Hellas Transalp Forum

Ένα λάδι ρε παιδιά!!!

M. I. Pagalos · 633214

Offline Αιγαιοπλόος

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 359
Reply #875 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 12:04:42 μμ
Παιδιά, η Honda λέει: Τάδε ιξώδες, τάδε προδιαγραφών.

Αμα εγώ βάλω π.χ. πιο "χοντρό" λάδι γιατί "έτσι μου ήρθε", γιατί έτσι "μου είπανε", γιατί έτσι "είναι καλύτερα", τότε ποιος μου πιστοποιεί ότι το πιο χοντρό λάδι που βάζω "για καλύτερα" θα λιπαίνει κάθε σημείο του κινητήρα, όπως ΕΧΕΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ η Honda, η οποία ορίζει ποιο είναι το σωστό ιξώδες και ποιες είναι οι σωστές προδιαγραφές και τις έχει αναγράψει στο προορισμένο για ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ και τυπωμένο στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ Owners Manual ?

Πότε γίνεται η μέγιστη φθορά στον κινητήρα μας; Ξέρετε;

Στα 2 - 3 πρώτα λεπτά λειτουργίας του, από τη στιγμή που είναι κρύος.

Εκεί είναι η μεγάλη "πίκρα" για τα μέταλλα. Και αυτό το έχει σκεφτεί πρώτος και καλύτερος ο κατασκευαστής του κινητήρα μας, ο οποίος το μόνο που δε θέλει είναι αύριο μεθαύριο να "καις" λάδια και να τρώει το μοντέλο του δυσφήμιση.

Κι άμα εσύ έχεις βάλει "χοντρό" λάδι, γιατί "εδώ είναι Ελλάδα", πιθανόν να αφήνεις για λίγα λεπτά χωρίς λάδι τα "δύσκολα" και "στριμόκωλα" μέρη του κινητήρα, διότι το χοντρό λάδι θα θέλει κάμποση ώρα μέχρι να ζεσταθεί και να φτάσει στα σημεία αυτά.

Ξέρω, προφανώς στην Ελλάδα υπάρχει ζέστη και επίσης προφανώς ο κατασκευαστής έχει υπολογίζει ΚΑΙ ΤΗ ΖΕΣΤΗ αλλά και το μποτιλιάρισμα. Και με αυτά τα δεδομένα ΟΡΙΖΕΙ ποιο είναι το σωστό ιξώδες ή ποια είναι τα σωστά ιξώδη (αν π.χ. σου δίνει δύο επιλογές, όπως στο δικό μου μηχανάκι).

Προφανώς κάθε επιλογή πέρα από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής σημαίνει "κινούμαι σε αβέβαιο μέρος".


Σημείωση: Βλέπετε που είναι το μηχανάκι στη φωτό της υπογραφής μου. Και για να φτάσει εκεί (κι ακόμη παραπάνω) έφαγε τρελή ζέστη, δικάβαλο και φορτωμένο (έχω γράψει οδοιπορικό εδώ: http://www.mybike.gr/topic/65418-%CE%B2%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%B9%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CF%8C%CF%80/).

Λάδια; Είχα 10W40. Ακριβώς ό,τι συστήνει η Honda. Κατανάλωση λαδιού μετά από 3μιση χιλιάδες καλοκαιρινά τουριστικά χιλιόμετρα (με 750 χλμ. τη μέρα); ΜΗΔΕΝ.


« Last Edit: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 13:04:12 μμ by Αιγαιοπλόος »



Μια αστραπή είν' η ζωή και στ' άναμμα που κάνει, ό,τι προλάβει ο άνθρωπος, τα υπόλοιπα τα χάνει.


Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #876 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 12:20:46 μμ
πιστευω πως αν καποιος κατασκευαστης οριζε de facto το ιξωδες του λαδιου,δεν θα ελεγε στο μανουαλ οτι αν ο κινητηρας λειτουργει σε διαφορετικες συνθηκες,μπορειτε να χρησιμοποιησετε διαφορετικο ιξωδες.
θα εγραφε οτι αυτο το λαδι μπαινει και τελος,οπου και αν βρισκεστε.


βασικα,ενα καλο και φρεσκο λιπαντικο να υπαρχει μεσα και δεν υπαρχει προβλημα,δεν ειναι και τερας τεχνολογιας ο κινητηρας του ΤΑ για να απαιτει εξιδικευμενα πραγματα.
ποσο μαλλον οταν μιλαμε για ημισυνθετικα ή ακομα και πληρως συνθετικα λαδια που υπερκαλυπτουν τις απαιτησεις.




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #877 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 14:53:56 μμ

 πιθανόν να αφήνεις για λίγα λεπτά χωρίς λάδι τα "δύσκολα" και "στριμόκωλα" μέρη του κινητήρα, διότι το χοντρό λάδι θα θέλει κάμποση ώρα μέχρι να ζεσταθεί και να φτάσει στα σημεία αυτά.


με το παραπανω μου δημιουργειτε η απορια.

οταν το λαδι ειναι κρυο δεν κυκλοφορει στον κινητηρα?
η αντλια λαδιου δεν ειναι αυτη που κυκλοφορει το λαδι σε ολο τον κινητηρα και σε ολα τα μερη του?
τι σχεση εχει αν ειναι κρυο το λαδι ή ζεστο?
απο την στιγμη που η αντλια δουλευει λογικα δεν παει παντου?
και δεν μιλαμε για υπο το μηδεν θερμοκρασια ωστε να γινει μαρμελαδα το λαδι,μιλαω για θερμοκρασιες ανω των 10 βαθμων κελσιου.


για την καταναλωση λαδιου μιας και αναφερθηκε

στα 38000 χλμ περιπου που εχω την μηχανη η καταναλωση λαδιου ηταν αναλογη της χρησης.
εχει τυχει απο αλλαγη σε αλλαγη να συμπληρωσω μεχρι και σχεδον 500 ml λαδιου αλλα τα παραπανω απο τα μισα χλμ εγιναν υπο μη κανονικες συνθηκες ας πουμε.( ταξιδι με πανω απο 140 χλμ συνεχως και για αρκετη ωρα στα 160)
απο οσο εχω διαβασει εδω στο φορουμ,το ΤΑ σε τετοιες συνθηκες τσιμπαει λαδακι.τα 500 ml σε 5000 χλμ δεν νομιζω οτι ειναι μεγαλη καταναλωση λαδιου.

εχει τυχει ομως απο αλλαγη σε αλλαγη να μην χρειστει να συμπληρωσω καθολου,δεν κατεβηκε η σταθμη δλδ καθολου απο το σημειο που ηταν οταν μπηκαν τα λαδια (συνηθως ενα χιλιοστο κατω απο την γραμμη max στον δεικτη λαδιου.) αλλα πολυ σπανια εγινε ταξιδι με πανω απο 140 χλμ (να σημειωσω οτι στα 140 χλμ εχω 6100-6200 σαλ λογο εμπρος γραναζιου 16 δοντιων)

νομιζω πως οταν πιεζεται ο κινητηρας της ΤΑ ειναι λογικο να τσιμπαει λαδακι,ετσι εχω καταλαβει τουλαχιστον διαβαζωντας παλια θεμματα εδω στο φορουμ.




Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #878 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 15:53:20 μμ
με το παραπανω μου δημιουργειτε η απορια.

οταν το λαδι ειναι κρυο δεν κυκλοφορει στον κινητηρα?
η αντλια λαδιου δεν ειναι αυτη που κυκλοφορει το λαδι σε ολο τον κινητηρα και σε ολα τα μερη του?
τι σχεση εχει αν ειναι κρυο το λαδι ή ζεστο?
απο την στιγμη που η αντλια δουλευει λογικα δεν παει παντου?
και δεν μιλαμε για υπο το μηδεν θερμοκρασια ωστε να γινει μαρμελαδα το λαδι,μιλαω για θερμοκρασιες ανω των 10 βαθμων κελσιου.


Πανο μιλαμε για την εκκινηση ενος κινητηρα ...επειδη το λαδι εχει πεσει στο καρτερ και εχει μεινει μια υποτυπωδη λιπανση στα υπολοιπα μερη του κινητηρα ,οταν βαζουμε μπροστα μεχρι η αντλια λαδιου ανεβασει τα λαδια επανω υπαρχη μια χρονοκαθυστερηση οπου ο κινητηρας δουλευει εν μερει στεγνα ..εκει ειναι και η μεγαλη φθορα του ..τωρα οσο πιο χοντρο λαδι τοσο μεγαλωνει ο χρονος ωστε το λαδι να παει παντου ..οσο πιο ψιλο τοσο πιο γρηγορα .

Ελπιζω να ειναι κατανοητα  ;D




Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
Reply #879 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 16:29:03 μμ
με το παραπανω μου δημιουργειτε η απορια.

οταν το λαδι ειναι κρυο δεν κυκλοφορει στον κινητηρα?

Σου το απάντησε ο Παλτάκης... Εγώ θα σου πω άλλο.
Για να περιορίσεις αυτό το διάστημα που έχει υποτυπώδη λίπανση ο κινητήρας, υπάρχουν δθιάφορα πρόσθετα που τον προστατεύουν.
Ένα απο αυτά είναι το Militec1 που το έχω δοκιμάσει και κάνει παπάδες (και διακόνους μπορώ να σου πω...)


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #880 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 16:36:50 μμ
θα συμφωνησω σε αυτο που λεει ο πανος,αλα αναρωτιεμαι,ποσο διαφορα σε χρονο να εχει το σχετικα ψιλο με το σχετικα χοντρο λαδι?
απο την στιγμη που η αντλια ανεβαζει πιεση αμεσως,δεν νομιζω να ειναι πανω απο μερικα δευτερολεπτα η διαφορα.
αν μαλιστα αυτα τα μερικα δευτερολεπτα ειναι τοσο συμαντικα,τοτε θα βαζαμε σε ολους τους κινητηρες λαδι του τυπου 10w60 ή 0w60 και δεν θα υπηρχαν ολες αυτες οι επιλογες.

δεν θα αναγραφοντουσαν καν στο μανουαλ του βιβλιου.




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #881 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 16:44:22 μμ
Σου το απάντησε ο Παλτάκης... Εγώ θα σου πω άλλο.
Για να περιορίσεις αυτό το διάστημα που έχει υποτυπώδη λίπανση ο κινητήρας, υπάρχουν δθιάφορα πρόσθετα που τον προστατεύουν.
Ένα απο αυτά είναι το Militec1 που το έχω δοκιμάσει και κάνει παπάδες (και διακόνους μπορώ να σου πω...)

κατι σαν το motorkote δλδ?

καλα αυτα τα πραγματα δεν κανουν τους δισκους του συμπλεκτη να πατιναρουν?

ασε που στην σελιδα που εβαλες,πανω απο την λεξη militec ακριβως στο κεντρο,αυτο και μονο που το διαβαζεις,καταλαβαινεις οτι προκειται περι απατεωνιας.
 :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:

αμερικανιες my ass.  :P




Offline Airhead

  • Trollάρεις δεν trollαρεις ο καιρός περνάει...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2218
Reply #882 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:02:13 μμ
Ρε πάτε να κάνετε λαδιά στο γερολαδά από πάνω;  :2hysterical:

Και άγιο μύρο να βάλετε το ΤΑ όπως ήταν έτσι και θα παραμείνει. Μην ξοδεύεστε τσάμπα. Και λάδια από διαστημικό λεωφορείο να βάλετε...


TEAM Αϊστοπαμπωλ


Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #883 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:07:46 μμ
α!καλως τον.

ο μονος λογος για να σταματησω να βαζω 20/50 ειναι να πει ο βαγγελης οτι τα βαζει και αυτος στο κοκκινο πραμα που εχει και τολεει μηχανακι.
αυτο θα ειναι ενας πολυ σοβαρος λογος.



























 :P :P :P :P :P :P :P :P




Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #884 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:11:22 μμ
θα συμφωνησω σε αυτο που λεει ο πανος,αλα αναρωτιεμαι,ποσο διαφορα σε χρονο να εχει το σχετικα ψιλο με το σχετικα χοντρο λαδι?
απο την στιγμη που η αντλια ανεβαζει πιεση αμεσως,δεν νομιζω να ειναι πανω απο μερικα δευτερολεπτα η διαφορα.
αν μαλιστα αυτα τα μερικα δευτερολεπτα ειναι τοσο συμαντικα,τοτε θα βαζαμε σε ολους τους κινητηρες λαδι του τυπου 10w60 ή 0w60 και δεν θα υπηρχαν ολες αυτες οι επιλογες.

δεν θα αναγραφοντουσαν καν στο μανουαλ του βιβλιου.

Aκριβεια και χρονομετρηση μονο ο πετρανθρωπος θα σου δωσει ......απο εκει και περα  εκεινο που ξερω χρονια τωρα ειναι οσο πιο κρυο το κλιμα που ζεις τοσο πιο ψιλο λαδι βαζεις ....οσο πιο ζεστο το κλιμα τοσο πιο χοντρο λαδι βαζεις ....αυτο εχει να κανει οχι μονο στο ποσο γρηγορα κυκλοφορει το λαδι αλλα και ποσο πιο ευκολα ερχετε ο κινητηρας σε θερμοκρασια λειτουργιας ......γιατι και αυτο παιζει ρολο στην συντηρηση του κινητηρα ....
πχ κρυο κλιμα και χοντρο λαδι θα αργησει ο κινητηρας να ερθει σε κατασταση λειτουργιας




Offline Airhead

  • Trollάρεις δεν trollαρεις ο καιρός περνάει...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2218
Reply #885 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:21:26 μμ
Εγώ λέω ότι με τα χάλια που έχει
α. το οικονομικό κλίμα στη χώρα
β. το ΤΑ σαν μοτο γενικώς...

...να αφήσετε τα ιξώδη και τα μυξώδη και να βρείτε καμιά φτηνή μετατροπή σε βιοντίζελ. Μόνο άμα καίτε τηγανόλαδα θα δείτε προκοπή. Αλλιώς σας βλέπω στο εκδρομικό του 2014 να βγαίνουν εντουράδες για να κλέβουτε το λάδι από τα καντήλια στα ξωκλήσια και έρημα χωριά.

Και εννοείται ο Παλτάκ ντυμένος μπαμπόγρια με μαύρο τσεμπέρι θα φυλάει τσίλιες... :2hysterical:


TEAM Αϊστοπαμπωλ


Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #886 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:23:20 μμ
Εγώ λέω ότι με τα χάλια που έχει
α. το οικονομικό κλίμα στη χώρα
β. το ΤΑ σαν μοτο γενικώς...

...να αφήσετε τα ιξώδη και τα μυξώδη και να βρείτε καμιά φτηνή μετατροπή σε βιοντίζελ. Μόνο άμα καίτε τηγανόλαδα θα δείτε προκοπή. Αλλιώς σας βλέπω στο εκδρομικό του 2014 να βγαίνουν εντουράδες για να κλέβουτε το λάδι από τα καντήλια στα ξωκλήσια και έρημα χωριά.

Και εννοείται ο Παλτάκ ντυμένος μπαμπόγρια με μαύρο τσεμπέρι θα φυλάει τσίλιες... :2hysterical:
εσενε ομως δεν θα σε παιζουμε ......θα γυαλιζεις και θα φαινεσαι  :2hysterical:




Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
Reply #887 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:23:59 μμ
καλα αυτα τα πραγματα δεν κανουν τους δισκους του συμπλεκτη να πατιναρουν?

Φίλε Παναγιώτη κάνεις λάθος. Δεν ξέρω για το motorkote, αλλά το Μilitec που το έχω δοκιμάσει, κάνει θαύματα !
Μπορεί να κατασκευάστηκε για να καθαρίζει και να λιπαίνει οπλισμό, αλλά η χρήση του μπορεί να διευρυνθεί όπου υπάρχουν δύο μέταλα που τρίβονται.
Έβαλα στην μηχανή (Το tiger) και άλλαξε ο τρόπος συμπεριφοράς. Σταμάτησε τον τόσο πολύ μεταλικό θόρυβο απο το μοτέρ, έπερνε πιο γλυκά τις ταχύτητες, έριξε ξατανάλωση και θερμοκρασία και γενικά έκανε πιο πολιτισμένο τον κινητήρα.
Το μηχανάκι στροφάριζε πιο εύκολα και δεν ανέβαζε θερμοκρασία στο τσίτα γκάζι, όπως προηγουμένως.
Για το πατινάρισμα ασφαλώς θα αστιεύεσαι! Μόνο μέταλο με μέταλο αν ήταν ο συμπλέκτης θα πατινάριζε. Δεν πιάνει αυτό το υγρό σε φερμουίτ...


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline Airhead

  • Trollάρεις δεν trollαρεις ο καιρός περνάει...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2218
Reply #888 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:33:00 μμ
εσενε ομως δεν θα σε παιζουμε ......θα γυαλιζεις και θα φαινεσαι  :2hysterical:

Ε άντε να κάτσω πίσω σας να φάω ξεκράνοτος το ντουμάνι σας ρε παλιοφριτέζες, να γίνω φούμο.


TEAM Αϊστοπαμπωλ


Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #889 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 17:40:21 μμ
Ε άντε να κάτσω πίσω σας να φάω ξεκράνοτος το ντουμάνι σας ρε παλιοφριτέζες, να γίνω φούμο.
Κοιταξε επειδη δεν εχεις σοβαρο μηχανακι για χωμα ....θα σε δεσουμε απο πισω και θα σε σερνουμε ......μονο ετσι θα παιζεις μαζι μας  ;D




Offline Αιγαιοπλόος

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 359
Reply #890 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 18:53:56 μμ
θα συμφωνησω σε αυτο που λεει ο πανος,αλα αναρωτιεμαι,ποσο διαφορα σε χρονο να εχει το σχετικα ψιλο με το σχετικα χοντρο λαδι?
απο την στιγμη που η αντλια ανεβαζει πιεση αμεσως,δεν νομιζω να ειναι πανω απο μερικα δευτερολεπτα η διαφορα.
αν μαλιστα αυτα τα μερικα δευτερολεπτα ειναι τοσο συμαντικα,τοτε θα βαζαμε σε ολους τους κινητηρες λαδι του τυπου 10w60 ή 0w60 και δεν θα υπηρχαν ολες αυτες οι επιλογες.
δεν θα αναγραφοντουσαν καν στο μανουαλ του βιβλιου.

Α) Ως προς το πρώτο θέμα που θέτεις: ",ποσο διαφορα σε χρονο να εχει το σχετικα ψιλο με το σχετικα χοντρο λαδι?":

Πιστεύω ότι ένα λάδι "χοντρότερο" από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής, σημαίνει ότι ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ το λάδι αυτό θα είναι ανίκανο να εισχωρήσει στις ανοχές που έχει ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ κινητήρας, ΙΔΙΩΣ κατά τα κρίσιμα λεπτά που ο κινητήρας είναι κρύος και που εκείνα τα λεπτά είναι τα πιο κρίσιμα για τη μακροζωία του (και όντως ένα λάθος λάδι, ένα χοντρό λάδι, να μην μπορεί να φτάσει σε σημεία ελάχιστων ανοχών κατά τα πρώτα κρίσιμα λεπτά!!).

Κάθε κινητήρας κατασκευάζεται με διαφορετικές ανοχές, τις οποίες ο κατασκευαστής γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα μας.

Ετσι, στο δικό μου μηχανάκι (Transalp 700) η Honda ορίζει (σελ. 100 - 101 του Owner's Manual) ότι τα κατάλληλα ιξώδη για το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ μηχανάκι με το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ μοτέρ είναι τα εξής: 10W30 και 10W40. Και προφανώς για την Ελλάδα το σωστό ιξώδες είναι το δεύτερο.

Γιατί να πάω εγώ και να βάζω π.χ. 20W50 αυτοβούλως;

Β) Ως προς το δεύτερο θέμα που θέτεις για  "λαδι του τυπου 10w60 ή 0w60", δηλ. πολύτυπο λάδι με τεράστιο εύρος, με το σκεπτικό να πιάσουμε όλα τα άκρα και να έχουμε το τέλειο.

Οι ειδικοί λένε ότι το λάδι ορίζεται βασικά από την πρώτη τιμή του SAE του, δηλ. από το πρώτο νούμερο (που αναφέρεται στη ρευστότητά του στις χαμηλές θερμοκρασίες) και το δεύτερο νούμερο ορίζει μέχρι πού μπορεί να "φτάσει" η αντοχή του στις ψηλές θερμοκρασίες. Θεωρώ, από αυτά που έχω καταλάβει ότι δεν είναι σωστό να πηγαίνουμε σε λάδια με ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ αποκλίσεις στις δύο τιμές του SAE.

Γι' αυτό άλλωστε η Honda συνιστά είτε 10W30 είτε 10W40 (νορμάλ τιμές δηλαδή). Αλλιώς, θα έλεγε π.χ. ένα) 0W60 και θα "καθάριζε" αλλά ξέρει πολύ καλά ότι ένα τόσο μεγάλο εύρος στις τιμές του SAE δεν είναι η τέλεια λύση.
« Last Edit: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 18:56:36 μμ by Αιγαιοπλόος »



Μια αστραπή είν' η ζωή και στ' άναμμα που κάνει, ό,τι προλάβει ο άνθρωπος, τα υπόλοιπα τα χάνει.


Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #891 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 19:29:33 μμ
συμφωνω σχεδον σε ολα τα απο πανω.

εκει που εγω (και δεν συστηνω να το κανουν και αλλοι) σκεφτομαι οτι καλως μπορω να χρησιμοποιησω το 20/50 ,την στιγμη που στο βιβλιο ο κατασκευαστης λεει οτι αυτο προτεινω αλλα αν οδηγεις υπο αλλες συνθηκες μπορεις να βαλεις καποιο αλλο λαδι.

και επειδη εγω οταν βαζω μπρος την μηχανη εχει τουλαχιστον 10 βαθμους εξω,θιεωρω οτι και το 20/50 μπορει να ανταπεξελθει σε τετοιες εξωτερικες θερμοκρασιες.αλλωστε το 10 ειναι αρκετα πανω απο το 0 που ειναι το κατωτατο οριο για το συγκεκριμενο λαδι.

αν υπηρχε περιπτωση ενα τετοιο χοντρο λαδι να μην περναει απο καποιες διοδους του κινητηρα,απλα ο κατασκευαστης θα το απαγορευε οπου και αν ησουν στον πλανητη,ασχετα υπο ποιες συνθηκες.

τωρα που το ξανασκεφτομαι και μετα απο μια κουβεντα,ισως και να μην τα βγαλω ακομα τα λαδια που εχει μεσα με μολις 2700χλμ μονο και μονο για δοκιμη.
θα δουμε.




Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #892 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 19:47:43 μμ
Και επειδη δεν σας προλαβαινω (ειμαι και αργος στα δαχτυλα...) χρησιμοποιω το ποστ του Αιγαιοπλόου αλλα επευθυνομαι σε ολους οσους το διαβασουν
Παιδιά, η Honda λέει: Τάδε ιξώδες, τάδε προδιαγραφών.
:eusa_naughty:Η Honda λέει: Ιξώδες αναλογως θερμοκρασιακων συνθηκων και τουλαχιστον τάδε προδιαγραφών. Αυτο που πρεπει να εφαρμοζουμε απαρέγκλιτα ειναι οι προδιαγαφες και πρεπει να ειναι αυτες που λεει ή ανωτερες

Αμα εγώ βάλω π.χ. πιο "χοντρό" λάδι γιατί "έτσι μου ήρθε", γιατί έτσι "μου είπανε", γιατί έτσι "είναι καλύτερα", τότε ποιος μου πιστοποιεί ότι το πιο χοντρό λάδι που βάζω "για καλύτερα" θα λιπαίνει κάθε σημείο του κινητήρα, όπως ΕΧΕΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ η Honda, η οποία ορίζει ποιο είναι το σωστό ιξώδες και ποιες είναι οι σωστές προδιαγραφές και τις έχει αναγράψει στο προορισμένο για ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ και τυπωμένο στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ Owners Manual ?
Το Owners Manual δεν γραφεται απο την Honda για καθε χωρα ξεχωριστα Μεταφραζεται απλως απο τον εκαστοτε επισημο αντιπροσωπο Στην περιπτωση μας δηλ. απο τον Σαρακακη Η μοτοσυκλετες που παραγονται βγαινουν απο την ιδια γραμμη παραγωγης (του εκαστοτε εγοστασιου οποιασδηποτε μαρκας/μοντελου) και προοριζονται για διαφορες χωρες ανα την υφηλιο Βεβαια μπορει σε καποια μοντελα και για καποιες χωρες να υπαρχουν ειδικες εκδοσεις λογω πχ διαφορετικου εξοπλισμου, διαφορετικων προδιαγραφων ρυπων, περιορισμων στην υποδυναμη κλπ αλλα αυτο δεν αναιρει οτι ο σχεδιασμος και η τυποποιηση της παραγωγης του κινητηρα ειναι ιδια
Δεν υπαρχει λαδι με συγκεκριμενο sae που να επιβαλεται απο το εργοστασιο καμιας μαρκας μοτοσυκλετας και φανταζομαι και κανενος αυτοκινητου Γι αυτο και στα τα Owners Manualς υπαρχει το σχετικο με τις περιβαλλοντικες θερμοκρασιες πινακακι, οπου προτεινεται το σχετικο sae αναλογα με την θερμοκρασια περιβαλοντος Αν τωρα καποιος που μενει ...στην Μοσχα παει και βαλει πχ 20αρι λαδι επειδη του το ειπε ο κουμπαρος της ξαδελφης του μπατζανακι του, ή γιατι το διαβασε σε ενα φορουμ της Μεσογειου τοτε κακο του κεφαλιου του


Πότε γίνεται η μέγιστη φθορά στον κινητήρα μας; Ξέρετε;

Στα 2 - 3 πρώτα λεπτά λειτουργίας του, από τη στιγμή που είναι κρύος.

Εκεί είναι η μεγάλη "πίκρα" για τα μέταλλα. Και αυτό το έχει σκεφτεί πρώτος και καλύτερος ο κατασκευαστής του κινητήρα μας, ο οποίος το μόνο που δε θέλει είναι αύριο μεθαύριο να "καις" λάδια και να τρώει το μοντέλο του δυσφήμιση.
Πληροφοριακα ΟΛΟΙ οι κινητηρες καινε λαδι!
Αλλος μπορει να καιει απλως μερικες σταγονες στα πχ 5000χλμ οποτε δεν γινεται και αντιληπτο και αλλος να το "πινει" σαν τον Ορεστη Μακρη και καθε 1000 χλμ να θελει 200ml Και δεν ειναι απαραιτητα αυτο θεμα φθορας ή ζημιας Μερικες φορες (αρκετες) εχει να κανει με τον σχεδιασμο και την υλοποιηση του κινητηρα Βλεπε μεγαλες ανοχες ελλατηριων κιλυνδρου/ων, μεγαλες ανοχες στα τσιμουχακια των βαβιδων Επισης μπορει να οφειλεται και στο οτι χρησιμοποιειται full συνθετικο λαδι ενω ο κινητηρας
Οπως και να 'χει ομως ολοι οι κινητηρες μαζι με την βενζινη καινε και καποια ποσοτητα λαδιου ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΛΛΙΩΣ!
Επισης το αυριο-μεθαυριο ειναι σχετικο Αν το αυριο-μεθαυριο ειναι για παραδειγμα πανω απο 15 χρονια που κυκλοφορουν αρκετα ΤΑ, πολλες φορες μην ξεροντας τι ζουμι τους εχει βαλει ο μηχανικος τους ε τοτε νομιζω οτι η honda δεν εχει και μεγαλη σκασιλα

Κι άμα εσύ έχεις βάλει "χοντρό" λάδι, γιατί "εδώ είναι Ελλάδα", πιθανόν να αφήνεις για λίγα λεπτά χωρίς λάδι τα "δύσκολα" και "στριμόκωλα" μέρη του κινητήρα, διότι το χοντρό λάδι θα θέλει κάμποση ώρα μέχρι να ζεσταθεί και να φτάσει στα σημεία αυτά.
Το λαδι παντα οσο "παχυ" και να 'ναι (ενταξει σε λογικα πλαισια αλλιως bye-bye αντλια) θα φτασει και στα πιο απομερα σημεια Εφοσον η αντλια λειτουργει και το κυκλωμα λιπανσης δεν ειναι καπου φραγμενο Το προβλημα ειναι αλλου Οτι δεν θα φτασει εκει στην σωστη στιγμη

Ξέρω, προφανώς στην Ελλάδα υπάρχει ζέστη και επίσης προφανώς ο κατασκευαστής έχει υπολογίζει ΚΑΙ ΤΗ ΖΕΣΤΗ αλλά και το μποτιλιάρισμα. Και με αυτά τα δεδομένα ΟΡΙΖΕΙ ποιο είναι το σωστό ιξώδες ή ποια είναι τα σωστά ιξώδη (αν π.χ. σου δίνει δύο επιλογές, όπως στο δικό μου μηχανάκι).
Το μποτιλιαρισμα να εισαι σιγουρος δεν το ειχε στα υπο υψην του Οπως και πολλες αλλες αντιξοες συνθηκες Πως θα μπορουσε να προβλεψει αλωστε ολες τις συνθηκες? Ασε που δεν οριζει οπως ξανα' πα το ιξωδες Το προτεινει
Προφανώς κάθε επιλογή πέρα από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής σημαίνει "κινούμαι σε αβέβαιο μέρος".
Σωστο! Αρκει να μιλαμε για αυτο που οριζει Και αυτο ειναι μονο οι προδιαγραφες (που συνηθως οριζονται κατα API)


Σημείωση: Βλέπετε που είναι το μηχανάκι στη φωτό της υπογραφής μου. Και για να φτάσει εκεί (κι ακόμη παραπάνω) έφαγε τρελή ζέστη, δικάβαλο και φορτωμένο (έχω γράψει οδοιπορικό εδώ: http://www.mybike.gr/topic/65418-%CE%B2%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%B9%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CF%8C%CF%80/).

Λάδια; Είχα 10W40. Ακριβώς ό,τι συστήνει η Honda. Κατανάλωση λαδιού μετά από 3μιση χιλιάδες καλοκαιρινά τουριστικά χιλιόμετρα (με 750 χλμ. τη μέρα); ΜΗΔΕΝ.
Ε καλα τωρα Αυτο δεν ειναι επιχειρημα (Συμφωνα παντα με αυτα που εγραψα παραπανω για τα περι καταναλωσης λαδιου)





Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #893 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 20:59:10 μμ
Αυτό ...



... είναι πο το γνήσιο Owners Manual της 650, αυτά τα ιξώδη προτείνει η Honda ανάλογα με τις θερμοκρασιακές συνθήκες.
Το 20/50 ξεκινάει απο 0οC , το 15/50 ξεκινάει απο -5οC, το 10/40 ξεκινάει απο -12οC και όλα ανεβαίνουν πάνω απο τους 40οC, αρα που βρίσκεται το πρόβλημα?

(Προσωπικά δεν καβαλάω μηχανάκι αν η θερμοκρασία δεν είναι πάνω απο 16-20οC, μιλάω για τέλη Απρίλη.
Τι με νοιάζει λοιπόν για το -10οC ? )

Παιδιά, η Honda λέει: Τάδε ιξώδες, τάδε προδιαγραφών.

Σωστά προδιαγραφές προσδιορίζει εως και SG. Για το ιξώδες έχει τον παρακάτω πίνακα.

Λάδια; Είχα 10W40. Ακριβώς ό,τι συστήνει η Honda.

Μου φαίνεται παράξενο που για την ΤΑ700 η Honda  προτείνει μόνο 10/30 η 10/40 στο Service Manual και για θερμοκρασίες -10οC εως 45οC ,



... βέβαια το Manual που έχω αφορά αγορές Ευρώπης (ΕD) και Γαλλίας (F) και Αγγλίας (E) , παραπέρα τι γίνεται ? τις αράζουν αμα κάνει κρύο?
Το βιβλίο της τι λέει? Εχει τον ίδιο πίνακα? ΓΜΤ! για καλό το δικό μας έχει τόσες επιλογές?  :2hysterical:

 Γιατί για την 650 η Honda δίνει τον πίνακα να επιλέξουμε κ όπως χαρακτηριστικά γράφει '' o πίνακας παρέχει εναν όδηγό για την επιλογή  του σωστού βαθμού ιξώδους ανάλογα με τις θερμοκρασιακές συνθήκες της περιοχής σας''.


Απο εκεί και πέρα,  όπως ξαναέγραψα, εδώ δεν συζητάμε ποιό λάδι είναι καλό, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε 50000χλμ με Χ μηχανάκια με Χ διαφορετικά λάδια το καθένα, στις ίδιες συνθήκες (χώρα, οδηγός, χρήση, περιόδους συντήρησης κλπ) και τέλος να τα κάνουμε βίδες και να ελέγξουμε/μετρήσουμε φθορές.
Ουτε και έχουμε κάποιο χημικό εργαστήρι για να κάνουμε ελέγχους σε λάδια.

Αρα , απλά σαν χρήστες εμπιστευόμαστε το αριστερό ποδάρι ,τα αυτιά μας, τον δείκτη θερμοκρασίας και την γενική αίσθηση του κινητήρα μας , και λέμε για κάτι που μας αρεσε η όχι , πάντα με υποκειμενικά κριτήρια.

Πχ πέρυσι την Ανοιξη , άλλαξα τα Motul 5100 15/50  με τα CASTROL power1 10w40   , που τα πέταξα σε μόλις 300χλμ αφού νόμιζα οτι το κιβώτιο είχε μέσα κόλα και ο κινητήρας πρόκες.






Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #894 on: Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2014, 23:36:52 μμ
Sory ρε παιδιά....αλλά μου φαίνεται πολύ περίεργο να δίνει η Χόντα για το 650 που είναι μοντέλο του...τότε 10/30 ιξώδες....  ??? 



Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #895 on: Σάββατο 01 Φεβρουάριος 2014, 00:06:45 πμ
Bottom line: Αρκεστείτε στο λάδι που προδιαγράφει ο κατασκευαστής για το κάθε μηχανάκι. Υπάρχουν ανοχές στόσο τις προδιαγραφές (SAE) του λαδιού όσο και μεγάλες στον κινητήρα, που παραπλήσιες προδιαγραφές είναι το ίδιο αποδεκτές (δεν κάνει διαφορά) για τη σωστή λίπανση (του κινητήρα) και για χρήση στο ελληνικό κλίμα.
« Last Edit: Σάββατο 01 Φεβρουάριος 2014, 17:00:31 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Airhead

  • Trollάρεις δεν trollαρεις ο καιρός περνάει...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2218
Reply #896 on: Σάββατο 01 Φεβρουάριος 2014, 16:22:34 μμ
Παιδιά ειδικά τα πολύ χωματερά ΤΑ όπως του Παλτάκ νομίζω ότι πρέπει να το γυρίσουν σε σπορέλαιο γιατί από μία ηλικία και πάνω θερίζει η χολυστερίνη και τα εμφράγματα. Μην ντουμανιάζει και ο ελλανοδίκης με τις τηγανίλες.  :2hysterical:


TEAM Αϊστοπαμπωλ


Offline Transalpinos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 164
Reply #897 on: Πέμπτη 06 Φεβρουάριος 2014, 21:42:51 μμ
Sory ρε παιδιά....αλλά μου φαίνεται πολύ περίεργο να δίνει η Χόντα για το 650 που είναι μοντέλο του...τότε 10/30 ιξώδες....  ??? 



γιατι να ειναι περιεργο,
εγω το βαζω εδω κ αρκετες χιλιαδες χιλιομετρα με αριστα αποτελεσματα,
μηδενικη καταναλωση,σωστη λιπανση κ ευκολη εκκινηση στο κρυο.



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #898 on: Πέμπτη 06 Φεβρουάριος 2014, 22:34:08 μμ
μηδενικη καταναλωση,σωστη λιπανση κ ευκολη εκκινηση στο κρυο.

το πρωτο το καταλαβαινω,το 2 επομενα πως τα αιτιολογεις?

ρωταω γιατι μια φορα εβαλα τετοιο λαδι και στα 1000 χλμ τα πεταξα.
ειδικα οταν ζεστενοντουσαν νομιζα οτι το σαζμαν εκοβε στραγαλια και ο κινητηρας ειχε μια αγρια/τραχια λειτουργια,ειτε κρυος ειτε ζεστος.




Offline Transalpinos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 164
Reply #899 on: Παρασκευή 07 Φεβρουάριος 2014, 17:36:48 μμ
το πρωτο το καταλαβαινω,το 2 επομενα πως τα αιτιολογεις?

ρωταω γιατι μια φορα εβαλα τετοιο λαδι και στα 1000 χλμ τα πεταξα.
ειδικα οταν ζεστενοντουσαν νομιζα οτι το σαζμαν εκοβε στραγαλια και ο κινητηρας ειχε μια αγρια/τραχια λειτουργια,ειτε κρυος ειτε ζεστος.


α)λογω του οτι ειναι ψιλο πετυχαινει καλυτερη λιπανση καθως εισχωρει παντου σε λιγοτερο χρονο απο την στιγμη εκκινησης
β)για τον ιδιο λογο ερχεται πιο γρηγορα στην σωστη θερμοκρασια απο ενα 15-50

σε συνθηκες καλοκαιριου κ ταξιδι φορτωμενος δεν παρατηρησα κανενα θορυβο-κροταλισμα κτλ.με νορμαλ στροφες κ το μοτερ τραγουδαει...
βεβαια αν πριν εχεις δοκιμασει 15-50 η 20-50 τοτε σαφως να σου φαινεται καπως...