Hellas Transalp Forum

Ένα λάδι ρε παιδιά!!!

M. I. Pagalos · 635482

Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #900 on: Κυριακή 23 Φεβρουάριος 2014, 14:55:49 μμ
Xθες -εν όψει της βόλτας που θα πάμε το Σάββατο, Κοζάνη-άλλαξα τα λαδάκια/φίλτρο
στη μηχανούλα μου,παρόλο που είχαν λιγότερα χλμ.(4500χ),έτσι για το ψυχολογικό
της υπόθεσης.

Επειδή είναι ακόμη Χειμώνας ,ξαναέβαλα τα motul 10w40 ester 5100,γιατί έμεινα
πολύ ευχαριστημένος από την προηγούμενη αλλαγή: http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,1641.800.html
(απάντηση #800,#821,#824).

Να πω ό,τι δεν πρόσεξα να μου΄χει τσιμπίσει καθόλου αυτή τη φορά
παρόλο που λόγω του κρύου καιρού χρησιμοποιούσα πολύ συχνότερα
την εθνική οδό και το μοτέρ δούλευε σε υψηλές στροφές.




Offline Tedyboys

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 85
  • Οι μονοζυγωτικές κουκλάρες στην Τransalp
Reply #901 on: Σάββατο 29 Μάρτιος 2014, 20:50:16 μμ
Είχα πάει στο Λαμπρινίδη και αγόρασα 9 λίτρα Ημισυνθετικά 15-50 Elf και μου έκανε δώρο ένα προϊόν καθαρισμού των καρμπυρατέρ(Β-12 ΜΟΤΟR TUNE UP) και όχι μόνο.
Το οποίο βελτιώνει γενικώς τη λειτουργία της μηχανής και βοηθάει σημαντικά και στην οικονομία καυσίμου από όσα έλεγε ο μαγαζάτορας που μου το εκθείαζε.
Μήπως το έχει χρησιμοποιήσει κάποιος φίλος ή γνωρίζει το συγκεκριμένο προϊόν για να μας πει τις εντυπώσεις του.


Οποιος φοβάται πέφτει και κοιμάται


Offline Transalpinos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 164
Reply #902 on: Σάββατο 29 Μάρτιος 2014, 22:43:51 μμ
αλλαγη λαδιων χθες μετα απο 5500χιλ κ ξαναεβαλα τα Honda 10-30 μιας κ εχω μεινει πληρως ικανοποιημενος.
πριν την αλλαγη εγινε ελεγχος ποσοτητας...καταναλωση μηδενικη!!



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #903 on: Δευτέρα 28 Απρίλιος 2014, 18:01:39 μμ
Ετσι για καθαρά εγκυκλοπαιδική ενημέρωση, δεν ξέρω αν έχει ξαναποσταριστεί:

ΦΘΟΡΑ ΤΩΝ ΛΑΔΙΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
 

Η κατασκευή ενός μοντέρνου λαδιού κινητήρων είναι μία επιχείρηση εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας. Από τη στιγμή που το βασικό λάδι εισέρχεται στη γραμμή επεξεργασίας μέχρι τη στιγμή που το τελικό προϊόν αποθηκεύεται, είναι απαραίτητος ο ακριβής έλεγχος των θερμοκρασιών, των πιέσεων και της χρονικής διάρκειας κάθε σταδίου παραγωγής του λιπαντικού. Ο πολύπλοκος εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για την παραγωγή του, «δέχεται» συνεχώς ανεπιθύμητα συστατικά από το λάδι. Μικρές, με εξαιρετική ακρίβεια ποσότητες επιθυμητών συστατικών προστίθενται σε συγκεκριμένα χρονικά στάδια. Σε όλη τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, απαιτείται εξαιρετικά μεγάλη προσοχή για την αποφυγή μόλυνσης του προϊόντος. Χρειάζεται πραγματικά, πολύ επίπονη προσπάθεια για να παραχθούν λάδια που θα παρέχουν λίπανση υψηλού επιπέδου σε κινητήρες κάθε τύπου και κάτω από κάθε είδους συνθήκες λειτουργίας και περιβάλλοντος. Με τόσο ευρύ πεδίο προδιαγραφών λειτουργίας απαιτείται το λάδι που ραφινάρεται, να καλύπτει εξαιρετικά ακριβείς προϋποθέσεις, όπως το ιξώδες, ο δείκτης ιξώδους, το σημείο ροής, το σημείο ανάφλεξης, το σημείο φωτιάς, η τέφρα, το ανθρακούχο υπόλειμμα, το χρώμα και η αντίσταση στην οξείδωση και τη διάβρωση.

 

Όταν ένα νέο λάδι εξέρχεται από τη συσκευασία του, για να προστεθεί σε ένα κινητήρα, περνά από το πλήρως ελεγχόμενο περιβάλλον του εργοστασίου παραγωγής του, σε ένα τελείως ανεξέλεγκτο «χημικό εργοστάσιο», τον κινητήρα. Υπάρχει ελάχιστη δυνατότητα ελέγχου της θερμοκρασίας, των πιέσεων, του χρόνου ή του επιπέδου μόλυνσης μέσα σε ένα κινητήρα. Το λάδι υπόκειται σε θερμοκρασίες από κάτω το μηδενός έως και πολλές φορές 1.500° F (816°C) στα τοιχία των κυλίνδρων, καθώς και σε πιέσεις από αυτήν της ατμοσφαιρικής έως και χιλιάδες λίμπρες ανά τετραγωνική ίντσα στα ρουλεμάν. Το χρονικό διάστημα που το λάδι εκτίθεται σ’ αυτό το ανεξέλεγκτο περιβάλλον, εξαρτάται πολύ απλά από την επιθυμία του χρήστη, σε σχέση βέβαια με τις συνθήκες λειτουργίας και τις περιόδους αντικαταστάσεώς του.

 

Επιπρόσθετα στις μεταβολές του χρόνου, της θερμοκρασίας, και των πιέσεων, το λάδι τώρα εκτίθεται σε μία μεγάλη ποικιλία στοιχείων μόλυνσης. Η καύση της βενζίνης ή του πετρελαίου από μόνη της παράγει μια στρατιά χημικών ουσιών που βρίσκουν το δρόμο τους για να συναντήσουν το λάδι. Όταν καίγεται περίπου ένα λίτρο βενζίνης παράγεται αντίστοιχα περίπου ένα λίτρο νερού. Η καύση δημιουργεί επίσης οξείδια του αζώτου από τον αέρα και αυτά τα οξείδια μπορούν να δημιουργήσουν οξέα. Μικρές ποσότητες ανθρακικών οξέων,  θειικών και θειούχων οξέων (LEAD  SULFATE) συνδυασμοί χλωρίου και βρώμιου, καθώς και άλλες πολυσύνθετες ενώσεις μπορούν να δημιουργηθούν. Εάν η καύση δεν είναι πλήρης δημιουργούνται ακεταλδεϋδες και όταν υπάρχουν κτυπήματα ή εκρήξεις δημιουργούνται ακόμη περισσότερο πολυσύνθετες αντιδράσεις. Κατά τη διάρκεια της καύσης ο άκαυστος ή μερικά καμένος άνθρακας δημιουργεί επίσης στερεά σωματίδια που γίνονται ακόμη  βαρύτερα, όταν το μείγμα αέρα και καυσίμου είναι πλουσιότερο.

 

Τα περισσότερα από αυτά τα στοιχεία φεύγουν από τον κινητήρα μέσω της εξάτμισης, ένας μικρός αριθμός όμως από αυτά πηγαίνει στο θάλαμο του στροφάλου, φαινόμενο που αποκαλείται blow - by. Μερικά καύσιμα επίσης, δημιουργούν άλλα ανεπιθύμητα προϊόντα αποσύνθεσης. Αυτά τα προϊόντα δε μολύνουν μόνο το λάδι αλλά μπορεί και να παρεμβάλλονται στη λειτουργία των ελατηρίων και βέβαια να επηρεάζουν σημαντικά την καθαρότητα του κινητήρα.

Μόλυνση ακόμη προκαλείται από τα κατάλοιπα του καυσίμου, που φθάνουν στο θάλαμο του στροφάλου, στη διάρκεια της λειτουργίας κρύου κινητήρα. Η σκόνη και η βρώμα βρίσκουν δίοδο προς το λάδι. Το νερό, οι χημικές ενώσεις, τα κατάλοιπα του καυσίμου, η σκόνη, η βρώμα και ο αέρας στο θάλαμο του στροφάλου βρίσκονται τότε σε πλήρη ανάμειξη με το λάδι, λόγω της κίνησης των εσωτερικών μερών του κινητήρα. Το λάδι από μόνο του αρχίζει να φθείρεται, λόγω της οξείδωσης. Ακόμη και αν αυτό παρεμποδίζεται από την υψηλή ποιότητά του, οι υψηλές θερμοκρασίες θα επιταχύνουν την οξείδωσή του. Όλη αυτή η χημική ένωση παράγει προϊόντα, τα αποκαλούμενα παράγωγα της οξείδωσης του λαδιού που είναι από μόνα τους επιζήμια για τον κινητήρα. Με αυτήν την συνεχιζόμενη εξέλιξη σε ευρύ πεδίο ταχυτήτων και θερμοκρασιών ανάμεσα στα διαστήματα αντικατάστασης του λιπαντικού, δεν πρέπει να προκαλείται η απορία, γιατί το λάδι πραγματικά εξαντλείται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και δεν λειτουργεί σαν λιπαντικό. Ας εξετάσουμε όμως ορισμένες κατηγορίες συνθηκών λειτουργίας των κινητήρων, καθώς και την επίδραση που έχουν οι ουσίες και οι ενώσεις που τους μολύνουν με σκοπό τη διατήρηση ενός στοιχειώδους επιπέδου ελέγχου τους. Δεν είναι δυνατόν να μηδενίσουμε  τελείως τη μόλυνση του λαδιού, ούτε βέβαια και να αποφύγουμε τις επιρροές της θερμοκρασίας και του χρόνου. Παρ’ όλα αυτά, είναι δυνατόν να ελαχιστοποιήσουμε τα αποτελέσματά τους μέχρι ενός σημείου και έτσι να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής του λαδιού.

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ: Η λειτουργία των κινητήρων κατά τους χειμερινούς μήνες με συχνά σταματήματα και ξεκινήματα, με αξιόλογα χρονικά διαστήματα, όπου ο κινητήρας βρίσκεται μεν σε λειτουργία αλλά το όχημα σε στάση και πολύ σύντομα διαστήματα συνεχούς κινήσεως, επιβάλλουν συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών στο θάλαμο του στροφάλου. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το ψυκτικό υγρό πιθανότατα δεν θα υπερβεί τους 50°C, καθώς και το λάδι στο στρόφαλο πιθανότατα δεν θα φθάσει καν αυτήν τη θερμοκρασία. Όταν ο κινητήρας ξεκινά σε κρύο καιρό, μικρά κομμάτια από τα κατάλοιπα του καυσίμου εισέρχονται στο θάλαμο καύσης σε υγρή σχετικά μορφή και «πλένουν» τα τοιχία των κυλίνδρων. Η καύση σ’ αυτήν την περίπτωση είναι ασταθής. Η μόλυνση από το νερό και άλλα προϊόντα από την καύση είναι επίσης μεγαλύτερη, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε κρύο περιβάλλον, λόγω της συστολής των κρύων τοιχίων των κυλίνδρων. Εδώ, θα πρέπει να τονισθεί, ότι συνθήκες λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες δε σημαίνει απαραίτητα και εξαιρετικά κρύο καιρό. Αρκετές φορές ακόμα και τους ζεστούς μήνες, σε αρκετές περιοχές της χώρας, παρατηρούνται τα ίδια προβλήματα σε κινητήρες που στην ουσία ποτέ δεν φθάνουν την επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας τους.

 

Σε λειτουργία υπό χαμηλές θερμοκρασίες, η κατάσταση του λαδιού, ουσιαστικά, επιδεινώνεται λόγω μόλυνσης περισσότερο, παρά λόγω οξείδωσης. Η ανάμειξη του νερού, του λαδιού και των άλλων παραγόντων μόλυνσης δημιουργεί μία «μαγιονέζα» σαν λάσπη, που έχει την τάση να εγκαθίσταται στο κάτω μέρος της λεκάνης του λαδιού, όπως και σε άλλα μέρη του κινητήρα που δεν καθαρίζονται ικανοποιητικά από το λάδι. Με την πάροδο περίπου 2.400 χλμ. σε έναν τυπικό βενζινοκινητήρα, η ανάλυση των επιμολυντών στο λάδι θα δείξει περίπου τα παρακάτω:

 

0,125% διαβρωτικά, σκόνη και βρώμα
   

0,50% νερό και γλυκόλη
   

0,125% μέταλλα

3,00% καύσιμο (βενζίνη ή πετρέλαιο)
   

0,25% μολυβδούχα άλατα (όταν χρησιμοποιείται καύσιμο με μόλυβδο)
   

0,25% καπνιά και άνθρακας

0,50% πίσσα , γλίτσα και ρητίνες
   

 
   

 

 

 

Αυτές οι επιδράσεις της χαμηλής θερμοκρασίας μπορούν να μειωθούν με οποιοδήποτε από τους  τρόπους που θα αύξανε τη θερμοκρασία στα τοιχία των κυλίνδρων και στην περιοχή του στροφάλου. Η θερμοκρασία του νερού μπορεί να αυξηθεί με τη χρήση θερμοστατών που ενεργοποιούνται σε υψηλότερες θερμοκρασίες, με το «μπλοκάρισμα» μέρους του ψυγείου ή χρησιμοποιώντας ανεμιστήρα θερμοστατικά ελεγχόμενο. Μία άμεση μέθοδος αύξησης της θερμοκρασίας λειτουργίας του λαδιού είναι η μόνωση της εξωτερικής επιφάνειας του θαλάμου του στροφάλου.

 

Επιπρόσθετα, η χρήση καλών φίλτρων λαδιού, όπως και ο επαρκής αερισμός του θαλάμου του στροφάλου θα είναι χρήσιμα. Επίσης, πρέπει να υπάρχει επαρκής φροντίδα για τον καθαρισμό κάθε σημείου «αναπνοής» και εάν υπάρχει ικανοποιητικός αερισμός του θαλάμου του στροφάλου, τότε οι βαλβίδες και οι σωληνώσεις θα πρέπει να ελέγχονται περιοδικά, για να επιβεβαιώνεται η καθαρότητά τους. Μία από τις καλύτερες λύσεις, για την αντιμετώπιση του προβλήματος της μόλυνσης του λαδιού σε χαμηλές θερμοκρασίες λειτουργίας, είναι το άδειασμά τους σε συντομότερα χρονικά διαστήματα.

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΥΨΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ: Η λειτουργία σε θερμά κλίματα με σταθερά υψηλές ταχύτητες, καθώς και υψηλά φορτία, έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση της υψηλής θερμοκρασίας του λαδιού για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Είναι αρκετά κοινό να συναντώνται θερμοκρασίες λαδιού γύρω στους 135°C. Υπό αυτές τις συνθήκες, η επιδείνωση της κατάστασης του λαδιού είναι αποτέλεσμα της οξείδωσης που παρουσιάζεται στις υψηλές θερμοκρασίες, παρά της μόλυνσής του. Όταν τα λάδια ανακατεύονται τελείως με τον αέρα έχουν την τάση να οξειδώνονται γρηγορότερα και αυτός ο ρυθμός οξείδωσης διπλασιάζεται κάθε φορά με την αύξηση της θερμοκρασίας κατά 8°C. Η ροπή προς την οξείδωση αυξάνεται επίσης, λόγω της παρουσίας των μεταλλικών επιμολυντών που δρουν σαν καταλύτες. Τα ελάχιστα σωματίδια σιδήρου που αποκολλώνται από τους κυλίνδρους επιταχύνουν την οξείδωση του λαδιού στις υψηλές θερμοκρασίες.

 

Η οξείδωση του λαδιού προκαλεί πολλές ενώσεις, όπως διαλυτά οξέα του λαδιού και ουσίες όπως  ρητίνες και «βερνίκι». Μερικές από αυτές τις ουσίες εμφανίζονται και από την αποσύνθεση του λαδιού. Το μείγμα όλων αυτών των ουσιών έχει την τάση να κολλά πάνω στις ζεστές μεταλλικές επιφάνειες, δημιουργώντας το λεγόμενο «βάψιμο» που συναντάμε συχνά στο κάτω μέρος των πιστονιών. Υπό υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας τα παράγωγα αυτά μπορούν να μπλοκάρουν τελείως τα ελατήρια, όπως και τις διόδους κυκλοφορίας του λαδιού. Μία άλλη κατηγορία προϊόντων είναι αυτά που δημιουργούνται, όταν το λάδι προσβάλει το μέταλλο, που με τη σειρά του είναι αρκετά ζεστό, για να προκαλέσει πυρόλυση του λαδιού (διάσπαση). Τα παράγωγα αυτά δεν είναι διαλυτά και δημιουργούν τον χρώματος καφέ τύπο λάσπης που συχνά συναντούμε. Το ποσοστό αποσύνθεσης και φθοράς του λαδιού σαν αποτέλεσμα της οξείδωσης και η δημιουργία των ανεπιθύμητων παραγώγων που προαναφέραμε εξαρτάται συνολικά, από τον τύπο του λαδιού, τον τύπο του καυσίμου, τη θερμοκρασία λειτουργίας, το σχεδιασμό του κινητήρα και την περίοδο αντικατάστασης του λαδιού. Αντίθετα ακόμα και μία μικρή μείωση της θερμοκρασίας λειτουργίας, θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά την κατάσταση προς το καλύτερο, βελτιώνοντάς την όπως επίσης και η χρησιμοποίηση λαδιών υψηλότερης ποιότητας θα συνέβαλλε δραστικά.


 

ΑΠΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ: Γενικά, όταν τα λάδια μηχανών υπόκεινται σε δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας όπως προαναφέρθηκε, είναι δεδομένο ότι θα αλλάξουν χρώμα. Πιθανότατα, έχουν γίνει θαμπά ή σκουρόχρωμα και το εύρος αλλαγής του χρώματός τους μπορεί να κυμαίνεται από ελαφρύ γκρι μέχρι και βαθύ καφέ, όπως αυτό της σοκολάτας. Λόγω της μόλυνσης και της βαθμιαίας φθοράς του το λάδι αποχρωματίζεται.

 

Πρώτα απ’ όλα, τα καθαριστικά και διαλυτικά πρόσθετα που χρησιμοποιούνται στο λάδι, έχουν σχεδιαστεί έτσι, ούτως ώστε να κρατούν τον κινητήρα καθαρό με μία συνεχή διαδικασία καθαρισμού του, κρατώντας σε αιώρηση μέσα στο ίδιο το λάδι, οποιοδήποτε υλικό μόλυνσης ή φθοράς. Αυτό διατηρεί τον κινητήρα μεν καθαρό, αλλά βέβαια δίνει στο λάδι την εικόνα του βρώμικου. Εάν το λάδι είναι βαθύ καφέ ή έχει το χρώμα το κρασιού, αυτό οφείλεται συνήθως στους οξειδωτικούς παράγοντες που αυτό μεταφέρει και τη δημιουργία λάσπης, όπως προαναφέρθηκε.

Στην πραγματικότητα, είναι πολύ καλύτερα όλη αυτή η βρώμα και μόλυνση να διατηρείται σε ισορροπία αιωρούμενη μέσα στο λάδι, παρά να επικάθεται στα πιστόνια, τα ελατήρια ή τις αυλακώσεις.

 

Ο γκρίζος αποχρωματισμός που παρατηρείται συχνά, οφείλεται κυρίως στη σκόνη του ίδιου του δρόμου, αλλά και κατά ένα μέρος στην αποσύνθεση των ενώσεων του μολύβδου από τα καύσιμα που περιέχουν μόλυβδο. Γενικά, είναι σπάνιο να συναντηθεί γκρίζος αποχρωματισμός του λαδιού σε πετρελαιοκινητήρες. Στις περιπτώσεις όπου το λάδι είναι μαύρο ή θαμπό, αυτό συνήθως οφείλεται σε πλούσιο μείγμα αέρος - καυσίμου, αλλά και στη δημιουργία καπνισμού και άνθρακα. Παρόλο που συνήθως οφείλεται σε πλούσιο μείγμα, πολύ συχνά παρατηρείται, αυτός ο τύπος αποχρωματισμού, σε κινητήρες που λειτουργούν με υψηλά φορτία.

 

ΑΡΑΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ: Οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος, η ποιότητα του μείγματος, η αστάθεια του καυσίμου αλλά και η κατάσταση του κινητήρα είναι παράγοντες που επιδρούν άμεσα στην αραίωση του λαδιού. Η λειτουργία σε χαμηλή θερμοκρασία και οι φθαρμένοι κύλινδροι και ελατήρια προκαλούν επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό αραίωσης.

 

Αραίωση του λαδιού σε ποσοστό 5%-6% σε ένα βενζινοκινητήρα είναι το ανώτατο όριο που επιτρέπεται. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του βαθμού ιξώδους κατά SAE, κατά μία μονάδα (π.χ. από SAE 40 σε SAE 30). Η δυσλειτουργία του κινητήρα μπορεί να προκαλέσει αρκετή αραίωση του λαδιού, που με τη σειρά της θα επιφέρει την επαφή μετάλλου με μέταλλο στα ρουλεμάν. Εξεζητημένη αραίωση του λαδιού δεν θα πρέπει ποτέ να αγνοείται, αφού σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, είτε με τον ίδιο τον κινητήρα, είτε με τον τρόπο με τον οποίο αυτός χρησιμοποιείται.

 

ΣΚΟΝΗ ΚΑΙ ΒΡΩΜΑ: Ο αέρας στις περιοχές γύρω από τις μεγαλουπόλεις μπορεί να περιέχει έως 4 ή και 5 τόνους σκόνης και βρώμας ανά κυβικό χιλιόμετρο. Σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους με στεγνό καιρό, ή σε αγροτικές περιοχές ο αριθμός αυτός μεγαλώνει αισθητά. Η σκόνη των δρόμων και των αγρών είναι εξαιρετικά διαβρωτική και μπορεί να προκαλέσει γρήγορη φθορά στους κυλίνδρους και τα ελατήρια και τελικά στα ρουλεμάν. Τα φίλτρα αέρα και λαδιού είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά, όταν χρησιμοποιούνται και αντικαθίστανται, σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών. Ο μέσος χρήστης είναι επιρρεπής στο να παραμελεί την αντικατάστασή τους με αποτέλεσμα πολύ συχνά αυτά να καθίστανται ακατάλληλα για να παρέχουν την προστασία για την οποία χρησιμοποιούνται. Η αλλαγή φίλτρων αέρα και λαδιού θα πρέπει να γίνεται σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα.


 

ΚΑΠΝΙΣΜΟΣ: Ο καπνισμός γενικά, δημιουργείται από την ατελή καύση του καυσίμου. Αυτό παρατηρείται, όταν υπάρχει πλούσιο μείγμα, κατά το ξεκίνημα σε κρύο καιρό, όπως επίσης, και όταν η λειτουργία γίνεται διακεκομμένα σε περιβάλλον χαμηλών θερμοκρασιών. Η καπνιά μεταφέρεται μαζί με το λάδι στα τοιχία των κυλίνδρων και με την ανάδευση στο θάλαμο του στροφάλου. Το κόλλημα των ελατηρίων οφείλεται στο γεγονός, ότι η καπνιά αναμιγνύεται με άλλα παράγωγα της καύσης που μαζί με τα προϊόντα της αποσύνθεσης του λαδιού δημιουργούν μία μαλακή μάζα στην περιοχή των ελατηρίων.

 

Η συσσώρευση αυτή στις αυλακώσεις των ελατηρίων σκληραίνει (ψήνεται) λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και έχει σαν αποτέλεσμα το κόλλημα του ελατηρίου. Το κόλλημα των ελατηρίων έχει σαν αποτέλεσμα εξαιρετικά αυξημένη κατανάλωση λαδιού, αφού πλέον υπάρχει έλλειψη ελέγχου στα τοιχία των κυλίνδρων. Η δημιουργία του καπνού είναι δύσκολο να ελεγχθεί, αφού οι ρυθμίσεις για πλούσιο μείγμα είναι αναγκαίες στα κρύα ξεκινήματα αλλά και τη διατήρηση της λειτουργίας του  κινητήρα σε ακινησία. Κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες λειτουργίας με πολλά σταματήματα και ξεκινήματα και με χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς σε αυτό το φαινόμενο. Υπό αυτές τις συνθήκες οι καλύτερες λύσεις είναι καλός αερισμός, επίτευξη υψηλότερων θερμοκρασιών λειτουργίας και συχνότερες αλλαγές λαδιών, εάν αυτά δεν μπορούν να αναλύονται.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί σ’ αυτό το άρθρο μάς «συντροφεύουν» εδώ και πολλά χρόνια, με τη διαφορά βέβαια, ότι γίνονται σοβαρότερα με την πάροδο του χρόνου. Παρ’ όλα αυτά τα τελευταία χρόνια ένα νέο πρόβλημα έχει εμφανιστεί απροσδόκητα. Κάτω από επιβαρημένες συνθήκες λειτουργίας το λάδι τείνει να μετατραπεί σε μια μορφή λάσπης σαν γράσο. Ο λόγος για τη δημιουργία αυτής της λάσπης είναι κυρίως οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες, που πολλές φορές ξεπερνούν τους 149°C στο στρόφαλο. Μερικές από τις αιτίες που προκαλούν αυτές τις υψηλές θερμοκρασίες είναι:

 

1)   Τα συστήματα ελέγχου εκπομπής καυσαερίων (καταλύτες),

2)   Η ευρεία χρήση των κλιματιστικών,

3)   Τα νέα συστήματα ψύξης που λειτουργούν σε πολύ υψηλές πιέσεις,

4)   Οι συστάσεις των κατασκευαστών για την διατήρηση του λαδιού για μεγάλα χρονικά διαστήματα (χωρίς τη δυνατότητα ελέγχου τους με αναλύσεις),

5)   Η μείωση του ωφέλιμου χώρου κυκλοφορίας του αέρα μέσα στους σύγχρονους κινητήρες και

6)   Η αυξημένη ανάγκη για την έλξη πρόσθετων οχημάτων (τροχόσπιτα, σκάφη κλπ).

 

Προς το παρόν, το πρόβλημα εντοπίζεται περισσότερο στα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν ενδείξεις για την παρουσία του και στους κινητήρες των φορτηγών. Το πρόβλημα πρωτοεμφανίστηκε μερικά χρόνια πριν όταν και ακούστηκαν σκόρπια παράπονα από τον εντοπισμό πολύ χονδρού λαδιού σε κάποιους κινητήρες. Στην αρχή το πρόβλημα εντοπίσθηκε στα αυτοκίνητα ενός ή δύο κατασκευαστών, αλλά σύντομα η εμπειρία αυτή επεκτάθηκε στα οχήματα όλων των κατασκευαστών. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ενδείξεις, ότι πρόκειται για μια περίπτωση πλήρους οξείδωσης, αφού η λάσπη που δημιουργείται από την οξείδωση όταν θερμαίνεται λιώνει και ξαναγίνεται λάδι, συνεπώς η περίπτωση αυτή δεν αφορά τυπική οξείδωση.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:

Τα προβλήματα της μόλυνσης αλλά και της φθοράς του λαδιού έχουν αναλυθεί και ερευνηθεί από κάθε σχεδόν εταιρεία ή οργανισμό που ασχολείται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Απαντήσεις και λύσεις στα προβλήματα βρίσκονται με την παραγωγή πιο εξελιγμένων λαδιών κινητήρων και τον σχεδιασμό κινητήρων που επιτρέπουν τη μόλυνση λιγότερο. Ο ιδανικός συνδυασμός ενός λαδιού που δεν θα φθείρεται και ενός κινητήρα που δεν θα μολύνεται, πιθανότατα δεν θα επιτευχθεί ποτέ. Συνεπώς, ο καλύτερος και οικονομικότερος τρόπος είναι ο έλεγχος της κατάστασης του λαδιού ή η αντικατάστασή του σε ελεγχόμενες συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Ο ορισμός αυτών των χρονικών περιόδων δεν είναι εύκολο να γίνει λόγω της μεγάλης ποικιλίας συνθηκών λειτουργίας, αλλά σήμερα η βιομηχανία παγκόσμια, έχει αρκετές προτάσεις για διάφορους τύπους λαδιού, σε σχέση με τις διαφορετικές συνθήκες λειτουργίας και διαφορετικούς σχεδιασμούς κινητήρων, συστάσεις που στηρίζονται σε μία μεγάλη και μακρόχρονη συσσώρευση πληροφοριών και εμπειρία.

 

Μία σωστή λύση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προαναφέρθηκαν είναι η χρήση λαδιών με τις τρέχουσες, πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Τα λάδια κινητήρων MONOLEC GFS, MONOLEC ULTRA, MONOLEC SPB, MONOLEC & MONOLEC ULTRA-BLEND είναι πλήρως εγκεκριμένα από τα ASΤM - API – SAE – ACEA καλύπτουν δε τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές.

 

Τα λάδια αυτά είναι σχεδιασμένα με αντιοξειδωτικούς παράγοντες της υψηλότερης δυνατής ποιότητας και αποτρέπουν ολοκληρωτικά τη δημιουργία λάσπης και επικαθίσεων στις υψηλές θερμοκρασίες κάτω από οποιεσδήποτε, όσο βαριές κι αν είναι αυτές, συνθήκες λειτουργίας.

 Σε .pdf για αρχείο: http://www.le-greece.gr/files/MOTOR%20OIL%20DEGRADATION%20GR.pdf

απο εδώ: http://www.le-greece.gr/default.asp?V_DOC_ID=2068



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #904 on: Παρασκευή 20 Ιούνιος 2014, 19:31:23 μμ
Πιθανόν να αναπαράξω κάτι που ειπώθηκε προηγουμένως, αλλά μέσα σε τόσες σελίδες και τόσες διαφορετικές απόψεις έχω χάσει καί τη μπάλα και το γήπεδο..
Για ΤΑ-600 ποιό είναι το συνιστώμενο από τον κατασκευαατή;

* Η χρήση που της κάνω είναι καθημερινή, με "ήρεμα" χιλιόμετρα.


Spritmonitor.de" border="0


Offline xelli

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 55
Reply #905 on: Παρασκευή 20 Ιούνιος 2014, 20:21:20 μμ
Τώρα που είναι καλοκαίρι βάλε κάποιο 15-50 και δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #906 on: Σάββατο 21 Ιούνιος 2014, 16:20:48 μμ
Πιθανόν να αναπαράξω κάτι που ειπώθηκε προηγουμένως, αλλά μέσα σε τόσες σελίδες και τόσες διαφορετικές απόψεις έχω χάσει καί τη μπάλα και το γήπεδο..
Για ΤΑ-600 ποιό είναι το συνιστώμενο από τον κατασκευαατή;

* Η χρήση που της κάνω είναι καθημερινή, με "ήρεμα" χιλιόμετρα.

''Κατεβάζεις '' αυτό   http://rapidshare.com/share/A4ED6943C9AEADCFF81F76F68595A05F    και διαβάζεις στην σελίδα 55.


Τώρα που είναι καλοκαίρι βάλε κάποιο 15-50 και δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα

Πράγματι για εμάς τους Νότιους ενα 15/50 είναι σωστό.



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #907 on: Τρίτη 24 Φεβρουάριος 2015, 02:48:13 πμ
H τελευταία αλλαγή λαδιών έγινε τον περασμένο Ιούλιο, δλδ περίπου 7 μήνες πριν. Από τότε έχω κάνει κάτι περισότερο από 3,000χλμ. Η προηγούμενη αλλαγή είχε γίνει πάλι στα 3,000χλμ περίπου μετά από προτροπή του μηχανικού μου.

α) Τα 3,000χλμ είναι ένα "λογικό" νούμερο για να αλλαχτούν τα λάδια? Κάποιος φίλος μου είπε πως τα λάδια θα πρέπει να αλλάζονται κάθε χρόνο ανεξάρτητα με τα χλμ που έχεις κάνει (ακόμα και ..μόνο 100). Ισχύει κάτι τέτοιο; *Το προηγούμενο ποστ του Stoneman σχετικά με το "φθορά των λαδιών" προσθέτει σε αυτό, αλλά μήπως είναι υπερβολή; Ρωτάω... :o

β) Την προηγούμενη φορά ο μηχανικός έβαλε 10-40 (τον είχα ρωτήσει μετά από καιρό και θυμόταν πως μου είχε βάλει 10-40). Έψαξα και στο manual και έχει αυτό το γράφημα σχετικά με τα λάδια της 600:



Όπως έχω πει και σε άλλο ποστ, έχω ένα θεματάκι τον τελευταίο χρόνο με την αλλαγή από 1η-2α (άλλες φορές κλωτσάει, άλλες δε κουμπώνει η 2α και πάει νεκρά).  Θα είχε νόημα να το γυρνούσα σε 15-50;  ??? Αν έχω καταλάβει καλά η μόνη διαφορά έχει να κάνει με μια καλύτερη συμπεριφορά στη ζέστη και λίγο χειρότερη στο πολύ κρύο του χειμώνα, σωστά;

γ) Θα πρέπει να αλλάξω και φίλτρο λαδιού μαζί οποσδήποτε, έτσι;  :goofy:
« Last Edit: Τρίτη 24 Φεβρουάριος 2015, 02:54:05 πμ by cookos »


Spritmonitor.de" border="0


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #908 on: Τρίτη 24 Φεβρουάριος 2015, 23:22:02 μμ
- Αλλαζα λάδια κάθε χρόνο, με το πολύ 2000χλμ. λογικά επειδή τα λάδια περιέχουν αντιοξειδωτικά πρόσθετα αν μείνουν καιρό  στο μοτέρ (δεν ξέρω αν το ίδιο ισχύει αν τα αποθηκεύουμε στο κουτί τους) χάνουν αυτήν την ιδιότητά τους.
- Τώρα λόγω ... κρίσης τα αλλάζω κάθε δύο.
- Τα λάδια που χρησιμοποιώ είναι τα 100% συνθετικά Amsoil 20/50 (επειδή δεν υπάρχουν σε 15/50)
- Τα 20/50 είναι κάπως ''βαριά'' για χειμώνα, αλλά εξαρτάται και απο τον χειμώνα, δλδ με θερμοκρασία κάτω απο τους 10  βαθμούς  το καταλαβαίνεις οτι μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας δουλεύει κάπως ... όμως σε 2-3 λεπτά δεν καταλαβαίνεις διαφορά.
- Απο τα 15/50 που χρησιμοποιούσα παλιότερα στα 20/50 δεν είδα κ τόσο σημαντική διαφορά αν και κάθε εταιρεία έχει δικά της μέτρα κ σταθμά, δλδ πιστεύω οτι λάδι με ίδιο SAE αλλά απο διαφορετικές εταιρείες δίνει διαφορετική αίσθηση στο μοτέρ, αρα το λάδι είναι καθαρά υποκειμενική επιλογή.
- Αν αλλάξεις λάδια με άλλου τύπου, ναι αλλάζεις και φίλτρο.
- Δεν γνωρίζω αν το θέμα με τις ταχύτητες θα λυθεί με μια αλλαγή λαδιών.



john lk

  • Guest
Reply #909 on: Τετάρτη 25 Φεβρουάριος 2015, 11:23:20 πμ
Νικο, εισαι παντοτε κατατοπιστικοτατος σε ολα σου τα ποστ!!!!

Θα ηθελα να πω και εγω δυο λογια για τα λαδια (σαν μηχανολογος που ειμαι...φτου...φτου!!!)

-  Τα λαδια εχουν 4 σκοπους, ητοι (1) να λιπαινουν (ο βασικος τους σκοπος), (2) να ψυχουν (μερη που δεν μπορουν να ψυχθουν με αλλο τροπο, πχ εμβολα), (3) να καθαριζουν (τον στροφαλοθαλαμο απο τα καταλοιπα της καυσης) και (4) να εχουν αντιοξειδωτικη δραση (να μην αφηνουν να σκουριασουν τα εσωτερικα μερη του κινητηρα)

-  Δεν θα μπω σε λεπτομερειες για το καθενα, νομιζω οτι ο Νικος τα εχει καλυψει πολυ εκτενως. Θα σας πω ομως τι παθαινουν στην πραξη τα λαδια αν δεν αλλαζονται τακτικα (ειτε βασει χιλιομετρων, ειτε βασει χρονου, οποιο ερθει πρωτο).

Τα λαδια κατα την λειτουργια τους και με την παροδο του χρονου αποροφουν / βρωμιζουν με διαφορα συστατικα οπως αναφερθηκε πιο πανω, ειναι φυσιολογικο να γινεται αυτο (καθαριζουν / ξεπλενουν τον κινητηρα). Η συσσωρευση των στερεων σωματιδιων (μεταλα, αιθαλη κλπ) οπως και το νερο (απο την φυσιολογικη υγρασια που υπαρχει μεσα στον κνητηρα εως αυτος φτασει στην θερμοκρασια λειτουργιας) αλλαζουν αρδην ολα τα χαρακτηριστικα του λαδιου (κινηματικη ρευστοτητα κλπ κλπ) και αυτη η αλλαγη αρχιζει να επιδρα αρνητικα στον βασικο τους σκοπο που ειναι η λιπανση.

Θα εχετε ακουσει οτι το λαδι "εσπασε" η "εγινε πισσα"....αυτο εννοω. Το φαινομενο αυτο ειναι ιδιαιτερα εντονο και ζημιογονο εαν το λαδι αναμειχθει με νερο (πχ απο κρακ στην κυλινδροκεφαλη) η εχει αναμειχθει με βενζινη.
Οσον αφορα την αποροφηση της υγρασιας του κινητηρα, εκει δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα. Σε νορμαλ καταστασεις οπου οδηγουμε για πιο μεγαλα διαστηματα, η θερμοκρασια του λαδιου ειναι συνηθως 10 με 15 βαθμους πανω απο αυτην του νερου και - παλι συνηθως - το λαδι ειναι πανω απο τους 100 βαθμους Κελσιου οποτε η υγρασια που εχει αποροφησει φευγει και το λαδι παραμενει καθαρο απο νερο. Στις μικρες ομως διαδρομες, δεν συμβαινει αυτο καθ'οτι ο κινητηρας δεν εχει προλαβει να φτασει στην νορμαλ του θερμοκρασια, και η υγρασια παραμενει εγκλωβοσμενη μεσα στο λαδι. Αυτο σε αλεπαλληλες μικρες διαδρομες δρα προσθετικα.

Οσο αφορα τις υπολοιπες προσμιξεις (στερεα σωματιδια), αυτες δρουν παντοτε προσθετικα, καθαριζεται βεβαια το λαδι απο το φιλτρο του, αλλα οχι πληρως, γι'αυτο και το βλεπουμε μαυρο μετα απο λιγο καιρο. Οι προσμιξεις μεσα στο λαδι εχουν δυο αρνητικα αποτελεσματα (περαν της αλλαγης των χαρακτηριστικων του λαδιου), πρωτον να κατακαθονται στις διοδους του λαδιου μεσα στο μπλοκ  (και να τις στενευουν σιγα - σιγα), και να ευνουν την δημιουργια ... μυκητων (μην γελατε ειναι οντως πολυ υπαρκτος ο κινδυνος και σοβαρος). Στα καραβια οπου στην μηχανη προωσης ουσιαστικα δεν αλλαζεις ποτε το λαδι (αλλα το καθαριζεις με πολλαπλους τροπους) εαν εμφανιστει μυκητιαση πρεπει να βαλεις αντιβιωτικα (παλι μην γελατε) σε καταλληλη δοσολογια που σου αναφερει η εταιρεια του λαδιου. Εχω δει μυκητιαση σε αυτοκινητο του πατερα μου (τα κουζινετα αλλαζουν χρωμα απο ασημι σε ανοικτο γκριζο και σκληραινουν με αποτελεσμα να τρωγεται το κομβιο του στροφαλου).
Η κατασταση αυτη χειροτερευει οσο τα λαδια παραμενουν μεσα στον κινητηρα.

Πως ξεπερναμε αυτα τα θεματα????

Με την τακτικη αλλαγη του λαδιου ΚΑΙ του φιλτρου, ειτε εαν πιασουμε τα χιλιομετρα, ειτε εαν πιασουμε τον χρονο, οποιο ερθει πρωτο. Ιδανικα τα λαδια πρεπει να αλλαζονται καθε 6 μηνες (αν δεν εχουμε πιασει τα χιλιομετρα), αλλα λογω κρισης κλπ κλπ, ΟΧΙ παραπανω απο ενα χρονο. Επισης πρεπει να αλλαζουμε ΚΑΙ το φιλτρο σε καθε αλλαγη λαδιου για να μην "μολυνεται" το φρεσκο λαδι απο το "παλιο" λαδι που εχει μεινει μεσα στο φιλτρο. Προσωπικα εγω ακολουθω αυτην την διαδικασια ευλαβικα.

...ελπιζω να μην σας κουρασα....και να μην τρεξετε στο φαρμακειο για αντιβιωτικα....!!!!!  ;D







Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #910 on: Τετάρτη 25 Φεβρουάριος 2015, 21:02:13 μμ
Ιωάννη, μια αλλαγή λαδιών κάθε έξι μήνες δεν είναι υπερβολή?
Και δεν το λέω για τώρα που η οικονομική κατάσταση είναι κάπως .

Οταν αγόρασα τα Amsoil στην αντιπροσωπεία ρώτησα για πόσα χιλιόμετρα είναι τα συγκεκριμένα λάδια κ μου εδωσαν ενα χαρτί κάπου μισό Α4 σε διάσταση μαζί με ενα έντυπο με τις οδηγίες χρήσης  για να ελέγχω ανά διαστήματα την ποιότητα του λαδιού.
Συγκεκριμένα έσταζα μια σταγόνα λαδιου απο την δείκτη της στάθμης ανά 1000 χλμ. και σύγκρινα το χρώμα που εμφανιζόταν στο χαρτί με τις εικόνες απο το εντυπο.
Ενα κάτι σαν οδηγό που ελέγχουμε την κατάσταση των μπουζί δλδ.
Κράτησα τα λαδια κάπου 6500χλμ και ποτέ δεν έδειξαν να έχουν πρόβλημα.
Μάλιστα ανάλογα με το χρώμα μπορούσα να ελέγξω αν στα λάδια υπήρχε καύσιμο, νερό κλπ . :eusa_think:
 
Αυτό σύμφωνα με τον πωλητή θα γινόταν μια φορά κ θα καταλάβαινα στο συγκεκριμένο μηχανάκι και με τον δικό μου τρόπο οδήγησης  κάθε πότε πρέπει να αλλάξω λάδια.
Ομως όπως έγραψα τα άλλαξα στα 6500χλμ.

Κανονικά πιστεύω θάπρεπε τα λάδια να αλλάζονται ανάλογα και με το που κυκλοφορεί το μηχανάκι, δλδ ενα μηχανάκι που περνάει το 90% της ζωής του στην Αθήνα , μπορεί να διανύσει πχ: 5000χλμ σε ενα χρόνο αλλά να έχει λειτουργήσει 100 ωρες σταματημένο στα φανάρια και αυτές οι 100 ώρες να αντιστοιχούν σε 100*100=10000χλμ αν υποθέσουμε οτι ταξιδεύει 100 ωρες με 100χλμ την ώρα , αντίθετα στην επαρχία η ενα μηχανάκι που χρησιμοποιείται 90% σε Εθνική Οδό μπορεί να κάνει 5000χλμ αλλά θα έχει λειτουργήσει μόνο όσες ώρες κυκλοφορούσε.
Αρα το 1ο μηχανάκι έχει διανύσει (θεωρητικά ) 15000χλμ ενώ το 2ο μόλις 5000χλμ.
Η μόνη διαφορά και δεν ξέρω κατα πόσο αλλάζει τα δεδομένα είναι οτι το 1ο θα λειτουργεί 100 ωρες στο ρελαντί.

Προσωπικά ακόμα και στο αυτ/το αλλάζω λάδια σε 25% λιγότερα χιλιόμετρα απο αυτά που συστήνει ο κατασκευαστής, πχ αντί για 10000χλμ τα αλλάζω στα 7500.
Στην ΤΑ και επειδή λόγω κρίσης παρόπλισα το παπί και ''τραβάει ζόρια'' στην κίνηση τα αλλάζω ακόμα χαμηλότερα.



john lk

  • Guest
Reply #911 on: Πέμπτη 26 Φεβρουάριος 2015, 12:44:29 μμ
Νικο, συμφωνω μαζι σου οτι η ανα εξαμηνο αλλαγη του λαδιου ειναι υπερβολη, γι'αυτο εγραψα οτι εγω τα αλλαζω καθε 12 μηνες (αν δεν εχω συμπληρωσει τα χλμ).
Σημεισε οτι βαζω λαδια SPECTRO (made in USA) ημισυνθετικα 15-50 και στην προσφατη αλλαγη 20-50 γιατι εκαιγε περιπου 250 - 300 μλ / 1000 χλμ. μεχρι στιγμης εχει καψει περιπου 300 μλ σε 1800 χλμ, αρα υπαρχει βεκτιωση με τα 20-50.
Για τα υπολοιπα που αναφερεις συμφωνω απολυτα, η συγκριση του λαδιου στο χαρτι ειναι ενας καλος τυφλοσουρτης για να σου δειξει την γενικη εικονα του λαδιου, μια και κανεις μα κανεις δεν δινει τα λαδια του για αναλυση (και καλα κανει, περιτο ειναι για τα δικα μας δεδομενα / χρηση).



Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
Reply #912 on: Πέμπτη 26 Φεβρουάριος 2015, 16:09:51 μμ
Quote from: Stoneman

Κανονικά πιστεύω θάπρεπε τα λάδια να αλλάζονται ανάλογα και με το που κυκλοφορεί το μηχανάκι, δλδ ενα μηχανάκι που περνάει το 90% της ζωής του στην Αθήνα , μπορεί να διανύσει πχ: 5000χλμ σε ενα χρόνο αλλά να έχει λειτουργήσει 100 ωρες σταματημένο στα φανάρια και αυτές οι 100 ώρες να αντιστοιχούν σε 100*100=10000χλμ αν υποθέσουμε οτι ταξιδεύει 100 ωρες με 100χλμ την ώρα , αντίθετα στην επαρχία η ενα μηχανάκι που χρησιμοποιείται 90% σε Εθνική Οδό μπορεί να κάνει 5000χλμ αλλά θα έχει λειτουργήσει μόνο όσες ώρες κυκλοφορούσε.
Αρα το 1ο μηχανάκι έχει διανύσει (θεωρητικά ) 15000χλμ ενώ το 2ο μόλις 5000χλμ.
Η μόνη διαφορά και δεν ξέρω κατα πόσο αλλάζει τα δεδομένα είναι οτι το 1ο θα λειτουργεί 100 ωρες στο ρελαντί.

Το παραπανω που αναφερει ο Νικος ειναι απολυτα σωστό! Μεγαλυτερη σημασια εχει ΠΟΥ εγιναν τα χλμ !



Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #913 on: Πέμπτη 26 Φεβρουάριος 2015, 21:06:37 μμ
Άσχετο αλλά σχετικό. Άμα ανοίξεις το μπουκαλακι με το λαδι ποσα χρονια μετα αντεχει το λαδι σε σκιερο χωρο; κανεις δεν ξερει. καμια εταιρια δεν απανταει με ακριβεια. άλλες εταιριες εχουν πανω στο λαδι ημερομηνια παραγωγης άλλες όχι. άλλες στα επισημά φορουμ τους λενε αντεχει 3 χρονια άλλες λενε συντομο χρονικο διαστημα. παντως τοσο ο παππους μου οσο και ο πατερας μου ετσι και γω χρησιμοποιω λαδια και 5 χρονων , δεν είχαμε ποτε πρόβλημα ουτε σε σασμαν ουτε πουθενα. εχω βαλει λαδι 8 χρονων και ολοκαινουριο στο ιδιο μηχανακι και δεν ειδα καμια διαφορα στη λειτουργια του μοτερ ουτε και στην οσμη του λαδιου πριν το βαλω.


XL650V


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #914 on: Πέμπτη 26 Φεβρουάριος 2015, 22:24:18 μμ
O Honda λέει κάθε 12000 χλμ ή κάθε 12 μήνες ή πιο συχνά αν το τσακίζεις στο χώμα. Τα 12000 χλμ δύσκολα τα πιάνουμε πια, οπότε μια φορά το χρόνο καλά είναι (μαζί με το φίλτρο θες μια 50άρα). Το κάθε 5000 είναι υπερβολή για τα λάδια που χρησιμοποιούμε. Τώρα σε μια συζήτηση που είχα με έναν που έχει 124000 χλμ στο Varadero του, μου είπε ότι τα αλλάζει κάθε 12000 και δεν έχει απολύτως κανένα θέμα με κατανάλωση λαδιού. Η αλήθεια είναι ότι μετά από αυτή τη συζήτηση αισθάνθηκα λίγο κορόιδο που τα άλλαζα κάθε 6000.



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #915 on: Παρασκευή 27 Φεβρουάριος 2015, 11:59:01 πμ
O Honda λέει κάθε 12000 χλμ ή κάθε 12 μήνες ή πιο συχνά αν το τσακίζεις στο χώμα. Τα 12000 χλμ δύσκολα τα πιάνουμε πια, οπότε μια φορά το χρόνο καλά είναι (μαζί με το φίλτρο θες μια 50άρα). Το κάθε 5000 είναι υπερβολή για τα λάδια που χρησιμοποιούμε. Τώρα σε μια συζήτηση που είχα με έναν που έχει 124000 χλμ στο Varadero του, μου είπε ότι τα αλλάζει κάθε 12000 και δεν έχει απολύτως κανένα θέμα με κατανάλωση λαδιού. Η αλήθεια είναι ότι μετά από αυτή τη συζήτηση αισθάνθηκα λίγο κορόιδο που τα άλλαζα κάθε 6000.

Εξαρταται και απο τον κινητηρα. Ο κινητηρας του Vara ειναι πιο συγχρονος απο τον κινητηρα του ΤΑ και αλλαγη καθε πχ 10-12000χμ ή μια φορα το χρονο ειναι οκ (με την προϋποθεση να μην ειναι πολλα απο αυτα στην πολη ή "στα κοκκινα"), ο κινητηρας του ΤΑ ειναι παλιοτερης τεχνολογιας και αλλαγες καθε 6-8000χμ ειναι προτιμοτερες.


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #916 on: Παρασκευή 27 Φεβρουάριος 2015, 21:51:22 μμ
Άσχετο αλλά σχετικό. Άμα ανοίξεις το μπουκαλακι με το λαδι ποσα χρονια μετα αντεχει το λαδι σε σκιερο χωρο; κανεις δεν ξερει. καμια εταιρια δεν απανταει με ακριβεια. άλλες εταιριες εχουν πανω στο λαδι ημερομηνια παραγωγης άλλες όχι. άλλες στα επισημά φορουμ τους λενε αντεχει 3 χρονια άλλες λενε συντομο χρονικο διαστημα. παντως τοσο ο παππους μου οσο και ο πατερας μου ετσι και γω χρησιμοποιω λαδια και 5 χρονων , δεν είχαμε ποτε πρόβλημα ουτε σε σασμαν ουτε πουθενα. εχω βαλει λαδι 8 χρονων και ολοκαινουριο στο ιδιο μηχανακι και δεν ειδα καμια διαφορα στη λειτουργια του μοτερ ουτε και στην οσμη του λαδιου πριν το βαλω.

Τώρα για να πώ την αλήθεια δεν έχω ποτέ κοιτάξει ημερομηνία παραγωγής σε λάδια.
Ομως οταν τα λάδια είναι στο κουτί τους και καλά κλεισμένα δεν περνάει υγρασία κ δεν θα χάνουν (πιστεύω) σε τόσο μεγάλο βαθμό τις ιδιότητές τους  παρά οταν βρίσκονται στον κινητήρα.
Αν  αλλάζουμε λάδια κάθε χρόνο,  δεν χρειάζεται να πληρώνουμε τα ακριβότερα 100% συνθετικά αφού δεν πιάνουμε (οι περισσότεροι , δεν είναι κανόνας) τα απαραίτητα χιλιόμετρα, Πχ: Αγοράζεις 3 λίτρα, βάζεις τα 2.6, μένουν 0.4 λίτρα , εντάξει δεν θα καταστραφεί και το σύμπαν αν μετά απο 6 μήνες χρειαστεί να συμπληρώσεις απο αυτό. Τι θα κάνεις? θα αγοράσεις ενα λίτρο για να συμπληρώσεις 200-300ml και θα πετάξεις το υπόλοιπο?

O Honda λέει κάθε 12000 χλμ ή κάθε 12 μήνες ή πιο συχνά αν το τσακίζεις στο χώμα. 

Σωστά.
Ομως αυτό χρήζει συζήτησης, τελικά αφού η Χόντα λέει κάθε 12000χλμ πώς λένε μερικοί οτι τα 100% συνθετικά είναι για 10000χλμ? 
μύθος είναι και αυτός?  ;D
η θα αφήσεις  ενα απλό λάδι 12000χλμ ακόμα και αν τα κάνεις σε ενα χρόνο?



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #917 on: Παρασκευή 27 Φεβρουάριος 2015, 22:19:17 μμ
Η συχνότητα αλλαγής καθορίζεται από τον κατασκευαστή. Αυτός έχει λάβει υπόψιν όλες τις συνθήκες λειτουργίας.
Αυτό για τα 10000χλμ των συνθετικών είναι αυθαίρετο. Εγώ που τα άλλαζα (ημισυνθετικά πάντα) στα 6000 χλμ και βάζοντας τα καινούργια δεν καταλάβαινα καμία διαφορά στη λειτουργία του κινητήρα και πολύ περισσότερο στο κιβώτιο.
@XLGeorge: Αν θυμάμαι καλά και για το ΤΑ κάθε 12000χλμ λέει ο Honda.



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #918 on: Σάββατο 28 Φεβρουάριος 2015, 02:57:59 πμ

@XLGeorge: Αν θυμάμαι καλά και για το ΤΑ κάθε 12000χλμ λέει ο Honda.

αν βαζεις 10w30
εισαι λιγο γκαζακιας και γουσταρεις στροφες στο μοτερ
εχεις το μαμα γραναζωμα σε ΤΑ650 με καμποσα χλμ στην πλατη του.

μεχρι να φτασεις τα 12Κ χλμ θα εχεις συμπληρωσει πανω απο λιτρο στο καρτερ με φρεσκο λαδι.οποτε ναι,μπορεις να τα αφησεις τοσο.

αν το μηχανακι το κυνηγας αρκετα,τα 500-600 ml που περισευουν φτανουν-δεν φτανουν για συμπληρωμα μεχρι τις 5Κ χλμ.

αν τωρα εισαι συντηριτικος και πολυ προσεχτικος στο ανοιγμα του δεξιου χεριου,και το περισευμα απο τις τηγανιτες πατατες να βαλεις μεσα,τιποτα δεν θα νιωσει η ΤΑ,απο θεμα λιπανσης και θερμοκρασιων.αλλα προβληματα θα εμφανιστουν.




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #919 on: Πέμπτη 05 Μάρτιος 2015, 13:22:28 μμ

Οταν αγόρασα τα Amsoil στην αντιπροσωπεία
εκτος απο την αντιπροσωπεια που δεν εχει eshop,ξερει κανεις που μπορω να βρω τα amsoil να παραγγειλω??

ο λαμπριανιδης δεν τα εχει πλεον.




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #920 on: Πέμπτη 05 Μάρτιος 2015, 13:42:24 μμ
τα βρηκα

καποιος εδω ειχε γραψει για αυτο το μαγαζι και τελικα το ειχα κρατησει.

http://motorlube.gr/index.php?route=product/product&path=20_27_72&product_id=291




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #921 on: Πέμπτη 05 Μάρτιος 2015, 20:44:37 μμ
Παναγιώτη τα 20/50 θα βάλεις? 
Και εγώ αυτά έχω τώρα, αλλά δεν βγάζω άκρη, τα θεωρώ ''παχιά'' ενώ τα 10/40 ''λεπτά.
Γιατί δεν βγάζουν ενα 15/50 να ησυχάσουμε??

Aαν εξαιρέσουμε την τιμή τι λές για αυτό?  http://motorlube.gr/index.php?route=product/product&path=20_27_67&product_id=248
15/50 και 100% συνθετικό.



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #922 on: Πέμπτη 05 Μάρτιος 2015, 21:28:39 μμ
Παναγιώτη τα 20/50 θα βάλεις? 

ναι.

πρεπει να το εχω ξαναγραψει,νομιζω.
ο κινητηρας του ΤΑ πρεπει να σχεδιαστηκε 2 δεκαετιες και βαλε πισω.τοτε δεν υπηρχαν τοσες πολλες επιλογες στα λαδια και ο λογος απλος,δεν χρειαζοταν.οσο εξελισσονταν οι κινητηρες υπηρχαν και τα αναλογα λαδια.ο κινητηρας του ΤΑ ομως δεν εχει αλλαξει καθολου,εκτος φυσικα απο το 700αρι αλλα οχι δραματικα,δεν ειναι ενας νεος κινητηρας,βελτιωση του παλιου.

θεωρω λοιπον κατα την ταπεινη μου αποψη οτι δεν ειναι καθολου κακο το 20/50,θα ελεγα οτι ειναι και προτιμοτερο,αναλογα βεβαια τις συνθηκες λειτουργιας.
επειδη εγω λοιπον τον χειμωνα δεν χρησιμοποιω την μηχανη,μαλλον να το πω καλυτερα,οταν εχει κρυο δεν χρησιμοποιω την μηχανη(δεν εχω τον καταλληλο εξοπλισμο) και την χρησιμοποιω οταν η θερμοκρασια περιβαλλοντος ειναι αρκετα πανω απο το μηδεν(το μηδεν ειναι το κατωτερο οριο για το συγκεκριμενο λαδι),ειναι περιτο να βαλω αλλο λαδι εκτος προδιαγραφων.
επειδη λοιπον με το 20/50 εχω προσεξει την πιο γλυκια λειτουργια του κινητηρα και του σαζμαν,βαζω μονο αυτο.
ασε που και το φουλ συνθετικο υπερβολη το θεωρω.
για τα χλμ που κανω πλεον μεσα στο χρονο και σε συνδιασμο οτι αυτα γινονται σχεδον παντα σε ανοιχτο δρομο,ενα απλο ορυκτελαιο μια χαρα ειναι.αν ζουσα αθηνα η σε καποια αλλη μεγαλη πολη θα σκεφτομουν αλλιως.

θεωρω οτι τα συγκεκριμενα -amsoil φουλ συνθετικα- θα μπορουσα να τα αφησω και για 2ο χρονο,παντα για την δικια μου χρηση
αλλα ενταξει μωρε,περιμενω πως και πως να ερθει η ωρα να την σκαλισω λιγο.να της βαλω χερι.  :P




Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #923 on: Πέμπτη 05 Μάρτιος 2015, 21:44:41 μμ
Διαβάζοντας εδώ μέσα, και μετά απο 30 τόσες σελίδες ανάλυσης για τα λάδια έχω την απορία να καταλάβω πως και δεν έχετε καταλήξει σε ένα λάδι να λιπάνει το μοτόρι σας....
Δηλαδή μετά απο τόσες επώνυμες και δοκιμασμένες μάρκες δεν υπάρχει μια που νας μας καλύπτει?
Πολλές φορές βλέπω να ψάχνουμε λάδια Ελβετικά, Σουηδικά κλπ...και δεν ξέρω απο αλλού λες και ζούμε σε καμία χώρα που είναι υπο εξαφάνιση τα λάδια  !!

Έχω φίλους που έχουν 1000αρια +  εργαλεία με 150 άλογα και πάνω, και με μοτέρ που δουλεύει απο 8000 στροφές και πάνω και βάζουν 10-40, εμείς ψειρίζουμε την μαϊμού τι λάδι να βάλουμε σε ένα απλό μοτέρ......
Πολύ καλό για το τίποτα....

Όλα τα λάδια και ειδικότερα απο σοβαρές εταιρίες είναι καλά, βάζεις ένα και τελειώνεις, ποιό αξία έχει να το αλλάζεις όταν πρέπει, και τα μην στύβεις το μοτέρ για πλάκα, παρά τι μάρκα θα το λένε.... ( εκτός φυσικά απο αυτά που τα έχει φτιάξει μια εταιρία απο την Μογγολία )
 
Φιλικά και με καθαρά προσωπική άποψη   :)

Να και ένα 15-50 χωρίς να ψάχνεις σε ίντερνετ και εξωτερικά...

http://www.fuchslubricants.com/comp-4-15w-50


ναι.

πρεπει να το εχω ξαναγραψει,νομιζω.
ο κινητηρας του ΤΑ πρεπει να σχεδιαστηκε 2 δεκαετιες και βαλε πισω.τοτε δεν υπηρχαν τοσες πολλες επιλογες στα λαδια και ο λογος απλος,δεν χρειαζοταν.οσο εξελισσονταν οι κινητηρες υπηρχαν και τα αναλογα λαδια.ο κινητηρας του ΤΑ ομως δεν εχει αλλαξει καθολου,εκτος φυσικα απο το 700αρι αλλα οχι δραματικα,δεν ειναι ενας νεος κινητηρας,βελτιωση του παλιου.

θεωρω λοιπον κατα την ταπεινη μου αποψη οτι δεν ειναι καθολου κακο το 20/50,θα ελεγα οτι ειναι και προτιμοτερο,αναλογα βεβαια τις συνθηκες λειτουργιας.


Α...γεια σου !  ;)



Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


john lk

  • Guest
Reply #924 on: Πέμπτη 05 Μάρτιος 2015, 22:07:13 μμ
Καλησπερα στην παρεα!!

Θα συμφωνησω οτι οποιοδηποτε λαδι για μοτο καποιας αναγνωρισιμης - η δυτικου κοσμου - εταιρειας ειναι μια χαρα για τις ΤΑ μας. Αν θελουμε να ψειρισουμε την μαιμου (και ανατρεχοντας τι διαβαζα την δεκαετια του 80) και εαν εχουμε σκοπο να τρεχουμε μονο σε πιστα, γιατι δεν κοιταμε φυτικα λαδια?? (δεν κανω πλακα). Τοτε τα φουλ συνθετικα ηταν μετρημενα στα δαχτυλα (απο τα πρωτα ηταν τα Mobil 1), αλλα για καθαροαιμη αγωνιστικη χρηση επαιζαν και τα φυτικα.

Οποτε ας συγκεντρωθουμε πιο πολυ καθε ποτε αλλαζουμε λαδι ΚΑΙ φιλτρο, και τι ιξωδες θα βαλουμε. Στην Ελλαδα εχουμε σε γενικες γραμμες θερμο κλιμα, οποτε σε μια παλια μηχανη το 20 - 50 ειναι οκ χειμωνα / καλοκαιρι, για πιο νεες μηχανες μπορουμε να παμε 10 - 40. Επισης σημειωστε οτι περα απο την προστασια που θελουμε τον χειμωνα (οπου ζεσταινουμε την μηχανη πριν ξεκινησουμε), πρεπει να προστατευεται η μηχανη και το καλοκαιρι, με τις υψηλες 35 με 40+ θερμοκρασιες, εκει τι 40 ειναι καπως οριακο, προσωπικα νοιωθω πιο ανετα με 50.

Οσον αφορα την σχεδιαστικη ηλικια της μηχανης, ναι μεν ειναι ουσιαστικα ο ιδιος σχεδιασμος, αλλα υποθετω οτι απο μοντελο σε μοντελο (χρονια με χρονια) πρεπει να γινοταν και αναβαθμισεις στις κατασκευαστικες ανοχες των κρισιμων μερων του μοτερ, αυτο βεβαια μονο η Χοντα το γνωριζει. Αν ειναι ετσι τα πραγματα ας μην τρελαινομαστε και τοσο πολυ....