Αρκετά αναλυτική και κατα μεγάλο μέρος αληθινή αναφορά της πραγματικής συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας στο χώμα.
Δυστυχώς όμως είναι πολλά πράγματα υποκειμενικά και ενας υποψήφιος αγοραστής ή υποψήφιος "εντουράς με ΤΑ"
δεν έχει μέτρο σύγκρισης για να ξέρει τι και πως ισχύει το κάθε τι.
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ, απλά όλοι αυτοί οι περιορισμοί που αναφέρονται μπορούν να καμφθούν με ήρεμη συνετή (για το ΤΑ)
οδήγηση και να σε πάει κυριολεκτικά παντού. Δεν αντέχει ένα πράγμα... το κοπάνημα. Αν μπορεί κάποιος να πάει ήρεμα και με υπομονή, μπορεί να περάσει απίστευτα δύσκολα σημεία (τηρουμένων των αναλογιών πάντα) και να κρατήσει το μηχανάκι του σε καλή κατάσταση.
άλλωστε δεν διεκδικεί δάφνες στο χώμα.
Το μοναδικό του χαρακτηριστικό είναι οτι μπορείς να ταξιδέψεις στην εθνική με
150 και καλή κάλυψη, να μπεις στα Βαρδούσια, να λιώσεις δυο μέρες κουβαλώντας και τη σκηνή σου και τη γυναίκα σου και να επιστρέψεις πάλι με 150 στην εθνική.
Την επόμενη μέρα να πας στη δουλειά σου στο κέντρο, το απόγευμα να φορτώσεις 5 ελαστικά και 2 πίτσες και την άλλη
εβδομάδα να κάνεις το ίδιο και για επόμενα χρόνια της ζωής του. Ολα αυτά με 4-5000 ευρώ σε μεταχειρισμένο καλής κατάστασης
και ίσως το πιο αξιόπιστο μοντέλο της ελληνικής αγοράς.
Όταν ξεφύγεις απο κάποιο στοιχείο της εξίσωσης... πάει χάλασε. Πχ. παίρνεις Varadero, πας χειρότερα στο χώμα, παίρνεις KTM δεν το βάζεις στο κέντρο κάθε μέρα και σκέφτεσαι την αξιοπιστία, παίρνεις ΧΤ, ξεκινάς τους ορθοπεδικούς κοκ.
Δεν είναι τυχαία η επιτυχία του ΤΑ .
Συμφωνω με τους προλαλησαντες σε μεγαλο βαθμο αλλα ο Κωστας Χ. ειναι ...spot on που λεμε κι'εδω και κατι παρομοιο ειχα γραψει κι'εγω πριν απο 5-6 χρονια στην παλια λιστα. Πριν μπω στο θεμα, τι θελει το μηχανακι για να παει σχετικα αξιοπρεπως στο χωμα, και μιλαω ειδικα για το ΤΑ 650 το οποιο και εχω για 8.5 χρονια.
Πρωτα απ'ολα, θελει παχυτερο λαδι μπροστα γιατι με το μαμισιο 5αρι ειχα τερματισει το μπροστινο αρκετες φορες (15αρι ή 10αρι με τα μαμισια ελατηρια). Ακομη καλυτερα, αλλαζει κανεις και ελατηρια σχετικα νωρις, τα δικα μου τα κρατησα μεχρι τα 80Κ χμ που πεσανε (ειχα βαλει αποστατες απο τεφλον στα 50Κ χμ) αλλα θα μπορσουσα να εχω βαλει after-market ελατηρια πιο νωρις.
Δευτερο, θελει να μαθει κανεις να ρυθμιζει την προφορτιση του πισω ελατηριου. Για αγρια χωματα θελει αρκετο ξεσφιγμα οπως ειχα γραψει στην παλια λιστα, αλλιως χοροπηδαει οπως λεει ο konkost. Ξεσφιγγοντας το ελατηριο και παιζοντας με τη αποσβεση (που δουλευει μια χαρα στο αμορτισερ του 650) φερνει κανεις το μηχανακι στα μετρα του. Βεβαια μπορει κανεις να βαλει ρυθμιζομενη πισω αναρτηση WP (και ελατηρια μπροστα) και τοτε το μηχανακι γινεται πολυ καλυτερο και ρυθμιζεται πολυ ευκολα, χανοντας ομως την βελουδινη λειτουργια των μαμισιων αναρτησεων.
Τριτο, θελει καγκελα τα οποιο προστατευουν τα πλαστικα απο μικρες και μεγαλες πτωσεις, τα καγκελα της Givi/Kappa ειναι ιδανικα.
Προαιρετικες αλλαγες ειναι ενα φαρδυτερο και πιο εντουραδικο τιμονι - αλλα τοτε χανει κανεις την ικανοτητα διηθησης στην κινηση, οδοντωτα μαρσπιε για να μην γλυστρανε στις λασπες και ...τιποτα αλλο (εγω δεν τις εχω κανει αυτες τις αλλαγες αλλα θα βαλω οδοντωτα μαρσπιε της Motech συντομα). Δεν χρειαζεται σκληρες χουφτες κατα τη γνωμη μου καθως μετα απο αρκετα πεσιματα στο χωμα δεν εχω σπασει μανετα ουτε μια φορα - και οι σκληρες χουφτες σπαζουν καθρεφτες αυτοκινητων στην κινηση.
Με λαστιχα σαν τα μαμισια παει μια χαρα στο χωμα αλλα οι δυνατοτητες αυξανονται με πιο χωματινα λαστιχα. Κατα τη γνωμη μου, λαστιχα με αυξανομενες χωματινες δυνατοτητες για τα ΤΑ650/600 ειναι τα επομενα σε ακριβως αυτη τη σειρα (τα εχω φορεσει ολα):
Dunlop Trailmax, Bridgestone TW47/48 (τα μαμισια), Metzeler Sahara, Continental TKC80, Pirelli MT21.
Αν καποιος τιμαει τις χωματινες δυνατοτητες που εχει το μηχανακι, τα Continental ειναι για μενα το καλυτερο λαστιχο για γενικη χρηση, ακολουθουμενο απο τα Metzeler Sahara (με τα οποια βεβαια ξεχναμε τις αγριες λασπες).
Και μπαινοντας τελικα στο θεμα: ο συνολικος συνδυασμος που εχουν τα TA650/600 (προσεξτε τη σειρα
) χτυπιεται πολυ δυσκολα σαν ενα all-rounder go anywhere μηχανακι. Να πω μονο οτι στις διακοπες μου φετος ανεβηκα σε κορυφες βουνων απο απεριγραπτα σπαστηρια σε Ελλαδα αλλα ΚΑΙ Γαλλια (φωτογραφιες θα ανεβουν στο ταξιδιωτικο των διακοπων), εκανα 1500χμ γυρνωντας την Κρητη απο ακρη σε ακρη δικαβαλος και φορτωμενος σε 6 μερες, εκανα το Αθηνα-Ελατη Τρικαλων 4 φορες επισης δικαβαλος και φορτωμενος ελλείψει αυτοκινητου και γυρισα μαζι του στο Λονδινο κανοντας 2300 χιλιομετρα σε 4 μερες, κανοντας και Ευρωπαϊκο τουρισμο. Σημερα δε το πρωι με πηγε στη δουλεια μου στο κεντρο του Λονδινου σαν παπι (16 χιλιομετρα σπιτι-δουλεια). Το μονο που του λειπει ειναι λιγο παραπανω γκαζι για να ταξιδευει πιο γρηγορα δικαβαλο και φορτωμενο. Αααα, και ενα τελευταιο: τα ξερα κιλα του (190+) ειναι στο οριο του τι μπορει να κανει καλα ενας κοινος θνητος σε δυσκολα χωματα (π.χ. να το γυρισει σε ενα μονοπατι, να το σηκωσει οταν πεσει, να το βγαλει απο ενα γκρεμι
κλπ)
Ενα πχ XR θα παει πολυ καλυτερα στα χωματα αλλα τα τελευταια θα ειναι κοντινα και οχι μακρινα/εξερευνητικα (οταν ειχα XR, τα μονα χωματα που εβλεμα ητανε στο νομο Αττικης και οχι πολυ μακρια απο την Αθηνα
). Για φετος εχω αφησει το XLR250 στην Αθηνα αλλα τα Βαρδουσια, τις Νιαλες και αλλα ωραια adventure rides τα ξεχναμε.
ΤΑ650/600 rulezzzzzzzzzzzzzz