Αυτό ...
... είναι πο το γνήσιο Owners Manual της 650, αυτά τα ιξώδη προτείνει η Honda ανάλογα με τις θερμοκρασιακές συνθήκες.
Το 20/50 ξεκινάει απο 0οC , το 15/50 ξεκινάει απο -5οC, το 10/40 ξεκινάει απο -12οC και όλα ανεβαίνουν πάνω απο τους 40οC, αρα που βρίσκεται το πρόβλημα?
(Προσωπικά δεν καβαλάω μηχανάκι αν η θερμοκρασία δεν είναι πάνω απο 16-20οC, μιλάω για τέλη Απρίλη.
Τι με νοιάζει λοιπόν για το -10οC ? )
Παιδιά, η Honda λέει: Τάδε ιξώδες, τάδε προδιαγραφών.
Σωστά προδιαγραφές προσδιορίζει εως και SG. Για το ιξώδες έχει τον παρακάτω πίνακα.
Λάδια; Είχα 10W40. Ακριβώς ό,τι συστήνει η Honda.
Μου φαίνεται παράξενο που για την ΤΑ700 η Honda προτείνει μόνο 10/30 η 10/40 στο Service Manual και για θερμοκρασίες -10οC εως 45οC ,
... βέβαια το Manual που έχω αφορά αγορές Ευρώπης (ΕD) και Γαλλίας (F) και Αγγλίας (E) , παραπέρα τι γίνεται ? τις αράζουν αμα κάνει κρύο?
Το βιβλίο της τι λέει? Εχει τον ίδιο πίνακα? ΓΜΤ! για καλό το δικό μας έχει τόσες επιλογές?
Γιατί για την 650 η Honda δίνει τον πίνακα να επιλέξουμε κ όπως χαρακτηριστικά γράφει '' o πίνακας παρέχει εναν όδηγό για την επιλογή του σωστού βαθμού ιξώδους ανάλογα με τις θερμοκρασιακές συνθήκες της περιοχής σας''.
Απο εκεί και πέρα, όπως ξαναέγραψα, εδώ δεν συζητάμε ποιό λάδι είναι καλό, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε 50000χλμ με Χ μηχανάκια με Χ διαφορετικά λάδια το καθένα, στις ίδιες συνθήκες (χώρα, οδηγός, χρήση, περιόδους συντήρησης κλπ) και τέλος να τα κάνουμε βίδες και να ελέγξουμε/μετρήσουμε φθορές.
Ουτε και έχουμε κάποιο χημικό εργαστήρι για να κάνουμε ελέγχους σε λάδια.
Αρα , απλά σαν χρήστες εμπιστευόμαστε το αριστερό ποδάρι ,τα αυτιά μας, τον δείκτη θερμοκρασίας και την γενική αίσθηση του κινητήρα μας , και λέμε για κάτι που μας αρεσε η όχι , πάντα με υποκειμενικά κριτήρια.
Πχ πέρυσι την Ανοιξη , άλλαξα τα Motul 5100 15/50 με τα CASTROL power1 10w40 , που τα πέταξα σε μόλις 300χλμ αφού νόμιζα οτι το κιβώτιο είχε μέσα κόλα και ο κινητήρας πρόκες.