Hellas Transalp Forum

Φίλτρο αερα μαμά ή ΚΝ?

TOL DE VOL · 10809

Offline TOL DE VOL

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 14
on: Τετάρτη 28 Δεκέμβριος 2011, 04:39:57 πμ
Καλησπερα σε ολους.Ειμαι σε φαση αλλαγης φιλτρου αερα διαβασα σχετικα θεματα και εχω μερικες αποριες.Το μαμα φιλτρο πανω κατω για ποσα χλμ ειναι ? Δηλαδη για ποσα χλμ αντεχει πριν χρειαστει να το φυσιξω για πρωτη φορα?Το ΚΝ δημιουργει καποιο προβλημα στη λειτουργια της μηχανης ?Λογικα οχι.Αν καταλαβα καλα απο το ΚΝ περνα πιο πολυ αερας ή μηπως πιο ευκολα ωστε να υπαρχει προβλημα ?Τα ρωταω αυτα για να δω και απο οικονομικης αποψης τι συμφερει.Σε καταστημα μου ειπαν το μαμα εχει 60 ευρω και το ΚΝ 80.

Υ.Γ Εδω και λιγο καιρο πηρα ΤΑ 650 του 2002 μεταχειρισμενο χωρις manual και μενω προαστια Βολου.

Ευχαριστω προκαταβολικα!!!


Δυναμη!!! Ελευθερια!!!Και παντα ορθιοι!!!


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3379
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #1 on: Τετάρτη 28 Δεκέμβριος 2011, 05:10:26 πμ
Και τα δυο μπορείς να τα βρείς φθηνότερα στο Internet γύρω στα 51€ το γνήσι και γύρω στα 65€ το Κ&Ν.
Για το γνήσιο το manual συστήνει αντικατάσταση κάθε 12.000χλμ. Για το Κ&Ν μπορείς να βρεις αναλυτικές οδηγίες στο site του κατασκευαστή.
Το Κ&Ν το πληρώνεις μια φορά και μετά θέλει μόνο  καθάρισμα. Το κάθε πόσο χρειάζεται καθαρισμός (αφορά και στα δυο φίλτρα) εξαρτάται που κυκλοφορείς με τη μηχανή (χώμα, πόλη, βροχή κτλ).
Θεωρητικά το Κ&Ν διατείνεται ότι αφήνει 20% περισσότερο αέρα από το γνήσιο. Αυτό όμως για να μεταφραστεί και σε καλύτερη απόδοση θέλει και πείραγμα το μείγμα. 'Ως γνωστόν όμως στο ΤΑ μπορείς να επέμβεις μόνο στο μείγμα των χαμηλών στροφών (idle jet) και όχι στα main jet. Γι αυτό το λόγο υπάρχουν στην αγορά κάποια jet kit που υπόσχονται καλύτερη απόδοση σε συνδυασμό με φίλτρο και εξάτμιση. Επειδή όμως το ΤΑ είναι ένα μηχανάκι μέτριων αλλά σταθερών αποδόσεων είναι χαμένα λεφτά να καταφύγεις σε τέτοιες τροποποιήσεις.
Προσωπικά δοκίμασα το Κ&Ν και δεν είδα καμία απολύτως διαφορά στις επιδόσεις (σιγά τις επιδόσεις δηλαδή που έχει το ΤΑ ;D) και επειδή δεν κάθησα να αναλύσω πολύ την απόδοση τιμής επέστρεψα στο γνήσιο για το οποίο απο τη μια, αναμφισβήτητα παρέχει καλύτερη φίλτρανση από την άλλη, δε με χαλάει να το πετάω κάθε 12000χλμ!
Τα παραπάνω είναι προσωπικές σκέψεις! Στο τέλος εσυ αποφασίζεις! ;)



Offline jon t

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 546
Reply #2 on: Τετάρτη 28 Δεκέμβριος 2011, 22:13:39 μμ
Αγόρασα μία φορά φίλτρο Κ&Ν για το Transalp και το κράτησα 8 χρόνια (και συνεχίζει ακόμα με τον καινούργιο ιδιοκτήτη του ΤΑ), χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα - ο κατασκευαστής λέει εφόρου ζωής.

Από οικονομοκής άποψης υπάρχει σαφώς όφελος αφού θα έπρεπε να έχω αλλάξει ερκετά φίλτρα της Honda.

Από όφελος στην απόδοση ψιλοπράγματα κυρίως στις χαμηλές στροφές.

Προσοχή το φίλτρο K&N απαγορεύευται να το φυσίξουμε με αέρα υπό πίεση γιατί προκαλλούμε ζημιά. Μόνο ελαφρύ κτύπημα για να φύγουν τα "χοντρά" και σε περίπτωση που το παρακάνουμε με χωμάτινες διαδρομές, καθάρισμα με το ειδικό κιτ της εταιρίας.

Συνέχισα με k&n και στο Varadero, όπου τα οφέλη στις χαμηλομεσαίες μου φαίνονται μεγαλύτερα.

Και έχω είδη παραγείλει και για το αμάξι και περιμένω την παραλαβή του.  ;)

(Οι τιμές μου φαίνονται καλύτερες στο αγγλικό ebay).



Offline nikolas76

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 51
Reply #3 on: Πέμπτη 29 Δεκέμβριος 2011, 07:31:49 πμ
Καλησπερα στην παρεα.Εγω παιδια εβαλα K&N φιλτρακι στην ΤΑ μου,οπου σε συνδιασμο με μια ψιλοελευθερη εξατμισουλα και ενα καλο ρυθμισμα στα καρμπς,ειδα μεγαλη διαφορα στο ανοιγμα της μηχανης.Νοιωθω την μηχανη να ανοιγει πιο ξεκουραστα θα ελεγα.Σκετο το φιλτρο, εχω την εντυπωση οτι δεν κανει ουσιαστικη διαφορα(εχω την εντυπωση) :goofy: :goofy: :goofy:



andy

  • Guest
Reply #4 on: Πέμπτη 29 Δεκέμβριος 2011, 07:34:24 πμ
Καλησπερα στην παρεα.Εγω παιδια εβαλα K&N φιλτρακι στην ΤΑ μου,οπου σε συνδιασμο με μια ψιλοελευθερη εξατμισουλα και ενα καλο ρυθμισμα στα καρμπς,ειδα μεγαλη διαφορα στο ανοιγμα της μηχανης.Νοιωθω την μηχανη να ανοιγει πιο ξεκουραστα θα ελεγα.Σκετο το φιλτρο, εχω την εντυπωση οτι δεν κανει ουσιαστικη διαφορα(εχω την εντυπωση) :goofy: :goofy: :goofy:
Μόνο του το φίλτρο δεν κάνει καμιά διαφορά στο γκάζι αλλά "αναπνέει" καλύτερα το μηχανάκι.



Offline TOL DE VOL

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 14
Reply #5 on: Πέμπτη 29 Δεκέμβριος 2011, 09:17:50 πμ
Φυσηξα σημερα στη δουλεια το μαμα φιλτρο με 8 bar πιεση για να δω τι σκονη θα βγαλει.Κοιταζοντας το με ενα συναδελφο και κατοχο μοτο με ρωτησε <<γιατι να το αλλαξεις ? >> και φυσοντας καθετα απο 40 εκατοστα στην επιφανεια του φιλτρου μου λεει << αφου περναει αερας.Εχεις προβλημα σου μπερδευει το μοτερ? >>.Η απαντηση μου ηταν αρνητικη.Βεβαια αν ειναι να φθασεις στο σημειο να μπερδευει το μοτερ για να αλλαξεις φιλτρο αερα αστα βραστα.Αν μπορεις απο την αλλη να γλειτωσεις χρηματα γιατι οχι.Τα σχολια σας ?


Δυναμη!!! Ελευθερια!!!Και παντα ορθιοι!!!


andy

  • Guest
Reply #6 on: Πέμπτη 29 Δεκέμβριος 2011, 18:54:39 μμ
Το δικό μου σχόλιο είναι ότι το εργαλείο μου δεν το "αφήνω" για να μην με αφήσει.
Δηλαδή ότι χρειάζεται δεν το λυπάμαι και λάδια κάθε 5000χλμ αντί 6000ζλμ που λέει το βιβλίο σέρβις.



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2505
  • XLV650, CRF1000
Reply #7 on: Πέμπτη 29 Δεκέμβριος 2011, 19:28:18 μμ
Φυσηξα σημερα στη δουλεια το μαμα φιλτρο με 8 bar πιεση για να δω τι σκονη θα βγαλει.Κοιταζοντας το με ενα συναδελφο και κατοχο μοτο με ρωτησε <<γιατι να το αλλαξεις ? >> και φυσοντας καθετα απο 40 εκατοστα στην επιφανεια του φιλτρου μου λεει << αφου περναει αερας.Εχεις προβλημα σου μπερδευει το μοτερ? >>.Η απαντηση μου ηταν αρνητικη.Βεβαια αν ειναι να φθασεις στο σημειο να μπερδευει το μοτερ για να αλλαξεις φιλτρο αερα αστα βραστα.Αν μπορεις απο την αλλη να γλειτωσεις χρηματα γιατι οχι.Τα σχολια σας ?

Μερικα απο τα διαστηματα αλλαγης που δινει η μαμα Honda ειναι κατα τη γνωμη μου συντηρητικα και εχω γραψει σχετικα στο νημα για τα 100Κ χιλιομετρα του ΤΑ μου. Τα 18Κ χιλιομετρα για το φιλτρο αερα ειναι ενα απο αυτα, εγω κρατησα το μαμισιο φιλτρο για τα πρωτα 28Κ χιλιομετρα με ενα καλο βγαλσιμο / φυσημα και καθαρισμα του κουτιου στα 18Κ.

Απο τοτε το αλλαξα με K&N και πλουτισα και λιγο (μιση στροφη αν θυμαμαι καλα) το μιγμα στις χαμηλες στροφες. Ενιωσα το μηχανακι να αναπνεει καλυτερα και να εχει βελτιωθει λιιγο στις χαμηλομεσαιες. Αργοτερα οταν εβαλα και εξατμιση MIVV ειδα κι'αλλη βελτιωση. Παντως το ΤΑ 600/650 εχει σχετικα χαμηλη αποδοση κι'αυτο δεν αλλαζει ευκολα οπως εχει ηδη ειπωθει.


" the PouroDuro spirit "


Offline omega

  • Σιγα μην ειμαι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1026
Reply #8 on: Πέμπτη 29 Δεκέμβριος 2011, 21:03:39 μμ
Σε ΤΑ600 είχα κάνει αλλαγή σε Κ&Ν και εξατμισούλα.Είδα όντως διαφορά χαμηλά(ανάπνεε-άρπαζε καλύτερα το μηχανάκι)αλλά ψηλά κοντά στην τελική "κρέμαγε" νωρίτερα*.
Μέσα στην πόλη "γρήγορος" και στην εθνική (το κέρατο μου!!) ;D

Θα το έκανα και πάλι στο τωρινό ΤΑ  με εξάτμιση από τον ίδιο λίγο πιο κλειστή.

(*)ίσως να ήταν αρκετά ελεύθερη η δική μου εξάτμιση



Πέτα... ψηλά... μακριά... κι... ελεύθερα...


Offline TOL DE VOL

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 14
Reply #9 on: Πέμπτη 29 Δεκέμβριος 2011, 22:02:38 μμ
Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια σας τελικα παρηγγειλα σημερα φιλτρο αερα ΚΝ με 80 ευρω εδω απο Βολο.Τωρα βεβαια δεν ξερω ποτε θα ερθει αλλα δεν το βιαζομαι γιατι τη μηχανη την εχω κανει βιδες στο μετρο του δυνατου.Βλεπετε οταν την πηρα ηταν χάλια και θελει ενα καλο πλυσημο και συμμαζεμα.Μεχρι και οι βασεις απο τα καγκελα ηταν ξεβιδωμενες.Απορω αυτος που το ειχε δεν το προσεχε καθολου?
Εχω ηδη αλλαξει λαδια φιλτρο λαδιου και μπουζι αν και με παιδεψαν τα μπουζι.Στο τσακ ημουν να λεισω ψυγειο αλλα την τελευταια στιγμη σκεφτηκα τα εργαλεια της μηχανης και σωθηκα.
Διαβαζω γραφετε για εξατμισεις  και κιτακια εγω δεν ειμαι αυτης της αποψης να αλλαζω τμηματα της μηχανης δηλαδη να την πειραζω.Ισως επειδη δεν ειμαι γνωστης αλλα απο την αλλη δεν το ψαχνω κιολας.Κανω μονος μου οτι αλλαγες χρειαζονται για να φερω τη μηχανη σε ενα καλο επιπεδο και τελος.Αποφευγω οσο μπορω τα μαστορια γιατι δεν τους εμπιστευομαι και απο την αλλη χαιρομαι αυτο που κανω μαθαινοντας και τη μοτο μου.
Σας ευχαριστω πολυ για τη βοηθεια.Ειναι ευχαριστο να ξερεις οτι αν την χρειαστεις υπαρχουν καποιοι να σου την παρεχουν.


Δυναμη!!! Ελευθερια!!!Και παντα ορθιοι!!!


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2505
  • XLV650, CRF1000
Reply #10 on: Παρασκευή 30 Δεκέμβριος 2011, 01:09:12 πμ
Σε ΤΑ600 είχα κάνει αλλαγή σε Κ&Ν και εξατμισούλα.Είδα όντως διαφορά χαμηλά(ανάπνεε-άρπαζε καλύτερα το μηχανάκι)αλλά ψηλά κοντά στην τελική "κρέμαγε" νωρίτερα*.
Μέσα στην πόλη "γρήγορος" και στην εθνική (το κέρατο μου!!) ;D

Θα το έκανα και πάλι στο τωρινό ΤΑ  με εξάτμιση από τον ίδιο λίγο πιο κλειστή.

(*)ίσως να ήταν αρκετά ελεύθερη η δική μου εξάτμιση

Αν και οφφτοπικ, να πω οτι οι πολυ ανοιχτες, σχεδον ελευθερες εξατμισεις εχουν ακριβως αυτη τη συμπεριφορα, αρκετο αρπαγμα χαμηλα αλλα κρεμασμα ψηλα (με στανταρ ρυθμισεις). Ειχα βγαλει καποτε τελειως την ταπα της MIVV και μου την εσπασε τοσο στα ψηλα που σταματησα μεταξυ Λαρισας και Βολου στον αυτοκινητοδρομο και την ξαναβαλα με νταλα ηλιο 38'C. Τελικα βρηκα αλλη ταπα MIVV, πιο ελευθερη απο την στανταρ αλλα σαφως πιο κλειστη απο "ανοιχτο μπουρι"  :)


" the PouroDuro spirit "


Offline Tedyboys

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 85
  • Οι μονοζυγωτικές κουκλάρες στην Τransalp
Reply #11 on: Παρασκευή 30 Δεκέμβριος 2011, 19:55:07 μμ
Και τα δυο μπορείς να τα βρείς φθηνότερα στο Internet γύρω στα 51€ το γνήσι και γύρω στα 65€ το Κ&Ν.
Για το γνήσιο το manual συστήνει αντικατάσταση κάθε 12.000χλμ. Για το Κ&Ν μπορείς να βρεις αναλυτικές οδηγίες στο site του κατασκευαστή.
Το Κ&Ν το πληρώνεις μια φορά και μετά θέλει μόνο  καθάρισμα. Το κάθε πόσο χρειάζεται καθαρισμός (αφορά και στα δυο φίλτρα) εξαρτάται που κυκλοφορείς με τη μηχανή (χώμα, πόλη, βροχή κτλ).
Προσωπικά δοκίμασα το Κ&Ν και δεν είδα καμία απολύτως διαφορά στις επιδόσεις (σιγά τις επιδόσεις δηλαδή που έχει το ΤΑ ;D) και επειδή δεν κάθησα να αναλύσω πολύ την απόδοση τιμής επέστρεψα στο γνήσιο για το οποίο απο τη μια, αναμφισβήτητα παρέχει καλύτερη φίλτρανση από την άλλη, δε με χαλάει να το πετάω κάθε 12000χλμ!
Τα παραπάνω είναι προσωπικές σκέψεις! Στο τέλος εσυ αποφασίζεις! ;)

Το manual συστήνει αντικατάσταση κάθε 18.000χλμ αλλά όπως πολύ σωστά  λέει ο φίλος ο Αεριος οι διαφορές οι διαφορές είναι πολύ μικρές έως ελάχιστες ως προς την απόδοση της μηχανής. Από ότι θυμάμαι έχει αλλάξει λίγο ο ήχος του κινητήρα κατά τα άλλα το πιο σημαντικό κίνητρο είναι το οικονομικό γιατί το ΚΝ μια φορά το αλλάζεις και μετά το ξεχνάς. Εγώ έχω διανύσει με αυτό 100.000 χλμ και δεν είχα κανένα πρόβλημα.


Οποιος φοβάται πέφτει και κοιμάται


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #12 on: Παρασκευή 30 Δεκέμβριος 2011, 20:11:57 μμ
Το δικό μου σχόλιο είναι ότι το εργαλείο μου δεν το "αφήνω" για να μην με αφήσει.
Δηλαδή ότι χρειάζεται δεν το λυπάμαι και λάδια κάθε 5000χλμ αντί 6000ζλμ που λέει το βιβλίο σέρβις.

Στο σκούτερ σου μπορεί, στο Vara το διπλάσιο απο αυτό που αναφέρεις.


Offline nikolas76

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 51
Reply #13 on: Σάββατο 31 Δεκέμβριος 2011, 18:50:17 μμ
Ειμαι της αποψης οτι βαζοντας ελευθερο φιλτρακι και εξατμιση ''ημι-ελευθερη'',μαζι με ενα καλο ρυθμισμα στα καρμπς, η διαφορα ειναι μεγαλη!Εμενα στην γρια μου,και τελικες εχω χωρις μπουκωματα και βελτιωθηκε κατα πολυ το ρεπριζ!Επειδη ομως δεν μπορεις να τα εχεις ολα,αυξηθηκε ελαφρως η καταναλωση!Παντως η αληθεια ειναι οτι την προτιμω ετσι.Περι ορεξεως...