Hellas Transalp Forum

Καθαρισμός και λίπανση αλυσίδας

donkeybadmad · 53974

Offline postman

  • i love my moto
  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 409
  • Κωστας Παπαδοπουλος
Reply #50 on: Σάββατο 09 Μάρτιος 2013, 15:26:09 μμ
πολυ ωραια ολα αυτα παιδια αλλα θελει αρκετο χρονο και κοπο με τη βαλβολινη.
κακα τα ψεματα ομως μονο με βαλβολινη λιπαινουμε σωστα σχεδον σε οτι  ειναι με δυο ροδες
οσο αφορα το σηκωμα στο διπλο σταν του βαρα ειναι πανευκολο, πατοντας το μικρο ποδαρακι του σταν .δε θελει κοπο , θελει τροπο ;)




Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ


ΠΑΝΤΑ ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ


Offline ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2675
  • Η τρελα δεν παει στα βουνα....καβαλαει Vara...
Reply #51 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 13:05:28 μμ
μωρε, τροπο θελει.... αρκει να τον μαθεις!!! την πρωτη φορα που προσπαθησα, δεν τα καταφερα, αλλα καταφερα να παθω λουμπαγκο για 2 μερες.... ;D ;D ;D
θα δοκιμασω για αρχη τον τροπο του κωστα (σε ελαφρως ανηφορικο δρομο) αν και γενικα φοβαμαι μην μου πεσει απο την αλλη, λογο βαρους.... ;D
ευελπιστω να μου μαθει καποιος τον τροπο, ειτε απο εδω, ειτε απο το VaraderoClub.... ;D ;D ;D



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #52 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 18:52:58 μμ
Εγώ είχα ρίξει στα λάστιχα (στα πλαινά) σπρεύ σιλικόνης, δεν ξερω αν εκανε καλό η κακό μια φορά το εκανα, απλά έμοιαζαν σαν καινούργια για λίγο.

Οσο για την ποσότητα της βαλβολίνης, οσοι την λαδώνεται με το ... σταγονόμετρο καθε πότε και με τι την καθαρίζετε?



Offline Ζορπας

  • ΤΑ 700 Golden Edition, και ασε τους αλλους να ειναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1443
  • Ο Κυπριος του forum
Reply #53 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 19:04:01 μμ
Προσφατα αγορασα το σπρευ αλυσιδας της Motul, το ασπρο.
Η αλυσιδα δεν πεταει βρωμιες και ειναι ολοασπρη. Τωρα αν λιπαινει καλα, θα δειξει


And so you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instict, and the experience as well, you can fly very high.
Ayrton Senna


Offline Giorgio de Sarm

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 264
Reply #54 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 20:42:34 μμ
Λοιπόν,σήμερα ασχολήθηκα κι εγώ με την αλυσίδα!Καταρχήν,να πώ οτι έβγαλα το καπάκι για να δώ τί γίνεται στο μπροστινό γρανάζι κι ανακάλυψα οτι είχε μαζέψει 'πράμα' εκεί μέσα.Το γρανάζι ήταν σε τέλεια κατάσταση (22000km),αλλά στη γύρω περιοχή είχε δημιουργηθεί με το καιρό κάτι που έμοιαζε με γράσσο.Η περιοχή αυτή απλωνόταν μέχρι κάτω,στα λαστιχάκια των αναθυμιάσεων,της υπερχείλησης και το φίλτρο λαδιού!Η αλυσίδα καθαρίστηκε με σπρέι MOTOREX και τελειοποιήθηκε με καθαρό πετρέλαιο παντού καθώς και στη πλαινή πλευρά της αλυσίδας με ύφασμα για να μη μένουν χνούδια.Αφού σκουπίστηκε και φυσήχτηκε προσεκτικά με αέρα,λιπάνθηκε με βαλβολίνη 90άρα εφαρμόζοντάς την σε 4 σημεία,2 στα ο-rings και 2 στο κυλινδράκι,με μπουκαλάκι από φαρμακείο σταγόνα σταγόνα.Δύο βόλτες γύρισα τη ρόδα και κατόπιν πήρα ένα φύλλο εφημερίδας και το εφάρμοσα στο κάτω μέρος της αλυσίδας εφαπτομενικά και γυρίζοντάς τη σιγά σιγά,έπερνα τα περισσεύματα.Μετά,η αλυσίδα ψεκάστηκε εσωτερικά με το σπρέι της ίδιας εταιρείας για να κρατάει και τη βαλβολίνη και να μη πιτσιλάει.Η όλη διαδικασία μου πήρε κανά τρίωρο με αρκετό χάσιμο χρόνου στη περιοχή του φίλτρου και των σωλήνων,που έπρεπε να βγούν πάνω από το ψαλίδι για να καθαριστούν κι αυτά σωστά.Σίγουρα ένα καθαριστικό σπρέι για τέτοιους λεκέδες,όπως κάπου είχα δει ένα της wurth,θα μου έκανε τη ζωή ευκολότερη.
Με τη παραπάνω διαδικασία,η αλυσίδα παραμένει λιπαρή μέχρι και για 600κμ,με τη ζάντα να είναι πεντακάθαρη εννοείται.Το ζήτημα είναι ότι για να καθαριστεί σωστά θέλει πολύ χρόνο.Εάν εφάρμοζα σκέτη τη βαλβολίνη,θα ξεμπέρδευα νωρίτερα,θα κρατούσε λιγότερα χλμ,θα καθάριζε πιο εύκολα και η ζάντα θα βρώμιζε.Εννοείται οτι τα παραπάνω γίνονται μόνο όταν η μηχανή είναι στη Λήμνο και εννοείται κατόπιν σχετικής ψυχολογικής προετοιμασίας.Σε ταξίδια,ΜOTOREX.Αυτά τα ολίγα... :D



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #55 on: Δευτέρα 11 Μάρτιος 2013, 00:08:56 πμ
για να πω την αληθεια διαβάζοντας τα προηγούμενα πόστ μπερδεύτηκα κυρίως για το διάστημα - χιλιόμετρα που  θα πρέπει να τηρείται για καθαρισμό/λιπανση. Αλλος λεει κάθε 200χλμ άλλος καθε ..1000! Προφανώς θα πρέπει να ειναι προσωπικο (και ψυχολογικό) θέμα του καθενός απο ότι καταλαβαίνω το πότε πιστεύει πως πρέπει να καθαριστεί η αλυσίδα.
(Ως παλαιός κάτοχος Yamaha Townmate και σκουτερίδιου, δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με το προσφιλές άθλημα της αλυσίδας.)

Απο ένα googlάρισμα -που λένε και στο χωριό μου- διάβασα πως οι κατασκευαστές προτείνουν λιπανση ανα 500 χιλιόμετρα και πάντα ανάλογα με τις μεταβλητές της οδήγησης (εντός πόλης, ταξίδι, χαμηλές/υψηλές ταχύτητες, εντός/εκτός δρόμου) αυτό το διάστημα αυξομειωνεται στα 200 μέχρι τα 1000 χιλιόμετρα. Οπότε θεωρώ πως η μέση λύση των 500 χιλιομέτρων ή η αλλαγή στον ήχο ειναι αρκετή.
Απο εκεί και πέρα τα πράγματα παραμένουν λίγο θολά για μένα. Υπάρχουν πολλά προϊόντα και τρόποι για τη λιπανση και τον καθαρισμό που και πάλι γίνεται προσωπικό θέμα η επιλογή. Και αυτό γιατί δεν είδα ξεκάθαρα κάποιο τεράστιο προτέρημα ενός προϊόντος έναντι του αλλου.
Μπήκα στη διαδικασία να ψάξω προτερήματα του wax έναντι του αραιού λιπαντικου. Απο ότι κατάλαβα (και αν κάνω λάθος διορθώστε με) αν χρησιμοποιήσω wax θα πρέπει αφου το αραιωσω με .."κάτι;" να το αφήσω αρκετή ώρα (πχ όλο το βράδυ) πάνω στην αλυσίδα ώστε να απλώσει παντού και να μη το φτύσει η φυγόκεντρος. Σε αυτη την περιπτωση φανταζει ως κατι πιο παχυρευστο (αρα και πιο μονιμο) αλλά βεβαια ειναι πιθανότερο η αλυσίδα να πιασει περισσοτερη μακα ή να κανει κρουστα εναντι του λιπαντικού. Με το λιπαντικό θα μπορώ να ψεκάσω την αλυσίδα χωρίς να με απασχολεί το αν έμεινε αρκετή ώρα ώστε να ποτίσουν οι κρίκοι αλλά με τον κίνδυνο να το παρακάνω και μετά να μαζεύω το περίσσευμα απο τη ζάντα και την αλυσίδα με ψίχα κάνοντας παπάρα..

Εκεί που μάλλον έχω καταλήξει ειναι ένα πακέτο της Würth (Würth bike chain kit) το οποίο περιλαμβάνει καθαριστικό, λιπαντικό και ειδικό (?) βουρτσακι καθαρισμού. Αν έχει χρησιμοποιήσει κανεις τα συγκεκριμενα προϊόντα θα ήθελα να ακούσω την άποψη του. Ή αν έχετε να προτείνετε δοκιμασμένο κάτι αντίστοιχο ή πιο οικονομικό..
Επίσης διάβασα πως το ιδανικό ειναι να γίνει η λιπανση αμέσως μετά απο μια βόλτα που θα έχει ζεσταθει η αλυσίδα και το λιπαντικό θα μπορεί να εισχωρήσει πιο εύκολα στα Oring, ισχύει;


Spritmonitor.de" border="0


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #56 on: Δευτέρα 11 Μάρτιος 2013, 12:08:00 μμ
... το λιπαντικό θα μπορεί να εισχωρήσει πιο εύκολα στα Oring, ισχύει;

αν μπαίνει το λιπαντικό, μπαίνει και το νερό...άρα δε κάνουμε τίποτα και πάμε και αλυσίδα.
Το λιπαντικό είναι για την επιφάνεια της αλυσίδας που βλέπουμε. Αυτό που δε βλέπουμε...έχει το γράσο απο το εργοστάσιο.


Offline louros

  • Μονάχος μονάχος
  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 7326
  • Kαι αδιάβροχος.....!
Reply #57 on: Δευτέρα 11 Μάρτιος 2013, 15:21:27 μμ

Στην μέσα μεριά φυσικά όπως δείχνει το σχήμα:





Εξκίούσμι .... η γωνιά του σπρεύ είναι σωστή ?

Κανονικά πρέπει να μπεις κάτω απ την αλυσίδα και κοιτώντας προς τα πάνω να ψεκάσεις ....




Οπου νάναι το κόβω ....




ΘΑΝΑΣΗΣ  
Ομορφάάά





" Μπάρμπα . απο δω βγάζ πθενά ?


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #58 on: Δευτέρα 11 Μάρτιος 2013, 15:59:55 μμ
Θανάση δεν εχω χρησιμοποιήσει ποτέ σπρεύ και δεν κατεχω την ακριβή γωνία ψεκασμού.
Ομως εχω ακούσει οτι ψεκάζεις εσωτερικά την αλυσίδα στο κάτω τμήμα της πριν το πίσω γρανάζι περιστρέφοντας τον τροχό με την κανονική φορά.

Οσο για τα διατήματα λίπανσης , εξαρτώνται απο την χρήση και τις καιρικές συνθήκες. Πχ άλλα χλμτρα θέλει μια αλυσίδα που ταξιδεύει με 140χλμ/ω , άλλα μια αλυσίδα που εκανε ταξίδι σε βροχή, λάσπη, χώμα.
Τα διαστήματα αυτά είναι θέμα εμπειρίας και το πώς την ακούει ο καθενας.
Προσωπικά μια φορά την λάδωσα με βαλβολίνη στα 500χλμ και έβγαλε ΤΗΝ μπίχλα.

Και ξαναρωτώ, αφού απάντηση δεν πήρα, οσοι την λιπαίνετε με βαλβολίνη και μπουκαλάκι, πώς την καθαρίζετε, με τι,  και κάθε πόσα χλμτρα?



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #59 on: Δευτέρα 11 Μάρτιος 2013, 17:22:46 μμ

Και ξαναρωτώ, αφού απάντηση δεν πήρα, οσοι την λιπαίνετε με βαλβολίνη και μπουκαλάκι, πώς την καθαρίζετε, με τι,  και κάθε πόσα χλμτρα?

Δια του φυσικού καθαρισμού... μόνη της


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #60 on: Δευτέρα 11 Μάρτιος 2013, 19:41:29 μμ
Και ξαναρωτώ, αφού απάντηση δεν πήρα, οσοι την λιπαίνετε με βαλβολίνη και μπουκαλάκι, πώς την καθαρίζετε, με τι,  και κάθε πόσα χλμτρα?
Απο μενα δεν πιστευω να περιμενεις απαντηση για τετοιες ...λεπτομερειες
Την μηχανη μου την ειδες τις προαλες  Οποτε νομιζω καταλαβαινεις πως συμφωνω με τον KostasC



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #61 on: Πέμπτη 02 Μάιος 2013, 10:29:54 πμ
Θανάση δεν εχω χρησιμοποιήσει ποτέ σπρεύ και δεν κατεχω την ακριβή γωνία ψεκασμού.
Ομως εχω ακούσει οτι ψεκάζεις εσωτερικά την αλυσίδα στο κάτω τμήμα της πριν το πίσω γρανάζι περιστρέφοντας τον τροχό με την κανονική φορά.

Οσο για τα διατήματα λίπανσης , εξαρτώνται απο την χρήση και τις καιρικές συνθήκες. Πχ άλλα χλμτρα θέλει μια αλυσίδα που ταξιδεύει με 140χλμ/ω , άλλα μια αλυσίδα που εκανε ταξίδι σε βροχή, λάσπη, χώμα.
Τα διαστήματα αυτά είναι θέμα εμπειρίας και το πώς την ακούει ο καθενας.
Προσωπικά μια φορά την λάδωσα με βαλβολίνη στα 500χλμ και έβγαλε ΤΗΝ μπίχλα.

Και ξαναρωτώ, αφού απάντηση δεν πήρα, οσοι την λιπαίνετε με βαλβολίνη και μπουκαλάκι, πώς την καθαρίζετε, με τι,  και κάθε πόσα χλμτρα?

Stoneman
πριν απο χρόνια είχα παρει κάτι σαν αυτό (μόνο το βουρτσάκι). Κουμπώνει γύρω από την αλυσίδα και με ένα κορδονάκι το στερεώνεις (συνήθως σε μαρσπιέ).

Με την μηχανή στο κεντρικό σταντ και με πρώτη, ρίχνω λίγο λάδι πάνω στην αλυσίδα και μετά αυτή περνάει από τα βουρτσάκια που αφαιρούν την βρώμα/γράσσα/κλπ.  Μόλις καθαρίσει, το βγάζω και πάλι με πρώτη μέσα απλά σταζω λίγο λάδι όπως γυρίζει η αλυσίδα.

Λάδωμα κάθε 500χλμ και καθάρισμα/λάδωμα κάθε 1000χλμ (σε συνθήκες πόλης). Λάδι οτιδήποτε από 30άρι μηχανέλαιο έως 70άρι κυλινδρέλαιο (κατα διαστήματα στέλνουν δείγματα λαδιού τα πλοία και όλο και κάποιο μπουκαλάκι από καθαρό λάδι περισεύει). Με το σύστημα αυτό η πρώτη αλυσσίδα (μαμίσια) άλλαξε στα 65000χλμ.


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #62 on: Κυριακή 16 Ιούνιος 2013, 15:21:46 μμ
Μήπως υπάρχει κάποιος οδηγός-how to λίπανσης και καθαρισμού της αλυσίδας; Νομίζω πως θα ήταν αρκετά χρήσιμο να υπάρχει κάτι τέτοιο (εκτός αν δεν το είδα οπότε ζητώ συγνώμη για την λάθος παρέμβαση προκαταβολικά)


Spritmonitor.de" border="0


Offline zami

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 816
Reply #63 on: Κυριακή 16 Ιούνιος 2013, 15:32:17 μμ
μωρε, τροπο θελει.... αρκει να τον μαθεις!!! την πρωτη φορα που προσπαθησα, δεν τα καταφερα, αλλα καταφερα να παθω λουμπαγκο για 2 μερες.... ;D ;D ;D
θα δοκιμασω για αρχη τον τροπο του κωστα (σε ελαφρως ανηφορικο δρομο) αν και γενικα φοβαμαι μην μου πεσει απο την αλλη, λογο βαρους.... ;D
ευελπιστω να μου μαθει καποιος τον τροπο, ειτε απο εδω, ειτε απο το VaraderoClub.... ;D ;D ;D
όποτε θελεις, και αν περνας απο πειραια, σταματα για ιδιαιτερα....Γιατι αν περιμενεις να κατεβω εγω συμοφε......


HONDA ή γενόσιμο?


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #64 on: Κυριακή 16 Ιούνιος 2013, 16:11:21 μμ
Μήπως υπάρχει κάποιος οδηγός-how to λίπανσης και καθαρισμού της αλυσίδας; Νομίζω πως θα ήταν αρκετά χρήσιμο να υπάρχει κάτι τέτοιο (εκτός αν δεν το είδα οπότε ζητώ συγνώμη για την λάθος παρέμβαση προκαταβολικά)

Σχετικά με αυτό που ρωτάς εχουν γραφτεί πολλά εδώ μέσα.

Τώρα σχετικά με τον οδηγό, δεν είναι δα και επιστήμη, η χρησιμοποιείς στρέυ η χρησιμοποιείς βαλβολίνη.
Κάθε τρόπος εχει και τους φανατικούς οπαδούς του, και ο καθενας για τους δικούς του λόγους.
Αλλοι χρησιμοποιούν σπρευ επειδή "κολάει" και δεν λερώνει, για την ευκολία του, κλπ
Αλλοι βαλβολίνη επειδή είναι πολύ πιό φθηνή, δεν θέλει καθαρισμα η αλυσίδα κάθε τόσο κλπ.

Εγώ χρησιμοποιώ βαλβολίνη, αλλά με δικό μου τρόπο, δλδ ενώ μερικοί απλά στάζουν μερικές σταγόνες βαλβολίνης σε κάθε κρίκο και δεν ασχολούνται με καθαρισμό αφού ο καθαρισμός επιτυγχάνεται με την ... φυγόκεντρο, εγώ την κάνω μπάνιο. Και την τρίβω με οδοντόβουρτσα. Απο την αρχή που την καθαρισα με παραφινέλαιο  δεν τηυν εχω ξανακαθαρίσει την δουλειά την κάνει η ίδια η βαλβολίνη.
Τώρα το πώς? Μιας΄και το θεμα είναι σχετικό θα το  ποστάρω (αν και νομίζω οτι κάπου εδώ μέσα το εχω ξαναποστάρει)

Αρχικά θέλει λίγο κάλυψη ο πίσω τροχός /λάστιχο επειδή η οδοντόβουρτσα πιτσιλάει



Βαλβολίνη στο ειδικά κατασκευασμένο δοχείο απο νερό για σίδερα, οδοντόβουρτσα και πάμε



Η αλυσίδα είχε περίπου 250χλμτρα να καθαριστεί/λαδωθεί , αλλά απο τα πρώτα εκατοστά αρχισε να βγάζει μαυρίλα



ενώ περίπου στην μέση της αλυσίδας η βαλβολίνη είχε αλλάξει χρώμα αφαιρώντας σκόνη και την παλιά βαλβολίνη η οτι είχε μείνει απο αυτήν (διαφορά ολοφάνερη)



Τέλος πρώτου περάσματος με βαλβολίνη και η πολλή μαυρίλα εφυγε, εδώ μπορείς να σταματήσεις, εκτός και αν είσαι σαν και εμένα που θέλω να τρίζει απο καθαριότητα  ;D ;D



Αδειασμα της βρώμικης βαλβολίνης σε δοχείο για να παέι οταν γεμίσει σε βενζινάδικο για ακακύκλωση



καθαρισμα το ''ειδικό'' λεκανάκι ,



γέμισμα με καθαρή βαλβολίνη και πάμε ακόμα ενα γύρο .... :goofy:

Να πώ εδώ οτι την αλυσίδα καθαρισα με παραφινέλειο μια φορά οταν αγόρασα την μηχανή, και απο τότε δεν ξαναχρειάστηκε, ακολουθώ αυτή την διαδικασία και οσο λερωμένη και να είναι με δύο περάσματα γυαλίζει.
Βέβαια δεν την πάω χώμα, και δεν βάζω σπρέυ που κολάνε και φεύγουν δύσκολα.
Μετα δε απο τόσο καιρό και ενα σωρό καθαρισμούς/λιπάνσεις εχω μάθει να την καταλαβαίνω απο τον ηχο της, αλλά και αν περάσω μια επάνω το δάχτυλό μου ανάλογα το πόσο λερώνει, αλλά και αν βγάζει καθαρή η μαύρη βαλβολίνη καταλαβαίνω αν θέλει λάδωμα.

Στη συνέχεια καθάρισμα του πίσω γραναζιού



με ενα πανακι βουτηγμένο ελαφρα σε βαλβολίνη, ενα ενα δόντι εσωτερικά και στο πλάι μέχρι να γίνει ετσι (υπερβολές)



και απο πίσω μεριά, το χαίρομαι που είναι τόσο εύκολο να την καθαρίσω, με το σπρέυ δεν εβγαινε η μπίχλα με ενα πανί, ηθελε παραφινέλαιο τρίψιμο, πιεστικό και μεγαλη ταλαιπωρία



Στρώσιμο χαρτιά (νάναι καλά τα παιδιά τα διαφημιστικά φυλλάδια  :2hysterical:) απο κάτω γιατί σε λίγο θα αρχίσει να στραγγίζει, περιστροφή με το χέρι του πίσω τροχού για να στραγγίξει τα περισσέματα ...



και σκέπασμα , για όλη νύχτα  (βασικό)



Την επομένη την πάω με 20χλμ/ω σε ενα βενζινάδικο που απέχει 1.2χλμ απο το σπίτι ωστε να πετάξει οτι είναι να πετάξει, εκεί ελέγχω πιέσεις στο λάστιχα και οταν την βάλω στο πλαινό στάζει αρκετά κυρίως απο το καπάκι του εμπρός γραναζιού,
Ο βενζινάς την πρώτη φορά με ρώτησε τι είναι αυτό και του είπα οτι κάπου χάνει λάδια  :2hysterical: :2hysterical:
Τώρα κάθε φορά με ρωτάει .... αν βρήκα την διαρροή , γιατί του λερώνω το μαγαζί  :goofy: :goofy:

Μετά επιστροφή σπίτι πάλι με 20χλμ/ω , αραχτή στο δρόμο για 2-3 λεπτά να στραγγίξει και πάλι και μετα μέσα στο παρκιγκ πάνω στα χαρτιά ....

Τί θα γίνει αν δεν κανω τυπικά την διαδικασία στραγγίσματος?
α) θα βρώ πιτσιλιές μέχρι στα πίσω φλάς και το πίσω φαναρι του στόπ.
β) η κυρά μόλις με δεί και ασχολούμαι με αλυσίδα φοράει μαύρα ρουχα για ευνόητους λόγους  ;D ;D

Αυτά, με λίγη δόση υπερβολικής φροντίδας και αγάπης   :love4: για την γουρουνίτσα.

Ας γράψει και κάποιος υπέρμαχος του σπρέυ ...



« Last Edit: Κυριακή 11 Μάρτιος 2018, 20:00:11 μμ by Stoneman »



Offline Transalpinos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 164
Reply #65 on: Κυριακή 16 Ιούνιος 2013, 16:25:28 μμ
ολα αυτα για τα σιδερα...? :P
χρησιμοποιω μονιμα σπρευ κ καθαρισμος γινεται 4-5 φορες τον χρονο με πινελο οταν την παω για πλυσιμο.
αποτελεσμα...η προηγουμενη εβγαλε 25000χιλ χωρις ολη αυτην την ταλαιπωρια...αρκετα τιμια συναλλαγη θαρρω.
εσενα ποσα χιλ σου εχει βγαλει με αυτην την σχολαστικη λιπανση?



Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #66 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 09:25:14 πμ
ολα αυτα για τα σιδερα...? :P
χρησιμοποιω μονιμα σπρευ κ καθαρισμος γινεται 4-5 φορες τον χρονο με πινελο οταν την παω για πλυσιμο.
αποτελεσμα...η προηγουμενη εβγαλε 25000χιλ χωρις ολη αυτην την ταλαιπωρια...αρκετα τιμια συναλλαγη θαρρω.
εσενα ποσα χιλ σου εχει βγαλει με αυτην την σχολαστικη λιπανση?
Τα 25000 χιλ δεν μπορεις να πεις και τιμια εκτος και αν η αλυσιδα ειχε και αλλα χιλ στην πλατη της απο τον προκατοχο .....επειδη λες << την παω για πλυσιμο >> αν εννοεις σε βενζιναδικο οπου πλακωνουν την αλυσιδα με την πιεση  και αυτα τα λιποκαθαριστικα τοτε ειναι μεγα λαθος  ...κατ'αλλα οτι βολευει τον καθενα .




Offline Ζορπας

  • ΤΑ 700 Golden Edition, και ασε τους αλλους να ειναι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1443
  • Ο Κυπριος του forum
Reply #67 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 12:28:26 μμ
Επειδη εχω βαρεθει ολη αυτη τη μαυριλα και τη μπιχλα απο τα διαφορα σπρευ αλυσιδας, ειπα να δοκιμασω τη μεθοδο του Stoneman με τη βαλβολινη. Ειναι οντως απιστευτο το ποση βρωμια υπαρχει εκει κατω. Εβγαλα το προστατευτικο πλαστικο της αλυσιδας και το εμπρος γραναζιου και η μπιχλα ητανε κολλημενη σαν πισσα.

Χρησημοποιησα WD-40 για το τριψιμο μιας και το χρησιμοποιω γενικα για καθαρισμο, και η περιοχη καθαρισε πολυ καλα. Με ενα βουρτσακι καθαρισε και η αλυσιδα, και μετα με ενα πινελακι απλωσα παντου ενα 90ρι Gear oil το αφησα να στεγνωσει το βραδυ.

Την αλλη μερα πεταξε λιγο στην πισω ζαντα, αλλα με ενα περασμα με μωρομαντηλο καθαρισε. Η αλυσιδα φαινεται πραγματικα σαν καινουρια, το ιδιο και το γραναζι. Τωρα το ποσο καιρο θα αντεξει ετσι θα δουμε, αλλα σιγουρα δεν υπαρχει περιπτωση να την αφησω να γινει οπως ηταν πριν.

Οφειλω ενα ευχαριστω στον Stoneman για τις φωτο και την διαδικασια  :eusa_clap:, επιτελους γλητωσα ολη αυτη τη ταλαιπωρια με τη βρωμια και τη μπιχλα παντου.


And so you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instict, and the experience as well, you can fly very high.
Ayrton Senna


Offline Transalpinos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 164
Reply #68 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 13:28:11 μμ
Τα 25000 χιλ δεν μπορεις να πεις και τιμια εκτος και αν η αλυσιδα ειχε και αλλα χιλ στην πλατη της απο τον προκατοχο .....επειδη λες << την παω για πλυσιμο >> αν εννοεις σε βενζιναδικο οπου πλακωνουν την αλυσιδα με την πιεση  και αυτα τα λιποκαθαριστικα τοτε ειναι μεγα λαθος  ...κατ'αλλα οτι βολευει τον καθενα .

δεν υπηρχε προκατοχος, η αλυσιδα μπηκε απο μενα σετ με γραναζια (DID Oring-JT).
σωστα λες το τιμια ισως ειναι σχετικο για 25000χιλ αλλα εαν λαβεις υποψιν σου κ την αναλογη φθορα στα γραναζια τοτε σιγουρα εχει κανει αποσβεση του κοστους αγορας.
απο εκει 25Κ-30Κ maximum κ πανω θεωρω οτι επηρεαζει την ασφαλεια μας κ ειναι ανωφελο να σηζηταμε για μια αλυσιδα που εβγαλε 50Κ ενω τα γραναζια ηταν κουρεμενα....κ σαφως ακρως επικυνδινα!
το πλυσιμο γινεται σε πλυντηριο μοτοσυκλετων με δικη μου εποπτεια κ σωστα υλικα καθαρισμου.



Offline makisl

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 94
  • Οδηγός Κύκλωπα
Reply #69 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 13:46:14 μμ
Χρησιμοποιώ ενα σπρέι λίπανσης απο κερί μιάς γνωστης εταιρείας.

Θεωρητικά δέν φαίνεται, και δέν πιτσιλάει στις ζάντες.

Γράφει οτι πρέπει να εφαρμοστεί όταν είναι ζεστή η αλυσίδα για να εισχωρήσει και στα πιό απόκρυφα σημεία της  :2hysterical:

Πρακτικά, εμένα δέν μου γεμίζει το μάτι , η αλυσίδα είναι και φαίνεται μόνιμα στεγνή.

Μόλις τελειώσει δέν ξαναπαίρνω ( είναι και ακριβό )



c1.0.gif[/img][/url]


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #70 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 13:56:28 μμ
ολα αυτα για τα σιδερα...? :P

Αποψεις ... δεν θεωρώ την ΤΑ μόνο σίδερα  :goofy:

εσενα ποσα χιλ σου εχει βγαλει με αυτην την σχολαστικη λιπανση?

Δεν είναι σχολαστική η λίπανση, απλά εγώ την κάνω και φαίνεται σαν ολοκληρη τελετουργία  :goofy: ενα περασμα με οδοντόβουρτσα διαρκεί 5-10 λεπτά.

Εχω το μηχανάκι 4 χρόνια, και αν εξαιρέσεις μια χρονική περίοδο 18 μηνών που την διέλυσα και της εκανα γενικό rebuild εχει κάνει στα χερια μου 10000χλμ με χρήση βαλβολίνης.
Βαλβολίνη χρησιμοποιώ για τρείς λόγους α) επειδή το συνιστά η Honda στο Βιβλίο Χρήστη  β) οπως πολύ σωστά έγραψε ο Ζορπας  επειδή γλύτωσα την μπιχλα. Οταν την αγόρασα η αλυσίδα ηταν σαν να είχε μια τσίχλα κολημένη επάνω της και γ)  το κόστος, ενα λιτρο βαλβολίνη 90αρα κοστίζει 4 ευρώ και κρατάει για πάνω απο ενα χρόνο.

Τώρα κάθε βρώμα καθαρίζεται αμμεσα με ενα πανί η ενα μωρομάντηλο ενώ τρία χρόνια δεν την εχω καθαρίσει ουτε μια φορά, ασε που δεν αφήνω να την πλακώνουν στα βενζινάδικα/πλυντήρια και να ξεντεριάζουν τα orings με την πίεση.
Οσο για φθορά?  10000χλμ και την εχω τεντώσει μια φορά για λιγότερο απο 1/2 στροφής του παξιμαδιού του τεντωτήρα και αυτό απο δικό μου λάθος επειδή την είχα τεντώσει τόσο πολύ που παραλίγο να την ακούσει ο κεντρικός αξονας του κιβωτίου, απο τοτε δεν εχω ξανασχοληθεί με τεντωμα.




Offline Transalpinos

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 164
Reply #71 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 14:19:12 μμ
το ποτε θελει τεντωμα η αλυσιδα στα ΟΝ-ΟΦ δεν θεωρω οτι αποτελει δεικτη σωστης συντηρησης της καθως παιζει ρολο το βαρος.αμα ησουν συνεχεια δικαβαλος τοτε θα δεις το 10Κ να γινεται 3-4Κ για πλακα...



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #72 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 14:26:22 μμ
..... καθως παιζει ρολο το βαρος.....

Είμαι πάντα δικάβαλος με μπαγκαζιέρα, αλλά γιατί παίζει ρόλο το βάρος? Λογω διαδρομών της πίσω αναρτησης?
Δεδομένο οτι εχω παίξιμο αντί 4.5εκ μέγιστο που δίνει η Honda , 5.7 εκ. Γιατί είμαι 84 κιλά και κάπου 60 η κυρά και την ρυθμίζω με πλήρες φορτίο δλδ βάζω επάνω δύο ατομα στα κιλά μας και την μετράω να εχει 1-1.5 εκ παίξιμο.



Offline Specialized

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 296
Reply #73 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 14:40:50 μμ
Η βαλβολίνη είναι ολίγον καταδίκη για μένα! Αν είναι για 10-20 ευρώ διαφορά να σκύβεις κάθε τρεις και λίγο, να γεμίζεις χαρτιά και λάδια παντού.....άστα! Φυσικά είναι επιλογή του καθενός του τι θα κάνει ή πόσο καθαρή θέλει να βλέπει την αλυσίδα του. Επίσης θεωρώ ότι αλυσίδες με πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα είναι πιθανή αιτία σοβαρού τραυματισμού και προτιμώ την αλλαγή της έστω και προληπτικά. Η DID δίνει ενδεικτικά 10000 και 20000 μίλια για o & x ring αλυσίδα αντίστοιχα.  

Μια που αναφέρθηκε ο τρόπος καθαρισμού της αλυσίδας, η DID αναφέρει ότι θα πρέπει να καθαρίζεται ΜΟΝΟ με μη πτητικά καθαριστικά που δεν επηρεάζουν τα o-rings. Κατά την άποψή μου η κηροζίνη (δηλαδή φωτιστικό πετρέλαιο) είναι το καλύτερο. WD40, πετρέλαιο, βενζίνη, υγρό για τα πιάτα κτλ δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται. Η κηροζίνη δεν επηρεάζει τα o-rings, διαφέρει χημικά από το πετρέλαιο. Σε o & x ring αλυσίδες δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε ούτε βουρτσάκι.

Τον μέγιστο ρόλο στην ζωή της αλυσίδας παίζει το φορτίο (βάρος, επιτάχυνση κτλ), η καλή της λίπανση και οι συνθήκες του δρόμου (σκόνες, νερά κτλ).

http://www.didchain.com/chain-inst_100-4.jpg
« Last Edit: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 14:45:03 μμ by Specialized »



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #74 on: Δευτέρα 17 Ιούνιος 2013, 14:43:44 μμ
Αν είναι σωστά ρυθμισμένη η αλυσίδα (για να κουμπώνει σωστά το πρώτο δόντι του γραναζιού και να ξεκουμπώνει σωστά στο τελευταίο δόντι), το μόνο ρόλο που παίζει το βάρος είναι στην καταπόνηση σε επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις μια και η κινητική ενέργεια είναι μεγαλύτερη.

Από την άλλη το μεγαλύτερο βάρος είναι θετικό μια και έχει μικρότερες διαδρομές η ανάρτηση, οπότε η αλυσίδα δεν έχει μεγάλες διακυμάνσεις στην ελεύθερη επιφάνεια και μικρότερο "παίξιμο" στην πορεία.

Αν βέβαια έχεις ρυθμισμένη την αλυσίδα για δικάβαλο και πάς μονοκάβαλο για μεγάλο διάστημα τότε....


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...