Hellas Transalp Forum
Αγγελίες => Θέλω να αγοράσω => Topic started by: Γιάννης Α on Τετάρτη 07 Ιούνιος 2023, 13:51:13 μμ
-
Καλησπέρα στην ομάδα! Την προηγούμενη εβδομάδα ,καθώς ταξίδευα από Αθήνα προς Αρκαδία, κάπου πριν το Άργος η μηχανή πλέον δεν μπορούσε να κινηθεί. Από τον ήχο που άκουσα ,κατάλαβα ότι κάτι είχε συμβεί στο μπροστινό γρανάζι. Με την βοήθεια της οδικής πήγα σε ένα συνεργείο, οπού όταν λύσαμε το κάπακι και είδαμε ότι έχουν φαγωθεί τα δόνται του άξονα,που δένει το γρανάζι, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να δώσει κίνηση. Μου φάνηκε πολύ περίεργο για δύο λόγους. Πάντα έβαζα μαμά μπροστινό γρανάζι, ήμουν σχολαστικός με την λίπανση και αλλαγή σετ αλυσίδα-γραναζια. Επίσης άλλαξα πέρσυ (τέτοια εποχή) αλυσιδογράναζα και δεν μου αναφέρθηκε κάτι. Σε εναν χρόνο να έγινε τόση ζημιά ? :-\
Για να μην τα πολυλογώ , θα ήθελα να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο μοτερ ,μιας και με τα συνεργεία που μίλησα ,οικονομικα δεν με συμφέρει να αλλάξω απλά τον άξονα.
Το τρανσαλπ μου είναι του 2000' και ήθελα να ρώτησω αν μπορεί να πάρει και από μοντέλο του 01'-05'.
-
μαζι με το γνησιο γραναζι μπροστα αλλαζες και την ασφαλεια καθε φορα ? Η αλυσιδα ηταν σωστα τεντωμενη γιατι αν και τα 2 που αναφερω ηταν σωστα περιεργο το αποτελεσμα που αναφερεις...
τωρα για μοτερ κοιτα στα γνωστα μοτομαγαζα με μεταχειρσμενα ανταλλακτικα και στο car 8)
-
Μπορείς να παρατείνεις την αντικατάσταση του κινητήρα, κολλώντας ένα γρανάζι πάνω στον άξονα.
Ναι ξέρω... καφρίλα η δουλειά αυτή, αλλά από την στιγμή που έχει παραδώσει το πνεύμα ο άξονας, τι έχεις να χάσεις?
Μόνο που πρέπει να κολληθεί σωστά, να φέρνει σε ευθεία την αλυσίδα με το πίσω γρανάζι και να μην γυρνάει έκκεντρα.
-
Vasilisj Δεν το είχα ζητήσει πότε και από την κατάσαταση που την είδα, ανοίγοντας το καπάκι, καταλαβαίνω ότι είναι χρόνια εκει. Έχω αρχίσει να ψάχνω ήδη σε αυτά που ανέφερες, είπα να το ανεβάσω και εδώ ,μήπως έχει κανένας, και για λόγους εμπιστοσύνης.
Padis Για την ώρα έχει γίνει τέτοια μοντα αλλά δεν έχει γίνει σωστά,γιατί μου το έκαναν ως λύση για να το γυρίσω από Κόρινθο Αθήνα. Για το διάστημα που θα την έχω ,μέχρι να αλλάξω μοτερ, αυτό θα κάνω,αν και δεν μου αρέσει σαν λύση!
-
παντα αλλαζουμε και ασφαλεια Γιαννη μαζι με το γραναζι...καλα εκανες και ανεβασες μηπως εχει κανενας εδω αλλα ανεβασε και στην ομαδα στο fb αν εχεις που εχει αρκετη κινηση και απο επαγγελλματιες που ειναι μελη αν δεν εχει καποις ιδιωτης 8)
-
Ναι το έμαθα μετά από 7 χρόνια που την έχω :goofy:
Οπότε μπορεί να παίξει και η ασφάλει τόσο μεγάλο ρόλο στην φθορα?? :o
-
Καλημέρα Γιάννη.
Προς το παρόν (και ΠΡΙΝ αγοράσεις μοτέρ) κοίτα τις παρακάτω δύο λύσεις:
1. Υπάρχει ιταλικό ειδικό γρανάζι που πιάνει στο χαλασμένο καρέ (φυσικά παίζει και η φθορά του καρέ ρόλο) με κόστος 60+ ευρώ.
2. Υπάρχει μάστορας που φτιάχνει το καρέ. Δηλαδή γεμίζει ότι έχει φαγωθεί. Νομίζω ΜΟΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ή κάπως έτσι ονομάζεται. Στο FB της ομάδας εάν αναζητήσεις ή ρωτήσεις για αυτές τις δύο λύσεις θα σου απαντήσουν σίγουρα.
-
Καλημέρα Γιάννη.
Προς το παρόν (και ΠΡΙΝ αγοράσεις μοτέρ) κοίτα τις παρακάτω δύο λύσεις:
1. Υπάρχει ιταλικό ειδικό γρανάζι που πιάνει στο χαλασμένο καρέ (φυσικά παίζει και η φθορά του καρέ ρόλο) με κόστος 60+ ευρώ.
2. Υπάρχει μάστορας που φτιάχνει το καρέ. Δηλαδή γεμίζει ότι έχει φαγωθεί. Νομίζω ΜΟΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ή κάπως έτσι ονομάζεται. Στο FB της ομάδας εάν αναζητήσεις ή ρωτήσεις για αυτές τις δύο λύσεις θα σου απαντήσουν σίγουρα.
Σε ευχαριστώ πολύ, θα κοιτάξω και τις 2 εκδοχές
-
Ναι το έμαθα μετά από 7 χρόνια που την έχω :goofy:
Οπότε μπορεί να παίξει και η ασφάλει τόσο μεγάλο ρόλο στην φθορα?? :o
με βαση μαστορων που εχω ρωτησει η ασφαλεια με την αλλαγη του γραναζιου ειναι υποχρεωτικη μου εχουν πει
-
Το "γέμισμα" του γραναζιού είναι αυτή η διαδικασία που φαίνεται στο video και την έκανε ο Λιβανάς Motosport. αλλά απο όσο γνωρίζω δεν το κάνει πιά.
https://www.youtube.com/watch?v=u9WqxemLSzQ&t=49s (https://www.youtube.com/watch?v=u9WqxemLSzQ&t=49s)
(http://ttps://www.youtube.com/watch?v=u9WqxemLSzQ&t=49s[)
Εγώ δεν θα το συνιστούσα..
Το ιταλικό γρανάζι είναι αυτό: https://kkbike.it/en/pinions/108pinion-for-honda-step-16525-superpinion-12316t.html (https://kkbike.it/en/pinions/108pinion-for-honda-step-16525-superpinion-12316t.html) και ίσως κάνει δουλειά και κερδίσεις κάποιο χρόνο μέχρι την αντικατάσταση, γιατί το γρανάζι πιάνει σε μεγαλύτερη επιφάνεια του άξονα.
Εξαρτάται βέβαια απο την ζημιά που έχεις και τι έγινε με την κόλληση που σου έκαναν.
Εγώ θα διάλεγα την δραστική λύση της επισκευής.
Το αν θα πας σε μτχ μοτέρ εξαρτάται απο την κατάσταση που είναι το δικό σου και πόσα χλμ έχει.
Αν όλα τα υπόλοιπα είναι οκ στο μοτέρ σου μάλλον είναι ρίσκο να βάλεις ενα μτχ που δεν γνωρίζεις τι μπορεί να σου βγάλει.
Σκέψου και την λύση να δώσεις την δικιά σου για ανταλλακτικά, καλύτερα κομμάτι - κομμάτι και να αγοράσεις ένα άλλο μεταχειρισμένο .
Για να φτάσει ο άξονας σε αυτή την κατάσταση κάτι δεν γινόταν σωστά και το πιθανότερο είναι το τέντωμα της αλυσίδας και πιθανόν και η αλλαγή ασφάλειας.
Και δεν έγινε στον τελευταίο χρόνο.
Μάλλον δεν πρόσεξαν τη φθορά στην τελευταία/ες αλλαγή /ες ή δεν ασχολήθηκαν.
Κοίτα και εδώ https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=23273.0 (https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=23273.0)
-
Το "γέμισμα" του γραναζιού είναι αυτή η διαδικασία που φαίνεται στο video και την έκανε ο Λιβανάς Motosport. αλλά απο όσο γνωρίζω δεν το κάνει πιά.
ποτε δεν εκανε ο Αλεξη το ειχε κανει μονο για τον φιλο του το εχει πει απειρες φορες σε οποιον τον εχει παρει τηλ.για αυτη τι δουλεια αποσο λενε αυτοι που τον εχουν καλεσει αλλα το λεει και στο βιντεο
-
Το να κολάς τον αξονα δεν επηρεάζει την τσιμούχα εσωτερικά ?
Η λύση ενός μεταχειρισμένου κινητήρα είναι η πιο αποδεκτή οικονομικά , αλλά αποτελεί κ ανάλογο ρίσκο, ολοι πουλάνε καλούς κινητήρες αλλά
δεν είναι μέσα για να ξέρουν τι γίνεται.
προσωπικά θα άλλαζα κινητήρα , αλλά αφού θα τον είχα στο πιάτο θα κοιτούσα κ παραμέσα τι παίζει δλδ συμπίεση, κυλίνδρους κλπ, όταν μπεί στη θέση του είναι πια αργά .
Ολα τα παραπάνω μόνο αν έχεις σκοπό να το κρατήσεις το μηχανάκι , κ φυσικά το πόσα λ7 θα σπρώξεις
-
Ουσιαστικά δεν έχει γίνει καμία τρομερή κόλληση πάνω στον άξονα, 2 ποντιες έγιναν ξεκάθαρα για να μπορώ να γυρίσω και μέχρι να αποφασίσω τι θα κάνω. Η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο χρόνο μου έχει βγάλει λίγο την πίστη οικονομικά και το σκέφτομαι το μέλλον της. Είδα και το καινούργιο τρανσαλπ του 2023 :2hysterical:
-
Η αλήθεια είναι οτι το τρανσαλπ πονάει σε αυτο το σημείο, θες απο λάθος ρυθμιση αλυσίδας, θες απο αμέλεια κ παλιό γρανάζι / ασφάλεια που δεν αλάχτηκαν
οταν έπρεπε, το κακό γίνεται και δυστυχώς δεν παίρνει επισκευή ενω η αντικατάσταση είναι πολύ ακριβή σε σχέση με την αξία που έχει τώρα πιά το μηχανάκι.
Γιατί όμως η Χοντα μας δεν προχώρησε σε μια κατασκευή σαν αυτήν :
(https://www.dropbox.com/s/p7ih3z195jwhvhl/DSC01587.JPG?raw=1)
To γρανάζι είναι απο CBF600 , μηχανάκι με 25 άλογα παραπάνω , γιατί το γραναζι της ΤΑ πρέπει να έχει αυτό το παίξιμο μέσα εξω όσο του επιτρέπει η ασφάλεια?
Και γιατι να μην γίνει το ίδιο και σε μια τρανσαλπ?
Το γραναζι έχει κ εδώ καρέ αλλά η βίδα το κρατάει σταθερό .
(https://www.dropbox.com/s/2cglgd6khi87j34/Dsc01882.jpg?raw=1)
Απλά διαμορφώνεις τον αξονα και ανοίγεις ενα σπείρωμα να περάσει η κεντρική βίδα, λέω τώρα κ εγώ κουβέντα να γίνεται
-
Απλά διαμορφώνεις τον αξονα και ανοίγεις ενα σπείρωμα να περάσει η κεντρική βίδα, λέω τώρα κ εγώ κουβέντα να γίνεται
Για να κάνεις εσύ την διαμόρφωση, πρέπει να έχεις τον άξονα στο χέρι, οπότε το κόστος των εργατικών λύσε - δέσε παραμένει.
-
Αν το πρόβλημα είναι το δέσιμο του γραναζιού στον άξονα ίσως η καλύτερηλύση θα ήταν το ιταλικό γρανάζι απο νωρίς.
Αλλά πιά μιλάμε για παλιά μηχανάκια
Ρεαλιστικά τώρα, πιστεύεται οτι μπορεί να βρεθεί μεταχειρισμένος κινητήρας μετά απο 17-25 χρόνια κυκλοφορίας που να είναι σε καλή κατάσταση και να μπορέσει να βγάλει ακόμα 4-5 χρόνια λειτουργίας ώστε να γίνει απόσβεση του κόστους της επισκευής;
Δυστυχώς έχουμε παλιές μηχανές που αν βγάλουν ένα σημαντικό πρόβλημα δεν νομίζω οτι είναι συμφέρον να ξοδέψει κάποιος χρήματα ώστε να έχει ένα καθημερινό μηχανάκι για να κάνει απόσβεση.
Εγώ το σκέφτομαι αν αξίζει να δώσω 1.000€ για αλυσινογράναζα - λάστιχα -ρουλεμάν τιμονιού - σωληνάκια υψηλής και κάτι άλλα ψιλά.
Μάλλον πιο συμφέρον είναι να την δώσω κανα χιλιάρικο να κρατήσω το χιλιάρικο του μαζέματος και να πάω για άλλα.
-
Αν το πρόβλημα είναι το δέσιμο του γραναζιού στον άξονα ίσως η καλύτερηλύση θα ήταν το ιταλικό γρανάζι απο νωρίς.
Αλλά πιά μιλάμε για παλιά μηχανάκια
Ρεαλιστικά τώρα, πιστεύεται οτι μπορεί να βρεθεί μεταχειρισμένος κινητήρας μετά απο 17-25 χρόνια κυκλοφορίας που να είναι σε καλή κατάσταση και να μπορέσει να βγάλει ακόμα 4-5 χρόνια λειτουργίας ώστε να γίνει απόσβεση του κόστους της επισκευής;
Δυστυχώς έχουμε παλιές μηχανές που αν βγάλουν ένα σημαντικό πρόβλημα δεν νομίζω οτι είναι συμφέρον να ξοδέψει κάποιος χρήματα ώστε να έχει ένα καθημερινό μηχανάκι για να κάνει απόσβεση.
Εγώ το σκέφτομαι αν αξίζει να δώσω 1.000€ για αλυσινογράναζα - λάστιχα -ρουλεμάν τιμονιού - σωληνάκια υψηλής και κάτι άλλα ψιλά.
Μάλλον πιο συμφέρον είναι να την δώσω κανα χιλιάρικο να κρατήσω το χιλιάρικο του μαζέματος και να πάω για άλλα.
Όπως τα λες!! Τα τελευταία 2 χρόνια είναι σαν να μου λέει "Γιάννο κουράστηκα", ζητάει ακατάπαυστα. Φυσικά δεν έχω κανένα παράπονο, έχω κάνει πράγματα με αυτήν την μηχανή που δεν μου περνούσαν από το μυαλό. Σε χώματα ,πετρες, νερά, με 2 άτομα πάνω και ένα ολόκληρο σπίτι μαζί και να μην παίρνει χαμπάρι και φυσικά μέσα στην πόλη λές και είχα παπάκι. Μακάρι να είχα την δυνατότητα να της κάνω ένα μεγαλο γενικό ρετους.
Η αλήθεια είναι οτι το τρανσαλπ πονάει σε αυτο το σημείο, θες απο λάθος ρυθμιση αλυσίδας, θες απο αμέλεια κ παλιό γρανάζι / ασφάλεια που δεν αλάχτηκαν
οταν έπρεπε, το κακό γίνεται και δυστυχώς δεν παίρνει επισκευή ενω η αντικατάσταση είναι πολύ ακριβή σε σχέση με την αξία που έχει τώρα πιά το μηχανάκι.
Γιατί όμως η Χοντα μας δεν προχώρησε σε μια κατασκευή σαν αυτήν :
(https://www.dropbox.com/s/p7ih3z195jwhvhl/DSC01587.JPG?raw=1)
To γρανάζι είναι απο CBF600 , μηχανάκι με 25 άλογα παραπάνω , γιατί το γραναζι της ΤΑ πρέπει να έχει αυτό το παίξιμο μέσα εξω όσο του επιτρέπει η ασφάλεια?
Και γιατι να μην γίνει το ίδιο και σε μια τρανσαλπ?
Το γραναζι έχει κ εδώ καρέ αλλά η βίδα το κρατάει σταθερό .
(https://www.dropbox.com/s/2cglgd6khi87j34/Dsc01882.jpg?raw=1)
Απλά διαμορφώνεις τον αξονα και ανοίγεις ενα σπείρωμα να περάσει η κεντρική βίδα, λέω τώρα κ εγώ κουβέντα να γίνεται
Επειδή μάλλον την πάω για πώληση ανταλλακτικα, μου έχει μπει η ιδέα να πειραματιστώ λίγο μαζί της. Παρόλα αυτά ,ακόμα και στην περίπτωση του CBF αν το καρέ φθάρει, φαντάζομαι πάλι δεν θα μπορεί να δώσει κίνηση, απλά με την βίδα καθυστερείς κατά πολύ την φθορά,σωστα?
-
Όπως τα λες!! Τα τελευταία 2 χρόνια είναι σαν να μου λέει "Γιάννο κουράστηκα", ζητάει ακατάπαυστα. Φυσικά δεν έχω κανένα παράπονο, έχω κάνει πράγματα με αυτήν την μηχανή που δεν μου περνούσαν από το μυαλό. Σε χώματα ,πετρες, νερά, με 2 άτομα πάνω και ένα ολόκληρο σπίτι μαζί και να μην παίρνει χαμπάρι και φυσικά μέσα στην πόλη λές και είχα παπάκι. Μακάρι να είχα την δυνατότητα να της κάνω ένα μεγαλο γενικό ρετους.
Επειδή μάλλον την πάω για πώληση ανταλλακτικα, μου έχει μπει η ιδέα να πειραματιστώ λίγο μαζί της. Παρόλα αυτά ,ακόμα και στην περίπτωση του CBF αν το καρέ φθάρει, φαντάζομαι πάλι δεν θα μπορεί να δώσει κίνηση, απλά με την βίδα καθυστερείς κατά πολύ την φθορά,σωστα?
Ουτε αυτή κουραστηκε ούτε εσύ, τα φράγκα βγαίνουν δυσκολότερα κ ετσι αφήνουμε τα προβλήματα κ μαζεύονται οπότε μας φαίνονται βουνό.
Είναι κ τα ανταλλακτικά χρυσάφι, πχ ενα σετ σωληνες φρενων απο την κάτω τιμονόπλακα πρός τον τροχό κ ενα σετ επισκευής για τις δαγκάνες κόστος
640 ευρω, έλεος δλδ
Το γρανάζι του CBF φιξάρει, δεν κινείται. Το πώς δεν το έχω καταλάβειμ αλλά σταθεροποιείται με το σφίξιμο.
-
Αν το γρανάζι στηρίζεται σωστά, δεν δημιουργείται η φθορά τύπου Τρανσάλπ.
Έχω αγοράσει ένα Τρανσαλπ για 100€ από το οποίο έγινε απόσβεση αμέσως και το οποίο έχει καλό άξονα.
Περιμένω πότε θα λυθούν και οι δυο κινητήρες να γίνει μεταμόσχευση.
Τακάκια δεν αγοράζουμε από μάντρες, αλλά για πολλά άλλα ανταλλακτικά για παλιές μηχανές αυτή είναι η λύση.
-
Σήμερα προληπτικά άλλαξα γρανάζι στο transalp 650 06 που έχω.
Μετά από σκέψη έβαλα το ιταλικό kkb και όχι το γνήσιο, να σημειώσω πως ο άξονας του είναι άριστος.
Πρώτες εντυπώσεις, σταμάτησε να ακούγεται ο θόρυβος αλυσίδας γραναζιου, σου δίνει την εντύπωση πως γίνεται πιο "δεμένη" μετάδοση, καθ όλη τη διάρκεια της οδήγησης.
To kkb αν δε κάνω λάθος έχει ακριβώς διπλό πάχος σε σχέση με τα υπόλοιπα γρανάζια, και μόνο η εφαρμογή του κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης σου δίνει τη αίσθηση πως μπαίνει κάτι στιβαρό με αντοχή στο χρόνο. Μένει να φανεί.
-
Αν οδηγείς συνετά.
Αν ελέγχεις κ λιπαίνεις οταν πρέπει την αλυσίδα σου .
Τότε το γνήσιο γρανάζι δεν δημιουργεί θέμα.
Ελπίζω με το καινούργιο να βγάλεις πολλά χιλιόμετρα. Κ να μην ξεχνάς να ενημερώνεις εδώ ώστε να μαθαίνουμε τι αξίζει σαν ανταλλακτικό.
Καλοτάξιδη νάναι κ να προσέχεις σύντροχε.
-
Στην ουσία το γρανάζι kkb του αποτελείωσε τον άξονα.
Πρακτικά μεταφέρει όλη τη ροπή παράκεντρα με αποτέλεσμα το αδύνατο μερος του να κόβεται,
είναι σαν να «στύβεις» το σημείο εκείνο.
https://www.facebook.com/100010770578737/videos/1393815890987417/?idorvanity=270164322935 (https://www.facebook.com/100010770578737/videos/1393815890987417/?idorvanity=270164322935)
-
Στην ουσία το γρανάζι kkb του αποτελείωσε τον άξονα.
Πρακτικά μεταφέρει όλη τη ροπή παράκεντρα με αποτέλεσμα το αδύνατο μερος του να κόβεται,
είναι σαν να «στύβεις» το σημείο εκείνο.
Ωχ, αυτό δεν το έχω δεί, :o βέβαια δεν ξέρουμε κ αυτός πως το οδηγούσε το μηχανάκι , παράκεντρα δεν μπορεί να μπεί το γρανάζι αφού πρέπει η αλυσίδα να ευθυγραμμίζεται με το πίσω γρανάζι λογικά.
-
Όταν το πολύσφηνο του άξονα είναι πολύ φαγωμένο το φθαρμένο κομμάτι του άξονα δεν παραλαμβάνει ροπή.
Όλη η ροπή περνάει από το εξωτερικό κομμάτι του άξονα που δεν έχει φθαρεί και απ' ότι φαίνεται είναι λίγο.
Επί πλέον υπάρχει και η εγκοπή για την ασφάλεια η οποία είναι αδύνατο σημείο.
ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ.
Επισκευάζετε τον άξονα πριν βάλετε το ιταλικό γρανάζι.
ΥΓ. Ο σοφός γέρων του φόρουμ έκρινε ορθώς. Δεν είναι παράκεντρη η καταπόνηση εφ' όσον τα γρανάζια είναι ευθυγραμμισμένα.
Γέροντα ψήνεσαι για ΙΤΤ;
-
Η καταπόνηση είναι παράκεντρη εφόσον η ροπή εφαρμόζεται στην εξωτερική πλευρά του γραναζιού και οχι στο σημειο 0.
Η εφαρμογή γινεται έξω από το σημείο που εδράζει η ασφάλεια. Η ευθυγράμμιση γραναζιών - αλυσίδας "στο μάτι" συνυπάρχει μέχρι το αποτέλεσμα. Για να το κάνω πιο απλό σκεφτείτε ένα άρμα, για να στρίψει χρησιμοποιεί τη μία από τις δύο ερπύστριες , αυτη η δυναμη το αναγκαζει να πραγματοποιήσει περιστροφή σπρώχνοντας πρακτικά τη μία από τις δύο εξωτερικές πλευρες, αυτή η δύναμη αυξάνεται όσο απομακρύνεται από το κέντρο . Προσπάθησε να κλείσεις μια πόρτα σπρώχνοντας τη από το σημείο που είναι οι μεντεσέδες (σημείο 0), θα χρειαστείς πολλαπλάσια δύναμη, όταν χρησιμοποιείς το χερούλι όπου βρίσκεται σε μια απόσταση από το σημειο αυτο, θα χρειαστείς πολύ λιγότερη δυναμη για για το ίδιο αποτέλεσμα ( Ροπή δυνάμεως ως προς σημείο είναι το διανυσματικό φυσικό μέγεθος που έχει μέτρο ίσο προς το γινόμενο της δύναμης επί την απόσταση της δύναμης από το σημείο)
Αντίστοιχα στο φαρδύ γρανάζι της KKB όλες οι δυνάμεις έχουν μεταφερθεί απο το σημειο 0 στην εξωτερική πλευρά του γραναζιού , χωρίς όμως να μειώνονται οι δυνάμεις που του ασκούνται, αποτέλεσμα είναι να έχει την τάση να το στρίβει ταυτόχρονα, μιας και το υπόλοιπο μισό και παραπάνω γρανάζι δεν έχει εφαρμογή για την απαραίτητη αντίσταση, άρα πέρα από την ροπή στρεψεις, που είναι σαν να στύβει (όπως κάνουμε μια βρεγμένη πετσέτα) το αδύνατο σημείο είναι και η τάση που σπρώχνει το γρανάζι όπως με απλά λόγια ειπα για το άρμα.
Ταυτόχρονα μας δείχνει πως η μικρή εφαρμογή του γραναζιού στον συγκεκριμένο άξονα δεν απέτυχε ως προς το υλικό του, αποτέλεσμα να κόψει τον άξονα αντί να "κουρέψει" τα όσα δόντια στο σημείο εφαρμογής, που σημαίνει ότι έχουμε και ένα σκληρό μέταλλο του γραναζιού.
-
Όταν το πολύσφηνο του άξονα είναι πολύ φαγωμένο το φθαρμένο κομμάτι του άξονα δεν παραλαμβάνει ροπή.
Όλη η ροπή περνάει από το εξωτερικό κομμάτι του άξονα που δεν έχει φθαρεί και απ' ότι φαίνεται είναι λίγο.
Επί πλέον υπάρχει και η εγκοπή για την ασφάλεια η οποία είναι αδύνατο σημείο.
Σοφά λόγια απο τον πάνσοφο παππού :2hysterical:
ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ.
Επισκευάζετε τον άξονα πριν βάλετε το ιταλικό γρανάζι.
Με γρανάζι η χωρίς ο άξων αποτελεί μεγίστη ταλαιπωρία .
ΥΓ. Ο σοφός γέρων του φόρουμ έκρινε ορθώς. Δεν είναι παράκεντρη η καταπόνηση εφ' όσον τα γρανάζια είναι ευθυγραμμισμένα.
Γέροντα ψήνεσαι για ΙΤΤ;
Ο σοφός γέροντας είναι και άφραγκος και κουρασμένος , σε σημείο που σκέφτεται να δώσει τέλος στην μηχανοβιακήν ζωή του κ
να συνεχίσει με σκέτη ζωή .
Η όχι σκέτη κ πικρή αλλά με ολίγην απο παπί . :2hysterical:
Αυτό που τον αγχώνει είναι οτι πρέπει να παραδεχτεί οτι μπαρμπάδιασε κ οτι είναι ψυχικά αδύναμος να αντέξει να του πάρουν για δεύτερη φορά
το μωρό του που τόσο φρόντιζε κ που τα χάδια και οι συγκινήσεις ηταν για χρόνια αμοιβαίες μεταξύ τους .
Η αίσθηση της μοναξιάς φέρνει ρίγη κ ταχυπαλμίες. :goofy: :goofy:
-
Η καταπόνηση είναι παράκεντρη εφόσον η ροπή...
Η παράκεντρη καταπόνηση είναι λάθος όρος.
Ο άξονας καταπονείται σε ΚΑΜΨΗ από το σημείο έδρασής του στο ρουλεμάν, μέχρι τα δόντια του γραναζιού της αλυσίδας.
Και σε ΣΤΡΕΨΗ από το σημείο που βρίσκεται το γρανάζι της ταχύτητας που έχουμε επιλέξει, μέχρι εκεί που παραλαμβάνει το πολύσφηνο.
Τίποτα από αυτά δεν είναι παράκεντρο.
-
Ολα όσα αναφέρω και ξανά αναφέρεις , είναι ο λόγος που έγινε και η ζημιά.
Ολα συμβαίνουν μόλις το εμπρός γρανάζι βρίσκει την αντίσταση της αλυσίδας ώστε να μεταφέρει την κίνηση στον πίσω τροχό.
Για να δωθεί αυτη η κίνηση όλες δυνάμεις εχουν μεταφερθεί ΜΕ ΠΑΤΕΝΤΑ της KKB (στον συγκεκριμένο άξονα) έξω από το σημείο της ασφάλειας ενός συμβατικού ή και του γνήσιου γραναζιού.
Εκεί έγκειται και το παράκεντρο. Δεν είναι θέμα ορισμού.
-
Δεν παίζει να κάνουμε τον άξονα τετράγωνο η κάπως , και να ΄΄γεμίσουμε΄΄ ενα γρανάζι στην ίδια μορφή εσωτερικά?
Αλλά μετά έχει θέμα και το πως αυτό θα ασφαλίσει. :eusa_think:
Ισως ανοίγοντας σπείρωμα στο κέντρο του άξονα κ με μια βίδα ?
Τι γράφω τώρα κ εγώ ε?
-
... Δεν είναι θέμα ορισμού.
Τα έχουν ορίσει άλλοι εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς τα διαβάζουμε ή όχι. Δεν μπαίνει θέμα εγώ έτσι νομίζω.
Δεν παίζει να κάνουμε τον άξονα τετράγωνο η κάπως , και να ΄΄γεμίσουμε΄΄ ενα γρανάζι στην ίδια μορφή εσωτερικά?
Αλλά μετά έχει θέμα και το πως αυτό θα ασφαλίσει. :eusa_think:
Ισως ανοίγοντας σπείρωμα στο κέντρο του άξονα κ με μια βίδα ?
Τι γράφω τώρα κ εγώ ε?
Όλα γίνονται Νικόλαε, αλλά:
1. Δεν αποφεύγεις το λύσιμο που κοστίζει.
2. Και οι κατεργασίες που προτείνεις κοστίζουν.
Γιατί με ηλεκτροκόλληση θα γεμίσουμε το γρανάζι και τον άξονα; Η σκλήρυνση πάει περίπατο.
Μια μέρα θα πεταχτώ Αθήνα για επισκευή του άξονα πάνω στη μηχανή. Όχι με γέμισμα με ηλεκτροκόλληση και τρόχισμα στο χέρι όπως ο Λιβανάς. Κάποιος έχει ανεβάσει και εδώ το βίντεο του Λιβανά.
-
Τα έχουν ορίσει άλλοι εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς τα διαβάζουμε ή όχι. Δεν μπαίνει θέμα εγώ έτσι νομίζω.
Ετυμολογία: [<παρά + κέντρον]
Παράκεντρο ουδέτερο σημείο που βρίσκεται παράκεντρα (που βρίσκεται δίπλα, κοντά στο κέντρο)
Το συγκεκριμένο γρανάζι στον συγκεκριμένο άξονα μετέφερε όλες τις δυνάμεις αριστερά του άξονα και έξω από την ασφάλεια,
άρα και την καταπόνηση ΠΑΡΑΚΕΝΤΡΑ.
Στοιχεία μηχανών Γ λυκείου.
Ποτέ δεν είναι αργά για μια ανάγνωση πόσο μάλλον όταν διυλίζεις τον κώνωπα.
-
Άλλο σημείο, άλλο δύναμη, άλλο καταπόνηση.
Τυχαίνει να τα δίδασκα στο Λύκειο.
-
Παρακολουθώ με προσοχή.
Τα του άξονος τον άξονα......
-
Άλλο σημείο, άλλο δύναμη, άλλο καταπόνηση.
Τυχαίνει να τα δίδασκα στο Λύκειο.
Τρεις λαλουν και δυο χορευουν.
Επαναληψη παν μητηρ μαθησεως.
ΕΙΔΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΕΩΝ
Κάθε στοιχείο στις μηχανές υφίσταται διάφορες καταπονήσεις. Αυτές διακρίνονται σε
διάφορα είδη, όπως:
-Εφελκυσμός
-Θλίψη
-Κάμψη
-Στρέψη
-Λυγισμός
-Διάτμηση
-Πίεση επιφάνειας
Σε πολλές περιπτώσεις έχουμε στο ίδιο στοιχείο συνδυασμό δύο ή περισσότερων από τις
παραπάνω καταπονήσεις. Τον συνδυασμό αυτόν ονομάζουμε σύνθετη καταπόνηση.
Εάν οι φορτίσεις μένουν αμετάβλητες κατά την διάρκεια της λειτουργίας της μηχανής, τότε
αυτές ονομάζονται στατικές φορτίσεις. Σε άλλες περιπτώσεις και ιδίως σε
περιστρεφόμενα στοιχεία μηχανών έχουμε μεταβαλλόμενες φορτίσεις, είτε ως προς το
μέγεθος, είτε την θέση, ή την ένταση αυτών. Αυτές τις ονομάζουμε δυναμικές
καταπονήσεις.
Μ αυτά και μ αυτά χάθηκε το ποστ , όπου μπορεί να βοηθούσε κάποιον πριν προβεί σε οποιαδήποτε αγορά ή παρέμβαση στον άξονα.
-
Παρέμβαση στον άξονα θα μπορούσε να γίνει αν η τσιμούχα του απο την μεριά του γραναζιού μπορούσε να τοποθετηθεί απ την έξω μεριά .
Αυτό δεν το γνωρίζω αρα δεν είμαι κ σίγουρος αν ισχύει.
Το λέω αυτό επειδή με τις θερμοκρασίες που θα αναπτυχθούν αν γίνει προσπάθεια με ηλεκτροσυγκόλληση η τσιμούχα θα τα πτύσει και να μπλέξουμε
. Αν όμως μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα απο την έξω μεριά όλα οκ.
Τώρα σε ότι αφορά το γρανάζι , λογικό να ζορίζει το τμήμα του άξονα που είναι εξωτερικά της ασφάλειας. Και να μην το σπάσει σίγουρα θα το καταστρέψει
ανάλογα με το πόση φθορά έχει ο άξονας εσωτερικά της ασφάλειας.
Πιστεύω οτι η Χόντα μας δεν έχει κάνει πατάτα, απλά μερικοί δεν ρυθμίζουν κ δεν λιπαίνουν σωστά την αλυσίδα τους κ κάποιοι άλλοι νομίζουν οτι καβαλάνε μπούσα.
Κ αυτό το λέω επειδή αγόρασα το μηχανάκι με 26.000χλμ και έκανα με αυτό δικάβαλο πάντα πάνω απο 40.000χλμ , οταν το έδωσα η φθορά στον αξονα και στα αλυσιδογράναζα σε σύγκριση με τις φωτό που είχα κ τράβηξα με την αγορά του ηταν μηδαμινές. Το μόνο που άλλαξα απο την μετάδοση ήταν το εμπρός
γρανάζι και αυτό όχι λόγω φθοράς αλλά λόγω λόξας που έχω να είναι όλα γνήσια. Το παλιό το έδωσα σε συμφορουμίτη φίλο για εφεδρικό.
Καλό θα ήταν το συγκεκριμένο γρανάζι να τοποθετείται αντί του γνήσιου νωρίς, πρίν ο άξωνας καραφλιάσει τελείως . Ετσι το δέχομαι οτι θα δώσει
περισσότερη ζωή στο σύστημα μικρότερη δλδ φθορά αρα και μεγαλύτερη διαρκεια ζωής.
Και σε ότι αφορά τα κέντρα κ τα παράκεντρα εδώ δεν παίζουν ρόλο, αυτό που παίζει ρόλο είναι οτι η φθορά στον άξονα προκαλεί μια βλάβη που
το κόστος επισκευής της πλησιάζει την αξία που έχει το μηχανάκι, αρα η αντικατάσταση του κινητήρα ισως κ να αποτελεί μονόδρομο.
-
(https://postimg.cc/Mnx4nx2Z)
-
Επαναληψη παν μητηρ μαθησεως.
ΕΙΔΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΕΩΝ
Κάθε........
Μ αυτά και μ αυτά χάθηκε το ποστ , όπου μπορεί να βοηθούσε κάποιον πριν προβεί σε οποιαδήποτε αγορά ή παρέμβαση στον άξονα.
Στο κατεβατ'ο που παραθέτεις, διάβασες πουθενά παράκεντρη καταπόνηση;