Hellas Transalp Forum

Τρέμουλο (κραδασμοί, ταλαντώσεις) τιμονιού

επισκέπτης · 132518

Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #250 on: Παρασκευή 20 Σεπτέμβριος 2013, 14:11:25 μμ
Tσεκαρε την πιεση και του μπροστα και του πισω μηπως οι τιμες ειναι πιο πανω οι πιο κατω απο τα προβλεπομενα ...

ισως και το εξωτερικο λαστιχο ...αλλα σπρωχνοντας δεν νομιζω αλλα οχι και ακατορθωτο




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #251 on: Παρασκευή 20 Σεπτέμβριος 2013, 15:03:44 μμ
μηπως απλα δεν εχει πατησει καλα το λαστιχο κατα την αλλαγη της σαμπρελας?





Offline apostolos2

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 39
Reply #252 on: Δευτέρα 11 Νοέμβριος 2013, 23:19:12 μμ
γεια σας και απο εμενα, εχω την ΤΑ650
σημερα αλλαξα ρουλεμαν  (εβαλα κωνικα) γιατι το τιμονι μάγκωνε ελαφρια στο κεντρο,

με την αλλαγη το τιμονι κοσκινιζε ελαφρα στα λιγα χιλιομετρα (20-30χλμ)

κοσκινιζε εννοω θελει συνεχεια λιγο διόρθωμα,

ο μηχανικος εβαλε σωστη πιεση στα ελαστικα και εβγαλε μπαγκαζιερα αλλα παλι τα ιδια.

ο μηχανικος μου ειπε οτι φταινε τα λαστιχα (αλλα πριν την αλλαγη ρουλεμαν γιατι δεν το εκανε?)

υπαρχει περιπτωση να εχει κανει κατι λαθος ο μηχανικος στη τοποθετηση ρουλεμαν?
« Last Edit: Δευτέρα 11 Νοέμβριος 2013, 23:23:24 μμ by apostolos2 »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #253 on: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 10:21:19 πμ
κοσκινιζε εννοω θελει συνεχεια λιγο διόρθωμα,

Κοσκίνισμα εννοείται το να τρέμει δεξιά-αριστερά, σαν να θέλει ζυγοστάθμιση και διορθώνεται όταν σφίγγεις τα γκριπ .
Διόρθωμα σημαίνει οτι τραβάει προς την μίια η την αλλη μεριά, σαν να θέλει ευθυγράμμιση.

Την α' περίπτωση δεν την συζητάμε αφού δεν έπεσες σε λοκούβα.
Αν είσαι στην β' περίπτωση έχουμε:
α) ισως να μην βιδώθηκαν σωστά τα πηρούνια/τιμονόπλακες  και να εχουν στρέψει .
β) ισως ήταν στραβό ( τρακαρισμένο μηχανάκι (χλωμό) η είχε ανέβει πεζοδρόμιο λοξά με κάποια ταχύτητα και είχαν στρέψει τα πηρούνια)  και τώρα είναι ίσιο και το εχεις συνηθίσει αλλιώς.

Η λύση είναι να χαλαρώσουν οι βίδες που συγκρατούν τα πηρούνια στις τιμονόπλακες ετσι ωστε να επανέλθουν τα πηρούνια/τιμονόπλακες εκεί που θέλει ο άξονας του εμπρός τροχού.
Αυτό το κάνεις εσύ αν το κατέχεις το αθλημα η το πάς στο μηχανικό σου.


υπαρχει περιπτωση να εχει κανει κατι λαθος ο μηχανικος στη τοποθετηση ρουλεμαν?

Χλωμό το βλέπω.



Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #254 on: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 11:10:38 πμ
@stoneman
Η λύση είναι να χαλαρώσουν οι βίδες που συγκρατούν τα πηρούνια στις τιμονόπλακες...

Αν τελικά αποφασίσεις να τις ξεβιδώσεις μόνος ,καλό είναι να βάλεις μια σακούλα πάνω
από τη βίδα και μετά το κλειδί για να τις ξεβιδώσεις.
Το ίδιο να κάνεις και όταν θα τις βιδώσεις.Ετσι αποφεύγεις τις γρατσουνιές που
αναπόφεκτα θα κάνεις στις μεγάλες αυτές βίδες και έτσι αυτές θα παραμείνουν
σαν καινούριες ;)



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #255 on: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 12:48:38 μμ
Κοσκίνισμα εννοείται το να τρέμει δεξιά-αριστερά, σαν να θέλει ζυγοστάθμιση και διορθώνεται όταν σφίγγεις τα γκριπ .
Διόρθωμα σημαίνει οτι τραβάει προς την μίια η την αλλη μεριά, σαν να θέλει ευθυγράμμιση.

Νικο οταν αρχιζει να παιζει το τιμονι ειδικα αν τα χλμ ειναι πολλα η ενδεδειγμενη κινηση ειναι να χαλαρωσουμε τα χερια απο τα γκριπ μειωνοντας σταδιακα (οχι αποτομα) την ταχυτητα μας και οχι να τα σφιξουμε Το σφιξιμο επιδεινωνει την κατασταση και αυξανει τον κινδυνο πτωσης

Η ταλαντωση ειναι τοσο γρηγορη και γινεται με τετοια δυναμη που δεν υπαρχει περιπτωση με τα χερια να κρατηθει το τιμονι στην απολυτη ευθεια Αν το φαινομενο επιδεινωθει πραγμα που γινεται οταν τα χλμ ειναι πολλα στο κοντερ τοτε ειναι ανατροφοδοτουμενο και πλεον (κατα περιπτωση) ισως μη διαχειρισμο απο απο το πλαισιο και τις αναρτησεις οδηγωντας τις περισσοτερες φορες σε πολυ ασχημη πτωση



Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
Reply #256 on: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 12:52:39 μμ
Quote from: Stoneman

α) ισως να μην βιδώθηκαν σωστά τα πηρούνια/τιμονόπλακες  και να εχουν στρέψει .

Η λύση είναι να χαλαρώσουν οι βίδες που συγκρατούν τα πηρούνια στις τιμονόπλακες ετσι ωστε να επανέλθουν τα πηρούνια/τιμονόπλακες εκεί που θέλει ο άξονας του εμπρός τροχού.
Αυτό το κάνεις εσύ αν το κατέχεις το αθλημα η το πάς στο μηχανικό σου.

Σωστα τα λεει ο Stoneman! Εγω ειχα παρομοιο θεμα απο ασχετο λαστιχα ο οποιος με εστειλε να το λυσω σε επισης ασχετο μηχανουργο γιατι κατα το σφίξιμό τους εσπαγαν οι βιδες απο τα πλακακια στο κατω μερος του μπροστινου τροχου  :malliotravigmata:
Εν τελη τα παιδια στον Θαλασσουδη  (Οk wheel) εκαναν σε 5 λεπτα αυτο που σε ολοκληρη μερα δεν μπορουσαν να κανουν οι προηγουμενοι "επαγγελματιες" (= σωστη τοποθετηση και σφιξιμο του μπροστινου τροχου)
« Last Edit: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 12:54:42 μμ by leftlane »



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #257 on: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 12:57:16 μμ
γεια σας και απο εμενα, εχω την ΤΑ650
σημερα αλλαξα ρουλεμαν  (εβαλα κωνικα) γιατι το τιμονι μάγκωνε ελαφρια στο κεντρο,

με την αλλαγη το τιμονι κοσκινιζε ελαφρα στα λιγα χιλιομετρα (20-30χλμ)

κοσκινιζε εννοω θελει συνεχεια λιγο διόρθωμα,

ο μηχανικος εβαλε σωστη πιεση στα ελαστικα και εβγαλε μπαγκαζιερα αλλα παλι τα ιδια.

ο μηχανικος μου ειπε οτι φταινε τα λαστιχα (αλλα πριν την αλλαγη ρουλεμαν γιατι δεν το εκανε?)

υπαρχει περιπτωση να εχει κανει κατι λαθος ο μηχανικος στη τοποθετηση ρουλεμαν?
Πιθανοτατα εχει σφιχτει υπερ του δεοντος η ρυθμιστικη βιδα στον λαιμο της τιμονοπλακας και ισως και το κεντρικο παξιμαδι με αποτελεσμα τα ρουλεμαν να μην γυρνανε ελευθερα Ετσι δεν επιτρεπουν να γινονται μικροδιορθωσεις στο τιμονι Τις οποιες μικροδιορθωσεις κανουμε παντα αυτοματα οταν η ταχυτητα μας ειναι πολυ χαμηλη
Αν ειναι κατι τετοιο τοτε μολις τα χιλιομετρα αρχιζουν να ανεβαινουν το φαινομενο σταδιακα μειωνεται και απο καποιο σημειο και μετα δεν παρατηρειται και καθολου



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #258 on: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 15:57:08 μμ
Νικο οταν αρχιζει να παιζει το τιμονι ειδικα αν τα χλμ ειναι πολλα η ενδεδειγμενη κινηση ειναι να χαλαρωσουμε τα χερια απο τα γκριπ μειωνοντας σταδιακα (οχι αποτομα) την ταχυτητα μας και οχι να τα σφιξουμε Το σφιξιμο επιδεινωνει την κατασταση και αυξανει τον κινδυνο πτωσης

Η ταλαντωση ειναι τοσο γρηγορη και γινεται με τετοια δυναμη που δεν υπαρχει περιπτωση με τα χερια να κρατηθει το τιμονι στην απολυτη ευθεια Αν το φαινομενο επιδεινωθει πραγμα που γινεται οταν τα χλμ ειναι πολλα στο κοντερ τοτε ειναι ανατροφοδοτουμενο και πλεον (κατα περιπτωση) ισως μη διαχειρισμο απο απο το πλαισιο και τις αναρτησεις οδηγωντας τις περισσοτερες φορες σε πολυ ασχημη πτωση

  :eusa_think:   :eusa_think:

Κώστα έγραψα  μια ας πουμε εξήγηση της διαφοράς της λέξης ''κοσκίνισμα'' και της φράσης ''κοσκινιζε εννοω θελει συνεχεια λιγο διόρθωμα, ''

Εγώ κοσκίνισμα καταλαβαίνω το τρεμούλιασμα και ''διόρθωμα'' καταλαβαίνω οτι ''τραβάει'' το τιμόνι δλδ οταν αφήνουμε τιμόνι το μηχανάκι δεν πάει ευθεία αλλά αλλάζει πορεία.
Και εφόσον ο συμφορουμίτης εγραψε οτι

....το τιμονι κοσκινιζε ελαφρα στα λιγα χιλιομετρα (20-30χλμ)

απάντησα οτι το τρεμούλιασμα σταματάει/μειώνεται  αν σφίξουμε τα γκριπ,  αλλά οσο και να τα σφίξουμε δεν διορθώνει το τράβηγμα  :2hysterical:

....Εγω ειχα παρομοιο θεμα απο ασχετο λαστιχα ο οποιος με εστειλε να το λυσω σε επισης ασχετο μηχανουργο γιατι κατα το σφίξιμό τους εσπαγαν οι βιδες απο τα πλακακια στο κατω μερος του μπροστινου τροχου  :malliotravigmata:

Οι βίδες φταίγανε , η ο μηχανικάρας είχε χέρι σκέτο ροπόκλειδο ακριβείας. :2hysterical:

Εμένα για κάτι τέτοιο με έστειλαν σε καλίμπρα, οτι δλδ το μηχανάκι τραβάει επειδή εχει στραβό σκελετό η τιμονόπλακες.
Τελικά στην καλίμπρα ο μηχανικός μου εξήγησε την διαδικασία πώς να το φέρω και το εκανα μόνος.
Μερικοί είναι και ανθρώποι, θυμάμαι μου είχε πεί: ''Ρε φίλε,  αν κάθε φορά που ανεβαίνεις πεζοδρόμια θές καλίμπρα εγώ θα πλουτίσω''.
« Last Edit: Τρίτη 12 Νοέμβριος 2013, 16:07:55 μμ by Stoneman »



Offline leftlane

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1137
Reply #259 on: Τετάρτη 13 Νοέμβριος 2013, 11:13:25 πμ
οχι φιλος, τις βιδες δεν τις εσφιγγε πολυ, ημουν εκει κ το ειδα. Εσπασε 1 αυτος κ 2 ο μηχανουργος ενω το προβλημα ηταν οτι ο αξονας του τροχου (ενω οπτικα φαινοταν ΟΚ) δεν πατουσε καλα στα καλαμια. Αφου λοιπον βιδωσε κ τις 4 χωρις να σπασουν, ξεκινωντας απο τον μηχανουργο , η μπροστινη ροδα εκανε θορυβο ως να μην ειχε ρουλεμαν ή να την ειχες στουκαρει με 100 χλμ σε τοιχο. Εν τελη, οπως εχω αναφερει κ αλλες φορες προς ενημερωση ολων, πηγα σε εξιδικευμενο συνεργειο ελαστικων , ξεβιδωσε λιγο την ροδα, εφερε τον αξονα να πατα καλα  την εσφιξε ξανα και τελος καλο!



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #260 on: Τετάρτη 13 Νοέμβριος 2013, 12:13:37 μμ
οχι φιλος, τις βιδες δεν τις εσφιγγε πολυ, ημουν εκει κ το ειδα. Εσπασε 1 αυτος κ 2 ο μηχανουργος ενω το προβλημα ηταν οτι ο αξονας του τροχου (ενω οπτικα φαινοταν ΟΚ) δεν πατουσε καλα στα καλαμια. Αφου λοιπον βιδωσε κ τις 4 χωρις να σπασουν, ξεκινωντας απο τον μηχανουργο , η μπροστινη ροδα εκανε θορυβο ως να μην ειχε ρουλεμαν ή να την ειχες στουκαρει με 100 χλμ σε τοιχο. Εν τελη, οπως εχω αναφερει κ αλλες φορες προς ενημερωση ολων, πηγα σε εξιδικευμενο συνεργειο ελαστικων , ξεβιδωσε λιγο την ροδα, εφερε τον αξονα να πατα καλα  την εσφιξε ξανα και τελος καλο!
Ο αξονας ειναι αδυνατον να μην πατα καλα αφου βιδωνει στην αριστερη μποτα και ασφαλιζει με το πλακακι και τις τεσσερις βιδες στην δεξια μποτα
Ισως βεβαια να εννοεις οτι απλα δεν ειχαν βιδωσει οσο επερνε τον αξονα στην αριστερη μποτα Κατι που μου το εχουν κανει και σε μενα και μαλιστα σε εξουσιοδοτημενο συνεργειο, οταν το πηγα εντος εγγυησης για αλλαγη ρουλεμαν τιμονιου



Offline alexandros67

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 27
Reply #261 on: Σάββατο 14 Δεκέμβριος 2013, 15:18:53 μμ
Γεια σας και από εμένα  το πρόβλημα που μου κάνει περίπου ένα χρόνο τώρα το 400αρι είναι όταν πατήσει η ρόδα σε μικρό χαντάκι από σκαψίματα του δρόμου η μηχανή φεύγει από την ευθεία της σα να σε πιάνει λάστιχο είναι τόσο έντονο αυτό που νομίζω ότι αλλάζω  λωρίδα πότε αισθάνομαι ότι φεύγει ο εμπρός τροχός και πότε ο πίσω
Μέσα σε ένα χρόνο έχω αλλάξει δυο φορές ρουλεμάν τιμονιού  γιατί νόμιζα ότι δεν τα έβαλα σωστά άλλαξα τα  λάδια στις μπουκάλες  στρίβω τις μπουκάλες δεξιά στρίβω αριστερά  ελέγχω τιμονοπλακες ελέγχω ζάντες για στραβωμένες ελέγχω πίσω τροχό αλλάζω ρουλεμάν τροχού μπρος πίσω αέρα στα λάστιχα είναι όλα οκ  πάνω από 20 φορές λύσε δέσε  :cussing: :malliotravigmata:
 τα λάστιχα είναι λίγο φαγωμένα δεν νομίζω να φταίνε αυτά  όσες μηχανές είχα με λιωμένα  λάστιχα πήγαιναν καρφί σε τέτοιες ανωμαλίες του δρόμου



Offline Βαγγέλης

  • Ζήσε με την Υγεία σου, μην παίζεις με αυτήν, θα χάσεις πολλά
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3987
Reply #262 on: Σάββατο 14 Δεκέμβριος 2013, 20:17:33 μμ
Το ψαλίδι σου είναι εντάξει ? για κάνε του ένα ψάξιμο, δες μήπως έχεις τζόγο στα συνεμπλόκ ψαλιδιού!



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #263 on: Σάββατο 14 Δεκέμβριος 2013, 20:22:47 μμ
Αν τα λάστιχά σου είναι φαγωμένα στο κέντρο και έχουν  τακούνι στα πλαϊνά τότε αυτά ει να η αιτία του φαινομένου που περιγράφεις.



Offline georig25

  • Θα ήθελα να είμαι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 4162
  • Η ζωή είναι ωραία . . . . . συνήθως
    • ΡΗΓΑΣ
Reply #264 on: Σάββατο 14 Δεκέμβριος 2013, 22:52:51 μμ
Ετσι, με τα καινουρια και εμενα σταματησε.


Δεν γεννήθηκα με εξαρτήσεις, γιατί να τις αποκτήσω;

:moped:Γιώργος Ρήγας
click me!


Offline alexandros67

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 27
Reply #265 on: Κυριακή 15 Δεκέμβριος 2013, 03:24:46 πμ
Αν φταίει το ψαλίδι  πως διορθώνεται ?? το έχει φτιάξει ποτέ κανείς ??



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #266 on: Σάββατο 11 Ιανουάριος 2014, 20:13:27 μμ
Βασικά έχεις αλλάξει όσα θα μπορούσαν να θεωρηθούν ώς "συνήθεις ύποπτοι".
Εκτός από το ψαλίδι που αναφέρθηκε για πιθανό στράβωμα, η αλυσίδα σου είναι σωστά ρυθμισμένη?


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline vaggelis_peir

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 473
  • Το πιο όμορφο γουργουρητό
Reply #267 on: Κυριακή 12 Ιανουάριος 2014, 20:03:55 μμ
Παιδιά σώθηκα. Άλλαξα ρουλεμαν τιμονιου και εκανα ακτινολογηση της μπροστά ζαντας. Νομίζω ότι οδηγάω άλλο μηχανάκι. Πρώτη φορά άφησα τα χέρια και το μηχανάκι πήγαινε λες και ήταν σε ράγες.



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #268 on: Τετάρτη 15 Ιανουάριος 2014, 23:41:26 μμ
Τί ρουλεμάν έβαλες?


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline vaggelis_peir

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 473
  • Το πιο όμορφο γουργουρητό
Reply #269 on: Τετάρτη 22 Ιανουάριος 2014, 15:54:55 μμ
Κωνικά



Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #270 on: Κυριακή 02 Νοέμβριος 2014, 23:06:56 μμ
παιδες μπορει καποιος να μου στειλει πμ κανα μαγαζι στην αθηνα να κανει φτηνη ακτινολογηση; δεν εχει στραβωσει η ζαντα απλη ακτινολογηση θελω . δεν με νοιαζει να κανει καλη δουλεια ο μαστορας ( σιγουρα θα κανει καλυτερη δουλεια απο μενα που ειμαι ασχετος με το θεμα) απλα να ειναι φτηνος και δεν παιζει να δωσω 100 ευρω που ακουσα. προτιμω να το πουλησω το τρανσαλπ παρα να δωσω 100 ευρω μα τη παναγια.


XL650V


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #271 on: Δευτέρα 03 Νοέμβριος 2014, 20:33:29 μμ
Δε θές φθηνό , θές καλό μάστορα.

Αλλά και 100 ευρώ τον τροχό δεν λέει.

Εχεις πμ.