τιποτα.

@kostasj: ειναι σιγουρα ετσι οπως περιγραφω απο συζητησεις και σε αλλα φορουμ.


" the PouroDuro spirit "


Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #14 on: Πέμπτη 31 Μάιος 2012, 00:00:50 πμ

Το βρήκα.
Στο θέμα 'περί ανορθωτη γενικότερα'
www.transalpforum.gr/index.php/topic,7463.0.html

Όπου μεταξύ άλλων και μετά από ερώτηση αν είναι λογικό να ζεσταίνεται εύκολα ο ανορθωτης
Ο chris de ze απάντησε αυτό..
''Ναι είναι λογικό να ζεσταίνεται
ιδιαίτερα το βράδυ (με τα φώτα
αναμένα)''


Από αυτό έβγαλα το συμπέρασμα που γράφω πιο πάνω.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #15 on: Πέμπτη 31 Μάιος 2012, 02:32:53 πμ

Το βρήκα.
Στο θέμα 'περί ανορθωτη γενικότερα'
www.transalpforum.gr/index.php/topic,7463.0.html

Όπου μεταξύ άλλων και μετά από ερώτηση αν είναι λογικό να ζεσταίνεται εύκολα ο ανορθωτης
Ο chris de ze απάντησε αυτό..
''Ναι είναι λογικό να ζεσταίνεται
ιδιαίτερα το βράδυ (με τα φώτα
αναμένα)''


Από αυτό έβγαλα το συμπέρασμα που γράφω πιο πάνω.

Λοιπον, μπαινοντας να διαβασω αυτο το θεμα επεσα πανω στο πρωτο ποστ του Drake (γνωστου και ως Αρκουδου - α ρε Αποστολη που εφυγες  :eusa_naughty:) που γραφει αυτα ακριβως που εχω δει και αλλου, αντιγραφω παρακατω:

Κι η τρίτη δουλειά του (και πιο επίπονη γι' αυτόν) είναι να "καταναλώσει" την περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια που λαμβάνει από την γεννήτρια.

Τι εννοούμε όμως περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια? Γιατί είναι περίσσεια? Και γιατί να το κάνει αυτό?

Το κάνει γιατί η μπαταρία μας δεν χρειάζεται πάντα όλο αυτό το ρεύμα που παράγει (ασταμάτητα) η γεννήτρια. Και δεν το χρειάζεται, διότι κάποια στιγμή θα φορτιστεί πλήρως όσο η γεννήτρια την τροφοδοτεί με ρεύμα. Ειδικά όταν δεν υπάρχουν μεγάλες καταναλώσεις (όπως είναι τα φώτα, επειδή αυτά μπορεί να είναι σβηστά)

Αυτό το ρεύμα όμως που παράγεται από την γεννήτρια κάπου πρέπει να πάει....κάπως πρέπει να "καταναλωθεί"! Διαφορετικά αν συνέχιζε να πηγαίνει στην μπαταρία, τότε θα την κατέστρεφε από την λεγόμενη υπερφόρτωση.

Τι κάνει λοιπόν ο ανορθωτής μας? Μετατρέπει αυτή την περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια σε θερμότητα κι έτσι την αποβάλει στο περιβάλλον μέσω των ψυκτρών του. Εξ' ού και το περίεργο σχήμα του που μοιάζει με τοστιέρα

Aυτή του λοιπόν η δουλειά, είναι συνήθως υπεύθυνη και για τον "θάνατό" του. Οι υψηλές θερμοκρασίες που αναγκάζεται να δουλεύει είναι αυτές που σιγά σιγά τον "σκοτώνουν"
Έτσι λοιπόν, το να έχετε συνεχώς κάποιες καταναλώσεις στην μοτοσυκλέτα σας, δεν είναι κακό. Αντιθέτως είναι καλό για τον ανορθωτή σας. Οι σημερινές μοτοσυκλέτες που έχουν μόνιμα αναμμένα λόγω νομοθεσίας τα φώτα τους, επιβαρύνουν λιγότερο τον ανορθωτή απ΄όσες έχουν διακόπτη on off και τα έχουν από επιλογή των αναβατών,σβηστά.

Έτσι λοιπόν, και σας βλέπουν οι άλλοι καλύτερα, και βοηθάτε και τον ανορθωτή σας να ζήσει για περισσότερα χρόνια! (...και να γλυτώσετε και καμιά κατεστραμμένη μπαταρία αν δεν πάρετε έγκαιρα χαμπάρι ότι ο ανορθωτής σας "απεβίωσε".  )


" the PouroDuro spirit "


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #16 on: Πέμπτη 31 Μάιος 2012, 08:21:52 πμ
Ο ντε Ζε θεωρεί ότι το αλτερνέητορ παράγει όση ενέργεια του ζητήται (αν θυμάμαι καλά). Το οποίο έχει βάση. Το θέμα είναι αν στη ζήτηση συμμετέχει και ο ανορθωτής, αφού αποβάλει ενέργεια με τη μορφή θερμότητας, κάπου θα τη βρίσκει.

Τα φόρα δεν είναι και το καλύτερο για συζητήσεις σε βάθος.
Υπάρχει μια σύγχιση με τις έννοιες: Ρεύμα ας πούμε πρέπει να εννοεί την ένταση όποιος το αναφέρει. Ένταση, Τάση, Ισχύς είναι τελείως διαφορετικά πράγματα, παρόλο που τα συνδέει ένας τύπος.
Ο ανορθωτής τι κόβει από όλα αυτά, γιατί βλέπω ότι οι μετρήσεις του αναφέρονται σε Volt.

Στο 600 του 98 άλλαξα τον ανορθωτή με έναν sun Ιαπωνίας 60€ ο οποίος δεν παρουσίασε πρόβλημα εδώ και 4 χρόνια. Ο γνήσιος μου κατέβασε τη στάθμη των υγρών της μπαταρίας δύο φορές σε λιγότερο από ένα εκατοστό ύψος. Μπορεί να έφταιγα και εγώ όμως, γιατί από τις ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες στο Τρανσάλπ, έπαθα πολιτισμικό σοκ με αποτέλεσμα να μη λαδώνω την αλυσίδα, να μην ελέγχω τα υγρά της μπαταρίας κλπ.
 
ΥΓ 1 Ο Stoneman πάλι απουσιάζει σε διακοπές;
ΥΓ 2 Σαν απόλυτη λύση παίζει ο ανορθωτής από CBR 600 RR, ο οποίος είναι λέει τεχνολογίας mosfet και κάνει τη δουλειά χωρίς να πολυζεσταίνεται.




Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #17 on: Πέμπτη 31 Μάιος 2012, 09:45:08 πμ
Μπορεί να έφταιγα και εγώ όμως, γιατί από τις ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες στο Τρανσάλπ, έπαθα πολιτισμικό σοκ με αποτέλεσμα να μη λαδώνω την αλυσίδα, να μην ελέγχω τα υγρά της μπαταρίας κλπ.

 :2hysterical: Εγω ψαχνω να παθω αυτο το πολιτισμικο σοκ στο αντιστροφο  ;D  ετσι για να δω τη "γλυκα" του Ευρωπαϊκου  :2hysterical:
 
ΥΓ 2 Σαν απόλυτη λύση παίζει ο ανορθωτής από CBR 600 RR, ο οποίος είναι λέει τεχνολογίας mosfet και κάνει τη δουλειά χωρίς να πολυζεσταίνεται.

Σωστο, καλο να ξερουμε οτι τετοιος ανορθωτης απο CBR RR κανει. Στα VFR που εχουν το προβλημα του ανορθωτη σε πολυ μεγαλυτερο βαθμο, ιδιως τα παλιοτερα, καποιοι βαζουν ανορθωτη επισης τυπου mosfet απο R1. Για περισοτερες πληροφοριες σχετικα με ανορθωτες διαφορων τυπων δεστε εδω http://www.vfrh.net/t3182-topic#63439 και ολο το σχετικο θεμα στο VFR φορουμ.
« Last Edit: Πέμπτη 31 Μάιος 2012, 10:11:20 πμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #18 on: Τρίτη 28 Οκτώβριος 2014, 15:35:05 μμ
 Πρίν 20 μέρες έμεινα απο μπαταρία , μετά απο 6 χρόνια πέθανε ακαριαία η Yuasa Japan, και έτσι ανακάλυψα οτι είχα ενα ανορθωτή ''βλαμμένο'' δεν είχε κάψει κάποια δίοδο στο τμήμα ανορθωτή και ευτυχώς δλδ επειδή ετσι γλύτωσα τα πηνία μου, αλλά είχε πρόβλημα το τμήμα regulation που ευθύνεται για τόν έλεγχο της τάσης εξόδου.
Ετσι ο ανορθωτής έβγαζε μέγιστη τάση 13,5 Volts αντί των 14.5 που θάπρεπε, και φόρτιζε μεν την μπαταρία αλλά όχι σωστά.

Τον αντικατέστησα με εναν SUN made in Japan και ελπίζω να βγεί σωστός.
Μέχρι στιγμής όλα καλά , φτου φτου

Περισσότερα εδώ: http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,22215.0.html