Hellas Transalp Forum

Yπερβολική κατανάλωση λαδιού

ierissiotis · 37219

Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7629
    • eGeorgalas
Reply #25 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 01:42:30 πμ
Δεν ήθελα να ανοίξω νέο θέμα, μιας και αυτό πιστεύω ταιριάζει.

Έχω το XL700VA και συνολικά 4500χλμ, το πρώτο service έγινε στα 1080χλμ που πιστεύω ότι αλλάχτηκαν και τα πρώτα λάδια.
Σήμερα έκανα έναν πρώτο έλεγχο στην στάθμη του λαδιού και έκπληκτος διαπίστωσα ότι στον δείκτη δεν φαινόταν καθόλου λάδι (κάτω από το MINIMUM).
Σημπλήρωσα ένα ολόκληρο λίτρο 10-40 για να έρθει ο δείκτης στο σημείο που να δείχνει λίγο πιό κάτω από το MAX. Το μοτέρ ήταν ζεστό και το δείκτη για τον έλεγχο τον βίδωνα καλά.

Είναι λογική αυτή η απώλεια λαδιού; Προβληματίζομαι γιατί η μηχανή είναι καινούρια. Παίζει ρόλο που ο έλεγχος της στάθμης του λαδιού έγινε στηρίζοντας την μηχανή στο πλαϊνό stand, μιας και δεν έχω κεντρικό;

Τα φώτα σας παρακαλώ...


Η μηχανή ΠΡΕΠΕΙ πάντα να είναι σε όρθια θέση, ποτέ ΔΕΝ ελέγχουμε όταν είναι πλαγιασμένη.....

Επίσης για τον έλεγχο ΔΕΝ βιδώνουμε την τάπα λαδιού αλλά την εναποθέτουμε μέχρι να κλείσει το στόμιο χωρίς να βιδώνουμε.....

Και ύστερα παίρνουμε μετρήσεις.....


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Transalpinos

  • Guest
Reply #26 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 02:26:57 πμ
Δεν ήθελα να ανοίξω νέο θέμα, μιας και αυτό πιστεύω ταιριάζει.

Έχω το XL700VA και συνολικά 4500χλμ, το πρώτο service έγινε στα 1080χλμ που πιστεύω ότι αλλάχτηκαν και τα πρώτα λάδια.
Σήμερα έκανα έναν πρώτο έλεγχο στην στάθμη του λαδιού και έκπληκτος διαπίστωσα ότι στον δείκτη δεν φαινόταν καθόλου λάδι (κάτω από το MINIMUM).
Σημπλήρωσα ένα ολόκληρο λίτρο 10-40 για να έρθει ο δείκτης στο σημείο που να δείχνει λίγο πιό κάτω από το MAX. Το μοτέρ ήταν ζεστό και το δείκτη για τον έλεγχο τον βίδωνα καλά.

Είναι λογική αυτή η απώλεια λαδιού; Προβληματίζομαι γιατί η μηχανή είναι καινούρια. Παίζει ρόλο που ο έλεγχος της στάθμης του λαδιού έγινε στηρίζοντας την μηχανή στο πλαϊνό stand, μιας και δεν έχω κεντρικό;

Τα φώτα σας παρακαλώ...

Μετράς με λάθος τρόπο.
1.Η μηχανή πρέπει να είναι όρθια όταν μετράς τα λάδια (ή πρέπει κάποιος να την κρατάει όταν μετράς, ή να είσαι καβάλημένος και να την κρατάς εσύ με τα πόδια. σκύβοντας μπορείς να μετρήσεις το λάδι. -εγώ αυτό κάνω-).
2.Το δείκτη ΔΕΝ τον βιδώνεις αλλα τον ακουμπας ξαβιδωμένο.
3. Η μηχανή πρέπει να είναι ζεστή αλλα να μην έχει κυκλοφορήσει πρόσφατα γιατί το σασμάν φουσκώνει τα λάδια και παίρνει ένα μικρό διάστημα να έρθουν στα σωστά τους. (Η σωστή μέτρηση γίνεται ως εξής. Ανάβεις την μηχανή και την αφήνεις 5 λεπτά στο ρελαντί να δουλέψει. Σβύνεις και περιμένεις 3 έως 5 λεπτά. Έπειτα τη φέρνεις στην όρθια θέση και μετράς το λάδι -με το δείκτη ξεβίδωτο-)

Υ.Γ. Πιθανόν τώρα να έχεις βάλει περισσότερο λάδι μέσα οπότε θα χρειαστεί να αφαιρέσεις λίγο με μια χοντρή σύριγγα και ένα σωληνάκι
« Last Edit: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 02:29:45 πμ by Transalpinos »



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2117
Reply #27 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 02:43:21 πμ
3. Η μηχανή πρέπει να είναι ζεστή αλλα να μην έχει κυκλοφορήσει πρόσφατα γιατί το σασμάν φουσκώνει τα λάδια
Δηλαδη?
Υ.Γ. Πιθανόν τώρα να έχεις βάλει περισσότερο λάδι μέσα οπότε θα χρειαστεί να αφαιρέσεις λίγο με μια χοντρή σύριγγα και ένα σωληνάκι
Αν δεν καιει λαδι ή μαλλον σωστοτερα αν καιει ελαχιστο τοτε δεν εχει βαλει απλα περισσοτερο λαδι Εχει βαλει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ και ΑΜΕΣΑ πρεπει να βγει!! Οχι λιγο αλλα ενα ολοκληρο λιτρο που προσθεσε! Με τον τροπο που αναφερεις



Transalpinos

  • Guest
Reply #28 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 03:13:48 πμ


'Οταν η μηχανή κινείται, το σασμάν "αφρίζει" τα λάδια απο τη διατμητική καταπόνηση με τη λειτουργία των γραναζιών του, οπότε η στάθμη εμφανίζεται κάπως ανεβασμένη. Θέλουν ένα διάστημα για να ξεφουσκώσουν και να δώσουν την πραγματική στάθμη. Γιαυτό και ο έλεγχος των λαδιών είναι καλό να γίνεται με ελαφρύ ζέσταμα στο ρελαντί.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3379
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #29 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 03:16:49 πμ
Ο καλύτερος τρόπος να μετρήσεις ακριβώς πόσα λάδια έχεις  είναι το πρωί πριν τη βαλεις μπροστά  ;)



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2117
Reply #30 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 03:25:14 πμ
'Οταν η μηχανή κινείται, το σασμάν "αφρίζει" τα λάδια απο τη διατμητική καταπόνηση με τη λειτουργία των γραναζιών του, οπότε η στάθμη εμφανίζεται κάπως ανεβασμένη. Θέλουν ένα διάστημα για να ξεφουσκώσουν και να δώσουν την πραγματική στάθμη. Γιαυτό και ο έλεγχος των λαδιών είναι καλό να γίνεται με ελαφρύ ζέσταμα στο ρελαντί.
Τα λαδια δεν αφριζουν! Αλιμονο αν το εκαναν Για αυτον τον λογο περιεχουν ειδικα προσθετα
Τα λαδια και ειδικα τα πολυτυπα απλα διογκωνονται (ελαφρως) με την θερμοκρασια Το σασμαν μικρη συνδρομη εχει σε αυτο!



Transalpinos

  • Guest
Reply #31 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 03:29:36 πμ
Τα λαδια δεν αφριζουν! Αλιμονο αν το εκαναν Για αυτον τον λογο περιεχουν ειδικα προσθετα
Τα λαδια και ειδικα τα πολυτυπα απλα διογκωνονται (ελαφρως) με την θερμοκρασια Το σασμαν μικρη συνδρομη εχει σε αυτο!

Και όμως αφρίζουν λίγο, αρκετά ώστε να δίνουν αρκετή διαφορά στη μετρούμενη στάθμη. Το γνωρίζω ότι έχουν αντιαφριστικά πρόσθετα, και είναι ο λόγος που δεν καταλήγουν μετά απο κάθε χρήση να γίνονται "σαπουνάδα". Όμως ένα μικρό φούσκωμα υφίσταται (μεταβολή όγκου γύρω στο 15%). Ξέρω τι σου λέω. (Αν έχεις απορία, δοκίμασε το και θα το καταλάβεις).



Offline panisk

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3729
Reply #32 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 04:14:31 πμ
Γιάννη Transalp, αφαίρεσε τα παραπάνω λάδια ΠΡΙΝ κάνεις χιλιόμετρα!!! Ο κινητήρας σου θα δουλεύει με υπερβολική πίεση λαδιού!!! Δεν είναι ότι καλύτερο!!! Κάνε έλεγχο της στάθμης όπως λένε τα παιδιά παραπάνω ή όπως άλλωστε γράφει (τα ίδια) και το manual!!!



Αφού το φως ταξιδεύει γρηγορότερα απο τον ήχο, εγώ γιατί πρώτα ακούω τις μ@λ@κίες και μετά μου ανάβουν τα λαμπάκια;

Live to Drive - Drive to Live


Offline Γιάννης Transalp

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 194
  • XL700VA
Reply #33 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 05:58:22 πμ
Ευχαριστώ πολύ παίδες για τις τοποθετήσεις σας.

1ον Πριν μετρήσω το λάδι είχα κάνει 2-3 χιλιόμετρα, οπότε είχε ζεσταθεί το μοτέρ, αλλά πριν το μετρήσω πέρασε περίπου 15-25λεπτά ακινησίας οπότε και είχε κρυώσει. Αφού έπιανα το μοτέρ και δεν έκαιγε.

2ον Καταλαβαίνω απόλυτα τι εννοείτε με την όρθια θέση για την μέτρηση. Με την πλαγιαστή κάτι δεν μου πήγαινε καλά γι' αυτό και άρχισα να αναρωτιέμαι.

3ον Όταν λέτε μέτρηση με ξεβίδωτη την τάπα, ίσα να ακουμπάει, σημαίνει ότι η ένδειξη κάθεται περίπου 5-7mm πιό έξω απ' ότι όταν είναι καλά βιδωμένη, αυτό ίσως να σημαίνει ότι η ένδειξη είναι ακόμα πιό χαμηλή όταν το βλέπεις βιδωμένο. Πόσο διαφορά μπορεί να μας δείξει μεταξύ της όρθιας θέσης σε σχέση με την πλαγιαστή;

By the way, Δευτέρα πρωί πρωί θα κάνω τον έλεγχο για να σιγουρευτώ για την σωστή στάθμη του λαδιού. Μακάρι απλά να μέτρησα λάθος και να το διορθώσω παρά να μου έχει κάψει τόσο πολύ λάδι... Αφού πρόσθεσα λάδι έκανα περίπου 10-15 χλμ το πολύ...

Τέλος, αν σας πω ότι παρότι έχω το manual και σε pdf μορφή (ευχαριστώ τα παιδιά του club που μου έστειλαν) εκτός από έντυπη, δεν έχω προλάβει να το διαβάσω εκτός από μια πολύ γρήγορη ματιά λόγο απίστευτου φόρτου εργασίας... Ξέρω ξέρω, κακώς...




Offline panisk

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3729
Reply #34 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 15:38:11 μμ
Αφού πρόσθεσα λάδι έκανα περίπου 10-15 χλμ το πολύ...

Είναι λίγα τα χλμ που έκανες και αν τα έκανες με τον κινητήρα να δουλεύει σε χαμηλές στροφές μην ανησυχείς. Σκέψου ότι στους κινητήρες των αυτοκινήτων για κάθε 1.000 σ.α.λ. ανεβάζει 10-12 bar πίεση η αντλία λαδιού με τη σωστή ποσότητα λιπαντικού στον κινητήρα. Σε περίπτωση μεγαλύτερης ποσότητας, τα νούμερα ...πολλαπλασιάζονται!

Τσέκαρε (και αφαίρεσε) την ποσότητα πριν την επόμενη βόλτα. Τι θα έκανα εγώ? Η μότο σε όρθια θέση, βγάλσιμο η τάπα, σκούπισμα με χαρτί και τοποθέτηση ΧΩΡΙΣ βίδωμα. Κοιτάς την ένδειξη. Αφαιρείς ΠΡΙΝ βάλεις τον κινητήρα σε λειτουργία! Αφού φτάσει να δείχνει περίπου σωστά, βάλε σε λειτουργία τον κινητήρα για 2-3 λεπτά στο ρελαντί. Σβήσε και περίμενε 2-3 λεπτά να "κάτσουν" τα λάδια στο κάρτερ. Ξανά κοίτα τη στάθμη όπως παραπάνω.

Το καλοκαίρι έκανα περί τα 2.500 χλμ εξοχικό-δουλειά με κάθε μέρα 100 χλμ σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 160-τελική. Δεν έκαψε τίποτα!


Αφού το φως ταξιδεύει γρηγορότερα απο τον ήχο, εγώ γιατί πρώτα ακούω τις μ@λ@κίες και μετά μου ανάβουν τα λαμπάκια;

Live to Drive - Drive to Live


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2117
Reply #35 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 16:36:37 μμ
Και όμως αφρίζουν λίγο, αρκετά ώστε να δίνουν αρκετή διαφορά στη μετρούμενη στάθμη. Το γνωρίζω ότι έχουν αντιαφριστικά πρόσθετα, και είναι ο λόγος που δεν καταλήγουν μετά απο κάθε χρήση να γίνονται "σαπουνάδα". Όμως ένα μικρό φούσκωμα υφίσταται (μεταβολή όγκου γύρω στο 15%). Ξέρω τι σου λέω. (Αν έχεις απορία, δοκίμασε το και θα το καταλάβεις).
Oταν μιλαμε για αφρισμα προφανως εννοουμε την παρουσια αερα στον συνολικο ογκο του λαδιου
Οσο μικρη -εστω και απειροελαχιστη- και να ειναι η ποσοτητα του αερα αυτο θα σημαινε απο γρηγορη φθορα εως και αμεση καταστροφη του κινητηρα (αναλογως της ποσοτητας αερα και σε πιο εξαρτημα)
Σκεψου τωρα οτι εσυ μιλας για 15% διογκωση του λαδιου Αρα 15% του συνολικου ογκου καταλαμβανει ο αερας Στα 3lt συνολικης ποσοτητας κρυου λαδιου που περιεχει το ΤΑ (650) αυτο θα σημαινε +450ml (σχεδον δηλ. μισο λιτρο!) αερα και συνειπως 3,45lt συνολικου ογκου
Εσυ λοιπον νομιζεις οτι δεν θα δημιουργιοταν τοτε προβλημα?
Το λαδι στον κινητηρα αυξανει τον ογκο του ελαχιστα μονο λογω διαστολης



Offline Γιάννης Transalp

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 194
  • XL700VA
Reply #36 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 16:52:47 μμ
Είναι λίγα τα χλμ που έκανες και αν τα έκανες με τον κινητήρα να δουλεύει σε χαμηλές στροφές μην ανησυχείς. Σκέψου ότι στους κινητήρες των αυτοκινήτων για κάθε 1.000 σ.α.λ. ανεβάζει 10-12 bar πίεση η αντλία λαδιού με τη σωστή ποσότητα λιπαντικού στον κινητήρα. Σε περίπτωση μεγαλύτερης ποσότητας, τα νούμερα ...πολλαπλασιάζονται!

Τσέκαρε (και αφαίρεσε) την ποσότητα πριν την επόμενη βόλτα. Τι θα έκανα εγώ? Η μότο σε όρθια θέση, βγάλσιμο η τάπα, σκούπισμα με χαρτί και τοποθέτηση ΧΩΡΙΣ βίδωμα. Κοιτάς την ένδειξη. Αφαιρείς ΠΡΙΝ βάλεις τον κινητήρα σε λειτουργία! Αφού φτάσει να δείχνει περίπου σωστά, βάλε σε λειτουργία τον κινητήρα για 2-3 λεπτά στο ρελαντί. Σβήσε και περίμενε 2-3 λεπτά να "κάτσουν" τα λάδια στο κάρτερ. Ξανά κοίτα τη στάθμη όπως παραπάνω.

Το καλοκαίρι έκανα περί τα 2.500 χλμ εξοχικό-δουλειά με κάθε μέρα 100 χλμ σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 160-τελική. Δεν έκαψε τίποτα!

Είχα πάει να πάρω διάφορα εξαρτήματα για την δουλειά και σε γενικές γραμμές δεν το πάω πάνω από 4000rpm σε συνθήκες πόλης.




Offline panisk

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3729
Reply #37 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 16:55:26 μμ
Είχα πάει να πάρω διάφορα εξαρτήματα για την δουλειά και σε γενικές γραμμές δεν το πάω πάνω από 4000rpm σε συνθήκες πόλης.

Όταν φέρεις τα λάδια εκεί που πρέπει να το δουλεύεις 3.000-5.500rpm. Και περισσότερη ισχύ θα έχεις και θα καίει λίγο λιγότερο  ;) ;) ;)


Αφού το φως ταξιδεύει γρηγορότερα απο τον ήχο, εγώ γιατί πρώτα ακούω τις μ@λ@κίες και μετά μου ανάβουν τα λαμπάκια;

Live to Drive - Drive to Live


Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #38 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 16:57:26 μμ
Είχα πάει να πάρω διάφορα εξαρτήματα για την δουλειά και σε γενικές γραμμές δεν το πάω πάνω από 4000rpm σε συνθήκες πόλης.
AN akoma δεν εχεις τσεκαρη σωστα τα λαδια και το εχεις αφησει με αυτα που συμπληρωσες τοτε ειναι λαθος και θα παθεις ζημια ..παρε μια συριγγα για να τα αφαιρεσεις .




Offline ΓIANNHΣ

  • Γιάννης Αποστόλου
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3763
Reply #39 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 17:44:51 μμ
Δεν ήθελα να ανοίξω νέο θέμα, μιας και αυτό πιστεύω ταιριάζει.

Έχω το XL700VA και συνολικά 4500χλμ, το πρώτο service έγινε στα 1080χλμ που πιστεύω ότι αλλάχτηκαν και τα πρώτα λάδια.
Σήμερα έκανα έναν πρώτο έλεγχο στην στάθμη του λαδιού και έκπληκτος διαπίστωσα ότι στον δείκτη δεν φαινόταν καθόλου λάδι (κάτω από το MINIMUM).
Σημπλήρωσα ένα ολόκληρο λίτρο 10-40 για να έρθει ο δείκτης στο σημείο που να δείχνει λίγο πιό κάτω από το MAX. Το μοτέρ ήταν ζεστό και το δείκτη για τον έλεγχο τον βίδωνα καλά.

Είναι λογική αυτή η απώλεια λαδιού; Προβληματίζομαι γιατί η μηχανή είναι καινούρια. Παίζει ρόλο που ο έλεγχος της στάθμης του λαδιού έγινε στηρίζοντας την μηχανή στο πλαϊνό stand, μιας και δεν έχω κεντρικό;

Τα φώτα σας παρακαλώ...

Για να ελέγχεις τα λάδια η μηχανή θα πρέπει να είναι σε κάθετη θέση και όχι υπό κλίση. Αν δεν έχεις κεντρικό σταντ πες σε κάποιον να την κρατάει, εναλλακτικά δοκίμαζε να στηρίξεις τη μηχανή σε ένα τοίχο.
Αν έκανες τον έλεγχο με τη μηχανή στο πλευρικό σταντ, είναι πολύ πιθανό αυτή τη στιγμή να έχεις περισσότερη από την κανονική ποσότητα λαδιού


Ποτέ μην μαλώνεις με έναν ηλίθιο.
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα σε νικήσει λόγω μεγαλύτερης εμπειρίας


Offline Γιάννης Transalp

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 194
  • XL700VA
Reply #40 on: Σάββατο 19 Νοέμβριος 2011, 21:27:06 μμ
AN akoma δεν εχεις τσεκαρη σωστα τα λαδια και το εχεις αφησει με αυτα που συμπληρωσες τοτε ειναι λαθος και θα παθεις ζημια ..παρε μια συριγγα για να τα αφαιρεσεις .

Δεν έχω κουνήσει ακόμα την μηχανή, ήδη αγόρασα σύριγγα και ή αύριο ή την Δευτέρα που θα βρω χρόνο θα τα φέρω όλα όπως πρέπει. Εννοείται ότι δεν έχω κάνει ούτε μέτρο από εκείνη την στιγμή.




Transalpinos

  • Guest
Reply #41 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 02:40:46 πμ
Oταν μιλαμε για αφρισμα προφανως εννοουμε την παρουσια αερα στον συνολικο ογκο του λαδιου
Οσο μικρη -εστω και απειροελαχιστη- και να ειναι η ποσοτητα του αερα αυτο θα σημαινε απο γρηγορη φθορα εως και αμεση καταστροφη του κινητηρα (αναλογως της ποσοτητας αερα και σε πιο εξαρτημα)
Σκεψου τωρα οτι εσυ μιλας για 15% διογκωση του λαδιου Αρα 15% του συνολικου ογκου καταλαμβανει ο αερας Στα 3lt συνολικης ποσοτητας κρυου λαδιου που περιεχει το ΤΑ (650) αυτο θα σημαινε +450ml (σχεδον δηλ. μισο λιτρο!) αερα και συνειπως 3,45lt συνολικου ογκου
Εσυ λοιπον νομιζεις οτι δεν θα δημιουργιοταν τοτε προβλημα?
Το λαδι στον κινητηρα αυξανει τον ογκο του ελαχιστα μονο λογω διαστολης

Όχι βέβαια, ο κατασκευαστής το γνωρίζει αυτό το φαινόμενο και έχει προδιαγράψει την κατάλληλη ποσότητα λαδιού σε σχέση με το μέγεθος του κάρτερ. Ο Κινητήρας όταν έχει μέσα τη σωστή ποσότητα λαδιού δεν είναι ότι δεν έχει χώρο το κάρτερ να πάρει κι'άλλο.
Τέλος πάντων, ας μην κάνουμε τώρα μια συζήτηση του τύπου "διυλίζουμε τον κώνωπα". Αν έχεις την απορία, είναι πολύ εύκολο να το δοκιμάσεις μόνος σου και να παρατηρήσεις την αυξημένη στάθμη λαδιού.
χαιρετώ.



Offline panisk

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3729
Reply #42 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 03:03:33 πμ
Τα λάδια που προορίζονται για 4χρονους κινητήρες μοτοσυκλετών, περιέχουν πρόσθετα που αποτρέπουν το φαινόμενο του αφρού όταν το λάδι περνάει από τη ...φραπεδιέρα που λέγεται κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτός είναι και ο λόγος που ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούμε λάδια για 4χρονους κινητήρες αυτοκινήτων.


Αφού το φως ταξιδεύει γρηγορότερα απο τον ήχο, εγώ γιατί πρώτα ακούω τις μ@λ@κίες και μετά μου ανάβουν τα λαμπάκια;

Live to Drive - Drive to Live


Transalpinos

  • Guest
Reply #43 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 03:19:47 πμ
Τα λάδια που προορίζονται για 4χρονους κινητήρες μοτοσυκλετών, περιέχουν πρόσθετα που αποτρέπουν το φαινόμενο του αφρού όταν το λάδι περνάει από τη ...φραπεδιέρα που λέγεται κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτός είναι και ο λόγος που ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούμε λάδια για 4χρονους κινητήρες αυτοκινήτων.

self :censored:
Ας μην κάνουμε απο την αρχή τώρα όλες τις συζητήσεις.  self :censored:
Το δια ταύτα είναι ότι το λάδι της μηχανής παρουσιάζει το φαινόμενο του αφρισμού που μεταβάλλει τον όγκο στη μέτρηση του για λίγη ώρα εφόσον η μηχανή έχει μετακινηθεί. Γι'αυτό καλό είναι το λάδι να μετριέται όπως ειπώθηκε πιο πάνω.
self :censored:
« Last Edit: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 03:38:40 πμ by Transalpinos »



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2117
Reply #44 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 03:56:25 πμ
Όχι βέβαια, ο κατασκευαστής το γνωρίζει αυτό το φαινόμενο και έχει προδιαγράψει την κατάλληλη ποσότητα λαδιού σε σχέση με το μέγεθος του κάρτερ. Ο Κινητήρας όταν έχει μέσα τη σωστή ποσότητα λαδιού δεν είναι ότι δεν έχει χώρο το κάρτερ να πάρει κι'άλλο.
Τέλος πάντων, ας μην κάνουμε τώρα μια συζήτηση του τύπου "διυλίζουμε τον κώνωπα". Αν έχεις την απορία, είναι πολύ εύκολο να το δοκιμάσεις μόνος σου και να παρατηρήσεις την αυξημένη στάθμη λαδιού.
χαιρετώ.
Eδω και 20+ χρονια αλλαζω μονος μου λαδια οποτε οπως καταλαβαινεις τα εχω αλλαξει πολλες φορες Και οχι παντα ζεσταινοντας τον κινητηρα στατικα Οποτε και στην πραξη εχω δικιο Πες μου δηλαδη οταν βαζουμε φρεσκα λαδια στο μοτερ μεχρι την ανωτερη σταθμη δεν θα επρεπε μετα με την αυξηση του 15% που εσυ υποστηριζεις να φαινεται οτι εχουμε περισια λαδιου κατα 450ml?
Kαι πραγματικα πιστευεις οτι το λαδι αν περιειχε φυσαλιδες αερα αφου λες οτι φουσκωνει θα προστατευε επαρκως τα κινουμενα μερη?

Και δεν διυλιζουμε τον κωνωπα! Κουβεντα κανουμε για μια ζωτικης σημασιας διαδικασια που αφορα την υγεια του κινητηρα! Αλλιως ας το κλεισουμε το "μαγαζι"!



Offline panisk

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3729
Reply #45 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 04:38:54 πμ
Αν το λάδι γινόταν φραπές, οι φυσαλίδες αέρα θα διογκώνονταν διαφορετικά από το λάδι στη θερμοκρασία που λειτουργεί το λάδι. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για τον κινητήρα αφού ΔΕΝ θα άφηνε το λάδι να κάνει τη δουλειά του!!!


Αφού το φως ταξιδεύει γρηγορότερα απο τον ήχο, εγώ γιατί πρώτα ακούω τις μ@λ@κίες και μετά μου ανάβουν τα λαμπάκια;

Live to Drive - Drive to Live


Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #46 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 06:01:49 πμ
Σκέψου ότι στους κινητήρες των αυτοκινήτων για κάθε 1.000 σ.α.λ. ανεβάζει 10-12 bar πίεση η αντλία λαδιού με τη σωστή ποσότητα λιπαντικού στον κινητήρα.

 :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

η πιεση λαδιου στα αυτοκινητα δεν ξεπερνα τα 5-6 bar.





Offline old_transalp

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 85
Reply #47 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 06:38:38 πμ
δε ξερω για τον φιλο που ανοιξε το θεμα ...παντως παρατησρησα κ στη διακιαμου ΤΑ 600 οτι μετα απο πιεσμενη χρηση ...συμπληρωνω κ εγω 200 με 300 ml  λαδακια!!!! :( :( :(


οσο πιο παλια......τοσο πιο καλα!!!


Transalpinos

  • Guest
Reply #48 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 06:52:48 πμ
Απαντάω για τελευταία φορά σε αυτό γιατί δεν έχω όρεξη να γίνει και  αυτό σήριαλ.

Eδω και 20+ χρονια αλλαζω μονος μου λαδια οποτε οπως καταλαβαινεις τα εχω αλλαξει πολλες φορες Και οχι παντα ζεσταινοντας τον κινητηρα στατικα Οποτε και στην πραξη εχω δικιο Πες μου δηλαδη οταν βαζουμε φρεσκα λαδια στο μοτερ μεχρι την ανωτερη σταθμη δεν θα επρεπε μετα με την αυξηση του 15% που εσυ υποστηριζεις να φαινεται οτι εχουμε περισια λαδιου κατα 450ml?
Kαι πραγματικα πιστευεις οτι το λαδι αν περιειχε φυσαλιδες αερα αφου λες οτι φουσκωνει θα προστατευε επαρκως τα κινουμενα μερη?
Και δεν διυλιζουμε τον κωνωπα! Κουβεντα κανουμε για μια ζωτικης σημασιας διαδικασια που αφορα την υγεια του κινητηρα! Αλλιως ας το κλεισουμε το "μαγαζι"!

Το λάδι απο τη λειτουργία (ιδιαίτερα του σασμάν), εγκλωβίζει μέσα του μια ποσότητα αέρα η οποία αυξάνει το συνολικό όγκο του και χρειάζεται ένα μικρό διάστημα για να διαφύγει μετά το πέρας λειτουργίας. Αυτό που ονομάζεται αφρισμός και θέλουμε να αποφύγουμε είναι η δημιουργία φυσσαλίδων, το μεγάλο μέγεθος και πυκνότητα αυτών που δυνητικά θα έδινε την εικόνα αφρού. Επιπλέον όσο περισσότερο δουλεμένο και πολυκαιρισμένο είναι το λάδι και όσο περισσότερα κατάλοιπα -επιμόλυνση- περιέχει τόσο μικρότερη είναι και η αντιαφριστική του ικανότητα που μειώνεται σταδιακά.
Αν σε μπερδεύει η λέξη αφρισμός που χρησιμοποίησα, δες το ως εξής. Ο αέρας υφίσταται στο σώμα του λαδιού κατά τη λειτουργία, αν ξεπεράσει όμως ένα όριο δημιουργείται η εικόνο αφρισμού και ακόμα χειρότερα σε μεγαλύτερο βαθμό αυτό μπορεί να δημιουργήσει λειτουργικά προβλήματα και φθορές λόγω ανεπαρκούς λίπανσης. Όχι όμως ότι δεν υφίσταται σαν φαινόμενο (που έχει προβλεφθεί απο τους κατασκευαστές κινητήρων).
Το φαινόμενο είναι υπαρκτό σε όλα τα λάδια, λιγότερο στα καινούργια και περισσότερο στα πολυκαιρισμένα. Τα αντιαφριστικά πρόσθετα είναι για να το διατηρούν εντός των επιθυμητών προδιαγραφών (με ιδανικό να είναι το μηδέν).
Το 15% που ανέφερα είναι απολύτως ρεαλιστικό για λάδι που βρίσκεται στο 80% του κύκλου ζωής του.
Αέρας στο λάδι (σε υψηλες θερμοκρασίες και πιέσεις) δεν σημαίνει απαραίτητα και φυσσαλίδες, μην μπερδεύεσαι.  Ίσως δεν έπρεπε να πω αφρισμός, γιατί σας μπέρδεψα.

Αν το λάδι γινόταν φραπές, οι φυσαλίδες αέρα θα διογκώνονταν διαφορετικά από το λάδι στη θερμοκρασία που λειτουργεί το λάδι. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για τον κινητήρα αφού ΔΕΝ θα άφηνε το λάδι να κάνει τη δουλειά του!!!
Βλέπεις ότι προσπαθώ να συγκρατηθώ πιο πάνω αλλά δεν το πιάνεις το υπονοούμενο. (χωρίς να σου αφαιρώ το δικαίωμα λόγου) Αν δεν γνωρίζεις ένα θέμα δεν είναι ανάγκη να απαντάς με αυτά που υποθέτεις και λέγοντας συνεχώς κοινοτοπίες ή απλά σοβαροφανείς -λάθος- απόψεις μόνο και μόνο για να μιλήσεις. Διαμαρτύρομαι γιατί είναι θέμα (κατ'εμένα) αισθητικής.
« Last Edit: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 06:54:23 πμ by Transalpinos »



Offline Γιάννης Transalp

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 194
  • XL700VA
Reply #49 on: Κυριακή 20 Νοέμβριος 2011, 22:21:28 μμ
Έπειτα από τις απαραίτητες ενέργειες με μια σύρριγγα των 60ml αφαιρέθηκε το επιπλέον λάδι που τοποθετήθηκε απόλυτα βλακωδώς.
Έμεινα έκπληκτος όταν πριν την αφαίρεση κράτησα την μηχανή σε όρθια θέση και το λάδι που υπήρχε μέσα ήταν οριακά στο σημείο που μπορούσε να ξεχειλίσει από το πώμα. Αφού αυτομουτζώθηκα άρχισα να το αφαιρώ σιγά σιγά.

Έφερα την στάθμη στο σημείο περίπου MAX ίσως ελάχιστα πιο χαμηλά. Έβαλα μπρος το μοτέρ για 3 λεπτά και έπειτα το έσβησα και το άφησα λίγο να κρυώσει και ξαναμέτρησα.
Περίπου εκεί που το είχα αφήσει, περίπου στο MAX. Αποτέλεσμα, ένα μικρό κάψιμο στον ένα καρπό μιας και ο ηλίθιος ακούμπησα στο κάλυμα της εξάτμισης. Αν δεν πάθεις δεν θα μάθεις.

Η αυτοψία έδειξε ότι συμπλήρωσα περίπου τα 50-100ml λάδι. Βέβαια δεν ξέρω αν αυτό το λάδι το είχε κάψει ή απλά ήταν κατά τόσο λιγότερο μέσα στο μοτέρ.