Το Varadero φαίνεται να έχει ήδη τελειώσει την πορεία του. Υποθέτω ότι δεν παράγεται πλέον, μιας και στις λίστες των περιοδικών με τα καινούρια εμφανίζεται ως "μοντέλο του '11", υπονοώντας προφανώς ότι πωλούνται όσα έχουν παραχθεί. Δεν ξέρω αν μπορεί κάποιος να επιβεβαιώσει αν τώρα που μιλάμε εξακολουθεί να παράγεται.
Το Transalp 700 είναι στην "κάτω" κατηγορία από πλευράς κυβισμού και δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο σε πλαίσιο - στήσιμο - επιδόσεις, παραμένοντας μια υπολογίσιμη πρόταση ουσιαστικά για όποιον θέλει μεσαία κυβικά, V-2 διάταξη, αξιοπιστία που χάνεται στα ... βάθη της δεκαετίας του '80 (τότε που πρωτοσχεδιάστηκε ο εν λόγω κινητήρ), ευελιξία στην καθημερινή αστική χρήση και ικανότητα για άνετα δικάβαλα ταξίδια.
Οπότε τί μένει;
Το NC 700 X θα γίνει σύντομα NC 750 X για λόγους αποφυγής κανιβαλισμού, αφήνοντας "χώρο" στο CB 500 X να "ανθίσει" αλλά σε κάθε περίπτωση η .... "anventur-ίλα" και στα δυο παραπάνω δικύλινδρα εν σειρά είναι στο "ναδίρ" και είναι ηλίου φαεινότερο ότι απευθύνονται στους λάτρεις των πόλεων και όχι στον ταξιδευτή που θα το "σαμαρώσει" για να πάει ... εκδρομούλα στο Ναγκόρνο Καραμπάχ.
Το Crossrunner από την άλλη έχει μια κρίση ταυτότητας. Το "Cross" είναι τελείως οξύμωρο σε ένα μηχανάκι με ΟΛΟΪΔΙΟ πλαίσιο και διαδρομές αναρτήσεων με το VFR 800 κι αν ρίξεις και μια ματιά στις χυτές ζάντες και τα ελαστικά δρόμου διακρίνεις απλώς ένα VFR 800 με όρθια θέση που δε σε πιάνει η μέση σου. Ωραίο μηχανάκι, δε λέω, αλλά δε θα έπρεπε να ονομάζεται έτσι ούτε και απευθύνται στον "ονοφά" ταξιδιώτη, που πολύ απλά θα κοιτάξει για GS 800 ή Tiger 800 XC.
Στο ακριβό Crosstourer 1200 θα είμαι "ήπιος", διότι το μηχανάκι είναι σε άλλο επίπεδο ποιότητας και στησίματος, οπότε ό,τι κι αν είναι, καλώς είναι και του αξίζει σεβασμός. Δεν του παει ο χαρακτηρισμός "Cross" αλλά είναι τόσο "Tourer" που ... respect.
Μ' αυτά και μ' αυτά, βλέπω ότι χώρος για ένα μεγαλούτσικο, ωραίο και καλοστημένο on-off υπάρχει και παραϋπάρχει στη γκάμα της Honda.
Θα είναι η Africa; Μακάρι.