Για να μην ανοιξω νεο θεμα, ποσταρω εδω τις εντυπωσεις μου απο το καινουργιο ημι-υγροψυκτο 1200 GS WC το οποιο οδηγησα δυο φορες, την πρωτη τετοια εποχη περσι το μοντελο 2013 για κανενα διωρο και τη δευτερη το περασμενο Σαββατο, το μοντελο 2014 - αυτη τη φορα δικαβαλος.
Ποσταρω εδω ΜΟΝΟ οδηγικες εντυπωσεις, ανεξαρτητα απο θεματα οπως τιμολογιακη πολιτικη, αξιοπιστια κλπ. Να αναφερω επισης οτι δεν ειμαι θιασωτης της φιρμας του ελικα οποτε η αποψη μου ειναι αυτη ενος ουδετερου παρατηρητη. Ειχα οδηγησει παλιοτερα το 1150 GS και να πω δεν εντυπωσιαστηκα ειναι μαλλον "understatement". To 1200 GS ητανε το πρωτο GS που μου αρεσε εμφανισιακα και επισης πολυ περισοτερο οδηγικα (καμια σχεση με τα 1100/1150) - εχω οδηγησει τα μοντελα 2007 και 2011, τα μοντελα 2010-2012 ειχανε τετραβαλβιδες κεφαλες και αυξημενη ροπη. Αλλα τα κυριοτερα θεματα που ειχα με το προηγουμενο αεροψυκτο 1200 GS ητανε η αισθηση του κινητηρα και η ελλειψη ευστροφιας / δυναμης ψηλα για μηχανακι 1200 κυβικων, η κοντη κλιμακωση του κιβωτιου που σε συναρτηση με τον κινητηρα εκανε το ταξιδι με περισοτερα απο 150-160χμω ουσιαστικα απαγορευτικο και η συμπεριφορα του αξονα με τα λοξυγγιασματα στα κατεβασματα σε πιο σπορ οδηγηση.
Ερχομενος στο 1200 GS WC, η διαφορα στα μηχανακια που οδηγησα δηλ. τα 2013 και 2014 ειναι οτι το 2014 εχει αμορτισερ τιμονιου και καποιες βελτιωσεις σε κιβωτιο/συμπλεκτη, για τα οποια ειχανε ακουστει και ακουγονται ακομη πολλα παραπονα απο τους ιδιοκτητες. Και τα δυο μηχανακια που οδηγησα ητανε σ'αυτο το αντιπαθητικο για μενα "Bluefire" χρωμα το οποιο δεν θα βγαινει πια το 2015. Απο την αλλη ειχανε και τα δυο ακτινες και ητανε το Travel Edition (TE) specification το οποιο εχει ESA και πολλα αλλα options και το οποιο πουλαει αρκετα εδω στο Νησι.
Αρχικα και πριν απο οτιδηποτε αλλο, να πω οτι το μηχανακι εχει μια αισθηση ελαφραδας και μανιτζεβελιας που κανενα αλλο μεγαλο on-off δεν εχει (αφηνοντας βεβαια απ'εξω το ΚΤΜ 1190Adv που δεν το εχω δοκιμασει ακομη). Σε συναρτηση με την αυξημενη δυναμη/ροπη και ευστροφια του νεου ημιυγροψυκτου κινητηρα, μετα απο κανενα τεταρτακι νομιζα οτι απλα ειχα ενα "Transalp Turbo" κατω απο τα ποδια μου και εκανα ολων των ειδων τις χαζομαριτσες / καγκουριτσες. Να πω οτι αυτη την αισθηση ελαφροτητας δεν την ενοιωσα ουτε με το Tiger XC που οδηγησα για δευτερη φορα προσφατα και που ειναι σχετικα ψηλοβαρο τωρα που το σκεφτομαι συγκριτικα.
Το δευτερο που με εντυπωσιασε ητανε το στησιμο του απο αναρτησεις και φρενα. Πραγματικα υπερανω κριτικης και οντας ταυτοχρονα πολυ ανετο απο αναρτησεις, στιβαρο αλλα ανετο, κατι που εγω ιεραρχω ψηλα καθως χρησιμοποιω τα μηχανακια μου καθε μερα και κανω χιλιομετρα. Επισης ο αξονας ειναι αρκετα πολιτισμενος και δεν χοροπηδαει πια στα κατεβασματα. Τα δε φρενα ειναι απλα φανταστικα, με αρχικο δαγκωμα που βαζει την καρδια στη θεση της στα πολλα και πολυ καλη αισθηση και δυναμη. Ok, το μπροστινο Telelever δεν δινει πληροφορηση οπως τα συμβατικα πηρουνια αλλα παταει/δαγκωνει κατω με ενα τροπο που επιτρεπει καποιον να στριβει "μαλια", αδιαφορωντας τελειως για το οδοστρωμα - και φυσικα μπορει και να πλακωθει στο μπροστινο φρενο ΜΕΣΑ στη στροφη σαν να μη συμβαινει τιποτα. Απλα πρεπει να το εμπιστευτει κανεις, κατι που γινεται μετα απο ενα διαστημα προσαρμογης σε οδηγηση στην ασφαλτο.
Τωρα τα σχετικα μειονεκτηματα απο πλευρας στησιματος ειναι τα εξης. Αρχικα, η αισθηση του Telelever στο χωμα δεν ειναι οτι καλυτερο και δεν μπορω να με φανταστω να κατεβαινω σαθρες κατηφορες με τετοια αισθηση απ'το μπροστινο - εκει μαλλον θα χρειαζεται προσευχη στον Αγιο Telelever. Αλλα απο την αλλη δε νομιζω οτι το μηχανακι ειναι για τετοια ακραια χρηση στο χωμα. Επισης το ABS επενεργει σχετικα νωρις στο πισω φρενο, ακομη και σε στεγνο οδοστρωμα με καλη προσφυση. Και σχετικα με την αναρτηση, η θεση Soft παραειναι μαλακη και ουσιαστικα αχρηστη για τον τροπο που οδηγω εγω. Και για να πω την αληθεια, αν μπορουσα θα απεφευγα τελειως το ESA το οποιο πιθανα θα ειναι πηγη προβληματων - εχουν ηδη γραφτει πολλα για δυσλειτουργια απο κατοχους.
Η προστασια του ειναι συνολικα πολυ καλη με τη μαμισια ζελατινα που ρυθμιζεται σε υψος πανευκολα με το χερι - αν και την ειδα να τρεμει στα πολλα και εχω διαβασει οτι σπαει στη βαση της, και αυτο δε φαινεται να το βελτιωσανε στο 2014 τουλαχιστο. Εγω προσωπικα με υψος 1.80μ δε θαθελα μεγαλυτερη ζελατινα.
Ο κινητηρας εχει πια ροπη και δυναμη οπως πρεπει απο 1200 κυβικα και ειναι πολυ πιο πολιτισμενος σε αισθηση απο τον προηγουμενο αεροψυκτο. Ταξιδευει κανεις με 160χμω χωρις καμια αισθηση ζορισματος και αν και δεν το δοκιμασα σε ψηλοτερες ταχυτητες για το "φοβο των Ιουδαιων" εχω την εντυπωση οτι θα μπορει να κρατησει παρατεταμενα 170-180χμω χωρις αισθηση ζορισματος/κοπωσης. Στο περσινο μοντελο 2013 μου ειχε κανει ασχημη εντυπωση το κιβωτιο, το οποιο ητανε "αγροτικης φυσης". Η πρωτη εμπαινε με "κλονκ" και τα ανεβασματα σε 2η και 3η ητανε επισης "αγροτικα". Οταν δε σταματαγα σε φαναρι με 1η ή 2η, δεν μπορουσα να βρω νεκρα με τιποτα. Ε λοιπον, στο μοντελο 2014 το κιβωτιο φαινεται ΠΟΛΥ καλυτερο. Φυσικα δεν ειναι με τιποτα γιαπωνεζικο και ιδιως Honda/Suzuki αλλα μου φανηκε απολυτα αποδεκτο. Δεν εκανε "κλονκ" οπως το περσινο και εβρισκα παντα νεκρα σταματημενος. Βεβαια και παλι σε μια αλλαγη πολυ ψηλα θελησε 2η προσπαθεια αλλα η συνολικη εντυπωση που αποκομισα ητανε σαφως θετικη. Παντως διαβαζω σε φορουμ πολλα παραπονα για τη λειτουργια του κιβωτιου, ακομη και το τα μοντελα 2014.
Ποια ειναι τα αρνητικα του λοιπον? Για μενα, ο "μπαναλ" θορυβος της εξατμισης του boxer ο οποιος ειναι παρεπιπτοντως αρκετα δυνατος, αυτος ισως φτιαχνει με μια αφτερμαρκετ εξατμιση (παντα με σιγαστηρα), πχ Akra. Αλλα το μειζον θεμα ειναι οι μηχανικοι του θορυβοι του υγροψυκτου κινητηρα (σαφως περισοτεροι απο τον αεροψυκτο) που σε κανουν να νομιζεις οτι μερικες ροδελες και παξιμαδια γυρνανε ελευθερα στα σωθικα του. Εχοντας μαθει μια ζωη με γιαπωνεζικα μηχανακια και δη Χονδα που οι κινητηρες δουλευουν σα βουτυρο, ειλικρινα αυτο ειναι για μενα το μεγαλυτερο θεμα. (Το ιδιο θεμα εχω βεβαια και με τους κινητηρες των KTM.) Επισης το γεγονος οτι η σελα του επιβατη δεν ειναι πολυ ανετη, εχει μια μικρη κλιση προς τα μπρος και ισως χρειαστει αλλαγη σε βαθος χρονου. Και επισης το γεγονος οτι τα μαρσπιε του οδηγου ειναι λιγο προς τα πισω, οπως σε πιο στρηταδικα μηχανακια, αν και η θεση του τιμονιου ειναι σωστη - για παραδειγμα ο οδηγος ειναι ορθιος και οχι ελαχιστα σκυφτος οπως πχ στο Tiger XC. Και σαν τελευταιο, αν και ο υγροψυκτος κινητηρας ειναι πια πολυ δυνατος και μακρυτερα γραναζωμενος, δεν εχει καμια σχεση μ'αυτον του Crosstourer απο ροπη/γκαζι και ακομη περισοτερο φυσικα με το KTM 1190.
Αυτα εν συντομια, θα τοπαιρνα ανετα αν ηξερα οτι δε θα με ταλαιπωρησει με προβληματα καθως ενοιωσα οτι θα κανω μ'αυτο οτι κανω παντου και με το Τρανσαλπ (+ σουζες
). Επισης η συνεπιβατηδα εντυπωσιαστηκε σε σχεση με τα αλλα μηχανακια που εχουμε οδηγησει, λεγοντας κι'αυτη οτι της φανηκε σαν "μεγαλο και δυνατο Τρανσαλπ". Αν το επαιρνα θα αντικαθιστουσε το VFR σαν σπορ-τουρινγκ μηχανακι, οντας επισης σαφως καλυτερο για στραμπουλιγμενους επαρχιακους και πιο ροπατο. Στο χωμα θα το χρησιμοποιουσα για τις δικαβαλες χαλαρες εξερευνησεις που κανω ενω για τις πουροντουραδες θα συνεχιζα να παιρνω το Τρανσαλπακι που δεν το λυπαμαι. Συνολικα, η εικονα που αποκομισα ειναι σαφως θετικη και το υγροψυκτο ειναι το πρωτο 1200 GS που θα αγοραζα.
Και μερικες φωτο απο τις δυο δοκιμες, περσι και φετος.
Εδω στην αντιπροσωπεια, το BMW διπλα στο Τρανσαλπακι (και στο βαθος ενα 800αρι).
Στο βενζιναδικο να βαλω βενζινη καθως ειχε λιγη οταν το πηρα και δεν θαβγαζε ενα 2ωρο δοκιμης.
Εδω σε εναν ομαλο χωματοδρομο..
..που αργοτερα γινεται πολυ μικροτερος με ριζες δενδρων και λασπες.
Εδω διπλα σε ενα παρκο με τον κοσμο να πικνικαρει.
Εδω διπλα σε ενα ποταμακι με την συνεπιβατηδα.
Και εδω σε ενα χωραφι/αγρο που τοβαλα για να δω πως παει.