Πρίν κανα χρόνο έχασα το ενα χειριστήριο απο τον META Legos 3 συναγερμό της μοτό.
Ο συναγερμός είναι αυτός για όσους έχουν τον ίδιο:
και αυτή είναι η σειρήνα του στην μεταλική βάση που της έχω φτιάξει :
Το ανέβαλα συνεχώς το να βγάλω ενα δεύτερο, αφού λόγω του ότι ο πρώην ιδιοκτήτης δεν μου είχε δώσει την καρτα του συναγερμού με τον κωδικό του, η όλη δουλειά θα κόστιζε κάπου 80 ευρώ.
Σκέφτηκα να πεταξω τον συναγερμό και να βάλω κατι άλλο, ακόμα κ να αγοράσω ενα καινούργιο, αλλά είμαι τόσο πολύ ικανοποιημένος με την λειτουργία του κ αφού τόσα χρόνια δεν έχω το παραμικρό παραπονο τελικά πάλι σε ΜΕΤΑ θα πήγαινα.
Ευτυχώς βρέθηκε το δεύτερο χειριστήριο αλλά ο συναγερμός, αγνωστο το γιατί, δεν το αναγνώριζε. Ομως το κόστος πλέον έπεσε στα 40 ευρώ και αφού το ενα και μοναδικό χειριστήριο που είχα άρχισε να παρουσιάζει προβλήματα είπα να προσχωρήσω σε επισκευή η αντικατάστασή του και να φτιάξω και μια καρτα επι τη ευκαιρία ωστε απο δώ και πέρα να μπορώ να φτιάχνω χειριστήρια χωρίς να αφαιρώ την κεντρική μονάδα λύνοντας το μισό μηχανάκι.
Το ραντεβού κλειστηκε και βρέθηκα στην αντιπροσωπεία με την κεντρική μονάδα και το ενα χειριστήριο.
Πρώτη εκπληξη το κόστος του ελαστικού μέρους του χειριστηρίου που ηταν τα 5 ευρώ και μάλιστα γνήσιου ανταλακτικού.
Εδώ το παλιο κ φθαρμένο :
Που τώρα είναι το αριστερό στην παρακάτω φωτό:
Εφυγε ακόμα ενα αγχος, αφού είχα βρεί σε κλειδαράδικο που ασχολείται με κλειδιά/συναγερμούς το κέλυφος στα 15 ευρώ και παραλίγο να το αγοράσω.
Ηθικόν δίδαγμα: Πριν κάνετε κάτι πρώτα τηλ στην αντιπροσωπεία.
Εκεί είχα και μια επικοδομητική συζήτηση με τον συνονόματο Κο Νίκο που βρίσκεται στο 114 εσωτερικό στην υποδοχή.
Μου εξήγησε την χρησιμότητα της κάρτας με τον κωδικό του συναγερμού. Που την δείχνω εδώ με αλλαγμένα φυσικά στοιχεία για ευνόητους λόγους:
Πρώτον υπάρχει η περιοχή με το 5ψήφιο νούμερο 12345, αυτό που ενδειαφέρει εμάς σαν πελάτες και χρήστες.
Εκτός του οτι χρησιμεύει για να φτιάχνονται οσο χειριστήρια θέλουμε , μέχρι 7 τον αριθμό όπως δείχνει το κάτω νούμερο 1234567 που έχει σημειωμένα με αστερίσκο(*) το 1 και 2 που σημαίνει οτι ο δικός μου εχει πλέον 2 χειριστήρια στην μνήμη του.
Εάν ο συναγερμός είναι εγκατεστημένος κατά τέτοιο τρόπο ωστε να κόβει ανάφλεξη ( λάθος για μηχανάκι) η μίζα (προτιμότερο ) και είτε βρίσκεται σε λειτουργία σαν συναγερμός , είτε σαν immobilizer και για τον οιονδήποτε τρόπο/λόγο μπλοκάρει μπορούμε να τον παρακάμψουμε δίχως να βγάζουμε φίσες, να κόβουμε καλώδια κλπ με τον εξής απλό τρόπο:
Υποθετουμε οτι ο συναγερμός έχει μπλοκάρει και δεν μπορούμε να μιζάρουμε η δεν έχουμε ανάφλεξη, η για όσους δεν έχουν εκμεταλευτεί αυτή την δυνατότητα απλά χτυπάει και ανάβουν τα φλάς επειδή βάλαμε το κλειδί στον γενικό διακόπτη και το γυρίσαμε η κουνήσαμε το μηχανάκι. (Η πιθανόν αν ηταν σε λειτουργία Immo να μην έχουμε ηχο και φλάς απλά να μην παίρνει ο κινητήρας.)
Οσοι δεν έχουν μπλοκάρει τπτ απο τα παραπάνω τον παρακάμπτουν για να μην γυρίσουν σπίτι με την σειρήνα και τα φλας να αναβοσβήνουν.
Τότε βάζουμε το κλειδί στον γενικό διακόπτη και το στρεφουμε μέχρι να ανάψουν τα λαμπάκια στα όργανα και το ξαναγυρίζουμε στην θέση κλειστό.
Τότε παρατηρούμε οτι το led του συναγερμού αλλάζει κατασταση και αρχίζει να αναβοσβήνει αργά ώστε να μπορούμε να μετράμε ανετα τις αναλαμπές του.
Εμείς μετράμε το ποσες φορές αναβει και οταν φτάνει στις επιθυμητές , ότι δλδ δίνει ο κωδικός ξαναγυρίζουμε το διακόπτη σε ΟΝ και ξανά σε OFF θέση μετρώντας και πάλι. Γίνεται δλδ το εξής αν ο κωδικός μας είναι το 12345 όπως στην παραπάνω κάρτα της φωτό:
διακόπτης σε ΟΝ και ξανά σε OFF θέση = led αναβει 1 φορά και ...
διακόπτης σε ΟΝ και ξανά σε OFF θέση= led αναβει 2 φορές και ...
διακόπτης σε ΟΝ και ξανά σε OFF θέση= led αναβει 3 φορές και ...
διακόπτης σε ΟΝ και ξανά σε OFF θέση= led αναβει 4 φορές και ...
διακόπτης σε ΟΝ και ξανά σε OFF θέση= led αναβει 5 φορές .
Ο συναγερμός σταματάει να χτυπάει και βάζουμε μπροστά κανονικά.
Αν όμως κατα την διαδρομή μας πρός το σπίτι σβήσουμε τον κινητήρα η διαδικασία πρέπει να επαναληφθεί.
Κάτι ακόμα:
α) όταν αλλάζουμε μπαταρία στο μηχανάκι πάντα βγάζουμε την φίσα του συναγερμού η την ασφα΄λεια τροφοδοσίας του, δεν είναι λίγες οι φορές που ο σπινθήρας που προκαλείται στους πόλους βιδώνοντας τους ακροδέκτες έχει προκαλέσει βλάβη στις προστασίες του συναγερμού.
Αρα πρώτα συνδέουμε την μπαταρία και μετα τον συναγερμό.
β) Επειτα επειδή ο συναγερμός έχει κυλιόμενο κωδικό το χειριστήριό του έχει εμβέλεια 3 εως 8 μέτρα, δλδ δεν σημαίνει κάτι όπως πχ πεσμένες μπαταρίες η μικρή εμβέλεια του χειριστηρίου.
γ) Εάν ο συναγερμός βρίσκεται κοντά σε μια πηγή συχνοτήτων υπάρχει πιθανότητα να το εκλαβει σαν προσπάθεια παραβίασης και να χτυπήσει, η ακόμα και να μην τίθεται σε λειτουργία.
κιαι τέλος δ) Εάν η σειρήνα του συναγερμού παρόλο που είναι 100% αδιάβροχη βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που να βρεχεται κάθε φορά που πλένουμε το μηχανάκι καλό είναι αφού στεγνώσει να πατήσουμε για μερικούς κύκλους λειτουργίας το μπουτόν πανικού ωστε να φύγουν τα άλλατα που εχουν μαζευτεί στον θόλο της.
Αυτά.