Hellas Transalp Forum

BMW: Νέα ημι-ενεργητική ανάρτηση!

ThanDim · 4180

Offline ThanDim

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 1672
on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 09:52:16 πμ


Μετά την παρουσίαση των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων που βλέπουμε στα περισσότερα μεγάλα μοντέλα της βαυαρικής εταιρίας, η BMW προχωρά στο επόμενο βήμα παρουσιάζοντας τις…«σκεπτόμενες» αναρτήσεις! Το γεγονός έλαβε μέρος κατά την εκδήλωση «Ημέρα Καινοτομίας BMW Motorrad 2011», στο Μόναχο.
Η BMW είναι μία εταιρία που «ψάχνεται» αρκετά με τις αναρτήσεις των μοτοσικλετών της και έχει παρουσιάσει κατά καιρούς τα δικά της συστήματα που δεν ακολουθούν την πεπατημένη και έχουν καταφέρει να την ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. H μονόμπρατση ανάρτηση Paralever, για τον πίσω τροχό, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1986, το Telelever για τον εμπρός τροχό που είδε το φως της παραγωγής το 1993 και η εξέλιξή του, το Duolever που έκανε την εμφάνισή του το 1995 αποτελούν μερικά από τα highlights της BMW στην πάροδο των χρόνο.

Με την πρόοδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων και τη συνεργασία του τμήματος μοτοσικλετών με αυτό των αυτοκινήτων ο Γερμανός κατασκευαστής κατάφερε επίσης να περάσει στα δίτροχα μοντέλα του τεχνολογίες που έκαναν αίσθηση κατά την παρουσίασή τους και βελτίωναν σημαντικά την πρόσφυση των τροχών.
Η K1 ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής που εφοδιάζεται με ABS στο στάνταρ εξοπλισμό της. To επόμενο σημαντικό βήμα έγινε με την παρουσίαση του ASC, το 2007, του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού και φυσικά με την εξέλιξη αυτού, το DTC (2009) που λάμβανε υπόψη του και την κλίση της μοτοσικλέτας στις στροφές.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα, που αφορούσαν καθαρά τον έλεγχο των αναρτήσεων, είχαν και αυτά την τιμητική τους με την ESA (2004) και μετέπειτα την ESA II (2009) να δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να ρυθμίζει μία σειρά από παραμέτρους στις αναρτήσεις τις μοτοσικλέτας -μέχρι και την σκληρότητά τους στην τελευταία έκδοση- του με το πάτημα ενός κουμπιού.
Το επόμενο και λογικό βήμα, όπως το χαρακτηρίζει και η ίδια η BMW, δεν είναι μόνο ο συνδυασμός αυτών των συστημάτων αλλά και η δυνατότητα να «σκέφτονται» και να αντιδρούν κατά βούληση ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Το πρώτο βήμα, λοιπόν, προς αυτή την κατεύθυνση, που βελτιώνει ακόμη περισσότερο την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει η ESA II, ονομάζεται Dynamic Damping Control, εν συντομία DDC.
Το DDC, σύμφωνα με τους Βαυαρούς, είναι ένα ημι-ενεργητικό σύστημα ανάρτησης που αναλύει τις οδικές συνθήκες και αντιδρά αυτόματα στις αλλαγές των φορτίων που δέχονται οι αναρτήσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα, στρίψιμο, ανωμαλίες) μέσω των αισθητήρων που βρίσκονται σε αυτές. Μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενων βαλβίδων το DDC, που είναι συνδεδεμένο τόσο με το DTC όσο και με το ABS, μπορεί να επηρεάσει την απόσβεση και να τη ρυθμίσει στο ποσοστό που χρειάζεται ώστε να υπάρχει η μέγιστη πρόσφυση.
Πέρα από τα στοιχεία που συλλέγει για την ταχύτητα των τροχών, το DDC υπολογίζει και το άνοιγμα του γκαζιού, ενώ η συμπίεση και η επαναφορά ελέγχονται ξεχωριστά.

Στην πράξη αυτό σημαίνει, ότι στο άνοιγμα του γκαζιού, οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες «κλείνουν» με αποτέλεσμα η πίσω ανάρτηση να συμπιέζεται λιγότερο σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα. Όταν το γκάζι σταθεροποιηθεί και η μοτοσικλέτα αρχίσει να κινείται με μία σταθερή ταχύτητα, τότε οι βαλβίδες επανέρχονται στην προηγούμενη ρύθμισή τους. Η αντίστοιχη διαδικασία ισχύει και κατά το φρενάρισμα. Τέλος, όταν η μοτοσικλέτα περνά πάνω από συνεχόμενες ανωμαλίες τότε οι βαλβίδες ρυθμίζουν την συμπίεση και την επαναφορά σύμφωνα και με τη διαδρομή που χρησιμοποιείται από την ανάρτηση κατά τη φάση της συμπίεσης, παίρνοντας παράλληλα στοιχεία και από τη συχνότητα λειτουργίας των ελατηρίων.
Όλες οι παραπάνω αλλαγές, στην απόσβεση των αναρτήσεων, λαμβάνουν μέρος μέσα σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, σύμφωνα με την BMW, με τον αναβάτη, να έχει στη διάθεσή του τρεις διαφορετικές επιλογές "Comfort", "Normal", και "Sport", όπως γνωρίζουμε και από την ESA II.

Το DDC, σύμφωνα και με τους ανθρώπους της BMW, αναμένεται να περάσει στην παραγωγή σύντομα.


http://www.youtube.com/watch?v=G_TjKjk-amA&feature=player_embedded


Πηγή:  http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/86426.asp


Δημητρακόπουλος Θανάσης
R1200GS
Καλαμάτα


Transalpinos

  • Guest
Reply #1 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 10:00:54 πμ
Αυτό δεν θα μείνει έτσι!
Προβλέπω δυνάμική απάντηση σύντομα απο τη Honda στον ανταγωνισμό, με το να βάλει τηλεπροφόρτιση πίσω στο ΤΑ κατά το 2015.



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #2 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 10:08:46 πμ
Ρε Θανάση μην γράφεις τέτοια εδώ μέσα γιατί θα γεμίσουμε 50 σελίδες με αντιπαραθέσεις….  ;)


Αυτό δεν θα μείνει έτσι!
Προβλέπω δυνάμική απάντηση σύντομα απο τη Honda στον ανταγωνισμό, με το να βάλει τηλεπροφόρτιση πίσω στο ΤΑ κατά το 2015.
  :2hysterical:


Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #3 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 10:10:50 πμ
   Η BMW ήταν πάντα ένα ή πολλά βήματα μπροστά από τις υπόλοιπες εταιρείες στην εφαρμογή νέων συστημάτων στις μοτοσυκλέτες. ABS και ψεκασμός είναι μόνο μερικά απ' αυτά. Μπράβο στην εταιρεία για τον τρόπο που σκέφτεται. Την είχα πάντα σε εκτίμηση.
  Αν δεν ήταν και τόσο κακόγουστα (μερικές φορές  ;D ) και τόσο πανάκριβα (πάντα  :( ).....




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #4 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 10:25:14 πμ
  Η BMW ήταν πάντα ένα ή πολλά βήματα μπροστά από τις υπόλοιπες εταιρείες στην εφαρμογή νέων συστημάτων στις μοτοσυκλέτες. ABS και ψεκασμός είναι μόνο μερικά απ' αυτά. Μπράβο στην εταιρεία για τον τρόπο που σκέφτεται. Την είχα πάντα σε εκτίμηση.
  Αν δεν ήταν και τόσο κακόγουστα (μερικές φορές  ;D ) και τόσο πανάκριβα (πάντα  :( ).....
H τεχνολογια ανεβαζει παντα το κοστος ...η ομορφια ειναι υποκειμενικη  :)




Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #5 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 11:19:04 πμ
στο παλιο σουζουκακι του 1981, οταν παταγες μπροστινο φρενο, εστελνε μερος των υγρων κατω στο ενα απο τα δυο καλάμια, και πετυχαινε κατι σαν προφόρτιση, και ετσι δεν βυθιζόταν πολυ στο φρενάρισμα.
οσο πιο δυνατα παταγες, τοσο πιο πολλά υγρα εστελνε, τοσο πιο λιγο βυθιζόταν...!

Α! μη ξεχασω... δεν χαλασε ποτέ παρ' όλα τα 70000 km


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #6 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 12:54:27 μμ
Σώπα ρε, σένσορες και χαζομάρες. Εμείς θα βάλουμε λίγο πιό χοντρό λαδάκι και θα τους φάμε λάχανο. :P
(ησυχία δεν έχουν αυτοί οι Γερμαναράδες)



Offline transalp98

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 619
    • MyPhotos
Reply #7 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 13:18:39 μμ
στο παλιο σουζουκακι του 1981, οταν παταγες μπροστινο φρενο, εστελνε μερος των υγρων κατω στο ενα απο τα δυο καλάμια, και πετυχαινε κατι σαν προφόρτιση, και ετσι δεν βυθιζόταν πολυ στο φρενάρισμα.
οσο πιο δυνατα παταγες, τοσο πιο πολλά υγρα εστελνε, τοσο πιο λιγο βυθιζόταν...!

Α! μη ξεχασω... δεν χαλασε ποτέ παρ' όλα τα 70000 km

καλόοοο.. δεν το χα ξανακουσει αυτό
και τελικα τι έγινε και δεν προχώρησε ευρέως αυτό το σύστημα;


Ηλίας

-Transalp 600cc 98 (R.I.P.)
+SYM HD200i EVO
- VFR 800 V-tec
http://www.flickr.com/photos/kilomeater/


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #8 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 13:35:34 μμ
στο παλιο σουζουκακι του 1981, οταν παταγες μπροστινο φρενο, εστελνε μερος των υγρων κατω στο ενα απο τα δυο καλάμια, και πετυχαινε κατι σαν προφόρτιση, και ετσι δεν βυθιζόταν πολυ στο φρενάρισμα.
οσο πιο δυνατα παταγες, τοσο πιο πολλά υγρα εστελνε, τοσο πιο λιγο βυθιζόταν...!

Α! μη ξεχασω... δεν χαλασε ποτέ παρ' όλα τα 70000 km

  Και το C-ABS που κοκορεύεται τώρα η Χόντα το είχα εγώ στο GUZZI τού '83. Ιntegralle το λέγανε τότε.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #9 on: Πέμπτη 07 Ιούλιος 2011, 14:58:43 μμ
καλόοοο.. δεν το χα ξανακουσει αυτό
και τελικα τι έγινε και δεν προχώρησε ευρέως αυτό το σύστημα;

το γραφε με μεγαλα γραμματα πανω σε καθε καλαμι,  antidiving system!


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km